Logo

Telegram
Facebook

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПОВІДОМЛЯЄ


Плата за землю – податкові зміни 2017

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», що набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до статей 282, 288 – 289 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), які регламентують правила нарахування плати за землю та орендної плати.

Законом внесено зміни у частині адміністрування плати за землю, зокрема:

- передбачено звільнення від сплати земельного податку для деяких категорій державних і комунальних закладів та установ, а саме:

а) державних та комунальних дитячих санаторно-курортних закладів та закладів оздоровлення і відпочинку, а також дитячих санаторно-курортних та оздоровчих закладів України, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій, які є неприбутковими і внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення таких підприємств, установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

б) державних та комунальних центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, центрів фізичного здоров’я населення, центрів з розвитку фізичної культури і спорту інвалідів, дитячо-юнацьких спортивних шкіл, а також центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, дитячо-юнацькі спортивних шкіл і спортивних споруд всеукраїнських фізкультурно-спортивних товариств, їх місцевих осередків та відокремлених підрозділів, що є неприбутковими та включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, за земельні ділянки, на яких розміщені їх спортивні споруди. У разі виключення таких установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій, декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

- встановлено, що договір оренди земель державної і комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України (далі – КМУ); розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території. Річна сума платежу для баз олімпійської, паралімпійської та дефлімпійської підготовки, перелік яких затверджується КМУ, не може перевищувати 0,1% нормативної грошової оцінки;

- з метою індексації нормативної грошової оцінки встановлено нову верхню граничну межу індексу споживчих цін – якщо індекс споживчих цін перевищує 115%, такий індекс застосовується із значенням 115.

Змінено ставки акцизного податку

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон №1791), який набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни, зокрема, до пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), яким регулюються ставки акцизного податку.

З 01.01.2017 діють нові ставки акцизного податку на алкогольні напої, що не маркуються марками акцизного податку (до 8,5% об’ємних одиниць), тютюн і тютюнові вироби та пальне.

З 01.03.2017 почнуть діяти нові ставки акцизного податку на алкогольні напої, що підлягають маркуванню марками акцизного податку (пункт 1 розділу II Закону №1791).

Так, пунктом 8 розділу I Закону №1791 внесені зміни, зокрема, до п.п.215.3.1 п.215.3 ст.215 ПКУ щодо ставок акцизного податку на спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво, відповідно до яких ставки податку збільшено:

на 12%:

- на вина кріплені, вермути – з 7,16 грн. до 8,02 грн. за 1 л;

- на вина ігристі та газовані – з 10,40 грн. до 11,65 грн. за 1 л;

- на пиво – з 2,48 грн. до 2,78 грн. за 1 л;

- на сидр і перрі (без додання спирту) – з 0,95 грн. до 1,06 грн. за 1 л;

на 18%:

- на коньяки – з 89,94 грн. до 105,80 грн. за 1 л;

на 20%:

- на лікеро-горілчану продукцію – з 105,80 грн. до 126,96 грн. за 1 л 100-відсоткового спирту;

- на інші зброджені напої з доданням спирту – з 105,80 грн. до 126,96 грн. за 1 л 100-відсоткового спирту;

- на спиртовмісні харчові продукти з вмістом спирту етилового більше 8,5% об’ємних одиниць – з 141,06 грн. до 169,27 грн. за 1 л 100-відсоткового спирту.

Окремо виділено плодово-ягідні вина без додання спирту, тобто зброджені напої, одержані виключно у результаті природного (натурального) бродіння фруктових, ягідних та фруктово-ягідних соків, з вмістом спирту не більше 8,5% об’ємних одиниць, на які встановлено ставки, як на сидр і перрі (без додання спирту), у розмірі 1,06 грн. за 1 л.

Ставки акцизного податку на слабоалкогольні напої (до 8,5% об’ємних одиниць) доведено до єдиних ставок із лікерно-горілчаними виробами, тобто зменшено з 211,59 грн. до 126,96 грн. за 1 л 100-відсоткового спирту.

Ставки акцизного податку на сухі вина не змінено і складають 0,01 грн. за 1 л.

Оподаткування доходу, отриманого ФОП, місцезнаходженням яких є тимчасово окупована територія

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», що набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Так, зокрема, підпунктом 5 пункту 135 розділу I Закону №1791 підрозділ 10 «Інші перехідні положення» розділу XX «Перехідні положення» ПКУ доповнено пунктом 38, яким визначено особливості справляння податків і зборів на період проведення антитерористичної операції, для платників податків, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, визнана такою відповідно до Постанови Верховної Ради України «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями», або населені пункти на лінії зіткнення, та/або платників податків, які мають об’єкти оподаткування, з яких сплачуються місцеві податки, збори.

Дія цього пункту не поширюється на територію України, визнану тимчасово окупованою відповідно до Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України».

Відповідно до підпункту 38.9 пункту 38 підрозділу 10 розділу XX ПКУ під час нарахування (виплати) фізичним особам - підприємцям (ФОП), місцезнаходженням або місцем проживання яких є тимчасово окупована територія та/або територія населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення (незалежно від системи оподаткування), доходу від здійснення ними підприємницької діяльності суб’єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий дохід, зобов’язані утримати податок на доходи у джерела виплати. При цьому на таких осіб не поширюється дія пункту 177.8 статті 177 ПКУ.

З 2017 року розширено поняття «незалежна професійна діяльність»

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон №1791), який набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до статті 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), яка містить визначення понять.

Так, зокрема, з урахуванням змін, внесених підпунктом 3 пункту 1 розділу I Закону №1791 до підпункту 14.1.226 пункту 14.1 статті 14 ПКУ, незалежна професійна діяльність це – участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, приватних виконавців, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою – підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб;

Таким чином з 2017 року до осіб, які займаються незалежною професійною діяльністю також відносяться і приватні виконавці.

Щодо Львівської митниці ДФС

20.01.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Вчора правоохоронними органами було затримано в.о. заступника начальника Львівської митниці ДФС Юрія Борисова.

Наразі призначено проведення службового розслідування, на час якого все керівництво Львівської митниці ДФС відсторонено від виконання службових обов’язків.

Роман Насіров: 2016 – став роком поглиблення міжнародного співробітництва ДФС

20.01.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Протягом 2016 року Державна фіскальна служба проводила активну роботу, спрямовану на виконання зобов’язань України у сфері євроінтеграції. Як результат – поглиблення співробітництва з міжнародними організаціями, податковими та митними органами іноземних країн. У тому числі і за напрямами залучення міжнародної фінансової та технічної допомоги. Про це йдеться в матеріалі Голови ДФС Романа Насірова, опублікованому в інтернет-виданні «Обозреватель».

Фахівці ДФС разом із колегами з Німеччини, Польщі та Литви впроваджують спільний дворічний проект TWINNING, спрямований на розвиток інтегрованого управління кордонами. Україна бере участь у проекті технічної допомоги ЄС "Підвищення потенціалу країн Східного Партнерства у сфері інтегрованого управління кордонами". В рамках цього проекту, з використанням інструменту TAIEX, було проведено тренінги для працівників ДФС та митниці для ознайомлення останніх з передовим європейським досвідом у цій сфері.

«Ми продовжуємо активно працювати з Місією Європейської Комісії з надання допомоги в питаннях кордону, якою керує Єндрю Тесорьєр. Можна згадати і про проект "ЕVAL 2016" з моніторингу та оцінки процедур митного контролю на українсько-молдовському кордоні, а також співпрацю з Генеральним директором Генерального директорату з оподаткування та митного союзу Європейської комісії паном Стівеном Квестом та з Генеральним директором Європейського офісу з питань боротьби із шахрайством паном Джованні Кесслером», - зазначив Голова ДФС Роман Насіров.

«Окрім підтримки наших партнерів з Євросоюзу, послідовною і масштабною виглядає співпраця з Урядом США та нашими колегами у цій країні. Я дуже задоволений тим, що нам вдалося досягти високого рівня співпраці з американською стороною. Нагадаю, 23 травня 2016 року була підписана Угода між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки про взаємну допомогу між митними адміністраціями. Зі сторони США Угода була підписана Гілом Керліковські, керівником митної та прикордонної служби США. Про підписання цієї Угоди ми домовилися з паном Керліковські ще у червні 2015 року під час мого візиту до США. ДФС та прикордонна служба США протягом року узгоджувала правки до тексту Угоди, і нарешті вона не тільки підписана, але ми вже успішно співпрацюємо в її рамках. Це допоможе реалізувати спільні проекти зі зміцнення безпекової спроможності митних підрозділів ДФС і покращить діяльність служби у сфері протидії митним правопорушенням та боротьбі з контрабандою», - додав він.

Сполучені Штати додатково виділяють Україні 220 мільйонів доларів на проведення реформ, у тому числі і на реформу українських митних органів. Відтак країни будуть надавати одна одній адміністративну допомогу в попередженні незаконних дій та оборудок, які завдають збитків економікам обох країн. Також американські експерти з Департаменту казначейства США протягом року проводили в ДФС навчальні семінари з обміну досвідом. Це стосувалося питань супроводження великих платників податків, аудиту, трансфертного ціноутворення і міжнародного оподаткування, боротьби з корупцією, розробки ІТ-проектів.

Іван Романов: У 2016 році Акредитованим центром сертифікації ключів видано понад 1,1 млн. посилених сертифікатів відкритих ключів

20.01.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Протягом 2016 року послугами Акредитованого центру сертифікації ключів, який діє при ДФС, скористалися 332,3 тис. осіб. Про це повідомив директор Інформаційно-довідкового департаменту ДФС Іван Романов.

За його словами, клієнтам центру видано понад 1,1 млн. посилених сертифікатів відкритих ключів.

Серед клієнтів Акредитованого центру переважну більшість складають фізичні особи. За вказаний період за безкоштовними ключами до відділень центру звернулося майже 220,5 тис. фізичних осіб, яким видано 483,1 тис. посилених сертифікатів.

Кількість юридичних осіб, які стали власниками електронних ключів, сягнула майже 111,8 тис. Їм видано 631,5 тис. посилених сертифікатів.

Загалом від початку своєї діяльності центр обслуговує понад 5,1 млн. посилених сертифікатів.

«Надання послуг електронного цифрового підпису, на відміну від комерційних структур, в Акредитованому центрі безкоштовне. Також звертаємо увагу, що для подання декларації за минулий рік особа має використовувати особистий ключ електронного цифрового підпису. Тому радимо усім не відкладати візит до представництв Акредитованого центру на кінець звітного періоду», – підкреслив Іван Романов.

Посадовець також розповів, що отримати посилені сертифікати відкритих ключів можна в будь-якому відділенні центру. Їх кількість на сьогодні складає 54, які розміщені в кожному регіоні України (https://acskidd.gov.ua/contacts).

Термін дії сертифікатів – 2 роки з моменту формування. Для його отримання необхідно заповнити реєстраційні заяви та зібрати всі необхідні документи для реєстрації та отримання послуг електронного цифрового підпису. З повним переліком документів можна ознайомитися на веб-порталі ДФС за посиланням https://acskidd.gov.ua/r_kor.

«Після того, як зібрані всі документи та заповнені заяви, необхідно звернутися до представництва Акредитованого центру для отримання посилених сертифікатів. Програмне забезпечення для роботи з електронним цифровим підписом можна безкоштовно завантажити з веб-порталу ДФС», – наголосив Іван Романов.

Топ-5 порушень митних правил від Київської міської митниці ДФС 2016 року

23.01.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Одним з видів правопорушень є ввезення товарів з заниженою вартістю. Це досить ризикові оборудки, адже у Державній фіскальній службі працюють професійні аналітики, які вивчають та перевіряють подану до митного оформлення на предмет достовірності даних. Київська міська митниця ДФС має таких спеціалістів і фіксує непоодинокі випадки, коли ділки ввозять товар за значно нижчою вартістю аніж є насправді. Тож пропонуємо вам топові випадки незаконного переміщення товарів від столичних митників

1. Кава з присмаком порушення

Суть порушення полягала у ввезенні на митну територію України з Китаю 15т розчинної кави на підставі документів, що містили неправдиві відомості про вартість товару.

До митного оформлення були подані товаросупровідні документи за якими вартість розчинної кави складала 61 тис. дол., проте в результаті аналітичної роботи митників виявилось, що справжня вартість кави – 114 тис. дол.

За результатами судового розгляду особу правопорушника визнано винною та накладено стягнення у вигляді штрафу – понад 3 млн. грн. з конфіскацією товарів, що були вилучені митницею.

2. Великі гроші на дрібницях

Декілька протоколів про порушення митних правил отримав один із співробітників підприємства за спробу ввезення товарів широкого вжитку до України за документами, що містили неправдиві відомості про вартість.

Серед товарів які ввозили різноманітний крам від шкарпеток до швейних виробів. Загальна кількість та вартість за поданими митникам документами товару складала 85 т на 398 тис. дол, але під час перевірки документів митники виявили, що насправді вартість товару склала майже 900 тис.дол.

Складено протоколи про порушення митних правил у відношенні посадової особи вітчизняного підприємства за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

За результатами судового розгляду по усіх справах особу правопорушника визнано винною та накладено стягнення у вигляді штрафу на загальну суму 11,5 млн. грн. зі стягненням вартості предметів правопорушення – 11,5 млн. грн.

Не одними виявленнями порушень з заниженням вартості товарів може похвалитись митниця є й ряд інших не менш важливих завдань з економічної безпеки країни.

3. «Крилата посилка» з військовим начинням

Співробітниками Київської міської митниці ДФС припинили спробу незаконного вивезення товарів військового призначення, які за висновком експерта належать до авіаційного майна, призначеного для встановлення на військові літаки (бойові літальні апарати) типу МиГ-29, Су-27 та військові вертольоти типу Ми-8, Ми-24 різних модифікацій.

Обладнання відправлялось нашим співвітчизником до Польщі на адресу юридичної особи. За документами вкладення містили блоки живлення, стабілізатори напруги та годинники вагою понад 200 кг та загальною вартістю 162 дол. США.

Однак у митників виникли підозри стосовно переміщуваних товарів у посилках і під час митного контролю було встановлено, що вантаж зазначених міжнародних експрес-відправлень, за зовнішніми ознаками, може належати до товарів військового призначення. Згідно додатково наданої відправником документації, вантаж в обох посилках належить до засобів безперебійної подачі електроенергії для освітлення домівки.

Проте, по факту, було підтверджено висновком експерта, що виявлені предмети належать до авіаційного майна. Будь яких дозвільних документів для вивезення з України товарів військового призначення у відправника не було. Київською міською митницею ДФС було складено протокол про порушення митних правил за ознаками ст.483 Митного кодексу України.

Враховуючи характер вантажу, до процедури митного контролю було залучено ГУ СБУ у м. Києві та Київській обл.

За протоколом виявлене авіаційне обладнання було вилучено, а на порушника накладено штраф у розмірі 100% вартості предметів правопорушення.

Також столичні митники пильнують і за тим, щоб культурні цінності переміщувались на законних підставах через кордон України та не допустити спроби контрабанди такими предметами.

4. Незаконна виставка

Цілу колекцію з 21 картини європейських живописців XVIII – поч. XX століття намагалась вивезти до Китаю наша співвітчизниця.

Картини намагались незаконно надіслати у посилках. Громадянка України оформлюючи міжнародне експрес відправлення вказала, що до Китаю відправляє копії картин, але в митників виникли підозри щодо «щирості» заявленої громадянкою інформації.

Після проведення митного огляду з залучення експертів-мистецтвознавців, підозри підтвердилися. Згідно попереднього висновку фахівців, 18 з оглянутих картин є оригінальними творами живопису, виконані професійними європейськими, переважно німецькими, живописцями XVIII – поч. XX століття. Всі картини відрізняються високим рівнем виконавчої майстерності, що дозволяє віднести їх до Державного реєстру національного культурного надбання.

Складено протоколи про порушення митних правил за ст. 483 Митного кодексу України. Картини вилучено.

Остаточна цінність та вартість всієї колекції буде встановлена після проведення ґрунтовної мистецтвознавчої експертизи.

І на останок досить цікавий випадок, коли підприємець вирішив ввезти до України з Росії гречку на понад півмільйона гривень.

5. Вскочив в гречку

Сорок тонн гречаної крупи на суму 540 тис. грн. намагався ввезти український підприємець, яка внесена до переліку товарів, заборонених до ввезення на митну територію України, що походять з Російської Федерації.

Складено два протоколи про порушення митних правил за ознаками ст. 472 Митного кодексу України.

За результатами судового розгляду особу правопорушника визнано винною та накладено стягнення у вигляді штрафу – 540 тис. грн. з конфіскацією товарів, що були вилучені митницею.

Ярослав Шашенков: Протягом минулого року було зменшено кількість судових справ за участі органів ДФС

23.01.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Протягом 2016 року кількість судових справ за участі органів ДФС зменшилась на 42,1 тис., або на 33% порівняно з 2015 роком. Про це повідомив директор Регуляторно-правового департаменту ДФС Ярослав Шашенков.

За його словами, сума по цих судових справах збільшилась на 1,5 млрд.грн., або на 0,7%.

«Із загальної кількості судових справ, що протягом минулого року перебували на розгляді в судах різних інстанцій, одну з ключових категорій становили справи за позовами платників до органів ДФС про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень. За 2016 рік на розгляді у судах перебувало 44,8 тис. таких справ на загальну суму 164,2 млрд. грн.», - розповів Ярослав Шашенков.

Із зазначеної кількості справ судами вже розглянуто 11,1 тис. справ вказаної категорії на загальну суму 46,8 млрд. грн. З них на користь органів ДФС вирішено 4 тис. справ на суму 24,5 млрд. гривень.

У цілому, за результатами розгляду судових справ на користь органів ДФС (у т.ч. у попередньому періоді) у 2016 року (станом на 01.01.2017) до бюджету вже надійшло 2,9 млрд. гривень.

Зменшилась на 2% порівняно з 2015 роком і кількість судових спорів, пов’язаних з оскарженням рішень митниць ДФС, прийнятих у зв’язку зі здійсненням митного контролю та оформленням.

Так, станом на 1 січня 2017 року, на розгляді у судах перебувало 5,9 тис. таких справ на загальну суму 2,6 млрд. гривень. Розглянуто 2,4 тис. справ на суму 751,8 млн. грн., з них на користь митниць ДФС вирішено 769 справ на суму 340,2 млн. грн. Решта справ знаходиться на розгляді – рішення не прийняті.

Тетяна Пажитнова: На сьогодні в органах ДФС працює 41,9 тис. працівників

24.01.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

(Оновлено)

Фактична чисельність працівників ДФС станом на 20 січня складає 41 868 працівників. Про це розповіла начальник Департаменту кадрової політики та роботи з персоналом ДФС Тетяна Пажитнова.

За її словами, граничну чисельність працівників апарату та територіальних органів було скорочено на виконання постанови Кабінету Міністрів від 21 жовтня 2015 року №840 «Про внесення змін у додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2014 р. № 85».

Так, чисельність працівників центрального апарату ДФС скорочено з 2 186 до 1 530 працівників, територіальних органів з 56 640 до 39 648, у тому числі митниці з 11 019 до 9 917.

На сьогодні новий штат укомплектовано на 94 відсотки. Тривають заходи із забезпечення дотримання законодавства про працю та проходження державної служби при скороченні або переведенні працівників.

«Всі заходи щодо скорочення працівників служби вживаються відповідно до вимог чинного законодавства. Було проведено реорганізацію деяких територіальних органів ДФС шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів. Це призвело до зменшення кількості податкових інспекцій з 322 до 168», – розповіла Тетяна Пажитнова.

Крім того, реорганізовано спеціалізовані державні податкові інспекції з обслуговування великих платників за рахунок їх приєднання до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби.

Топові затримання на митницях ДФС за 2016 рік

25.01.2017

Багато існує різноманітних і схем, і способів, які вигадують порушники аби отримати користь з того чи іншого порушення митного законодавства. Проте митники пильно стежать за дотриманням правил переміщення товарів. Тому на цей раз хочемо представити другу частину зведеного рейтингу порушень митних правил, які виявили на різних митницях протягом 2016 року.

1. «Інструменти» для порушення

В хитромудрий спосіб вибрав громадянин Казахстану аби вивезти майже 13,5 тонн інструментів з нашої країни до своєї батьківщини. Інструмент був розміщений по всій довжині контейнера та прихований серед товару вже заявленого в товаросупровідних документах таким чином, що не дозволяло його візуальний огляд та виявлення без повного вивантаження контейнера.

Незадекларовані інструменти на загальну суму понад 422 тис. грн. виявили під час проведення житомирськими митниками огляду контейнеру на станції «Коростень».

Складено протокол про порушення митних правил. За рішенням суду товар конфісковано та застосовано штраф у розмірі 100 % вартості товару.

2. Кошерні продукти

Близько 80 кілограмів замороженого м’яса намагались провезти до України по так званій зеленці.

Загалом 80 кілограмів продуктів у поліетиленовій упаковці виробника з маркуванням «Kosher For Passover, KADASSIA, kosher for Pesach» знаходилось у трьох текстильних валізах, які виявили вінницькі митники в пункті пропуску «Аеропорт-Вінниця».

Таку значну партію продуктів харчування виявили у під час митного контролю багажу громадянина Франції, який прибув рейсом з Варшави до України та обрав спрощену форму митного контролю «зелений коридор», тим самими заявив що жодних товарів понад норму не переміщує. Проте вже при митному огляді багажу виявилось, що громадянин був не зовсім щирим з митниками.

Складено протокол про порушення митних правил за статтею 471 Митного кодексу України. Товари, які незаконно намагався перемістити громадянин Франції на митну територію України, тимчасово вилучені. Триває провадження за справою.

Хочемо нагадати, що відповідно до ч.2 ст. 378 Митного кодексу України громадяни можуть ввозити на митну територію України харчові продукти для власного споживання на загальну суму, яка не перевищує еквівалент 200 Євро на одну особу в упаковці виробника, призначені для роздрібної торгівлі, у кількості не більше ніж 1 упаковка або загальною масою, яка не перевищує 2 кілограмів кожного найменування на одну особу.

3. Неблагонадійна благодійність

Досить часто порушники намагаються ввезти до України новий товар під виглядом бувшого у використанні адже за останній не треба платити митних платежів.

Ось і наступному випадку рівненські митники попередили спробу не тільки ввезення одного товару під виглядом іншого, а й припинили ухилення від сплати митних платежів з товару на загальну суму 2,5 млн. грн.

На адресу однієї української благодійної організації протягом трьох місяців надходив товар, який вказували ділки в митних деклараціях як "Одяг,взуття, ковдри, подушки, килими бувші у вжитку, не більше 25% зношеності, для дорослих та дітей».

Митники провели повний митний огляд товарів та транспортного засобу. Огляд проводився з повним вивантаженням товару з транспортного засобу, встановленням його кількісних та вагових характеристик. І встановили, що незадекларовані у митних деклараціях та товаросупровідних документах, а також товари без ознак носіння на загальну суму понад 2,5 млн. грн.

Таким чином, декларант порушив вимоги ч. 1 ст. 257 Митного кодексу України, не заявив за встановленою формою точні та достовірні відомості про найменування, вагу та кількість товарів, тобто про наявність товарів, а також точні та достовірні відомості щодо кількості та ваги товарів у заявлених ним до митного оформлення партіях товарів згідно митної декларації.

Складено протоколи про порушення митних правил, відповідальність за яке передбачено статтею 472 Митного кодексу України.

4. Темна справа зі світлом.

Незаконну схему переміщення через кордон однотипних товарів на загальну суму понад 1,5 млн. грн. дрібними партіями викрили співробітники Чернігівської митниці ДФС у пункті пропуску «Нові Яриловичі».

Мешканець Києва вивіз за межі Республіки Білорусь через пункт пропуску «Нова Гута» вантаж ламп та освітлювальних приладів китайського виробництва у кількості 441 од. та вартістю 9,5 тисяч доларів. Ці дані надала на запит українських колег Гомельська митниця. Але український пункт пропуску цей же громадянин перетинав уже на іншому транспортному засобі і задекларував, що ввозить лише 25 од. ламп та освітлювальних приладів вартістю понад 400 доларів. На цей товар він надав відповідні документи. Для ввезення решти товарів він залучив місцевих мешканців. Товар розподілили дрібними партіями, щоб вартість кожної не перевищувала 500 доларів (дозволяється ввозити без оподаткування). Загалом до участі в оборудці було залучено понад 10 осіб.

Припинена на Чернігівщині оборудка, можливо, була «пробним каменем»… Порушник, здавалося б, провів велику організаційну роботу. Проте прорахувався.

Відносно нього порушено адміністративну справу за ч. 1 ст. 483 (санкції: штраф у розмірі 100 відсотків вартості товарів з їх конфіскацією) та ст. 485 (штраф у розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів) Митного кодексу України. Згідно експертного висновку, загальна вартість предметів правопорушення становить 1 510 751 гривень.

5.Палити заборонено

В Запорізькому аеропорту співробітники Запорізької митниці ДФС зафіксували факт нелегального ввезення партії суміші для куріння кальяну.

Як з'ясувалося, громадянин Туреччині прибув до Запоріжжя авіарейсом "Стамбул-Запоріжжя". Разом із іншими пасажирами він свідомо обрав для проходження митного контролю "зелений коридор", який здійснюється у спрощеному порядку і не передбачає заповнення митної декларації. Але у його ручній поклажі, окрім особистих речей, митники виявили 48 пачок тютюну для кальяну вагою 24 кг загальною вартістю 2,4 тисячі гривень.

Згідно з Митним кодексом України громадяни, які досягли 18-річного віку, можуть ввозити на митну територію України в ручній поклажі або супроводжуваному багажі без сплати митних платежів та без письмового декларування лише 250 грамів тютюну із розрахунку на одну особу.

Таким чином громадянин Туреччини порушив порядок проходження митного контролю в зонах спрощеного митного контролю.

Складено протокол про порушення митних правил за ознаками правопорушення, передбаченого ст. 471 Митного кодексу України. Санкція цієї статті передбачає накладення на порушника штрафу в розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією предметів правопорушення.

рина Боднарчук: У минулому році вилучено та оприбутковано на складах митниць майно на суму 408,3 млн. гривень

25.01.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

засоби та прекурсори, медикаменти, що незареєстровані на території України. Протягом 2016 року через порушення митних правил митницями вилучено та оприбутковано на склади митниць майно на загальну суму - 408,3 млн. грн. Про це повідомила в.о. директора Департаменту фінансування бухгалтерського обліку та звітності – головного бухгалтера ДФС Ірина Боднарчук.

За її словами, основну питому вагу вартості вилучених товарів складають автомобілі (125,0 млн. грн., або 30,6 %) та товари широкого вжитку (93,8 млн. грн., або 23,0 %).

«За даними бухгалтерського обліку протягом 2016 року з урахуванням справ, порушених у попередніх роках, судами прийнято рішення відносно вилученого митницями майна на суму 470,2 млн. грн. З них конфісковано – на 177,9 млн. грн, повернуто власнику – на 292,3 млн. грн.», – зазначила Ірина Боднарчук.

Крім того, протягом минулого року вилучено валюти та цінностей на загальну суму 113,7 млн. грн. З урахуванням справ, порушених у минулих роках, судами прийнято рішення про конфіскацію валюти та цінностей на суму 46,6 млн. грн., про повернення власнику – на 45,5 млн. грн.

Посадовець також розповіла, що протягом минулого року від реалізації конфіскованого судами за матеріалами митниць майна бюджет отримав 14,4 млн. грн. Надходження коштів від реалізації майна, що на інших законних підставах переходить у власність держави крім конфіскації, склали 4,7 млн. грн. До такого майна належить вилучене у справах про порушення митних правил швидкопсувне майно (реалізується до рішення суду), майно, за яким власник або уповноважена ним особа не звернулися до закінчення терміну зберігання на складі митниці (у тому числі таке, що підлягає поверненню за рішенням суду, але власник за яким не звернувся), а також майно, що поміщене у митний режим відмови на користь держави.

Обсяг зарахованої до Держбюджету вилученої митницями валюти та цінностей склав 49,3 млн. грн.

«Таким чином, загальний обсяг бюджетних надходжень протягом 2016 року за результатами розпорядження товарами, валютою та цінностями, що перейшли у власність держави за порушення митного законодавства, становить 68,4 млн. грн.», – підкреслила Ірина Боднарчук.

При цьому посадовець звернула увагу, що певна частина майна, що переходить у власність держави, не може розглядатись як джерело надходження коштів до бюджету, адже чинним законодавством встановлено інші шляхи поводження з нею. Зокрема, продукція, що не має підтверджуючих документів про її якість, відноситься законодавством до неякісної та небезпечної, а отже підлягає однозначному знищенню. Також знищенню підлягають вилучені митницями тютюнові вироби та алкогольні напої, наркотичні

Роман Насіров: Результати детінізації – додаткові десятки мільярдів надходжень до бюджету

25.01.2017 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

2017 рік почався з нових рекордів. У січні зафіксовано найбільший показник за всю історію адміністрування ПДВ - платниками задекларовано до сплати 22,4 млрд гривень ПДВ. «Таких цифр ще ніколи не було, це на сьогодні рекордний для нас результат», - зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.

«Податок на додану вартість є одним з бюджетоформуючих податків, чи не основною статтею доходів бюджету. Тобто ці 22,4 млрд гривень підуть на пенсії, заробітну плату, виплати малозабезпеченим, фінансування інфраструктурних проектів», - наголосив очільник служби.

За його словами, у січні платниками податків задекларовано майже вдвічі більше, ніж середньомісячне декларування податку за січень-грудень 2016 року.

«У грудні ми вже встановили рекорд - 16,6 млрд гривень. А вже сьогодні завдяки проведеним заходам з детінізації економіки ми збільшили цей показник на 6 млрд і встановили новий рекорд», - зазначив він.

23.01.2017

В 2016 році внутрішня безпека ГУ ДФС у Дніпропетровській області

провела 190 службових розслідувань та перевірок

Протягом минулого року управлінням внутрішньої безпеки Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено 190 службових розслідувань та перевірок.

За матеріалами управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області 18-ти працівникам фіскальної служби оголошено підозри про скоєння кримінальних правопорушень; винесено 53 подання керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 32 працівника служби.

З метою недопущення на вакантні та керівні посади в органах ДФС осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, у 2016 році проведено перевірки 140 кандидатів на зайняття посад в підрозділах ГУ ДФС області. За підсумками перевірок 7 претендентам відмовлено у призначенні на посаду.

Податковий календар на 25 та 27 січня 2017 року

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що

25 січня, середа, останній день подання

- декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари/продукцію;

27 січня, пятниця, останній день сплати

- авансового внеску податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, юридичними особами за 4-й квартал 2016 року;

- авансового внеску з транспортного податку юридичними особами за 4-й квартал 2016 року.

У 2017 році змінено ставки акцизного податку на тютюн і тютюнові вироби

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон №1791), який набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни, зокрема, до пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), яким регулюються ставки акцизного податку.

Так, пунктом 8 розділу I Закону №1791 внесені зміни, зокрема, до підпунктів 215.3.2 – 215.3.3 пункту 215.3 статті 215 ПКУ щодо ставок акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, відповідно до яких:

на 40% збільшено:

• специфічні ставки податку:

- на тютюнові вироби – з 318,26 грн. до 445,56 грн. за 1000 шт.;

- на тютюнову сировину, тютюнові відходи, тютюн та замінники тютюну – з 399,84 грн. до 559,78 грн. за 1 кг (нетто);

• мінімальне акцизне податкове зобов’язання зі сплати акцизного податку із сигарет з фільтром та без фільтра і цигарок – з 425,75 грн. до 596,05 грн. за 1000 штук. При цьому, адвалорну ставку акцизного податку на сигарети з фільтром та без фільтра і цигарки залишено без змін на рівні 12%.

Для визначення бази оподаткування акцизним податком для тютюну, замінників тютюну, тютюнової сировини та тютюнових відходів ПКУ доповнено новою нормою щодо ваги нетто, а саме:

«Вагою нетто вважається вага товару (продукції) без урахування ваги будь-якої тари чи упаковки. У разі, якщо складовими частинами (елементами) підакцизного товару (продукції) є сукупно підакцизні товари (продукції) та інші види продукції, для цілей оподаткування акцизним податком врахуванню підлягає лише вага тих складових частин (елементів), які належать до підакцизних товарів (продукції)».

Нарахування земельного податку фізичним особам – податкові зміни 2017

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», що набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до статей 281 та 286 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), які регламентують правила нарахування земельного податку фізичним особам.

Законом внесено зміни у частині адміністрування земельного податку (далі – податок) з фізичних осіб, зокрема:

- передбачено, подання фізичною особою, яка має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, до 1 травня поточного року письмової заяви у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги. Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, в якому подано таку заяву;

- передбачено, що нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 ПКУ.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника – фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника – фізичної особи до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Якщо такий перехід відбувається після 1 липня поточного року, то контролюючий орган надсилає (вручає) попередньому власнику нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо:

- розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, користування пільгою, контролюючий орган за місцем знаходження земельної ділянки проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

24.01.2017

На Дніпропетровщині відзначено День Соборності України

Відразу в декількох святкових заходах прийняли участь керівництво Головного управління ДФС у Дніпропетровській області в святковий для України день – День Соборності. В день підписання акту Злуки Української Народної Республіки і Західноукраїнської Народної Республіки.

Зранку, 22 січня, у місті Дніпро відбулася святкова церемонія покладання квітів до підніжжя пам’ятника Тарасу Шевченку.

А вже вдень, на Соборній площі Дніпра, святково відкрито пам’ятний знак, що ввібрав в себе і історію України і її сьогодення, і навіть майбутнє – Хрест єдності українських земель.

Пам’ятний Хрест у Дніпрі з’явився завдяки народному депутату України Андрію Денисенко і саме його подякував за чудовий подарунок місту міський голова Борис Філатов.

Завершилося свято у Дніпрі святковим маршем військових Дніпропетровщини та виступом Олега Скрипки з сучасною версією пісні «Зродились ми великої години».

Платники Дніпропетровщини спрямували на підтримку

української армії понад 1,25 мільярда гривень

Саме стільки військового збору надійшло до державного бюджету від платників Дніпропетровської області впродовж 2016 року. Це перевищує фактичні показники 2015 року на 158,5 млн. грн., або на 14,5 відсотків.

Зокрема, за грудень минулого року надходження військового збору склали 137,4 млн. грн., що на 11,2 млн. грн., або майже на 9 відсотків більше, ніж у грудні 2015 року.

Нагадуємо, ставка для обчислення військового збору складає 1,5% від об’єкта оподаткування. Платниками збору є фізичні особи – резиденти, які отримують доходи, як в Україні, так і за її межами, фізичні особи – нерезиденти, які отримують доходи в Україні, а також податкові агенти.

Звіт про контрольовані операції: зміни – 2017

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що пунктом 11 розділу І Закону України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», що набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до статті 39 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), яка регламентує правила застосування трансфертного ціноутворення (далі – ТЦУ).

Зокрема, зазнала змін гранична дата подання звіту про контрольовані операції, а саме: гранична дата подання звіту про контрольовані операції перенесена з 1 травня на 1 жовтня року, що настає за звітним (п.п.39.4.2 п.39.4 ст.39 ПКУ).

Розширено перелік обов’язкової до зазначення у документації інформації. Так, до вже існуючого переліку інформації слід буде додатково подати:

• інформацію про осіб, яким платник податків надає місцеві управлінські звіти (назва держави, на території якої такі особи утримують свої головні офіси);

• опис структури управління платника податків, схема його організаційної структури (раніше мова йшла про опис структури групи);

• опис діяльності та стратегії ділової активності, що провадиться платником податків, зокрема, економічні умови діяльності, аналіз відповідних ринків товарів (робіт, послуг), на яких проводить свою діяльність платник податків, основні конкуренти;

• відомості про участь платника податків у реструктуризації бізнесу або передачі нематеріальних активів у звітному або попередньому році з поясненням аспектів цих операцій, що вплинули або впливають на діяльність платника податків;

• копії відповідних договорів (контрактів), якими супроводжується контрольована операція (раніше було достатньо опису такої операції).

У разі, якщо стороною контрольованої операції здійснюється постачання (продаж) товарів, робіт, послуг за контрольованими операціями декільком особам, і для цілей встановлення відповідності умов принципу «витягнутої руки» здійснюється порівняння показника рентабельності такого постачальника, в такому разі документація має містити опис алгоритму розподілу витрат постачальника, понесених для здійснення таких операцій, які враховуються під час розрахунку показника рентабельності. Такий опис має містити інформацію про економічне обґрунтування вибору алгоритму розподілу витрат, методику його застосування, а також фактичний розрахунок, здійснений відповідно до обраної методики.

Яким чином подають звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску та сплачують єдиний внесок ФОП та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, у разі припинення діяльності?

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.

Відповідно до підпунктів 4 та 5 частини першої статті 4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), у тому числі ФОП – платники єдиного податку, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність.

У разі припинення діяльності ФОП та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані подати самі за себе звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) згідно з додатком 5 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 із змінами і доповненнями (далі – Порядок №435), із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності (п.8 розділу ІІІ Порядку №435).

Термін сплати зобов’язань, визначених ФОП або особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, у Звіті з позначкою «ліквідаційний» настає у день подання такого Звіту, відповідно єдиний внесок повинен бути сплачений до дати подання Звіту включно.

Крім цього, зняття з обліку ФОП, у тому числі ФОП – платників єдиного податку, здійснюється органами доходів і зборів на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, а осіб, які провадять незалежну професійну діяльність – за їхньою заявою, після проведення передбачених законодавством перевірок платників, звірення розрахунків та проведення остаточного розрахунку.

У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП та особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, така особа користуються правами, виконує обов’язки та несе відповідальність, що передбачені для платника єдиного внеску у частині діяльності, яка здійснювалася нею як ФОП або особою, яка провадить незалежну професійну діяльність.

За порушення норм Закону №2464 платники єдиного внеску несуть фінансову та адміністративну відповідальність відповідно до статей 25 та 26 Закону №2464 та ст.165 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 №8073-Х зі змінами та доповненнями.

Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 301.04.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

25.01.2017

Змінена форма податкової декларації про майновий стан і доходи

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859» з 1 січня 2017 року змінено форму податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація), яка подається фізичними особами – платниками податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) та військового збору у випадках, передбачених розділом IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ), про отримані у 2016 році доходи. За цією формою також мають право подати декларації громадяни для отримання податкової знижки за минулий рік.

Відповідно до внесених змін кількість додатків до декларації зменшено з чотирьох до двох. У зв’язку із запровадженням ставки податку у розмірі 18% замість 15% та 20%, скасовано додаток до декларації, який передбачав здійснення перерахунку ПДФО при отриманні доходів від двох та більше податкових агентів, у випадках, передбачених п.п.«є» п.176.1 ст.176 ПКУ. Отже, платники податків за результатами декларування за 2016 рік не повинні проводити перерахунок ПДФО та заповнювати окремий додаток у разі отримання доходів від двох та більше податкових агентів.

Також скасовано додаток до декларації, в якому платник податків здійснював розрахунок податкових зобов’язань з отриманих іноземних доходів. Тепер сума отриманих іноземних доходів (перерахованих у гривні за валютним курсом Національного банку України, що діяв на момент нарахування (отримання) таких доходів), відповідні податкові зобов’язання, інформація щодо країни походження доходу та назви валюти відображається у декларації без заповнення окремого додатку.

Таким чином, на сьогодні у додатках до декларації платник здійснює розрахунок податкових зобов’язань лише за доходами, база оподаткування яких розраховується з урахуванням понесених витрат, а саме: при визначенні інвестиційного прибутку (додаток Ф1) та при розрахунку податкових зобов’язань самозайнятими особами (додаток Ф2). Крім того, для зручності платників податків у відповідних рядках додатків до декларації зазначені ставки ПДФО та військового збору.

Також, платники податків, які отримали доходи від продажу (обміну) об’єктів рухомого та нерухомого майна, які згідно з ПКУ не підлягають оподаткуванню, при заповненні декларації відображають такі доходи в окремому рядку.

З 01.01.2016 змінено порядок сплати авансових платежів з ПДФО фізичною особою – підприємцем (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування).

Такі особи розраховують та сплачують авансові платежі згідно з фактичними даними, зазначеними у Книзі обліку доходів і витрат, кожного календарного кварталу до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня). При цьому авансовий платіж за четвертий календарний квартал не розраховується та не сплачується.

У зв’язку із зазначеними змінами, тепер фізичні особи – підприємці (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) у декларації (графа 6 рядка 10.7) відображають загальну (річну) суму ПДФО, що підлягає сплаті до бюджету, яка розраховується у розділі І додатку Ф2 до декларації та дорівнює значенню рядка 1.1 додатку Ф2.

Разом з тим, довідково у рядках 1.2 – 1.4 додатку Ф2 платники відображають суму сплачених авансових платежів з ПДФО та залишок суми ПДФО, що підлягає сплаті або поверненню.

Звертаємо увагу, що у декларації відображається чистий оподатковуваний дохід самозайнятих осіб наступним чином:

- фізичною особою – підприємцем (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) чистий оподатковуваний дохід вказується у графі 3 рядка 10.7 декларації,

- фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, – у графі 3 рядка 10.8 декларації.

Роздрібний акциз з пального скасовано

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон №1791), який набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у частині акцизного податку.

Так, зокрема, підпунктом 2 пункту 1 розділу I Закону №1791 у п.п.14.1.212 п.14.1 ст.14 ПКУ із визначення терміну «реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів» вилучено положення щодо реалізації пального, як фізичного відпуску з автозаправної станції (АЗС) та/або автомобільної газозаправної станції (АГЗС) незалежно від форми розрахунків.

Таким чином, з 01.01.2017 скасовано акцизний податок із роздрібного продажу пального.

З урахуванням змін, внесених Законом №1791 до п.п.14.1.212 п.14.1 ст.14 ПКУ, у п.п.215.3.10 п.215.3 ст.215 ПКУ виключена норма, відповідно до якої для пального, що реалізується суб’єктами господарювання у роздрібній торгівлі, ставка акцизного податку становить 0,042 євро за кожний літр реалізованого (відпущеного) товару.

Акцизний податок з роздрібного продажу пального у розмірі 0,042 євро за 1 л, який сплачувався до місцевих бюджетів за місцезнаходженням АЗС та/або АГЗС, перенесено до основної ставки акцизного податку, що сплачується виробниками та імпортерами.

Водночас на суб’єктів господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію пального та не є платниками акцизного податку з роздрібного продажу пального, як і раніше, поширюються норми ПКУ щодо функціонування системи електронного адміністрування реалізації пального.

Такі суб’єкти господарювання не заповнюють розділ II додатка 6 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів» до декларації акцизного податку

Звертаємо увагу, що зазначені норми стосуються лише операцій з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пальним, здійснені після 01.01.2017.

Подовжено термін приведення установчих документів у відповідність до чинного податкового законодавства для усіх неприбуткових організацій

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно положень п.35 підрозділу 4 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом України від 17.07.2015 №652-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій», що не відповідають вимогам п.133.4 ст.133 ПКУ, з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій були зобов’язані до 1 січня 2017 року привести свої установчі документи у відповідність із нормами ПКУ та у цей самий строк подати копії таких документів до контролюючого органу.

Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», що набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до пунктів 34, 35 підрозділу 4 розділу XX ПКУ, а саме: термін приведення установчих документів неприбуткових організації у відповідність із нормами п.133.4 ст.133 ПКУ продовжено до 1 липня 2017 року.

При цьому, раніше Законом України від 06.10.2016 №1667-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій» було передбачено норму, відповідно до якої тимчасово, до 1 січня 2018 року, не може бути підставою для виключення неприбуткових релігійних організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій невиконання такими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених підпунктом 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 ПКУ.

Нагадуємо, що відповідно до положень п.133.4.1 п.133.4 ст.133 ПКУ, неприбутковою підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами).

Доходи неприбуткових релігійних організацій використовуються також для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій, у тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення благодійної діяльності, милосердя. (п.п.133.4.2 п.133.4 ст.133 ПКУ).

Зміни законодавства щодо транспортного податку

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» та Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» внесено низку змін до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Зокрема, з 1 січня 2017 року набрали чинності зміни до статті 267 «Транспортний податок» ПКУ, згідно з якими об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального.

Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального (п.п.267.2.1 п.267.2 ст.267 ПКУ).

Внесеними змінами також передбачено, що у разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (зокрема, документів, що підтверджують право власності на об’єкт оподаткування, перехід права власності на об’єкт оподаткування), контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним) (п.п.267.6.10 п.267.6 ст.267 ПКУ).

Нагадуємо, що мінімальна заробітна плата, встановлена Законом України від 21.12.2016 №1801-VIII «Про Державний бюджет України на 2017 рік», у 2017 році складає 3200 гривень.

26.01.2017

Шановні платники, своєчасно сплачуйте податки та збори!

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що

30 січня, понеділок, останній день сплати:

- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування гірничими підприємствами за грудень 2016 року;

- ПДВ за грудень 2016 року платниками, в яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;

- акцизного податку за грудень 2016 року;

- податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу за грудень 2016 року;

- податку на доходи фізичних осіб із загальної суми процентів, нарахованих за грудень 2016 року на поточний або депозитний банківський рахунок; на вклади членів кредитної спілки;

- військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу за грудень 2016 року;

- рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за грудень 2016 року;

- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за грудень 2016 року;

- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами територією України за грудень 2016 року;

- рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України за грудень 2016 року;

- плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за грудень 2016 року;

- єдиного податку платниками четвертої групи за 4-й квартал 2016 року.

З 1 січня 2017 року в Україні змінено ставки на підакцизну продукцію

У минулому, 2016 році, фахівцями ГУ ДФС у Дніпропетровській області здійснювався контроль за діяльністю 25-ти суб’єктів господарювання, що виробляють, або імпортують підакцизну продукцію. Про це на прес-конференції для ЗМІ в інформаційному агентстві «Мост-Днепр» повідомила начальник відділу ліцензування та контролю за обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ольга Вишньовка. Загалом, протягом 2016 року виробниками і імпортерами підакцизної продукції до бюджету сплачено 840 мільйонів гривень акцизного податку, з них виробниками сплачено 718 мільйонів гривень і 122 мільйонів гривень – імпортерами.

З 1 січня 2017 року в Україні збільшено ставки акцизного податку на виноробну продукцію та пиво на 12 відсотків. Так, у минулому році з одного літра пива виробники сплачували 2 гривні 48 копійок, а у 2017 році ставка акцизного податку – 2 гривні 78 копійок. Також, на 20 відсотків підвищилися ставки акцизного податку на етиловий спирт.

«Якщо у 2016 році з однієї пляшки сорокаградусного алкогольного напою сплачувалася 21 гривня 16 копійок акцизу, то у 2017 році сплата складе 25 гривень 39 копійок. Відразу на сорок відсотків з 1 січня в Україні збільшилися ставки акцизного податку на тютюнові вироби. Нові ставки акцизного податку на продукцію, яка маркується акцизними марками, почнуть діяти з 1 березня 2017 року», – пояснила Ольга Вишньовка.

Про застосування тимчасового режиму звільнення від оподаткування ПДВ

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.

Державна фіскальна служба України з метою оперативного інформування платників ПДВ щодо порядку застосування тимчасового режиму звільнення від оподаткування ПДВ для операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, визначеного пунктом 23 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ), та враховуючи положення низки постанов колегії суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України у справах із зазначеного питання, висновки у яких відповідно до статті 2442 Кодексу адміністративного судочинства України є обов’язковими для усіх суб’єктів владних повноважень, у листі від 20.01.2017 №1298/7/99-99-15-03-02-17 (далі – лист ДФС №1298) повідомила наступне.

Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» продовжено до 01.01.2019 дію тимчасового режиму звільнення від оподаткування ПДВ для операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, визначеного пунктом 23 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Переліки таких відходів та брухту чорних і кольорових металів затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Дія постанови Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 №15 із змінами і доповненнями (далі – Постанова № 15), якою були затверджені переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема, операції з імпорту, тимчасово, до 31.12.2016 (включно), звільнялися від оподаткування ПДВ, обмежувалася лише 2016 роком.

При цьому, станом на 01.01.2017 відповідного нормативно-правового акта Кабінету Міністрів України, який визначав би переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема, операції з імпорту, тимчасово, починаючи з 01.01.2017, звільняються від оподаткування ПДВ, не прийнято.

Разом з тим, висновки колегії суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України щодо порядку застосування тимчасового режиму звільнення від оподаткування ПДВ у 2014 – 2015 роках для операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, викладені у відповідних судових рішеннях, які набрали законної сили, свідчать про наступне.

Оскільки у період з 01.01.2014 до 31.12.2015 (включно) норми ПКУ, згідно з якими операції з постачання, у тому числі операції з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України, звільнялись від оподаткування ПДВ, були чинними, та інших переліків відходів та брухту чорних металів, ніж ті, що містяться у додатках 1 та 2 до Постанови №15, Кабінетом Міністрів України затверджено не було, то протягом зазначеного періоду операції з постачання, у тому числі операції з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, коди та найменування яких містяться у переліках, затверджених Постановою №15, звільнялися від оподаткування ПДВ.

Враховуючи викладене, та беручи до уваги висновки колегії суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України, режим звільнення від оподаткування ПДВ, визначений пунктом 23 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, поширюється на операції платників податку з постачання, у тому числі операції з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, що здійснюються з 01.01.2017 до 31.12.2018 (включно).

При цьому до дати набрання чинності нормативно-правовим актом Кабінету Міністрів України, який буде визначити переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема, операції з імпорту, тимчасово, починаючи з 01.01.2017, звільняються від оподаткування ПДВ, слід використовувати переліки, затверджені Постановою №15.

Лист №1298 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

https://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/70999.html

Особливості складання податкових накладних та

розрахунків коригування до них, починаючи з 1 січня 2017 року

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Державна фіскальна служба України у зв’язку із набранням чинності з 01.01.2017 Закону України від 21.12.2016 №1797-VШ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797) у листі від 20.01.2017 №1312/7/99-99-15-03-02-17 «Про особливості складання податкових накладних, починаючи з 1 січня 2017 року» (далі – лист ДФС №1312) повідомила наступне.

Законом №1797 підпункт «і» пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) викладено у новій редакції, відповідно до якої з 1 січня 2017 року при складанні податкової накладної запроваджується заповнення коду товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг – коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.

При цьому платники податків мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду. У разі здійснення платниками податків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, код товару згідно з УКТ ЗЕД зазначається в податковій накладній повністю.

Зміни щодо складання податкових накладних, запроваджені Законом №1797 у частині зазначення в податковій накладній коду товару згідно з УКТ ЗЕД, застосовуються до податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 січня 2017 року.

До внесення відповідних змін до форми податкової накладної та порядку її заповнення при складанні податкової накладної код товару згідно з УКТ ЗЕД слід зазначати в графі 3 табличної частини податкової накладної.

Оскільки діюча форма податкової накладної не містить окремого поля для відображення коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, до внесення відповідних змін до форми податкової накладної та порядку її заповнення при складанні податкової накладної код послуги тимчасово не зазначається.

Відсутність коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг у податковій накладній, дата складання якої припадає на період з 01.01.2017 до дати набрання чинності відповідних змін до форми податкової накладної не визначається як помилка, допущена при складанні такої податкової накладної.

Тобто, при здійсненні платниками податку, починаючи з 01.01.2017, операцій з постачання товарів у податковій накладній в обов’язковому порядку зазначається код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних і імпортних товарів – 10 знаків, для інших товарів – не менше 4 знаків). При цьому, код товару згідно з УКТ ЗЕД зазначається на всіх етапах постачання товарів від виробника чи імпортера до кінцевого споживача та незалежно від дати придбання чи виготовлення такого товару (до 01.01.2017 чи після цієї дати).

Вищезазначені зміни стосуються також і розрахунків коригування до податкових накладних, які складаються з 01.01.2017, незалежно від дати складання податкових накладних (до 01.01.2017 чи після цієї дати), до яких складаються такі розрахунки коригування.

В той же час у разі складання податкових накладних не за операціями з постачання товарів/послуг, а з метою нарахування податкових зобов’язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 ПКУ та/або статті 199 ПКУ (за товарами/послугами, необоротними активами, під час придбання або виготовлення яких суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту, у разі, якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для використання чи починають використовуватися в неоподатковуваних операціях), код товару згідно з УКТ ЗЕД, а для послуг – код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, не зазначаються.

Лист №1312 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

https://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/71000.html


Прес-служба СМР - 27.01.2017.