Logo

Telegram
Facebook

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПОВІДОМЛЯЄ


Обрано новий склад Громадської ради

при ГУ ДФС у Дніпропетровській області

В приміщенні ГУ ДФС у Дніпропетровській області 29 листопада 2016 року відбулися установчі збори для формування Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

На зборах, відкритих уповноваженим представником інституту громадянського суспільства, обрано головуючого зборів, секретаря та лічильну комісію на обрання кандидатів до нового складу Громадської ради.

Заслухано уповноваженого члена попереднього складу Громадської ради стосовно її діяльності і результатів роботи, а також представника ГУ ДФС у Дніпропетровській області щодо конструктивного діалогу та співпраці з громадськістю з питань сфери діяльності ГФС, реалізації податкової і митної політики.

За результатом проведення відкритого рейтингового голосування на зборах обрано новий склад Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області у складі 35 осіб.

У громадян залишився місяць, щоб скористатися правом на податкову знижку

за наслідками 2015 року

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що право фізичних осіб (резидентів) – платників податку на доходи фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, на податкову знижку регламентується статтею 166 «Податкова знижка» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Згідно з підпунктом 166.2.1 пункту 166.2 статті 166 ПКУ до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами (квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів). При цьому, у зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Нагадуємо, що перелік витрат, які дозволено включати до податкової знижки з урахуванням відповідних обмежень до них, визначений пунктом 166.3 статті 166 ПКУ.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація).

Для отримання податкової знижки за 2015 рік громадяни повинні надати до податкового органу за своєю податковою адресою (місцем проживання фізичної особи, за яким вона береться на облік як платник податку у контролюючому органі) Декларацію до кінця 2016 року за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів від 02.10.2015 №859 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за № 1298/27743).

Порядок оподаткування ПДВ операцій з виведення з експлуатації

основних фондів у зв’зку з їх викраденням

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 28.10.2016 №23461/6/99-99-15-03-02-15 (далі – лист ДФС №23461) щодо порядку оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ) операцій з виведення з експлуатації основних засобів у зв’язку з їх викраденням повідомила наступне.

Згідно з пунктом 189.9 статті 189 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі, якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, така ліквідація для цілей оподаткування розглядається як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації.

Норма цього пункту не поширюється на випадки, коли основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються у зв’язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили, в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення основних виробничих або невиробничих засобів, що підтверджується відповідно до законодавства або коли платник податку подає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням.

Згідно з пунктом 7 Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 №879 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 30.10.2014 за №1365/26142) зі змінами, у разі встановлення фактів крадіжки обов’язковим є проведенням інвентаризації.

Крім того, платник має подати до органу поліції відповідне повідомлення про викрадення.

Також, відповідно до частини 2 статті 60 Кримінально-процесуального кодексу України (далі – КПК) потерпілий має право отримувати від уповноваженого органу, до якого він подав заяву, документ, що підтверджує її прийняття і реєстрацію, та копії процесуальних документів і письмові повідомлення у випадках передбачених КПК.

Отже, факт викрадення товарів підтверджуватимуть інвентаризаційні документи й документ з органу поліції (довідка, лист, акт тощо), на підставі яких операцію з викрадення відображають в обліку.

Таким чином, операція з ліквідації основних засобів у разі їх викрадення, що підтверджено інвентаризаційними документами та відповідними документами органів поліції, для цілей оподаткування ПДВ не розглядається як операція з постачання товарів та податкові зобов’язання за операцією з ліквідації таких основних засобів не визначаються.

Водночас, оскільки ліквідовані основні фонди, сума ПДВ при придбанні яких була включена до складу податкового кредиту, не прийняли участь в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку, то такий платник податку на підставі пункту 198.5 статті 198 ПКУ зобов’язаний визначити податкові зобов’язання з ПДВ, виходячи із бази оподаткування, визначеної пунктом 189.1 статті 189 ПКУ.

Лист №23461 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

https://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/70272.html

Пільги зі сплати транспортного податку не передбачені

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) не передбачено встановлення пільг та звільнення від сплати транспортного податку.

Отже, усі фізичні та юридичні особи, у тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в України згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 ПКУ є об’єктами оподаткування, не звільняються від обов’язку сплати транспортного податку.

Нагадуємо, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 ПКУ об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Так, станом на 01.01.2016 мінімальна заробітна плата становила 1 378 гривень. Таким чином, якщо легковий автомобіль не досяг п’ятирічного віку та його середньоринкова вартість перевищує 1 033 500 гривень (1 378 грн. х 750), то цей автомобіль у 2016 році є об’єктом оподаткування транспортним збором.

Відповідно до пункту 267.4 статті 267 ПКУ ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті ПКУ.

Чи вважається автомат з продажу товарів (послуг)

реєстратором розрахункових операцій?

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.

Відповідно до статті 2 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями автомат з продажу товарів (послуг) – це реєстратор розрахункових операцій, який в автоматичному режимі здійснює видачу (надання) за готівкові кошти або із застосуванням платіжних карток, жетонів тощо товарів (послуг) і забезпечує відповідний облік їх кількості та вартості та створює контрольну стрічку в електронному вигляді.

Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 109.01 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Сергій Тупальський: Головний фактор забезпечення надходжень - створення сприятливих умов для бізнесу

29.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Київська міська митниця ДФС щомісяця забезпечує перевиконання завдань з надходжень до бюджету. Про це в інтерв'ю виданню "Обозреватель" розповів виконуючий обов'язки голови Київської міської митниці ДФС Сергій Тупальський, підбиваючи підсумки перших 100 днів свого перебування на посаді.

За його словами, в серпні поточного року перевиконання індикативних показників з надходжень платежів склало 170 мільйонів гривень, у жовтні – 200 млн гривень.

«Для нашої митниці визначено одні з найбільших індикативів (найвищі має Енергетична) по надходженням, а це понад 3 мільярди щомісячно. Ми змогли забезпечити не лише виконання, а й перевиконання», - зазначив Сергій Тупальський.

Він підкреслив, що на Київській міській митниці зосереджені всі напрями діяльності – залізничні перевезення, авіасполучення, автотранспорт, здійснюється митне оформлення товарів подвійного та військового призначення, гуманітарної допомоги, міжнародних експрес та поштових відправлень.

Посадовець також звернув увагу, що виконання індикативів на тій чи іншій митниці залежить від багатьох складових, зокрема, зміни структури імпорту, сезонності, курсу валют. Крім того, ще одним з головних факторів, на його думку, є створення сприятливих умов для бізнесу, організація та забезпечення дотримання норм митного законодавства як з боку бізнесу, так і з боку співробітників митниці.

«Якщо будуть такі умови, то бізнес сам прийде в зону діяльності, сплатить встановлені податки, а митниця забезпечить виконання індикативів»,- наголосив Сергій Тупальський.

Корупція – це хвороба, яку вилікувати можна лише хірургічним шляхом, – Сергій Тупальський

29.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Проблема корупції в українському суспільстві залишається більш ніж актуальною, незважаючи на низку вагомих законодавчих кроків, зроблених державою у боротьбі з цим ганебним явищем. Про це заявив виконуючий обов'язки голови Київської міської митниці ДФС Сергій Тупальський в інтерв'ю виданню "Обозреватель".

За його словами, корупція – це хвороба, що інфікувала не тільки митницю та Україну, а й увесь світ, і вилікувати її можна хірургічним шляхом.

«Боротьба з корупцією є однією з умов вступу України до ЄС. Звичайно, це стосується і нашої митниці, але ми спільно з усіма керівниками структурних підрозділів досить активно проводимо відповідну роботу щодо забезпечення дотримання антикорупційного законодавства», – розповів посадовець.

За його словами, найвищий прояв корупції – це вимагання хабара, а тому для запобігання цьому на митниці застосовуються жорсткі методи, які вже дають свої результати.

«За три місяці ми отримали лише чотири скарги. Це досить непоганий результат, виходячи з кількості митних оформлень та пропуску громадян. Всі скарги опрацьовано, їхнім авторам надано роз'яснення, а інформація щодо неправомірних дій посадовими особами не підтверджена», – зазначив Сергій Тупальський.

Посадовець також звернувся до суб’єктів ЗЕД, імпортерів та брокерів з проханням не провокувати та не давати хабарів митникам та пообіцяв зробити все, щоб працівники Київської міської митниці їх не вимагали.

«Бізнес я прошу допомогти зруйнувати корупцію простими речами, бо завдання державних органів – допомагати, а не заважати чи устромляти палки в колеса», – підкреслив Сергій Тупальський.

Мирослав Продан: Наше завдання незмінне - створити комфортні умови для українського та норвезького бізнесу

29.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Налагодження більш тісної співпраці між митними органами України та Королівства Норвегії – одне з основних питань, яке обговорювалось на зустрічі з делегацією митної служби Королівства Норвегія.

«На сьогодні завдання митних органів України та Королівства Норвегії залишається незмінним – створювати комфортні умови для українського та норвезького бізнесу. Митна вартість та визначення митної вартості неодноразово піднімалася в попередні роки норвезьким бізнесом, у першу чергу імпортерами риби та морепродуктів», - зазначив виконуючий обов’язки заступника Голови Державної фіскальної служби України Мирослав Продан.

«Наразі ми маємо 94,8% товарів, ввезених з Норвегії, які оформлювались за 1 методом (ціною контракту), що на 4,4% більше порівняно з 2015 роком. Безумовно, цьому також сприяло і збільшення питомої ваги товарів, ввезених за прямим контрактом: у 2016 році – 72,8% в порівнянні з 55,8% у 2015 році. З початку 2016 року Державною фіскальною службою України видано 90 сертифікатів з перевезення товарів EUR.1. Ми вдячні норвезькій стороні за співпрацю у частині перевірки цих сертифікатів. Рівень нашої взаємодії у правоохоронній сфері дозволяє ефективно протидіяти здійсненню незаконних імпортно-експортних операцій», - додав Мирослав Продан.

Як результат, у Державній фіскальній службі України відсутні скарги від економічних операторів у частині, що стосуються митного оформлення та визначення і контролю митної вартості товарів, походженням з Норвегії. Мирослав Продан висловив впевненість у тому, що співпраця між митними органами України та Норвегії має значний потенціал.

Роман Насіров: ДФС співпрацює з Урядом США для посилення контролю на кордоні України

29.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров зустрівся з представниками Уряду США та Програми з експортного контролю та безпеки кордонів Посольства США в Україні (EXBS).

Під час зустрічі сторони обговорили можливості подальшого впровадження проектів Уряду США в Україні та потреби ДФС у залученні технічної допомоги в рамках Програми EXBS.

Зокрема, мова йшла про реалізацію проекту «Надання технічної допомоги з метою посилення системи експортного контролю України та протидії розповсюдженню зброї масового знищення».

«На даний момент в рамках Програми з експортного контролю та безпеки кордонів в Україні (EXBS) Посольства США Державною фіскальною службою реалізується 7-й етап цього проекту. Його мета – посилення контролю та недопущення переміщення через митний кордон України незаконних товарів, які можуть мати відношення до зброї масового знищення. Завдяки допомозі та підтримці американської сторони здійснюється закупівля необхідного обладнання та проводяться навчальні заходи для наших співробітників», ­– зазначив Роман Насіров.

Загалом, у 2016 році здійснена наступна допомога в рамках Проекту:

- проведено заходи щодо вдосконалення нормативно-правових актів, які регламентують здійснення контролю за переміщенням через митний кордон України товарів військового призначення та подвійного використання;

- налагоджено обмін інформацією з питань державного експортного контролю між Держекспортконтролем та ДФС;

- проведено для працівників ДФС навчальні заходи з метою підтримки та покращення знань працівників митних органів;

- досягнуто згоди за підтримки Програми EXBS впровадження проекту ВМО щодо функціонування у ДФС системи націлювання/виявлення ризиків, пов’язаних з переміщенням вантажів (Cargo Targeting System of World Customs Organization – WCO CTS) та розпочато її практичну реалізацію.

Крім того, на початку 2016 року підписані Угоди про передачу майна, що надається ДФС в рамках Програми EXBS. Зазначене в Угодах комп’ютерне та офісне обладнання (ноутбуки, АРМ, монітори, сервери, принтери, ДБЖ, цифрові фото- та відеокамери тощо) передається в користування Київській міській митниці ДФС, Херсонській митниці ДФС, Одеській митниці ДФС, а також Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС.

Олександр Лепетюк: Приєднання України до країн, які імплементують стандарти протидії БЕПС, питання найближчого часу

29.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Україна готує необхідні нормативно-правові зміни для приєднання до кампанії «Великої двадцятки» і ОЕСР щодо протидії БЕПС - розмиванню бази оподаткування та переміщенню точки прибутку в низькоподаткові юрисдикції. Про це розповів заступник начальника Офісу великих платників податків ДФС Олександр Лепетюк газеті «Бізнес».

«Впровадження стандартів протидії БЕПС безпосередньо передбачено положеннями про дотримання вимог належного управління в сфері оподаткування відповідно до ст.350 Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Також оновлені принципи належного управління в сфері оподаткування в тлумаченні Єврокомісії безпосередньо містять вказівку на необхідність впровадження стандартів протидії БЕПС», – зазначив посадовець.

До того ж, за його словами, починаючи з квітня поточного року розглядаються можливості застосування захисних заходів до тих держав, які станом на липень 2017 року не будуть демонструвати належного прогресу в питаннях впровадження стандартів прозорості та автоматичного обміну інформацією.

Олександр Лепетюк, зокрема, розповів, що глобальна компанія протидії БЕПС ініційована силами "Великої двадцятки" і ОЕСР і станом на вересень 2016 року до неї приєдналися 85 держав. У рамках цієї кампанії в найближчому майбутньому планується кардинально змінити ситуацію і зменшити руйнівний вплив БЕПС за допомогою своєчасного, належного і широкого проведення певних заходів. Вони об'єднані в 15 напрямів - від аналізу податкових викликів у сфері електронної комерції до розробки багатостороннього інструменту (угоди) для забезпечення належного та своєчасного впровадження розроблених стандартів у практику.

Так, у рамках боротьби з БЕПС передбачається впровадження нового стандарту звітності з трансфертного ціноутворення, згідно з яким транснаціональні компанії, що відповідатимуть встановленим критеріям, подаватимуть до контролюючих органів звітність трьох типів.

Крім того, одним із заходів є "уточнення механізму застосування методів трансфертного ціноутворення, зокрема, методу розподілу прибутку в контексті глобальних ланцюжків створення вартості". На думку посадовця, фокусування уваги ОЕСР на цьому методі навряд чи відповідає інтересам платників податків, а тому одним із інструментів мінімізації негативних наслідків запропонованих нововведень можуть стати договори про узгодження цін між платником податків і контролюючим органом.

Однією з переваг укладення таких договорів, вважає Олександр Лепетюк, можна вважати можливість обмеження профіскального підходу в тлумаченні контролюючими органами спірних питань.

«В умовах неминучої зміни правил ТЦО відповідно до стандартів протидії БЕПС договори про узгодження цін – це унікальна можливість для зменшення невизначеності, обмеження негативного впливу потенційних нововведень і запобігання виникненню спірних ситуацій у відносинах з контролюючим органом», – зазначив Олександр Лепетюк.

Всесвітня митна організація врахує досвід України у впровадженні «Єдиного вікна», - Куніо Мікурія

29.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Про особливості співпраці Всесвітньої митної організації та Державної фіскальної служби України розповів Генеральний Секретар Всесвітньої митної організації Куніо Мікурія під час візиту до України.

За його словами, ДФС та ВМО вдалося налагодити плідну взаємодію. «З одного боку, Регіональний кінологічний навчальний центр Всесвітньої митної організації діє в Україні. Це внесок України в діяльність нашої організації. З другого боку, ВМО надає допомогу в сфері підвищення кваліфікації співробітників української митниці, організовуючи різноманітні навчальні заходи», – зазначив Куніо Мікурія.

Також Генеральний секретар наголосив, що Всесвітня митна організація працює над удосконаленням принципів роботи «Єдиного вікна» і буде враховувати досвід України зі створення та використання цієї автоматизованої системи. Він підкреслив, що запровадження «Єдиного вікна» - хороший приклад налагодження співпраці з бізнесом та іншими державними органами.

У свою чергу ВМО сприяє впровадженню на українських митницях Системи збору, зберігання та обміну інформацією про вантажі для отримання попередньої інформацію від бізнесу і митниць. «Це те, що ми пропонуємо Україні і, сподіваюся, протягом декількох днів або кількох тижнів система буде введена в дію», – повідомив Куніо Мікурія.

«Мета співпраці України і Всесвітньої митної організації – зрозуміти один одного, наші потреби і пріоритети. Це дозволить нам надавати більше допомоги Україні», – підсумував Генеральний секретар.

29.11.2016

Шановні суб’єкти господарювання,

наближається термін сплати податків та зборів!

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що

30 листопада, середа, останній день сплати:

- ПДВ за жовтень 2016 року платниками, в яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;

- акцизного податку за жовтень 2016 року;

- плати за землю за жовтень 2016 року;

- податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу за жовтень 2016 року;

- податку на доходи фізичних осіб із загальної суми процентів, нарахованих за жовтень 2016 року на поточний або депозитний банківський рахунок; на вклади членів кредитної спілки;

- військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу за жовтень 2016 року.

До уваги платників податків!

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що у структурі Інформаційно-довідкового департаменту ДФС функціонує Акредитований центр сертифікації ключів (далі – АЦСК ІДД), який надає суб’єктам господарювання та громадянам безоплатні послуги у сфері електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) .

На теперішній час послуги ЕЦП у Дніпропетровській області можна отримати у наступних пунктах реєстрації користувачів:

- м. Дніпро, пр. Слобожанський, буд.95а, Центр обслуговування платників, зал 3, кабінети 9 та 10;

- м. Дніпро, пр. Богдана Хмельницького, буд.25, вікна реєстрації користувачів ЕЦП №21 та №22;

- м. Кривий Ріг, пр. Героїв-підпільників, буд.42, каб.112а.

Режим роботи пунктів:

понеділок – четвер: з 09.00 год. до 18.00 год.;

п’ятниця: з 09.00 год. до 16.45 год.;

обідня перерва: з 13.00 год. до 13.45 год.

Детальну інформацію щодо режиму роботи пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД та контрактних телефонів можна переглянути у розділі «Контакти» офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts.

З інформацією стосовно порядку отримання послуг ЕЦП, правильності підготовки та оформлення необхідних документів платники податків можуть ознайомитись за посиланням: www.acskidd.gov.ua/r_kor.

Розрахунок фінрезультату при зміні системи оподаткування

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 11.11.2016 №24342/6/99-99-15-02-02-15 (далі – лист ДФС №24342) щодо розрахунку фінансового результату до оподаткування для платників податку на прибуток, що перейшли із спрощеної системи оподаткування на загальну повідомила наступне.

Пунктом 44.2 ст. 44 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) передбачено, що для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Відповідно до п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 ПКУ об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу ІІІ ПКУ.

Фінансовий результат до оподаткування формується згідно з правилами бухгалтерського обліку, у тому числі за операціями з надання послуг під час перебування на спрощеній системі оподаткування у разі їх оплати при переході на загальну систему оподаткування, та у разі отримання оплати за послуги на спрощеній системі оподаткування і надання таких послуг під час перебування на загальній системі оподаткування.

Розділом III ПКУ не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на різниці, що виникають за такими операціями.

Платники єдиного податку, які з 1 січня поточного року або пізніше переходять на загальну систему оподаткування, сплачують податок на прибуток на підставі податкової декларації за річний податковий (звітний) період (як новостворені), який для них починається з дати переходу на загальну систему та закінчується 31 грудня такого року, враховуючи положення абзацу «а» п.137.5 ст.137 .

При декларуванні податку на прибуток за 2016 рік, у разі переходу на загальну систему оподаткування з IV кварталу 2016 року, фінансовий результат до оподаткування, визначається за правилами бухгалтерського обліку за IV квартал 2016 року

При цьому, враховуючи особливості визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток, такий платник податку разом з річною декларацією з податку на прибуток підприємств повинен подати фінансову звітність за 9 місяців та 2016 рік.

Лист №24342 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

https://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/70387.html

Чи підлягають списанню помилково та/або надміру сплачені суми податків (зборів), які обліковуються в інтегрованих картках платників податків більше 1095 днів і на повернення яких платниками не подано заяви?

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.

Згідно з п.43.3 ст.43 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Надміру сплачені грошові зобов’язання – суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов’язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату (п.п.14.1.115 п.14.1 ст.14 ПКУ).

Заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов’язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених ПКУ, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем здійснення такої переплати (п.102.5 ст.102 ПКУ).

Відповідно до п.4 глави 2 розділу ІІI Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 №422, зокрема, підрозділ, який здійснює облік платежів та інших надходжень, на підставі рішення керівника (заступника керівника) органу Державної фіскальної служби щоденно списує помилково та/або надміру сплачені суми платежів, що обліковуються в інтегрованій картці платника більше 1095 днів без руху (відсутні зменшення та нарахування зобов’язань або нарахування, які мають нульове значення, та сплата), за умови відсутності заяви платника про повернення таких сум.

Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 135.04 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

28.11.2016

Оголошення для суб’єктів господарювання

Нагадуємо, що ГУ ДФС у Дніпропетровській області оголошує конкурс з визначення суб’єктів господарювання, які у 2017 році можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави.

Заяви для участі у конкурсі приймаються територіальними органами державної фіскальної служби (ДПІ) за місцем реєстрації платника податків (суб’єкта господарювання).

Інформацію про документи, які необхідно подати на розгляд комісії для участі у конкурсі розміщено на субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» за посиланням:

https://dp.sfs.gov.ua/diialnist/realizatsiya-zastavnogo-ta-bezhazyaynog/274062.html

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

начальника юридичного управління

ГУ ДФС у Дніпропетровській області

Олега Басана

на тему: «Новації в податковому законодавстві»

Питання 1. Доброго дня. Будь ласка, скажіть, чи має право контролюючий орган проводити документальні позапланові перевірки, які передбачені підпунктами 78.1.1, 78.1.4, 78.1.8, 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), за період та з питань, які вже були охоплені під час попередньої проведеної виїзної планової документальної перевірки ?

Відповідь. Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Частиною другою статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з пунктом 75.1 статті 75 Кодексу документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених Кодексом.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків (підпункт 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Кодексу).

Планова документальна перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок (підпункт 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Кодексу).

Відповідно до абзацу четвертого підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Кодексу документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених пунктом 78.1 статті 78 Кодексу.

При цьому рішення про проведення документальної позапланової перевірки, у т. ч. за зверненням платника податків, приймається у порядку, встановленому пунктом 78.4 статті 78 Кодексу, з урахуванням положень пункту 78.2 статті 78 Кодексу та пункту 3 розділу II Закону України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».

Так, контролюючим органам забороняється проводити документальні позапланові перевірки, які передбачені підпунктами 78.1.1, 78.1.4, 78.1.8, 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 Кодексу, у разі, якщо питання, що є предметом такої перевірки, були охоплені під час попередніх перевірок платника податків.

Питання 2. Хочу запитати, який порядок формування податкового кредиту на підставі тимчасової митної декларації ?

Відповідь. Згідно з пунктом 1 статті 248 Митного кодексу України (далі – МКУ) митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування – з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.

Якщо декларант або уповноважена ним особа не володіє точними відомостями про характеристики товарів, необхідними для заповнення митної декларації у звичайному порядку, вона може подати органу доходів і зборів тимчасову митну декларацію на такі товари за умови, що вона містить дані, достатні для поміщення їх у заявлений митний режим, та під зобов’язання про подання додаткової декларації у строк не більше 45 днів з дати оформлення тимчасової митної декларації (пункт 1 статті 260 МКУ).

У разі подання відповідно до статті 260 МКУ тимчасової митної декларації декларант або уповноважена ним особа повинні протягом строків, визначених відповідно до МКУ, подати органу доходів і зборів додаткову декларацію, яка містить точні відомості про товари, задекларовані за тимчасовою митною декларацією, що подавалися б у разі декларування цих товарів за митною декларацією, заповненою у звичайному порядку (пункт 1 статті 261 МКУ).

Таким чином, нормами та положеннями МКУ тимчасова митна декларація не визнається як документ, подання якого завершує митне оформлення випуску товарів для вільного обігу на митній території України.

Відповідно до пункту 198.2 статті 198 ПКУ для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов’язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 ПКУ, яким визначено, що датою виникнення податкових зобов’язань у разі ввезення товарів на митну територію України є дата подання митної декларації для митного оформлення.

Пунктом 201.12 статті 201 ПКУ визначено, що у разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку.

Крім того, відповідно до пункту 198.6 статті 198 ПКУ не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 ПКУ.

Таким чином, при здійсненні операцій із ввезення товарів на митну територію України формування податкового кредиту з ПДВ здійснюється лише за умови наявності належним чином оформленої митної декларації.

Позиція ДФС стосовно права віднесення платником податку до податкового кредиту сум ПДВ на підставі тимчасових митних декларацій підкріплена і Постановою Верховного Суду України від 23 червня 2015 року, якою зроблено наступний висновок: «Тимчасова або неповна декларація не є завершальним документом, її подання не є фактом завершення декларування, а передбачає лише спрощений порядок випуску товарів у вільний обіг. Таке спрощення покладає на декларанта обов'язок протягом 30 днів з дня випуску товарів у вільний обіг подання митної декларації, заповненої у звичайному порядку, тим самим забезпечується завершеність процедури декларування. Прийняття митним органом такої декларації і є завершальним юридичним фактом правовідносин митного оформлення.

Наведене дає підстави для висновку, що після подання тимчасової митної декларації можливі зміни щодо зазначених у ній відомостей, зокрема й вартості ввезеного на митну територію товару, що є базою оподаткування ПДВ, остаточні ж відомості про такі товари будуть міститись у митній декларації, заповненій у звичайному порядку. Тому у разі випуску товарів у вільний обіг у спрощеному порядку з поданням платником тимчасової митної декларації суми ПДВ відносяться до податкового кредиту на підставі поданої платником та прийнятої митним органом митної декларації, заповненої у звичайному порядку з установленим обсягом даних, яка підтверджує завершення декларування ввезеного на митну територію товару (за умови дотримання інших вимог щодо формування податкового кредиту)».

Враховуючи наведене, Державна фіскальна служба України повідомляє, що при здійсненні операцій із ввезення товарів на митну територію України формування податкового кредиту з ПДВ здійснюється лише за умови наявності належним чином оформленої митної декларації.

Враховуючи зазначене вище, ДФС зобов’язала Офіс великих платників ДФС відкликати раніше надані роз’яснення щодо можливості формування податкового кредиту на підставі тимчасової митної декларації, зокрема надані листом від 29.12.2015 № 27756/10/28-10-06-11, як такі що не відповідають чинним нормам ПКУ та офіційній позиції ДФС.

Питання 3. Чи відноситься мазутне паливо 100 до підакцизних товарів?

Відповідь. Підакцизні товари (продукція) – товари за кодами згідно УКТ ЗЕД, на які Податковим кодексом України (далі – Кодекс) встановлено ставки акцизного податку (п.п.14.1.145 п.14.1 ст.14 Кодексу).

Перелік підакцизних товарів та ставки, за якими обчислюється акцизний податок при справлянні податку з цих товарів, визначено п.215.3 ст.215 Кодексу, зокрема п.п.215.3.4 п.215.3 ст.215 Кодексу встановлено перелік підакцизних товарів, віднесених до пального.

Пальне – нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у п.п.215.3.4 п.215.3 ст.215 Кодексу (п.п.14.1.1411 п.14.1 ст.14 Кодексу).

Відповідно до п.п.215.3.4 п.215.3 ст.215 Кодексу товар «Паливо пічне побутове», що класифікується за кодами 2710 19 62 00, 2710 19 64 00, 2710 19 68 10, 2710 19 68 20 та 2710 19 68 90, 2710 20 31 00, 2710 20 35 00, 2710 20 39 00 згідно з УКТ ЗЕД, належить до підакцизних товарів.

Визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД здійснюється відповідно до Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, затверджених Законом України від 19 вересня 2013 року №584-VII «Про Митний тариф України». З метою забезпечення єдиного тлумачення і застосування УКТ ЗЕД в Україні запроваджено Пояснення до УКТ ЗЕД, побудованих згідно з Поясненнями до ГС версії 2012 року і затверджених наказом ДФС від 09.06.2015 № 401.

Товар «Паливо пічне побутове», що відповідає вимогам ГСТУ 320.00149943.010-98 «Паливо пічне побутове (ППП). Технічні умови», призначений для комунально-побутових потреб, для підприємств сільського господарства, а також для постачання населенню. Паливо пічне побутове може містити до 80 відс. середньодистильованих фракцій і лише 20 відс. важких залишків переробки нафтової сировини.

Паливо нафтове мазут, яке як і паливо пічне побутове, класифікується за кодами 2710 19 62 00, 2710 19 64 00, 2710 19 68 10, 2710 19 68 20 та 2710 19 68 90, 2710 20 31 00, 2710 20 35 00, 2710 20 39 00 згідно з УКТ ЗЕД, отримується з продуктів первинної та вторинної переробки нафти, газоконденсатної сировини і призначене для транспортних та стаціонарних котельних і технологічних установок. В Україні на мазут діє ДСТУ 4058-2001 «Паливо нафтове. Мазут. Технічні умови». Паливні мазути марок 40 та 100 виготовляються із важких залишків переробки нафти (фракція, що википає вище 360ºС). Для зниження температури застигання мазутів до них додають 8 – 20 відсотків середньодистильованих фракцій.

Зазначені палива (пічне побутове та мазут) відрізняються за своїми фізико-хімічними показниками, зокрема фракційним складом, в’язкістю, температурою спалаху, густиною тощо, які зазначені у додаткових примітках до групи 27 УКТЗЕД.

Водночас, згідно з ДСТУ 4058-2001 мазути розподіляються на паливні мазути марок 40 та 100, які за одними фізико-хімічними показниками однакові (наприклад, за вмістом сірки), а за іншими різняться (наприклад, за температурою застигання: для марки 40 – не вище ніж 10ºС, для марки 100 – не вище ніж 25ºС).

Під час віднесення палива до пічного побутового чи мазуту (марки 40 або 100) враховуються їх фiзико-хiмiчнi показники, зазначені в паспортi на товар, а також сертифiкати вiдповiдностi, що видаються вiдповiдними державними органами, в яких в обов’язковому порядку зазначаються данi на вiдповiднiсть державним стандартам на вищевказанi товари. У разі наявності обґрунтованих сумнівів щодо достовірності інформації, зазначеної у паспорті якості/сертифікаті відповідності на товар, необхідно провести лабораторні дослідження зразків вказаного товару з метою ідентифікації придбаного підприємством товару та встановлення його коду згідно з УКТЗЕД.

Ліцензування та реалізація підакцизних товарів

24 листопада в медіа-центрі інформаційного агентства «Днепр-ПОСТ» відбулася прес-конференція фахівця управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Андрія Первого на тему: «Ліцензування та реалізація підакцизних товарів».

«Станом на 1 листопада реалізаторам видано 12359 ліцензій на торгівлю алкогольними і тютюновими товарами. З початку року 1776 ліцензій було анульовано, з яких 919 – на торгівлю алкоголем і 857 – на торгівлю тютюновими виробами», – зазначив Андрій Первой.

Співробітниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області було проведено 192 перевірки, внаслідок яких виявлено 111 порушень. З них 48 фактів торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензії, 28 фактів торгівлі алкогольними напоями на розлив підприємствами, які не мають статусу підприємств громадського харчування. Також виявлені 19 фактів торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими від встановлених мінімальних роздрібних цін.

За словами Андрія Первого, до фіскальних органів від підрозділів кримінальної міліції надійшли матеріали про 141 факт продажу підакцизних товарів неповнолітнім, внаслідок цього 44 реалізатори втратили ліцензію

За виявлені порушення до суб’єктів господарювання було застосовано фінансові санкції на суму понад 312 млн. гривень.

Внесені зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 25.11.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.09.2016 №849, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 28.10.2016 за №1405/29535 (далі – Наказ №849), яким внесені зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами (далі – Порядок), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.10.2015 №916, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 23.12.2015 за №1617/28062.

Зазначеним Наказом удосконалено процедуру оскарження платниками податків податкових повідомлень – рішень або інших рішень органів ДФС під час адміністративного оскарження.

Порядок доповнено новим додатком «КЛОПОТАННЯ ПЛАТНИКА ПОДАТКІВ ПРО ВІДКРИТИЙ РОЗГЛЯД МАТЕРІАЛІВ СКАРГИ».

Наказ №849 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 25.11.2016 №91.

Важливо для неприбуткових організацій: до 01.01.2017 необхідно

привести свої установчі документи у відповідність до вимог законодавства

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Державна фіскальна служба України у листі від 11.11.2016 №24344/6/99-99-15-02-02-15 (далі – лист ДФС №24344) зазначила, що до нового Реєстру включається неприбуткова організація, установчі документи якої одночасно відповідають вимогам п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

При цьому, якщо неприбуткові організації не привели установчі документи у відповідність до вимог п.133.4 ст.133 ПКУ, такі неприбуткові організації після 01.01.2017 виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).

Отже, з метою включення до нового Реєстру організації зобов’язані до 01.01.2017 привести свої установчі документи у відповідність до норм п.133.4 ст.133 ПКУ та здійснювати свою діяльність на підставі діючих установчих документів, дотримуючись вимог положень п.133.4 ст.133 ПКУ.

Лист №24344 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

https://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/70389.html

За 10 місяців поточного року платниками сплачено 9,1 млрд. грн. військового збору

25.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

З початку адміністрування фіскальною службою військового збору до державного бюджету було сплачено майже 21 млрд. грн. військового збору. Про це повідомила заступник директора департаменту – начальник управління адміністрування доходів і зборів з фізичних осіб Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Тетяна Федченко.

«З серпня по грудень 2014 року платники спрямували на підтримку армії 2,5 млрд. грн. У 2015 році сума сплаченого податку склала понад 9 млрд. грн. Майже така ж сума – 9,1 млрд. грн. надійшла і з початку цього року», - розповіла посадовець.

За її словами, платники податків сумлінно сплачують збір, розуміючи важливість цих коштів для української армії. Так, зокрема, лише фізичними особами-підприємцями сплачено 25,7 млн. грн. Крім того, за результатами декларування доходів громадян до сплати задекларовано 230,1 млн. гривень.

Тетяна Федченко також нагадала, що платниками збору є фізичні особи як резиденти, так і нерезиденти, які отримують доходи в Україні, фізичні особи-резиденти, які отримують іноземні доходи, а також податкові агенти.

Роман Насіров зустрівся з Генеральним секретарем ВМО Куніо Мікурія

25.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Голова ДФС Роман Насіров провів робочу зустріч з Генеральним Секретарем Всесвітньої митної організації Куніо Мікурія, який вперше з 2012 року перебуває з офіційним візитом в Україні.

Під час зустрічі керівник ДФС ознайомив Генерального Секретаря з основними напрямами роботи фіскальної служби та результатами її діяльності. Особливу увагу було приділено планам реформування ДФС та її інституційного розвитку.

Так, зокрема, Роман Насіров розповів про ініціативи ДФС щодо розбудови української митниці, а також співробітництво у цьому напрямі з міжнародними організаціями. У свою чергу Куніо Мікурія високо оцінив співпрацю України з Всесвітньої митною організацією, а також позитивно відзначив реформи ДФС.

Крім того, Генеральний Секретар схвально оцінив заходи з організації роботи Регіонального кінологічного центру ВМО у м. Хмельницький, який є єдиним в Україні та 9-им у світі подібним центром.

Під час зустрічі було досягнуто домовленостей щодо поглиблення співпраці між ДФС та ВМО, зокрема, у сфері навчання та перепідготовки кадрів, а також подальшого розвитку інфраструктури.

Працівники Міжрегіональної митниці ДФС спільно з львівськими митниками упередили незаконне ввезення майже 3,7 тис. пляшок колекційного італійського вина

25.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

У пункті пропуску «Шегіні» Львівської митниці ДФС співробітники Міжрегіональної митниці ДФС спільно з працівниками митного поста «Мостиська» в ході огляду двох вантажних мікроавтобусів виявили 3659 пляшок (3005 літрів) колекційного вина італійського виробника, не внесених до декларації.

За даними фактами складено протоколи про порушення митних правил за ст. 472 Митного кодексу України. Санкції цієї статті передбачають накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів, з конфіскацією зазначених товарів. На даний час товар затримано та відправлено на експертизу з метою визначення вартості.

Також було перевірено транспортний засіб, який переміщувався через митний кордон по зоні спрощеного контролю «зелений коридор». За результатами перевірки в салоні автомобіля було виявлено 874,4 кг харчових продуктів, які перевищують неоподатковану норму переміщення товарів через митний кордон України. За даним фатом складено протокол про порушення митних правил за ст. 471 Митного кодексу України. Зазначений товар вилучено, на громадян накладено штраф.

25.11.2016

На Дніпропетровщині проведено семінар на тему: «Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій»

У Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області проведено регіональний роз’яснювальний семінар для державних інспекторів податкових інспекцій області на тему: «Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій». Семінар проведено Проектом USAID «Громадяни в дії» Українського незалежного центру політичних досліджень спільно з Державною фіскальною службою України.

У Дніпропетровській області на сьогодні зареєстровано більше 14 тисяч неприбуткових організацій. До кожної з них податковими органами області було надіслано листи щодо вчасної перереєстрації згідно вимог законодавства. Крім того, фахівцями податкової служби проводились окремі зустрічі з представниками неприбуткових організацій щодо роз’яснення порядку перереєстрації.

Під час проведення заходу заступником начальника управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Віталієм Мироненко була висловлена впевненість у своєчасності виконання неприбутковими організаціями вимог законодавства стосовно надання усіх належних документів для проведення реєстрації у новому Реєстрі неприбуткових установ та організацій у термін до 01.01.2017.

У ході семінару розглянуті критерії неприбутковості згідно змін у податковому законодавстві, порядок прийому та розгляду документів для присвоєння ознаки неприбутковості, процедура переходу з 01.01.2017 до нового Реєстру неприбуткових організацій.

Заступник начальника управління – начальник відділу методології податку на прибуток підприємств управління вдосконалення методології податку на прибуток підприємств Департаменту методологічної та нормотворчої роботи ДФС України Світлана Квочкіна під час свого виступу особливо акцентувала увагу на відповідальності працівників органів ДФС: «На адміністраторів, хто особисто вивчає статути неприбуткових організацій та приймає рішення, покладається дуже велика відповідальність. Фіскальна служба зобов’язана внести в Реєстр всі неприбуткові організації, але виконати це потрібно відповідно з нормами законодавства».

Рішення про проведення перевірок з питань відшкодування ПДВ підприємствам, перереєстрованим із зони АТО, приймається Кабміном

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 23.11.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 26.10.2016 №838 «Про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. №1238» (далі – Постанова №838).

Постановою №838 врегульовано питання проведення документальних позапланових перевірок з питань відшкодування податку на додану вартість (далі – ПДВ) підприємствам, що перереєструвалися з тимчасово окупованої території України та району проведення АТО.

Для забезпечення практичної реалізації норми щодо здійснення бюджетного відшкодування сум ПДВ, задекларованих до відшкодування до 01.07.2015 у порядку, визначеному Податковим кодексом України у редакції, що діяла станом на таку дату, Постановою №838 запроваджується норма щодо проведення документальних позапланових перевірок з питань відшкодування ПДВ підприємствам, що перереєструвалися із тимчасово окупованої території України або району проведення АТО, за рішенням Кабінету Міністрів.

Постанову №838 опубліковано у газеті «Урядовий кур’єр» від 23.11.2016 №220.

З 1 грудня поточного року прожитковий мінімум та мінімальна зарплата зростуть до 1600 гривень

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до Закону України від 25.12.2015 №928-VIII «Про Державний бюджет України на 2016 рік» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №928) з 01.12.2016 зростає розмір мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму у порівнянні з 01.05.2016.

Так, відповідно до статті 7 Закону №928 з 01.12.2016 встановлено прожитковий мінімум на одну особу у розрахунку на місяць у розмірі 1544 гривень, а для основних соціальних і демографічних груп населення у таких розмірах:

- дітей віком до 6 років – 1355 гривень;

- дітей віком від 6 до 18 років – 1689 гривень;

- працездатних осіб – 1600 гривень;

- осіб, які втратили працездатність – 1247 гривень.

Статтею 8 Закону №928 визначено, що з 01.12.2016 мінімальна заробітна плата становитиме:

- у місячному розмірі 1600 гривень;

- у погодинному розмірі 9,59 гривні.

Зміна цих показників з 01.12.2016 вплине, зокрема, на:

- максимальний розмір доходів, на який нараховується єдиний соціальний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) (25 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб), який складатиме 40 000 грн. (з 01.05.2016 по 30.11.2016 – 36 250 грн.);

- максимальний розмір єдиного внеску для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку за себе (22% від максимальної бази нарахування єдиного внеску) – 8 800 грн. (з 01.05.2016 по 30.11.2016 – 7 975 грн.);

- мінімальний розмір єдиного внеску для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку за себе (22% від мінімальної зарплати) – 352 грн. (з 01.05.2016 по 30.11.2016 – 319 грн.).

Оподаткування грошових коштів, які спрямовуються на проведення

новорічно-різдвяних свят для дітей та на придбання дитячих святкових подарунків

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.

Відповідно до п.п.165.1.39 п.165.1 ст.165 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 50% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі (у 2016 році – 689,00 грн. = 1378,00 грн. х 50%).

Вартість дарунків, яка не перевищує 50% однієї заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, відображається у податковому розрахунку за формою №1ДФ за ознакою доходу «160».

Якщо вартість дитячих новорічних подарунків та квитків, яка надається платнику податків, перевищує у 2016 році 689,00 грн., то сума такого перевищення оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та відображається у податковому розрахунку за формою №1ДФ за ознакою доходу «126», як додаткове благо.

Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 103.04 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Трансфертне ціноутворення за операціями між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні, а також між таким представництвом та іншим нерезидентом

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області зазначає, що Державна фіскальна служба України у листі від 24.10.2016 №22921/6/99-99-15-02-02-15 (далі – лист ДФС №22921) щодо трансфертного ціноутворення за операціями між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні, між постійним представництвом нерезидента в Україні та іншим нерезидентом повідомила наступне.

Операції, здійснені між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні, не вважаються контрольованими, оскільки здійснюються у межах однієї особи.

У разі, якщо господарські операції здійснюються постійним представництвом нерезидента в Україні – платником податку з іншим нерезидентом – пов’язаною особою, чи іншим нерезидентом, зареєстрованим у державі (на території), що включена до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України, операції постійного представництва нерезидента в Україні будуть вважатися контрольованими за умови досягнення критеріїв, визначених п.п.39.2.1.7

п.п.39.2.1 п.39.2 ст.39 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

У листі №22921 також зазначено, що зовнішньоекономічні господарські операції постійного представництва нерезидента в Україні з продажу товарів через інших нерезидентів – комісіонерів будуть вважатися контрольованими у разі виконання умов, визначених п.п.39.2.1.7 п.п.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПКУ.

Зазначений лист розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

https://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/70204.html


Прес-служба СМР - 07.12.2016.

Українська
Англійська