08.12.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров взяв участь у зустрічі з делегацією Митної адміністрації Фінляндії на чолі з Генеральним директором Анті Хартікайненом.
Під час зустрічі Роман Насіров повідомив про реформування діяльності ДФС, у тому числі митних органів. Зокрема, він зосередив увагу на впроваджені автоматизованої системи «Єдине вікно», запуску Міжрегіональної митниці ДФС та мобільних груп, боротьбі з корупцією на митниці та покращенні адміністрування митних платежів. Крім того, очільник українського відомства ознайомив присутніх з підготовчими заходами щодо впровадження експерименту з оформлення за спрощеним порядком осіб та транспортних засобів у пункті пропуску «Нові Яриловичі - Нова Гута» в Чернігівській області на українсько-білоруській ділянці кордону. Експеримент передбачає тісну співпрацю ДФС та ДПСУ.
«ДФС активно залучає міжнародний досвід до процесів реформування митних органів України з метою спрощення митних процедур і посилення боротьби з корупцією. З січня 2016 р успішно реалізується проект TWINNING, все активніше використовується інструмент допомоги ЄС TAEIX. Продовжується співпраця з митними адміністраціями держав-членів ЄС і сусідніх держав з метою спрощення митних процедур і посилення боротьби з контрабандою», - заявив Роман Насіров.
За його словами, важливим елементом підтримки експорту товарів з України в країни ЄС є механізм видачі митницями ДФС сертифікатів з перевезення форми EUR.1. За період січень-грудень 2016 року митницями ДФС видано майже 48 тисяч сертифікатів в країни ЄС, в Фінляндію - 96 штук.
Сторони також обговорили взаємодію відповідних служби в сфері обміну інформацією. З початку 2016 року в митні органи Фінляндії направлено 6 запитів. За результатами отриманих відповідей задокументовано 2 факти порушення митного законодавства на суму майже 0,5 млн. гривень.
«Ми вдячні Митній адміністрації Фінляндії за співпрацю і сподіваємося на її продовження. Зокрема, ДФС підтримує перегляд та оновлення договірної бази, співпрацю у сфері пост-митного аудиту, правоохоронної діяльності, модернізації пунктів пропуску», - додав Роман Насіров.
07.12.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
У рамках реалізації Програми технічної допомоги МВФ (США) для Державної фіскальної служби України на базі Центру перепідготовки та підвищення кваліфікації керівних кадрів Департаментом кадрової політики та роботи з персоналом організовано проведення з 6 по 14 грудня 2016 року навчального тренінгу з управління персоналом (HR).
Навчання проводять радники Офісу технічної допомоги МВФ Філ Бранд та Леслі Леркіндер.
До участі у тренінгу залучені представники Департаменту кадрової політики та роботи з персоналом, підрозділів по роботі з персоналом ГУ ДФС у м. Києві та Київській області, Київської міської та Київської митниць ДФС, Офісу великих платників податків.
«Для нас дуже важлива участь працівників служб персоналу ДФС у подібному навчанні, оскільки співпраця з Офісом технічної допомоги МВФ за напрямом надання консультаційної допомоги має сприяти також оновленню роботи кадрових підрозділів з урахуванням нових методів та підходів підбору персоналу, успішному впровадженню в ДФС кращого міжнародного досвіду у сфері HR», - зазначила директор Департаменту кадрової політики та роботи з персоналом Тетяна Пажитнова.
Програма навчального курсу складається з таких модулів: функції та обов’язки менеджерів з управління персоналом, підбір і розвиток персоналу, управління основними програмами HR, управління та ведення організаційних змін, управління ризиками та стратегічне планування, ефективні комунікації, інструментарій керівника HR для підвищення ефективності діяльності організації та її співробітників.
«Маємо надію, що успішне впровадження цього пілотного проекту та подальша плідна співпраця ДФС з Офісом технічної допомоги МВФ дозволить підготувати фахових тренерів для навчання колег-кадровиків, та стане поштовхом для проведення протягом 2017 року ряду подібних навчальних заходів для працівників по роботі з персоналом територіальних органів ДФС по всій Україні», – наголосила Тетяна Пажитнова.
07.12.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Посадовими особами Міжрегіональної митниці ДФС припинено спробу незаконного ввезення товарів відомого французького бренду.
Так, 1 грудня 2016 року до митного оформлення було подано попередню митну декларацію на вантаж «одяг та взуття вживані», одержувачем якого виступало підприємство, зареєстроване у м. Києві. Переміщення даного вантажу було поставлено на окремий контроль працівниками Міжрегіональної митниці.
Вантажний автомобіль із зазначеним вантажем 5 грудня 2016 року надійшов у пункт пропуску «Чоп» Закарпатської митниці. Співробітниками Міжрегіональної митниці було ініційовано проведення митного огляду товару у спеціально обладнаному боксі. Під час огляду в середині причепа серед мішків із вживаним одягом було виявлено 240 пакувальних місць загальною вагою понад 5 000 кг з новими одягом та взуттям відомого французького бренду з наявними на них бірками та цінниками. Окрім того, серед товару виявлені речі, які мають ознаки порушення прав інтелектуальної власності відомих брендів.
На даний час тривають дії щодо визначення точної кількості та вартості затриманого товару, а також вирішується питання щодо складання протоколу про порушення митних правил за ознаками ч.1 ст. 483 Митного кодексу України, санкції якої передбачають накладання штрафу у розмірі 100% вартості безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією зазначених товарів.
06.12.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Про спрощення митних формальностей під час перетину державного кордону повідомив в. о. заступника Голови Державної фіскальної служби України Мирослав Продан під час прес-конференції «ДФС: результати роботи у 2016 році».
За його словами, для спрощеного порядку оформлення осіб та транспортних засобів ДФС спільно з ДПСУ працює над започаткуванням експерименту в пункті пропуску «Нові Яриловичі-Нова Гута» на українсько-білоруській ділянці державного кордону.
Експеримент передбачає поєднання межі зон прикордонного та митного контролю, зупинку автомобіля лише один раз, перевірку подорожуючих без виходу з автомобіля, обмін інформацією між відомчими базами даних ДПСУ та ДФС.
«Ми плануємо, що результатом проведення експерименту стане скорочення часу проходження контрольних процедур, усунення дублювання інформації у базах ДФС та ДПСУ, зменшення фактору людського впливу під час проведення контрольних процедур, що в свою чергу передбачає мінімізацію корупційних ризиків», - пояснив Мирослав Продан.
Крім того, на думку посадовця, спрощенню митних формальностей також сприяє і впровадження спільного митного контролю у пунктах попуску з суміжними країнами: в даний час спільний контроль осіб, товарів та транспортних засобів здійснюється в 8 пунктах пропуску, розташованих на українсько-польській та українсько-молдовській ділянках державного кордону.
«Процедура здійснення спільного контролю по своїй суті надає переваги для прозорої співпраці українських митників та наших колег з суміжної сторони», - зазначив в. о. заступника Голови ДФС.
Під час свого виступу він також нагадав, що з 1 серпня 2016 року вступили в силу нові (пільгові) ставки акцизного податку на легкові транспортні засоби, що були у використанні.
«З 1 серпня по 4 грудня здійснено митне оформлення 11 311 транспортних засобів. Зниження ставок акцизного податку суттєво зменшує базу оподаткування, що в свою чергу зменшує остаточну ціну транспортного засобу і сприяє розвитку ринку вживаних транспортних засобів», - підкреслив Мирослав Продан.
06.12.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
В. о. заступника Голови Державної фіскальної служби України Мирослав Продан відзвітував про стан справ на митниці, наголосивши на збільшені митних надходжень. Так, за результатами 11 місяців поточного року митні платежі зросли на 32% до відповідного періоду 2015 року. Планові показники перевиконано на 7,2%. Таким чином, понад план забезпечено 14 млрд гривень.
Посадовець також відзначив позитивні результати, досягнуті в сфері організації митного контролю. Зокрема, мова йшла про започаткований інформацій обмін між контролюючими органами та митницями за принципом «єдиного вікна».
«На даний час окремі митниці до 30% митних оформлень здійснюють за цим принципом, ми відмічаємо позитивну динаміку щодо зростання цього показника», – зазначив Мирослав Продан.
Він додав, що від часу запровадження принципу «єдиного вікна» кількість митних оформлень з його застосуванням зросла втричі – від 6 тисяч заявок у вересні до 18 тисяч у листопаді.
При цьому ніякі штампи контролюючих органів на товаросупровідних документах не проставляються, як це було раніше.
«ДФС вживає заходів щодо якнайширшого застосування «єдиного вікна» при митному оформленні товарів за рахунок удосконалення нормативно-правової бази взаємодії органів доходів і зборів та контролюючих органів, скорочення кількості документів, необхідних для проведення видів контролю та збільшення кількості місць митного оформлення.
Сподіваюсь, що найближчим часом основна частина суб’єктів господарювання буде використовувати переважно «єдине вікно» для здійснення процедури митного оформлення», – підкреслив посадовець.
06.12.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
З початку року співробітники податкової міліції у рамках операції "Акциз-2016" вилучили з незаконного обігу підакцизних товарів на суму 691,9 млн гривень. Про це сьогодні під час прес-конференції заявив Перший заступник голови Державної фіскальної служби України Сергій Білан.
Зокрема, за його словами, було вилучено більше 1,1 млн літрів спирту, більше 910 тисяч літрів алкогольних напоїв, 7,7 млн пачок тютюнових виробів і майже 80 тонн тютюну, а також 13,6 тисяч тонн паливно-мастильних матеріалів.
Сергій Білан також повідомив, що в поточному році було припинено діяльність 155 незаконних виробництв підакцизних товарів, у тому числі 128 цехів з виготовлення лікеро-горілчаних виробів, відкрито 394 кримінальні провадження за статтею 204 КК України.
"Економічний ефект від проведення заходів склав близько 290 мільйонів гривень тільки акцизного податку, які надійшли в результаті реалізації легальної підакцизної продукції, яка заповнила частку ринку, що звільнилася від фальсифікату, - зауважив Сергій Білан.
Сергій Білан: У 2016 році з використанням сільгосппідприємств в схемах ухилення від оподаткування зловмисники нанесли державі збитків більше, ніж на мільярд гривень
06.12.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
У аграрному секторі зберігається негативна тенденція використання сільськогосподарських підприємств в схемах ухилення від оподаткування, штучного формування податкового кредиту та негативного значення податку на додану вартість. Про це сьогодні під час прес-конференції заявив перший заступник голови Державної фіскальної служби України Сергій Білан.
За його словами, на цьому секторі, де десятиліттями діє система корупції і хабарництва на усіх рівнях, було зосереджено особливу увагу податкової міліції в поточному році.
"Впродовж 2016 року розпочато 84 досудові розслідування, пов'язані із неправомірним використанням сільськогосподарськими підприємствами пільг під час нарахування ПДВ, сума встановлених збитків за вказаною категорією кримінальних проваджень складає більше мільярда гривень", - зауважив Сергій Білан.
Він наголосив, що штучно сформований податковий кредит з ПДВ надалі використовується експортерами або реалізується в адресу транзитно-конвертаційних груп шляхом оформлення безтоварних операцій, що створює передумови для зменшення прибуткової частини бюджету і завдає значних економічних збитків державі.
Сергій Білан зазначив, що у Львові було викрито діяльність посадовців одного з підприємств, які з метою мінімізації податкових зобов'язань впродовж 2016 року здійснювали нетипові експортні поставки соняшникової олії і зернових, незаконно сформувавши при цьому більше 22 мільйонів гривень податкового кредиту з ПДВ. За результатами проведених заходів виявлено і вилучено більше 18 тонн соняшникової олії орієнтовною вартістю 400 мільйонів гривень. Наразі на вилучений товар накладено арешт.
06.12.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Одним з пріоритетних напрямів роботи податкової міліції в поточному році було виявлення злочинів в кредитно - фінансовій сфері.
Про це сьогодні під час прес-конференції заявив Перший заступник голови Державної фіскальної служби України Сергій Білан.
За його словами, для ухилення від оподаткування, виведення в тінь фінансових потоків використовуються операції з цінними паперами, страхування і перестрахування, розкрадання активів банків. Практично усі вказані схеми функціонують з використанням послуг "конвертаційних центрів".
"Тенденції останнього часу свідчать, що діяльність транзитно – конвертаційних груп дещо змінилася. Якщо в 2014 – 2015 роках їх "винагорода" складала 7-9% від конвертованої суми, то в даний час вартість таких послуг складає 11-12%. Крім того, з’явилася тенденція до зменшення обсягів конвертації на один "конверт". Вона виникла не в останню чергу завдяки тому, що значно скоротилися терміни дії окремо взятої групи до її виявлення і ліквідації співробітниками податкової міліції. Крім того, росте кількість випадків вилучення у членів цих груп вогнепальної зброї", - зауважив Сергій Білан.
Він наголосив, що у 2016 році співробітники податкової міліції припинили діяльність 74 «конвертцентрів», до бюджету вже відшкодовано 1,2 млрд грн. завданих збитків від їх діяльності.
Крім того, Сергій Білан розповів, що в поточному році фіксується скорочення кількості випадків шахрайства з боку посадовців банківських установ по відчуженню їх ліквідних активів та умисного доведення банків до банкрутства.
Окрім цього, за словами Першого заступника Голови ДФС, актуальними залишаються схеми розкрадання кредитів рефінансування НБУ, депозитних засобів вкладників банків шляхом кредитування фіктивних і підконтрольних фірм із завищеною вартістю "умовного" заставного майна.
Сергій Білан також наголосив, що в Києві встановлено групу осіб, які довели один з банків до банкрутства шляхом розтрати його активів вартістю більше 170 мільйонів гривень. Такі дії призвели до неплатоспроможності банку перед кредиторами, і, як наслідок, Нацбанк ввів у вказаний банк тимчасову адміністрацію. Під час досудового розслідування на відчужені активи накладено арешт.
Крім того, як розповів Сергій Білан, податкова міліція активно і системно працює над викриттям "тіньових" ділків на ринку цінних паперів. Зокрема, нещодавно було викрито схему конвертації грошових коштів за рахунок придбання "технічних" цінних паперів у "фіктивних" підприємств на загальну суму більше двох мільярдів гривень. Під час досудового розслідування було позбавлено ліцензії фінансову установу в м. Києві та заарештовано цінні папери на суму більше 244 мільйонів гривень.
Також виявлено і зупинено спробу легалізації грошових коштів через одну з банківських установ м. Києва. За результатами проведених заходів, на банківських рахунках заарештовано 211,6 млн. грн., з яких вже 148 млн грн. перераховано на депозитний рахунок ГУ ДФС м. Києва.
За словами Першого заступника голови ДФС, на ринку страхових послуг типовою є схема ухилення від сплати податків страховими компаніями, коли реально діючі підприємства-вигодонабувачі перераховують безготівкові грошові кошти за нібито надані послуги страхування і перестрахування на рахунки транзитних страхових компаній, які, у свою чергу, перераховують кошти на рахунки фіктивних страхових компаній, що підконтрольні учасникам «конвертаційного центру». Надалі гроші переводяться у готівку, у тому числі через рахунки підставних фізичних осіб.
06.12.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
ДФС прагне налагодити партнерські відносини з бізнесом, тому перше, що ми для цього робимо - надаємо високоякісні послуги, що спрощують процедуру сплати податків. На цьому наголосив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
Він зазначив, що останнім часом активно просуваються електронні сервіси, запроваджується електронний документообіг. Наприклад, наразі функціонує більше 40 електронних сервісів. Водночас пріоритетним залишається надання високоякісних послуг громадянам та бізнесу, розширення переліку послуг з урахуванням сьогоднішніх потреб та спрощення процедур їх надання.
«Якщо говорити конкретно, протягом останнього року забезпечено реєстрацію бізнесу протягом 24 годин, спрощено облік осіб, які здійснюють операції з товарами (облік на митницях таких осіб здійснюється за їх заявами на підставі даних обліку платників податків органів ДФС), запущено оновлений Електронний кабінет платника. До речі, послугами Електронного кабінету платника вже скористалося майже 4,5 мільйона осіб з більше ніж 70 країн світу», - зазначив очільник відомства.
На даний момент обслуговування платників здійснюється у 461 ЦОП, які надають адміністративні, інформаційні, консультаційні послуги, приймають звітність та заяви, видають різноманітні довідки.
«В середньому за добу ми приймаємо та обробляємо більше 1 млн. документів тільки в електронному вигляді», - підкреслив Голова ДФС.
Загалом, протягом 11 місяці 2016 року прийнято і оброблено більше 250 млн. електронних документів, надано 189 тис. консультацій платникам, які звернулись до call-центру, близько 79 млн. витягів із СЕА ПДВ та СЕАРП.
«Таким чином, ДФС забезпечує виконання не лише своєї основної місії - наповнення державної скарбниці, але й постійно підвищує якість обслуговування платників», - наголосив Роман Насіров.
06.12.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Про виконання поставлених перед ДФС завдань та виконання плану надходжень повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
«Наразі перед Державною фіскальною службою постали два головних і найважчих завдання - виконання доходної частини бюджету, отримання додаткових надходжень до нього та одночасно необхідність створення сприятливих умов для ведення бізнесу, збільшення інвестиційної привабливості країни. Можна з впевненість констатувати – завдання, які ставились перед ДФС протягом року, виконані успішно», - зазначив очільник служби.
Він підкреслив, що за результатами 11 місяців 2016 року фіскальною службою до зведеного бюджету України (збір) спрямовано майже 677 млрд. гривень, тоді як у минулому році – 522 млрд. гривень. Тобто різниця у порівнянні з минулим роком становить близько 155 млрд. гривень, або 6 млрд. доларів.
«Виконання та перевиконання доходної частини бюджету закладає підґрунтя для поступової стабілізації та зростання економіки країни. Перевиконання плану надходжень - це також можливість для поступового збільшення мінімальних заробітної плати та пенсії», - підкреслив Роман Насіров.
При цьому за 11 місяців цього року до Державного бюджету (збір) надійшло 545,4 млрд. гривень, тоді як у минулому році – 431,9 млрд. гривень, тобто на 113,5 млрд. гривень більше. Також збільшені надходження до місцевих бюджетів - цього року забезпечено 131,3 млрд. гривень, при тому що у минулому році – 89,4 млрд. гривень. Тобто за січень-листопад збільшено надходження платежів до місцевих бюджетів на 46,9% (+41,9 млрд. грн.) у порівнянні з відповідним періодом 2015 року.
За його словами, такі надходження дали змогу, в першу чергу, профінансувати підвищення соціальних стандартів та частково профінансувати програму зі зменшення державного боргу перед українськими підприємствами, який було накопичено за попередні роки.
Роман Насіров: Єврокомісія та ДФС продовжать співпрацю в митній та податковій сферах
06.12.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров взяв участь у зустрічі з Керівником Групи підтримки України в Єврокомісії Пітером Вагнером.
Під час зустрічі сторони обговорили проекти в митній та податковій сферах, які відбуваються за підтримки Єврокомісії. Зокрема, Роман Насіров наголосив на важливості впровадження спільних ініціатив, таких як проект Twinning «Підтримка Державної фіскальної служби України у розвитку елементів інтегрованого управління кордонами у митній сфер».
«ДФС високо оцінює цей проект, спрямований на вдосконалення законодавства, спрощення митних процедур, підвищення ефективності міжвідомчої співпраці та боротьби з корупцією», – зазначив він.
Також очільник відомства підкреслив важливість допомоги з боку Консультативної Місії ЄС в боротьбі з контрабандою.
«Ми зацікавлені у подальшій співпраці з Консультативною Місією ЄС. Зокрема, в рамках спільних заходів передбачено проведення тренінгів для співробітників ДФС, консультаційну підтримку, а також технічну допомогу для модернізації митних процедур та розвитку інфраструктури на прикордонних пунктах пропуску. Наразі очікується поставка обладнання для підрозділів по боротьбі з порушеннями митних правил», – заявив Роман Насіров.
У ході зустрічі було обговорено плани та перспективи подальшої співпраці задля покращення процесу підвищення професійної компетентності кадрів для митниць ДФС, у тому числі реалізація інструменту зовнішньої допомоги Європейського Союзу TAIEX у формі тренінгів та навчальних поїздок до однієї з держав-членів ЄС.
Крім того, сторони визначили пріоритети спільної роботи на майбутнє у митній та податковій сферах.
Так, серед пріоритетних напрямів співробітництва на митниці протягом 2017 року – приєднання до спільної транзитної системи (NCTS), координація діяльності прикордонних відомств, поліпшення прикордонної інфраструктури, розвиток управління ризиками, електронного обміну попередньою інформацією, розробка адміністративних заходів проти порушень і контрабанди митних правил.
«У податковій сфері ми очікуємо наступного року на допомогу в сфері модернізації інформаційних систем, ефективного контролю трансфертного ціноутворення, впровадження автоматичного обміну податковою інформацією з іноземними компетентними органами, що стане дієвим інструментом у боротьбі з ухиленням від сплати податків та дозволить своєчасно виявляти порушення податкового законодавства України», – додав Роман Насіров.
06.12.2016
До уваги громадян, які можуть скористатися
правом на податкову знижку за 2015 рік!
Дніпропетровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що право фізичних осіб (резидентів) – платників податку на доходи фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, на податкову знижку регламентується статтею 166 «Податкова знижка» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Нагадуємо, що перелік витрат, які дозволено включати до податкової знижки з урахуванням відповідних обмежень до них, визначений пунктом 166.3 статті 166 ПКУ, а саме:
ПІДСТАВА |
ВИТРАТИ |
ОБМЕЖЕННЯ |
Підпункт 166.3.1 п.166.3 ст.166 ПКУ |
Частина суми процентів, сплачених за користування іпотечним кредитом |
Житловий будинок (квартира, кімната), що будується чи придбавається, має бути визначений як основне місце проживання |
Підпункт 166.3.2 п.166.3 ст.166 ПКУ |
Пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям |
Розмір внесків не повинен перевищувати 4 % від суми загального оподатковуваного доходу за звітний рік |
Підпункт 166.3.3 п.166.3 ст.166 ПКУ |
Сума коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості навчання |
Понесені витрати у 2015 році на здобуття середньої професійної або вищої освіти платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення не повинна перевищувати 1710 грн., у розрахунку за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року |
Підпункт 166.3.5 п.166.3 ст.166 ПКУ |
Страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення |
Понесені витрати у 2015 році не повинні перевищувати (у розрахунку за кожний з повних чи не повних місяців звітного податкового року, протягом яких діяв договір страхування): при страхуванні платника податку – 1710 грн.; при страхуванні члена сім’ї платника податку першого ступеня споріднення – 855 грн. |
Абзац другий п.п.166.3.6 п.166.3 ст.166 ПКУ |
Суми витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій |
Включається сума витрат не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік |
Абзац третій п.п.166.3.6 п.166.3 ст.166 ПКУ |
Суми витрат на оплату державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита |
Обмежень не встановлено |
Підпункт 166.3.7 п.166.3 ст.166 ПКУ |
Суми коштів, сплачених у зв’язку з переобладнанням транспортного засобу |
Витрати, пов’язані з переобладнанням транспортних засобів, що належить платнику податків, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива. При цьому транспортний засіб, що переобладнаний, повинен бути перереєстрований у відповідних органах |
Підпункт 166.3.8 п.166.3 ст.166 ПКУ |
Суми витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним |
Понесені витрати за державними програмами будівництва (придбання) доступного житла |
Захист прав людини та правозахисна діяльність
у сфері податкових відносин
Гарантії прав та свобод людини і громадянина – це передбачена Конституцією і законами України система правових норм, організаційних засобів і способів, умов і вимог, за допомогою яких здійснюються охорона і захист прав, свобод та законних інтересів людини і громадянина.
Одним із основних принципів діяльності органів Державної фіскальної служби в Україні є забезпечення додержання та можливості реалізації прав людини, а також гарантування законності та правопорядку в системі оподаткування. Таким чином, реалізація і захист прав людини та правозахисна діяльність набуває особливо важливого значення у сфері податкових відносин.
Враховуючи те, що податкове законодавство України є одним із самих складних в правовій системі в якому спостерігається тенденція щодо його нестабільності, зрозумілість трактування норм та положень є необхідною передумовою його життєздатності та прийняття до застосування всіма суб’єктами відносин, що виникають в процесі оподаткування.
Ефективність захисту прав платників податків визначається ст.ст. 6, 8, 13 і 19 Конституції України, що забезпечує належний захист прав платників податків. Водночас, статтею 67 Конституції України чітко визначено обов’язок кожного громадянина України сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, встановлених законами України. Частиною 5 ст.41 передбачено право кожної людини і громадянина захищати свої права та свободи від порушень і протиправних посягань будь-якими не забороненими законом засобами.
Крім того, ст.56 Конституції України регламентує, що кожен має право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень. Передбачені Основним законом права та гарантії поширюються на сферу податкових правовідносин.
Стаття 17 Податкового кодексу України визначає права платників податків та механізми їх захисту, зокрема, право платників податків безоплатно отримувати у контролюючих органах, у тому числі і через мережу Інтернет, інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, що їх регулюють, порядок обліку та сплати податків та зборів, права та обов’язки платників податків, повноваження контролюючих органів та їх посадових осіб щодо здійснення податкового контролю.
Податковий кодекс України (далі – ПК) деталізує права людини та механізм їх захисту, у тому числі учасників АТО, членів їх сімей та внутрішньо переміщених осіб, зокрема:
- право безоплатно отримувати у контролюючих органах інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, які регулюють діяльність органів ДФС (ст. 52 ПК);
«З метою реалізації та захисту власних прав платники податків, громадяни, а також учасники антитерористичної операції мають право звертатися до інспекцій з метою отримання податкового роз’яснення згідно до Законів України «Про звернення громадян», «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», -. розповів начальник юридичного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олег Басан.
Посадовець підкреслив, що платник податку, як власник своїх грошових коштів має законне право захищати приватну власність, якщо контролюючий орган претендує на більшу суму ніж та, що, з погляду платника, передбачена для сплати податку. Тобто, поряд з обов’язком сплачувати податки, фізичні й юридичні особи наділені певними правами, що дозволяє вести цивілізований діалог з посадовими особами органів Державної фіскальної служби України.
«До таких прав слід віднести право оскаржувати у разі незгоди рішення фіскальних органів щодо донарахування податкових зобов’язань, застосування фінансових санкцій і накладення адміністративних стягнень; відшкодовувати з бюджету грошові кошти, списані органом Державної фіскальної служби у безспірному порядку з порушенням вимог законодавства; отримувати консультації з питань оподаткування; безоплатно отримувати в контролюючих органах інформацію про податки і збори і нормативно-правові акти, тощо», – зазначив Олег Басан.
Внесені зміни до деяких законів України
щодо усунення адміністративних бар’єрів для експорту послуг
Дніпропетровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 03.12.2016 набрав чинності Закон України від 03.11.2016 №1724-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо усунення адміністративних бар’єрів для експорту послуг» (далі – Закон №1724).
Законом №1724 внесені зміни до таких Законів України:
- від 16.04.1991 №959-XII «Про зовнішньоекономічну діяльність»;
- від 23.09.1994 №185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті»;
- від 16.07.1999 №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»;
- від 23.06.2005 №2709-IV «Про міжнародне приватне право.
Так, зокрема, зазначеним Законом передбачено, що у разі експорту послуг (крім транспортних) зовнішньоекономічний договір (контракт) може укладатися шляхом прийняття публічної пропозиції про угоду (оферти) або шляхом обміну електронними повідомленнями, або в інший спосіб, зокрема шляхом виставлення рахунка (інвойсу), у тому числі в електронному вигляді, за надані послуги.
Виручка резидентів у іноземній валюті від експорту продукції підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) такої продукції, що експортується, а в разі експорту робіт, транспортних послуг — з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання транспортних послуг.
Банки мають право вимагати від резидентів перекладу на українську мову складених іноземною мовою документів, у тому числі рахунка (інвойсу), крім викладених англійською мовою, а також викладених іноземною мовою з одночасним викладенням українською (англійською) мовою.
Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.
Закон №1724 опубліковано у газеті «Голос України» від 02.12.2016 №230 та відповідно до пункту 1 розділу II «Прикінцевих положень» цього Закону буде введено в дію 03.01.2017.
До уваги платників податку на прибуток підприємств:
сплата авансових внесків з податку
Дніпропетровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 30.11.2016 №25825/6/99-95-42-01-15 (далі – лист ДФС №25825) щодо сплати авансового внеску у розмірі 2/9 податку на прибуток грошовими коштами, якщо в інтегрованій картці платника податку обліковується переплата з цього податку, повідомила таке.
Відповідно до пункту 38 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податку на прибуток підприємств сплачують до 31 грудня 2016 року авансовий внесок з цього податку у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали 2016 року. Розрахунок такого авансового внеску подається платником податку у податковій декларації за три квартали 2016 року. Визначена в розрахунку сума авансових внесків вважається узгодженою сумою грошових зобов’язань.
Згідно з пунктом 87.1 статті 87 ПКУ сплата грошових зобов’язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів.
Наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 №11 «Про бюджетну класифікацію» не передбачено окремих кодів бюджетної класифікації для обліку надходжень авансових внесків з податку на прибуток.
Тобто, перерахування сум авансових внесків з податку на прибуток підприємств повинно здійснюватися платниками на бюджетні рахунки за кодами бюджетної класифікації, передбаченими для обліку податку на прибуток підприємств.
Враховуючи те, що перерахування сум авансових внесків у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали 2016 року, здійснюється платниками на бюджетні рахунки за кодами бюджетної класифікації, передбаченими для обліку податку на прибуток підприємств, то платник податку має право врахувати переплату з цього податку у сплату авансового внеску у межах цієї суми. Зарахування таких надміру сплачених грошових зобов’язань з податку на прибуток здійснюється у сплату авансового внеску в автоматичному режимі (без заяви платника).
Лист №25825 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
https://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/70470.html
07.12.2016
Податковий календар на 9 грудня поточного року
Дніпропетровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що
9 грудня, п’ятниця, останній день подання:
- звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту за листопад 2016 року (форма №1-РС);
- звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за листопад 2016 року (форма №2-РС);
- звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів за листопад (форма №3-РС);
- звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за листопад 2016 року (форма №1-ОА);
- звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі за листопад 2016 року (форма №1-ОТ);
- звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі за листопад 2016 року (форма №1-РА);
- звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі за листопад 2016 року (форма №1-РТ);
- попередньої заявки-розрахунку про потребу у марках акцизного податку на лютий 2017 року;
- декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари/продукцію.
Чи потрібно суб’ктам господарювання, які отримали ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або тютюновими виробами, подавати звіти за формою №1-РА та №1-РТ?
Дніпропетровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
Згідно з частиною третьою ст.16 Закону України від 19.12.1995 №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами і доповненнями (далі – Закон №481) суб’єкти господарювання, які отримали передбачені Законом №481 ліцензії, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом.
Форми звітів:
- №1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» (далі – Звіт №1-РА);
- № 1-РТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі» (далі – Звіт №1-РТ)
затверджені наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення» (далі – Наказ №49), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.03.2016 за №340/28470.
За результатами аналізу набрання чинності Наказу №49 Державною регуляторною службою України прийнято рішення від 04.07.2016 №8 щодо необхідності усунення Міністерством фінансів України у двомісячний строк з дня прийняття такого рішення порушень принципів державної регуляторної політики.
У порядку, визначеному статтями 27 та 28 Закону України від 11.09.2003 №1160-IV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» Міністерство фінансів України оприлюднило проект наказу «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 11.02.2016 №49», яким, зокрема спрощено форми Звіту №1-РА та Звіту №1-РТ.
Таким чином, до внесення змін до Наказу №49, суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або тютюновими виробами, продовжують подавати звіти за формою №1-РА та №1-РТ щомісяця до 10 числа наступного за звітним місяця.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 115.03 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Змінена форма Типового договору оренди землі
Дніпропетровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 02.12.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 №843 «Про внесення змін до Типового договору оренди землі» (далі – Постанова №843).
Як повідомляється на єдиному веб-порталі органів виконавчої влади України, Постановою №843 удосконалена типова форма договору оренди землі.
Зокрема, відповідно до цієї Постанови фізичні та юридичні особи під час підготовки договорів оренди землі витрачатимуть менше часу та коштів за рахунок можливості укладання договору оренди на декілька земельних ділянок одного орендодавця.
Крім того, Постанова №843 приводить у відповідність Типову форму договору оренди землі до вимог законодавства, зокрема, у частині встановлення строку оренди земель сільськогосподарського призначення не менше ніж 7 років, а у разі передачі в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства, особистого селянського господарства земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які є земельними ділянками меліорованих земель і на яких проводиться гідротехнічна меліорація, – не менше ніж 10 років.
Зазначеним документом також передбачено, що відтепер сторони в обов’язковому порядку повинні погодити лише об’єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки), строк дії договору оренди, орендну плату із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Постанова №843 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 02.12.2016 №227.
Право на податковий кредит зберігається протягом 365 календарних днів
з дати складення податкової накладної
Дніпропетровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 30.11.2016 №25826/6/99-95-42-01-15 (далі – лист ДФС №25826) щодо включення до податкового кредиту суми податку на додану вартість (далі – ПДВ), відображеної у податковій накладній, яка була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), але помилково не включена до складу податкового кредиту у відповідному звітному періоді, шляхом подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ повідомила наступне.
Відповідно до пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755 зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі, якщо платник ПДВ не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної.
Суми податку, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні/розрахунки коригування в ЄРПН, але не пізніше ніж через 365 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних.
Водночас пунктом 50.1 статті 50 ПКУ визначено, що у разі, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених статтею 50 ПКУ), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Таким чином, сума ПДВ по своєчасно зареєстрованій в ЄРПН податковій накладній, яка не включена до складу податкового кредиту протягом 365 календарних днів з дати складання такої податкової накладної, може бути віднесена до складу податкового кредиту шляхом подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий) період, в якому таку податкову накладну складено (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 ПКУ).
Якщо протягом 365 календарних днів до складу податкового кредиту не включена сума ПДВ по податковій накладній, зареєстрованій в ЄРПН з порушенням термінів, то така сума також може бути віднесена до складу податкового кредиту шляхом подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий) період, в якому таку податкову накладну зареєстровано в ЄРПН (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 ПКУ).
Лист №25826 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
https://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/70469.html
08.12.2016
Пільги зі сплати земельного податку для учасників АТО
Органи місцевого самоврядування, зокрема, відповідно до п.284.1 ст.284 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755 зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідних територіях.
Сільським, селищним, міським радам та радам об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не дозволяється встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків та зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів (п.п.12.3.7 п.12.3 ст.12 зазначеного Кодексу).
Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб передбачені ст.281 цього Кодексу. Так, відповідно до п.п.281.1.4 п.281.1 цієї статті від сплати податку звільняються ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22.10.1993 №3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для зазначеної категорії фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:
- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;
- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;
- для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;
- для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;
- для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара (п.281.2 ст.281 Кодексу).
Отже, якщо у фізичної особи є посвідчення, яке підпадає під дію п.п.281.1.4 п.281.1 ст.281 Кодексу з урахуванням п.281.2 цієї статті, така фізична особа звільняється від сплати земельного податку.
До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність за готівку
Дніпропетровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що ДФС України на головній сторінці офіційного веб-порталу повідомила, що останнім часом почастішали випадки порушення суб’єктами господарювання дотримання касової дисципліни щодо своєчасності оприбуткування виручки.
Відповідно до п.2.6 Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 №637, уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та у повній сумі оприбутковуватися.
У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) або використанням розрахункової книжки (далі – РК) оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).
Тобто, щоденно суб’єкт господарювання повинен оприбутковувати у КОРО виручку на підставі фіскальних звітних чеків РРО (Z-звітів).
За несвоєчасне (через день і більше) оприбуткування передбачена штрафна санкція у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої та/або несвоєчасно оприбуткованої суми коштів, відповідно до ст.1 Указу Президента України від 12.06.1995 №436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки».
За яких умов податкові вимоги та податкові повідомлення-рішення вважаються відкликаними?
Дніпропетровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
Згідно зі статтею 60 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі – ПКУ) податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними, якщо:
- сума податкового боргу самостійно погашається платником податків або органом стягнення (податкова вимога вважається відкликаною у день, протягом якого відбулося погашення суми податкового боргу в повному обсязі);
- контролюючий орган скасовує раніше прийняте податкове повідомлення-рішення про нарахування суми грошового зобов’язання або податкову вимогу (податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними з дня прийняття контролюючим органом рішення про скасування такого податкового повідомлення-рішення або податкової вимоги);
- контролюючий орган зменшує нараховану суму грошового зобов’язання раніше прийнятого податкового повідомлення-рішення або суму податкового боргу, визначену в податковій вимозі (податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними з дня надходження до платника податків податкового повідомлення-рішення або податкової вимоги, які містять зменшену суму грошового зобов’язання або податкового боргу);
- рішенням суду, що набрало законної сили, скасовується повідомлення-рішення контролюючого органу або сума податкового боргу, визначена в податковій вимозі (податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними у день набрання законної сили відповідним рішенням суду);
- рішенням суду, що набрало законної сили, зменшується сума грошового зобов’язання, визначена у податковому повідомленні-рішенні контролюючого органу, або сума податкового боргу, визначена в податковій вимозі (податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними з дня надходження до платника податків податкового повідомлення-рішення або податкової вимоги, які містять зменшену суму грошового зобов’язання або податкового боргу).
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 134.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Відшкодування витрат на проживання відрядженому працівнику
у випадку найму ліжко-місця
Дніпропетровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 28.11.2016 №25705/6/99-99-13-02-03-15(далі – лист ДФС №25705) щодо відшкодування витрат на проживання відрядженому працівнику у випадку найму ліжко-місця повідомила наступне.
Згідно зі ст.121 Кодексу законів про працю України працівники мають право на відшкодування витрат та одержання інших компенсацій у зв’язку зі службовими відрядженнями.
Відповідно до п.п.165.1.11 п.165.1 ст.165 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755 зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються, зокрема, кошти, отримані платником податку на відрядження або під звіт і розраховані згідно із п.170.9 ст.170 ПКУ.
Підпунктом «а» п.п.170.9.1 п.170.9 ст.170 ПКУ визначено, що не є доходом платника податку – фізичної особи, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем або є членом керівних органів підприємств, установ, організацій, сума відшкодованих йому у встановленому законодавством порядку витрат на відрядження в межах фактичних витрат, а саме, на проїзд (у тому числі перевезення багажу, бронювання транспортних квитків) як до місця відрядження і назад, так і за місцем відрядження (у тому числі на орендованому транспорті), оплату вартості проживання у готелях (мотелях), а також включених до таких рахунків витрат на харчування чи побутові послуги (прання, чищення, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни), на найм інших жилих приміщень, оплату телефонних розмов, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в’їзд (віз), обов’язкове страхування, інші документально оформлені витрати, пов’язані з правилами в’їзду та перебування у місці відрядження, в тому числі будь-які збори і податки, що підлягають сплаті у зв’язку із здійсненням таких витрат.
Зазначені у п.п.«а» п.п.170.9.1 п.170.9 ст.170 ПКУ витрати не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб лише за наявності підтвердних документів, що засвідчують вартість цих витрат у вигляді, зокрема рахунків, отриманих із готелів (мотелів) або від інших осіб, що надають послуги з розміщення та проживання фізичної особи, в тому числі бронювання місць у місцях проживання.
Основним документом, який регулює відрядження працівників органів державної влади, підприємств, установ та організацій, що повністю або частково фінансуються за рахунок бюджетних коштів, є Інструкція про службові відрядження в межах України та за кордон, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 13.03.1998 №59 (далі – Інструкція №59).
Відповідно до п.5 розділу II Інструкції №59, підприємство за наявності підтвердних документів (в оригіналі) відшкодовує в межах граничних сум витрат на найм житлового приміщення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 №98 (далі – Постанова №98), витрати відрядженим працівникам на найм житлового приміщення з розрахунку вартості одного місця у готелі (мотелі), іншому житловому приміщенні за кожну добу такого проживання з урахуванням включених до рахунків на оплату вартості проживання витрат на користування телефоном (крім витрат на службові телефонні розмови), холодильником, телевізором та інших витрат.
Наказом Державної туристичної адміністрації України від 16.03.2004 №19 затверджено Правила користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг (далі – Правила).
Згідно з термінологією, наведеною у пункті 1.3 розділу 1 Правил, готельна послуга – це дії (операції) підприємства з розміщення споживача шляхом надання номера (місця) для тимчасового проживання в готелі, а також інша діяльність, пов’язана з розміщенням та тимчасовим проживанням.
При цьому, номер – це окреме вмебльоване приміщення, що складається з однієї або декількох кімнат, обладнаних для тимчасового проживання.
Місце (ліжко-місце) – це частина площі номера з ліжком, постільною білизною, рушниками та іншим інвентарем відповідно до категорії готелю, призначена та придатна для проживання однієї особи.
Отже, вимоги щодо типу ліжка у Правилах відсутні.
Враховуючи зазначене вище, якщо підприємство за наявності підтвердних документів (в оригіналі) відшкодовує працівнику, який перебував у відрядженні в межах України, витрати на найм житлового приміщення у розрахунку вартості одного місця (номера з ліжком, незалежно від його типу) у готелі за кожну добу такого проживання у межах граничних сум, затверджених Постановою №98, такі витрати не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб.
Лист №25705 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
https://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/70478.html
Реформування митниці
Меседж-бокс «Фото- та відеофіксація на митницях»
Щодо здійснення фото- та відео фіксації на митниці:
Мета – забезпечення прозорості проведення митного огляду як форми митного контролю, прискорення митних процедур, підвищення ефективності здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції.
Законодавче підґрунтя – Постанова Кабінету Міністрів України від 08.06.2016 №370 «Про затвердження Порядку здійснення фото-, відеофіксації митних та інших формальностей, які проводяться контролюючими органами» (далі – Постанова).
Постановою передбачено впровадження обов’язкової відеофіксації процесу проведення митного огляду шляхом використання посадовими особами митниць індивідуальних портативних відеокамер (відеореєстраторів).
Етапи впровадження:
Що це дає:
Що має бути відображено на фото та відео (об’єкт фото-, відеофіксації):
Засоби фото-, відеофіксації застосовуються:
Довідково: згідно з частиною 2 статті 266 МКУ «Обов'язки, права та відповідальність декларанта та уповноваженої ним особи» перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу органу доходів і зборів здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів.
Меседж-бокс
«Інститут Уповноваженого економічного оператора»
Мета запровадження в Україні інституту уповноваженого економічного оператора (УЕО) аналогічного тому, що функціонує в ЄС – однин із етапів адаптації українського митного законодавства до митного законодавства ЄС.
Робочою групою у складі фахівців ДФС, представників Мінфіну та бізнесу розроблено законопроект про внесення змін до Митного кодексу України щодо впровадження уповноваженого економічного оператора та спрощень митних формальностей.
Законопроектом передбачена імплементація в Україні інституту УЕО на засадах, аналогічних існуючим в ЄС з урахуванням положень Митного кодексу Союзу, який набрав чинності з 1 червня 2016 року.
Що це дає:
Реалізація норм законопроекту дозволить уповноваженим економічним операторам застосовувати в процесі своєї діяльності такі спрощені митні процедури:
Окрім того, законопроектом передбачено запровадження обов’язкового подання короткої ввізної декларації при ввезенні товарів на митну територію України, та обов’язкового обліку осіб (резидентів та нерезидентів), які при провадженні своєї діяльності є учасниками відносин, що регулюються законодавством України з питань державної митної справи.
На сьогоднішній день законопроект погоджено Кабінетом Міністрів України та зареєстровано у Верховній Раді України за № 4777 від 03.06.2016
Меседж-бокс «Мобільні групи»
Законодавче підґрунтя
- створено Міжвідомчий цільовий центр із запобігання та виявлення порушень законодавства з питань державної митної справи при Міністерстві фінансів;
- створено 20 спільних мобільних груп із запобігання та виявлення порушень законодавства з питань державної митної справи;
- затверджено Положення про Міжвідомчий цільовий центр та спільні мобільні групи із запобігання та виявлення порушень законодавства з питань державної митної справи.
Міжвідомчий цільовий центр із запобігання та виявлення порушень законодавства з питань державної митної справи (далі – Центр) – є постійно діючим координаційним центром, який утворюється з метою координації дій спільних мобільних груп із запобігання та виявлення порушень законодавства з питань державної митної справи;
Мобільні групи із запобігання та виявлення порушень законодавства з питань державної митної справи (далі – мобільні групи):
- функціонують цілодобово;
- зоною діяльності є митна територія України.
Центр та мобільні групи формуються із представників Державної фіскальної служби, Державної прикордонної служби та Національної поліції.
Основні завдання мобільних груп
- попередження та виявлення порушень законодавства з питань державної митної справи;
- виконання доручень, наданих Центром, в межах своїх посадових обов’язків та завдань, визначених цим Положенням;
- організація процесу документування виявлених порушень;
- інформування Центру про результати проведених заходів, виконання доручень.
Повноважень мобільних груп:
- безперешкодного доступу до всіх зон митного контролю та пунктів пропуску;
- за погодженням з Центром приймати рішення про проведення огляду (переогляду), створювати тимчасової зони митного контролю, здійснювати огляд (переогляд) членами мобільної групи та/або із залученням посадових осіб органу доходів і зборів, в зоні діяльності якого проводяться заходи;
- залучати за необхідності до проведення заходів з попередження та виявлення порушень законодавства з питань державної митної справи представників територіальних органів Служб;
- використовувати засоби зв’язку, технічні засоби митного контролю, засоби фото та відео фіксації;
- ініціювати складання за наявності ознак порушення митних правил протоколів про порушення митних правил митницею, в зоні діяльності якої виявлено такі порушення;
- складати за наявності ознак порушення митних правил протоколи про порушення митних правил за погодженням з Центром.
Довідково: 23 травня 2016 року підписана Угода між Урядами України та Сполучених Штатів Америки про взаємну допомогу між митними адміністраціями України та США
Реалізація Угоди сприятиме обміну інформації, ефективному налагодженню співпраці та допоможе поліпшити діяльність служби ДФС в сфері протидії митним правопорушенням та контрабандної діяльності.
Меседж-бокс «Автоматизована система аналізу та управління ризиками (АСАУР)»
Щодо розвитку системи управління ризиками, яка використовується для забезпечення вибірковості митного контролю
Основним інструментом для здійснення автоматизованого аналізу та оцінки ризиків є автоматизована система аналізу та управління ризиками (АСАУР), функціональними елементами якої є електронні профілі ризику:
Модулі АСАУР забезпечують щомісяця (в середньому):
На разі в трьох модулях АСАУР діє:
Діючі профілі ризику АСАУР спрямовані, зокрема, на:
контроль достовірності декларування;
контроль переміщень громадян;
співставлення інформації отриманої від митних органів інших країн;
контроль застосування податкових пільг та цільове використання товарів;
контроль застосування сезонного мита та/або особливих видів мита;
контроль правильності визначення країни походження товарів;
контроль правильності визначення митної вартості товарів;
контроль правильності класифікації товарів згідно з УКТЗЕД;
недопущення переміщення наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів;
контроль товарів, зовнішньоекономічні операції з якими підлягають ліцензуванню/квотуванню;
контроль товарів, що містять об’єкти права інтелектуальної власності;
контроль товарів, які підпадають під дію державного ринкового нагляду;
контроль дотримання заходів нетарифного регулювання.
Впровадження кращого міжнародного досвіду щодо управління митними ризиками:
1) з урахуванням кращого міжнародного досвіду у сфері управління митними ризиками, а також рекомендацій іноземних експертів, Державною фіскальною службою України розроблено та направлено на розгляд Кабінету Міністрів України та Міністерства фінансів України проекти Стратегії розвитку системи управління ризиками, яка використовується митницями (митними постами) для визначення форм та обсягів митного контролю, та Плану заходів щодо її реалізації.
2) з метою посилення аналітичних спроможностей ДФС щодо виявлення можливих ризиків порушень митного законодавства проводиться активна взаємодія із донорами та іноземними експертами.
В кінці травня – на початку червня 2016 року в Україні перебував представник Митно-прикордонної служби США з метою обговорення питань створення в Україні аналогів підрозділів з протидії тероризму та контрабандній діяльності (ATCET), які функціонують у Митно-прикордонній службі США.
Наразі Державною фіскальною службою України визначено подальші кроки щодо реалізації ініціативи по створенню в Україні аналогів підрозділів ATCET та вживаються заходи щодо їх реалізації.
3) забезпечено можливість регіонального профілювання ризиків митницями ДФС[1].
Наприкінці 2015 року реалізовано програмні рішення для забезпечення можливості регіонального профілювання ризиків на рівні митниць.
Наразі ДФС завершено проведення організаційних та навчальних заходів щодо регіонального профілювання ризиків та забезпечено можливість внесення митницями до АСАУР автоматизованих алгоритмів перевірки митних декларацій з урахування специфіки ризиків, характерних для відповідних регіонів.
Серед перспективних напрямів розвитку АСАУР можна виділити наступні:
Щодо останнього, то спільно з Всесвітньою митною організацією (за фінансової підтримки Програми експортного контролю США, EXBS) триває активна робота над розгортанням в Україні Системи націлювання по вантажах Всесвітньої митної організації (Cargo Targeting System of World Customs Organization – WCO CTS)відповідно до підписаної 29.07.2015 між Державною фіскальною службою України та Всесвітньою митною організацією.
Запровадження WCO CTS передбачене також Меморандумом про співпрацю в галузі інформаційних технологій щодо вдосконалення процедур в морських портах стосовно товарів, що переміщуються в контейнерах, підписаним 25 грудня 2015 року між Міністерством інфраструктури України та ДФС.
В рамках цього Меморандуму Мінінфраструктури і ДФС вживаються заходи, спрямовані на забезпечення роботи в Україні WCO CTS.
Наразі ДФС здійснюється приведення нормативно-правових актів з питань державної митної справи у відповідність до міжнародних стандартів та технічних характеристик WCO CTS щодо обсягів попередньої інформації, яка надається агентськими організаціями (морськими агентами) по вантажах, що переміщуються у контейнерах, а також часових нормативів її подання.
Разом з тим, питання попереднього інформування перевізниками про вантажі, заплановані до переміщення, у відповідності до міжнародних стандартів, а також європейської практики, не стосується виключно переміщення товарів у контейнерах, та має поширюватись на усі види транспорту, що потребує законодавчого врегулювання шляхом внесення відповідних змін/доповнень у Митний кодекс України.
Меседж-бокс «Єдине вікно»
Принципи роботи
Впровадження системи «Єдине вікно»:
1) робоче місце митника. Тобто це той модуль в складі автоматизованої системи митного оформлення, який дозволяє митнику виконувати завдання, визначені постановою КМУ.
3) модуль для роботи суміжних служб. Це веб-інтерфейс, який дозволяє працівникам суміжних служб переглядати надіслані декларантами документи, приймати рішення по цим справам, вносити результати видів контролю та узгоджувати час проведення митного огляду.
Прес-служба СМР - 14.12.2016.