Підставою для звільнення від сплати ЄСВ демобілізованих підприємців є заява до органу ДФС
28.04.2016 В Головному управлінні ДФС у Луганській області розповіли, що фізичні особи – підприємці, призвані на військову службу під час мобілізації, звільняються від сплати ЄСВ на весь строк військової служби, якщо вони не є роботодавцями. Податківці нагадують, що підставою для такого звільнення є заява фізичної особи - підприємця та копія військового квитка, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації. Документи подаються ФОП до контролюючих органів протягом 10 днів після демобілізації. Якщо демобілізована фізична особа - підприємець перебуває на лікуванні, заява і копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, подаються протягом 10 днів після закінчення її лікування. Якщо платник єдиного внеску (приватний підприємець чи самозайнята особа) має найманих працівників, які продовжували працювати за наймом під час його мобілізації, то всі обов’язки щодо виплати заробітної плати, інших доходів найманим працівникам, їх оподаткування повинні бути покладені на уповноважену особу. Єдиний внесок, що був нарахований уповноваженою особою з таких виплат, сплачується до бюджету демобілізованою фізичною особою - підприємцем протягом 180 календарних днів з першого дня її демобілізації без нарахування штрафних і фінансових санкцій. При цьому демобілізована фізична особа - підприємець у заяві, передбаченій у цьому пункті, зазначає дані про нарахований єдиний внесок на суму таких виплат уповноваженою особою протягом строку військової служби фізичної особи - підприємця. Звітність про нарахований єдиний внесок протягом строку військової служби фізичної особи - підприємця уповноваженою особою на суми виплат найманим працівникам та іншим особам подається демобілізованою фізичною особою - підприємцем у порядку та строки, встановлені цим Законом, без нарахування штрафних і фінансових санкцій, передбачених цим Законом. Підставою для зупинення застосування норм статті 25 Закону (щодо застосування штрафних санкцій) є копія військового квитка або копія документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, яка подається до територіальних органів фіскальної служби цим державним органом протягом десяти днів після її мобілізації. У разі несвоєчасного надання вказаних документів демобілізований приватний підприємець обов’язково має сплатити усі нараховані суми єдиного внеску та штрафні санкції за несвоєчасну сплату єдиного внеску. По матеріалам: ГУ ДФС у Луганській області
Джерело: https://buhgalter911.com/ShowArticle.aspx?a=590640
Підприємець орендує земділянку у фізособи: утримуємо ПДФО та військовий збір
28.04.2016 Київські податківці нагадали, що підприємець виконує функції податкового агента під час виплати доходів фізособі за оренду земділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю) або майнового паю (пп. 170.1.1 ПКУ). Тому з суми таких виплат він повинен утримати та сплатити до бюджету ПДФО та військовий збір. При цьому об’єкт оподаткування визначають з огляду на розмір орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше за мінімальну суму орендного платежу, установлену законодавством із питань оренди землі. До того ж підприємцю потрібно повідомити про виплату доходу фізособі в розрахунку за ф. № 1ДФ. Лист ГУ ДФС у м. Києві «Щодо податкового агента платника податку — орендодавця» від 22.04.16 р. № 3133/М/26-15-13-02-15.
Джерело: https://buhgalter911.com/ShowArticle.aspx?a=591706
Уряд пропонує ВР скасувати оподаткування пенсій
28.04.2016 Кабмін на своєму засіданні схвалив законопроект щодо скасування оподаткування пенсій з 1 травня, передає finbalance.com.ua Враховуючи наміри уряду відновити співпрацю з МВФ, відповідна ініціатива мала бути погоджена з Фондом. Принаймні, в одному з останніх варіантів меморандуму з МВФ така позиція передбачалася.
Джерело: https://buhgalter911.com/ShowArticle.aspx?a=590704&year=-1
Оподаткування у 2016 році податком на доходи фізичних осіб пенсій
28.04.2016 З метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, - суми пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом, якщо їх розмір перевищує три розміри мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, – у частині такого перевищення, - суми пенсій з іноземних джерел, якщо згідно з міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, такі пенсії підлягають оподаткуванню чи не оподатковуються в країні їх виплати. Ставка податку становить 15% бази оподаткування щодо перевищення суми пенсії. З 1 січня 2016 розмір мінімальної заробітної плати для працездатних осіб становить 1 378 грн. на місяць. Отже, з 1 січня 2016 року, податкові агенти при виплаті пенсій у розмірі, що перевищує 4 134 грн. (розмір мінімальної заробітної плати 1 378 грн.х 3), зобов’язані утримати податок на доходи фізичних осіб із загальної суми перевищення за ставкою 15%. Зазначена норма визначена п.п. 164.2.19 ст. 164 Податкового кодексу України.
Джерело: https://buhgalter911.com/ShowArticle.aspx?a=590641
Територіальні органи ДФС будуть оптимізовані
28.04.2016 Верховна Рада зареєструвала законопроект № 4515 "Про внесення змін до Митного кодексу щодо оптимізації територіальних органів ДФС". Проектом встановлено, що скарга на рішення, дії або бездіяльність посадової особи або іншого працівника територіального органу центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну податкову і митну політику, подається керівнику такого органу. А скарга на рішення, дії або бездіяльність територіального органу центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну податкову і митну політику, подається до центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну податкову і митну політику. Виконання оскаржуваного рішення може бути призупинено повністю або в певній частині посадовою особою або органом, який розглядає скаргу. Посадова особа або орган, які розглядають скаргу, зобов'язані надати особі, яка подала скаргу, належним чином обґрунтовану письмову відповідь у визначений законом термін. Виконання оскаржуваного податкового повідомлення-рішення здійснюється в порядку, передбаченому Податковим кодексом. Також уточнено режим зони митного контролю. Відзначається, що проведення господарських робіт у зоні митного контролю, переміщення через межі зони митного контролю і в межах цієї зони товарів, транспортних засобів, громадян, які не перетинають митний кордон України, посадових осіб державних органів, які не здійснюють види спеціального контролю, відбуваються з дотриманням режиму зони митного контролю і допускаються тільки з письмового дозволу керівника відповідного органу доходів і зборів або особи, який виконує його обов'язки, а в зонах митного контролю, розташованих в пунктах пропуску через держкордон, - також за погодженням з начальником відповідного органу охорони державного кордону. Особам, допущеним в зону митного контролю, забороняється втручатися в дії посадових осіб митниці, які здійснюють митний контроль і митне оформлення, а також здійснювати будь-які дії щодо товарів, транспортних засобів, а також інших осіб, які перебувають в зоні митного контролю, якщо інше не передбачено законом. Згідно із законопроектом, митниця здійснює свою діяльність в зоні діяльності відповідного територіального органу центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну податкову і митну політику. При необхідності митниці створюються в населених пунктах, на ж/д станціях, в аеропортах, морських і річкових портах та інших об'єктах, розташованих у зоні діяльності територіального органу центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну податкову і митну політику. Зони діяльності митниць визначаються положеннями про них.
Джерело: https://buhgalter911.com/ShowArticle.aspx?a=592741
Сума вихідної допомоги, нарахована найманому працівникові при звільненні не є базою нарахування ЄСВ
27.04.2016 Базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для підприємств, установ та організацій, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 року № 108/95-ВР. Визначення видів виплат, що відносяться до основної, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні ЄСВ передбачено Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 року № 5 . Пунктом 3.8 розділу 3 Інструкції № 5 визначено, що суми вихідної допомоги при припиненні трудового договору входять до інших виплат, які не належать до фонду оплати праці. Отже, сума вихідної допомоги, нарахована роботодавцем найманому працівникові при його звільненні, не є базою нарахування ЄСВ. Зазначена норма визначена в пункті 1 частини 1 статті 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року № 2464-VI.
Джерело: https://buhgalter911.com/ShowArticle.aspx?a=588388
На Харківщині та Дніпропетровщині припинено діяльність підпільних цехів з виробництва спирту
Виготовлена продукція реалізовувалась по всій території України та транспортувалась за допомогою послуг однієї з поштових компаній.
Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області в ході проведення операції «Акциз-2016» та розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ч. 3 ст. 204 КК України в одному з селищ Харківської області та районному центрі Дніпропетровської області викрито діяльність підпільних цехів з незаконного виробництва та розливу спирту «Септил плюс» у скляні пляшки по 100 мл. При цьому використовувалися етикетки діючого заводу-виробника, розташованого в Житомирській області.
Виготовлена продукція реалізовувалась по всій території України та транспортувалась за допомогою послуг однієї з поштових компаній.
Під час проведення обшуків за місцем розташування цехів, в складських приміщеннях і транспортних засобах, що використовувались для зберігання та перевезення товару, а також у відділеннях поштової компанії в м. Павлограді та Вінниці вилучено 1750 дал спирту, транспортні засоби і напівпричепи, обладнання, тару і фурнітуру на загальну суму 4,5 млн. гривень.
Тривають слідчі дії.
Детальніше: https://www.visnuk.com.ua/ua/news/id/2651
Міністерство фінансів пропонує спростити обмін податковими даними
Це суттєво спростить процес ведення бізнесу, дозволить підвищити позицію України в рейтингу Doing Business та матиме позитивний вплив на покращення інвестиційного клімату держави.
На виконання розпорядження Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана щодо проведення дерегуляції робоча група експертів під керівництвом Міністерства фінансів спільно з ДФС, Нацбанком та Міністерством економічного розвитку і торгівлі, а також з представниками громадської організації EasyBusiness підготували пакет законодавчих ініціатив щодо спрощення процедури обміну податковими даними щодо фіскального статусу суб’єктів господарювання.
Зокрема, запропонований робочою групою пакет законодавчих ініціатив дозволить суттєво скоротити, спростити та вдосконалити процес отримання довідок щодо фіскального статусу суб’єктів господарювання.
Виконання зазначених заходів суттєво спростить процес ведення бізнесу, дозволить підвищити позицію України в рейтингу Doing Business та матиме позитивний вплив на покращення інвестиційного клімату держави.
Ключові факти щодо пакету законопроектів, розроблених Робочою групою:
Пропонується скасувати:
Забезпечити видачу за місцем звернення:
Скасувати у паперовому вигляді:
Забезпечити видачу окремих довідок шляхом залучення інформації з офіційного порталу ДФС:
Створити нову форму для всіх суб’єктів господарювання (крім тих, які не вносяться у ЄДР) по призначенню/зміні бухгалтера:
Вдосконалити, привести у відповідність з діючими нормами:
Мінфін «накине» 50 грн. до мінімалки
У міністерстві пропонують з 1 грудня 2016 р. підвищити розмір мінімальної зарплати з раніше запланованих 1550 грн до 1600 грн.
Про це під час засідання уряду зазначив міністр фінансів Олександр Данилюк.
«Міністерство фінансів виносить на розгляд Кабінету міністрів збалансований проект бюджету, який передбачає підвищення соцстандартів. Законопроектом передбачається збільшити темпи підвищення розміру мінімальної заробітної плати з 1 грудня 2016. Пропонується підняти до 1600 грн. замість 1550 грн., передбачених бюджетом», - зазначив Данилюк.
За його словами, це стало можливим за рахунок збільшення податкових надходжень до державного бюджету.
Детальніше: https://www.visnuk.com.ua/ua/news/id/2656
Прем’єр-міністр заборонив тиснути на бізнес
Чинні міністри повинні припинити свавілля, яке дозволяють собі підконтрольні їм інспекції, тиснучи на бізнес. Про це під час засідання уряду заявив Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман.
«Треба просто дуже популярно пояснити, що вони не мають права давити на бізнес. Організовують якісь скарги, а потім приходять блокують, а іноді по 3–4 організації, і починають перевіряти те саме. Це просто маразм і з цим треба покінчити», – заявив Гройсман.
Очільник Кабміну зауважив, що одним із критеріїв оцінки діяльності кожного міністра стане наведення порядку в підконтрольних органах, які здійснюють перевірки.
Володимир Гройсман також наголосив, що стабільність необхідна в податковій системі. Вона потрібна не тільки міжнародним партнерам України, а й вітчизняному бізнесу.
Детальніше: https://www.visnuk.com.ua/ua/news/id/2659
Нові можливості Електронного кабінету платника
27.04.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
ДФС повідомляє про доопрацювання електронного сервісу «Електронний кабінет платника».
Від сьогодні платникам акцизного податку з реалізації пального в своєму особистому кабінеті надано можливість користуватися новим розділом, створеним в рамках функціонування Системи електронного адміністрування реалізації пального (СЕА РП).
У новому розділі СЕА РП можна переглянути проведені операції в системі електронного адміністрування реалізації пального (дані Реєстру операцій обсягів пального із застосуванням необхідних фільтрів, у т.ч. в розрізі типів операцій та кодів товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД), а також перевірити поповнення та стан електронного рахунку (дані Реєстру сум акцизного податку).
Також нагадуємо, що у відкритій частині Електронного кабінету платника в режимі он-лайн функціонує Реєстр платників акцизного податку з реалізації пального, а у особистому кабінеті платникам надано можливість сформувати та направити запит для отримання Витягу з такого Реєстру, та у разі необхідності надіслати заяву про реєстрацію платником акцизного податку з реалізації пального з позначкою «Зміни».
Черкаській області викрито прибуткову оборудку благодійного фонду з продажу гуманітарної допомоги
27.04.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Під час проведення операції «Рубіж-2016» співробітники податкової міліції Черкаської області спільно з працівниками Черкаської митниці викрили шахрайство з боку службових осіб одного благодійного фонду. Були виявлені численні випадки продажу гуманітарної допомоги через мережу магазинів «секонд-хенд», розташованих в Черкаській та Кіровоградській областях.
Встановлено, що благодійна організація ввозила з країн Європейського Союзу під виглядом гуманітарної допомоги одяг, що був у користуванні. Відповідно до чинного законодавства такі товари звільняються від сплати митних платежів при ввезенні на територію України. В подальшому, замість безоплатної передачі речей дитячим будинкам-інтернатам та пансіонатам громадян похилого віку, як передбачає план розподілу, директор благодійного фонду спрямував отриману гуманітарну допомогу до продажу.
Під час обшуків у місцях продажу вилучено 14 тонн привласненого керівником фонду гуманітарного одягу. Загальна вартість вилученого майна становить 1,4 млн. гривень.
За даним фактом зареєстроване кримінальне провадження за ст. 190 (шахрайство, вчинене у великих розмірах) КК України.
Тривають слідчі дії.
Проведення повного розрахунку з працівником і видача трудової книжки в день звільнення – обов’язок роботодавця !
27.04.2016 Згідно статті 47 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП України) власник або уповноважений ним орган зобов'язаний в день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку і провести з ним розрахунок у строки, зазначені в статті 116 КЗпП. У разі звільнення працівника з ініціативи власника або уповноваженого ним органу він зобов'язаний також у день звільнення видати йому копію наказу про звільнення з роботи. В інших випадках звільнення копія наказу видається на вимогу працівника. Відповідно до вимог ст.116 КЗпП України при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення. Якщо працівник в день звільнення не працював, то зазначені суми мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред'явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок. Про нараховані суми, належні працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган повинен письмово повідомити працівника перед виплатою зазначених сум. В разі спору про розмір сум, належних працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган в усякому випадку повинен в зазначений у цій статті строк виплатити не оспорювану ним суму. При відсутності спору про їх розмір згідно ст.117 КЗпП України підприємство, установа, організація повинні виплатити працівникові його середній заробіток за весь час затримки по день фактичного розрахунку. При наявності спору про розміри належних звільненому працівникові сум власник або уповноважений ним орган повинен сплатити зазначене в цій статті відшкодування в тому разі, коли спір вирішено на користь працівника. Якщо спір вирішено на користь працівника частково, то розмір відшкодування за час затримки визначає орган, який виносить рішення по суті спору. Порядок ведення трудових книжок працівників визначено в Інструкції, затвердженій наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України 29.07.93 № 58 та зареєстрованій в Міністерстві юстиції України 17 серпня 1993 р. за № 110 (далі – Інструкція № 58). Так, п. 4.1 Інструкції № 58 передбачено, що у разі звільнення працівника всі записи про роботу і нагороди, що внесені у трудову книжку за час роботи на цьому підприємстві, засвідчуються підписом керівника підприємства або спеціально уповноваженою ним особою та печаткою підприємства або печаткою відділу кадрів. При цьому для осіб працездатного віку необхідно вказати час, тривалість та місце проходження підвищення кваліфікації, яке пройшов працівник за останні два роки перед звільненням. У разі звільнення осіб, які працювали в селянському (фермерському) господарстві за трудовим договором або припинення членства в селянському (фермерському) господарстві після відповідних записів у трудових книжках, зроблених головою селянського (фермерського) господарства, трудовий стаж у цьому господарстві підтверджується підписом керівника, заступника, іншої уповноваженої на це особи та завіряється печаткою місцевого органу державної виконавчої влади. Трудова книжка заповнюється одночасно українською та російською мовами і засвідчуються окремо обидва тексти. Власник або уповноважений ним орган зобов'язаний видати працівнику його трудову книжку в день звільнення з внесеним до неї записом про звільнення. При затримці видачі трудової книжки з вини власника або уповноваженого ним органу працівникові сплачується середній заробіток за весь час вимушеного прогулу. Днем звільнення в такому разі вважається день видачі трудової книжки. Про новий день звільнення видається наказ і вноситься запис до трудової книжки працівника. Раніше внесений запис про день звільнення визнається недійсним у порядку, встановленому пунктом 2.10 Інструкції № 58. Якщо працівник відсутній на роботі в день звільнення, то власник або уповноважений ним орган в цей день надсилає йому поштове повідомлення із вказівкою про необхідність отримання трудової книжки. Пересилання трудової книжки поштою з доставкою на зазначену адресу допускається тільки за письмовою згодою працівника(п.4.2 Інструкції № 58). По материалам: Управління Держпраці в Івано-Франківській області Читайте далее Як правильно розрахувати податкову соціальну пільгуПодаткова соціальна пільга (ПСП) застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна… Чи можна віднести до витрат резерв відпусток за попередні роки? Яка відповідальн…Підпунктом 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу в редакції, яка діє з 01.01.2015 визначено, що об’єктом оподаткування податком на прибуток є п… Реклама Выбирай надежного форекс брокера! xDirect - более 10 лет на финансовых рынках. Л… Про роботу Центрів обслуговування платників у святкові та вихідні дніДля зручності платників та створення комфортних умов при поданні податкової звітності Центри обслуговування платників (ЦОП) у святкові та вихідні дні… Nextclick Комментарии: Ольга 27.04.2016 13:36:05 "Трудова книжка заповнюється одночасно українською та російською мовами і засвідчуються окремо обидва тексти" А на английском?! Людмила 27.04.2016 14:39:31 Ольга "Трудова книжка заповнюється одночасно українською та російською мовами і засвідчуються окремо обидва тексти" А на английском?! А на польском ? :) Эмма 27.04.2016 16:23:11 На грузинском Андрій 27.04.2016 17:21:14 "Трудова книжка заповнюється одночасно українською та російською мовами і засвідчуються окремо обидва тексти." А якщо ми тільки українською заповнюємо, то які за це будуть штрафні санкції? Юля 28.04.2016 08:52:16 А мне нравиться немецкий, хочу и на немецком! Имя Ознакомиться с изданием Регистрация Вход Календарь Бухгалтера Апрель 2016 Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс 28 29 30 31 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 1 2 3 4 5 6 7 8 Курсы межбанка interbank for minfin.com.ua Курсы валют НБУ
Джерело: https://buhgalter911.com/ShowArticle.aspx?a=588547
Щодо ситуації з ТОВ «Савік Шустер Студія»
26.04.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
У зв’язку з численними публікаціями у ЗМІ щодо ситуації, яка склалася з ТОВ «Савік Шустер Студія», ДФС повідомляє.
Слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у м. Києві розслідується кримінальне провадження, внесене в Єдиний реєстр досудових розслідувань за ч.2 та ч.3 ст.212 КК України, за фактом умисного ухилення від сплати податків відносно громадянина Канади Савіка Шустера та стосовно службових осіб ТОВ «Савік Шустер Студія».
Встановлено, що Шустер С., який з 2005 року постійно мешкає на території України, в 2008 році, отримавши на свій валютний рахунок відсотковий фінансовий кредит у розмірі 1340000 євро не повернув його позикодавцю в обумовлений термін. У порушення Закону України від 22.05.2003 № 889-VI «Про податок з доходів фізичних осіб» Шустер С. не надав до податкової інспекції за місцем мешкання декларацію про отримані доходи та ухилився від сплати податку з доходів фізичних осіб на суму понад 2,1 млн. грн., що є особливо великим розміром.
У рамках провадження планується проведення податкової перевірки Шустера С. щодо повноти сплати податків із суми неповернутої позики.
Крім того, за висновками планової документальної перевірки ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві встановлено, що службові особи ТОВ «Савік Шустер Студія» в порушення п.198.3, 198.6 ст.198 Податкового Кодексу України в 2012-2014 р.р. занизили податок на додану вартість на загальну суму 1,99 млн. грн. (переважно, за рахунок заниження вартості телепрограм «Шустер Live»).
Процедура адміністративного оскарження податкових рішень-повідомлень завершена на користь ДПІ.
Шустер С. тричі викликався до органу досудового розслідування для дачі показань (16.01.2016, 23.02.2016 та 12.04.2016), у зв’язку з чим був обізнаний про наявність кримінального провадження.
ДФС та офіс бізнес-омбудсмена співпрацюватимуть у процесі реформування митниці
26.04.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Реформуванню державної фіскальної служби, актуальним питанням функціонування бізнесу а також удосконаленню процесів адміністрування податків була присвячена зустріч Голови ДФС Романа Насірова та бізнес-омбудсмена Альгірдаса Шемети, яка відбулась в ДФС 26 квітня 2016 року.
Під час заходу наголошувалось на ефективній співпраці та конструктивній роботі, яка ведеться з моменту підписання меморандуму про партнерство та співробітництво між ДФС та Радою бізнес-омбудсмена. Так, за словами Альгірдаса Шемети, за цей час було проведено 12 зустрічей експертних груп, на яких розглядалися 68 скарг суб’єктів господарювання. За результатами зустрічей по 70-80% цих проблемних питань були знайдені позитивні рішення.
«Підприємці звертаються, коли вони бачать можливість вирішення проблеми. І коли це підтверджується діями – звертаються й інші підприємці, тому що бачать ефект. Це своєрідна help-line – на неї перестануть телефонувати, якщо вона буде некорисна. Тому статистика звернень до бізнес-омбудсмена з податкової та митної тематики може свідчити про ефективність нашої співпраці у вирішенні актуальних питань функціонування бізнесу», - наголосив Роман Насіров.
Як зазначив Альгірдас Шемета, останнім часом до офісу бізнес-омбудсмена практично не надходить скарг платників щодо поточної заборгованості з відшкодування ПДВ, залишилися лише поодинокі звернення, пов’язані з заборгованістю відшкодування цього податку минулих періодів.
Під час зустрічі також обговорювалися питання розірвання (призупинення дії) договорів про розірвання електронних договорів, митного контролю та реформування митниць.
Представники Ради бізнес-омбудсмена підтримали позицію ДФС щодо необхідності змін у законодавстві для забезпечення протидії шахрайству з електронними ключами, зокрема, щодо обов’язкового особистого отримання посадовими особами підприємств в Акредитованих центрах електронних цифрових підписів.
«Ми повинні зробити все можливе, аби чесний платник податків не страждав від недобросовісної конкуренції та дій шахраїв, а фіктивний бізнес не мав змоги забирати кошти з бюджету держави», - зазначив Роман Насіров.
Альгірдас Шемета також висловив готовність Ради бізнес-омбудсмена приєднатися до реформування ДФС та моніторингу процесів впровадження реформ на митницях.
Продовжено термін прийому заявок щодо участі у конкурсі на кращий дизайн форменого одягу для працівників ДФС
26.04.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Для забезпечення можливості участі у конкурсі з розробки дизайну форменого одягу для працівників ДФС більшої кількості бажаючих продовжено термін прийму заявок для участі у конкурсі до 26 травня 2016 року.
Проведення фінального етапу конкурсу та визначення переможця відбудеться 1 червня 2016 року.
Взяти участь у конкурсі можуть громадяни України, які мають своє бачення зовнішнього вигляду працівників ДФС та готові його модернізувати.
Авторам робіт потрібно звернути увагу, що моделі не повинні мати подібностей з форменим одягом інших органів виконавчої влади.
Ескізи своїх робіт учасники можуть направляти до 26 травня 2016 року за електронною адресою forma@sfs.gov.ua
Детальніше про умови конкурсу та вимоги до ескізів моделей можна ознайомитися за посиланням sfs.gov.ua/pro-sfs-ukraini/robota-z-personalom/formeniy-odyag/.
На Полтавщині припинено діяльність конвертаційного центру з обігом 75 млн. грн. Вилучено 5,3 млн. грн. готівки
26.04.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Полтавській області спільно з працівниками Служби безпеки України в рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.212 КК України, припинено діяльність конвертаційного центру, який діяв на території Полтавської області.
Встановлено, що зловмисники надавали підприємствам реального сектору економіки послуги щодо незаконного формування податкового кредиту з податку на додану вартість.
Механізм конвертації полягав в наступному: безготівкові кошти від СГД реального сектору економіки надходили на рахунки транзитних суб’єктів господарської діяльності, які підконтрольні фігурантам провадження у вигляді оплати за товарно-матеріальні цінності або надані послуги.
В подальшому безготівкові кошти перераховувались на рахунки підприємств, які не є платниками податку на додану вартість, з призначенням платежу - за сільськогосподарську продукцію та знімались готівковою в банківських установах.
В ході проведених заходів здійснено 17 обшуків за адресами розташування банківських установ, офісних приміщень підприємств, місцях проживання та автотранспортних засобів фігурантів.
За результатами обшуків вилучено 21 печатку підприємств, що мають ознаки фіктивності, не обліковані готівкові кошти на суму 5,3 млн. грн., автомобіль Hyundai Accent, який належить одному з фігурантів провадження, документи фінансово-господарської звітності та чорнові записи щодо діяльності вищевказаних СГД, мобільні телефони, оргтехніку, носії інформації та комп’ютерну техніку.
Загальний обсяг проконвертованих коштів з використанням реквізитів вказаних СГД склав понад 75 млн. грн.
Слідчі дії тривають.
З початку року 51,4% судових справ вирішено на користь держави
26.04.2016 - Головне управління ДФС у Дніпропетровській області
Переважну більшість спорів, що перебувають на розгляді в адміністративних судах різних інстанцій, становлять податкові спори. Станом на 1 квітня 2016 року в судах за участю терито- ріальних органів ДФС Дніпропет- ровської області перебувало на розгляді 10642 справи різних категорій на загальну суму 11,7 млрд. грн. Розглянуто з початку року 336 справ на суму 539,1 млн. грн., з них 153 справи на суму 296,2 млн. грн. вирішені на користь територіальних органів ДФС області.
Із загальної кількості за позовами до територіальних органів ДФС Дніпропетровської області більшу частину складають справи про визнання недійсними (нечинними) податкових повідомлень – рішень.
«Такі результати свідчать про якісну аргументацію та доказову базу, на якій ґрунтуються наші позовні вимоги. Кожен юрист фахово підходить до кожної справи, що направляється до суду», – зазначив начальник юридичного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олег Басан.
Яка сума нарахованого доходу відображається у рядку «Військовий збір» розділу II податкового розрахунку за формою 1ДФ?
26.04.2016 - Головне управління ДФС у Дніпропетровській області
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інфор- мує, що порядок відображення відомостей у розділі II «Оподат- кування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір» податкового розрахунку за формою №1ДФ визначено пунктом 3.11 Порядку запов- нення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за №111/26556.
Так, у рядку «Військовий збір» розділу II відображається у грошовій формі (у гривнях з копійками) загальна сума нарахованого доходу, загальна сума виплаченого доходу, загальна сума нарахованого військового збору та загальна сума перерахованого до бюджету військового збору відображаються вираженій у національній валюті.
Відомості про фізичних осіб – платників податку, яким нараховані доходи та з яких утримується військовий збір, не зазначаються.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 103.25 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
До уваги платників податків! Режим роботи ЦОПів у святкові та вихідні дні квітня і травня поточного року
26.04.2016 - Головне управління ДФС у Дніпропетровській області
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що для зручності платників та створення комфортних умов при поданні податкової звітності Центри обслуговування платників (ЦОП) у святкові та вихідні дні у квітні і травні 2016 року працюватимуть за таким графіком:
- 30 квітня 2016 року – робочий день до 15 год. 00 хв.;
- 2, 3 травня 2016 року – робочі дні у режимі чергування (за необхідності із залученням спеціалістів відповідних структурних підрозділів) до 16 год. 00 хв.;
- 4, 5, 6, 7 травня 2016 року – робочі дні відповідно до затверджених графіків роботи ЦОП;
- 1, 8, 9 травня 2016 року – вихідні дні.
Наближається граничний термін декларування громадянами доходів, отриманих у 2015 році
26.04.2016 - Головне управління ДФС у Дніпропетровській області
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звер- тає увагу, що до завершення деклараційної кампанії – 2016 залишилось менше тижня.
Усі фізичні особи, які отримали у 2015 році доходи, що підлягають оподаткуванню, зобов’язані надати до податкового органу за місцем свого проживання податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація) до 1 травня 2015 року (стаття 49 Податкового кодексу України (далі – Кодекс)).
Разом з тим зазначаємо, що пунктом 49.20 статті 49 Кодексу визначено, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
Нагадуємо, що декларування доходів, отриманих громадянами у 2015 року, здійснюється за новою формою декларації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №829.
У новій декларації фізособи – платники податків самостійно розраховують податкові зобов’язання, як з податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), так і з військового збору.
Суму податкових зобов’язань з ПДФО та військового збору, зазначених у поданій декларації за 2015 рік, громадяни зобов’язані самостійно сплатити до 1 серпня поточного року, тобто 29.07.2016.
Шановні громадяни, для подання декларації завітайте до Центрів обслуговування платників при державних податкових інспекціях області за місцем реєстрації!
Також звертаємо увагу, що громадяни, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2015 року, можуть подати декларацію упродовж усього 2016 року (по 31 грудня 2016 року включно).
Фізична особа – платник податку має право на отримання довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи
25.04.2016 - Головне управління ДФС у Дніпропетровській області
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Пунктом 179.12 статті 179 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що за зверненням платника податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) контролюючий орган, до якого було подано податкову декларацію, видає довідку про подану декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація), про сплату податку та про відсутність податкових зобов’язань з такого податку (далі – Довідка).
Форма такої Довідки та Порядок її заповнення затверджені наказом Міністерства доходів і зборів України від 11.12.2013 №795, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 09.01.2014 за № 8/24785 (далі – Порядок №795).
Для отримання Довідки платник податку подає до контролюючого органу декларацію за податковою адресою (пункт 3 Порядку №795).
Довідка видається за зверненням платника податку у десятиденний строк на підставі поданої декларації, а для платників податку – резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, – протягом тридцяти календарних днів після надходження декларації та сплати належної суми податку (пункт 4 Порядку №795).
У разі неподання декларації відповідно до розділу ІV Кодексу або для платників податку – резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, несплати податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб заявнику у десятиденний строк надається вмотивована відповідь щодо відмови у наданні Довідки.
Відповідно до пункту 7 Порядку №795 для фізичних осіб – платників податку – резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, Довідка дійсна протягом 60 календарних днів з дати її видачі за наявності документа, що посвідчує особу.
Ліквідовано конвертаційний центр, який «допоміг» підприємствам сформувати ризиковий податковий кредит на 5 млн. гривень
22.04.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Співробітниками податкової міліції Київської області в рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.27 та ст.212 КК України, ліквідовано конвертаційний центр, організований групою осіб. Для своєї протиправної діяльності порушники створили та зареєстрували низку фіктивних суб’єктів підприємницької діяльності.
Клієнтами центру були підприємства реального сектору економіки, які перераховували на рахунки фіктивних підприємств кошти за нібито надані роботи та послуги. В подальшому кошти знімалися готівкою та передавалися учасникам конвертації, за винятком 10-12% у якості винагороди.
Податковий кредит транзитно-конвертаційних СГД формувався переважно за рахунок використання псевдооперацій з придбання товарно-матеріальних цінностей у суб’єктів господарювання реального сектору економіки та підприємств, що здійснюють свою діяльність у сфері сільського господарства.
Орієнтовний обіг проконвертованих коштів за 2015-2016 рік через розрахункові рахунки, відкриті в низці банківських установ, склав понад 30 млн. гривень, сума сформованого ризикового податкового кредиту з ПДВ складає 5 млн. гривень.
У ході проведених обшуків в офісних приміщеннях, за місцями проживання та в автомобілях фігурантів вилучено 5 тис. доларів США, 5 печаток підприємств, 2 електронних носії інформації, 3 одиниці комп’ютерної техніки, 3 мобільні телефони та тіньову документацію, що підтверджує протиправну діяльність.
Слідчі дії тривають.
На Київщині припинено діяльність конверт-центру, через рахунки якого проконвертовано 52 млн. гривень
22.04.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Податковою міліцією Київської області спільно зі співробітниками прокуратури області під час проведення заходів по кримінальному провадженню, зареєстрованому за ст.358 та ст.190 КК України, припинено діяльність конвертаційного центру.
Організувала злочинну діяльність група осіб, які без наміру здійснення статутної діяльності створили та зареєстрували низку фіктивних суб’єктів підприємницької діяльності.
На розрахункові рахунки фіктивних СГД легальні підприємства перераховували безготівкові кошти за нібито придбані товарно-матеріальні цінності, надані послуги та виконані роботи. В подальшому учасники центру знімали кошти готівкою нібито для закупівлі товарно-матеріальних цінностей, але насправді передавали їх посадовим особам реального сектору економіки, за винятком 10-12% за конвертацію.
Орієнтовний обіг проконвертованих коштів за 2015-2016 рік через розрахункові рахунки, відкриті в філії комерційного банку, склав понад 52 млн. гривень, сума сформованого ризикового податкового кредиту з ПДВ складає 8,7 млн. гривень.
У ході проведених обшуків в офісних приміщеннях, за місцями проживання та в автомобілях фігурантів вилучено 1,1 тис. доларів США і 81,9 тис. гривень готівкою, 21 печатку підприємств, 6 одиниць комп’ютерної техніки, 7 мобільних телефонів та тіньову документацію, що підтверджує протиправну діяльність.
Накладено арешт на розрахункові рахунки із залишком коштів 620 тис. гривень.
Тривають слідчі дії.
Уряд підтримав ініціативу ДФС щодо оптимізації структури та запровадження однорівневої системи адміністративного оскарження
22.04.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Урядом прийнято рішення повторно, після перепогодження, подати на розгляд Верховної Ради України низку законопроектів, розроблених за ініціативою ДФС у рамках інституційної реформи відомства.
У законопроектах пропонується збільшити кількість заступників Голови ДФС за функціональним принципом для забезпечення інституційних змін, утворити єдиний територіальний орган ДФС на рівні регіону для оптимізації територіальних органів Служби та, відповідно, скорочення чисельності. Також для спрощення розгляду скарг платників податків ініціюється запровадження однорівневої системи адміністративного оскарження рішень контролюючих органів.
Такі зміни у рамках податкової реформи є кроками до перетворення ДФС з фіскального органу на сервісну службу шляхом надання високоякісного сервісу платникам податків, а також забезпечить виконання зобов’язань у рамках співробітництва з МВФ.
Нагадаємо, що зазначені законопроекти були розроблені та подані на розгляд Верховною Радою України ще в червні минулого року, але тоді вони були відкликані.
Оголошення про оприлюднення конкурсної документації
25.04.2016
Державна фіскальна служба України відповідно до Порядку проведення конкурсу з визначення уповноваженого банку на здійснення розрахунків з державним бюджетом за митними платежами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2014 № 984, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.11.2014 за № 1514/26291, наказу ДФС від 13.04.2016 № 307 «Про проведення конкурсу» та Оголошення про проведення конкурсу з визначення уповноваженого банку, через який будуть здійснюватись розрахунки з державним бюджетом за митними платежами, з метою організації Конкурсу з визначення уповноваженого банку, через який будуть здійснюватись розрахунки з державним бюджетом за митними платежами оприлюднює конкурсну документацію, затверджену рішенням конкурсної комісії з визначення уповноваженого банку на здійснення розрахунків з державним бюджетом за митними платежами (протокол від 21.04.2016 № 1), що додається.
Контакт-центр ДФС – один з кращих кол-центрів центральних органів виконавчої влади
25.04.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Контакт-центр Державної фіскальної служби посів друге місце в рейтингу телефонних «гарячих ліній» центральних органів виконавчої влади, який проводився Всеукраїнським громадським об’єднанням ГО «Асоціація сприяння самоорганізації населення» та Одеським суспільним інститутом соціальних технологій у 2014-2015.
Такий громадський моніторинг здійснювався для визначення ефективності діяльності «гарячий ліній» та пошуку шляхів удосконалення їх роботи.
Експерти оцінювали діяльність кол-центрів за трьома групами показників: «Нормативне та організаційне забезпечення роботи телефонних «гарячих ліній», «Інформаційна відкритість та доступність органів виконавчої влади щодо роботи їх телефонних «гарячих ліній»», «Якість роботи телефонних «гарячих ліній».
Участь у рейтингу брали 30 контакт-центрів, серед яких перше місце посів Урядовий контактний центр.
Контакт-центр ДФС найвищі бали отримав у розділі «Якість роботи телефонних «гарячих ліній» за показниками:
«Чи допомогло вирішити підняту проблему звернення на телефонну «гарячу лінію»;
«Реакція оператора на озвучену проблему (що зроблено для її вирішення)»;
«Дотримання операторами телефонних «гарячих ліній» етичних норм при спілкуванні із особами, що звертаються».
Такої високої оцінки якості роботи Контакт-центру ДФС вдалося досягти завдяки значному професійному рівню та багаторічному досвіду роботи його фахівців, втіленню найкращих ідей з функціонування контакт-центрів інших країн та щоденним зусиллям, спрямованим на створення сервісу європейського рівня.
Зростання кількості звернень до Контакт-центру ДФС (1,2 млн. у 2015 р. проти 1,1 млн. у 2014 р.) свідчить про затребуваність інформаційно-довідкових послуг. На сьогодні показник кількості наданих Контакт-центром ДФС консультацій телефоном є найвищим серед аналогічних показників контакт-центрів органів виконавчої влади, що досліджувалися.
Контакт-центр ДФС і надалі покращуватиме свою роботу для задоволення законних прав та інтересів платників податків.
Довідково.
Протягом січня-березня 2016 року фахівцями Контакт-центру ДФС надано 369,5 тис. відповідей на запитання суб’єктів господарювання та громадян. Більшість відповідей платники отримали телефоном – 357,0 тис., електронною поштою та факсом – 12,5 тисяч.
Найчастіше платники податків зверталися з питань податку на додану вартість, податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування, податку на прибуток підприємств та єдиного податку для фізичних осіб-підприємців.
НА ДНІПРОПЕТРОВЩИНІ ДО БЮДЖЕТУ ЗАБЕЗПЕЧЕНО НАДХОДЖЕННЯ ПДФО ТА ЄСВ У СУМІ ПОНАД 760 ТИС. ГРН.
Протягом І кварталу 2016 року фахівцями органів ДФС Дніпропетровщини перевірено 96 суб’єктів господарювання з питань дотримання норм законо- давства при виплаті заробітної плати. У 92 випадках встановлено порушення при нарахуванні, утриманні та своєчасності перерахування податку на доходи фізичних осіб, у 19 випадках – єдиного соціального внеску.
За підсумками проведених перевірок співробітниками ДФС Дніпропетровської області донараховано 13,3 мільйони гривень, в тому числі: 12,8 мільйонів гривень податку на доходи фізичних осіб та 536,8 тисяч гривень єдиного соціального внеску, за результатами яких вже надійшло до бюджету 763,0 тис. грн.
Крім того, за 3 місяці поточного року підрозділами ДФС у Дніпропетровській області під час перевірки діяльності 748 суб’єктів господарювання виявлено 2 тисячі 499 найманих осіб, не оформлених у відповідності до діючого законодавства. За рахунок оформлення трудових відносин з найманими особами роботодавцями забезпечено додаткові надходження з ПДФО та ЄСВ на загальну суму 1 мільйон 354 тисячі гривень.
https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/246332.html
ПОДАТКОВОЮ МІЛІЦІЄЮ ВИЛУЧЕНО СИНТЕТИЧНИХ ТКАНИН НА СУМУ 17,8 МЛН. ГРИВЕНЬ
Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.212 КК України, проведено обшуки на території митного посту "Західний" Київської митниці.
Під час обшуку вилучено 11 вантажних контейнерів, митне оформлення яких здійснювалося однією з комерційних фірм. У контейнерах знаходилися тканини синтетичні на загальну суму 17,8 млн. гривень.
На вилучений товар накладено арешт, тривають слідчі дії.
https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/246420.html
ДФС у Дніпропетровській області
ЗА ЯКИХ УМОВ У ПЛАТНИКА АКЦИЗНОГО ПОДАТКУ ПРИПИНЯЄТЬСЯ ОБОВ’ЯЗОК З ПОДАЧІ ДЕКЛАРАЦІЙ?
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Підпунктом 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) встановлено, що платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
При цьому платник податків зобов’язаний за кожний встановлений Кодексом звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (пункт 49.2 статті 49 Кодексу).
Платники, визначені підпунктом 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 Кодексу, а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язані за кожний встановлений Кодексом звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді (пункт 49.21 статті 49 Кодексу).
Отже, якщо платник не є особою, яка реалізує пальне або здійснює діяльність, яка не ліцензується, тобто у нього відсутні діючі (у т.ч. призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією та у звітному періоді у такого платника не виникли об’єкти оподаткування, або не з’явились показники, що підлягають декларуванню, то платник у такому звітному періоді не зобов’язаний подавати декларацію з акцизного податку.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 116.07 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/246132.html
АКТУАЛЬНО ДЛЯ ПЛАТНИКІВ АКЦИЗНОГО ПОДАТКУ!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державною фіскальною службою України у листі від 20.04.2016 №14178/7/99-99-19-03- 03-17 «Про порядок деклару- вання податкових зобов’язань з акцизного податку за березень 2016 року» (далі – лист ДФС №14178) надані роз’яснення щодо порядку подання та заповнення декларації акцизного податку за березень 2016 року платниками, які реалізують пальне.
Підпунктом 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями визначено, що платниками акцизного податку є особа, яка реалізує пальне. Перший звітний період для таких платників – березень 2016 року (граничний термін подання – 20.04.2016).
Лист №14178 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
https://sfs.gov.ua/…/podatkove-zakonoda…/listi-dps/67782.html
Також повідомляємо, що листи ДФС від 21.01.2016 №1903/7/99-99-19-03-03-17 «Про порядок декларування акцизного податку» та від 03.02.2016 №3495/7/99-99-19-03-03-17 «Щодо змін в адмініструванні акцизного податку» розміщені на офіційному веб-порталі ДФС за посиланнями:
https://sfs.gov.ua/…/podatkove-zakonoda…/listi-dps/66064.html, https://sfs.gov.ua/…/podatkove-zakonoda…/listi-dps/66334.html відповідно.
https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/246175.html
ДО УВАГИ ПЛАТНИКІВ ЄДИНОГО ВНЕСКУ, ПРИЗВАНИХ НА ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБУ
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Законом України від 24.12.2015 №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», внесені зміни, зокрема, до Закону України від 08.07.2010 №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464).
Зазначені зміни набрали чинності 1 січня поточного року.
Так, відповідно до пункту 92 розділу VIII. «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2464 визначено, що під час особливого періоду, визначеного Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» для платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), визначених у статті 4 Закону №2464, призваних на військову службу під час мобілізації або залучених до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь строк їхньої військової служби зупиняється застосування норм статті 25 Закону №2464, якою визначена процедура стягнення єдиного внеску.
Підставою для такого зупинення є копія військового квитка або копія документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, яка подається до органів доходів і зборів цим державним органом протягом десяти днів після її мобілізації.
https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/246329.html
ФІЗИЧНА ОСОБА – ПЛАТНИК ПОДАТКУ МАЄ ПРАВО НА ОТРИМАННЯ ДОВІДКИ ПРО ПОДАНУ ДЕКЛАРАЦІЮ ПРО МАЙНОВИЙ СТАН І ДОХОДИ
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Пунктом 179.12 статті 179 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що за зверненням платника податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) контролюючий орган, до якого було подано податкову декларацію, видає довідку про подану декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація), про сплату податку та про відсутність податкових зобов’язань з такого податку (далі – Довідка).
Форма такої Довідки та Порядок її заповнення затверджені наказом Міністерства доходів і зборів України від 11.12.2013 №795, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 09.01.2014 за № 8/24785 (далі – Порядок №795).
Для отримання Довідки платник податку подає до контролюючого органу декларацію за податковою адресою (пункт 3 Порядку №795).
Довідка видається за зверненням платника податку у десятиденний строк на підставі поданої декларації, а для платників податку – резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, – протягом тридцяти календарних днів після надходження декларації та сплати належної суми податку (пункт 4 Порядку №795).
У разі неподання декларації відповідно до розділу ІV Кодексу або для платників податку – резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, несплати податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб заявнику у десятиденний строк надається вмотивована відповідь щодо відмови у наданні Довідки.
Відповідно до пункту 7 Порядку №795 для фізичних осіб – платників податку – резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, Довідка дійсна протягом 60 календарних днів з дати її видачі за наявності документа, що посвідчує особу.
ВНЕСЕНІ ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ОБЛІКУ ПЛАТНИКІВ ЄДИНОГО ВНЕСКУ
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 15.04.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 03.03.2016 №308 «Про затвердження змін до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за №458/28588 (далі – Наказ №308).
Зазначений Наказ затвердив зміни до:
- Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 року №1162 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції 03.12.2014 за №1553/26330;
- Положення про реєстр страхувальників, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 року №1162 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції 03.12.2014 за №1554/26331.
Затверджені зміни внесені з метою приведення цього нормативно-правового акту у відповідність до Законів України від 24.12.2015 №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» та від 26.11.2015 №835-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»
Також оновлено Повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску (форма №2-ЄСВ) та Відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску (форма №11-ЄСВ).
Наказ №308 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 15.04.2016 №28.
ШАНОВНІ ГРОМАДЯНИ! ЗАДЕКЛАРУЙТЕ ДОХОДИ, ОТРИМАНІ У 2015 РОЦІ ВІД ОПЕРАЦІЙ З ІНВЕСТИЦІЙНИМИ АКТИВАМИ
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що до закінчення деклараційної кампанії – 2016 залишилось 6 днів.
Нагадуємо, що обов’язковому декларуванню підлягають доходи фізичних осіб – платників податків, отриманих від операцій з інвестиційними активами.
До інвестиційних прибутків належать доходи, отримані громадянами від проведення операцій з цінними паперами, деривативами та корпоративними правами, випущеними в інших, ніж цінні папери формах.
Розмір таких інвестиційних прибутків визначається відповідно до пункту 170.2 статті 170 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Загальна сума інвестиційних прибутків, отриманих громадянами у 2015 році, зазначається у рядку 10.4 податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859.
У разі отримання таких прибутків:
- разом з декларацією заповнюється та подається додаток Ф2 до декларації;
- у графі 3 рядка 10.4 декларації вказується значення графи 6 рядка 4.1 додатка Ф2 до декларації;
- у графах 6 та 7 рядка 10.4 декларації вказується значення рядків 5.2 та 6.2 додатка Ф2 до декларації.
Розрахунок інвестиційного прибутку, що є об’єктом оподаткування, розраховується громадянином самостійно у додатку Ф2 до декларації (графа 6).
Види інвестиційних активів зазначаються відповідно до операцій з інвестиційними активами. Кожному виду таких активів призначається окремий номер, який і зазначається у додатку Ф2, а саме:
1 – корпоративні права (інші ніж цінні папери);
2 – цінні папери чи деривативи, що перебувають в обігу на фондовій біржі;
3 – цінні папери чи деривативи, що перебувають в обігу не на фондовій біржі.
Звертаємо увагу, що сума отриманого у 2015 році інвестиційного прибутку оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 20%, як «пасивний» дохід, та військовим збором за ставкою 1,5% об’єкта оподаткування.
https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/244199.html
СЕАНС ТЕЛЕФОННОГО ЗВ’ЯЗКУ «ГАРЯЧА ЛІНІЯ» СВІТЛАНИ КРАСНИХ НА ТЕМУ: «ДЕКЛАРУВАННЯ ГРОМАДЯНАМИ ДОХОДІВ, ОТРИМАНИХ У 2015 РОЦІ»
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» головного державного ревізора - інспектора відділу адміністрування податку на доходи фізичних осіб та податків з громадян управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Світлани Красних на тему: «Декларування громадянами доходів, отриманих у 2015 році»
Питання 1. Доброго дня. Будь ласка, скажіть, чи можна до податкової знижки за звітний рік включити суму витрат, понесених у минулому році на оплату навчання за місяці звітного року?
Відповідь: Оскільки до податкової знижки за звітний календарний рік дозволено включати суми витрат, понесених платником податку за навчання протягом звітного податкового року, а відповідно до умов договору (контракту) про надання освітньої послуги (навчання) платником здійснюється оплата за місяці навчального року, який включає місяці календарного року наступного за звітним, одним платіжним документом (квитанцією), при включенні до податкової знижки за звітний рік слід враховувати суму витрат (частину) у розрахунку за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року. Решта суми, сплаченої за таким платіжним документом (квитанцією), може бути включена платником податку при реалізації права на податкову знижку у наступному році.
Питання 2. Хочу запитати, які документи необхідно надати фізичній особі, яка здійснила переобладнання транспортного засобу та використовує біопаливо з метою отримання податкової знижки?
Відповідь: Фізична особа, яка здійснила переобладнання транспортного засобу та використовує біопаливо (біоетанол, біодизель, стиснутий або скраплений газ та інші види біопалива) з метою отримання податкової знижки повинна подати документи, які підтверджують витрати, здійснені для переобладнання транспортного засобу: сертифікат відповідності для транспортного засобу, що був переобладнаний, та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт).
Питання 3: Чи підлягає оподаткуванню прощена (анульована) сума боргу при переведенні в 2015 році валютного кредиту в гривню?
Відповідь: Законом № 321 підрозділ 1 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України доповнено пунктом 8, яким передбачено, що не вважається додатковим благом платника податку та не включається до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу сума, прощена (анульована) кредитором у розмірі різниці між основною сумою боргу за фінансовим кредитом в іноземній валюті, визначена за офіційним курсом Національного банку України на дату зміни валюти зобов'язання за таким кредитом з іноземної валюти у гривню, та сумою такого боргу, визначеною за офіційним курсом Національного банку України станом на 1 січня 2014 року, а також сума процентів, комісії та/або штрафних санкцій (пені) за такими кредитами, прощених (анульованих) кредитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним із процедурою його банкрутства, до закінчення строку позовної давності. Норми цього пункту застосовуються до фінансових кредитів в іноземній валюті, непогашених до 1 січня 2014 року. Дія зазначених норм поширюється на операції з прощення (анулювання) кредитором боржникові заборгованості за фінансовим кредитом в іноземній валюті, що здійснювалися починаючи з 1 січня 2015 року.
Питання 4. Роз’ясніть, будь ласка, хто вважається резидентом України?
Відповідь: Відповідно до пп. «в» пп. 14.1.213 п. 14.1 ст. 14 розділу І Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ), фізична особа - резидент - це фізична особа, яка має місце проживання в Україні.
У разі якщо фізична особа має місце проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом, якщо така особа має місце постійного проживання в Україні; якщо особа має місце постійного проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом, якщо має більш тісні особисті чи економічні зв’язки (центр життєвих інтересів) в Україні. У разі якщо державу, в якій фізична особа має центр життєвих інтересів, не можна визначити, або якщо фізична особа не має місця постійного проживання у жодній з держав, вона вважається резидентом, якщо перебуває в Україні не менше 183 днів (включаючи день приїзду та від’їзду) протягом періоду або періодів податкового року.
Якщо неможливо визначити резидентський статус фізичної особи, використовуючи попередні положення цього підпункту, фізична особа вважається резидентом, якщо вона є громадянином України.
Достатньою підставою для визначення особи резидентом є самостійне визначення нею основного місця проживання на території України у порядку, встановленому ПКУ, або її реєстрація як самозайнятої особи.
https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/246010.html
22 квітня Міністерство фінансів надало роз`яснення щодо особливостей відображення в бухгалтерському обліку витрат, не підтверджених первинними документами контрагентів (Лист № 31-11410-06-5/11705).
Штучне невизнання витрат для цілей податкового обліку і, як результат, необґрунтоване донарахування податків та зборів контролюючими органами, змушувало бізнес доказувати законність здійснення господарської діяльності в судових інстанціях. Своїм листом Мінфін врегулював це гостре питання, яке поставало перед бухгалтерами та управлінським персоналом під час перевірок фінансово-господарської діяльності підприємств контролюючими органами. Міністерство фінансів наголошує на неприпустимості порушення фундаментальних принципів бухгалтерського обліку та фінансової звітності, адже вони є обов’язковими до використання як суб’єктами підприємницької діяльності, так і контролюючими органами. Міністерство фінансів України продовжує наближати податковий облік до бухгалтерського, гармонізує українське законодавство із європейським та впроваджує найкращі світові практики, що позитивно вплине на бізнес-клімат в Україні та зміцнить позиції у рейтингу Doing Business. Бухгалтерський облік та фінансова звітність підприємства мають ґрунтуватися на принципах, передбачених Законом про бухгалтерський облік, одним з яких є принцип відповідності доходів та витрат. Згідно цього принципу для визначення фінансового результату звітного періоду необхідно порівняти доходи звітного періоду з витратами, що були здійснені для отримання цих доходів. При цьому доходи і витрати відображаються в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності в момент їх виникнення, незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів. Іншим, не менш важливим принципом є принцип превалювання сутності над формою, суть якого полягає в тому, що облік операцій і відображення їх у звітності слід здійснювати відповідно до їх економічної сутності, а не лише на основі юридичної форми.
Джерело: https://buhgalter911.com/ShowArticle.aspx?a=584136
Податківців запитали: яка податкова декларація з плати за землю подається в разі укладання протягом року нового договору оренди на ту ж саму земельну ділянку без змін умов договору (або зі змінами умов договору)?
Відповідь: Згідно з п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов’язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним (п. 286.3 ст. 286 ПКУ). Згідно з п. 286.4 ст. 286 ПКУ за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним. У разі зміни протягом року об’єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни. Форма податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності (далі – податкова декларація) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 № 560. Отже, у разі укладання протягом року нового договору оренди на ту ж саму земельну ділянку без змін умов договору або зі змінами умов договору (термін дії попереднього договору закінчився), а звітна податкова декларація подана платником плати за землю на термін дії цього попереднього договору, то такий платник протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним, в якому зареєстровано новий договір оренди землі, має право подати уточнюючу податкову декларацію з урахуванням показників останньої поданої декларації за рік, що уточнюється або подавати щомісяця звітну податкову декларацію починаючи з календарного місяця, в якому фактично виникло право оренди земельної ділянки за новим договором оренди землі.
Джерело: https://buhgalter911.com/ShowArticle.aspx?a=588418
Нова нормативна грошова оцінка землі: час для застосування 27.04.2016 Відповідно до п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Для визначення розміру орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок (п. 289.1 ст. 289 ПКУ). Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг із технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, який відповідно до статті 23 Закону України від 11 грудня 2003 року №1378-IV «Про оцінку земель» (далі – Закон №1378) видається відповідним територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр). Підставою для проведення оцінки земель є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування (стаття 15 Закону № 1378). Періодичність проведення нормативної грошової оцінки земель (не рідше одного разу на 5-7 років) визначено ст. 18 Закону №1378. Пунктом 5 Типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2004 року №220, передбачено, що орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності визначається з використанням нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Відповідно до частини першої ст. 73 Закону України від 21 травня 1997 року №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення органів місцевого самоврядування є обов’язковими для виконання. Враховуючи викладене, якщо органи місцевого самоврядування приймають рішення про нову нормативну грошову оцінку землі з урахуванням вимог щодо строку його прийняття та оприлюднення, розмір орендної плати обчислюється із застосовунням такої нормативної грошової оцінки. По матеріалам: ГУ ДФС у Тернопільській області
Джерело: https://buhgalter911.com/ShowArticle.aspx?a=588481
Щодо оподаткування ПДФО та військовим збором допомоги по вагітності та пологах
27.04.2016 Податківці у листі від 15.04.2016 р. № 3941/П/99-99-17-03-03-14 розглянули питання щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором суми допомоги по вагітності та пологах. Відповідно до п. 163.1 ст. 163 ПКУ об’єктом оподаткування є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до складу якого включаються доходи, перелік яких визначено підпунктами 164.2.1 – 164.2.19 п. 164.4 ст. 164 Кодексу. Крім того, до зазначеного вище переліку включаються інші доходи, крім зазначених у ст. 165 Кодексу, що передбачені п.п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 Кодексу. До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума допомоги по вагітності та пологах, яку отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування. Враховуючи зазначене, сума допомоги по вагітності та пологах, яку отримує платник податку з фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування, не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу та не оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором. По матеріалам: Бухгалтер 911
Джерело: https://buhgalter911.com/ShowArticle.aspx?a=590577
Прес-служба СМР - 11.05.2016.