Оновлення ДФС України розпочато
Міністерство фінансів України затвердило новий штатний розпис Державної фіскальної служби України.
Веденням в дію нового штатного розпису буде забезпечено реалізацію доручення Прем’єр-міністра України, наданого на засіданні Уряду 16 вересня цього року щодо оновлення складу ДФС.
В новій структурі змінено більшість структурних підрозділів, штатний розпис передбачає виконання завдань та рішень Уряду та Міністра фінансів України, а також задовольняє вимоги Міжнародного валютного фонду щодо скорочення на 20% штатної чисельності апарату ДФС.
Заповнення штату ДФС буде здійснюватись на основі принципів відповідності, фаховості та прозорості. Кандидатам на посади, які мають корупційні ризики буде запропоновано пройти перевірку на поліграфі.
Наступним кроком оновлення системи органів державної фіскальної служби України буде переформатування її територіальних органів.
Як повідомлялось раніше, першим етапом побудови нової системи передбачається скоротити майже вдвічі кількість Державних податкових інспекцій. На сьогодні проект урядового рішення про скорочення ДПІ знаходиться на погодженні в Міністерстві юстиції України.
Протягом січня-серпня поточного року органами ДФС під час перевірок суб’єктів господарювання, які виплачували заробітну плату та інші доходи фізичним особам, порушення податкового законодавства встановлено у 57 відс. перевірених підприємців. Їм донараховано до сплати в бюджет понад 490 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та штрафних санкцій.
Завдяки вжитим заходам також було виявлено понад 61 тис. найманих працівників, які працювали без укладання трудових угод з роботодавцями. Вони вже сплатили до бюджету близько 11 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та понад 24 млн. грн. єдиного внеску.
До державної реєстрації залучено понад 24 тис. громадян, які здійснювали свою підприємницьку діяльність без реєстрації. Бюджет додатково отримав понад 10 млн. грн. податків.
Крім того, за рахунок спільних заходів ДФС та органів місцевої влади 12,6 тис. суб’єктів господарювання підвищили рівень виплати заробітної плати своїм працівникам, внаслідок чого до бюджету додатково надійшло понад 18,4 млн. гривень.
Про проведені контрольовані операції платниками податків до ДФС загалом подано 4,4 тисячі звітів. З них 2,5 тис. звітів платники здали за 2013 рік та 1,9 тис. звітів – за 2014 рік.
Контрольованими у цих податкових періодах вважались операції між пов’язаними особами, які дорівнювали або перевищили 50 млн. грн., операції з резидентами з низькоподаткових юрисдикцій (відповідно до переліку КМУ), а також операції між резидентами за наявності додаткових критеріїв.
Відповідно ДФС здійснює контроль за своєчасністю та повнотою подання звітів платниками про проведені контрольовані операції та за відповідністю цін в контрольованих операціях рівню ринкових та повнотою декларування податкових зобов’язань до бюджету.
Станом на 01.09.2015 вже встановлено 72 платники, якими не своєчасно подано звіт про контрольовані операції або не у повному обсязі відображено такі операції. За зазначені порушення до них застосовано 15,4 млн. грн. штрафних санкцій.
Крім того, відібрано звіти 45 платників податків, за результатами аналізу контрольованих операцій яких буде прийматись остаточне рішення про проведення документальних перевірок.
Довідково: Відповідно п.120.3 ст.120 Податкового кодексу України неподання платником податків звіту про контрольовані операції або невключення до такого звіту інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу тягне за собою накладення штрафу у розмірі:
300 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, - у разі неподання (несвоєчасного подання) звіту про контрольовані операції;
1 відсоток суми контрольованих операцій, незадекларованих у поданому звіті про контрольовані операції, але не більше 300 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, за всі незадекларовані контрольовані операції.
Голова ДФС Роман Насіров та голова Антикризової ради, президент Всеукраїнської громадської організації «Український союз промисловців і підприємців» Анатолій Кінах 23 вересня 2015 року підписали Меморандум про партнерство та співробітництво між Державною фіскальною службою України та Антикризовою радою громадських організацій України.
Метою цього Меморандуму є забезпечення захисту законних прав та інтересів платників, підвищення їх соціальної відповідальності, поліпшення підприємницького клімату в країні, розвиток партнерських відносин між владою та бізнесом.
Як зазначив Голова ДФС, підписання Меморандуму – це ще один важливий крок у напрямі продовження конструктивного діалогу влади, бізнесу і громадськості, практичні результати якого суспільству потрібні вже найближчим часом. І для цього необхідно обом сторонам докласти значних зусиль та спільно працювати.
«Важливо, щоб підписання Меморандуму не залишилося формальною річчю, а перейшло в конструктивні конкретні кроки з реалізації спільних напрацювань для досягнення тих результатів, які ми бажаємо отримати», - наголосив Роман Насіров.
Меморандумом передбачається, зокрема, співпраця ДФС та Антикризової ради громадських організацій щодо напрацювання узгоджених пропозицій з удосконалення фіскальної системи України, дотримання у взаємовідносинах між платниками податків та органами ДФС принципів справедливості, розумності, обов’язковості, прозорості та неупередженості. Обидві сторони спрямовуватимуть свої зусилля у напрямі створення умов для прозорого та справедливого адміністрування ПДВ з урахуванням пріоритетів розвитку виробничого сегменту економіки, опрацювання разом з громадськістю пропозицій щодо удосконалення справляння цього податку та боротьби з «тіньовою» економікою.
Співпрацюватимуть ДФС та Антикризова рада громадських організацій щодо формування належних умов для суб’єктів господарювання для переміщення товарів через митний кордон (митного контролю та митного оформлення), прозорості та правомірності визначення митної вартості товарів тощо.
Представники сторін будуть залучатися, зокрема, до опрацювання розроблених проектів нормативно-правових актів, підготовки пропозицій щодо спрощення порядку адміністрування податків, зборів та митних платежів, реагування та ініціювання спільного розгляду конфліктних ситуацій, що виникають між платниками та органами ДФС.
Також представники Антикризової ради будуть залучатися до роботи консультативних і дорадчих органів, створених при ДФС та, за необхідності, братимуть участь у діяльності спільних робочих груп для прийняття узгоджувальних рішень щодо проблемних питань, розгляду та надання пропозицій до проектів нормативно-правових актів, спрямованих на поліпшення справляння податків, зборів і платежів.
Довідково: Антикризова рада громадських організацій була створена у грудні 2014 року, до її складу входять понад 90 представників провідних вітчизняних підприємств, органів державної влади, галузевих асоціацій, науковців та незалежних експертів.
Під час чергової зустрічі, яка відбулася 23 вересня, у Державній фіскальній службі України, керівники структурних підрозділів ДФС обговорили з представниками компаній-зернотрейдерів актуальні проблеми зернового ринку.
Учасники зустрічі погодилися, що всі суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність на ринку зерна, мають працювати у рівних умовах за єдиними правилами. Представники зернотрейдерів внесли пропозиції щодо підвищення прозорості роботи компаній аграрного бізнесу.
Крім того, було вирішено продовжити роботу над розробкою критеріїв ризиковості, за якими бізнес зможе оцінювати ступінь сумлінності своїх контрагентів. Це, за словами зернотрейдерів, допоможе їм уникати операцій з фіктивними підприємствами та убезпечити свій бізнес.
У свою чергу фахівці ДФС закликали бізнес до спільної боротьби з порушниками податкового законодавства. Якщо компанія має наявну інформацію про ризиковість певного суб’єкта господарювання, вона може надати її до фіскальних органів для відповідної перевірки.
Така співпраця, впевнені в ДФС, матиме позитив як для представників зернових компаній, які від діяльності фіктивних підприємств втрачають значні кошти, так і для держави, оскільки сприятиме прозорості функціонування ринку зернопродукції.
Під час перебування з робочим візитом у м. Лондоні Голова Державної фіскальної служби зустрівся з Головою Департаменту доходів та митниці Великої Британії (HMRevenue&Customs) Лін Хомер. Під час зустрічі сторони обговорили ряд питань щодо співробітництва між українським та британським фіскальними відомствами. Голова Департаменту доходів та митниці Великобританії висловила підтримку проведенню реформи Державної фіскальної служби України. Роман Насіров та Лін Хомер домовилися про організацію консультативної допомоги, обміну досвідом та участі британських податкових та митних спеціалістів у вирішенні окремих питань діяльності ДФС України.
22 вересня біля будівлі Державної фіскальної служби України відбулася акція протесту представників громадської організації.
Державна фіскальна служба запросила ініціативну групу для проведення спільних консультацій по всім заявленим питанням та для вирішення існуючих проблем, які озвучувалися під час мітингу.
За результатами зустрічі учасники домовилися, зокрема, про розробку заходів для припинення проблем із здачею податкових накладних, усунення проблем, пов’язаних із функціонуванням СЕА ПДВ та ін.
Також досягнуто домовленості про продовження діалогу та конструктивної роботи для остаточного вирішення порушених питань.
За дорученням Кабінету Міністрів України делегація ДФС на чолі з Першим заступником Голови Сергієм Біланом взяла участь у Четвертому Глобальному Форумі з податкових питань та протидії податковій злочинності та Третьому Форумі керівників органів податкових розслідувань, що проводилися Організацією економічного співробітництва та розвитку.
Заходи тривали у Королівстві Нідерланди (м. Амстердам) протягом 15 – 19 вересня 2015 року. Для зручності учасників обидва форуми проводились одночасно.
Зокрема, у Четвертому Глобальному Форумі брали участь високопосадовці, які формують політику у сфері протидії фінансовій злочинності, а також експерти з податкових, митних, антикорупційних органів, органів боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, правоохоронних органів, органів прокуратури, агентств з розвитку та міжнародних організацій, які відповідають за боротьбу з фінансовими (податковими) злочинами у всіх їх формах.
Учасники розглядали питання, пов’язані з податковими злочинами та інтернет-злочинністю, спільними підходами у боротьбі з фінансуванням тероризму, застосуванням аналітичних підходів у боротьбі з податковими злочинами та фінансовими злочинами. Також обговорювалися питання покращення співпраці між податковими органами та органами боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, застосування новітніх технологій протидії ухиленням від оподаткування тощо.
У рамках Четвертого Глобального Форуму делегація ДФС провела зустрічі з керівниками та представниками органів фінансових (податкових) розслідувань різних країн світу, під час яких обговорювалися питання посилення співпраці для підвищення боротьби з фінансовою (податковою) злочинністю.
Загалом, у заході взяли участь близько 250 представників керівного складу служб держав світу та міжнародних організацій, діяльність яких спрямована на боротьбу з фінансовою (податковою) злочинністю, та представники міжнародних організацій - Егмонтcької Групи, Цільової групи розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF), Міжнародного валютного фонду, Світового банку, Управління ООН по боротьбі з наркотиками і злочинністю.
Водночас, у засіданні Третього Форуму керівників органів податкових розслідувань, що проходив 18 вересня 2015 року, взяли участь представники понад 50 країн світу. Він організовувався ОЕСР за підтримки Слідчо-оперативної служби (FIOD) Податкової і митної адміністрації Нідерландів.
Учасники обговорювали актуальні проблемні питання та стратегічні пріоритети у сфері боротьби з фінансовими (податковими) злочинами, обмінювалися думками і досвідом стосовно нових підходів у боротьбі з фінансовою (податковою) злочинністю.
Варто зазначити, що у своїх промовах представники ОЕСР та FIOD відмітили важливу роль податкової міліції України у створенні зазначеного Форуму та активну участь у забезпеченні його функціонування.
Під час низки зустрічей, які були проведені делегацією ДФС у рамках Форму, наголошувалося, що сьогодні ефективно протидіяти міжнародній фінансовій (податковій) злочинності Україна може лише за умови запровадження найкращих світових практик та інтеграції в європейську систему фінансової безпеки, посилення міжнародного співробітництва та обміну інформацією.
Делегація ДФС відзначила важливість широкої міжнародної співпраці та проведення узгоджених заходів правоохоронних та контролюючих органів усіх країн, зокрема, за такими пріоритетними напрямами, як протидія схемам мінімізації податкових зобов’язань, виведенням коштів в офшорні зони та повернення активів, одержаних злочинним шляхом.
Нагадаємо, що Форум керівників органів податкових розслідувань був ініційований податковою міліцією України під час міжнародної конференції на тему «Спільні зусилля компетентних органів країн Східної та Західної Європи у боротьбі з фінансовими (податковими) злочинами», що проходила 20 -21 вересня 2012 року у м. Одесі за участю керівників органів податкових (фінансових) розслідувань держав-учасниць СНД, країн Балтії, Великобританії, Італії, Нідерландів та високопосадовців з Європолу і ОЕСР.
Протягом січня-серпня поточного року на антикорупційний сервіс ДФС «Пульс» надійшло понад 6,2 тис. звернень. Податкової тематики стосувалося понад 5 тис. звернень, або 81,4 відс., митної – майже 1,2 тис., або 18,6 відс.
Розгляд 88,6 відс. звернень вже завершено, про результати поінформовано заявників.
Здебільшого звернення суб’єктів господарювання та громадян стосувалися проблем, які виникають при подачі звітності та реєстрації податкових накладних, – 32,4 відс. звернень.
Крім того, платники зверталися для з’ясування організації роботи ДФС та її територіальних органів. Із загальної кількості звернень 27,2 відс. стосувалися саме цієї тематики.
Електронним адмініструванням ПДВ цікавилися 12,3 відс. платників. З приводу затримок митного оформлення товарів та черг на митних постах та пунктах надійшло 10,9 відс. та 3,6 відс. звернень відповідно.
Перевірок суб’єктів господарювання стосувалося 3,5 відс. звернень, реєстрації платником ПДВ – 3,2 відс. Про корупційні дії працівників ДФС повідомили 2,4 відс. заявників.
Для зручності платників податків у програмному модулі «Пульс» запроваджено окрему тематику звернень «Система електронного адміністрування ПДВ». Це сприяло проведенню якісного аналізу питань, що виникають у платників у зв’язку з введенням системи електронного адміністрування ПДВ, та прискоренню опрацювання інформації щодо роботи системи.
Нагадаємо, сервіс ДФС «Пульс» створений для оперативного реагування на скарги і звернення громадян та суб’єктів господарювання щодо некоректного ставлення, перевищення повноважень або неякісного обслуговування працівниками служби. Телефон «Пульсу» (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Міжвідомчою мобільною групою з протидії незаконному обігу вогнепальної зброї, вибухівки та бурштину спільно з працівниками податкової міліції у Рівненській області викрито факт незаконного транспортування бурштину-сирцю та зброї.
Незаконний вантаж було виявлено у транспортному засобі без належно оформлених документів, який використовувався уродженцем Волинської області.
Під час огляду автівки в багажному відділенні було виявлено та вилучено: поліетиленові мішки білого кольору з вмістом бурштину-сирцю в загальній кількості131 кілограм; гвинтівка "Форт" 207 з набоями калібру 7,62 у кількості 15 шт.; пістолет Макарова для відстрілу гумових набоїв у кількості 7 шт.; 20 форм для пресування та оброблення бурштину.
Слідчі дії зі становлення кола осіб, причетних до скоєння кримінального правопорушення, тривають.
ДФС продовжує принципову боротьбу з контрабандою та заниженням митної вартості імпортованих товарів.
Підрозділами внутрішнього аудиту та контролю проведено перевірки 8 митниць ДФС (Вінницької, Волинської, Житомирської, Запорізької, Полтавської, Рівненської, Сумської та Харківської) з окремих питань організації їх роботи, зокрема і за згаданих напрямків.
Значні недоліки та порушення при організації митного контролю й митного оформлення товарів, транспортних засобів, боротьби з контрабандою та протидії митним правопорушенням були викриті майже на кожній митниці.
Численні випадки ввезення транспортних засобів на митну територію в режимі «транзит» з метою уникнення сплати митних платежів та користування ними на території України.
За результатами перевірок прийнято рішення щодо звільнення ряду керівників та заступників Вінницької, Волинської, Запорізької, Полтавської, Рівненської та Сумської митниць ДФС, начальників окремих митних постів.
Матеріали перевірки та відібрані пояснення посадових осіб передані до відповідних підрозділів для з’ясування ознак правопорушень, в тому числі і їх корупційної складової. Робота по очищенню служби триває.
Співробітниками податкової міліції Харківської області у ході розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків припинено незаконну діяльність підприємства.
Як з’ясувалося, посадовці проводили валютно-обмінні операції, однак у податковій звітності їх не відображали.
На підставі постанови суду проведено 2 обшуки в офісних приміщеннях, що використовувалися для проведення незаконної діяльності.
За результатами проведених заходів вилучено 1,6 млн. гривень, 334 тис. доларів США, 27 тис. Євро, 2 570 фунтів стерлінгів, 1,6 млн. російських рублів, 3 жорсткі диски та документи з чорновими розрахунками отриманих доходів від проведення валютно-обмінних операцій.
Слідчі дії зі становлення кола осіб, причетних до скоєння кримінального правопорушення, тривають.
Працівниками податкової міліції Черкаської області у рамках операції «Акциз-2015» припинено факт незаконного переміщення спирту.
На автошляху «Київ-Черкаси» зупинено та оглянуто вантажний автомобіль з напівпричепом, який згідно наданих супровідних документів перевозив 20 тонн миючого засобу по догляду за склом та дзеркалами транспортних засобів. При проведенні огляду виявлено 2 саморобні ємності об’ємом 12 та 15 м3 заповнені рідиною з характерним запахом спирту.
За результатами проведених заходів вилучено вантажний автомобіль з напівпричепом та 27 тонн спирту на загальну орієнтовану вартість понад 4 млн. гривень.
За фактом незаконного транспортування підакцизних товарів в ЄРДР зареєстроване кримінальне провадження. Поводяться подальші слідчі дії
Протягом восьми місяців поточного року ДФС зафіксовано 1 895 випадків призупинення митного оформлення за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності.
Про всі виявлені факти своєчасно повідомлено представників правовласників для оперативного прийняття відповідного рішення щодо їх інтелектуальної власності.
Крім того, у зазначений період митницями порушено 19 справ про порушення митних правил за фактом ввезення на митну територію України товарів з порушенням прав інтелектуальної власності. Загальна вартість ввезених з порушеннями товарів складає понад 2 млн. грн.
Для сприяння захисту правовласників під час зовнішньоекономічної діяльності Державна фіскальна служба України веде митний реєстр об’єктів права інтелектуальної власності. До них належать об’єкти авторського права і суміжних прав, винаходи, корисні моделі, промислові зразки, торговельні марки, географічні зазначення (зазначення походження товарів) та сорти рослин.
Загалом, станом на 31 серпня 2015 року до митного реєстру за заявами правовласників внесено 2 728 об’єктів. З них – 299 об`єктів внесено у поточному році.
Цілу низку важливих питань розглянули члени Громадської ради при Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області на черговому засіданні, яке відбулося 24 вересня.
Найбільш важливими питаннями були визнання щодо реформування Державної фіскальної служби України, методів боротьби з «тіньовою» економікою, підняття іміджу служби тощо. Під час обговорення члени Громадської ради звернули увагу на низку питань щодо реформування фіскальної служби, які доцільно винести на обговорення не лише членів уряду та державних службовців, але і громадськості.
Також, в ході засідання йшлося обговорення результатів діяльності комітетів Громадської ради та інше.
У серпні 2015 року Дніпропетровською митницею ДФС направлено до державного бюджету України 1 мільярд 412 мільйонів 162,8 тисячі гривень, тоді, як у серпні минулого року надходження склали 850 мільйонів 811,1 тисяч гривень.
З них 1 мільярд 107 мільйонів 953,4 тисячі склав податок на додану вартість, для порівняння - у минулому році сума ПДВ складала 764 мільйони 585,4 тисячі гривень. Сума ввізного мита у серпні 2015 року склала 296 мільйонів 700,4 тисячі гривень, у минулому році сума ввізного мита у серпні складала 57 мільйонів 284 тисячі гривень. Сума вивізного мита у серпні 2015 року склала 2 мільйони 864,8 тисячі гривень проти 1 мільйона 214,1 тисячі гривнів у серпні минулого року.
Загалом, надходження Дніпропетровської митниці ДФС у серпні 2015 року збільшилися у порівнянні з аналогічним періодом минулого року на 561 мільйон 351,7 тисяч гривень, або на 66 відсотків.
З 1 вересня 2015 року у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку має надіслати таку декларацію не пізніше ніж за п'ять днів до закінчення граничного строку її подання. Раніше, таке відправлення необхідно було здійснити за десять днів. Відповідна норма передбачена Законом України від 17 липня №655-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків».
Також звертаємо увагу: податкова декларація відправляється на адресу відповідного контролюючого органу за місцем реєстрації платника податку.
Водночас, податкова звітність в електронній формі повинна бути подана не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає граничний строк подачі.
З 18 вересня 2015 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 04.08.2015 р. № 693 «Про діяльність митних брокерів» (далі – Наказ № 693).
Зокрема, Наказом № 693 затверджено Порядок подання та розгляду заяв і надання дозволу на провадження митної брокерської діяльності та контролю за нею, який регламентує подання та розгляд заяв щодо провадження митної брокерської діяльності, а також надання, переоформлення, анулювання чи зупинення дії дозволу на провадження митної брокерської діяльності та контролю за нею.
Також даним документом затверджено:
- форму заяви про надання/переоформлення дозволу на провадження митної брокерської діяльності;
- форму заяви про анулювання/зупинення дії дозволу на провадження митної брокерської діяльності;
- форму Витягу з реєстру митних брокерів.
До затвердження Кабінетом Міністрів України Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру (далі – новий Реєстр неприбуткових установ та організацій) діє Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затверджене наказом Міністерства фінансів України № 37 від 24.01.2013.
Неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом України від 17 липня 2015 року № 652-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій» (далі – Закон № 652), не підлягають виключенню з цього Реєстру до 01 січня 2017 року.
Неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом № 652, що відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України, включаються контролюючим органом до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій. За бажанням неприбуткової організації вона може подати до контролюючого органу копії установчих документів.
Такий порядок встановлено пунктом 34 підрозд. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Згідно з пунктом 35 підрозд. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом № 652, що не відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 цього Кодексу, з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій зобов’язані до 01 січня 2017 року привести свої установчі документи у відповідність із нормами Податкового кодексу України та у цей самий строк подати копії таких документів до контролюючого органу.
Неприбуткові підприємства, установи та організації, які не привели свої установчі документи у відповідність із нормами пункту 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України, після 01 січня 2017 року виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
До місцевих бюджетів Дніпропетровської області за січень - серпень 2015 року надійшло 7 млрд. 810 млн. грн., що на 1 млрд. 116 млн. грн. більше надходжень відповідного періоду 2014 року.
Зростання доходів місцевих громад досягнуто по таким бюджетоутворюючим джерелам, як: податок на прибуток – на 655,7 млн. грн., плата за землю – на 233,3 млн. грн.; єдиний податок для суб'єктів малого підприємництва – на 146,1 млн. грн.
«Додаткові кошти, які надходять на рахунки місцевих громад Дніпропетровщини працюють на поліпшення соціальних умов мешканців регіону. Досягти таких показників тільки зусиллями працівників фіскальної служби області без тісної співпраці з платниками та органами місцевого самоврядування було б неможливо», – відзначив начальник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Василь Андрухів.
Внесено зміни до визначення основних засобів відповідно до підпункту 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, в результаті яких збільшено вартісну межу віднесення матеріальних активів до основних засобів з 2500 до 6000 гривень. А саме, з урахуванням змін: основні засоби – це матеріальні активи, у тому числі запаси корисних копалин наданих у користування ділянок надр (крім вартості землі, незавершених капітальних інвестицій, автомобільних доріг загального користування, бібліотечних і архівних фондів, матеріальних активів, вартість яких не перевищує 6000 гривень, невиробничих основних засобів і нематеріальних активів), що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку, вартість яких перевищує 6000 гривень і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік).
Нововведення запроваджено Законом України від 17 липня 2015 року №655-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків”, який набрав чинності з 01 вересня поточного року.
20 вересня набрав чинності Закон України від 17 вересня 2015 року №704-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік».
Вказаним законом установлений з 1 вересня 2015 року прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі 1330 гривень, а для основних соціальних і демографічних груп населення:
дітей віком до 6 років: 1167 гривень;
дітей віком від 6 до 18 років: 1455 гривень;
працездатних осіб:1378 гривень;
осіб, які втратили працездатність:1074 гривні.
Також, установлено мінімальну заробітну плату з 1 вересня: у місячному розмірі: 1378 гривень; у погодинному розмірі—8,29 гривні.
З початку 2015 року фахівці слідчого управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області роз- слідували 538 кримінальних проваджень, з яких 402 - прийнято до провадження у поточному році.
Досудове розслідування закінчено по 165 кримінальним провадженням, з яких до суду направлено - 69, в т.ч: 50 кримінальних проваджень направлено до суду з обвинувальним актом; скеровано до судових інстанцій 19 проваджень.
Завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС Дніпропетровської області впродовж січня - серпня 2015 року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмірі 16,1 млн. грн. Крім того, накладено арешт на майно порушників на суму 7,88 млн. грн.
Відповідно до пункту 2001.2 статті 2001 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) з урахуванням змін, внесених Законом України від 16 липня 2015 року №643-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість” сільськогосподарські підприємства використовують у системі електронного адміністрування два електронних рахунки: основний та додатковий.
Відповідно до підпунктів „а” та „б” пункту 200¹.4 статті 200 Кодексу на електронні рахунки платників зараховуються кошти виключно з власного поточного рахунку.
Основний електронний рахунок призначається для проведення розрахунків з бюджетом. На такий рахунок сільськогосподарські підприємства перераховують зі свого поточного рахунку кошти в сумах, необхідних для реєстрації податкових накладних по діяльності іншій, ніж сільськогосподарська.
Додатковий електронний рахунок призначений для перерахування коштів на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств. На цей рахунок сільськогосподарським підприємством зараховуються кошти з поточного рахунку в сумі, необхідній для реєстрації податкових накладних, які складаються сільськогосподарським підприємством при здійсненні операцій з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спеціального режиму оподаткування.
З додаткового електронного рахунку кошти автоматично перераховуються Державною казначейською службою на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств протягом операційного дня, в якому кошти надійшли на такі електронні рахунки (пункт 209.2 статті 209 Кодексу).
Порядок акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 року №11 (далі – Порядок №11).
Пунктом 4 Порядку №11 передбачено, що сума податку на додану вартість, що акумулюється на спеціальному рахунку, використовується сільськогосподарським підприємством відповідно до пункту 209.2 статті 209 Кодексу – на виробничі цілі.
Для сільськогосподарських товаровиробників виробничими цілями вважаються витрати, що безпосередньо пов’язані з веденням діяльності у сфері сільського господарства. До такої діяльності відповідно до підпункту 209.15.2 пункту 209.15 статті 209 Кодексу належать:
виробництво продукції рослинництва, а саме рослинних культур, а також вирощування фруктів та овочів, квітів та декоративних рослин (у відкритих або закритих ґрунтах), грибів, насіння, прянощів, саджанців та водоростей, а також їх обробка, переробка та/або консервація;
виробництво продукції тваринництва, а саме свійських сільськогосподарських тварин, птахівництва, кролівництва, бджільництва, а також розведення шовкопрядів, змій та інших плазунів або слимаків та інших наземних ссавців, безхребетних та комах, а також їх обробка, переробка та/або консервація;
надання послуг іншим сільгосптоваровиробникам (юридичним особам) та/або фізичним особам з використанням сільськогосподарської техніки, крім надання її у фінансову оренду (лізинг).
Пунктом 4 Порядку №11 визначено, що у разі нецільового використання суми податку на додану вартість, що акумульована на спеціальному рахунку, сільськогосподарське підприємство несе відповідальність відповідно до законодавства.
Пунктом 123.2 статті 123 Кодексу визначено, що використання платником податків (посадовими особами платника податків) сум, що не сплачені до бюджету внаслідок отримання (застосування) податкової пільги, не за призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її надання згідно із законом з питань відповідного податку, збору, платежу додатково до штрафів, передбачених пунктом 123.1 статті 123 Кодексу, – тягне за собою стягнення до бюджету суми податків, зборів, платежів, що підлягали нарахуванню без застосування податкової пільги. Сплата штрафу не звільняє таких осіб від відповідальності за умисне ухилення від оподаткування.
Таким чином, кошти, перераховані платником податку зі спеціального рахунку, відкритому у банку або органі, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, на основний або додатковий електронний рахунок, з метою збільшення реєстраційної суми, вважаються такими, що використані не на виробничі цілі, тобто використані не за цільовим призначенням, та підлягають стягненню до бюджету відповідно до пункту 123.2 статті 123 Кодексу із застосуванням відповідних штрафних санкцій.
Серед інших змін, Закон України від 17 липня 2015 року №655-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків” (далі – Закон №655) доповнює пункт 64.5 ст. 64 Податкового кодексу України нормою, відповідно до якої нерезидент береться на облік у контролюючому органі за місцезнаходженням відповідного об'єкта у разі отримання іноземною компанією або організацією майнових прав на нерухомість або землю в Україні, які підлягають оподаткуванню, якщо спосіб та цілі отримання цього майна не потребують створення такою компанією (організацією) відокремленого підрозділу або постійного представництва нерезидента в Україні.
Такий нерезидент береться на облік у контролюючому органі за місцезнаходженням відповідного об'єкта після подання визначеного переліку документів:
заяви за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;
копії витягу з торговельного, банківського або судового реєстру, виданого в країні реєстрації іноземної компанії, організації та легалізованого в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, що супроводжується нотаріально засвідченим перекладом українською мовою;
нотаріально засвідченої копії правовстановлювальних документів, якими підтверджується право власності на нерухомість або право власності чи користування земельною ділянкою, виданих та зареєстрованих на ім'я нерезидента уповноваженими органами України;
дані про представника платника податку.
Нагадуємо, що Закон №655 набрав чинності з 01.09.2015.
З початку поточного року дніпропетровським платникам податку на додану вартість відшкодовано 468,78 млн. грн., що на 173,4 млн. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року.
При цьому, в автоматичному режимі cуб’єктам господарю- вання повернуто 171,86 млн. грн. податку на додану вартість, що на 40,13 млн. грн. більше, ніж за січень-серпень 2014 року.
Про це повідомив виконуючий обов’язки начальника ГУ ДФС у Дніпропетровської області Олександр Лукін.
Зберігається позитивна тенденція і щодо збільшення кількості платників, які відповідають критеріям автоматичного бюджетного відшкодування. На сьогодні таких платників у Дніпропетровському регіоні – 54, тоді, як за аналогічний період 2014 та 2013 років їх було 26 і 15 відповідно.
Проблеми, з якими стикається бізнес Дніпропетровщини, та шляхи їх вирішення обговорили в Дніпропетровській облдержадміністрації.
«Для бізнес-омбудсмена важливо знатися на проблемах не тільки київських підприємців, а й регіональних, - зазначив бізнес-омбудсмен України Альгірдас Шемета. - Я вже побував у Харкові, Львові, Чернігові, Краматорську і Красноармійську. Тепер я тут, щоб налагодити відкритий діалог з бізнесом».
Виконуючий обов’язки голови регіону Олег Кужман підкреслив, що для ОДА підтримка бізнесу та інвестиційного клімату області - одне з пріоритетних завдань: «Ми раді співпрацювати з омбудсменом, допомагаючи вирішувати питання, які виникають у малого та середнього бізнесу. Зараз країна переживає нелегкий час. Важко всім, у тому числі і підприємцям. Як ніколи, їм потрібна підтримка влади і ми її надаємо. Адже, від бізнесу залежить процвітання регіону та благополуччя всіх його мешканців», - зауважив Олег Кужман.
Начальник управління комунікацій ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипова зазначила, що фіскальні органи максимально відкритті для діалогу з бізнесом; всі питання, які виникають з підприємцями, як правило, вирішуються на регіональному рівні. В області активно проходять телефонні «гарячі» лінії, засідання «круглого столу», прес-конференції, семінари тощо. Робота фіскальної служби і надалі буде спрямована на розширення електронних і інформаційних сервісів для підтримки платників.
Дніпропетровською митницею ДФС здійснюється постійний моніторинг митного оформлення з метою виявлень можливих порушень прав інтелектуальної власності. Про це на прес-конференції в інформаційному агентстві «МОСТ-Днепр» днями повідомив головний державний інспектор відділу з питань захисту прав інтелектуальної власності та експортного контролю управління організації митного контролю та оформлення Дніпропетровської митниці ДФС Максим Розумій.
Згідно з чинним законодавством України митні органи, в разі виявлення ознак порушення прав інтелектуальної власності на підставі даних митного реєстру, припиняють митне оформлення. Товари розміщуються на складі митного органу. Митне оформлення товарів припиняється на строк до 10 робочих днів, у разі потреби можливе продовження цього терміну ще на 10 робочих днів, але не більше.
«Рішення приймає керівник митного органу. Безпосередньо, в день ухвалення рішення про припинення митного оформлення товарів митниця повідомляє правовласника про факт пред’явлення цих товарів до митного оформлення. Митний орган інформує декларанта про причини припинення митного оформлення, повідомляє йому найменування і контактні дані правовласника. Також, митниця має право припинити митне оформлення товарів, які можуть порушувати права інтелектуальної власності. В разі припинення митного оформлення швидкопсувних товарів термін припинення складає три робочих дні і не може бути продовжений. З початку року Дніпропетровською митницею ДФС прийнято 56 рішень про припинення митного оформлення товарів, що містять об’єкти права інтелектуальної власності. Рішення про припинення митного оформлення приймалися відносно таких відомих брендів, як: Philips, Mercedes-benz, Samsung, Swarovski, Versace, Harley-devidson, Shneider Electric та інші», - зауважив Максим Розумій.
На сьогоднішній день митний реєстр включає 2761 об’єкт права інтелектуальної власності. Митний реєстр знаходиться в абсолютно вільному доступі.
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу на те, що здійснюючи певні види діяльності, підприємці не можуть застосовувати спрощену систему оподаткування.
Зокрема, не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп:
- суб’єкти господарювання (фізичні особи - підприємці), які здійснюють:
1) діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора);
2) обмін іноземної валюти;
3) виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива та столових вин);
4) видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення (крім виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння);
5) видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення;
6) діяльність у сфері фінансового посередництва, крім діяльності у сфері страхування, яка здійснюється страховими агентами, визначеними Законом України ”Про страхування”, сюрвейєрами, аварійними комісарами та аджастерами, визначеними розд. III ПКУ;
7) діяльність з управління підприємствами;
8) діяльність з надання послуг пошти (крім кур’єрської діяльності) та зв’язку (крім діяльності, що не підлягає ліцензуванню);
9) діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату;
10) діяльність з організації, проведення гастрольних заходів;
- фізичні особи - підприємці, які здійснюють технічні випробування та дослідження (група 74.3 КВЕД ДК 009:2005), діяльність у сфері аудиту;
- фізичні особи - підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів;
- страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів;
- фізичні особи - нерезиденти;
- суб’єкти господарювання, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу сільгоспвиробників на новації у справлянні податку та поданні декларацій платниками єдиного податку 4 групи. З січня 2015 року, фіксований сільськогосподарський податок було трансформовано в єдиний податок та зазначену категорію платників виділено в окрему четверту групу «спрощенців». Такі новації були передбачені Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України».
Відповідно до п.п.295.9.2. п. 295.9 ст.295 Податкового кодексу України платники єдиного податку четвертої групи повинні сплачувати податок щоквартально протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу.
На теперішній час платниками єдиного податку четвертої групи подано податкові декларації за формою, затвердженою наказом Міністерства доходів і зборів України від 30.12.2013 №864 «Про затвердження форми Податкової декларації з фіксованого сільськогосподарського податку», і податкові зобов'язання на 2015 рік нараховуються помісячно. Як наслідок, в інтегрованій картці платника податку обліковуються податковий борг та умовно нараховані штрафні санкції.
Щоб привести у звітність відповідність до вимог законодавства, було прийнято наказ Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №578 «Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку» (далі - наказ №578) та зареєстровано у Міністерстві юстиції України 7 червня 2015 року за №799/27244, яким затверджено форму податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи. Відповідно до п. 4 наказу №578 цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
З огляду на викладене пропонується платниками єдиного податку четвертої групи:
– подати уточнюючі податкові декларації з фіксованого сільськогосподарського податку на 2015 рік (усіх декларацій, поданих у 2015 році) із заповненням розділу «нараховано до зменшення податкового зобов'язання», що унеможливить виникнення штучного податкового боргу та умовно нарахованих штрафних санкцій;
– подати «звітну» декларацію платника єдиного податку четвертої групи на 2015 рік за формою, затвердженою наказом №578.
Граничний термін подання декларацій платника єдиного податку четвертої групи - до 10.10.2015.
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області за результатами декларування за липень 2015 року констатує непоодинокі факти невірного заповнення платниками «Заяви про повернення …. коштів на рахунку у системі електронного адміністрування …» (Додаток 4 до декларації з ПДВ) та враховуючи значну кількість звернень платників податку, у т.ч. на сервіс «Пульс» з питання неотримання коштів на поточний рахунок платника по поданій ним Заяві, повідомляє наступне.
Відповідно п. 21¹ Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість (Постанова №569) заява про перерахування зайво зарахованих коштів з електронного рахунку до бюджету на поточний рахунок такого платника податку подається до контролюючого органу у складі податкової звітності з податку на додану вартість.
З метою недопущення невірного заповнення Додатку 4 (Заяви) та правильного спрямування податку, надаємо для використання ЗРАЗКИ правильно заповнених форм Додатку 4, у разі бажання:
- перерахування коштів до бюджету (Приклад 1);
- повернення на власний поточний рахунок (Приклад 2).
Для перерахування коштів, що перевищують суму ПДВ, яка підлягає перерахуванню в бюджет, платник заповнює розділ 2 Додатку 4 та заповнює словами суму спрямування платником коштів в межах ліміту.
Зокрема, у разі бажання платника перерахувати кошти до бюджету в рахунок податкових зобов’язань з ПДВ (наявність в ІКПП боргу, розстрочених сум, донарахованих сум тощо) платником заповнюється поле 1
Із загальної кількості у 17 тисяч 155 податкових декларацій з податку на додану вартість, поданих до органів фіскальної служби Дніпропетровської області у серпні 2015 року 17 тисяч 124, або 99,8 відсотки – надано в електронному вигляді. Для порівняння, за аналогічний період минулого року з 18 тисяч 494 податкових декларацій з ПДВ в електронному вигляді було надано 17 тисяч 309, або 93,6 відсотки.
В той же час, у серпні 2015 року до органів фіскальної служби області подано 44 тисячі 295 звітів з виплат загальнообов’язкового єдиного соціального внеску, з них в електронному вигляді подано 38 тисяч 823, або 87,6 відсотки. У порівнянні з минулим роком - кількість звітів з ЄСВ, поданих в електронному вигляді майже не змінилася та становила 87,3 відсотки.
Якщо база нарахування єдиного внеску (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.
Такий порядок нарахування ЄСВ передбачає ст. 8 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”.Також повідомляє, що Законом України від 15 листопада 1996 року № 504/96-ВР «Про відпустки » визначено, що право на відпустки забезпечується гарантованим наданням відпустки визначеної тривалості із збереженням на її період місця роботи (посади), заробітної плати (допомоги), а також передбачено такі види відпусток: щорічні, додаткова відпустка у зв’язку з навчанням, творча відпустка, соціальні відпустки, відпустка без збереження заробітної плати.Отже, при нарахуванні заробітної плати фізичним особам, які частину місяця перебували у відпустці без збереження заробітної плати, та нарахована заробітна плата менше мінімальної, підприємство має нарахувати єдиний внесок виходячи із законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати на місяць.
У разі, якщо працівник оформлений на підприємстві за основним місцем роботи та повний місяць перебуває у відпустці без збереження заробітної плати, то у такому разі єдиний внесок не нараховується та не утримується, оскільки відсутня база нарахування єдиного внеску.Обов’язок нарахування єдиного внеску з мінімальної заробітної плати за основним місцем роботи також передбачено і у разі, коли працівник перебував частину місяця або повний місяць у оплачуваній відпустці.
Якщо відпустка, що припадає на майбутній місяць, нараховується не за повний місяць і після відпустки працівнику буде нарахована заробітна плата, то в поточному місяці єдиний внесок нараховується на суму фактичної оплати відпустки за майбутній період, оскільки загальна сума доходу ще не є відомою. При цьому, якщо за підсумком звітного майбутнього місяця загальний дохід за місяць становить менше мінімального розміру, виникає потреба донарахувати єдиний внесок виходячи з мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід).
Дніпропетровська ОДПІ повідомляє, що на сьогодні, у випадках, коли законодавство передбачає надання особою витягу з реєстру платників ПДВ (далі – Реєстр) чи його копії, копії свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ чи іншого документального підтвердження факту реєстрації платником ПДВ, має надаватись чинний витяг з Реєстру. Порядок отримання платником ПДВ витягу з Реєстру визначений пунктом 7.6 розділу VII Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1130. Цей наказ набрав чинності 19.11.2014. До зазначеної дати (19.11.2014), на перехідний період, було встановлено, що як витяги з Реєстру могли застосовуватись свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ.
Нагадаємо, що з 1 січня 2014 року було відмінено свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ та забезпечено право платників ПДВ отримати витяги із Реєстру в контролюючих органах (зміни до пункту 183.9 статті 183 розділу V Податкового кодексу України). Витяг діє до внесення змін до Реєстру.
Слід зауважити, що отримання всіма платниками ПДВ витягу із Реєстру не є обов’язковим. Дані із Реєстру щоденно оприлюднюються на офіційному веб-порталі ДФС (www.sfs.gov.ua). За запитом в електронній формі платнику ПДВ можуть бути надані довідки із Реєстру про реєстрацію його контрагентів як платників ПДВ. Окрім того, платник ПДВ може отримати витяг із Реєстру в електронному вигляді.
Роз’яснення з цих питань викладені у листі Державної фіскальної служби України від 31.08.2015 №32216/7/99-99-11-01-01-17, який розміщено на веб-порталі ДФС.
Дніпропетровської ОДПІ повідомляє, що Наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 затверджено Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів (далі - Порядок), та Перелік кодів видів сплати.
У Порядку наведено алгоритм і приклади заповнення поля «Призначення платежу» розрахункового документа при сплаті (стягненні) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування ПДВ, поверненні помилково або надміру зарахованих коштів.
Крім того, Порядком передбачено, що при заповненні полів не допускаються пропуски (пробіли) між словами та службовими знаками.
Наказ Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666 набрав чинності з 01.09.2015 року.
Дніпропетровська ОДПІ повідомляє, що з 4 вересня п.р. (дня оприлюднення в «Офіційному віснику України») набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 23.07.2015р. №664, яким затверджено зміни до деяких нормативно-правових актів Мінфіну з бухгалтерського обліку.
Так, Національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 "Основні засоби" та 122 "Нематеріальні активи", (наказ Мінфіна від 12.10.2010р. №1202) доповнено новими правилами, згідно з якими первісною вартістю основних засобів та нематеріальних активів, отриманих безоплатно від фізичних та юридичних осіб (крім суб'єктів державного сектору), може бути вартість, щодо якої є достовірна інформація згідно з відповідними первинними документами. Амортизація на об'єкти основних засобів та нематеріальних активів, доступ до яких обмежений у зв'язку з тим, що вони перебувають на тимчасово окупованій території або на території проведення антитерористичної операції не нараховується. За рішенням керівника суб'єкта державного сектору у розпорядчому документі про облікову політику може бути передбачено нарахування амортизації на річну дату балансу. Вартість нематеріального активу з визначеним строком корисного використання (експлуатації) розподіляється на систематичній основі протягом строку його корисного використання (експлуатації) шляхом нарахування амортизації на дату балансу. При вибутті об'єкта основних засобів або нематеріальних активів суб'єкт державного сектору нараховує амортизацію в місяці його вибуття.
Крім того, у Плані рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ (наказ Міністерства фінансів України від 26 червня 2013 року №611) дещо змінено кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов'язаннями бюджетних установ.
Така відмітка у паспорті є зручною, оскільки достатньо пред’явити лише паспорт і відпадає потреба в Картці платника податків, що засвідчує реєстрацію фізичної особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків.
Реєстраційний номер використовується органами державної влади та органами місцевого самоврядування, юридичними особами, фізичними особами - підприємцями, а також фізичними особами в усіх документах, які містять інформацію про об'єкти оподаткування фізичних осіб або про сплату пoдатків (розділ ХІ Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затверджене наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 N 779).
Форма даних про реєстраційний номер, що вноситься до паспорта громадянина України, встановлена у додатку 4 до Положення №779.
Про електронний сервіс: «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису»
Звертаємо увагу:
відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (по квартально),відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днівпісля його закінчення.
Відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків надаються відповідно до :
Щодо справляння єдиного податку платниками четвертої групи
З 1 січня 2015 року Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VII «Про внесення змін до Податковою кодексу України» фіксований сільськогосподарський податок трансформовано в єдиний податок (виділено в окрему четверту групу).
Платники єдиного податку четвертої групи повинні сплачувати податок щоквартально протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу.
За поданими деклараціями податкові зобов’язання на 2015 рік нараховуються помісячно. Як наслідок, в інтегрованій картці платника податку обліковуються податковий борг та умовно нараховані штрафні санкції.
З метою дотримання вимог чинного податкового законодавства наказом Міністерства фінансів - України від 19.06.2015 № 578 „Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку", який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 07 червня 2015 року за № 799/27244, затверджено форму декларації платника єдиного податку четвертої групи.
Таким чином, платникам єдиного податку четвертої групи пропонується:
- подати уточнюючі податкові декларації з фіксованого сільськогосподарського податку на 2015 рік (усіх декларацій, поданих у 2015 році) із заповненням розділу «нараховано до зменшення податкового зобов’язання», що унеможливить виникнення штучного податкового боргу та умовно нарахованих штрафних санкцій;
- подати „звітну" декларацію платника єдиного податку четвертої групи на 2015 рік за формою, затвердженою наказом № 578. Граничний термін подання декларацій платника єдиного податку четвертої групи - до 10 жовтня 2015 року.
Підрозділи податкового аудиту Дніпропетровської ОДПІ забезпечили додаткове поповнення бюджету на 16,4 млн. гривень
«Протягом 8 місяців працівниками податкового аудиту Дніпропетровської ОДПІ проведено 108 документальних перевірок, з них 20 планових та 88 позапланових.
За наслідками перевірок до бюджету надійшло 16,4 млн. гривень податкових зобов’язань, що на 5 млн. гривень перевищує надходження аналогічного періоду попереднього року.
Із загальної суми податкових зобов’язань, які сплачені в бюджет 7,5 млн. гривень за результатами застосування процедури податкового компромісу», - розповіла начальник управління податкового аудиту Ірина Мала.
Надходження податків до місцевого бюджету
За січень-серпень поточного року платники податків і зборів, які знаходяться на обліку у Дніпропетровській ОДПІ сплатили до місцевих бюджетів 170,8 мільйонів гривень.
Лідирує серед кількості надходжень сплата по податку на доходи фізичних осіб – 64,1 мільйони гривень. Від плати за землю надійшло 40,6 мільйонів гривень та майже 34 мільйони гривень були перераховані від платників, які знаходяться на спрощеній системі оподаткування. Надходження від інших місцевих податків і зборів склали понад 32 мільйони гривень.
- Далеко не останнє місце у бюджетотворенні належить і сумам, які поповнили бюджет внаслідок легалізації зайнятості. З початку року виявлено 83 неоформлених найманих працівників, які за допомогою співробітників податкової, були офіційно оформлені та отримали майже 168 тисяч гривень доходу. Додатково сплачено податку на доходи фізичних осіб майже 25 тисяч гривень та єдиного соціального внеску – 63,8 тисяч гривень, - повідомила начальник відділу контрольно-перевірочної роботи доходів і зборів з фізичних осіб та спеціальних перевірок управління доходів і зборів з фізичних осіб Наталія Петрова.
Для зручності сплати податків працівники інспекції надали понад 5600 адміністративних послуг у Центрі обслуговування платників податків.
Зокрема, з початку року спеціалісти видали понад 1770 карток платників податків, 760 довідок про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, зареєстрували 472 книги обліку розрахункових операцій та 400 книг обліку доходів і витрат.
Окрім цього, за вказаний період до Дніпропетровської ОДПІ надійшло 8 письмових звернень громадян, які були розглянуті та надані відповіді у законодавчо встановлені терміни.
Дипломами та призами відзначили 17 вересня в ДФС переможців та лауреатів конкурсу дитячої творчості «Майбутнє країни – у мріях дитини». Представники ДФС, члени журі та партнери конкурсу урочисто привітали школярів та закликали їх до подальших творчих перемог.
«Конкурс проводиться вже більше десяти років. Він змінював назву та формат, але ідея його залишається незмінною – побачити, як діти виражають свої емоції та почуття, як бачать майбутнє. А оскільки вони і є наше майбутнє – ми маємо змогу уявити, як ми житимемо надалі, як змінюватиметься суспільство, як сплачуватимуться податки та на які потреби вони будуть витрачатися», – зазначив Голова ДФС Роман Насіров.
Він підкреслив, що особливо важливо, щоб ці податки витрачалися на дітей, на їх навчання та творчий розвиток.
Переможців конкурсу було обрано за трьома напрямами: художні твори, комп’ютерна графіка (комп’ютерна анімація) та літературні твори. Ними стали 18 конкурсантів з 15 регіонів України. Саме їхнім роботам професійне журі поставило найвищі оцінки.
Загалом, цього року у конкурсі взяла участь рекордна кількість учасників – 11 728 учнів загальноосвітніх навчальних закладів з усієї України.
Враховуючи таку тенденцію, Роман Насіров висловив сподівання, що наступного року кількість конкурсантів збільшиться.
Нагадаємо, що конкурс стартував на початку року і проводився у три етапи: І етап – районний рівень; ІІ етап – регіональний рівень; ІІІ етап – Всеукраїнський рівень.
Переможців конкурсу обирало компетентне журі, до складу якого увійшли представники ДФС, відомі художники, мистецтвознавці, діячі культури, керівники провідних засобів масової інформації, закладів мистецтва та великих підприємств, представники громадських організацій. Зокрема, директор дитячого видавництва «А-ба-ба-га-ла-ма-га» Іван Малкович, ректор Київської дитячої академії мистецтв Михайло Чемберджі, директор видавничого будинку «Самміт-книга» Ігор Степурін, президент компанії МТІ Володимир Цой, директор з розвитку бізнесу «Інтел» в Україні та країнах СНД Олена Корнієнко.
Особливості оподаткування господарських товариств
Державна фіскальна служба України (далі – ДФС України) у листі від 26.08.2015 №31684/7/99-99-15-02-02-17 «Щодо особливостей оподаткування господарських товариств, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави» надала роз’яснення стосовно особливостей оподаткування господарських товариств, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави. Зазначений лист розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:
https://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-pributok-pidpri/listi-dps/212416.html.
Дніпропетровська обласна державна адміністрація (далі-облдержадміністрація) та підпорядковані їй структури щороку закуповують товарів та послуг на кілька мільярдів гривень, а Ваше підприємство їх виробляє та продає.
З вересня 2015 року облдержадміністрація почала проводити дотендерні, закупівлі через електронну систему ProZorro. Ця система проста та зручна.
Через ProZorro працюють вже більш ніж 200 установ, підпорядкованих адміністрації. Вам тепер не треба бігати з кабінету до кабінету та передавати папери. Треба лише зареєструватися на спеціальному сайті www.prozorro.org та обрати систему, за якою будете співпрацювати з бюджетною установою. Ознайомитися з принципами роботи ProZorro можна за посиланням: youtu.be/S9gvc1ESads.
Дізнатися, як отримати замовлення від державної установи можна за допомогою електронної пошти prozorrodp@gmail.com.
Система ProZorro відкрита для всіх, хто воліє працювати чесно та прозоро. ProZorro робить процес придбання товарів та послуг відкритим, адже перевірити угоду може будь-який українець у будь-якому куточку країни. З 2016 року у систему ProZorro планується перевести всі бюджетні закупівлі, у тому числі й тендерні.
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до Закону України від 8 липня 2015 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов‘язкове державне соціальне страхування» на ім‘я Державної фіскальної служби України 1 вересня 2015 року відкрито рахунки за балансовим рахунком 3719 “Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування”, які почали діяти з 15 вересня 2015 року.
Реквізити рахунків розміщені на субсайті Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області у розділі «Бюджетні рахунки».
З 1 вересня 2015 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666. Цим наказом затверджено Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів (далі - Порядок). Відповідно попередній наказ із зазначених питань від 22.10.2013 №609 визнано таким, що втратив чинність.
Так, у Порядку наведено алгоритм і приклади заповнення поля «Призначення платежу» розрахункового документу при сплаті (стягненні) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійсненні бюджетного відшкодування ПДВ, поверненні помилково або надміру зарахованих коштів.
Також, зокрема, Порядком визначено, що при заповненні полів розрахункового документу не допускаються пропуски (пробіли) між словами і службовими знаками. Сплата за кожним видом платежу та за кожним видом сплати має оформлятися окремим документом на переказ.
З повним текстом Порядку Ви можете ознайомитись перейшовши за посиланням:
https://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0974-15.
З липня поточного року у Дніпропетровській області розпочалася операція «Урожай-2015». Мета проведення цього заходу: виявлення необлікованих найманих працівників, легаліза- ція заробітної плати, перевірка повноти нарахування і сплати земельного податку та орендної плати за землю, упередження схем ухилення від оподаткування суб’єктами господарювання аграрного сектору тощо.
З початку проведення операції «Урожай - 2015» завдяки спільним заходам територіальних органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області з органами місцевого самоврядування та іншими державними установами регіону керівники сільгосппідприємств підвищили розмір заробітної плати 4140 працівникам. Сума виплаченої заробітної плати збільшена на 7,2 млн. грн., що забезпечило додаткові щомісячні надходження податку на доходи фізичних осіб майже на мільйон гривень, єдиного соціального внеску – понад 2,7 млн. грн.
Крім того, аграріями добровільно оформлено трудові відносини з 1898 найманими працівниками, яким нарахована заробітна плата на загальну суму майже 4 млн. грн. Додаткові надходження в цьому випадку склали: ПДФО – 512,3 тис. грн., ЄСВ – 1,5 млн. грн.
Операція «Урожай-2015» на Дніпропетровщині продовжується.
Про операцію «Урожай-2015» розповіла в.о. начальника Дніпропетровської ОДПІ Світлана Чехович на місцевому телебаченні ТРК «Регіон»
Підчас виступу на місцевому телебачення ТРК «Регіон» Синельниківського району, виконуюча обов’язки начальника Дніпропетровської ОДПІ Світлана Чехович, розповіла про те, що з липня поточного року у Дніпропетровській області розпочалася операція «Урожай-2015». Мета проведення цього заходу: виявлення необлікованих найманих працівників, легалізація заробітної плати, перевірка повноти нарахування і сплати земельного податку та орендної плати за землю, упередження схем ухилення від оподаткування суб’єктами господарювання аграрного сектору.
Світлана Олександрівна розповіла про результати спільних заходів Дніпропетровської ОДПІ з органами місцевого самоврядування та іншими державними установами та звернулася до фермерів та сільгосптоваровиробників не нехтувати нормами трудового та податкового законодавства та не позбавляти найманих працівників соціальних гарантій.
«Операція “Урожай – 2015” триватиме до повного збору врожаю, а разом з нею триватиме і робота органів фіскальної служби в напрямку легалізації трудових відносин та заробітної плати», повідомила Світлана Чехович.
Тимчасово, до 31 грудня 2016 року включно, платникам податків з обсягом доходів та/або операцій яких за попередній (звітний) рік склав менще 20 млн.грн штрафні (фінансові) санкції, нараховані на суми податкового зобов'язання, які платник податків сплатив без оскарження податкового повідомлення-рішення в терміни, визначені ПКУ, скасовуються протягом 10 днів із дня сплати податкового зобов'язання.
Така норма не застосовується у разі повторного протягом року визначення фіскальним органом суми податкового зобов'язання з одного й того самого податку або збору.
Крім того, у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податку помилок пеня, не нараховується, якщо зміни до податкової звітності внесені протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання.
Зазначена норма визначена п. 129.9 ст. 129 та п. 35 підр. 10 роз. ХХ Податкового кодексу України з урахуванням змін, внесених Законом України від 17.07.2015 р. N 655-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків» (опублікований в газеті «Голос України» від 12.08.2015 №147 і набула чинності з 1 вересня 2015р.
Де можна ознайомитись з інформацією щодо режиму роботи, розміщення віддалених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД та переліком документів, необхідних для отримання посилених сертифікатів ключів?
Детальну інформацію щодо режиму роботи, розміщення віддалених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД можна отримати на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД (acskidd.gov.ua/головна /«Контакти»).
Перелік документів, необхідних для отримання посилених сертифікатів ключів, наведено в розділі підготовка документів та реєстрація, розміщеного на офіційному інформаційному ресурсі АЦСКІДД acskidd.gov.ua/головна/«Реєстрація користувачів».
Процедура отримання послуг електронного цифрового підпису від Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Державної фіскальної служби України (далі – АЦСК ІДД) не передбачає можливість реєстрації заявників через мережу Інтернет.
Відповідно до вимог Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту заявник, або його довірена особа, мають бути особисто присутніми під час процедури реєстрації.
Детальну інформацію щодо процедури реєстрації можна переглянути на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД за посиланням: https://www.acskidd.gov.ua у розділі «Реєстрація користувачів».
До уваги платників ПДВ – особливості перерахування зайво зарахованих коштів з електронного рахунку платника
Державна фіскальна служба України (далі – ДФС України) у листі від 26.08.2015 №31730/7/99-99-19-03-02-17 «Про особливості перерахування зайво зарахованих коштів з електронного рахунку платника» проінформувала платників податку на додану вартість (далі – ПДВ) щодо особливостей:
- перерахування зайво зарахованих коштів з електронного рахунку платника до бюджету та на поточний рахунок платника податку;
- сплати податкових зобов’язань з ПДВ, визначених у податкових деклараціях з ПДВ за звітні періоди лютий – травень 2015 року, що подані з порушенням встановлених Податковим кодексом України термінів.
Зазначений лист розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:
https://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-zmini-2015/elektronne-administruvannya-pdv/63902.html.
Фізичні особи – підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, не отримували доходів (прибутків) у звітному році або окремому місяці звітного року, такі особи можуть не визначати базу єдиного внеску, оскільки вказаною нормою передбачено право, а не обов’язок платника. Платники, що не отримали доходу у звітному році або окремому місяці звітного року, мають право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. Найголовніше – нарахована сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
Такі норми передбачено Законом України від 28 грудня 2014 року № 77-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці”, яким було внесено зміни до пункту 2 частини першої статті 7 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”. Відповідно до Закону для платників, зазначених у пунктах 4 (крім фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та 5 частини першої статті 4 Закону № 2464, єдиний внесок нараховується на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток). Ці зміни враховуватимуться при поданні річної звітності з єдиного внеску фізичними особами-підприємцями (крім спрощенців) за 2015 рік.
Отже, за підсумками 2015 року фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування, а також особи, які проводять незалежну професійну діяльність, сплачують єдиний внесок до 10 лютого 2016 року.
Виплата заробітної плати неофіційно - тягар сучасності, який несе за собою багато негараздів, як країні так і кожному з нас. Перш за все, самі громадяни повинні бути зацікавлені в тім, щоб працювати офіційно, адже це гарантія соціального захисту, а в майбутньому гідної пенсії.
Забезпечення заробітною платою працівників не менше мінімальних державних стандартів та своєчасна й повна сплата соціальних платежів - це обов’язок кожного роботодавця.
Слід нагадати, що за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору юридичним та фізичним особам-підприємцям, які використовують найману працю, загрожує штраф у розмірі 30 мінімальних зарплат за кожного такого працівника, тобто у 2015 році: із 1 січня по 30 листопада — 36540 грн. , а з грудня — 41340 грн. Це передбачає ч.2 ст.265 Кодексу Законів про працю.
Окрім того, відповідно до ч.3 ст.41 Кодексу України про адміністративні правопорушення фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору тягне за собою накладення адміністративного штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб - підприємців, які використовують найману працю, - від 8500 до 17000 грн.
Одночасно, слід пам’ятати, що до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором слід направити до територіального органу ДФС за місцем свого обліку як платника ЄСВ повідомлення за формою, затвердженою Постановою КМУ від 17 червня 2015р. №413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу». Варто зазначити, що таке повідомлення можна подати до інспекції засобами телекомунікаційного зв’язку.
Прес-служба СМР - 28.09.2015.