Logo

Telegram
Facebook

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПОВІДОМЛЯЄ


Підприємці – «cпрощенці» Дніпропетровщини сплатили

до місцевих бюджетів 415,7 млн. грн.

Протягом січня – квітня 2017 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло 415,7 млн. грн. єдиного податку від суб’єктів господарювання - фізичних осіб, що на 137,7 млн. грн., або майже на 50% більше, ніж у відповідному періоді минулого року. Про це повідомила в.о. заступника начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Перегудова.

На початок травня поточного року спрощену систему оподаткування у своїй діяльності застосовують понад 81,5 тисяч підприємців.

Найбільш чисельною серед «спрощенців» є друга група, яка складає більше 40 тисяч підприємців. У першій групі перебуває майже 12 тисяч платників єдиного податку, у третій – понад 29 тисяч.

За І квартал 2017 року підприємцями - платниками єдиного податку третьої групи задекларовано валового доходу на загальну суму майже 4 млрд. грн., що на 961,3 млн. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року. Сума єдиного податку до сплати склала 193,3 млн. грн., що на 47,1 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період 2016 року.

Оподаткування податком на доходи фізичних осіб, військовим збором подарунка співробітнику

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб, військовим збором подарунка співробітнику підприємства.

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України (далі – Кодекс), статтею 164 якого визначено базу оподаткування.

Відповідно до пункту 164.1 статті 164 Кодексу базою оподаткування є загальний оподатковуваний дохід з урахуванням особливостей, визначених розділом IV Кодексу.

Загальний оподатковуваний дохід - будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду.

При цьому загальний місячний оподатковуваний дохід складається із суми оподатковуваних доходів, нарахованих (виплачених, наданих) протягом такого звітного податкового місяця.

Згідно з підпунктом 165.1.39 пункту 165.1 статті 165 Кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 25 відс. однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.

Водночас підпунктом «є» підпункту 164.2.17 пункту 164.2 статті 164 Кодексу встановлено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного

доходу платника податку включається дохід, отриманий таким платником як додаткове благо (крім випадків, передбачених статтею 165 Кодексу), у вигляді, зокрема, вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, поняття якої наведено у підпункті 14.1.71 пункту 14.1 статті 14 Кодексу.

Якщо додаткові блага надаються у негрошовій формі, сума податку об'єкта оподаткування обчислюється за правилами, визначеними пунктом 164.5 статті 164 Кодексу.

Отже, вартість дарунка, яка визначена за правилами звичайної ціни, що надається платнику податків, не перевищує 25 відс. однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року (у 2017 році - 800 грн.), не є базою оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

У разі якщо вартість дарунка перевищує вказаний розмір, то сума такого перевищення оподатковується податком на доходи фізичних осіб як додаткове благо з урахуванням пункту 164.5 статті 164 Кодексу.

Крім того, згідно з підпунктом 1.2 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу об'єктом оподаткування військовим збором (далі - збір) є дохід, визначений статтею 163 Кодексу, до якого включається загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід (підпункт 163.1.1 пункту 163.1 статті 163 Кодексу).

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) податку на доходи фізичних осіб та збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 Кодексу.

При цьому нормами пункту 161 підрозділу XX Кодексу застосування коефіцієнта, визначеного пунктом 164.5 статті 164 Кодексу, не передбачено.

Водночас підпунктом 1.7 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу передбачено, що звільняються від оподаткування збором доходи, які згідно з розділом IV Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2,165.1.18,165.1.25, 165.1.52 пункту 165.1 статті 165 Кодексу.

Інформацію з зазначеного питання розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України (лист ДФС України від 23.05.2017 №310/6/99-99-15-01-01-15/ІПК) за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx?redirect=pub_card

Нарахування єдиного соціального внеску на дохід, у вигляді вартості подарунку

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує щодо нарахування єдиного соціального внеску на дохід найманому працівнику, у вигляді вартості подарунку.

Пунктом 1 частини першої статті 4 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-УІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон №2464) встановлено, що платниками єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі -єдиний внесок), зокрема, є роботодавці, у тому числі підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами.

Базою нарахування єдиного внеску для роботодавців є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та сума винагороди фізичним особам за

виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами (пункт 1 частини першої статті 7 Закону №2464).

Частиною другою статті 9 Закону №2464 встановлено, що обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Разом з тим постановою Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2010 року №1170 затверджено Перелік видів виплат, на які не нараховується єдиний внесок, зокрема на виплати, які надаються у грошовій формі у вигляді вартості подарунків до свят і квитків на видовищні заходи для дітей працівників.

Отже, дохід, у вигляді вартості дарунка, що нараховується роботодавцем найманому працівникові, є базою нарахування єдиного внеску.

Інформацію з зазначеного питання розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України (лист ДФС України від 23.05.2017 №310/6/99-99-15-01-01-15/ІПК) за посиланням:

https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx?redirect=pub_card

Заповнення податкового розрахунку за формою N1ДФ відокремленими підрозділами

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє щодо заповнення податкового розрахунку за формою №1ДФ відокремленими підрозділами.

Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 р. N4, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 р. за N111/26556.

Відповідно до пп."б" п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) особи, які відповідно до Кодексу мають статус податкових агентів, зобов'язані подавати у строки, встановлені Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування.

Отже, відокремлений підрозділ, якому в установленому порядку надано повноваження щодо нарахування, утримання і сплати (перерахування) до бюджету податку, самостійно подає податковий розрахунок за формою N 1 ДФ до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (реєстрації).

У разі, якщо відокремлений підрозділ юридичної особи (головного підприємства та/або уповноваженого відокремленого підрозділу) не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, податковий розрахунок у вигляді окремого витягу за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням та надсилає копію такого розрахунку до контролюючого органу за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу в установленому порядку.

Інформацію з зазначеного питання розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України (лист ДФС України від 18.05.2017 №276/6/99-99-13-01-01-15/ІПК) за посиланням:

https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx?redirect=pub_card

Питання надходження податків від операцій з нерухомого майна та земельної ділянки розглянутого на науково-практичній конференції

У Придніпровській державній академії будівництва та архітектури пройшла науково-практична конференція на тему: «Оцінка нерухомості, у тому числі земельних ділянок з метою оподаткування» в якій прийняли участь начальники управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипова та управління доходів і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Інна Андрущак.

В конференції також приймали участь: голова та члени Громадської ради при ГУ ДФС Дніпропетровської області; заслужені оцінювачі УТО; представники ГУ Держгеоркадастру у Дніпропетровській області, Департаменту оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності Фонду державного майна України, Американського товариства оцінювачів; науковці Академії будівництва та архітектури, Придніпровської державної академії будівництва та архітектури, Національного університету біоресурсів та природокористування України, Київського національного університету будівництва та архітектури, Львівського національного аграрного університету.

«До місцевих бюджетів області за січень-квітень п.р. надійшло 1 млрд. 206 млн.грн. плати за землю, що на 175,2 млн.грн. більше аналогічного періоду минулого року» - про це на конференції повідомила начальник управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипова. За її словами, на податковому обліку знаходиться: 15 тисяч юридичних осіб - платників плати за землю та понад 400 тисяч фізичних осіб-платників плати за землю; 3 тисячі суб’єктів господарювання - платників єдиного податку VI групи; 7 тисяч юридичних осіб – платників податку на нерухоме майно та 14 тисяч фізичних осіб.

Згідно Податкового кодексу України базою для нарахування земельного податку та орендної плати є нормативно-грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації та їх площі. На теперішній час ставки податку (з 01.01.2015) збільшені до 0,95 відсотків для сільськогосподарських угідь та до 2,43 відсотки – для водного фонду, крім того до нормативної грошової оцінки земель застосовується індекс інфляції. Середня сума податку з 1 га зросла і становить 309 грн.».

Ще одним важливим питанням, що розглядалося на конференції стало заниження вартості при купівлі-продажу нерухомості. Ця проблема актуальна для всієї України і в області піднімається не вперше. За словами заступника директора Департаменту оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності Фонду державного майна України Світлани Булгакової: «У Дніпропетровській області на сьогодні працює майже 3 тисячі оцінювачів, тож від сумлінності оцінки нерухомості залежить і сума сплаченого податку від операцій з нерухомістю, і стабільна робота самих оцінювачів».

Також, обговорювались питання, які виникають під час продажу фізичними особами об’єктів нерухомого майна.

У ході засідання сторони обмінялись думками стосовно існуючих питань та надали пропозиції щодо їх вирішення.

31.05.2017

Реєстрація релігійної організації як неприбуткової

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє щодо посилання в установчих документах неприбуткової організації на конкретний закон, відповідно до якого вона створена, як обов'язкову вимогу для включення такої організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Відповідно до абзацу другого ст.7 Закону України від 23 квітня 1991 року №987-ХІІ „Про свободу совісті та релігійні організації" (далі — Закон №987) релігійними організаціями в Україні є релігійні громади, управління і центри, монастирі, релігійні братства, місіонерські товариства (місії), духовні навчальні заклади, а також об'єднання, що складаються з вищезазначених релігійних організацій. Релігійні об'єднання представляються своїми центрами (управліннями).

Статтею 12 Закону №987 передбачено, що статут (положення) релігійної організації приймається на загальних зборах віруючих громадян або на релігійних з'їздах, конференціях.

Згідно з п.п.133.4.6 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам цього пункту і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені релігійні організації.

Підпунктом 133.4.1 п.133.4 ст.133 Кодексу встановлено, що неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі - неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

- установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених підпунктом 133.4.2 цього пункту;

- установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об'єднання та асоціації об'єднань співвласників багатоквартирних будинків;

- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Враховуючи вищевикладене, нормами п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 Кодексу не передбачено посилання в установчих документах неприбуткової організації на конкретний закон, відповідно до якого вона створена, як обов'язкову вимогу для включення такої організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Інформацію з зазначеного питання розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України (лист ДФС України від 25.05.2017 №360/6/99-99-15-02-02-15/ІПК) за посиланням:

https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx?redirect=pub_card

Порядок подання повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє щодо порядку подання повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма №20-ОПП).

Так, відповідно до абзацу четвертого пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком, встановленим розділом VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 №462), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300 (зі змінами) шляхом подання повідомлення за формою №20-ОПП.

Повідомлення за формою №20-ОПП подається платником за умови наявності об'єктів оподаткування або об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням.

Згідно з абзацом третім пункту 63.3 статті 63 Кодексу об'єктами оподаткування і об'єктами, пов'язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв'язку з якими у платника податків виникають обов'язки щодо сплати податків та зборів. Такі об'єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідним розділом Кодексу.

Об'єктом оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об'єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких податкове законодавство пов'язує виникнення у платника податкового обов'язку (пункт 22.1 статті 22 Кодексу).

Інформація про об'єкти оподаткування такі як - товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) відображається у відповідній податковій звітності платника податків (податкові декларації з податку на прибуток, з податку на додану вартість, податковий розрахунок за формою № 1ДФ тощо), тому про такі об'єкти оподаткування не потрібно повідомляти у повідомленні за формою № 20-ОПП.

Інформацію з зазначеного питання розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України (лист ДФС України від 26.05.2017 №388/6/99-99-08-02-01-15/ІПК) за посиланням:

https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx?redirect=pub_card

Коло осіб неприбуткової організації, які мають право на отримання рішення про включення такої організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує щодо визначення кола осіб неприбуткової організації, які мають право на отримання рішення про включення такої організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440 (далі - Порядок).

Включення неприбуткової організації до Реєстру здійснюється контролюючим органом з присвоєнням їй ознаки неприбутковості згідно з п.4 Порядку (п.5 Порядку).

Присвоєння неприбутковій організації ознаки неприбутковості здійснює контролюючий орган за основним місцем обліку неприбуткової організації (п.4 Порядку).

Згідно із п.8 Порядку за результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, протягом 14 календарних днів з дня їх отримання контролюючим органом приймається рішення про:

- включення, повторне включення, відмову у включенні (повторному включенні) неприбуткової організації до Реєстру;

- виключення неприбуткової організації з Реєстру;

- зміну ознаки неприбутковості.

Відповідне рішення за формою згідно із додатком 2 до Порядку готується у двох примірниках, один з яких надається неприбутковій організації, а другий залишається в контролюючому органі.

Основні засади господарювання в Україні, господарські відносини, що виникають у процесі організації та здійснення господарської діяльності між суб'єктами господарювання, а також між цими суб'єктами та іншими учасниками відносин у сфері господарювання, регулюються Господарським кодексом України (далі - ГКУ).

Відповідно до п.3 ст.65 ГКУ для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) безпосередньо або через уповноважені органи чи наглядову раду такого підприємства (у разі її утворення) призначає (обирає) керівника підприємства, який є підзвітним власнику, його уповноваженому органу чи наглядовій раді. Керівник підприємства, головний бухгалтер, члени наглядової ради (у разі її утворення) виконавчого органу та інших органів управління підприємства відповідно до статуту є посадовими особами цього підприємства. Статутом підприємства посадовими особами можуть бути визнані й інші особи.

Пунктом 5 ст.65 ГКУ передбачено, що керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Згідно із ст.19 Податкового кодексу України Кодексу платник податків веде справи, пов'язані зі сплатою податків, особисто або через свого представника.

Представниками платника податків визнаються особи, які можуть здійснювати представництво його законних інтересів та ведення справ, пов'язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності.

Таким чином, право на отримання рішення про включення організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій має керівник такої неприбуткової організації або її уповноважений представник.

Інформацію з зазначеного питання розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України (лист ДФС України від 17.05.2017 №225/6/99-99-15-02-02-15/ІПК) за посиланням:

https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx?redirect=pub_card

01.06.2017

Проведено Конкурс дитячого малюнку на асфальті у навчальному закладі «Перещепинський НВК «Родина»

З нагоди Дня захисту дітей Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області за підтримки Місцевого осередку Всеукраїнської громадської організації «Асоціація ветеранів державної Податкової служби України» Дніпропетровської області проведено Конкурс дитячого малюнку на асфальті під назвою: «Світліше на світі, коли малюють діти» серед вихованців закладу «Перещепинський НВК «Родина».

У конкурсі прийняли участь 17 учнів з 2-го по 9-й клас.

Тож, з самого ранку ганок біля школи вже сяяв яскравими барвами малюнків дітей на податкову тематику. Фахівці фіскальної служби щиро привітали дітей з закінченням учбового року та вручили переможцям Конкурсу пам’ятні призи, а всім учням закладу – солодкі подарунки.

Понад 8 млн. осіб скористались відкритою частиною «Електронного кабінету платника»

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що за інформацією ДФС України (https://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/297964.html) за 475 днів роботи відкритою частиною електронного сервісу «Електронний кабінет платника» скористалось понад 8 млн. платників. При цьому близько 600 тис. платників пройшли ідентифікацію з використанням електронного цифрового підпису в особистому кабінеті.

Географія користувачів Електронного кабінету платника охоплює США, Нідерланди, Мексику, Італію, Німеччину, Великобританію, Швейцарію. Загалом в Електронному кабінеті платника зареєстровано користувачів з понад 70 країн.

На сьогодні електронний сервіс «Електронний кабінет платника», що працює в дослідній експлуатації, забезпечує можливість користувачам:

- доступу в режимі он-лайн до інформації з понад 10 реєстрів ДФС;

- електронного листування з органами ДФС;

- доступу до особистої інформації (реєстраційні та облікові дані, індивідуальний календар, дані інтегрованої картки);

- підготувати та надіслати звітність до органів ДФС;

- сплати податків (для фізичних осіб);

- отримати відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків;

- надсилання запитів на отримання інформації, заяв на реєстрацію платником окремих податків, отримання витягів з реєстрів;

- доступу до проведених операцій в системах електронного адміністрування ПДВ та електронного адміністрування реалізації пального;

- скористатися іншими сервісами, що надаються в Електронному кабінеті платника.

Вимоги до оформлення первинних документів

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє щодо оформлення первинних документів.

Відповідно до п.44.1 ст.44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку визначені Законом України від 16 липня 1999 року №996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі - Закон №996).

Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється Міністерством фінансів України, яке затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (п.2 ст.6 Закону №996).

Таким чином, підтверджуючі первинні документи складаються відповідно до вимог бухгалтерського обліку. З питань щодо правильного оформлення первинних документів необхідно звертатись до Міністерства фінансів України.

Водночас ст.1 Закону №996 визначено, що первинний документ – це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення, а господарська операція - це дія або подія, що викликає зміни у структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Згідно зі ст.9 Закону №996 підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення цих операцій.

Первинні документи мають бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Первинні та зведені облікові документи повинні мати такі обов'язкові, реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис, аналог власноручного підпису або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронний цифровий підпис», або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Інформацію з зазначеного питання розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України (лист ДФС України від 23.05.2017 №295/6/99-99-15-02-02-15/ІПК) за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx;CABINET=LJ5Ylrkq2ZYQKmUbomwy6kwa3W5taTIYHXEXQHGSM0RVVDfDhR3F!-1207047844?redirect=pub_card

До уваги платників податків

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що листом від 13.05.2017 №11856/7/99-99-12-03-03-17 (далі - Лист №11856) Державна фіскальна служба України надала для використання у роботі Рекомендації щодо застосування санкцій за здійснення операцій з реалізації пального без реєстрації платником акцизного податку та за порушення порядку реєстрації акцизних накладних / розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, а також неподання податкової звітності, інших санкцій в частині акцизного податку, притягнення до адміністративної відповідальності (далі – Рекомендації).

Рекомендації запроваджуються з метою забезпечення належного застосування штрафу за здійснення операцій з реалізації пального без реєстрації платником акцизного податку (п.117.3 ст.117 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та за порушення порядку реєстрації акцизних накладних / розрахунків коригування до таких акцизних накладних в ЄРАН (ст.1202 Кодексу), а також неподання податкової звітності, інших санкцій під час контролю за справлянням акцизного податку, притягнення до адміністративної відповідальності.

Більш детальніше ознайомитися з Листом №11856 можна на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: https://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72140.html

Методичні рекомендації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що листом від 13.05.2017 №11897/7/99-99-12-02-03-17 (далі – Лист №11897) Державна фіскальна служба України, керуючись підпунктами 6 – 7 пункту 5 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року №236, надала методичні рекомендації щодо заповнення Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, форму якої затверджено наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 № 408, зареєстованим у Міністерстві юстиції України 29.04.2015 за №479/26924, у разі виникнення необхідності уточнення задекларованих податкових зобов’язань.

Більш детальніше ознайомитися з Листом №11856 можна на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:

https://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi- dps/72137.html

02.06.2017

За пять місяців 2017 року платники Дніпропетровщини

перерахували до бюджетів усіх рівнів та ЄСВ понад 33,8 млрд. грн.

Органами ДФС у Дніпропетровській області у січні - травні поточного року забезпечено надходження до бюджетів усіх рівнів (з урахуванням ЄСВ) 33 млрд. 865,0 млн. грн. Про це повідомила виконуюча обов’язки начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

Так, до загального фонду державного бюджету впродовж пяти місяців 2017 року мобілізовано 21 млрд. 517,3 млн. грн., що на 6 млрд. 689,3 млн. грн. (або на 45,1%) більше минулорічних надходжень.

Надходження, що формують місцеві бюджети Дніпропетровського регіону, склали 8 млрд. 052,1 млн. грн. Це на 1 млрд. 849,8 млн. грн. (або на 29,8%) більше фактичних надходжень п’яти місяців 2016 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 4 млрд. 295,5 млн. грн., що перевищує минулорічні показники на 1 млрд. 194,1 млн. грн. (або на 38,5%).

Фіскальна служба Дніпропетровщини прийняла участь у прес-брифінгу на презентації проекту «Фінансовий менеджмент для НГО:

просто про складне»

В Дніпропетровській обласній раді пройшов прес-брифінг з презентацією проекту «Фінансовий менеджмент для НГО: просто про складне» в рамках проекту «Підтримка територіальних громад України у зв’язку зі збільшенням кількості внутрішньо переміщених осіб», започаткований німецькою федеральною компанією GIZ.

Презентацію представляв координатор проекту Володимир Гарасюк за підтримки громадської організації «Інститут податкових реформ» на чолі з головою ради Оленою Хотенко.

На прес-брифінгу перед журналістами та представниками неприбуткових організацій Дніпропетровської області виступила запрошена організаторами проекту, представник ГУ ДФС у Дніпропетровській області начальник управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипова. Вона повідомила, що у Дніпропетровській області діє близько 14 тисяч неприбуткових організацій, це 13,5 відсотків від загальної кількості всіх юридичних осіб зареєстрованих в області. Згідно положень податкового законодавства, до 1 липня 2017 року всі неприбуткові організації повинні подати до державних податкових інспекцій необхідний пакет документів для перереєстрації в реєстрі неприбуткових організацій. «Всі неприбуткові організації повинні подавати звітність. У неприбуткових організацій залишається звітність за формою 1ДФ. Якщо організація сплачує найманим працівникам заробітню плату, то організація повинна нараховувати ПДФО, єдиний податок та військовий збір» - сказала Манушак Осипова.

В подальшому, 24-25 та 26-27 липня, в Дніпропетровській області для представників неприбуткових організацій у рамках проекту заплановано проведення тренінгів, на яких більш детально розглянуться питання бухгалтерського обліку та звітності, забезпечення фінансової спроможності та планування бюджету неприбуткових організацій.

До уваги платників податків!

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що

09 червня, п’ятниця,

останній день подання звітності:

  • звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту за травень 2017 року;
  • звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за травень 2017 року;
  • звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів за травень 2017 року;
  • звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за травень 2017 року
  • звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі за травень 2017 року;
  • декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари/продукцію;
  • єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування гірничими підприємствами за квітень 2017 року.

Застосування строків давності при організації та проведенні документальних перевірок юридичних осіб

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що листом від 05.05.2017 №11356/7/99-99-14-03-03-17 (далі – Лист №11356) Державна фіскальна служба України з метою забезпечення належної реалізації положень статті 102 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) надала роз’яснення в частині застосування строків давності при організації та проведенні документальних перевірок, самостійному визначенні сум грошових зобов’язань платників податків.

Зокрема, ДФС України нагадує, що з 01 січня 2017 року набули чинності зміни, внесені до ст.102 Кодексу Законом України від 21 грудня 2016 року №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».

Так, відповідно до п.102.1 ст.102 Кодексу, контролюючий орган, крім випадків, визначених п.102.2 ст.102 Кодексу, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов’язань платника податків у випадках, визначених Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до ст.39 Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної п.133.4 ст.133 Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше – за днем її фактичного подання.

Отже, при плануванні, організації та проведенні документальних перевірок слід враховувати, що з 01.01.2017 строки давності поширюються також на період, який може бути охоплений перевіркою.

З метою дотримання вимог, визначених у ст.81 Кодексу, при зазначенні у наказі про проведення документальної перевірки, періоду діяльності, який буде перевірятися, необхідно враховувати обмеження, встановлені п.102.1 ст.102 Кодексу.

При цьому, якщо обчислення граничних строків визначення грошових зобов’язань здійснюється з урахуванням дати прийняття податкового повідомлення-рішення, прийнятого за результатами перевірки, то з метою дотримання строків давності, передбачених ст.102 Кодексу, період, який може бути охоплений перевіркою, обчислюється з урахуванням дати початку перевірки, зазначеної у наказі про проведення перевірки.

Слід також звернути увагу, що у разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов’язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.

Отже, у випадках подання у періоді, що підлягає перевірці, платником податків уточнюючих розрахунків за податкові періоди, граничні терміни визначення податкових зобов’язань за якими, станом на дату початку перевірки минули, можливість проведення перевірок таких уточнюючих розрахунків та податкових декларацій передбачено абзацом другим п.102.1 ст.102 Кодексу.

Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов’язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов’язання (у т.ч. від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

Більш детальніше ознайомитися з Листом №11356 можна на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: https://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72138.html

Забезпечення податкового контролю з питання трансфертного ціноутворення

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що листом від 26.05.2017 №11539/7/99-99-15-02-01-17 (далі – Лист №11539) Державна фіскальна служба України (далі – ДФС України) надала роз’яснення з метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств та забезпечення податкового контролю з питання трансфертного ціноутворення.

Зокрема, ДФС України повідомила, що 31 березня 2017 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №191 «Про затвердження Порядку визначення середньозваженого значення показника рентабельності для зіставної юридичної особи для цілей трансфертного ціноутворення» (далі – Порядок).

Порядок забезпечить виконання підпункту 39.3.2.8 підпункту 39.3.2 пункту 39.3 статті 39 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) для встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» та визначає процедуру розрахунку середньозваженого значення показника рентабельності у разі використання фінансових показників зіставної юридичної особи за декілька податкових періодів (років) для цілей трансфертного ціноутворення.

Середньозважене значення показника рентабельності застосовується під час розрахунку діапазону рентабельності для методів, які базуються на порівнянні фінансових показників контрольованої операції з фінансовими показниками зіставних юридичних осіб. Насамперед середньозважене значення показника рентабельності буде розраховуватись при застосуванні методу чистого прибутку, та, в залежності від результатів функціонального та економічного аналізу контрольованих операцій, в окремих випадках може використовуватись й для методів ціни перепродажу, «витрати плюс», та розподілення прибутку.

Більш детальніше ознайомитися з Листом №11539 можна на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: https://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72144.html

Порядок перевезення товарів, продуктів харчування та валюти через митний кордон України

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області та Дніпропетровська митниця ДФС у зв’язку з введенням безвізового режиму між Європейським союзом та Україною нагадує, що порядок перевезення товарів, продуктів харчування та валюти через митний кордон встановлено Митним кодексом України та постановою правління Національного банку України від 27.05.2008 № 148 «Про переміщення готівки і банківських металів через митний кордон України» (зареєстрована в Міністерстві юстиції України 11.06.2008 за № 520/15211) зі змінами.

ВВЕЗЕННЯ ВАЛЮТИ ГРОМАДЯНАМИ

1. За умови усного декларування:

Ввезення готівки на одну особу незалежно від віку у сумі, що не перевищує еквівалент 10000 євро.

2. За умови обов'язкового письмового декларування (у разі, якщо сума валюти перевищує суму, дозволену для ввезення, за умови усного декларування):

Готівка на одну особу незалежно від віку в сумі, що перевищує в еквіваленті 10000 євро (за наявності документів, що підтверджують зняття готівки з рахунків банків (фінансових структур).

Примітки

1. Перерахунок сум готівки в євро здійснюється за офіційним курсом гривні до євро, установленим Національним банком, або за крос - курсом, встановленим згідно з офіційним курсом гривні до відповідної іноземної валюти на день перетинання митного кордону України або на день перерахування готівки.

2. Письмове декларування митному органу суми валюти в повному розмірі.

ВИВЕЗЕННЯ ВАЛЮТИ ГРОМАДЯНАМИ

1) За умови усного декларування

Готівка на одну особу незалежно від віку у сумі, що не перевищує в еквіваленті 10000 євро.

2) За умови обов'язкового письмового декларування (у разі, якщо сума валюти перевищує суму, дозволену для ввезення за умови усного декларування в повному обсязі)

Готівка на одну особу незалежно від віку в сумі, що перевищує в еквіваленті 10000 євро (за наявності документів, що підтверджують зняття готівки з рахунків банків (фінансових структур).

У разі вивезення суми, в еквіваленті, що перевищує 10 000 євро, яка попередньо була ввезена на територію України, основою для вивозу валюти є митна декларація та документ, що підтверджує зняття готівки з рахунків клієнта.

Примітки:

1. Перерахування сум готівки в євро відбувається за офіційним курсом гривні до євро, що встановлений Національним банком, або за крос-курсом, встановленим згідно з офіційним курсом гривні до відповідних іноземних валют на день перетинання митного кордону України або на день перерахування готівки.

2. Письмове декларування митному органу суми валюти в повному розмірі.

3. На вимогу посадової особи митного органу громадяни зобов'язані заповнити митну декларацію.

ВВЕЗЕННЯ ПРОДУКТІВ ХАРЧУВАННЯ І ТОВАРІВ В УКРАЇНУ ГРОМАДЯНАМИ

Якщо вам більше 18 років, ви можете мати при собі:

• 1 л міцних алкогольних напоїв (вміст спирту понад 22%) + 2 л вина + 5 л пива;

• 200 сигарет, або 50 сигар, або 250 г тютюнових виробів;

ОСОБИСТІ РЕЧІ громадян не оподатковуються. Разом з тим митник має право попросити вас письмово їх задекларувати.

ПРОДУКТИ на суму загальною вартістю не більше 200 євро при собі громадянин може ввозити без оподаткування:

- В упаковках виробника для роздрібної торгівлі - по 1 упаковці до 2 кг кожного найменування.

- Без упаковки - до 2 кг кожного найменування;

- Неподільний продукт, готовий до вживання - 1 шт. кожного найменування.

ТОВАРИ загальною вартістю до 500 євро (наземним і морським транспортом) і до 1000 євро (авіатранспортом) і вагою 50 кг ввозяться без оподаткування.

Якщо ваш товар дорожче, вам слід заповнити декларацію: до 1000 євро - декларацію для громадян; понад 1000 євро - вантажну митну декларацію.

КУЛЬТУРНІ ЦІННОСТІ ввозяться, якщо вони не оголошені в міжнародний розшук і у вас є документи, які підтверджують ваше право власності на них.

ЛІКИ в кількості, необхідній на курс лікування за наявності медичних довідок і рецептів.

Вогнепальна ЗБРОЯ переміщується тільки за дозволом МВС України.

Переміщення НАРКОТИЧНИХ ЗАСОБІВ заборонено.

Примітка: Громадяни, які виїжджають за межі митної території України, декларують предмети, які вони перевозять через митний кордон України, в усній формі, крім випадків переміщення предметів, які декларуються в обов'язковому порядку, або предметів в кількості, що підлягає оподаткуванню.

ВИВЕЗЕННЯ ПРОДУКТІВ ХАРЧУВАННЯ І ТОВАРІВ З УКРАЇНИ ГРОМАДЯНАМИ

ТОВАРИ, сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 10 000 євро (за виключення товарів, на які встановлено вивізне мито, та / або на які державними органами видаються документи необхідні для здійснення митного оформлення), вивозяться вільно.

КУЛЬТУРНІ ЦІННОСТІ вивозяться за наявності дозвільних документів

АЛКОГОЛЬНІ НАПОЇВ І ТЮТЮНОВІ ВИРОБИ.

Не допускається вивезення за межі митної території України алкогольних напоїв та тютюнових виробів громадянами, які не досягли 18 - річного віку.

Громадяни, які досягли 18 - річного віку, можуть вивозити алкогольні напої та тютюнові вироби на одну людину 1 раз на 24 години:

1. 200 сигарет або 50 сигар або 250 грамів тютюну, або ці вироби в наборі загальною вагою, що не перевищує 250 грам;

2. 5 л пива, 2 л вина, 1 л міцних (із вмістом спирту понад 22%) алкогольних напоїв.


Прес-служба СМР - 07.06.2017.

Українська
Англійська