Logo

Telegram
Facebook

Електронне пенсійне посвідчення, смс-інформування, «Е-пенсія» – що треба знати


Пенсійним фондом України запроваджені електронні сервіси: електронне пенсійне посвідчення, смс-інформування, вебпортал електронних послуг. А вебпортал постійно розширює свої послуги. На сьогодні в дії ще одна послуга – «Е-пенсія». Давайте розберемося детальніше про електронні сервіси Пенсійного фонду України.

Що ж таке електронне пенсійне посвідчення (ЕПП)? Це пластикова картка, що поєднує в собі і банківську картку, на яку надходять пенсійні виплати, і посвідчення особи з відповідними персональними даними. Відповідно, пред’явивши посвідчення, пенсіонер може скористатись пільгами, які йому гарантує статус: безкоштовний проїзд у громадському транспорті, знижки у магазинах, аптеках тощо.

Чи всі пенсіонери мають право на таке електронне посвідчення? Будь-який пенсіонер може замінити наявне паперове посвідчення на новий документ. Водночас перехід на новий тип документу не є обов’язковим, раніше видані посвідчення продовжують бути дійсними.

Як отримати електронне пенсійне посвідчення? Щоб отримати електронне пенсійне посвідчення, потрібно звернутись до відділення Пенсійного фонду за місцем проживання та подати заяву. Заява формується автоматично із даних, наявних у базі Пенсійного фонду. Пенсіонерові необхідно її лише підписати.

Для виготовлення документу пенсіонерам, які бажають отримати нове посвідчення замість попереднього, можуть бути використані фото, наявні в базі даних Пенсійного фонду.

Хто виготовляє ЕПП? Виготовляє електронне пенсійне посвідчення, яке одночасно є платіжною карткою, Державний ощадний банк України. Наразі Пенсійний фонд веде переговори з іншими банками щодо такої можливості. Виготовляється посвідчення протягом 30 днів і видається в обраному відділенні банку.

Такий сервіс як смс-інформування від Пенсійного фонду України є безкоштовним чи за нього треба сплачувати? Сервіс є абсолютно безкоштовним і орієнтований як на пенсіонерів, так і на громадян, які не досягли пенсійного віку.

Яку інформацію можна отримати за допомогою СМС?

СМС-інформування включає в себе набір стандартних повідомлень щодо призначення, перерахунку, припинення або поновлення виплати пенсії, а також про накопичений страховий стаж та відповідно сплату страхових внесків роботодавцями.

Як замовити таку послугу від Пенсійного фонду? Для отримання СМС від Пенсійного фонду необхідно надати згоду одним з доступних способів:

  • або через вебпортал електронних послуг ПФУ з допомогою електронного цифрового підпису, де в особистому кабінеті заповнюються відповідні поля;
  • або через особисте звернення до сервісних центрів органів Пенсійного фонду та заповнення заяви встановленого зразку.

Пенсійний фонд України 9 серпня анонсував нову послугу, яка називається «Е-пенсія в один дотик». Що це за послуга?

Це нова послуга для тих, хто готується стати пенсіонером і має обрати спосіб подачі документів на первинне призначення пенсії. Тепер доступний дистанційний варіант подачі документів – через вебпортал.

Чи потрібні перед роботою з вебпорталом якісь підготовчі дії? Так, обов’язково. Майбутньому пенсіонеру потрібно зробити три підготовчі кроки. Перший – отримати КЕП (кваліфікаційний електронний підпис, раніше ЕЦП). Другий – відкрити пенсійний рахунок у відділенні банку (за умови вибору отримувати пенсію через банк). Третій – відсканувати документи, що необхідні для оформлення пенсії. А далі вже буде безпосередня робота з вебпорталом.

А де можна отримати КЕП? У будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів.

Після проведення підготовчих дій, які були перелічені можна розпочинати роботу з вебпорталом. Чи є якісь особливості під час роботи з новим сервісом?

Так, після підготовчої роботи можна приступити к заповненню заяви на первинне призначення пенсії на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Жодних особливостей, просто треба обрати підрозділ «Заява на призначення пенсії» та заповнити уся рядочки, які вам запропонує вебпортал.

Головне бути уважним. Не поспішайте, виконуйте чітко за вимогами, які будуть висвітлюватись на екрані. І у вас все вийде.

Де можна побачити результат обробки звернення? Результати обробки звернення можна переглянути в пункті особистого кабінету «Мої звернення» на вебпорталі.

Чи можна довіряти документам, які надіслані електронним варіантом? Для того, щоб запобігти підробці документів, після отримання електронного їх варіанту, спеціалісти спочатку визначать чи достатньо надісланого для призначення пенсії. Якщо так, то особу запросять до органу Пенсійного фонду із оригіналами документів для звіряння. Якщо ні – повідомлять про перелік документів, яких не вистачає. І тільки після отримання повного пакету документів викличуть до Фонду.

Такий варіант вигідніший для майбутнього пенсіонера, не треба буде ходити декілька разів до Фонду та витрачати свій час у чергах, бо можна вирішити питання дистанційно.

Тепер це буде єдиним варіантом подачі документів? А якщо у людини немає комп’ютерної техніки, інтернету. Що ж робити у такому випадку? Ні, не єдиним. Добре, коли людина може обрати той варіант, який буде найзручніший. Хтось обере особисте відвідування сервісного центру Фонду, а хтось забажає зробити це вдома, використовуючи сучасні комп’ютерні технології. Тому Пенсійним фонд пропонує альтернативу. А вибір завжди за вами.

Л.ДУКСОВА,

Перший заступник начальника

Головного управління

Пенсійного фонду України

в Дніпропетровській області


Прес-служба СМР - 27.08.2019.

Українська
Англійська