На Дніпропетровщині майже 100% платників ПДВ
надають перевагу електронній звітності
Майже 100 відсотків платників ПДВ та 88,3 відсотків платників єдиного соціального внеску Дніпропетровської області прозвітували у жовтні 2016 року в органи ДФС, скориставшись мережею Інтернет.
Так, із загальної кількості 17 тисяч 667 платників податку на додану вартість, у жовтні поточного року 17 тисяч 617 суб’єктів господарювання скористалися електронним сервісом ДФС, направивши звітність по e-mail. Це складає 99,72 відсотків від загальної кількості платників ПДВ Дніпропетровської області.
Також, у жовтні 2016 року з 49 тисяч 866 платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування Дніпропетровщини 44 тисячі 035 платників прозвітували у фіскальні органи регіону засобами електронного зв’язку.
«Більшість платників не тільки звикли до зручного електронного формату, але й упевнені в його майбутньому, адже електронна звітність економить не лише час платників, а й фінансові витрати. Це – європейський курс і сучасна світова практика», – переконана перший заступник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
Податковий календар на 21 листопада 2016 року
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що
21 листопада, понеділок,
останній день подання:
- податкової декларації з ПДВ за жовтень 2016 року платниками, в яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;
- декларації акцизного податку за жовтень 2016 року;
- податкової декларації з рентної плати за жовтень 2016 року з розрахунком:
► рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводневої сировини;
► рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
► рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;
► рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;
- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за жовтень 2016 року платниками, які обрали місячний період для звітування, та за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі у жовтні 2016 року;
- звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма №Д4 (місячна)) за жовтень 2016 року;
останній день сплати:
- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування роботодавцями за жовтень 2016 року (крім гірничих підприємств).
Проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України» –
на сайті ВРУ
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 07.11.2016 Верховною Радою України (далі – ВРУ) зареєстрований проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо покращення інвестиційного клімату в Україні) №5368 (далі – законопроект №5368).
Законопроект №5368 спрямований на покращення інвестиційного клімату в Україні за рахунок спрощення податкової системи, підвищення прозорості та якості адміністрування податків, ліквідації поширених схем ухилення від оподаткування, усунення неузгодженостей.
Цим законопроектом пропонується внести ряд змін до Податкового кодексу України у частині:
- адміністрування;
- трансфертного ціноутворення;
- податку на прибуток підприємств;
- податку на додану вартість;
- податку на доходи фізичних осіб;
- єдиного податку;
- акцизного податку;
- плати за землю;
- рентної плати за спеціальне використання води;
- рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин;
- оподаткування на тимчасово окупованій території.
Законопроект №5368 з пояснювальною запискою та порівняльною таблицею до нього розміщені на офіційному веб-порталі ВРУ за посиланням:
https://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=60443
Чи вважається податковим боргом сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у встановлені строки?
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до підпункту 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податковий борг – це сума узгодженого грошового зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений ПКУ строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов’язання.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464).
Згідно з пунктом 6 частини першої статті 1 Закону №2464 сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом, є недоїмкою.
Отже, сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у встановлені строки, не вважається податковим боргом, а є недоїмкою.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 134.01 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Нова форма декларації про майновий стан і доходи
вводиться з 1 січня 2017 року
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.10.2016 за №1349/29479 (далі – Наказ №821), внесено зміни до форми податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація).
Так, зокрема, передбачено зменшення обсягу декларації (зменшення кількості додатків з чотирьох до двох) та змінено порядок розрахунку податкових зобов’язань фізичних осіб – підприємців.
Відповідно до пункту 3 Наказу №821, він набирає чинності з 31.12.2016.
Звертаємо увагу, що нова форма Декларації вводиться в дію з 1 січня 2017 року.
16.11.2016
16.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Для покращення сервісного обслуговування платників фахівцями ДФС було спрощено роботу Електронного кабінету платника. Відтепер для роботи з кабінетом не потрібно встановлювати спеціалізованого програмного забезпечення. Він працює як за допомогою персональних комп’ютерів, так і смарт-пристроїв, підключених до мережі Інтернет. Про це під час брифінгу повідомила заступник директора департаменту – начальник управління електронних сервісів та звітності ДФС Ліля Булковська.
За її словами, Електронний кабінет працює безкоштовно в режимі реального часу та цілодобово. Він має відкриту та приватну частини. У відкритій частині робота здійснюється без ідентифікації користувача.
«Через відкриту частину користувачі мають змогу ознайомитися з останніми актуальними новинами ДФС, а також дізнатися про нововведення та доопрацювання кабінету. Також платники мають змогу отримати інформацію про граничні терміни сплати та подання податкової звітності, дізнатися контакти та адреси центрів обслуговування платників, переглянути та роздрукувати бланки податкової звітності, в режимі реального часу отримати інформацію з понад 10 реєстрів ДФС», – розповіла Ліля Булковська.
Щоб скористатися приватною частиною платнику необхідно мати електронний цифровий підпис, який можна отримати в будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів. В кабінеті платник може переглянути особисту інформацією – перш за все, це реєстраційні та ідентифікаційні дані, дані податкового обліку та реєстрів, дані щодо розрахунків з бюджетом за останні два роки.
При цьому платники мають можливість переглянути всю подану звітність незалежно від способу подання.
Фізичні особи (громадяни), суб’єкти спрощеної системи оподаткування, платники податку на додану вартість та інші платники в Електронному кабінеті також мають можливість створити та надіслати звітність в електронному вигляді, заяву для реєстрації платником окремого податку, надіслати запит та отримати витяг з реєстру або витяг з відповідної системи, до якої створюється запит.
«Через Електронний кабінет вперше надано можливість електронного листування з контролюючими органами. Для цього необхідно просто обрати податкову інспекцію чи митницю, зазначити вид листа, завантажити його та надіслати», – сказала Ліля Булковська.
Для фізичних осіб (громадян) в Електронному кабінеті є можливість створення запиту щодо отримання відомостей про суми отриманих доходів та утриманих податків, що досить важливо в період призначення житлових субсидій та подання електронних декларацій.
Посадовець також відзначила зацікавленість платників податків оновленим сервісом.
«Після впровадження Електронного кабінету наші платники та користувачі активно брали участь в його тестуванні. Саме платниками було надіслано багато пропозицій щодо його вдосконалення, розширення спектру послуг, які й були першочергово впроваджені та реалізовані в кабінеті», – зазначила Ліля Булковська.
16.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Державна фіскальна служба постійно вдосконалює систему адміністрування податків. Про це повідомив Голова державної фіскальної служби України Роман Насіров, презентуючи оновлений сервіс «Електронний кабінет платника» в прес-центі ДФС.
«Модернізований електронний сервіс «Електронний кабінет платника» (ЕКП) розпочав роботу з лютого 2016 року. На даний момент послугами кабінету скористалося 4,2 мільйона осіб. Сервіс надає можливість платнику безкоштовно працювати в ЕКП в режимі реального часу за допомогою персональних комп’ютерів та смарт-пристроїв без встановлення спеціалізованого програмного забезпечення. Тобто, платник може працювати дистанційно, не відвідуючи центри обслуговування, а це значна економія часу та мінімізація корупційної складової», - зазначив Роман Насіров.
З українських міст до топ-10 споживачів нашого електронного продукту входить Харків, Дніпро, Львів, Одеса, Київ, Полтава, Донецьк, Вінниця, Миколаїв, Черкаси.
Географія користувачів ЕКП охоплює США, Італію, Нідерланди, Німеччину. Загалом, в ЕКП зареєстровано користувачів з-понад 70 країн.
Функціональні частини Електронного кабінету платника: відкрита (загальнодоступна) – вхід без ідентифікації користувача та приватна частина (особистий кабінет) – вхід за допомогою електронного цифрового підпису.
Нещодавно запроваджено новий сервіс у тестовому режимі - «Довідка про відсутність заборгованості». Сервіс «Довідка про відсутність заборгованості» в «Електронному кабінеті платника» надає можливість: платникам – подавати заяви та отримувати довідки; органам ДФС – підтверджувати відсутність заборгованостей довідкою; третім особам – переглядати видані платникам довідки.
Також впроваджуються ініціативи, які передбачають:
- подання заяв на видачу ліцензій; реєстр заяв на відшкодування ПДВ;
- видачу всіх довідок, витягів в електронному вигляді;
- формування та направлення електронних звернень громадян;
- запис на особистий прийом;
- створення функціоналу для обміну інформацією з ЦОВВ, правоохоронними органами;
- впровадження митної складової.
За словами Голови ДФС, наступного року очікується, що кількість користувачів сервісу значно збільшиться – насамперед, це будуть особи, які мають заповнювати електронні декларації, активні платники податків, приватні підприємці, юридичні особи.
«Можливості "Електронного кабінету платника" забезпечують потреби більше 40 мільйонів фізичних осіб від отримання відомостей про доходи і податки, створення і відсилку електронної декларації до листування з ДФС та з’ясування стану розрахунків з бюджетом», – наголосив Голова ДФС.
16.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
В Одеській області співробітниками підрозділу внутрішньої безпеки ДФС задокументований факт надання митним брокером неправомірної вигоди у сумі 1,5 тис. дол. США.
Так, в зоні діяльності Одеської митниці митний брокер намагався надати працівникам мобільної групи Міжвідомчого цільового центру із запобігання та виявлення порушень законодавства з питань державної митної справи грошові кошти за відмову від проведення оглядів декількох контейнерів з вантажем та від фіксації порушень митних правил.
Про дану спробу Міжвідомчим цільовим центром було одразу повідомлено Головне управління внутрішньої безпеки ДФС, що дозволило своєчасно організувати невідкладні слідчо-оперативні заходи та затримати хабарника «на гарячому».
За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за ст.369 КК України (Пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди службовій особі).
Роман Насіров: Співробітники «Фантому» скоро отримають можливість набуття статусу учасника бойових дій
16.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
На виконання закону «Про боротьбу з тероризмом» та Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» співробітники ДФС, які виконують свою роботу у зоні діяльності АТО скоро отримають можливість набуття статусу учасника бойових дій. Про це заявив Голова ДФС Роман Насіров під час селекторної наради.
«Нарешті підписані майже усі документи для набуття цього статусу для наших колег. Це був моральний обов’язок і фіскальної служби, і держави. Наш обов’язок – захищати наших співробітників і ми все робитимемо для цього. Головне, щоб усі чесно виконували свою роботу», – підкреслив Роман Насіров.
Зазначений наказ Міністерством фінансів направлено до Міністерства юстиції України для відповідної реєстрації. Тільки після його юстування співробітники спецпідрозділу "Фантом" зможуть отримувати статус учасника бойових дій.
На виконання підписаного 14 листопада поточного року наказу Міністерства фінансів України, який ще потребує юстування, в ДФС буде створено спеціальну комісію, яка розглядатиме питання щодо надання статусу учасника бойових дій працівникам ДФС, які працюють у зоні АТО.
Під час селектору Голова ДФС також вручив Подяки працівникам спецпідрозділу «Фантом» за відданість справі, мужність, відвагу, виявлені під час виконання службових обов’язків у зоні проведення антитерористичної операції.
Оголошення для суб’єктів господарювання
ГУ ДФС у Дніпропетровській області оголошує конкурс з визначення суб’єктів господарювання, які у 2017 році можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави.
Заяви для участі у конкурсі приймаються територіальними органами державної фіскальної служби (ДПІ) за місцем реєстрації платника податків (суб’єкта господарювання).
Інформацію про документи, які необхідно подати на розгляд комісії для участі у конкурсі розміщено на субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» за посиланням:
https://dp.sfs.gov.ua/diialnist/realizatsiya-zastavnogo-ta-bezhazyaynog/274062.html
Фахівці Державної фіскальної служби Дніпропетровської області за результатами перевірки одного з підприємств регіону донарахували 755 тисяч грн.
Отже, підприємством «Є», яке здійснює оптову торгівлю деталями і приладдям для автотранспортних засобів та автомобільними шинами, при отриманні транспортних послуг від постачальників не надано для перевірки товарно- транспортні накладні, а в наданих до перевірки актах отриманих послуг не вказано кілометраж маршруту, не підтверджено інформація щодо виконавців вантажно-розвантажувальних робіт та на підставі яких документів проводилось формування ціни на придбані транспортні послуги.
Крім того, перевіркою встановлено отримання підприємством «Є» товарів і транспортних послуг від решти контрагентів, по яких наявна інформація правоохоронних органів щодо їх фіктивності, та порушення термінів отримання товару по імпорту від контрагентів – нерезидентів (Китай, Індія, Польща).
Відтак, «зекономлені» податки у сумі 755 тисяч грн. підприємство – порушник сплатило до казни у повному обсязі.
Внесені зміни до порядку реєстрації реєстраторів розрахункових операцій
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що 04.11.2016 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 23.09.2016 №837 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року №547», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 06.10.2016 за №1323/29453, яким передбачено:
- можливість реєстрації (перереєстрації) наявних у суб’єктів господарювання книг обліку розрахункових операцій (далі – книги ОРО) за формами, встановленими у додатках 1 та 2 до Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 28.08.2013 №417, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України
19.09.2013 за №1618/24150, та використання таких книг ОРО до скасування їх реєстрації;
- внесення змін до форм книг ОРО і до Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації операцій з купівлі – продажу іноземної валюти, Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій.
У зв’язку з цим вважати таким, що втратив чинність, лист Державної фіскальної служби України від 05.08.2016 №26665/7/99-99-08-01-03-17 «Про нові форми книг ОРО на РРО та книг ОРО на ГО», який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
https://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/69301.html
Звертаємо увагу суб’єктів господарювання на дотримання встановлених порядків реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг ОРО.
Встановлено нульову ставку митного тарифу
на відходи та брухт чорних металів
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 10.11.2016 набрав чинності Закон України від 04.10.2016 №1645-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про Митний тариф України» щодо зменшення дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку з метою першочергового забезпечення потреб оборонної промисловості та відбудови об’єктів інфраструктури» (далі – Закон №1645).
Законом №1645 установлено нульовий митний тариф на відходи та брухт чорних металiв; зливки чорних металів для переплавлення (шихтові зливки).
Зазначений Закон опубліковано у газеті «Голос України» від 09.11.2016 №213.
Протягом якого терміну контролюючий орган повинен підписати договір про визнання електронних документів та який термін дії такого договору?
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Інструкцією з підготовки та подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженою наказом ДПА України від 10.04.2008 №233, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.04.2008 за №320/15011 (далі – Інструкція), визначено текст примірного договору про визнання електронних документів. Згідно з розділом 6 договору зазначений договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів. Якщо платник податків подає до контролюючого органу нові посилені сертифікати електронних цифрових підписів (далі – ЕЦП), цей договір вважається пролонгованим до закінчення терміну чинності нових посилених сертифікатів ключів.
Відповідно до статті 181 Господарського кодексу України від 16.01.2003 №436-IV зі змінами та доповненнями (далі – ГК) господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів.
Проект договору може бути запропонований будь-якою із сторін. У разі, якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.
Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої статті 181 ГК і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору.
За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.
Таким чином, контролюючий орган повинен у двадцятиденний термін з моменту отримання договору про визнання електронних документів підписати його або надати вмотивовану відмову в укладанні такого договору.
Для прискорення укладання договору про визнання електронних документів для платників податків реалізована можливість укладання електронного договору, без відвідування районних інспекцій. У такому випадку договір «Про визнання електронних документів» засобами телекомунікаційного зв’язку надсилається на електронну адресу zvit@sta.gov.ua, при цьому строк його укладення не перевищує п’яти робочих днів.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 135.03 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
15.11.2016
15.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Миколаївській області встановлено факти неправдивого документального оформлення одним з товариств з обмеженою відповідальністю виконаних робіт з поточного ремонту доріг у м. Миколаєві. Замовником робіт було одне з комунальних господарств міста.
Під час складання актів приймання виконаних робіт службові особи зазначеного товариства внесли до документів недостовірні відомості щодо вартості придбаних у підприємств з ознаками фіктивності матеріалів (мазуту, дорожнього бітуму та цементу). Це призвело до безпідставного завищення загальної вартості робіт та привласнення державних коштів на суму 3,3 млн. гривень.
За вказаними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст.191 КК України.
Шановні платники податків! Своєчасно звітуйте та сплачуйте податки і збори!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що
18 листопада, п’ятниця,
останній день подання
- коригування попередньої заявки – розрахунку про потребу у марках акцизного податку на листопад 2016 року;
останній день сплати:
- податку на прибуток підприємства за 3-й квартал 2016 року;
- частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями за результатами фінансово-господарської діяльності за 3-й квартал 2016 року;
- ПДВ за 3-й квартал 2016 року платниками, в яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу;
- рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за 3-й квартал 2016 року;
- рентної плати за спеціальне використання води за 3-й квартал 2016 року;
- рентної плати за користування надрами без рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводневої сировини за 3-й квартал 2016 року;
- рентної плати за користування надрами у цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин, за 3-й квартал 2016 року;
- екологічного податку за 3-й квартал 2016 року;
- туристичного збору за 3-й квартал 2016 року;
- збору за місця для паркування транспортних засобів за 3-й квартал 2016 року;
- єдиного податку платниками – юридичними та фізичними особами, віднесеними до третьої групи, за 3-й квартал 2016 року;
- єдиного податку з сум доходів, що оподатковуються за ставкою 15% та задекларовані фізичними особами – підприємцями за 3-й квартал 2016 року;
- авансового внеску з єдиного податку на листопад 2016 року платниками, віднесеними до першої та другої груп
- доплати за жовтень 2016 року (за потреби) податкового зобов’язання з акцизного податку на тютюнові вироби після реалізації тютюнової продукції*
*Увага! Виробники тютюнових виробів здійснюють авансову сплату акцизного податку при придбанні марок акцизного податку у сумі, розрахованій з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку на тютюнові вироби та ставок податку, що діють відповідно до норм п.п.222.1.2 п.222.1 ст.222 Податкового кодексу України
З травня по жовтень поточного року на Дніпропетровщині тривала операція «Урожай-2016», мета якої – спільно з місцевими органами влади і іншими державними установами області відпрацювання сільськогосподарських виробників з питань дотримання податкового законодавства і законодавства про працю.
В рамках проведення операції фахівцями ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено моніторинг всіх сільгоспвиробників, які знаходяться на податковому обліку в ДПІ області. Тож, перевірено 3625 «ризикових» суб’єктів господарювання аграрного сектору, які мають значні доходи, використовують великі площі для вирощування сільськогосподарських культур, при цьому мають незначну кількість працівників.
За результатами заходів з виявлення «нелегалів» – заробітчан, легалізації доходів громадян та підвищення рівня виплати заробітної плати роботодавці добровільно оформили трудові відносини з 5479 найманими працівниками. Легалізовано доходи у вигляді заробітної плати в сумі понад 19,3 млн. грн., що вже забезпечило додаткові надходження до бюджету податку на доходи з фізичних осіб у сумі 3 млн. 391 тис. грн., єдиного внеску – 4 млн. 370 тис. грн., військового збору – 290 тис. грн.
Кількість найманих працівників, яким підвищено розмір заробітної плати, склала 22573 громадянина. За рахунок цього підвищення легалізовано 36 млн. 600 тис. грн. доходу, а щомісячні додаткові надходження до бюджету склали: 6 млн. 595 тис. грн. ПДФО, 8 млн. 250 тис. грн. ЄСВ та 549 тис. грн. військового збору
«Підводячи підсумки операції «Урожай – 2016» зазначу, що таких результатів ми досягли завдяки налагодженому зв’язку співпраці органів ДФС з місцевими органами влади по відпрацюванню сільськогосподарських виробників. З метою забезпечення соціального захисту громадян органами відомства ведеться активна робота з виявлення і припинення використання праці незареєстрованих найманих працівників та виплати заробітної плати у «конвертах»», – підкреслила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Інна Андрущак.
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»
начальника відділу інформаційно-аналітичної роботи
управління протидії митним правопорушенням
Дніпропетровської митниці ДФС
Віталія Аксютіна
на тему: «Протидія митним правопорушенням»
Питання 1. Яка відповідальність настає за порушення митних правил?
Відповідь. Порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений Митним кодексом України та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред’явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи Митним кодексом України чи іншими законами України, і за які Митним кодексом України передбачена адміністративна відповідальність.
При цьому адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені Митним кодексом України, настає у разі, якщо ці правопорушення не тягнуть за собою кримінальну відповідальність.
Питання 2. Які строки транзитного перевезення транспортних засобів на території України передбачені митним законодавством?
Відповідь. Статтею 95 Митного кодексу України визначено строки транзитних перевезень. Так, для автомобільного транспорту встановлено – 10 діб (у разі переміщення в зоні діяльності однієї митниці – 5 діб).
Питання 3. Чи передбачене митним законодавством притягнення до адміністративної відповідальності громадян, які здійснили ввезення на територію України транспортних засобів в режимі транзит?
Відповідь. Так, статтею 470 Митного кодексу України передбачена відповідальність за недоставлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів до органу доходів і зборів призначення, видача їх без дозволу органу доходів і зборів або втрата.
1. Перевищення встановленого статтею 95 Митного кодексу України строку доставки товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що перебувають під митним контролем, до органу доходів і зборів призначення (а при переміщенні в межах зони діяльності одного органу доходів і зборів - від одного підрозділу цього органу до іншого), митних або інших документів на ці товари, транспортні засоби не більше ніж на одну добу - тягне за собою попередження або накладення штрафу в розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2. Вчинення правопорушення, передбаченого частиною першою цієї статті, особою, яка протягом року притягалася до відповідальності за вчинення такого правопорушення, а так само перевищення встановленого статтею 95 цього Кодексу строку доставки товарів, транспортних засобів комерційного призначення, митних або інших документів на ці товари, транспортні засоби більше ніж на одну добу, але не більше ніж на десять діб - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
3. Перевищення встановленого статтею 95 цього Кодексу строку доставки товарів, транспортних засобів комерційного призначення, митних або інших документів на ці товари більше ніж на десять діб, а так само втрата цих товарів, транспортних засобів, документів чи видача їх без дозволу органу доходів і зборів - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Питання 4. Які є особливості тимчасового ввезення громадянами транспортних засобів особистого користування на митну територію України?
1. Тимчасове ввезення громадянами-нерезидентами на митну територію України транспортних засобів особистого користування дозволяється на строк до одного року. Цей строк може бути продовжено органами доходів і зборів з урахуванням дії обставин непереборної сили та особистих обставин громадян, які ввезли такі транспортні засоби, за умови документального підтвердження цих обставин, але не більш як на 60 днів. Обов'язковою умовою допуску зазначених транспортних засобів до тимчасового ввезення на митну територію України є реєстрація цих транспортних засобів в уповноважених органах іноземних держав, що підтверджується відповідним документом.
2. Транспортні засоби особистого користування, що тимчасово ввозяться на митну територію України громадянами – нерезидентами, не підлягають письмовому декларуванню та звільняються від подання документів, що видаються державними органами, уповноваженими здійснювати види контролю, зазначені у статті 319 цього Кодексу. Пропуск таких транспортних засобів через митний кордон України здійснюється без застосування до них заходів гарантування, передбачених розділом X цього Кодексу. Пальне, що міститься у звичайних (встановлених заводом-виробником) баках зазначених транспортних засобів, не підлягає письмовому декларуванню та не є об'єктом оподаткування митними платежами.
3. Тимчасове ввезення громадянами – резидентами транспортних засобів особистого користування, що класифікуються за товарними позиціями 8702, 8703, 8704 (загальною масою до 3,5 тонни), 8711 згідно з УКТ ЗЕД та причепів до них товарної позиції 8716 згідно з УКТ ЗЕД дозволяється на строк до одного року під письмове зобов'язання про їх зворотне вивезення за умови письмового декларування в порядку, передбаченому законодавством України для громадян, після сплати всіх митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів.
Тимчасове ввезення громадянами – резидентами на митну територію України інших транспортних засобів особистого користування дозволяється на строк до одного року під письмове зобов'язання про їх зворотне вивезення за умови письмового декларування в порядку, передбаченому законодавством України для громадян, та із застосуванням до них заходів гарантування, передбачених розділом X цього Кодексу.
Строки, передбачені абзацами першим та другим цієї частини, можуть бути продовжені органами доходів і зборів з урахуванням дії обставин непереборної сили та особистих обставин громадян, які ввезли транспортні засоби, за умови документального підтвердження цих обставин, але не більш як на 60 днів.
Громадяни – резиденти, які перебувають на тимчасовому консульському обліку в консульській установі України за кордоном, мають право тимчасово ввозити на митну територію України під письмове зобов'язання про зворотне вивезення за умови письмового декларування в порядку, передбаченому законодавством України для громадян, один транспортний засіб особистого користування, що класифікується за товарною позицією 8703 (крім товарної підпозиції 8703 10) згідно з УКТ ЗЕД, та причіп до нього, що класифікується за товарною підпозицією 8716 10 згідно з УКТ ЗЕД (за умови ввезення разом із транспортним засобом), на строк, що не перевищує 60 днів протягом одного календарного року (який може бути як безперервним, так і з перервами), без сплати митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів. Зазначені транспортні засоби можуть бути тимчасово ввезені на митну територію України за умови подання органу доходів і зборів документів, що підтверджують право власності громадянина на такі транспортні засоби та їх реєстрацію на території відповідної країни.
4. Тимчасово ввезені транспортні засоби особистого користування можуть використовуватися на митній території України виключно громадянами, які ввезли зазначені транспортні засоби в Україну, для їхніх особистих потреб.
Транспортні засоби особистого користування, що класифікуються за товарною позицією 8903 згідно з УКТ ЗЕД, можуть використовуватися громадянами, які ввезли їх в Україну, а також громадянами – резидентами та громадянами – нерезидентами, які мають належний дозвіл користувача права на тимчасове ввезення, за умови використання транспортного засобу від імені і згідно з інструкціями користувача права на тимчасове ввезення.
Такі транспортні засоби не можуть використовуватися для цілей підприємницької діяльності в Україні, бути розкомплектовані чи передані у володіння, користування або розпорядження іншим особам.
5. Тимчасово ввезені транспортні засоби особистого користування повинні бути вивезені за межі митної території України з дотриманням строків, установлених відповідно до вимог цього Кодексу, або поміщені у митні режими відмови на користь держави, знищення або руйнування чи можуть бути оформлені для вільного обігу на митній території України за умови сплати митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів.
6. У разі втрати чи повного зіпсування тимчасово ввезених транспортних засобів особистого користування внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили перебіг строку тимчасового ввезення зупиняється за умови надання органам доходів і зборів власниками таких транспортних засобів достатніх доказів їх втрати чи зіпсування. Дозволяється поміщення таких транспортних засобів у митний режим відмови на користь держави чи знищення або руйнування.
7. Порядок державної реєстрації транспортних засобів особистого користування, тимчасово ввезених на митну територію України громадянами, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Питання 5. Чи передбачене митним законодавством притягнення до адміністративної відповідальності громадян, які здійснили ввезення на територію України транспортних засобів в режимі тимчасового ввезення?
1. Перевищення встановленого відповідно до цього Кодексу строку тимчасового ввезення товарів на митну територію України або строку тимчасового вивезення товарів за межі митної території України не більше ніж на три доби – тягне за собою попередження або накладення штрафу в розмірі п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2. Вчинення правопорушення, передбаченого частиною першою цієї статті, особою, яка протягом року притягалася до відповідальності за вчинення такого правопорушення, а так само перевищення строку тимчасового ввезення товарів на митну територію України або строку тимчасового вивезення товарів за межі митної території України більше ніж на три доби, але не більше ніж на десять діб – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
3. Перевищення строку тимчасового ввезення товарів на митну територію України або строку тимчасового вивезення товарів за межі митної території України більше ніж на десять діб – тягне за собою накладення штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Питання 6. Які на теперішній час є види адміністративних стягнень за порушення митних правил?
Відповідь. За порушення митних правил можуть бути накладені такі адміністративні стягнення:
1) попередження;
2) штраф;
3) конфіскація товарів, транспортних засобів комерційного призначення – безпосередніх предметів порушення митних правил, товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів – безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю (крім транспортних засобів комерційного призначення, які використовуються виключно для перевезення пасажирів і товарів через митний кордон України за визначеними маршрутами та рейсами, що здійснюються відповідно до розкладу руху на підставі міжнародних договорів, укладених відповідно до закону), а також транспортних засобів, що використовувалися для переміщення товарів – безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України поза місцем розташування митного органу.
Питання 7. Чи можливо будь-яким шляхом припинити провадження у справі про порушення митних правил?
Відповідь. За відсутності в діях особи, яка вчинила порушення митних правил, ознак злочину провадження у справі про це правопорушення може бути припинено шляхом компромісу. Компроміс полягає в укладенні мирової угоди між зазначеною особою та митним органом, посадова особа якого здійснює провадження у справі.
За умовами мирової угоди сторони зобов'язуються:
1) особа, яка вчинила порушення митних правил, – у визначений строк, який не може перевищувати 30 днів, внести до державного бюджету кошти в сумі, що дорівнює сумі штрафу, передбаченого санкцією відповідної статті Митного кодексу України, та/або задекларувати в митний режим відмови на користь держави товари – безпосередні предмети порушення митних правил, а у відповідних випадках – також товари із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортні засоби, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України. Якщо за висновком митного органу реалізація зазначених товарів, транспортних засобів є неможливою, а також якщо ці товари, транспортні засоби не можуть бути випущені у вільний обіг, вони підлягають декларуванню в митний режим знищення або руйнування;
2) митний орган – припинити провадження у справі про порушення митних правил щодо цієї особи та здійснити митне оформлення задекларованих нею товарів відповідно до заявленого митного режиму.
Товари, транспортні засоби, зазначені у частині другій цієї статті, можуть бути предметом мирової угоди лише за умови, що особа, яка вчинила порушення митних правил, є власником цих товарів, транспортних засобів або уповноважена розпоряджатися ними.
Особа, яка вчинила порушення митних правил, звертається до керівника митного органу із заявою довільної форми з проханням про припинення справи про це порушення митних правил шляхом компромісу. Факт подання такої заяви фіксується у порядку, визначеному частинами третьою і четвертою статті 264 Митного кодексу України. У разі відсутності законних підстав для припинення справи про порушення митних правил шляхом компромісу митний орган протягом одного робочого дня, наступного за днем подання заяви, надає заявнику вмотивовану відповідь про причини незастосування процедури компромісу.
Мирова угода укладається у письмовій формі. Право її підписання від імені митниць надається керівникам цих митниць або їх заступникам, а від імені центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної митної справи, – посадовим особам, уповноваженим на це відповідно до посадових інструкцій. Типова мирова угода затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері фінансів.
У разі невиконання особою, яка вчинила порушення митних правил, у визначений мировою угодою строк, який не може перевищувати 30 днів, дій, зазначених у частині другій цієї статті, угода вважається недійсною і провадження у справі про порушення митних правил поновлюється.
Мирова угода у справі про порушення митних правил оскарженню не підлягає.
У разі припинення провадження у справі про порушення митних правил шляхом компромісу особа, яка вчинила це правопорушення, вважається такою, що не була притягнута за нього до адміністративної відповідальності.
Яке майно фізичної особи – підприємця не може бути використане
як джерело погашення податкового боргу?
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до пункту 87.3 ст.87 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями не можуть бути використані як джерела погашення податкового боргу платника податків:
- майно платника податків, надане ним у заставу іншим особам (на час дії такої застави), якщо така застава зареєстрована згідно із законом у відповідних державних реєстрах до моменту виникнення права податкової застави;
- майно, яке належить на правах власності іншим особам та перебуває у володінні або користуванні платника податків, у тому числі (але не виключно) майно, передане платнику податків у лізинг (оренду), схов (відповідальне зберігання), ломбардний схов, на комісію (консигнацію); давальницька сировина, надана підприємству для переробки, крім її частини, що надається платнику податків як оплата за такі послуги, а також майно інших осіб, прийняті платником податків у заставу чи заклад, довірче та будь-які інші види агентського управління;
- майнові права інших осіб, надані платнику податків у користування або володіння, а також немайнові права, у тому числі права інтелектуальної (промислової) власності, передані в користування такому платнику податків без права їх відчуження;
- кошти кредитів або позик, наданих платнику податків кредитно-фінансовою установою, що обліковуються на позичкових рахунках, відкритих такому платнику податків, суми акредитивів, що виставлені на ім’я платника податків, але не відкриті, суми авансових платежів;
- майно, вільний обіг якого заборонено згідно із законодавством України;
- майно, що не може бути предметом застави відповідно до Закону України «Про заставу»;
- кошти інших осіб, надані платнику податків у вклад (депозит) або довірче управління, а також власні кошти юридичної особи (фізичної особи – підприємця), що використовуються для виплат заборгованості з основної заробітної плати за фактично відпрацьований час фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах з такою юридичною особою.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 134.01 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
14.11.2016
14.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Сьогодні, Голова ДФС Роман Насіров на своїй сторінці у мережі Facebook прокоментував заяву начальника Одеської митниці ДФС Юлії Марушевської про звільнення за згодою сторін: «Для уникнення неоднозначності ситуації хочу заявити – в такому вигляді заява про звільнення не прийнятна. Марушевська заявляє, що звільняється через тиск та гальмування реформ. За весь час роботи ми навіть не побачили плану тих нібито реформ. Звільнення Марушевської можливе лише після передачі справ та документів у порядку, встановленому чинним законодавством, із дотриманням всіх необхідних умов».
Він повідомив, що завдання на сьогодні – знайти відповідальне керівництво для Одеської митниці і протягом 3 місяців показати, як швидко можливо здійснювати реформи та наповнювати державний бюджет.
«Ми й надалі продовжуємо роботу, спрямовану на реформування служби та наповнення бюджету, зупинити цей процес ми не маємо морального права. За 10 місяців 2016 року Одеська митниця – це одна з митниць, якою не виконувався план надходжень до бюджету, в той час як в цілому митницями перевиконано план на 12,1 млрд. грн.», – наголосив Роман Насіров.
Фахівці фіскальної служби Дніпропетровщини, разом з освітянами, готують майбутніх податківців
Активну участь у довузівській підготовці майбутніх фахівців – фінансистів прийняли спеціалісти фіскальної служби Дніпропетровської області провівши освітній курс для школярів останніх класів фінансового ліцею та чотирьох шкіл міста Дніпро в Університеті митної справи і фінансів.
Заступник начальника управління податків і зборів з юридичних осіб Віталій Мироненко, в рамках освітньої програми: «Школа молодого податківця», розповів школярам і ліцеїстам про особливості податкової системи в Україні, її розвиток та про основні ставки податків і зборів.
Наприкінці виступу Віталія Мироненко було проведено невеличкий тренінг і опитування на тему: «Чи вважає молоде покоління вищу освіту необхідною складовою навчання?».
Риску підвів ліцеїст Давид Срібряний: «Є бізнес, і є державна служба, і вища освіта обов’язково знадобиться і там, і там. Ми розуміємо, що на людині, яка йде працювати на державну службу лежить відповідальність не лише за себе, але і за все суспільство, і лише вища освіта, в тому числі і фінансова, дозволить виконувати свої обов’язки».
Актуально для платників ПДВ:
порядок подання заяви для реєстрації платником ПДВ!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що порядок реєстрації платників податку на додану вартість (далі – ПДВ) та форми заяв про реєстрацію платників ПДВ визначаються Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, що затверджене наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1130 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за №1456/26233) зі змінами та доповненнями (далі – Положення №1130).
Пунктом 3.5 розділу III Положення №1130 визначено, що будь-яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації чи прийняла рішення про добровільну реєстрацію як платника ПДВ, подає до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника податку на додану вартість за формою №1-ПДВ (додаток 1 до Положення №1130) (далі – Заява).
Заява подається особисто такою фізичною особою або безпосередньо керівником або представником юридичної особи – платника (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та повноважень) до контролюючого органу за місцезнаходженням (місцем проживання) особи.
Платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати Заяву засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Заява про добровільну реєстрацію як платника ПДВ може бути подана державному реєстратору як додаток до реєстраційної картки, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця далі – ФОП). Електронна копія Заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючих органів одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або ФОП.
У заяві зазначаються підстави для реєстрації особи як платника ПДВ.
Заява платника ПДВ має бути подана контролюючому органу:
а) особами, які підлягають обов’язковій реєстрації – не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у статті 181 Податкового кодексу України (далі – ПКУ);
б) особами, які прийняли добровільне рішення про реєстрацію платниками ПДВ, або особами, які відповідають вимогам підпункту 6 пункту 180.1 статті 180 ПКУ – не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками ПДВ та матимуть право на податковий кредит і складання податкових накладних;
Якщо багатостороння угода про розподіл продукції передбачає можливість реєстрації не лише оператора, але й інвесторів як платників ПДВ за угодою, такі інвестори мають подати Заяви в одному звітному (податковому) періоді до 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому інвесторами було прийнято рішення про реєстрацію. Перебіг строку у 3 робочих дні, установленого для реєстрації платника ПДВ контролюючим органом, розпочинається з першого календарного дня, що настає за днем отримання контролюючими органами Заяв від усіх інвесторів, які не діють як оператори.
Якщо з’являється новий інвестор за багатосторонньою угодою про розподіл продукції, за якою всі інвестори, які не діють як оператори, вже зареєстровані як платники ПДВ, такий новий інвестор зобов’язаний подати Заяву за угодою до 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, у якому така особа набула прав та обов’язків інвестора.
Оператор зобов’язаний повідомити контролюючі органи за своїм місцем обліку та за місцем обліку відповідних інвесторів про прийняття рішення про реєстрацію всіх інвесторів як платників ПДВ за угодою протягом 10 календарних днів після прийняття такого рішення;
Заява обов’язково має бути підписана заявником із зазначенням дати. Усі розділи Заяви підлягають заповненню (крім розділу 2 для юридичних осіб, які подали заяву державному реєстратору у спосіб, визначений в абзаці третьому підпункту 1 пункту 3.5 Положення №1130).
Заява подається особою, відповідальною за утримання та внесення ПДВ до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність або договору управління майном, одночасно із документами для взяття на облік договору про спільну діяльність або договору управління майном.
Особливості подання особами, що реєструються платниками ПДВ, Заяви у разі обрання ними або переходу на спрощену систему оподаткування, зміни ставки єдиного податку або відмови від спрощеної системи оподаткування визначені у пункті 3.6 розділу III Положення №1130.
Про звітування за новою формою платниками єдиного внеску
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 18.10.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 07.09.2016 №813 «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства фінансів України» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 27.09.2016 за №1290/29420) (далі – Наказ №813), який опубліковано в «Офіційному віснику України» від 18.10.2016 №80.
Наказом №813 внесені зміни до:
- Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449, що зареєстрована у Міністерстві юстиції України 07.05.2015 за №508/26953 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.03.2016 №393);
- Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 23.04.2015 за №460/26905 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 11.04.2016 №441) (далі – Порядок).
Зміни, внесені Наказом №813 до Порядку, призвели до нової редакції форми звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (Додаток 4) (далі – Звіт).
У зв’язку з набранням чинності Наказу №813 Державна фіскальна служба України у листі від 08.11.2016 №35758/7/99-99-13-02-01-17 «Про надання роз’яснення» (далі – лист ДФС №35758) повідомила наступне.
Частиною четвертою статті 8 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон) встановлено, що порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування визначається цим Законом, в частині адміністрування – Податковим кодексом України (далі – ПКУ), та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Відповідно до пункту 46.6 статті 46 ПКУ у разі, якщо в результаті запровадження нового податку або зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, який затвердив такі форми, зобов’язаний оприлюднити нові форми звітності.
До визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
Звітність зі змінами, внесеними наказом №813, подаватиметься платниками єдиного внеску, починаючи з 01.12.2016.
Лист №35758 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
https://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/ediniy-vnesok-na-zagalnoobovyazkove-/listi/70274.html
До Податкового кодексу України внесені зміни у частині
благодійних телекомунікаційних повідомлень
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 06.11.2016 набрав чинності Закон України від 06.10.2016 №1665-VIII «Про внесення змін до Податкового Кодексу України щодо створення сприятливих умов для впровадження благодійних телекомунікаційних повідомлень» (далі – Закон №1665).
Цей Закон спрямований на реформування діючого законодавства для створення сприятливих умов із впровадження та розвитку благодійності шляхом надсилання телекомунікаційних повідомлень, що забезпечить перерахування на благодійність всієї заявленої абонентом суми.
Законом №1665 пункт 192.2 статті 192 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) стосовно особливостей визначення бази оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ) доповнено абзацом наступного змісту:
«Зменшення суми податкових зобов’язань платника податку – постачальника – оператора телекомунікацій у разі відмови абонента від передплачених, але не отриманих телекомунікаційних послуг, дозволяється при перерахуванні частини суми передоплати телекомунікаційних послуг у якості благодійної пожертви при виконанні благодійного телекомунікаційного повідомлення за дорученням абонента».
Також статтю 197 ПКУ доповнено новим пунктом 197.24, відповідно до якого звільняються від оподаткування ПДВ операції оператора телекомунікацій з надання телекомунікаційних послуг у частині здійснення благодійного телекомунікаційного повідомлення на благодійні цілі.
Закон №1665 опубліковано у газеті «Голос України» від 05.11.2016 №211.
11.11.2016
11.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров вручив подяки та привітав збірну команду ДФС, яка виборола перше місце у Всеукраїнських змаганнях з бігу з перешкодами «Гонка нації».
Під час змагань учасникам команди ДФС, яку очолив Сергій Зіневич, Анатолію Троценку, Олексію Бугаю, Василю Мамітьку та Артуру Піддубняку довелося подолати 30 перешкод, серед яких були блоки, пеньки, канатні сходи, тунель із шин, «рукохід» 30 м над водою тощо.
Крім того, перше місце в окремому нічному забігу на дистанції до 3 км виборов Олег Заверховський, а учасниця Гонок Нації «Забіг сили» 5 км з 15 перешкодами Наталія Портнягіна посіла перше місце в особовому заліку.
11.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Проблема деофшоризації на сьогодні є актуальною та глобальною та існує в усьому світі. Український бізнес, як й його закордонні колеги, користується механізмом виведення грошових коштів та зміщення точки прибутку в інші податкові юрисдикції. Про це розповів начальник Офісу великих платників ДФС Євген Бамбізов в ефірі «Oboz.tv».
За його словами, офіційний офшорний статус закріплено постановою Кабінету Міністрів України, в якій і наведено перелік країн, які вважають офшорами. Також є країни, які мають більш низькі ставки або більш лояльну систему оподаткування. Так, наприклад, лідером по кількості зареєстрованих прав власності у світі (60%) є Швейцарія, в якій більш пільгова система оподаткування платежів.
«На сьогодні ми вважаємо це агресивним плануванням, однак не завжди зміщення точки прибутку є прямим податковим порушенням, а тому це питання зазвичай розглядається індивідуально в рамках норм, закріплених Податковим кодексом. Наразі ми відмічаємо найбільшу активність при підписанні непрямих контрактів, тобто коли контракт укладається з однією юридичною особою, зареєстрованою, наприклад, в Швейцарії, товар постачається на цю особу з мінімальною націнкою, а потім вже швейцарський резидент перепродає цей же товар, але вже із суттєвою націнкою. І основний прибуток залишається в Швейцарії», – підкреслив Євген Бамбізов.
Як розповів посадовець, кінцеві збитки від таких операцій нараховуються сотнями мільйонів гривень. Так, лише в рамках трансфертного ціноутворення з початку року суб'єктам донараховано близько 500 млн грн. При цьому було перевірено досить вузьке коло платників.
«Якщо ми візьмемо загальний обсяг імпорту за 9 місяців, він у нас становить приблизно 360 млрд грн., то з них 46% імпортних контрактів мають якраз непряму форму. Що стосується експорту, то у нас по непрямих контрактах з 400 млрд експортуються по непрямих контрактах 70% - 75%. Тобто це три чверті. Розумієте, який обсяг потенційного прибутку може бути переміщений в країни з більш низькою і більш лояльною податковою політикою», – зазначив начальник Офісу великих платників.
Вирішити цю проблему, на його думку, можна за рахунок законодавчих змін, зокрема, введення обмежень по роботі наших підприємств з офшорними компаніями або компаніями, які зареєстровані в юрисдикціях з більш лояльною податковою політикою. Також можливе введення податку на взаємодію з офшорними компаніями або введення обмеження щодо включення до складу валових витрат тих сум, які виплачуються як компенсація за товар.
Посадовець також розповів, що на сьогодні на обліку в Офісі великих платників ДФС перебувають 2200 платників, які наповнюють загальний фонд державного бюджету на 60%.
«Ми допомагаємо підприємству уникнути тих ризиків, які можливі при податковому плануванні і допомагаємо уникнути штрафних санкцій та донарахування податкових зобов'язань. Це, мабуть, перша і основна наша місія. І в зв'язку з цим ми досить багато зробили кроків за останній рік в Офісі великих платників. Ми перейшли на індивідуальне супровід наших великих платників персональними податковими координаторами», – розповів Євген Бамбізов.
Водночас, за його словами, потребують перегляду критерії великих платників, оскільки вони є застарілими не лише з точки зору податкових органів, а й з точки зору самих платників. Адже основними критеріями є оборот та обсяг сплачених податків – по обороту підприємство повинно мати не менше 500 млн грн. і сплатити податків на 12 млн грн.
Це, на думку посадовця, невеликі цифри, адже, якщо, наприклад, платник здійснив одну імпортну операцію, сплативши податків на 12 млн грн., він може вважатися великим платником. Саме тому, критерії мають бути змінені і ДФС вже надала свої пропозиції з цього приводу Міністерству фінансів.
11.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров зустрівся з представниками делегації Об’єднаних Арабських Еміратів для обговорення майбутньої співпраці у митній сфері.
Під час зустрічі очільник ДФС ознайомив гостей з особливостями функціонування фіскальних органів, повідомив про результати проведених реформ, боротьбу з корупцією та контрабандою, завдяки чому вдалося збільшити надходження до бюджету. Він також наголосив, що ДФС постійно розширює міжнародні контакти та налагоджує співробітництво у митній і податковій сфері з багатьма країнами.
«Ми починаємо важливий етап у наших взаємовідносинах з ОАЕ. ДФС є що показати, особливо в сфері електронізації сервісів та ІТ забезпечення. Водночас нам цікаві напрацювання митної служби ОАЕ, які відповідають найкращим світовим стандартам», - наголосив Роман Насіров.
Він також підкреслив, що за останній час спостерігаються суттєві зміни в діяльності фіскальних органів. Вони пов’язані як з інституційною реформою, так і з тісною співпрацею з Євросоюзом, що передбачається Угодою про асоціацію між Україною та ЄС.
«Зокрема, наразі відбувається процес імплементації Уповноваженого економічного оператора та приєднання до спільної транзитної системи NCTS. Все це свідчить про якісні зрушення, що відбуваються у ДФС», - зазначив очільник відомства.
У переважній більшості громадяни Дніпропетровського регіону використовують сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» для з’ясування питань щодо подання електронної звітності та реєстрації накладних. Цієї тематики стосувалось 86 звернень.
Питання щодо організації роботи територіальних органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області порушував 51 заявник. Робота системи електронного адміністрування ПДВ цікавила 31 запитувача, з приводу перевірок суб’єктів господарювання звернулися 6 платників, з антикорупційної тематики – 7 звернень.
Всі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.
Нагадаємо, що звертатися щодо неправомірних дій або бездіяльності працівників Державної фіскальної служби, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю, можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Оновлено Порядок повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 08.11.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 19.09.2016 №827, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07.10.2016 за №1341/29471 (далі – Наказ №827).
Зазначеним Наказом внесені зміни до Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів (далі – Порядок), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 №787, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25.09.2013 за № 1650/24182 (зі змінами).
Так, Наказом №827 Порядок доповнено новим додатком 1 («Подання на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджету»).
За формою згідно з додатком 1 до Порядку подається до відповідного органу Казначейства «Подання на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджетів» (крім зборів та платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи Державної фіскальної служби України (далі – органи ДФС)).
У разі повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДФС, подання подається до відповідного органу Казначейства за формою згідно з додатком 1 («Висновок») до Порядку взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2015 №1146, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 31.12.2015 за №1679/28124.
Наказ №827 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 08.11.2016 №86.
До уваги платників податків!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Державна фіскальна служба України на головній сторінці офіційного веб-порталу в електронному сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» у розділі «Необхідно знати» повідомила, що на офіційному сайті Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) платники податків можуть ознайомитись з інформацією стосовно:
- режиму роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням: www.acskidd.gov.ua/contacts;
- порядку отримання послуг електронного цифрового підпису за посиланням: www.acskidd.gov.ua/r_kor;
- скасування посилених сертифікатів за посиланням: www.acskidd.gov.ua/blokuvannya
В яких випадках СГ повинні повідомляти контролюючі органи
про відсутність у звітному році об’єктів обчислення екологічного податку?
Головне управління ДФС у Дніпропетровській інформує.
Відповідно до пункту 250.9 ст.250 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), якщо платник податку з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, то такий платник податку повинен повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву про відсутність у нього у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку. В іншому разі платник податку зобов’язаний подавати податкові декларації відповідно до статті 250 ПКУ.
Тобто, суб’єкти господарювання, у тому числі новостворені, які не мають об’єктів обчислення екологічного податку не повинні подавати до відповідних контролюючих органів заяву про відсутність у них у звітному році таких об’єктів.
Суб’єкти господарювання, які є платниками екологічного податку, але з початку звітного року не планують здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, повинні скласти заяву довільної форми про відсутність у них у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку та повідомити про це відповідні контролюючі органи за місцем розташування джерел забруднення не пізніше граничного терміну подання податкової декларації за І квартал звітного року.
В іншому разі такі суб’єкти господарювання зобов’язані подавати податкові декларації екологічного податку.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 120.05 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Коефіцієнт рентабельності гірничого підприємства за третій квартал 2016 року
Головне управління ДФС у Дніпропетровській звертає увагу, що Державна фіскальна служба України у листі від 08.11.2016 №35730/7/99-99-12-03-04-17 (далі – лист ДФС №35730) повідомила про величину коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства у третьому кварталі поточного року для гірничих підприємств, що порушили строк регулярної повторної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр.
Відповідно до пункту 252.16 статті 252 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) розрахункова вартість товарної продукції гірничого підприємства визначається за сумою витрат, обчислених згідно з підпунктами 252.11 – 252.15 статті 252 ПКУ, та коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, що визначений у протоколах Державної комісії України по запасах корисних копалин.
У випадку порушення гірничими підприємствами строку регулярної повторної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр передбачено застосування коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, що дорівнює трикратному розміру облікової ставки Національного банку України (далі – облікова ставка НБУ).
У третьому кварталі 2016 року діяли три облікові ставки:
- 16,5 % – 28 днів (01.07.2016 – 28.07.2016), затверджена рішенням Правління НБУ від 23.06.2016 №88-рш;
- 15,5% – 49 днів (29.07.2016 – 15.09.2016), затверджена рішенням Правління НБУ від 28.07.2016 №172-рш;
- 15% – 15 днів (16.09.2016 – 30.09.2016), затверджена рішенням Правління НБУ від 15.09.2016 №277-рш.
З метою уникнення різнотлумачень, базуючись на принципі рівномірності ДФС рекомендує використовувати середньозважену облікову ставку НБУ для визначення коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства для розрахунку величини податкового зобов’язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин.
З урахуванням зазначеного, середньозважена облікова ставка за третій квартал 2016 року відповідає 15,72% ((16,5% х 28 днів + 15,5% х 49 днів + 15% х 15 днів)/92).
Таким чином, платники рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, які порушили строк регулярної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин у межах ділянок надр, на які їм надано спеціальні дозволи на користування надрами, обчислюють податкові зобов’язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за третій квартал поточного року із застосуванням коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства у розмірі 47,16% – трикратному розмірі середньозваженої облікової ставки НБУ.
Лист №35730 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
Виконання індикативних показників за січень-жовтень 2016 року
Дніпропетровською ОДПІ за січень-жовтень 2016 року до бюджетів усіх рівнів мобілізовано податків та платежів на загальну суму 1 147 584,7тис.грн., у тому числі до Державного бюджету 516 153,5тис.грн., до місцевих бюджетів 631 431,2тис.гривень.
Зменшення мобілізованих коштів до Зведеного бюджету в порівнянні з минулим роком складає 108 078,4тис.грн., в т.ч. до Державного бюджету зменшення становить 368 432,3тис.грн. за рахунок переходу у 2016 році бюджетоутворюючих платників до СДПІ ВПП у м.Дніпропетровську. Разом з тим, до Місцевого бюджету району надходження збільшились на 260 354,0тис грн. за рахунок податку на доходи фізичних осіб в сумі 150 433,2тис.грн., плати за землю з юридичних і фізичних осіб в сумі 46 245,6тис.грн., єдиному податку з юридичних і фізичних осіб в сумі 14 397,0тис.грн. та ін.
До Державного бюджету за січень-жовтень 2016 року надійшло: ПДВ – 274 609,4тис.грн., акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) - 19 256,8тис.грн., податку на прибуток – 54 403,0тис.грн., податку на доходи фізичних осіб – 112 636,2тис.грн., рентної плати за користування надрами - 2 241,0тис.грн.
Єдиного соціального внеску надійшло – 275 455,0тис. гривень.
До місцевого бюджету за січень - жовтень 2016 року надійшло, всього: 631 431,2тис.грн. у т.ч. податку на доходи фізичних осіб – 337 908,5тис.грн., акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 79 706,8тис.грн., єдиного податку для суб'єктів малого підприємництва – 46 984,9тис.грн., плати за землю – 97 620,6тис.грн., рентної плати за користування надрами -1 023,4тис.гривень.
Зокрема у жовтні 2016 року до зведеного бюджету мобілізовано – 145 860,0тис.грн., в т.ч. до Державного бюджету – 66 895,5тис.грн., до місцевого – 78 964,5тис. гривень.
У жовтні 2016 року до Державного бюджету надійшло податку на додану вартість – 44 659,5тис.грн., акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) - 4 668,9тис.грн., податку на прибуток – 1 519,8тис.грн., податку на доходи фізичних осіб – 12 103,8тис.грн., рентної плата за користування надрами – 379,6тис. гривень.
Єдиного соціального внеску у жовтні 2016 року надійшло– 29 982,7тис. гривень.
До місцевого бюджету у жовтні 2016 року надійшло: податку на доходи фізичних осіб - 36 311,5тис.грн., акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 8 678,7тис.грн., єдиного податку для суб'єктів малого підприємництва – 5 228,4тис.грн., плати за землю – 9 411,1тис.грн., рентної плати за користування надрами -126,5тис.грн.
Начальник відділу моніторингу доходів
та обліково-звітних систем
Дніпропетровської ОДПІ
Рябоконь Л.В.
Прес-служба СМР - 23.11.2016.