Logo

Telegram
Facebook

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПОВІДОМЛЯЄ


Сергій Мартинов: В ДФС здійснюється щоденна робота з викриття корупціонерів

10.02.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Виконуючи завдання керівництва Державної фіскальної служби України щодо ліквідації корупційних схем, Головним управлінням внутрішньої безпеки в 2017 році реалізовано низку оперативних матеріалів. Про це розповів заступник начальника Головного управління внутрішньої безпеки – начальник організаційного управління ДФС Сергій Мартинов.

За його словами, завдяки цьому вже заарештовано 17 співробітників митних та податкових підрозділів, які вдавались до корупційних дій.

Так, як розповів посадовець, у Харківській області затримано та повідомлено про підозру в отриманні неправомірної вигоди у великому розмірі начальника управління податків і зборів з фізичних осіб та його підлеглого за зловживання при проведенні перевірок.

У Волинській області викрито двох хабарників з числа співробітників митного посту та управління обслуговування платників Луцької ОДПІ.

В Одеській області затримано трьох митників, які своїми неправомірними діями нанесли державі збитків на суму понад 1,2 млрд. грн.

Також повідомлено про підозру заступника в отриманні неправомірної вигоди начальника митного посту, який створював штучні перешкоди при митному оформленні вантажів.

«В інших регіонах України, зокрема, Луганській, Рівненській, Херсонській та Сумській областях завдяки зусиллям співробітників Головного управління внутрішньої безпеки затримано та взято під варту 7 службовців. До суду з обвинувальними висновками скеровано матеріали стосовно 6 службовців, причетних до корупції. Таким чином, виявлення корупціонерів та притягнення їх до відповідальності здійснюється щоденно», – наголосив Сергій Мартинов.

Внутрішньою безпекою ДФС під час одержання неправомірної вигоди затримано працівника ГУ ДФС у Львівській області

10.02.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Працівниками Управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Львівській області затримано працівника управління аудиту ГУ ДФС у Львівській області, який вимагав і одержав від громадянина неправомірну вигоду у сумі 400 доларів США за сприяння у покупці за заниженою вартістю списаних з балансу ГУ ДФС у Львівській області транспортних засобів.

За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за ч. 3 ст. 368 КК України («прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою»).

Тривають першочергові слідчі дії.

Роман Насіров: Україна та Молдова активізують співробітництво у митному напряму

13.02.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

За підсумками перемовин між урядовими делегаціями України та Молдови було підписано Дорожню карту розвитку українсько-молдовського співробітництва на 2017 рік. Дорожня карта передбачає, зокрема, завершення переговорних процесів з трьох першочергових питань: врегулювання умов експлуатації Дністровського комплексного гідровузла, завершення демаркації державного кордону та взаємного визнання прав власності.

Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров спільно з молдовськими колегами обговорив перспективи співпраці в митному напрямі. Зокрема, мова йшла про подальше вдосконалення системи попереднього обміну інформації, протидії контрабанді та втілення спільного здійснення прикордонного та митного контролю.

«Результат перемовин урядових делегацій України та Молдови – поглиблення співпраці також і в митному напрямку. Зокрема, підписали протокол про контактні пункти на українсько-молдовському державному кордоні та основні технологічні принципи організації обміну інформацією про осіб та транспортні засоби, на яких особи перетинають українсько-молдовський державний кордон» - зазначив Голова ДФС.

Митниками затримано 3 цифрові оптичні приціли та 4 тепловізори, які незаконно переміщували до Туреччини

13.02.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Працівниками Київської митниці ДФС у пункті пропуску «Бориспіль» зафіксовано незаконне переміщення тепловізорів та оптичних прицілів, які двоє наших співвітчизників намагалися незаконно вивезти одним авіарейсом до Туреччини.

Для проходження митного контролю громадяни самостійно обрали спрощену систему «зелений коридор» та своїми діями заявили, що переміщувані ними товари (в тому числі переміщувані в супроводжуваному багажі) не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо вивезення за межі митної території України.

На момент проходження митного контролю належним чином оформлених митних декларацій та відповідних дозвільних документів чоловіки не мали, з приводу декларування переміщуваних ними товарів до інспекторів митниці не зверталися.

Після перетину пасажирами «білої лінії», що означає закінчення зони спрощеного митного контролю «зелений коридор», на запитання митників щодо наявності в них і їхньому багажі товарів, переміщення яких заборонено або обмежено, чоловіки надали заперечну відповідь.

Проте в ручній поклажі першого пасажира (рюкзаку) було виявлено 4 прилади нічного бачення з можливістю реєстрації зображення (тепловізори) «Pulsar guantum xd50s” в комплекті.

У другому випадку в ручній поклажі іншого пасажира, також в рюкзаку, було виявлено 3 оптичні прилади нічного бачення з можливістю реєстрації зображення (приціли) «ATN X-Sight 2 HD 5-20» в комплекті.

Складено протоколи про порушення митних правил. Прилади вилучено до винесення судом рішення у справах.

Довідково: відповідно до Закону України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» та Постанов КМУ «Про затвердження переліків товарів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України» та «Про затвердження порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання» переміщення даних предметів через митний кордон України потребує оформлення дозвільних документів, а саме дозволу на здійснення міжнародних передач товарів подвійного використання, який оформлюється спеціально уповноваженим органом виконавчої влади з питань державного експортного контролю.

Мирослав Продан: Ми задоволені динамікою співробітництва з Митною службою Республіки Молдова

13.02.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

ДФС та Митна служба Республіки Молдова активно співпрацюють у напрямі забезпечення економічної безпеки двох країн та регіону в цілому, зокрема, шляхом боротьби з контрабандою тютюнових виробів, наркотиків та зброї. На цьому наголосив в.о. заступника Голови ДФС Мирослав Продан під час зустрічі з Генеральним директором Митної служби Республіки Молдова Віталіє Врабіє.

«На сьогодні ми маємо високий рівень взаємодії двох служб, деякі напрями співробітництва яких є прикладом та предметом для вивчення митними адміністраціями інших країни, зокрема, це стосується обміну попередньою інформацією про товари та транспортні засоби, які переміщуються через кордон України та Молдови», - наголосив Мирослав Продан.

Перспективними напрямами співробітництва між Україною та Молдовою у митній сфері посадовець визначив подальше удосконалення системи попереднього обміну інформацією, посилення заходів з протидії контрабанді тютюнових виробів, зброї та наркотиків, а також розвиток пунктів пропуску та оснащення їх сучасним обладнанням, запровадження в Україні та Молдові NCTS – спільної транзитної системи.

«Запланована спільна реалізація за підтримки ЄС проектів впровадження спільного контролю у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Кучурган-Первомайськ», а також у міжнародних пунктах пропуску «Маяки-Паланка-Удобне» і «Рені-Джурджулешти»», - підкреслив Мирослав Продан.

Роман Насіров: Спільний контроль на українсько-молдовському кордоні дозволить протидіяти контрабанді та митним порушенням

13.02.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Фіскальна служба України зацікавлена в організації спільного контролю на пунктах пропуску на українсько-молдовському кордоні. Про це заявив Голова ДФС Роман Насіров під час зустрічі з Генеральним директором Митної служби Республіки Молдова Віталіє Врабіє.

«Сьогодні ми маємо можливість розпочати новий етап співпраці з колегами з Молдови щодо подальшого впровадження спільного контролю на контрольних пунктах пропуску. Це дозволить прискорити проходження митних процедур громадянами та суб’єктами ЗЕД. Крім того, це збільшить пропускну спроможність пунктів та збільшить транзитний потенціал України та Молдови», – наголосив Голова ДФС Роман Насіров.

На сьогодні на українсько-молдовському кордоні спільний контроль діє на 4 пунктах пропуску.

«ДФС готова до поглибленої співпраці з митним органами Молдови і докладе всіх зусиль зі свого боку для створення дієвої системи обміну інформацією. Ми вже маємо позитивні результати від такої співпраці з іншими колегами з сусідніх держав і очікуємо не менш ефективної роботи і з молдовськими колегами», – зазначив Роман Насіров.

Керівник ДФС підкреслив, що спільний контроль українських та молдовських митників дозволить упередити переміщення контрабанди та ефективно протидіяти митним правопорушенням, що, у свою чергу, сприятиме економічній безпеці обох країн. Крім того, розвиток митної інфраструктури пунктів пропуску та спрощенні митних процедур створять комфортні умови для громадян під час перетину кордону.

14.02.2017

Віталіє Врабіє: Головне завдання митних органів України та Молдови – створення спільних пунктів контролю

14.02.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Основними завданнями митних органів України та Молдови, які поставлені урядами двох країн, є покращення взаємодії на прикордонному просторі та створення спільних пунктів контролю. Про це заявив Генеральний директор Митної служби Республіки Молдова Віталіє Врабіє під час зустрічі з керівництвом фіскальної служби України.

За його словами, це стане гарною підтримкою для комерційних структур обох країн, для переміщення людей та товарів.

«У порядку денному ми маємо відкриття спільних контрольних пунктів у пункті «Первомайськ-Кучурган», «Джурджулешти-Рені» і звісно відкриття нового посту «Унгурь-Бронниця». Завдання були поставлені конкретні з чіткими часовими рамками», – розповів Віталіє Врабіє.

Він також відзначив, що Митна служба Республіки Молдова та Державна фіскальна служба України мають гарні взаємовідносини у напрямі спрощення митних процедур та обміну інформацією. Крім того, у країн склалася гарна практика перейняття прогресивного досвіду, який є у кожній з них.

Митниками припинено спробу незаконного переміщення тканини у великих обсягах на суму близько 7 млн. грн.

14.02.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Останнім часом почастішали випадки виявлення під час проведення контрольних заходів оперативною групою Міжрегіональної митниці ДФС спроб незаконного переміщення в транзитних вантажах тканини, зокрема, тюлі, у великих обсягах.

Переміщення через митну територію України зазначеної групи товарів взято на окремий контроль, а саме під час проведення митного контролю таких вантажів вивчаються маршрути руху, доцільність проведення зовнішньоекономічної операції, товаросупровідні документи, проводиться митний огляд тощо.

Так, нещодавно в зону митного контролю пункту пропуску «Порубне-Сірет» Чернівецької митниці з території Румунії в’їхав вантажний автомобіль з причепом під керуванням громадянина України. Вантаж прямував з Туреччини на адресу польського покупця.

Згідно з поданими товаросупровідними документами, у вантажівці знаходився товар «гардини фіранки, штори, полотна трикотажні, готові текстильні вироби, тканина синтетична та ін.», заявлена вартість вантажу становила 2,3 млн. грн.

Проте під час проведення спільного митного огляду вантажу оперативною групою Міжрегіональної митниці у взаємодії з працівниками Чернівецької митниці було встановлено невідповідність заявленої у документах та фактичної кількості, вартості й найменування товару.

Крім того, на деяких пакувальних місцях наявні надписи: «Odesa»,«Zolotonosha», що свідчить про те, що вантаж мав бути вивантажений на території України.

Також митниками виявлено незаявлений в товаросупровідних документах та незадекларований у встановленому порядку товар «тюль» в кількості понад 40 тисяч погонних метрів вагою майже 9 тисяч кг.

Товар вилучено на склад Чернівецької митниці. Попередня загальна вартість вилучених предметів правопорушення складає близько 7 млн. грн.

За даним фактом у відношенні перевізника складено протокол про порушення митних правил за ознакамич.1 ст. 483 Митного кодексу України (переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю), санкції якої передбачають накладення штрафу на винну особу в розмірі 100 відсотків вартості цих товарів з конфіскацією предметів правопорушення.

Павло Дроняк: З січня цього року діє нова форма декларації про майновий стан і доходи

14.02.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

У цьогорічній деклараційній кампанії платники податків звітуватимуть про свої доходи, отримані протягом минулого року, за нової формою. Про це повідомив директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк в інтерв’ю газеті «Факти».

«З 1 січня запроваджено нову форму декларації, яка була затверджена відповідним наказом Міністерства фінансів. Форма документу стала зручнішою та дозволяє витрачати менше часу на заповнення. Крім того, в ній враховані усі недавні зміни податкового законодавства», – зазначив Павло Дроняк.

Як розповів посадовець, у новій декларації кількість додатків зменшено з 4 до 2, оскільки з 1 січня 2016 року визначено ставку податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18% замість 15% і 20%, які діяли до цього. Тобто, якщо раніше платники, які отримували зарплатню від двох або більше роботодавців і якщо їх дохід перевищував у сумі 120 мінімальних зарплат за рік, зобов’язані були подавати декларацію для перерахунку податку, то тепер необхідності у такому перерахунку немає.

Крім того, для зручності громадян було скасовано додаток до декларації, в якому здійснювався перерахунок податку на іноземні доходи.

«Тепер сума отриманих з-за кордону коштів (перерахованих в гривні згідно з валютним курсом НБУ, діючим на момент нарахування таких доходів), відповідні податкові зобов’язання, інформація про країну походження доходу та назва валюти зазначаються в самій декларації без заповнення окремого додатку», – підкреслив Павло Дроняк.

Загалом платники повинні будуть заповнити лише 2 додатки для доходів, податок на які нараховується з урахуванням зазнаних витрат. Перший – при визначенні розміру інвестиційного прибутку та другий – при розрахунку податкових зобов’язань самозайнятим особам.

Павло Дроняк також нагадав, що деклараційна кампанія триватиме до 3 травня включно. Подавати декларацію потрібно за податковою адресою, тобто місцем проживання, де особу взято на податковий облік.

Подати декларацію можна й надіславши її поштою (не пізніше ніж 5 днів до завершення кінцевого терміну подання) або в електронному вигляді через сервіс «Електронний кабінет платника податків» на веб-порталі ДФС.

Крім того, можна скористатися послугами уповноваженої особи.

15.02.2017

Мирослав Продан: ДФС ініційовано пропозиції для покращення взаємодії з бізнесом під час митних формальностей

15.02.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

ДФС ініційовано низку пропозиції, які мають покращити взаємодію бізнесу з митними та правоохоронними органами під час здійснення митних формальностей. Про це повідомив в.о. заступника Голови ДФС Мирослав Продан під час засідання Митного комітету Громадської ради при ДФС за участі народних депутатів, представників Ради бізнес-омбудсмена, центральних органів виконавчої влади, суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності та керівників профільних структурних підрозділів ДФС.

Так, за словами посадовця, здійснення перевірок, ініційованих контролюючими органами, не повинно впливати на швидкість проведення митного контролю та суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності мають знати підстави для ухвалення рішення про такі перевірки контролюючими органами.

«ДФС запропонувала запровадити інформування суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності про те, яким контролюючим органом ініційовано проведення митих оглядів (переоглядів) транспортних засобів та підстави для проведення таких перевірок. Відповідний проект постанови вже направлений до Міністерства фінансів на розгляд», - повідомив Мирослав Продан.

Посадовець закликав й представників громадськості та бізнесу долучитися до відпрацювання змін до митного законодавства для розбудови української митниці та стимулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Під час засідання його учасники також обговорили результати та окремі питання діяльності Міжвідомчого цільового центру із запобігання та виявлення порушень законодавства з питань державної митної справи, а також питання оренди об’єктів інфраструктури на території митних постів.

За результатами заходу Митним комітетом Громадської ради при ДФС буде підготовлено листи до профільного комітету Верховної Ради України з пропозиціями щодо удосконалення митного законодавства та вирішення спірних питань, які виникають під час проведення митних формальностей.

«Ми підтримуємо проведення предметного діалогу з представниками всіх кіл, небайдужих до ситуації у митній сфері, та готові до пошуку конструктивного вирішення спірних питань, з якими до нас звертаються представники бізнесу», - наголосив Мирослав Продан.

Дві українки намагалися незаконно ввезти з Туреччини майже півкілограма ювелірних виробів

15.02.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Спробу незаконного ввезення понад 400 одиниць ювелірних виробів попередили митники 14 лютого у міжнародному аеропорту м. Запоріжжя.

У зоні митного контролю залу "на приліт" під час оформлення пасажирів авіарейсу "Стамбул-Запоріжжя" дві громадянки України самостійно обрали для проходження митного контролю "зелений коридор", який здійснюється у спрощеному порядку (без заповнення митної декларації).

Під час проведення митного контролю встановлено, що у їхніх ручних поклажах, окрім особистих речей, знаходяться ювелірні вироби з металу жовтого кольору. В однієї із них виявлено 288 сережок та кулонів загальною вагою 244 грамів, у іншої 148 пар сережок вагою 219 грамів.

Таким чином громадянки вчинили дії, спрямовані на порушення порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, а саме переміщення через "зелений коридор" товарів в обсягах, що перевищують неоподатковувану норму переміщення через митний кордон України, без ознак приховування.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ст. 471 Митного кодексу України.

Товари тимчасово вилучені митницею для проведення товарознавчої експертизи.

Митниками в черговий раз припинено спробу незаконного переміщення тканини вартістю понад 1,5 млн.грн.

15.02.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Оперативною групою Міжрегіональної митниці ДФС у взаємодії з працівниками Чернівецької митниці ДФС у пункті пропуску «Порубне-Сірет» Чернівецької митниці було припинено чергову спробу незаконного переміщення тканини у великих обсягах.

Товар переміщувався вантажним автомобілем, який прямував з Туреччини до Польщі через митну територію України, одержувачем вантажу зазначалася фірма з Великобританії.

Зважаючи на непоодинокі факти виявлення в транзитних вантажах незаявленого для митного контролю товару «тюль», було прийнято рішення про взяття на контроль таких переміщень з проведенням 100-відсоткового митного огляду.

Як наслідок, у ході проведення повного митного огляду вантажу, заявленого як «трикотажна синтетична тканина, відбілена», виявлено незаявлений у товаросупровідних документах та незадекларований у встановленому порядку товар «тюль з тканим візерунком, різних кольорів» у кількості 426 вантажних місць, 68722 метрів погонних, вагою11507 кг.

Крім того, заявлена в товаросупровідних документах кількість та вартість вантажу не відповідали фактичній.

Зазначений вантаж затримано та вилучено на склад Чернівецької митниці ДФС. За даним фактом складено протокол про порушення митних правил за ознаками статті 472 Митного кодексу України, санкції якої передбачають накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості цих товарів з конфіскацією зазначених товарів.

Попередня загальна вартість предметів правопорушення складає більш ніж 1,5 млн. грн.

Застосування реєстраторів розрахункових операцій при здійсненні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти

15.02.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Згідно з вимогами статті 4 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон №265) та з врахуванням положень Інструкції про порядок організації та здійснення валютно-обмінних операцій на території України, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 12.12.2002 №502, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 07.05.2014 за №480/25257, суб’єкти господарювання, які здійснюють операції з купівлі-продажу готівкової іноземної валюти, зобов’язані з 17.12.2016 при здійсненні зазначених операцій застосовувати реєстратори розрахункових операцій.

Відповідальність за незастосування реєстраторів розрахункових операцій суб’єктами господарювання, які здійснюють операції з купівлі-продажу готівкової іноземної валюти, визначена статтею 18 Закону №265.

Звертаємо увагу, що відповідна інформація 14.12.2016 також розміщена на офіційному сайті Національного банку України (www.bank.gov.ua у розділі «Новини»).

До Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій з 16.06.2016 включено спеціалізований електронний контрольно-касовий реєстратор для здійснення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.

За інформацією Асоціації «Українські електроніка, комп’ютери, касові апарати» виробничі можливості дозволять до кінця лютого поточного року повністю забезпечити касовою технікою наявні потреби ринку зазначеної сфери діяльності.

У зв’язку з викладеним, ДФС звертає увагу суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність з купівлі-продажу іноземної валюти, щодо неухильного виконання вимог чинного законодавства в частині застосування реєстраторів розрахункових операцій.

16.02.2017

Викрито діяльність правопорушників, які завдали державі збитків на 19,8 млн. гривень

16.02.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Харківській області спільно з місцевою прокуратурою встановлено факти можливих взаємовідносин двох підприємств Харкова з суб’єктами господарської діяльності, які здійснюють маніпулювання з податковими документами. Метою таких суб’єктів господарювання є мінімізація податкових зобов’язань своїх контрагентів (власних покупців та наступних покупців по ланцюгу постачання), а також введення у легальний обіг своїх покупців тих активів, походження яких не встановлено. Загальна сума можливих збитків, завданих державі, складає 19,8 млн. гривень.

За даними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст. 3641 КК України.

Здійснюється кримінальне провадження.

Викрито привласнення посадовцями ТОВ м. Києва 10,4 млн. грн. державних коштів

16.02.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС в Одеській області встановлено факт ймовірного привласнення державних коштів посадовими особами одного з товариств з обмеженою відповідальністю м. Києва. Це ТОВ стало переможцем оголошених державною установою м. Одеси відкритих торгів щодо надання послуг з виконання наукових досліджень у сфері природничих наук. При цьому встановлено, що товариство ніколи не виконувало будь-які наукові роботи, а також не має в штаті відповідного кваліфікаційного персоналу. Фактично наукові роботи здійснили фахівці інших державних установ, що були залучені вказаним ТОВ за плату, значно меншою від вартості укладеної угоди.

У результаті внесення завідомо неправдивих відомостей в офіційні документи та штучного завищення вартості виконання роботі співробітники товариства заволоділи державними коштами в сумі 10,4 млн. грн.

За даними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч.5 ст. 191 КК України.

Здійснюється кримінальне провадження.

ДФС у Дніпропетровській області

ВИКОНАННЯ КОНСТИТУЦІЙНОГО ОБОВ’ЯЗКУ ПРИ ОТРИМАНІ ГРОМАДЯНАМИ СПАДЩИНИ АБО ПОДАРУНКУ

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує громадянам, які у 2016 році отримували доходи в результаті прийняття ними у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав, про необхідність подання до органу фіскальної служби за місцем реєстрації річної податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація).

Відповідно до статті 174 Податкового кодексу України при оподаткуванні спадщини чи подарунку застосовуються такі ставки податку на доходи фізичних осіб (далі – #ПДФО): 0%, або 5%, або 18%.

За нульовою ставкою оподатковується, зокрема, вартість власності, отриманої від члена сім’ї першого ступеня споріднення (батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені).

Ставка 5% застосовується для будь-якого майна, отриманого у спадщину або у подарунок від осіб, що не є членами сім’ї першого ступеня споріднення.

Якщо ж спадщину (подарунок) отримує спадкоємець від спадкодавця – нерезидента або спадкоємець – нерезидент від спадкодавця – резидента, ставка ПДФО становить 18%.

У Декларації за 2016 рік громадяни відображають суму отриманого доходу за звітний рік та самостійно визначають податкове зобов’язання з ПДФО за однією із зазначених ставок (0%, або 5%, або 18%) і з військового збору за ставкою 1,5%.

Останній день подання Декларації за 2016 рік для громадян, які зобов’язані подати Декларації, – 3 травня 2017 року.

Нараховані самостійно у Декларації ПДФО та військовий збір необхідно сплатити не пізніше 31 липня 2017 року.

Громадяни, які одержали дохід у вигляді спадщини чи подарунку, котрий оподатковується за нульовою ставкою ПДФО, не зобов’язані подавати річну Декларацію. Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (подарунку), який оподатковується за нульовою ставкою ПДФО, звільняється від оподаткування також і військовим збором.

Фізичні особи – платники податків, які одержали дохід лише у вигляді об’єктів спадщини (подарунка) та сплатили ПДФО і військовий збір до їх нотаріального оформлення, не зобов’язані включати вартість (суму) такої спадщини (подарунка) до складу загального річного оподатковуваного доходу та подавати річну Декларацію.

https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/285946.html

ДФС у Дніпропетровській області

ПРО РОЗМІР ВІДРАХУВАНЬ ЧАСТИНИ ЧИСТОГО ПРИБУТКУ (ДОХОДУ)

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України у зв’язку з численними зверненнями платників щодо розміру відрахувань до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) повідомила наступне.

Правові основи управління об’єктами державної власності регулюються Законом України від 21.09.2006 №185-V «Про управління об’єктами державної власності» (далі – Закон №185).

Статтею 111 Закону №185 встановлено, що державні унітарні підприємства та їх об’єднання зобов’язані спрямувати частину чистого прибутку (доходу) до Державного бюджету України у розмірі не менше 30% у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Для забезпечення надходжень до державного бюджету відрахувань частини чистого прибутку з 01.01.2016 Урядом встановлено норматив відрахування частини чистого прибутку на рівні 75% (постанова Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 №1156 (далі – Постанова №1156)).

Постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2016 №933 (далі – Постанова №933), яка набрала чинності 15.12.2016, внесено зміни до пункту 1 Постанови №1156 щодо зменшення з 75% до 30% розміру відрахування частини чистого прибутку до державного бюджету для Державного концерну «Укроборонпром», його учасників, державних унітарних підприємств, що належать до сфери управління центральних органів виконавчої влади, які задіяні у розробленні, будівництві та ремонті озброєння, військової та спеціальної техніки та їх складових і є виконавцями державного оборонного замовлення.

Як зазначено у листі Міністерства фінансів України від 26.01.2017 №31-24020-22-10/2171 (https://zakon.help/law/31-24020-22-10/2171/) розмір 30% відрахувань частини чистого прибутку (доходу) Державним концерном «Укроборонпром», його учасниками, державними унітарними підприємствами, що належать до сфери управління центральних органів виконавчої влади, які задіяні у розробленні, будівництві та ремонті озброєння, військової та спеціальної техніки та їх складових і є виконавцями державного оборонного замовлення, застосовується, починаючи з підсумків фінансово-господарської діяльності за 4-й квартал 2016 року.

Таким чином, розмір відрахувань частини чистого прибутку (доходу) – 30% суб’єкти господарювання, передбачені Постановою №933, зобов’язані застосовувати, починаючи з підсумків фінансово-господарської діяльності за 4-й квартал 2016 року.

З метою правильного застосування розміру відрахувань частини чистого прибутку (доходу) – 30%, суб’єкти господарювання, передбачені Постановою №933, у Розрахунку частини чистого прибутку (доходу) (далі – Розрахунок) за 2016 рік, форма якого затверджена наказом ДПА України від 16.05.2011 №285 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 31.05.2011 за №346/19381):

- у рядку 01 відображають чистий прибуток (дохід) за 4-й квартал 2016 року,

- у рядку 06 зазначається норматив відрахувань – 30%,

- рядок 08 не заповнюється.

При цьому, враховуючи, що відповідно до п.2 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2011 №138, частина чистого прибутку (доходу) сплачується до державного бюджету наростаючим підсумком щоквартальної фінансово-господарської діяльності, у разі отримання суб’єктами господарювання, передбаченими Постановою №933, збитку за результатами діяльності за 9 місяців 2016 року, такий збиток зменшує частину чистого прибутку (доходу) за 4-й квартал 2016 року.

https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/286138.html

ДФС у Дніпропетровській області

ЗМІНИ У РОЗМІРІ ШТРАФІВ ЗА ПОРУШЕННЯ ПОРЯДКУ СКЛАДАННЯ ТА ПОДАННЯ ЗВІТНОСТІ ДЛЯ ПОДАТКОВОГО КОНТРОЛЮ ЗА ТРАНСФЕРТНИМ ЦІНОУТВОРЕННЯМ

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VШ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797) з 01.01.2017 внесені зміни, зокрема, до норм статті 120 Податкового кодексу України (далі – #ПКУ), пов’язані із накладенням штрафних санкцій за порушення вимог п.39.4 ст.39 ПКУ стосовно порядку складання та подання звітності для податкового контролю за трансфертним ціноутворенням.

Так, відповідно до цих змін з 01.01.2017 штрафні санкції, передбачені підпунктами 120.3 та 120.4 ст.120 ПКУ, визначаються у розмірах згідно з прожитковим мінімумом для працездатної особи, встановленим законом на 1 січня податкового (звітного) року. До внесення змін розмір зазначених штрафів визначався згідно з мінімальною заробітною платою, встановленою законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Статтею 7 Закону України від 21.12.2016 №1801-VIII «Про Державний бюджет України на 2017 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2017 року визначено у розмірі 1600 гривень.

Звертаємо увагу, що Законом №1797 статтю 120 ПКУ доповнено новим пунктом 120.4, яким встановлено окрему відповідальність платників податків за несвоєчасне подання платником податків звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення або несвоєчасне декларування контрольованих операцій у поданому звіті відповідно до вимог п.39.4 ст.39 ПКУ (до 01.01.2017 відповідальність за несвоєчасне подання звіту та несвоєчасне декларування контрольованих операцій визначалась п.120.3 ст.120 ПКУ).

Пунктом 11 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ визначено, що штрафні (фінансові) санкції за наслідками перевірок застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій.

Отже, у разі встановлення після 01.01.2017 контролюючими органами фактів порушення платниками податків вимог п.39.4 ст.39 ПКУ щодо подання звітності для податкового контролю за трансфертним ціноутворенням (звіт про контрольовані операції та документація з трансфертного ціноутворення) для розрахунку штрафних санкцій використовується прожитковий мінімум для працездатної особи, встановлений на 1 січня відповідного податкового (звітного) року, за який встановлено порушення.

https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/286134.html

ДФС у Дніпропетровській області

НА ЧЕРГОВОМУ СЕАНСІ ТЕЛЕФОННОГО ЗВ’ЯЗКУ «ГАРЯЧА ЛІНІЯ» ПРО ПОДАТКОВУ ЗНИЖКУ

Днями в ДПІ у Шевченківському районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «#гаряча_лінія» на тему: «#Податкова_знижка».

З громадянами спілкувалась заступник начальника управління - начальник відділу адміністрування податку на доходи фізичних осіб, податків із самозайнятих осіб та з громадян Ліна Чепак.

Пропонуємо до уваги найбільш актуальні питання, з якими платники податків звертались на «гарячу лінію»:

Запитання: Хто може скористатися податковою знижкою?

Відповідь: Згідно зі статтею 166 Податкового кодексу України, скористатися податковою знижкою мають право:

Резиденти України, громадяни України або особи з іноземним громадянством, які перебувають на території нашої країни більше, ніж 183 дні протягом усього року;

Особи, які понесли певні витрати, пов'язані з придбанням товарів, послуг або оплатою робіт резидента (фізичної або юридичної особи), що мають документально зафіксовані підтвердження. Якщо ви оплатили навчання своєї дитини в закордонний учбовий заклад, права на податкову знижку ви не маєте;

Особи, які отримують офіційну заробітну плату або працюють за договорами цивільно-правового характеру, які платять податок з доходів фізичних осіб. Якщо ви є фізичною особою підприємцем (ФОП), ви також не маєте права на податкову знижку, оскільки не платите податок з доходів фізичних осіб.

Запитання: Які понесені витрати дозволяють отримати податкову знижку?

Відповідь: Згідно з пунктом №3, ст. 166 Податкового кодексу України розраховувати на податкову знижку можна в тому випадку, якщо :

- проводилась оплата за іпотечним кредитом і житло, яке придбано в результаті оформлення іпотеки, є основним місцем проживання. Якщо було придбано два об'єкти нерухомості за іпотечним кредитом, то право на податкову знижку буде мати лише на те житло, в якому прописаний платник;

- зроблені пожертвування або внесені благодійні внески організаціям неприбуткового характеру, зареєстрованим на території України, і при цьому витрачається від 2 до 5% заробітної плати за рік;

- оплачувалось своє навчання або навчання члена сім'ї першої лінії споріднення;

- понесені витрати грошових коштів на проведення штучного запліднення;

- відбулися витрати, пов'язані з усиновленням дитини;

- проводились пенсійні внески до недержавних пенсійних фондів;

- здійснювались страхові платежі за договорами накопичувального страхування життя;

- користувалися послугами реабілітаційних центрів і протезно-ортопедичними послугами;

- понесені витрати на переобладнання автомобіля та його переходу на газ або біопаливо;

- понесені витрати на будівництво (купівлю) доступного житла.

Запитання: Які документи потрібні для оформлення податкової знижки на навчання?

Відповідь: Згідно з пп. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податкова знижка на навчання для фізичної особи, яка не є суб'єктом господарювання — це сума, підтверджена відповідними документами про витрати платника податку, які він поніс у минулому звітному році на оплату навчання в середньо-спеціальних та вищих навчальних закладах.

Дану суму може отримати сам студент або його родич першої лінії споріднення, який отримує офіційну заробітну плату і є платником податків.

Перелік документів для оформлення податкової знижки на навчання:

- копія паспорта (1, 2 і сторінка реєстрації);

- копія ІПН;

- копія свідоцтва про вступ у шлюб / копія свідоцтва про народження дитини в тому випадку, якщо податкова декларація подається чоловіком або родичами;

- довідку від навчального закладу з відомостями, з яких слідують дані про період навчання студента;

- копія всіх квитанцій, які свідчать про сплату внесків / платежів;

- довідку про доходи (оригінал) за звітний рік за спеціальною формою для оформлення податкової знижки. Якщо платник працював у звітному році в декількох компаніях (одночасно або в різні періоди), то довідки про доходи необхідно взяти в кожній з них;

- номер поточного рахунку в банку (номер картки);

- декларацію про доходи та майновий стан разом з розрахунком суми податкової знижки (додаток №6 до декларації).

https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/local-news/285871.html

ДФС у Дніпропетровській області

15 февраля в 17:17 ·

ВІДБУЛОСЯ ТРЕТЄ ЗАСІДАННЯ ГРОМАДСЬКОЇ РАДИ ПРИ ГУ ДФС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

В приміщенні ГУ ДФС у Дніпропетровській області 15 лютого 2017 року відбулося третє засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

На засіданні поінформовано про затвердженя та набрання чинності Положення «Про Громадську раду при ГУ ДФС у Дніпропетровській області», визначено персональний склад експертної ради та робочих груп Громадської ради, їх керівників та заплановано ряд заходів за участі членів ради.

В ході засідання, також розглянуті інші питання, які стосуються діяльності Громадської ради.

https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/285864.html

ДФС у Дніпропетровській області

15 февраля в 16:12 ·

ПІДТРИМКА АГРОПРОМИСЛОВОГО КОМПЛЕКСУ

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.

Відповідно до Закону України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон №1791), який набрав чинності 1 січня 2017 року, внесено зміни до Податкового кодексу України та Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», направлені, зокрема, на підтримку підприємств агропромислового комплексу, а саме:

► передбачено надання бюджетних дотацій сільськогосподарським товаровиробникам, внесених до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України»;

► передбачено, що з 1 січня 2018 року розподіл бюджетної дотації здійснюється у сумі, не більше ніж 150 мільйонів гривень на одного сільськогосподарського товаровиробника на рік з урахуванням пов’язаних з таким товаровиробником осіб;

► передбачено подання сільськогосподарськими товаровиробниками, внесених до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», додатку до податкової декларації з #ПДВ, у якому такі сільськогосподарські товаровиробники зазначатимуть розрахунок податкових зобов’язань позитивної різниці між сумою податкових зобов’язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду з цього податку за результатами діяльності за операціями, визначеними статтею 161 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», а також розрахунок питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів (місяців);

► доповнено функції контролюючих органів по формуванню та веденню Реєстру отримувачів бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції.

https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/285739.html

ДФС у Дніпропетровській області

15 февраля в 14:37 ·

ЗА ПЕРШИЙ МІСЯЦЬ 2017 РОКУ МІСЦЕВІ БЮДЖЕТИ ДНІПРОПЕТРОВЩИНИ ЗРОСЛИ БІЛЬШ НІЖ НА 430 МЛН. ГРН.

До місцевих бюджетів Дніпропетровської області в січні поточного року надійшло 1 млрд. 259 млн. грн., що на 432,8 млн. грн., або на 52,4%, більше надходжень відповідного періоду 2016 року.

Зростання доходів місцевих громад регіону досягнуто по таким бюджетоутворюючим джерелам як: податок на доходи фізичних осіб – на 216,2 млн. грн., плата за землю – на 87,3 млн. грн., єдиний податок – на 72,9 млн. грн.

«Додаткові кошти, які надходять на рахунки місцевих громад Дніпропетровщини працюють на поліпшення соціальних умов мешканців регіону. Досягти таких показників тільки зусиллями працівників фіскальної служби області без тісної співпраці з платниками та органами місцевого самоврядування було б неможливо», – відзначила в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/285711.html

ДФС у Дніпропетровській області

15 февраля в 12:12 ·

ПОДАТОК НА #НЕРУХОМЕ_МАЙНО, ВІДМІННЕ ВІД ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ, – ДЕЯКІ ЗМІНИ ДО ПОДАТКОВОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законами України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон №1791) та від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797), які набрали чинності з 01.01.2017, внесено зміни, зокрема, у частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Так, змінами, внесеними до статті 266 Податкового кодексу України (далі – #ПКУ), передбачено, що ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. м бази оподаткування (підпункт 266.5.1 пункту 266.5 статті 266 ПКУ).

Крім того, Законом №1791 встановлено, що з 1 січня 2017 року до прийняття відповідним органом місцевого самоврядування рішення про встановлення ставок місцевих податків і зборів на 2017 рік згідно із Законом №1791 встановлені таким органом місцевого самоврядування ставки, зокрема, з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, застосовуються з коефіцієнтом 0,5.

Разом з тим у 2017 році до прийнятих рішень органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів, які прийняті на виконання Закону №1791, не застосовуються вимоги підпункту 4.1.9 пунктів 4.1 та 4.5 статті 4, підпункту 12.3.4 пункту 12.3, підпункту 12.4.3 пункту 12.4 та пункту 12.5 статті 12 ПКУ та Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Відповідно до змін, внесених Законом №1797, доданим до пункту 38 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ підпунктом 38.6 визначено, що об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, що розташовані на території населених пунктів, на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до статті 266 ПКУ у період з 14 квітня 2014 року до 31 грудня року, в якому завершено антитерористичну операцію.

Нараховані та сплачені за період проведення антитерористичної операції суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, згідно із статтею 266 ПКУ вважаються надміру сплаченими грошовими зобов’язаннями та підлягають поверненню.

https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/285566.html

17.02.2017

У січні 2017 року внутрішньою безпекою ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено 21 перевірку

Протягом січня поточного року управлінням внутрішньої безпеки Головного управлінням ДФС у Дніпропетровській області за основними напрямками роботи проведено 21 перевірку в територіальних підрозділах служби.

За матеріалами управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області винесено 5 подань керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 13 працівників служби.

З метою недопущення на вакантні та керівні посади в органах ДФС осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, у першому місяці 2017 року проведено перевірки 6-ти кандидатів на зайняття посад в підрозділах ГУ ДФС області. За підсумками перевірок 1-му претенденту відмовлено у призначенні на посаду.

Деякі законодавчі зміни у частині акцизного податку

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 08.02.2017 №3080/7/99-99-12-03-03-17 (далі – лист ДФС №3080) повідомила про зміни у законодавстві у частині акцизного податку, запроваджені Законами України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» та від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», а саме стосовно:

• реалізації пального;

• ставок акцизного податку;

• інших норм щодо акцизного податку.

У цьому листі також зазначено, що у 2017 році 23,06% акцизного податку з виробленого в Україні і ввезеного на митну територію України пального та 26,75% акцизного податку з вироблених в Україні та ввезених на митну територію України транспортних засобів встановлено як джерела формування спеціального фонду Державного бюджету України (пункти 5 та 6 статті 11 Закону України від 21.12.2016 №1801-VIII «Про Державний бюджет України на 2017 рік»).

Законом України від 20.12.2016 №1789-VIII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» Бюджетний кодекс України (далі – БКУ) доповнено пунктом 43.

Згідно з цим пунктом у 2017 році (як виняток з пунктів 7 та 8 частини другої статті 29 БКУ) 13,44% акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального (але не менше обсягу нарахувань у 2016 році акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального) зараховуються до бюджетів місцевого самоврядування автоматично:

- у першому півріччі 2017 року – пропорційно до частки нарахувань за даними декларацій сум акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального за 2016 рік на відповідній території у загальному обсязі таких нарахувань за 2016 рік в цілому по Україні;

- у другому півріччі 2017 року – пропорційно до обсягу реалізованого суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального на відповідній території за перше півріччя 2017 року у загальному обсязі такого реалізованого пального в цілому по Україні за перше півріччя 2017 року.

Порядок зарахування цих коштів визначається Кабінетом Міністрів України.

Лист №3080 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням

https://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/aktsizniy-podatok/listi-dps/285820.html

Про розмір відрахувань частини чистого прибутку (доходу)

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України у зв’язку з численними зверненнями платників щодо розміру відрахувань до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) повідомила наступне.

Правові основи управління об’єктами державної власності регулюються Законом України від 21.09.2006 №185-V «Про управління об’єктами державної власності» (далі – Закон №185).

Статтею 111 Закону №185 встановлено, що державні унітарні підприємства та їх об’єднання зобов’язані спрямувати частину чистого прибутку (доходу) до Державного бюджету України у розмірі не менше 30% у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Для забезпечення надходжень до державного бюджету відрахувань частини чистого прибутку з 01.01.2016 Урядом встановлено норматив відрахування частини чистого прибутку на рівні 75% (постанова Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 №1156 (далі – Постанова №1156)).

Постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2016 №933 (далі – Постанова №933), яка набрала чинності 15.12.2016, внесено зміни до пункту 1 Постанови №1156 щодо зменшення з 75% до 30% розміру відрахування частини чистого прибутку до державного бюджету для Державного концерну «Укроборонпром», його учасників, державних унітарних підприємств, що належать до сфери управління центральних органів виконавчої влади, які задіяні у розробленні, будівництві та ремонті озброєння, військової та спеціальної техніки та їх складових і є виконавцями державного оборонного замовлення.

Як зазначено у листі Міністерства фінансів України від 26.01.2017 №31-24020-22-10/2171 (https://zakon.help/law/31-24020-22-10/2171/) розмір 30% відрахувань частини чистого прибутку (доходу) Державним концерном «Укроборонпром», його учасниками, державними унітарними підприємствами, що належать до сфери управління центральних органів виконавчої влади, які задіяні у розробленні, будівництві та ремонті озброєння, військової та спеціальної техніки та їх складових і є виконавцями державного оборонного замовлення, застосовується, починаючи з підсумків фінансово-господарської діяльності за 4-й квартал 2016 року.

Таким чином, розмір відрахувань частини чистого прибутку (доходу) – 30% суб’єкти господарювання, передбачені Постановою №933, зобов’язані застосовувати, починаючи з підсумків фінансово-господарської діяльності за 4-й квартал 2016 року.

З метою правильного застосування розміру відрахувань частини чистого прибутку (доходу) – 30%, суб’єкти господарювання, передбачені Постановою №933, у Розрахунку частини чистого прибутку (доходу) (далі – Розрахунок) за 2016 рік, форма якого затверджена наказом ДПА України від 16.05.2011 №285 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 31.05.2011 за №346/19381):

- у рядку 01 відображають чистий прибуток (дохід) за 4-й квартал 2016 року,

- у рядку 06 зазначається норматив відрахувань – 30%,

- рядок 08 не заповнюється.

При цьому, враховуючи, що відповідно до п.2 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2011 №138, частина чистого прибутку (доходу) сплачується до державного бюджету наростаючим підсумком щоквартальної фінансово-господарської діяльності, у разі отримання суб’єктами господарювання, передбаченими Постановою №933, збитку за результатами діяльності за 9 місяців 2016 року, такий збиток зменшує частину чистого прибутку (доходу) за 4-й квартал 2016 року.

Зміни у розмірі штрафів за порушення порядку складання та подання звітності для податкового контролю за трансфертним ціноутворенням

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VШ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797) з 01.01.2017 внесені зміни, зокрема, до норм статті 120 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), пов’язані із накладенням штрафних санкцій за порушення вимог п.39.4 ст.39 ПКУ стосовно порядку складання та подання звітності для податкового контролю за трансфертним ціноутворенням.

Так, відповідно до цих змін з 01.01.2017 штрафні санкції, передбачені підпунктами 120.3 та 120.4 ст.120 ПКУ, визначаються у розмірах згідно з прожитковим мінімумом для працездатної особи, встановленим законом на 1 січня податкового (звітного) року. До внесення змін розмір зазначених штрафів визначався згідно з мінімальною заробітною платою, встановленою законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Статтею 7 Закону України від 21.12.2016 №1801-VIII «Про Державний бюджет України на 2017 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2017 року визначено у розмірі 1600 гривень.

Звертаємо увагу, що Законом №1797 статтю 120 ПКУ доповнено новим пунктом 120.4, яким встановлено окрему відповідальність платників податків за несвоєчасне подання платником податків звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення або несвоєчасне декларування контрольованих операцій у поданому звіті відповідно до вимог п.39.4 ст.39 ПКУ (до 01.01.2017 відповідальність за несвоєчасне подання звіту та несвоєчасне декларування контрольованих операцій визначалась п.120.3 ст.120 ПКУ).

Пунктом 11 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ визначено, що штрафні (фінансові) санкції за наслідками перевірок застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій.

Отже, у разі встановлення після 01.01.2017 контролюючими органами фактів порушення платниками податків вимог п.39.4 ст.39 ПКУ щодо подання звітності для податкового контролю за трансфертним ціноутворенням (звіт про контрольовані операції та документація з трансфертного ціноутворення) для розрахунку штрафних санкцій використовується прожитковий мінімум для працездатної особи, встановлений на 1 січня відповідного податкового (звітного) року, за який встановлено порушення.


Прес-служба СМР - 22.02.2017.