Logo

Telegram
Facebook

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПОВІДОМЛЯЄ


«Паперова» звітність скорочується – платники

Дніпропетровщини звітують он-лайн

У жовтні поточного року надали звітність засобами телекомунікаційного зв`язку 18837 платників ПДВ або 99,4% від загальної кількості звітуючих з цього податку.

Також у жовтні 2017 року по сумах нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування прозвітувало 52042 платника. З них електронним сервісом скористалися 45886 платників, або 88,2%.

«Триває тенденція щодо скорочення «паперової» звітності – все більше платників переконуються у зручності он-лайн взаємодії із органами ДФС. Основні переваги – відсутність черг, економія часу, менше витрат. Разом із удосконаленням електронних сервісів все це сприяє оптимізації роботи бізнесу», – зазначає перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.

Удосконалено Порядок інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна» з використанням електронних засобів передачі інформації

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 24.11.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 №878 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2016 р. №364» (далі – Поствнова №878).

Внесеними Постановою №878 змінами вдосконалено Порядок, який визначає механізм взаємодії органів доходів і зборів, державних органів, уповноважених на здійснення державного санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного контролю, та підприємств за принципом «єдиного вікна» із застосуванням інформаційно-телекомунікаційної системи органів доходів і зборів, а також механізм обміну інформацією та документами між органами доходів і зборів та державними органами, уповноваженими на видачу документів, що підтверджують дотримання обмежень під час переміщення товарів через митний кордон України (далі – Порядок).

Дії Порядку поширено на операції із переміщення товарів у всіх митних режимах.

Порядком передбачено:

- поширення механізму «єдиного вікна» на переміщення товарів за періодичними митними деклараціями та попередніми деклараціями, які містять повний обсяг даних (типу ЕА);

- зменшення кількості сканованих документів шляхом надання контролюючим органам необхідних відомостей, які наявні у попередній декларації;

- визначення контролюючими органами в електронному повідомленні підприємству вичерпного переліку оригіналів документів, які мають бути пред’явлені/передані під час проведення огляду.

Постанову №878 опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 24.11.2017 №222.

Права платників податків закріплено

у Податковому кодексі України

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.

Дотримання прав і свобод громадянина пріоритет буд-якої держави.

У Конституції України розділ ІІ присвячено правам і свободам людини і громадянина.

Відповідно до ст.24 Конституції України громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом.

Права і свободи людини і громадянина, закріплені Конституцією України, не є вичерпними (ст.22 Конституції України).

Так, ст.17 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) визначені права платників податків.

Зокрема, платник податків – фізична особа має право:

безоплатно отримувати у контролюючих органах, у тому числі і через мережу Інтернет, інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, що їх регулюють, порядок обліку та сплати податків та зборів, права та обов’язки платників податків, повноваження контролюючих органів та їх посадових осіб щодо здійснення податкового контролю;

представляти свої інтереси в контролюючих органах самостійно, через податкового агента або уповноваженого представника;

вимагати від контролюючих органів проведення перевірки відомостей та фактів, що можуть свідчити на користь платника податків;

на нерозголошення контролюючим органом (посадовими особами) відомостей про такого платника без його письмової згоди та відомостей, що становлять конфіденційну інформацію, державну, комерційну чи банківську таємницю та стали відомі під час виконання посадовими особами службових обов'язків, крім випадків, коли це прямо передбачено законами;

на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому ПКУ;

на повне відшкодування збитків (шкоди), заподіяних незаконними діями (бездіяльністю) контролюючих органів (їх посадових осіб), у встановленому законом порядку;

самостійно обирати спосіб взаємодії з контролюючим органом в електронній формі через електронний кабінет, якщо інше не встановлено ПКУ;

реалізовувати через електронний кабінет права та обов’язки, передбачені ПКУ та які можуть бути реалізовані в електронній формі засобами електронного зв’язку.

Якщо підприємством не встановлено ліміт каси, то

до такого підприємста застосовується фінансова санкція

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до абзацу першого п.5.8 глави 5 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 №637, зі змінами і доповненнями, якщо підприємством ліміт каси не встановлено (незалежно від причин такого невстановлення), то ліміт такої каси вважається нульовим. У цьому разі вся готівка, що перебуває в його касі на кінець робочого дня і не здана підприємством відповідно до обслуговуючого відділення банку, вважається понадлімітною.

Згідно із абзацем 2 ст.1 Указу Президента України від 12.06.1995 №436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» зі змінами і доповненнями у разі перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах, до підприємства застосовується фінансова санкція у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день.

Сума наданої фізичній особі позики списується у

зв’язку із смертю такої фізичної особи: що з ПДФО?

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що згідно із п.162.3 ст.162 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) у разі смерті платника податку або оголошення його судом померлим чи визнання безвісно відсутнім або втрати ним статусу резидента (за відсутності податкових зобов’язань як нерезидента згідно із ПКУ) податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) за останній податковий період справляється з нарахованих на його користь доходів. Відповідно до цього останнім податковим періодом вважається період, який закінчується днем, на який відповідно припадає смерть такого платника податку, винесення такого судового рішення чи втрата ним статусу резидента. У разі відсутності нарахованих доходів податок сплаті не підлягає.

При цьому слід зазначити, що згідно з п.99.1 ст.99 ПКУ грошові зобов’язання фізичної особи у разі її смерті або оголошення судом померлою виконуються її спадкоємцями, які прийняли спадщину (крім держави), в межах вартості майна, що успадковується, та пропорційно частці у спадщині на дату її відкриття.

Отже, у разі списання юридичною особою заборгованості по позиці у зв’язку із смертю фізичної особи – боржника, ПДФО на суму отриманих доходів нараховується на загальних підставах та перераховується податковим агентом з нарахованих на його користь доходів. У разі відсутності нарахованих доходів на користь такого платника податків або спадкоємців нарахований ПДФО сплаті не підлягає.

Відповідність умов контрольованих оперцій

принципу «витягнутої руки» при експорті

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників на те, що експорт товарів, які мають біржове котирування, має проходити через спеціальну процедуру підтвердження відповідності їхніх умов принципу «витянутої руки».

Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) визначено джерела інформації, що повинні використовувати платники податків під час аналізу вказаних операцій.

Так, п.п.39.2.1.3 п.п.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПКУ для контрольованих операцій з вивезеня в митному режимі експорту визначено: для встановлення відповідності умов указаних контрольованих операцій принципу «витягнутої руки» використовують діапазон цін на такі товари, що склалися на товарній біржі.

Позиції товарів, що мают біржове котирування, та світових товарних бірж для кожної групи товарів визначено у Переліку товарів, що мають біржове котирування, та світових товарних бірж для встановлення відповідності умов контрольованих оперцій принципу «витягнутої руки», затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 09.09.2016 №616.

Термін подання звіту про використання

доходів (прибутків) неприбуткової організації

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, що відповідають вимогам, встановленим у п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ), зокрема, які внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (далі – Звіт) відповідно до п.п.49.18.3 п.49.18 ст.49 ПКУ подається за базовий звітний (податковий) рік протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Звіт за 2017 рік подається за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 №553 зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 28.04.2017 №469. Разом зі Звітом такі неприбуткові підприємства, установи та організації подають до контролюючого органу річну фінансову звітність.

Декретна відпустка у фізичної особи – підприємця:

чи можливо тимчасово припинити підприємницьку діяльність?

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи та порядок державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця визначено Законом України від 15.05.2003 №755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 755).

Законом №755 та іншими нормативно-правовими актами не передбачено тимчасове припинення підприємницької діяльності.

Механізм надання платниками податків інформації

щодо типу помилок у визначенні ознаки належності до спец режиму

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.

Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) у зв’язку із численними запитами платників ПДВ щодо шляхів мінімізації впливу окремих помилок, допущених платниками при відображенні у номері податкових накладних та розрахунків коригування до них (далі – ПН/РК), складених за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, порядок застосування якого визначався ст.209 (крім п.209.18 цієї статті), та окремо – п.209.18 ст.209 розділу V Податкового кодексу України (далі – ПКУ), який був діючим до 1 січня 2017 року (далі – спецрежим), у листі від 28.11.2017 №32659/7/99-99-15-03-02-17 «Про помилки при визначенні ознаки у номері податкової накладної» (далі – лист ДФС №32659) повідомила про механізм надання платниками податків інформації щодо типу помилок у визначенні ознаки належності до спецрежиму, допущених в окремих ПН.

ДФС звернула увагу платників ПДВ на таке.

1. Надання платниками податків інформації, яка встановлює відповідність між ознакою, зазначеною в номері ПН/РК (а саме підтвердження ознаки їх належності до спецрежиму, або навпаки), із операціями, здійсненими ними в період дії спецрежиму і за якими такі ПН було складено, відбувається шляхом складання та подання до ДФС окремого документа: Повідомлення у вигляді розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – Повідомлення-РК).

2. Подання Повідомлень-РК до ДФС здійснюється із застосуванням механізму, що використовується для направлення на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) РК.

3. Повідомлення-РК складається за чинною на сьогодні формою Додатка 2 до ПН – Розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної.

4. Повідомлення-РК може бути складене виключно до ПН, які відповідають таким критеріям:

¨дата складання ПН припадає на період з 01.07.2015 по 31.12.2016;

¨дата реєстрації ПН в ЄРПН – не пізніше 15.01.2017;

¨сума податку, зазначена в таких ПН, відображена у розділі І «Податкові зобов’язання» податкових декларацій, які були подані в межах спецрежиму (декларації за формою 0121-0123 та 0130) або за якими здійснювалися розрахунки з бюджетом (декларація за формою 0110);

¨ сума податку, зазначена в таких ПН, відображена у розділі І «Податкові зобов’язання» Додатка 5 до податкової декларації з податку на додану вартість «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)»;

¨ ПН були включені до складу податкових зобов’язань того звітного періоду, на який припадає дата їх складання (незалежно від дати реєстрації таких ПН в ЄРПН).

5. Подання Повідомлень-РК до ДФС здійснюється платниками податку лише в період з 28.11.2017 по 08.12.2017 включно.

6. Інформація від ДФС щодо прийняття Повідомлень-РК буде надана платникам після закінчення терміну їх прийняття (після 08.12.2017), незалежно від дати подання Повідомлення-РК до ДФС, за результатами їх опрацювання щодо відповідності поданим раніше ПН/РК та податковій звітності.

Інформація буде надана ДФС шляхом надсилання платнику квитанції з інформацією про прийняття Повідомлення-РК або про відмову в його прийнятті із зазначенням причин відмови.

Лист ДФС №32659 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням

https://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72598.html

Особливості складання Повідомлення-РК

Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) з метою мінімізації впливу помилок, допущених платниками податку при визначенні в податкових накладних/розрахунках коригування (далі – ПН/РК) ознаки їх належності до спец режиму, у листі від 28.11.2017 №32659/7/99-99-15-03-02-17 «Про помилки при визначенні ознаки у номері податкової накладної» (далі – лист ДФС №32659) повідомила про особливості складання Повідомлення у вигляді розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – Повідомлення-РК) залежно від певної ситуації.

Розглянемо ситуацію, коли у зареєстрованій в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) ПН, складеній за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спецрежиму (в частині, регламентованій ст.209 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ), крім п.209.18 ст.209 розділу V ПКУ) не вказано ознаку її належності до спецрежиму (код «2» після першого знака дробу у номері ПН) або такий код вказано після другого знака дробу у номері ПН, але така ПН відображена в складі податкових зобов’язань у податковій звітності, яка подавалася у межах спецрежиму (декларації за формами 0121-0123).

У цьому випадку до ПН складається та подається до ДФС Повідомлення-РК, в якому:

1) у заголовній частині зазначаються реквізити ПН, до якої подається таке Повідомлення-РК (дата складання, номер ПН, вказаний при її реєстрації в ЄРПН, індивідуальні податкові номери постачальника (продавця), отримувача (покупця), їх найменування);

2) у другій частині порядкового номера Повідомлення-РК (після знака дробу) проставляється умовний код «7»;

3) у полі «Дата складання» зазначається дата «31.12.2016». Будь-які інші цифри у цьому полі (інша дата) не повинні бути вказані;

4) у графі 1 «№ з/п рядка податкової накладної, що коригується» вказується «1»;

5) у графі 2 «Причина коригування» розділу Б табличної частини Повідомлення-РК вказується причина коригування, а саме текст такого змісту: «Надання інформації про зареєстровану в ЄРПН ПН на операції з постачання сільськогосподарської продукції власного виробництва, в якій помилково не зазначено у другій частині порядкового номера після першого знака дробу – код «2»;

6) інші графи табличної частини розділів А та Б такого Повідомлення-РК не заповнюються (повинні бути пустими; нулі, прочерки чи будь-які інші знаки в них не зазначаються).

Звертаємо увагу на причини, з яких у прийнятті Повідомлення-РК може бути відмовлено, а саме, якщо:

1. Повідомлення-РК містить будь-яку іншу інформацію, ніж та, що передбачена листом ДФС №32659.

2. Повідомлення-РК складено до ПН, яка відображена у податковій звітності (декларації та Додатку Д5) за звітний період, який не відповідає даті складання такої ПН.

3. Повідомлення-РК складено до ПН, яка не відображена у податковій звітності (декларації та/або Додатку Д5).

4. При складанні Повідомлення-РК не дотримано вищезазначених особливостей складання.

Нагадуємо, що подання Повідомлень-РК до ДФС здійснюється платниками податку лише в період з 28.11.2017 по 08.12.2017 включно.

Лист ДФС №32659 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням

https://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72598.html

Увага платників! Зміни до Порядку обліку платників

податків і зборів наберуть чинності 08.12.2017

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що 28.11.2017 у бюлетені «Офіційний вісник України» №93 опубліковано наказ Міністерства фінансів України від 06.10.2017 №839 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 31.10.2017 за №1328/31196 (далі – Наказ №93), який набуває чинності через 10 днів з дня його офіційного опублікування, а саме: 08.12.2017.

Наказом №93 урегульовано порядок дій та обліку платників податків у разі неподання у строки та у випадках, передбачених Податковим кодексом України (далі – ПКУ), заяв або документів для взяття на облік в контролюючих органах.

Наказом №93 уточнюються повноваження головних управлінь ДФС в областях, м. Києві, Офісу великих платників податків ДФС (далі – ГУ), державних податкових інспекцій у районах, містах (крім міста Києва), районах у містах, об’єднаних державних податкових інспекцій (далі – ДПІ) у частині реалізації процедур обліку платників податків відповідно до функцій, визначених статтями 191 та 193 ПКУ.

Передбачено, що ДПІ здійснюють процедури обліку платників податків, які не передбачають одночасного виконання або завершення яких можливе без виконання інших процедур або функцій, що належать до повноважень ГУ.

Наказом №93 уточнюється порядок подання та заповнення повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП у разі створення відокремленого підрозділу юридичної особи з місцезнаходженням за межами України.

Наказом №93 також вносяться зміни до довідок, повідомлень, відомостей, що формуються та видаються контролюючими органами, та встановлюється, що такі документи можуть бути підписані не тільки керівником або заступником керівника, але і уповноваженою особою контролюючого органу.

Платникам податків, місцезнаходження (місце проживання)

яких тимчасово окупована територія, про застосування деяких норм податкового законодавства

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що п.п.38.2. п.38 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що на період проведення антитерористичної операції для платників податків, місцезнаходженням (місцем проживання) яких станом на 14 квітня 2014 року була тимчасово окупована територія та/або територія населених пунктів на лінії зіткнення і які станом на 1 січня 2017 року не змінили своє місцезнаходження (місце проживання) із зазначених територій на іншу територію України:

1) зупиняється нарахування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені за несвоєчасне погашення визначених станом на 14 квітня 2014 року грошових зобов’язань;

2) зупиняється застосування норм статей 59, 60 (в частині податкових вимог), 87 – 101 ПКУ.

Відлік строку давності, визначений статтею 102 ПКУ, зупиняється на період, протягом якого до платників податків, зазначених у п.п.38.2. п.38 підрозділу 10 розділу XX ПКУ, не застосовувалися заходи стягнення, передбачені статтями 59, 60, 87 – 101 ПКУ.

Підпунктом 38.3 п.38 підрозділу 10 розділу XX ПКУ встановлено, що для платників податків – самозайнятих фізичних осіб під час особливого періоду, визначеного Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», призваних на військову службу під час мобілізації або залучених до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, норми підпункту 38.2 п.38 підрозділу 10 розділу XX ПКУ застосовуються на весь строк їх військової служби.

У разі внесення змін у дані платника,

довідка за формою №34-ОПП підлягає заміні

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників. Відповідно до п.9.4 розділу ІХ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок), у разі внесення змін у дані, що вказуються у довідці за формою №34-ОПП (найменування (прізвище, ім’я, по батькові), місцезнаходження (місце проживання) платника податків, керівника, контролюючого органу, в якому платник податків перебуває на обліку, тощо), довідка за формою №34-ОПП підлягає заміні у контролюючому органі.

Для отримання нової довідки платник податків подає до контролюючого органу за основним місцем обліку звернення із зазначенням причин заміни та доданою до нього старою довідкою. Контролюючий орган протягом двох робочих днів після такого звернення видає (надсилає) платнику податків нову довідку.

У такому самому порядку видається дублікат довідки замість зіпсованої чи втраченої або копія довідки. У разі втрати довідки нова довідка видається за заявою платника податків, в якій надаються пояснення і викладаються обставини втрати довідки або до якої додані документи, що підтверджують факт втрати довідки.

Про видачу кожної довідки за формою №34-ОПП робиться запис у журналі за формою №14-ОПП, а відповідний запит зберігається у реєстраційній частині облікової справи платника податків.

Юридична особа – платник єдиного податку третьої групи

має право вносити кошти до статутного капіталу іншої юридичної особи

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.291.3 ст.291 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) юридична особа може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1 розділу ХІV ПКУ, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному главою 1 розділу ХІV ПКУ.

Не можуть бути платниками єдиного податку суб’єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків (п.п.291.5.5 п.291.5 ст.291 ПКУ).

Слід зауважити, що частка засновників у розмірі не менше 75 відсотків статутного капіталу юридичної особи, яка планує обрати спрощену систему оподаткування, повинна належати юридичним особам – платникам єдиного податку.

Отже, ПКУ не заборонено юридичній особі – платнику єдиного податку третьої групи вносити кошти або майно до статутного капіталу іншої юридичної особи (бути засновником іншої юридичної особи).

Термін дії ліцензії на оптову торгівлю алкогольними напоями закінчився:

чи потрібно придбавати нову ліцензію

для реалізації залишків алкогольних напоїв?

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що згідно зі ст.15 Закону України від 19.12.1995 №481/95 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон №481) оптова і роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами можуть здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензій.

Тобто, Законом №481 реалізація залишків алкогольних напоїв без ліцензії не передбачена.

Порядок видачі ліцензій на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами визначений статтею 15 Закону №481.

Екологічний податок: до якого бюджету платити?

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п.250.5 ст.250 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники екологічного податку (далі – податок) перераховують суми податку, що справляється за викиди, скиди забруднюючих речовин та розміщення відходів, одним платіжним дорученням на рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, які забезпечують розподіл цих коштів у співвідношенні, визначеному законом.

Платники податку, який справляється за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та/або тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк, перераховують суми податку до державного бюджету, які використовуються відповідно до Закону України «Про поводження з радіоактивними відходами» та Закону України про Державний бюджет України на відповідний рік. За рішенням платника податку сума податку може сплачуватися щомісяця в розмірі однієї третьої частини планового обсягу за квартал із перерахунком за результатами базового податкового (звітного) періоду (п.250.6 ст.250 ПКУ).

Реалізація і захист прав людини та правозахисна діяльність

має особливо важливе значення у сфері податкових відносин

В рамках реалізації прав людини, у тому числі учасників антитерористичної операції, членів їх сімей та внутрішньо переміщених осіб та постраждалих внаслідок зазначеної операції ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома коментар начальника юридичного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Басана Олега Олександровича

«Сучасний світ неможливо уявити без прав людини, які основані на принципах свободи, рівності, справедливості і які носять універсальний характер, які є необхідними умовами життя людини в цивілізованому суспільстві і мають бути безумно визнані та охоронювані державою.

Одним із основних принципів діяльності органів Державної фіскальної служби в Україні є забезпечення додержання та можливості реалізації прав людини, а також гарантування законності та правопорядку в системі оподаткування.

Таким чином, реалізація і захист прав людини та правозахисна діяльність набуває особливо важливого значення у сфері податкових відносин. Враховуючи те, що податкове законодавство України є одним із самих складних в правовій системі в якому спостерігається тенденція щодо його нестабільності, зрозумілість трактування норм та положень є необхідною передумовою його життєздатності та прийняття до застосування всіма суб’єктами відносин, що виникають в процесі оподаткування.

Ефективність захисту прав платників податків визначається ст.ст. 6, 8, 13 і 19 Конституції України, що забезпечує належний захист прав платників податків.
Водночас, статтею 67 Конституції України чітко визначено обов’язок кожного громадянина України сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, встановлених законами України. Частиною 5 ст.41 передбачено право кожної людини і громадянина захищати свої права та свободи від порушень і протиправних посягань будь-якими не забороненими законом засобами.

Передбачені Основним законом права та гарантії поширюються на сферу податкових правовідносин.

Для забезпечення соціального захисту та допомоги учасникам бойових дій, які захищають незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, і беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, вітчизняним законодавством передбачено ряд пільг, в тому числі щодо сплати податків і зборів.

1. Так зокрема, не включають до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу та не оподатковується податком на доходи фізичних осіб сума щорічної разової грошової допомоги, яку надають учасникам антитерористичної операції (далі – АТО) (стаття 165 ПКУ та згідно із Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»).

З метою заохочення громадян до підтримки захисників України, встановлено, що не оподатковується податком на доходи фізичних осіб доходи учасника бойових дій під час АТО, отримані в якості благодійної допомоги.

Також, передбачається пільга і для самих благодійників - не оподатковуватимуть доходи, отримані ними для надання благодійної допомоги учасникам АТО.

Поряд з цим, не оподатковуються доходи у вигляді благодійної допомоги, наданої міжнародними благодійними організаціями особам, що проживають на території проведення АТО або особам, які вимушено її покинули.

2. Крім цього, не підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб, пенсії людей, які стали інвалідами під час АТО, а також пенсії, які надаються членам сімей загиблих у зоні АТО.

3. Що стосується сплати військового збору, то Податковим кодексом передбачено звільнення від оподаткування цим збором доходів у вигляді грошового забезпечення на час безпосередньої участі особи в антитерористичній операції.

4. Для учасників АТО також передбачена пільга щодо сплати земельного податку. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, встановлених статтею 281 ПКУ.

5. Також, положенням Податкового кодексу встановлено, звільнення від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України шоломів, бронежилетів та інших спецзасобів захисту, оптичних приладів для зброї, а також ліків і медикаментів, призначених для учасників АТО, чиє здоров'я було порушене.

6. Якщо особа не змогла вчасно подати податкову звітність через те, що вона перебувала у зоні АТО або на цій території розташоване її підприємство, вона звільняється від відповідальності, оскільки АТО є форс-мажорною обставиною. Але даний факт обов'язково повинен бути засвідчений Торгово-промисловою палатою, яка видає відповідне свідоцтво.

7. Фізичні особи - підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність - призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов'язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь період їх військової служби звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб та єдиного податку.

Якщо зазначені особи мають найманих працівників і на строк своєї військової служби уповноважують іншу особу на виплату найманим працівникам заробітної плати та/або інших доходів, то обов'язок з нарахування та утримання податку на доходи фізичних осіб з таких виплат на строк військової служби самозайнятої особи несе ця уповноважена особа.

Податок на доходи фізичних осіб, що був нарахований та утриманий уповноваженою особою з таких виплат фізичним особам, сплачується до бюджету демобілізованою самозайнятою особою протягом 180 календарних днів з першого дня її демобілізації без нарахування штрафних і фінансових санкцій.

Податкова звітність про суми податку, нарахованого та утриманого протягом строку військової служби самозайнятої особи уповноваженою особою з найманих працівників, подається демобілізованою самозайнятою особою, без нарахування штрафних і фінансових санкцій.

8. Платники єдиного внеску, призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов'язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь строк їх військової служби звільняються від нарахування, обчислення, сплати єдиного внеску та ведення обліку.

Підставою для такого звільнення є заява фізичної особи - підприємця та копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які подаються до органу ДФС фізичною особою - підприємцем протягом 10 днів після її демобілізації.

Якщо платник єдиного внеску має найманих працівників і на строк своєї військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, уповноважує іншу особу на виплату найманим працівникам заробітної плати та/або інших доходів, його зобов'язання здійснює така уповноважена особа.

Єдиний внесок, що був нарахований уповноваженою особою з таких виплат, сплачується до бюджету демобілізованою фізичною особою - підприємцем протягом 180 календарних днів з першого дня її демобілізації без нарахування штрафних і фінансових санкцій. При цьому демобілізована фізична особа - підприємець у заяві зазначає дані про нарахований єдиний внесок на суму таких виплат уповноваженою особою протягом строку військової служби фізичної особи - підприємця.

Звітність про нарахований єдиний внесок протягом строку військової служби фізичної особи - підприємця уповноваженою особою на суми виплат найманим працівникам та іншим особам подається демобілізованою фізичною особою - підприємцем без нарахування штрафних і фінансових санкцій.

Для платників єдиного внеску призваних на військову службу під час мобілізації або залучених до виконання обов'язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь строк їхньої військової служби зупиняється застосування норм статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 №2464-VI в якій передбачені заходи впливу та стягнення».


Прес-служба СМР - 04.12.2017.

Українська
Англійська