Партія мобільних телефонів та ноутбук вартістю 357 тис. грн. не потрапили до непідконтрольних територій
01.09.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
На КПВВ «Мар’їнка» співробітники спецпідрозділу “Фантом» у складі зведеної міжвідомчої мобільної групи зупинили громадянку України, яка прямувала в бік тимчасово непідконтрольних територій.
Під час перевірки встановлено, що 41-річна жінка намагалася перевезти через лінію розмежування 49 мобільних телефонів та ноутбук загальною орієнтовною вартістю 357 тис. грн.
За даним фактом складено протокол про вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за що передбачена ч. 1 ст. 204-3 КУпАП.
Щодо застосування штрафних санкцій за порушення реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов’язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) та надати покупцю за його вимогою.
Згідно з пунктом 192.1 статті 192 Кодексу якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в ЄРПН.
Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка видана їх отримувачу - платнику податку, підлягає реєстрації в ЄРПН:
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Кодексу реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов’язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування.
Порушення платниками податку на додану вартість встановлених статтею 201 Кодексу граничних термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до них тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 Кодексу покладено обов’язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі, передбаченому підпунктами 1201.1, 1201.2 статті 1201 Кодексу.
При цьому якщо розрахунок коригування до податкової накладної на зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг на користь їх постачальника зареєстровано покупцем в ЄРПН з порушенням встановленого Кодексом терміну, то штрафні санкції відповідно до статті 1201 Кодексу визначаються виходячи з абсолютної величини суми податку, зазначеної в такому розрахунку коригування.
Враховуючи викладене, штрафні санкції за порушення граничних термінів реєстрації в ЄРПН розрахунку коригування до податкової накладної застосовуються контролюючими органами в порядку та розмірах, передбачених статтею 1201 Кодексу, до особи, на яку покладено обов’язок щодо такої реєстрації, незалежно від причин, які призвели до порушення
(Лист ДФС України від 23.08.2016 р. № 18356/6/99-95-42-01-15)
Щодо формування податкового кредиту на підставі заяви зі скаргою на постачальника
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) у разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в ЄРПН. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
Отримання контролюючим органом такої заяви із скаргою на продавця/покупця є підставою для проведення документальної позапланової перевірки продавця/покупця з метою з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за вказаною операцією.
При цьому така заява із скаргою не є підставою для покупця товарів/послуг для включення суми податку до складу податкового кредиту за податковою накладною, щодо якої таку скаргу складено.
(Лист ДФС України від 09.08.2016 р. № 17189/6/99-99-15-03-02-15)
Щодо податкових наслідків з ПДВ за операціями з відступлення права вимоги та переведення боргу
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
Згідно з підпунктами "а" і "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 Кодексу.
Під постачанням товарів розуміється будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (підпункт 14.1.191 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).
Під постачанням послуг розуміється будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об'єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об'єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності (підпункт 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).
Відповідно до підпункту 14.1.255 пункту 14.1 статті 14 Кодексу відступлення права вимоги - операція з переуступки кредитором прав вимоги боргу третьої особи новому кредитору з попередньою або наступною компенсацією вартості такого боргу кредитору або без такої компенсації.
Згідно зі статтею 512 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ) кредитор у зобов'язанні може бути замінений іншою особою внаслідок передання ним своїх прав іншій особі за правочином (відступлення права вимоги).
Правочин щодо заміни кредитора у зобов'язанні вчиняється у такій самій формі, що і правочин, на підставі якого виникло зобов'язання, право вимоги за яким передається новому кредиторові (стаття 513 ЦКУ).
Статтею 514 ЦКУ передбачено, що до нового кредитора переходять права первісного кредитора у зобов'язанні в обсязі і на умовах, що існували на момент переходу цих прав, якщо інше не встановлено договором або законом.
Предметом договору купівлі-продажу може бути право вимоги, якщо вимога не має особистого характеру. До договору купівлі-продажу права вимоги застосовуються положення про відступлення права вимоги, якщо інше не встановлено договором або законом (стаття 656 ЦКУ).
Відповідно до статті 520 ЦКУ боржник у зобов'язанні може бути замінений іншою особою (переведення боргу) лише за згодою кредитора, якщо інше не передбачено законом. Форма правочину щодо заміни боржника у зобов'язанні визначається відповідно до положень статті 513 ЦКУ (стаття 521 ЦКУ).
Таким чином, наслідками операції з заміни кредитора/заміни боржника у зобов'язанні є вибуття первинного кредитора/боржника із зобов'язання, вступ до зобов'язання нового кредитора/боржника та збереження у повному обсязі змісту зобов'язання при зміні суб'єктного його складу.
(Лист ДФС України від 09.08.2016 р. № 17189/6/99-99-15-03-02-15)
Щодо порядку формування податкового кредиту
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв’язку з:
Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Згідно з п. 201.10 ст. 201 Кодексу при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Порядок заповнення податкової накладної затверджено наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 р. №1307 (далі - Порядок №1307), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.01.2016 р. за №137/28267.
Згідно з пунктом 3 Порядку N1307 всі податкові накладні підлягають реєстрації в ЄРПН у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та за формою, чинною на день такої реєстрації.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок №1246).
Відповідно до пункту 5 Порядку №1246 постачальник (продавець) складає податкову накладну та/або розрахунок коригування у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому в установленому порядку, з використанням спеціалізованого програмного забезпечення.
Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС засобами телекомунікаційного зв'язку(пункт 6 Порядку №1246).
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація (пункт 7 Порядку №1246).
Таким чином, платник податку має право на формування податкового кредиту на підставі податкової накладної, зареєстрованої в ЄРПН. Реєстрація в ЄРПН податкової накладної за формою, яка на дату такої реєстрації втратила чинність, (якщо у реєстрації такої податкової накладної не відмовлено), не може бути єдиною підставою для невизнання податкового кредиту за такою податковою накладною.
(Лист ДФС України від 09.08.2016 р. № 17186/6/99-99-15-03-02-15)
Щодо амортизації вартості малоцінних необоротних
матеріальних активів
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
Згідно з пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу ІІІ "Податок на прибуток підприємств" Кодексу.
Різниці, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів, формуються відповідно до вимог ст. 138 Кодексу. Фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму нарахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності та зменшується на суму розрахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до п. 138.3 ст. 138 Кодексу (пп. 138.1, 138.2 ст. 138 Кодексу).
Відповідно до пп. 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 Кодексу основні засоби - матеріальні активи, у тому числі запаси корисних копалин наданих у користування ділянок надр (крім вартості землі, незавершених капітальних інвестицій, автомобільних доріг загального користування, бібліотечних і архівних фондів, матеріальних активів, вартість яких не перевищує 6000 гривень, невиробничих основних засобів і нематеріальних активів), що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку, вартість яких перевищує 6000 гривень і поступово зменшується у зв’язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік).
Таким чином, оскільки малоцінні необоротні матеріальні активи (вартість яких не перевищує 6000 гривень) не належать до основних засобів, то різниці, які визначаються згідно зі ст. 138 Кодексу, за такими активами у платника не виникають.
(Лист ДФС України від 02.08.2016 р. № 16691/6/99-99-15-02-02-15)
Щодо подання уточнюючої податкової декларації з податку на прибуток та відображення сум ПДВ у бухгалтерському обліку
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
Згідно з пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) об’єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III "Податок на прибуток підприємств" Кодексу.
Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку визначені Законом України від 16 липня 1999 року №996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (далі - Закон №996).
Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється Міністерством фінансів України, яке затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (п. 2 ст. 6 Закону N996).
Щодо подання уточнюючої податкової декларації з податку на прибуток за 2015 рік, то відповідно до абзацу першого п. 50.1 ст. 50 Кодексу у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявлені (абзац 2 п. 50.1 ст. 50 Кодексу).
(Лист ДФС України від 28.07.2016 р. № 16199/6/99-99-15-02-02-15)
В Чернівецькій області вилучено тютюнових виробів на 4,7 млн. грн.
31.08.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Співробітниками податкової міліції Чернівецької області проводиться розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.204 КК України за фактом незаконного зберігання з метою збуту та транспортування з метою збуту незаконно виготовлених підакцизних товарів.
В рамках даного провадження в одному з населених пунктів Чернівецької області проведено обшук нежитлової будівлі, яка належить фігуранту справи.
Під час обшуку виявлено та вилучено 379 ящиків та 10 блоків тютюнових виробів орієнтовною вартістю 4,7 млн. гривень.
Тривають слідчі дії.
Податковою міліцією м. Києва вилучено паливні гранули вартістю 1 млн. гривень
31.08.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Співробітниками податкової міліції м. Києва в рамках операції „Рубіж-2016” та розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.212 КК України, попереджено факт незаконного вивезення за межі території України товарно-матеріальних цінностей.
Встановлено, що паливні гранули (пеллети) намагалися вивезти за документами, які були оформлені від підприємства, що має ознаки фіктивності.
Під час заходів, проведених на території митного посту „Краковець” Львівської митниці, а також на території зони митного контролю відділу митного оформлення, яке на праві власності належить одному із логістичних центрів, проведено 3 обшуки вантажних автомобілів.
В транспортних засобах виявлено та вилучено паливні гранули загальною орієнтовною вартістю 1 млн. гривень.
Слідчі дії тривають.
Роман Насіров: За місяць за зниженими ставками акцизу розмитнено більше 1300 автомобілів
31.08.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Після зниження ставки акцизного збору на вживані автомобілі було розмитнено більше 1300 імпортних авто. Про це заявив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
«З моменту набуття чинності закону України №3251 про тимчасове зниження ставки акцизу на вживані автомобілі процедуру розмитнення за новими правилами вже пройшли 1315 вживаних авто. Найбільше оформлень авто за зниженими ставками відбулося на митницях західних областей. Зокрема, з 1 серпня Львівська митниця оформила 199 таких автомобілів, Івано-Франківська – 161, Волинська – 118», - зазначив Роман Насіров.
Нагадаємо, відповідно до Закону №1389, тимчасово до 31 грудня 2018 року встановлені знижені ставки акцизного податку на легкові автомобілі, що використовувалися. На такі авто під час їх митного оформлення у графі 36 митної декларації зазначається код пільги з оподаткування товару акцизним податком «172».
Нормами Закону №1389 встановлено, що знижені ставки акцизного податку не застосовуються якщо легкові автомобілі мають походження з країни, визнаної державою-окупантом згідно із законом України та/або визнаної державою-агресором по відношенню до України згідно із законодавством, або ввозяться з території такої держави-окупанта (агресора) та/або з окупованої території України, визначеної такою згідно із законом України.
У ДФС розпочав роботу семінар Всесвітньої митної організації національного рівня «Модернізація лабораторії Державної фіскальної служби України»
30.08.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Шляхи модернізації Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС відповідно до рекомендацій Всесвітньої митної організації (ВМО) щодо організації митних лабораторій обговорюватимуться в ДФС під час семінару, який розпочав роботу 30 серпня.
Участь у семінарі для митників ДФС та експертів Спеціалізованої лабораторії беруть головний технічний аташе Директорату з питань тарифів торгівлі ВМО доктор Альваро Фернандес Ацебез та експерт митної лабораторії в м. Кельн (Федеративна Республіка Німеччини) доктор Буркхард Гребе.
«Сьогодні, в умовах реорганізації митної системи для Державної фіскальної служби України, дуже важливим є використання передового світового досвіду для створення сучасного дієвого механізму, що сприятиме розвитку легальної торгівлі, підвищенню рівня її безпеки та боротьбі з митним та податковим шахрайством», - зазначила начальник Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС Юлія Шадевська.
За її словами, впровадження рекомендацій ВМО має на меті функціонування ефективно налагодженої системи, у якій на належному рівні можливий обмін даними, у тому числі і в галузі використання технічних засобів і методів виконання експертних робіт.
До того ж, організація роботи митних підрозділів ДФС в умовах глобалізації міжнародної економіки, розбудови економічних зв’язків між країнами світу, збільшення товаропотоків, та, водночас, підвищення рівня ризику порушення митного законодавства потребує постійного підвищення фахового рівня працівників.
Юлія Шадевська зазначила, що фахівці спеціалізованої лабораторії проводять широкий спектр лабораторних досліджень, серед яких:
дослідження харчових продуктів, хімічних речовин та матеріалів, нафтопродуктів, металів, сплавів та виробів з них, вибухових речовин;
експертиза наркотичних засобів, психотропних речовин їх аналогів і прекурсорів, лікарських засобів та препаратів.
Також Спеціалізована лабораторія забезпечена базовим обладнанням для проведення досліджень за основними сучасними лабораторними технологіями: спектроскопія, хроматографія газова та рідинна, газова хромато-мас-спектрометрія, поляриметрія, рентген-спектроскопія, тощо.
Співробітниками внутрішньої безпеки ДФС припинено злочинні дії з боку керівників ГУ ДФС у Київській області
30.08.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Співробітниками Головного управління внутрішньої безпеки та управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Київській області спільно з Генеральною прокуратурою України та ГУ БКОЗ СБУ викрито службових осіб ГУ ДФС у Київській області, які, обіймаючи керівні посади, систематично здійснювали здирництво, побори для власного збагачення від суб’єктів господарювання, що порушували податкове законодавство, а також прикривали діяльність конвертаційного центру.
У ході досудового розслідування у кримінальному провадженні за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України (зловживання владою або службовим становищем), встановлено, що вказані посадові особи системно отримують неправомірну вигоду в особливо великих розмірах від представників суб’єктів реального сектору економіки, а також від осіб, які реалізовують протиправні схеми, спрямовані на отримання надприбутків із використанням суб’єктів господарювання з ознаками фіктивності.
29.08.2016 року проведено обшуки в робочих кабінетах керівництва ГУ ДФС у Київській області, керівників підпорядкованих податкових інспекцій, а також за місцями реєстрації та проживання цих посадових осіб.
За їх результатами вилучено готівку на загальну суму понад 4,5 мільйонів гривень (68 000 доларів США, 100 252 євро, 1000 000 грн.,855 фунтівстерлінгів).
Наразі проводиться комплекс слідчих та розшукових дій з метою встановлення усіх обставин вчиненого кримінального правопорушення, притягнення всіх винних осіб до відповідальності та забезпечення відшкодування завданих державі збитків.
Роман Насіров: За принципом «єдиного вікна» оформлено понад 300 заявок
30.08.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
З 1 серпня за принципом «єдиного вікна» оформлено 315 заявок. Про це повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
За його словами, найбільше заявок подано на Київській та Київській міській митниці, Чернівецькій, Львівській та Житомирській. Жодної заявки на оформлення через систему «Єдиного вікна» не подали на Закарпатській та Кіровоградській митницях.
«Тільки за 29 серпня через «Єдине вікно» відбулося 21 оформлення. Більшість заявок подаються та оформлюються переважно на митницях центральних та західних регіонів», - додав очільник відомства.
Нагадаємо, з 1 серпня 2016 року на пунктах митного контролю запрацювала автоматизована система «Єдине вікно», яке має на меті пришвидшити оформлення експортно-імпортних операцій. Це - один з елементів реформування митниці.
Система є повністю автоматизованою, дозволяє подавати документи один раз в одне місце і мінімізує контакти з держслужбовцями. «Єдине вікно» передбачає створення єдиної електронної бази даних, яка дозволяє різним службам контролю та митницям в автоматичному режимі обмінюватися інформацією про вантаж, який проходить через кордон України і про результати його державного контролю.
На Івано-Франківщині ліквідовано центр мінімізації податкових та митних платежів. Вилучено 11 електромобілів
30.08.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Співробітниками податкової міліції Івано-Франківської області до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення, яке кваліфікується за ч.3 ст.212 КК України.
Встановлено, що група фізичних-осіб підприємців протягом 2014-2016 років ухилились від сплати 3,8 млн. грн. митних та податкових платежів.
Дані особи упродовж 2014-2016 років за попередньою змовою використовували підконтрольних суб’єктів господарювання та підставних осіб під час ввезення на митну територію України бувших у використанні елітних транспортних засобів.
Під час проведених оперативно-слідчих дій виявлено та припинено діяльність центру мінімізації митних платежів, здійснено 9 обшуків в офісах підприємств, автомобілях та за місцями проживання фігурантів справи.
В результаті проведених заходів виявлено та вилучено 370 тис. гривень та 5,7 тис. доларів США готівкою, 11 електромобілів, 57 експертних висновків з додатками, 4 печатки та документи (вантажно-митні декларації, інвойси, сертифікати та інше), які підтверджують злочинну діяльність.
Також призупинено митні формальності 7 транспортних засобів на митному посту «Коломия» Івано-Франківської митниці ДФС для подальшого проведення слідчих дій (судових експертиз).
Слідчі дії тривають
Понад 6 тисяч суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності
зареєстровано на Дніпропетровщині
Кількість взятих Дніпропетровською митницею ДФС на облік суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності станом на 01.08.2016 складає 6 тисяч 381. Ними з початку року оформлено 84 тисячі 252 митні декларації.
Щодо співвідношення експорту та імпорту, то експорт у Дніпропетровській митниці ДФС по оформленим вантажам у ваговому показнику за липень 2016 року склав 76,27%, імпорт – 23,73%. Співвідношення оформлених митних декларацій: експорт – 52,71%, імпорт – 47,29%.
Серед розподілу обсягу ввезених іноземних товарів у структурі імпорту Дніпропетровської митниці ДФС складають енергетичні матеріали (14 мільярдів 581 мільйон 523 тисячі гривень) та промислове устаткування (5 мільярдів 603 мільйони 676 тисяч гривень).
Серед загального обсягу вивезення українських товарів у структурі експорту по Дніпропетровській митниці ДФС складають залізорудний концентрат та руда залізна (17 мільярдів 393 мільйони 58 тисяч гривень), а також вироби з чорних металів (1 мільярд 477 мільйонів 621 тисяча гривень).
На черговій прес-конференції йшлося про надходження від реалізації конфіскованого майна
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що днями у медіа-центрі «ДНЕПР ПОСТ» відбулася прес-конференція на тему: «Надходження від реалізації конфіскованого майна».
У прес-конференції взяли участь: завідувач сектору складського обліку вилученого майна та розпорядження ним управління матеріального забезпечення та розвитку інфраструктури Дніпропетровської митниці ДФС Галина Плетенець та головний державний інспектор відділу бухгалтерського обліку та звітності управління фінансування, бухгалтерського обліку та звітності Дніпропетровської митниці ДФС Віталіна Мілянець.
За словами Галини Плетенець: «Ця тема є актуальна, оскільки кошти від реалізації конфіскованого майна надходять відразу до державного бюджету України. При переміщенні товарів через митний кордон країни відбуваються певні митні процедури і їх порушення призводить до того, що складаються протоколи про порушення митних правил. За деякими протоколами предмети порушення (майно) вилучаються на склад митниці для зберігання. Санкції деяких статей Митного кодексу передбачають конфіскацію цього майна. Конфіскація відбувається за рішенням суду України. А розпорядження конфіскованим майном, згідно Закону «Про виконавче провадження» здійснює Державна виконавча служба. Тому, отримуючи постанову суду про конфіскацію, митниця, відповідно до статті 541 Митного кодексу України повинна передавати органам Державної виконавчої служби конфісковане майно, а державний виконавець здійснює розпорядження ним».
Взаємодія митних органів і органів ДВС направлена на мобілізацію коштів до державного бюджету від реалізації цього майна. Завданнями митниці є збереження цього конфіскованого майна, своєчасне відправлення документів до органів виконавчої служби і представники митниці приймають участь у подальшому розпорядженні – тобто реалізації. Після того, як проведена реалізація, кошти надходять до органів Державної виконавчої служби (ДВС). Та частина митних платежів, які нарахувала митниця, спрямовуються державним виконавцем на рахунки митного органу, який перераховує ці кошти до державного бюджету, як митні податки та збори, які були б сплачені при перетині митного кордону України.
«На початок 2016 року залишок конфіскованого майна, переданого органам державної виконавчої служби для подальшого розпорядження, склав понад 1 мільйон 300 тисяч гривень. Зазначені суми наведені з урахуванням митних платежів.
Протягом 2016 року на рахунок митниці надійшло від реалізації конфіскованого майна органами ДВС у розмірі майже 14 тисяч гривень, в тому числі митні податки і збори. Зазначені кошти перераховані до Державного бюджету України.
На теперішній час залишок конфіскованого майна, переданого органам ДВС складає майже 900 тисяч гривень, та включає товари, які підлягають подальшому розпорядженню та проходять процедуру реалізації відповідно до Порядку розпорядження майном, конфіскованим за рішенням суду і переданим органам державної виконавчої служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2002 №985. Органи ДВС здійснюють реалізацію через електронні торги, розміщені на офіційному сайті ДП «СЕТАМ». Після запровадження єдиної системи електронних торгів арештованим майном відзначається позитивна динаміка зменшення залишків конфіскованого майна», – зазначила Віталіна Мілянець.
Про надання послуг платникам та про електронні сервіси державної фіскальної служби під час тренінгу для внутрішньо переміщених осіб
Днями, 26 серпня 2016 року, відбувся тренінг для підприємців із числа внутрішньо переміщених осіб на тему: «Бізнес-інтеграція внутрішньо переміщених осіб у Дніпропетровській області» за участю начальника управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової.
Учасникам тренінгу доведено широкий спектр інформаційних, консультативних і адміністративних послуг для платників, що надаються центрами обслуговування платників державних податкових інспекцій області, а також інформація про електронні сервіси Державної фіскальної служби України.
Також, враховуючи переваги електронного документообігу та визначені законодавством випадки надання звітності, винятково, в електронному вигляді, проінформовано щодо використання зареєстрованого в установленому порядку електронного цифрового підпису (ЕЦП).
В даний час одержати безкоштовно ключі ЕЦП можна у пунктах реєстрації користувачів акредитованого центру сертифікації ключів при ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
За словами Манушак Осипової: «Робота органів Державної фіскальної служби усіх рівнів направлена на прозорі і партнерські відносини з платниками податків. Кожен платник повинен бути упевнений, що наша служба – це партнер бізнесу, сервісна служба. Процеси адміністрування та електронні сервіси, що надаються платникам, стосуються, як великих холдингів, так і середнього бізнесу та окремих підприємців. У цьому – суть усіх реформ, що проводяться у фіскальній службі протягом останніх років. Основне завдання реформ органів ДФС – повне перетворення з контролюючого органу у сервісну службу. Розвиток сервісів для платників податків – одна з важливих задач, визначених ДФС України».
Податковий календар з 1 по 15 вересня 2016 року
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що
8 вересня, четвер, останній день сплати
- податку на прибуток підприємств виробниками сільськогосподарської продукції за період з 01.07.2015 по 30.06.2016;
9 вересня, п’ятниця, останній день подання:
- звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту (форма №1-РС) за серпень 2016 року;
- звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (форма №2-РС) за серпень 2016 року;
- звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів (форма №3-РС) за серпень 2016 року;
- звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв в оптовій мережі (форма №1-ОА) за серпень 2016 року;
- звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів в оптовій мережі (форма №1-ОТ) за серпень 2016 року;
- звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі (форма №1-РА) за серпень 2016 року;
- звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі (форма №1-РТ) за серпень 2016 року;
- попередньої заявки-розрахунку про потребу у марках акцизного податку на листопад 2016 року;
- декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари/продукцію на вересень 2016 року;
15 вересня, четвер, останній день подання:
- заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з 4-го кварталу 2016 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік;
- звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за серпень 2016 року (форма №ЗВР-1), якщо не передбачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку;
- довідки про використані розрахункові книжки за серпень 2016 року.
Щодо ведення Реєстру неприбуткових організацій
Головне управлінням ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що 16.07.2016 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» (далі – Постанова).
Державною фіскальною службою України листом від 25.08.2016 №28602/7/99-99-15-02-01-17 «Про набуття чинності постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440» (далі – лист ДФСУ №28602) надані роз’яснення з питання належної організації роботи щодо ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Постанова прийнята на виконання вимог Закону України від 17.07.2015 №652-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій» відповідно до підпункту 133.4.5 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та визначає дії контролюючих органів та неприбуткових підприємств, установ та організацій (далі – неприбуткові організації) у перехідний період, з метою встановлення відповідності установчих документів неприбуткових організацій вимогам Кодексу для включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр), затвердженого Постановою.
У листі ДФСУ №28602 визначено алгоритм дій та особливості перебування у Реєстрі у перехідний період до 1 січня 2017 року, а саме стосовно:
- направлення запитів неприбутковим організаціям;
- розгляду наданих неприбутковими організаціями копій документів;
- включення неприбуткової організації до нового Реєстру;
- приведення установчих документів у відповідність до вимог Кодексу;
- виключення неприбуткових організацій з Реєстру;
Крім того, надані роз’яснення щодо основних положень нового Порядку, а саме стосовно:
- зміни структури кодів ознаки неприбутковості;
- зменшення обсягів даних та відкритого доступу до Реєстру;
- подання документів для включення до Реєстру;
- контролю за достовірністю та актуалізацією даних Реєстру;
- реєстрації змін щодо неприбуткової організації;
- форм додатків до Порядку.
Затверджена нова інструкція з оформлення фіскальними органами
матеріалів про адміністративне правопорушення
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 19.08.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 02.07.2016 №566 «Про затвердження Інструкції з оформлення органами доходів і зборів матеріалів про адміністративне правопорушення» (далі – Наказ №566), зареєстрований у Міністерстві юстиції України 27.07.2016 за №1046/29176.
накази Державної податкової адміністрації України:
Відповідно до Наказу №566 визнано такими, що втратили чинність - від 28.10.2009 №585 «Про затвердження Інструкції з оформлення органами державної податкової служби матеріалів про адміністративні правопорушення», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29.12.2009 за №1262/17278;
- від 05.04.2011 №193 «Про внесення змін до Інструкції з оформлення органами державної податкової служби матеріалів про адміністративні правопорушення», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 20.04.2011 за №490/19228.
Затверджена зазначеним Наказом Інструкція з оформлення органами доходів і зборів матеріалів про адміністративні правопорушення (далі – Інструкція) встановила, зокрема:
- порядок оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення;
- процедуру складання протоколів про адміністративні правопорушення;
- процедуру розгляду справ про адміністративні правопорушення органами доходів і зборів;
- порядок ведення діловодства у справах адміністративного правопорушення;
- порядок забезпечення належного розгляду скарг на постанови у справах про адміністративні правопорушення.
Інструкція не поширюється на провадження у справах про порушення митних правил, порядок якого визначений Митним кодексом України.
Відповідно до статті 9 Кодексу України про адміністративні правопорушення адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Наказ №566 опубліковано у газеті «Офіційний вісник України» від 19.08.2016 №63.
Роман Насіров: З початку року до місцевих бюджетів надійшло 77,9 млрд гривень
29.08.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Протягом січня-липня поточного року надходження до місцевих бюджетів становили 77,9 млрд грн. Про це зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
«При цьому у липні до місцевих бюджетів сплачено 12,8 млрд грн, що на 47,8% більше від фактичних надходжень у липні 2015 року», - підкреслив очільник відомства.
Серед регіонів за сумою сплати податкових платежів до місцевих бюджетів станом на 1 серпня 2016 року лідирує Київ. Столиця збільшила відрахування в січні-липні 2016 року порівняно з відповідним періодом минулого року на 40,5% – з 6,8 млрд грн. до 9,5 млрд грн. На друге місце за розміром надходжень вийшла Дніпропетровська область. За 7 місяців 2016 року областю до місцевого бюджету сплачено 7,6 млрд грн., що на 39%, або на 2,1 млрд грн., більше у порівнянні з аналогічним періодом 2015 року.
Роман Насіров додав, що основним бюджетоформуючим платежем для місцевих бюджетів є податок та збір на доходи фізичних осіб: «По податку та збору на доходи фізичних осіб надходження за січень-липень склали 42,6 млрд грн., що на 46,8% або 13,6 млрд грн. більше, ніж у січні-липні 2015 року».
Урядом офіційно затверджено право здійснення ДФС контрольно-дозвільних процедур з переміщення товарів у зоні АТО
29.08.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо гарантій соціального захисту деяких категорій осіб із числа учасників антитерористичної операції» Урядом внесено зміни в акти Кабінету Міністрів України.
Відповідну постанову «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 23 серпня 2016 року №527 оприлюднено на Урядовому порталі.
Постановою внесено до Положення про Державну фіскальну службу України завдання щодо здійснення контрольно-дозвільних процедур з переміщення товарів (вантажів) у районі проведення антитерористичної операції.
Крім того, упорядковано питання надання особам рядового та начальницького складу підрозділів оперативного забезпечення зон проведення антитерористичної операції ДФС статусу учасника бойових дій, врегульовано можливість отримання ними санаторно-курортних путівок, визначено норми харчування тощо.
Нагадаємо, що Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо гарантій соціального захисту деяких категорій осіб із числа учасників антитерористичної операції» було ухвалено 2 лютого 2016 року. Ним визначено право офіцерів спецпідрозділу податкової міліції ДФС «Фантом» на отримання статусу учасника бойових дій.
В Харкові викрито схему ввезення на територію України товарів із заниженням митної вартості
29.08.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Співробітники податкової міліції Харківської області в рамках операції «Рубіж-2016» та розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст. 212 (ухилення від сплати податків, зборів, обов'язкових платежів) КК України, виявлено групу осіб, яка організувала незаконну діяльність по ввезенню на територію України товарів із заниженням митної вартості.
Фігуранти справи, здійснюючи маніпуляції з вартістю товарів при ввезенні їх на митну територію України, ухилилися від сплати податків і митних платежів в особливо великих розмірах.
За попередньо розробленою схемою, імпортовані товари відразу після ввезення неофіційно реалізовувалися за готівкові кошти громадянину Туреччини, який зареєстрований як фізична особа-підприємець. При цьому, використовуючи низькі індикативи вартості на товар, вони надавали до митного оформлення рахунки-фактури із заниженою митною вартістю.
В результаті проведених обшуків в м. Харків було виявлено та вилучено майже 60 тисяч гривень готівкою в національній та іноземній валюті, комп'ютерну техніку, реєстраційні та фінансово-господарські документи, які свідчать про незаконну діяльність, а також майже 2,5 тисячі мішків бавовни на суму понад п'ять мільйонів гривень.
Слідчі дії тривають.
Більшість звернень на «Пульс» стосуються податкової тематики
29.08.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Протягом січня-липня поточного року на антикорупційний сервіс ДФС «Пульс» надійшло 3313 звернень, переважна більшість з яких – на податкову тематику. Про це повідомив директор Інформаційно-довідкового депратаменту ДФС Іван Романов.
За його словами, з податкових питань надійшло 2810 звернень, або 84,8 відс., з митної тематики – 503, або 15,2 відсотка.
«Більшість звернень, які надходять на «Пульс», опрацьовуються протягом 3 днів. Наше головне завдання – оперативно, в найкоротший строк надати відповідь платнику податків або посприяти у вирішенню його питання. Із загальної кількості звернень завершено розгляд 3271, про результати яких поінформовано усіх заявників», – зазначив Іван Романов.
Посадовець розповів, що здебільшого суб’єкти господарювання та громадяни зверталися для вирішення проблем, які виникають при подачі звітності та реєстрації податкових накладних. За вказаний період надійшло 1360 таких звернень.
Організацією роботи ДФС та її територіальних органів цікавилися 889 заявників, роботою ЦОПів – 71.
Щодо електронного адміністрування ПДВ надійшло 280 звернень,затримок митного оформлення товарів – 258, черг на митних постах – 87, перевірок суб’єктів господарювання – 65, реєстрації платником ПДВ – 63.
Безпосередньо антикорупційної тематики стосувалося 143 звернення.
«Для визначення фаховості наданих відповідей ми провели опитування серед наших клієнтів, які зверталися на «Пульс» протягом 7 місяців поточного року. Позитивним є той факт, що 91,3 відсотка опитаних повністю задоволені результатами розгляду їх звернень», – підкреслив Іван Романов.
Про організацію роботи щодо стягнення податкового боргу під час сеансу «гаряча лінія»
Днями, Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області було проведено черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Організація роботи щодо стягнення податкового боргу.
На питання громадян відповідала начальник відділу погашення боргу ГУ ДФС у Дніпропетровській області Яна Бабець.
До вашої уваги деякі із питань, що цікавили платників.
Питання 1. Доброго дня. Хочу спитати, яке майно фізичних осіб - підприємців не може бути використане як джерело погашення податкового боргу?
Відповідь. Відповідно до п. 87.3 ст. 87 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі - ПКУ) не можуть бути використані як джерела погашення податкового боргу платника податків: майно платника податків, надане ним у заставу іншим особам (на час дії такої застави), якщо така застава зареєстрована згідно із законом у відповідних державних реєстрах до моменту виникнення права податкової застави; майно, яке належить на правах власності іншим особам та перебуває у володінні або користуванні платника податків, у тому числі (але не виключно) майно, передане платнику податків у лізинг (оренду), схов (відповідальне зберігання), ломбардний схов, на комісію (консигнацію); давальницька сировина, надана підприємству для переробки, крім її частини, що надається платнику податків як оплата за такі послуги, а також майно інших осіб, прийняті платником податків у заставу чи заклад, довірче та будь-які інші види агентського управління; майнові права інших осіб, надані платнику податків у користування або володіння, а також немайнові права, у тому числі права інтелектуальної (промислової) власності, передані в користування такому платнику податків без права їх відчуження; кошти кредитів або позик, наданих платнику податків кредитно-фінансовою установою, що обліковуються на позичкових рахунках, відкритих такому платнику податків, суми акредитивів, що виставлені на ім’я платника податків, але не відкриті, суми авансових платежів; майно, вільний обіг якого заборонено згідно із законодавством України; майно, що не може бути предметом застави відповідно до Закону України «Про заставу»; кошти інших осіб, надані платнику податків у вклад (депозит) або довірче управління, а також власні кошти юридичної особи (фізичної особи – підприємця), що використовуються для виплат заборгованості з основної заробітної плати за фактично відпрацьований час фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах з такою юридичною особою.
Питання 2. Підкажіть, будь – ласка, Чи мають право працівники контролюючого органу вилучати готівку з каси підприємства у рахунок погашення його податкового боргу без згоди керівника?
Відповідь. Відповідно до ст.95 ПКУ контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п.95.4 ст.95 ПКУ). Порядок стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. N 1244.
Питання 3. Що є джерелами погашення податкового боргу за рішенням органу стягнення відповідно до ПКУ?
Відповідь. Згідно з п.87.2 ст.87 ПКУ джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом (п.87.3 ст.87 ПКУ), а також іншими законодавчими актами. Згідно з п.87.5 ст.87 ПКУ у разі якщо здійснення заходів щодо продажу майна платника податків не привело до повного погашення суми податкового боргу, орган стягнення може визначити додатковим джерелом погашення податкового боргу дебіторську заборгованість платника податків, строк погашення якої настав та право вимоги якої переведено на контролюючі органи.
Відповідно до п.87.6 ст.87 ПКУ у разі відсутності у платника податків, що є філією, відокремленим підрозділом юридичної особи, майна, достатнього для погашення його грошового зобов’язання або податкового боргу, джерелом погашення грошового зобов’язання або податкового боргу такого платника податків є майно такої юридичної особи, на яке може бути звернено стягнення згідно з цим Кодексом.
Щодо сплати транспортного податку
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує щодо сплати транспортного податку фізичною особою, якщо протягом звітного року термін використання легкового автомобіля досяг 5 років.
Відповідно до п.п. 267.1.1 п. 267.1 ст. 267 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 Кодексу є об’єктами оподаткування.
Об’єктом оподаткування транспортного податку є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 Кодексу).
Транспортні засоби, що використовувалися, – транспортні засоби, на які уповноваженими державними органами, в тому числі іноземними, видані реєстраційні документи, що дають право експлуатувати такі транспортні засоби (п.п. 14.1.251 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Згідно з п.п. 267.6.1 п. 267.6 ст. 267 Кодексу обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.
Підпунктом 267.6.2 п. 267.6 ст. 267 Кодексу передбачено, що податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).
Транспортний податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п.п 267.8.1 п. 267.8 ст. 267 Кодексу).
У разі спливу п’ятирічного віку легкового автомобіля протягом звітного року податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п’яти років (п.п 267.6.7 п. 267.6 ст. 267 Кодексу).
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 111.05 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Щодо оподаткування ПДВ операцій з надання нерезидентом транспортно-експедиторських послуг замовнику – резиденту
Головне управління ДФС у Дніпропетровькій області повідомляє.
Відповідно до ст.185 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) об’єктом оподаткування ПДВ є, зокрема, постачання товарів та послуг, місце постачання яких знаходиться на митній території України та визначається відповідно до ст.186 Кодексу.
Місцем постачання транспортно-експедиторських послуг згідно з пп.«ж» п.186.3 ст.186 Кодексу вважається місце в якому отримувач послуг зареєстрований як суб’єкт господарювання або – у разі відсутності такого місця - місце постійного чи переважного його проживання.
Згідно із Законом України від 1 липня 2004 року №1955-IV «Про транспортно-експедиторську діяльність» із змінами та доповненнями платою експедитору вважаються кошти, сплачені клієнтом експедитору за належне виконання договору транспортного експедирування. У плату експедитору не включаються витрати експедитора на оплату послуг (робіт) інших осіб, залучених до виконання договору транспортного експедирування, на оплату зборів (обов’язкових платежів), що сплачуються при виконанні договору транспортного експедирування.
Враховуючи зазначене, надання нерезидентом транспортно-експедиторських послуг замовнику - резиденту є об’єктом оподаткування, незалежно від того резидентом чи нерезидентом виступає перевізник.
Правила оподаткування послуг, наданих нерезидентами на митній території України, зареєстрованими платниками ПДВ встановлені ст.208 Кодексу.
Статтею 208 Кодексу визначено, що при отриманні послуг на митній території України від нерезидента, їх отримувач повинен нарахувати ПДВ за основною ставкою на базу оподаткування, визначену згідно з п.190.2 ст.190 Кодексу.
Сума нарахованого ПДВ включається до складу податкових зобов’язань податкової декларації з ПДВ за відповідний звітний період. При цьому отримувач послуг – платник ПДВ у порядку, визначеному ст.201 Кодексу, складає податкову накладну із зазначенням суми нарахованого ним податку, яка є підставою для віднесення сум ПДВ до податкового кредиту в встановленому порядку.
Якщо отримувача послуг не зареєстровано як платника ПДВ, то податкова накладна не виписується. Форма розрахунку податкових зобов’язань такого отримувача послуг затверджена у вигляді додатку до податкової декларації з ПДВ.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 101.28 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Щодо оподаткування доходу, отриманого від ломбарду внаслідок реалізації заставленого майна платника податку за невиконання умов договору
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до п. 1 ст. 1 Закону України від 12 липня 2001 року №2664-III «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» із змінами та доповненнями ломбарди відносяться до фінансових установ.
Ломбардна операція – це операція, що здійснюється фізичною чи юридичною особою, з отримання коштів від юридичної особи, що є фінансовою установою, згідно із законодавством України, під заставу товарів або валютних цінностей. Ломбардні операції є різновидом кредиту під заставу (п.п 14.1.100 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс)).
Статтею 20 Закону України від 02 жовтня 1992 року №2654-ХІІ «Про заставу» із змінами та доповненнями (далі – Закон №2654-ХІІ) та ст. 589 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV із змінами та доповненнями встановлено, що в разі невиконання боржником (позичальником) своїх обов’язків перед ломбардом під час закінчення терміну дії договору позики кредитор, зокрема, ломбард, має право звернути стягнення за невиконаними обов’язками на предмет застави, тобто реалізувати такий предмет застави.
Згідно з п.п. 165.1.16 п. 165.1 ст. 165.1 Кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються доходи, отримані внаслідок реалізації заставленого майна, майна платника податку при зверненні стягнення фінансовою установою на таке майно у зв’язку з невиконанням платником податку своїх зобов’язань за договором кредиту (позики), за умови що таке майно було придбано за рахунок такого кредиту (позики).
Водночас, якщо при реалізації предмета застави виручена грошова сума перевищує розмір забезпечених цією заставою вимог заставодержателя, різниця повертається заставодавцю (ст. 25 Закону №2654-ХІІ).
Враховуючи вищевикладене, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються доходи, отримані платником податку внаслідок реалізації заставленого майна платника податку, майна платника податку при зверненні стягнення фінансовою установою на таке майно у зв’язку з невиконанням платником податку своїх зобов’язань за договором кредиту (позики), за умови що таке майно було придбано за рахунок такого кредиту (позики) у сумі, що не перевищує розмір забезпечених заставою вимог заставодержателя.
Однак, грошова сума, що перевищує розмір забезпечених заставою вимог заставодержателя (ломбарду), є об’єктом оподаткування у платника податку, якому вона повертається, тобто підлягає оподаткуванню ломбардом (з урахування п.п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 Кодексу та згідно з ст. 168 Кодексу) за ставкою 18 відс., визначеною п. 167.1 ст. 167 Кодексу.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 103.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Роман Насіров: Відкриття Регіонального кінологічного навчального центру ВМО – можливість застосування нових підходів у підготовці кінологічних команд
26.08.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Єдиний в Україні та 9-ий у світі Регіональний кінологічний навчальний центр Всесвітньої митної організації відкрито сьогодні, 26 серпня, у Хмельницькому на базі Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС. В урочистостях взяли участь Голова ДФС Роман Насіров, керівники центральних органів виконавчої влади України, представники митних адміністрацій Молдови, Польщі та Грузії, члени міжнародних організацій.
«Відкриття Регіонального кінологічного навчального центру у Хмельницькому – непересічна подія для українських митників. Це шанс для України обмінятись досвідом та передовими методиками у галузі кінології з іншими країнами, це шанс для того, аби активніше впроваджувались рамкові стандарти безпеки Всесвітньої митної організації», – підкреслив Роман Насіров.
За його словами, у світі є 9 таких центрів. Чотири з них знаходяться в Азії (Казахстан, Узбекистан, Азербайджан та Китай) та 3 – в Європі. Восьмий центр, який буде розташовуватись в Саудівській Аравії, знаходиться в процесі створення.
У Хмельницькому регіональному центрі готуватимуть кінологічні команди для потреб митних органів країн Східної Європи та Чорноморського басейну. Що, у свою чергу, підвищить авторитет вітчизняної кінології на міжнародному рівні та надасть можливість забезпечити належний рівень підготовки службових собак ДФС завдяки отриманню досвіду та передових методик у галузі кінології.
«Ми готуватимемо кінологічні команди для пошуку вибухівки, зброї, грошей та наркотичних засобів. Сьогодні також розробляється спеціальна програма для навчання кінологів та їх собак, які будуть спеціалізуватися на пошуку бурштину, що дуже актуально для нашої держави», – зазначив Роман Насіров.
Керівник ДФС також повідомив, що завдяки ефективній підготовці кінологічних команд на кордоні України виявлено більш ніж 400 кг наркотичних та психотропних речовин, понад 184 тис. пачок цигарок, 358 одиниць вогнепальної зброї, частин та механізмів до неї, понад 10 тис. шт. набоїв.
«Відкриття кінологічного центру – це один з кроків, які ми робимо спільно з Всесвітньою митною організацією. До кінця року також заплановано проведення декількох тренінгових речей по обміну інформацією між податковими та митними службами. Адже поглиблення співпраці між податківцями та митниками є глобальною світовою тенденцією на сьогодні», – наголосив Роман Насіров.
Нагадаємо, що заявку ДФС на присвоєння Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення статусу Регіонального кінологічного навчального центру Всесвітньої митної організації було прийнято на Конференції керівників митних адміністрацій Європейського регіону ВМО, яка відбулася 19-20 травня 2016 року в м.Астана (Республіка Казахстан).
Під час засідання 127-128 сесій Ради митного співробітництва Всесвітньої митної організації 16 липня 2016 року Роман Насіров та Куніо Мікурія підписали Меморандум про взаєморозуміння між Всесвітньою митною організацією і Державною фіскальною службою України про створення Регіонального навчального кінологічного центру Всесвітньої митної організації в м. Хмельницький, Україна”, яким фактично цей статус було затверджено.
ДФС та громадськість обговорили напрями покращення функціонування «Єдиного вікна»
26.08.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Стан функціонування автоматизованої системи «Єдине вікно» в регіонах, основні проблеми, пов’язані із впровадженням цієї системи, та шляхи їх вирішення стали основними темами відеоселекторного засідання, яке відбулося в ДФС під головуванням в.о. заступника Голови ДФС Мирослава Продана. У нараді взяли участь керівники регіональних митниць ДФС та представники громадськості.
За словами Мирослава Продана, результатом зустрічі має стати напрацьований механізм вдосконалення функціонування системи «Єдиного вікна».
«На минулому тижні ми зверталися з проханням до бізнесу та громадськості долучитися до процесу вдосконалення роботи системи. Ми отримали низку зауважень та критики, тому сьогодні маємо визначити шляхи вирішення існуючих проблем для того, щоб оперативно внести зміни в постанову, якою було впроваджено «єдине вікно». Всі опрацьовані пропозиції будуть передані Міністерству фінансів», – підкреслив Мирослав Продан.
Загалом на сьогодні подано 205 заявок на оформлення товарів за принципом «єдиного вікна», з яких оформлено – 169.
Автоматизована система працює практично на всіх митницях ДФС, за винятком кількох регіонів. Як відзначили представники громадськості, для ефективного функціонування «єдиного вікна» митницями фіскальної служби докладено максимум зусиль, однак через певні технічні проблеми суміжних служб (зокрема, відсутність в деяких регіонах комп’ютерного забезпечення та мережі Інтернет) система не може запрацювати у повному обсязі.
У свою чергу, в ДФС ще раз наголосили, що представники суміжних служб безперешкодно можуть отримати необхідні паролі доступу для користування системою. Крім того, зі свого боку представники фіскальної служби у рамках компетенції готові надати допомогу колегам з інших контролюючих органів для ефективного впровадження системи.
У ДФС підтримали ініціативу громадськості щодо проведення подібної наради за участі представників суміжних служби для винайдення оптимального вирішення ситуації та пообіцяли за можливості провести її найближчим часом.
Водночас, як відзначили учасники наради, окрім технічних проблем також є і законодавчі, вирішити які можна лише за рахунок уніфікації документів та внесення відповідних змін в діюче законодавство. Однак, наголосили в ДФС, такі зміни повинні готувати і представники суміжних служб.
Представники ДФС також спростували побоювання деяких представників бізнесу щодо розголошення конфіденційної інформації. Так, за словами директора Департаменту організації митного контролю ДФС Олексія Василенка, за конфіденційність даних ДФС несе повну відповідальність, до того ж програмні продукти мають відповідну сертифікацію.
Він також зазначив, що фіскальною службою готуються роз’яснення щодо роботи «єдиного вікна», в яких будуть викладені відповіді на актуальні питання функціонування системи. Вони будуть передані на митниці для використання в роботі.
В столиці ліквідовано конвертцентр з обігом 240 млн. грн
26.08.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Співробітниками податкової міліції Київської області спільно з працівниками Генеральної прокуратури України в ході розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.ст.28, 205, ст.27 та 191 КК України, ліквідовано столичний конвертаційний центр, який обслуговував підприємства м. Києва, Київської, Донецької та Луганської областей.
Дана «організація» була створена групою осіб, які без наміру здійснення статутної діяльності зареєстрували та придбали низку транзитно-конвертаційних суб’єктів підприємницької діяльності.
Встановлено, що легальні підприємства перераховували безготівкові грошові кошти за нібито придбані товарно-матеріальні цінності у сільськогосподарських підприємств та підприємств, які здійснюють діяльність на ринку продуктів харчування, на розрахункові рахунки фіктивних СГД. В подальшому кошти знімали готівкою фігуранти справи та передавали замовникам за винятком 10-13% за конвертацію.
Орієнтовний обіг проконвертованих коштів за 2015-2016 роки через розрахункові рахунки, відкриті в банківських установах, склав 240 млн. гривень. Окрім того, завдяки таким «операціям» неправомірно сформовано податковий кредит на 40 млн. гривень.
В ході проведення слідчо-оперативних заходів здійснено 8 обшуків в офісних приміщеннях і за місцями проживання фігурантів, де виявлено та вилучено 300 тис. гривень готівкою, 12 печаток, комп’ютерну техніку, електронні носії інформації та документацію, яка свідчить про їх протиправну діяльність.
Тривають слідчі дії.
За сім місяців фізичні особи - підприємці, які обрали cпрощену систему оподаткування, сплатили в місцеві бюджети Дніпропетровщини 474,2 млн. грн. єдиного податку
Протягом січня – липня 2016 року місцеві громади Дніпропетровської області отримали від підприємців «спрощенців» 474,2 млн. грн. єдиного податку, що на 184,4 млн. грн., або на 63,6% більше, ніж у відповідному періоді минулого року. Про це повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Інна Андрущак.
На початок серпня поточного року спрощену систему оподаткування у своїй діяльності застосовують майже 75,5 тисяч підприємців.
Найбільш численною серед «спрощенців» є друга група, яка складає майже 40,7 тисяч підприємців. У першій групі перебуває понад 9,6 тисяч платників єдиного податку, у третій – 25,1 тисячі.
Станом на 11.08.2016 за І півріччя 2016 року підприємцями - платниками єдиного податку ІІІ групи задекларовано валового доходу на загальну суму 6351,2 млн. грн., що на 1964,8 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року (або на 44,8 %), сума єдиного податку до сплати склала 308,7 млн. грн., що на 139,2 млн. грн. більше, ніж за відповідний період 2015 року (або на 82,1%).
Податковий календар з 29 по 31 серпня 2016 року
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує.
29 серпня, понеділок, останній день подання:
- податкової декларації з податку на прибуток підприємств виробниками сільськогосподарської продукції за період з 01.07.2015 р. по 30.06.2016 р.
останній день сплати:
- єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування гірничими підприємствами за липень.
30 серпня, вівторок, останній день сплати:
- ПДВ за липень платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;
- акцизного податку за липень;
- плати за землю за липень (фізичними особами такий податок сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення);
- податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу за липень;
- податку на доходи фізичних осіб із загальної суми процентів, нарахованих за липень на поточний або депозитний банківський рахунок; на вклади членів кредитної спілки;
- військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу за липень.
- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом за липень 2016 року (п. 57.1 ст. 57 та п. 257.5 ст. 257 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями);
- рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за липень 2016 року (п. 57.1 ст. 57 та п. 257.5 ст. 257 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями);
- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами за липень 2016 року
- рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України за липень 2016 року
В Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області проведено сеанс телефонного зв’язку
Днями в Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» старшого оперуповноваженого з ОВС управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області Павла Хороших на тему: «Профілактичні заходи щодо протидії проявам корупції в службовій діяльності підрозділів фіскальної служби області».
В процедурі спілкування з ініціаторами дзвінків, проведено обговорення проблемних складових щодо захисту персональних даних суб’єктів електронного декларування доходів, розходів і майнового стану, правильного визначення вартості об’єктів нерухомості, права власності на яких отримані в минулому (ще в період дії так званих «купонів») та шляхи отримання достовірної інформації щодо доходів родичів при умовах відсутності можливостей адже формального контакту.
Окрема увага приділена з’ясуванням розуміння межи між технічними помилками при заповненні електронної декларації, навмисними приховуваннями відомостей та проблемності визначення достовірності облікових відомостей в силу об’єктивних обставин.
Зауважень на адресу працівників фіскальної служби області від ініціаторів дзвінків не надходило.
Щодо оподаткування спадщини за правом представлення
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
Статтею 1216 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) передбачено, що спадкуванням є перехід прав та обов'язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).
Спадкування здійснюється за заповітом або за законом (ст. 1217 ЦКУ).
Статтею 1266 ЦКУ визначено спадкування за правом представлення.
Так, внуки, правнуки спадкодавця спадкують ту частку спадщини, яка належала б за законом їхнім матері, батькові, бабі, дідові, якби вони були живими на час відкриття спадщини.
Податковий кодекс України (далі – Кодекс) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (п. 1.1 ст. 1 Кодексу).
Відповідно до п. 162.1 ст. 162 розділу ІV Кодексу платником податку на доходи фізичних осіб є, зокрема, фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні, і об’єктом оподаткування якої є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід (п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 Кодексу).
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розділом ІV Кодексу (п.п. 164.2.10 п. 164.2 ст. 164 Кодексу).
Оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину чи у дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав, регулюється ст. 174 розділу ІV Кодексу, якою встановлено різні ставки для оподаткування доходу платника податку, одержаного у вигляді спадщини, залежно від ступеня споріднення спадкоємця із спадкодавцем та їх резидентського статусу.
Так, за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковується, зокрема, вартість власності, що успадковується членами сім'ї спадкодавця першого ступеня споріднення (п.п. «а» п.п. 174.2.1 п. 174.2 ст. 174 Кодексу).
Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення (п.п. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Водночас, відповідно до п.п. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 Кодексу у вартість будь-якого об'єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім'ї спадкодавця першого ступеня споріднення, оподатковується за ставкою 5 відс., встановленою п. 167.2 ст. 167 Кодексу.
Відповідно до п.174.3. ст.174 Кодексу особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.
Об'єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 Кодексу (п.п. 1.2 п. 16 1підрозділу 10 розділу XX Кодексу), зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включається дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розділом ІV Кодексу (п.п. 164.2.10 п. 164.2 ст. 164 Кодексу).
Ставка військового збору становить 1,5 відс. об'єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 16 1підрозділу 10 розділу XX Кодексу (п.п. 1.6 п. 16 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).
Відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) збору до бюджету є особи визначені у статті 171 Кодексу (п.п. 1.5 п. 16 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).
Звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно з розділом IV ПКУ не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 Кодексу (п.п. 1.7 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).
Дохід у вигляді вартості успадкованого майна, отриманий платником податку (спадкоємцем) (у т.ч. за правом представлення), який не є членом сім'ї спадкодавця першого ступеня споріднення, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відс. та військовим збором за ставкою 1,5 відсотка.
(Лист ДФС України від 10.08.2016 № 8456/В/99-99-13-02-03-14 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-fizichnih-osib/69420.html)
Щодо оподаткування податком на додану вартість орендної плати за землю
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до статті 21 Закону України від 06 жовтня 1998 року №161-XIV "Про оренду землі" орендна плата за землю – це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі.
Тобто орендна плата за землю – це відшкодування (компенсація) отриманої (або яка буде отримана) послуги з оренди землі (плата за можливість користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі).
Отже, операція з надання земельної ділянки в оренду згідно з договором оренди землі для орендодавця є об'єктом оподаткування податком на додану вартість та оподатковується у загальновстановленому порядку за ставкою 20 відсотків.
Разом з тим підпунктом 197.1.21 пункту 197.1 статті 197 розділу V Податкового кодексу України встановлено, що звільняється від оподаткування податком на додану вартість орендна плата за земельні ділянки, що перебувають у власності держави або територіальної громади, якщо така орендна плата повністю зараховується до відповідних бюджетів.
(Лист ДФС України від 04.08.2016 № 26595/7/99-99-15-03-02-17 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/69309.html)
Прес-служба СМР - 07.09.2016.