Logo

Telegram
Facebook

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПОВІДОМЛЯЄ


Про умови виїзду громадян за кордон України через митні пости Дніпропетровщини йшлося на прес-конференції для ЗМІ

В інформаційному агентстві «Мост-Днепр» відбулася спільна прес-конференція за участі начальника відділу організації митного контролю Дніпропетровської митниці ДФС Володимира Деркача та т.в.о. заступника відділу по персоналу прикордонної служби Дніпроаеропорту Юлії Купчик, на якій журналістів проінформовано про умови виїзду за кордони держави з початком літнього сезону відпусток.

Володимир Деркач повідомив журналістів, що в області лише два митні пости, на яких здійснюється пропуск громадян за кордони держави – це аеропорти міст Дніпро та Кривий Ріг. Так, з аеропорту м. Дніпро на сьогодні здійснюються авіарейси до Шарм-Ель-Шейху, Анталії, Тель-Авіву, Солоніків, Відня. Перспективними є рейси до Грузії: у Батумі і Тбілісі, а також до Бургаса, Дубровніка та Іракліону.

В аеропорту міста Дніпро для громадян діє двоканальна система проходження митниці: «червоний коридор», під час проходження якого громадяни письмово заповнюють митну декларацію, та «зелений коридор», яким громадяни користуються, якщо не мають при собі речей, обов’язкових для митного декларування.

«Без митного декларування через митний пост аеропорту громадяни мають право переміщувати валютні цінності, що не перевищують еквівалент суми у 10 тисяч євро; товари на суму, що не перевищує еквівалент 1 тисячі євро; особисті речі повсякденного користування», – зазначив Володимир Деркач.

Згідно з Митним кодексом України з-за кордону на митну територію держави обмежено до переміщення міцного алкоголю у кількості 1 літр (якщо кількість спирту перевищує 22%); 2 літрів вина та 5 літрів пива. До 200 цигарок обмежено ввезення тютюнових виробів. Також, обмежено до переміщення з-за кордону продукти харчування та ліки.

«Якщо сума переміщеної за кордони держави валюти перевищує встановлену законодавством суму, слід при собі мати довідку від банку про зняття з особистого рахунку відповідної суми. Якщо вартість товару, переміщеного за кордони держави перевищує встановлену митним кодексом суму, надлишок оподатковується в’їзним митом за ставкою 10 відсотків та податком на додану вартість», – додав Володимир Деркач.

Юлія Купчик розповіла про умови виїзду за кордони держави громадян з дітьми. Так батьки, що проходять кордон України з неповнолітніми дітьми, повинні мати дійсний закордонний паспорт, що дає дозвіл на виїзд з території України. «Якщо двоє батьків направляються за кордон з неповнолітнім, необхідно мати свідоцтво про народження дитини, в якому зазначено, що дорослі дійсно батьки дитини. Якщо дитина їде у супроводі одного з батьків, треба мати нотаріально засвідчене згоду другого батька, де йдеться про країну прямування та вказано термін, на який дитина виїжджає за кордон», – повідомила Юлія Купчик.

Нагадаємо, що з 11 червня п.р. починає діяти спрощений візовий режим з країнами, що входять до Європейського Союзу. Втім, необхідно пам’ятати, що для подорожі до країн Євросоюзу громадяни України повинні мати біометричний або закордонний паспорт старого зразка. Якщо паспорт не є біометричним, необхідно мати візу країни, до якої громадянин прямує. Крім того, необхідно виконати вимоги Європейського законодавства, такі як наявність коштів для перебування в країнах ЄС, наявність зворотного квитка та інше.

Помилки, допущені платниками при заповненні звітності з рентної плати

за спеціальне використання води за перший квартал 2017 року

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державною фіскальною службою України здійснено аналіз даних податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води (далі – Плата) за перший квартал 2017 року та встановлено, що окремі платники під час подання до органу ДФС податкової звітності з Плати не дотримувались порядку її заповнення, внаслідок чого звітність була подана з помилками.

Так має місце невірне заповнення платниками у додатку 5 «Розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води» (далі – Додаток 5) до податкової декларації з рентної плати (далі – Декларація) рядку 8 «Об’єкт оподаткування з початку року», внаслідок чого в окремих випадках значення рядка 8 (р.8 = р.8.1 + р.8.2) дорівнює невірному значенню за наявності показників у рядках 8.1 або 8.2.

Порушення, пов’язані з некоректним відображенням об’єкта оподаткування, виявлено у поданій звітності платників Плати по ГУ ДФС у всіх областях.

Також має місце застосування платниками неіснуючих коефіцієнтів до ставок Плати та/або неправильний порядок відображення застосованих коефіцієнтів до ставок Плати у рядках поданої звітності.

Згідно з порядком складання податкової звітності з Плати:

- у рядку 10.1 повинен зазначатись коефіцієнт 0,005 до ставок Плати відповідно до п.255.6 ст.255 Податкового кодексу України (далі – ПКУ);

- у рядку 10.2 – коефіцієнт 0,3 до ставок Плати відповідно до п.255.6 ст.255 ПКУ;

- у рядку 10.3 – коефіцієнт 2 відповідно до п.п.255.11.10 п.255.11 ст.255 ПКУ;

- у рядку 10.4 – коефіцієнт 5 відповідно до п.п.255.11.13 п.255.11 ст.255 ПКУ.

Однак, у більшості областей окремими платниками Плати у рядках 10.1 – 10.4 Додатку 5 до Декларації було задекларовано неіснуючі коефіцієнти до ставок Плати (наприклад, 72,25; 90; 53; 75), а у рядку 9 «Ставка рентної плати» Додатку 5 відсутні ставки рентної плати.

Також у рядку 9 Додатка 5 платниками зазначаються інші, ніж передбачено ПКУ ставки рентної плати.

Незначні помилки, які припускають платники під час декларування податкових зобов’язань з Плати, виявлено за результатами аналізу податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики (додаток 7 «Розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики» (далі – Додаток 7) до Декларації).

Так, у рядку 7 «Ставка рентної плати» Додатка 7 до Декларації платниками зазначаються інші, ніж передбачено ПКУ, ставки рентної плати.

З урахуванням зазначеного, звертаємо увагу платників Плати на дотримання ними порядку заповнення податкової звітності з Плати, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719 «Про затвердження форми Податкової декларації з рентної плати», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496, зі змінами.

Про застосування понижувального коефіцієнту радіокористувачами

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України з метою правильності застосування радіокористувачами понижувальних та підвищувальних коефіцієнтів до ставок рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – Рентна плата), у листі від 29.05.2017 №13556/7/99-99-12-03-04-17 (далі – лист ДФС №13556) повідомила наступне.

Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон №1791) запроваджено коригуючі коефіцієнти до ставок Рентної плати, передбачені примітками 1 – 8 до п.254.4 ст.254 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Зокрема, примітка 1 (понижувальний коефіцієнт 0,75) застосовується для платників Рентної плати – користувачів радіозв’язку у системі передавання даних з використанням шумоподібних сигналів (далі – Платники Рентної плати).

Однак, в опублікованій 27.01.2017 (Відомості Верховної Ради, 2017, № 4, стор.33, ст.42) редакції тексту Закону №1791 у рядку 5 таблиці ставок Рентної плати для Платників Рентної плати застосована ставка у розмірі 26,21 грн. за 1 МГц смуги радіочастот на місяць та наявна примітка у вигляді позначки «1» (перша).

Водночас у оприлюдненій станом на 01.03.2017 редакції тексту ПКУ зі змінами, внесеними Законом №1791, у рядку 5 таблиці ставок рентної плати, ставку для Платників Рентної плати зазначено у розмірі 26,211 грн. за 1МГц смуги радіочастот на місяць та без примітки.

З метою виправлення вказаної редакційної помилки ДФС листом від 18.05.2017 №1622/4/99-99-12-02-03-13 звернулася до Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.

Таким чином, до виправлення зазначеної вище редакційної помилки Платники Рентної плати мають право застосовувати примітку 1 (понижувальний коефіцієнт 0,75) до ставок Рентної плати для обчислення податкових зобов’язань з Рентної плати, керуючись нормою п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 ПКУ.

При цьому, слід врахувати, що для обрахування податкових зобов’язань по радіозв’язку у системі передавання даних з використанням шумоподібних сигналів (наприклад, для ширини смуги радіочастот 60 МГц) понижувальний коефіцієнт 0,75 застосовується до 30 МГц, решта 30 МГц оподатковуються за повною ставкою.

Лист №13556 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням

https://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72150.html

Внесено зміни до класифікаторів, що використовуються

під час оформлення митних декларацій

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 18.05.2017 №511 (далі – Наказ №511) затверджено зміни до деяких відомчих класифікаторів інформації з питань державної митної справи, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій, а саме:

- до Класифікатора особливостей переміщення товарів через митний кордон України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 №1011 (зі змінами) (далі – Наказ №1011);

- до Класифікатора звільнень від сплати митних платежів при ввезенні товарів на митну територію України, затвердженого Наказом №1011;

- до Класифікатора документів, затвердженого Наказом №1011.

Відповідно до п.3 Наказу 511 він набирає чинності через 10 днів з моменту його оприлюднення, крім пункту 2 Змін до Класифікатора звільнень від сплати митних платежів при ввезенні товарів на митну територію України та пункту 5 Змін до Класифікатора документів, які наберуть чинності з дня набрання чинності Угодою про вільну торгівлю між Україною та Канадою, ратифікованою Законом України від 14.03.2017 №1917-VIII.

Наказ №511 оприлюднено 26.05.2017 на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням https://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/mitne-zakonodavstvo/nakazi/72142.html та він набирає чинності з 06.06.2017, крім пунктів, визначених у п.3 цього Наказу.

Відповідно до Наказу №511, зокрема, Класифікатор документів, затверджений Наказом №1011, доповнюється позиціями «1315» – «1317», які використовуються для кодування даних про залізничні накладні ЦІМ, УМВС та ЦІМ/УМВС та відомості в електронному вигляді, що застосовуються замість митної декларації для декларування в митний режим транзиту товарів, що не є підакцизними.

З набранням чинності Наказу №511 при наведенні в графі 40 митних декларацій як даних про попередній документ, за якими товари поміщувались у митний режим транзиту, даних про залізничні накладні ЦІМ, УМВС та ЦІМ/УМВС та відомості в електронному вигляді, використовуються відповідні типу залізничної накладної коди з діапазону «1315» – «1317» згідно з Класифікатором документів і дата й номер відповідних електронних відомостей, що формуються у встановленому порядку.

12.06.2017

Юристи ДФС Дніпропетровщини відстояли

справи у судах на суму 361,7 млн. грн.

На початок 2017 року на розгляді у адміністративних судах різних інстанцій за участю органів ДФС Дніпропетровської області перебувало 9,8 тисяч справ різних категорій на загальну суму позовних вимог 11,3 млрд. грн.

З розглянутих судами у січні – травні поточного року 359 справ на суму 500,9 млн. грн., на користь територіальних органів ГУ ДФС Дніпропетровщини вирішено 246 справ на суму 361,7 млн. грн., що складає 72,2% від суми розглянутих судами справ.

У порівнянні з аналогічним періодом 2016 року показник позитивного вирішення на користь територіальних органів ГУ ДФС Дніпропетровщини збільшився по кількості на 17,1%, по сумі – на 31,8%.

«Такі результати свідчать про якісну аргументацію та доказову базу, на якій ґрунтуються наші позовні вимоги. Кожен юрист фахово підходить до кожної справи, що направляється до суду. Водночас, ми зміщуємо акцент у нашій роботі на досудове врегулювання спірних питань, які виникають із платниками податків», – наголошує начальник юридичного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олег Басан.

Про впровадження інвестиційних проектів – 2017 для підтримки малого та середнього бізнесу йшлося на семінарі

З метою формування передумов для впровадження інвестиційних проектів на території міст Новомосковськ, Перещепине, Підгороднє, Новомосковського, Синельниківського, Павлоградського та Магдалинівського районів, підтримки малих, середніх та фермерських підприємств, створення інвестиційно-привабливих територій на базі Новомосковської міської ради 8 червня 2017 року проведено семінар за участі начальника управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової, фахівців Дніпропетровського інвестиційного агентства, регіональної ради підприємців у Дніпропетровської області та Сільськогосподарської консультативної служби.

Манушак Осипова доповіла про місцеві податки та збори, механізми стимулювання місцевою громадою та наголосила, що фіскальна служба постійно взаємодіє з представниками бізнесу, налагоджує ефективний діалог, покращує надання сервісних послуг.

Також, представлено презентації ДІА «Підтримка малого та середнього підприємництва» та «Чотири кроки громади на шляху створення інвестиційно-привабливих територій», Регіональної ради підприємців у Дніпропетровській області «Механізм реалізації регіональної програми малого та середнього підприємництва», Кооперативної Академії з питань кооперації ДОГО «Сільськогосподарська консультативна служба «Кооперація – шлях до успіху підприємців та громад» та комітету з питань енергозбереження регіональної ради підприємців «Енергозберігаючі технології сьогодення».

Під час семінару учасники заходу отримали від фахівців ряд актуальних роз’яснень та відповідей на свої запитання, а також побажання натхнення у реалізації власних задумів і ініціатив.

Затверджена нова форма

податкової декларації з податку на прибуток підприємств

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 09.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.04.2017 №467 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 19.05.2017 за №642/30510 (далі – Наказ №467), яким у новій редакції викладено форму податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – Декларація) та форми додатків до неї.

Так, у формі Декларації з’явились нові рядки:

  • рядок 07.2 «страхові платежі, страхові внески, страхові премії за договорами перестрахування»;
  • рядок 09.1 «сума доходу, що залишився після формування призового (виграшного) фонду (позитивне значення (рядок 09.1.1 – рядок 09.1.2)):»;
  • рядок 09.1.1 «загальна сума доходів, отриманих від прийняття ставок у лотерею»;
  • рядок 09.1.2 «сума сформованого призового (виграшного) фонду лотереї відповідно до умов її проведення»;
  • рядок 09.2 «сума безнадійної заборгованості, визначеної підпунктом «е» підпункту 14.1.11 пункту 14.1 статті 14 розділу І Податкового кодексу України».

Із форми Декларації виключені рядки, пов’язані з розрахунком авансових внесків із податку на прибуток підприємств (рядок 26 – до змін), і рядки щодо виправлення помилок по авансових внесках (рядки 36, 37, 38 та 39).

Змінилася таблиця для відміток про наявність додатків. У ній з’явилося нове поле «ФЗ», в якому платники мають проставляти позначку «+» під час подання разом із декларацією фінансової звітності.

Так, відповідно до п.46.2 ст.46 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог статті 137 ПКУ.

Фінансова звітність, що складається та подається відповідно до цього пункту платниками податку на прибуток, є додатком до Декларації та її невід’ємною частиною.

Також внесено зміни до таблиці «Відомості про одночасне подання до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств форм фінансової звітності» (до змін) Декларації. Тепер у формі Декларації вона розміщена відразу за таблицею «Наявність додатків» і має назву «Наявність поданих до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств додатків – форм фінансової звітності».

Крім того, внесено зміни до форм додатків до Декларації, а саме до:

- додатку ЗП до рядка 16 ЗП Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;

- додатку ПН до рядка 23 ПН Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;

- додатку ТЦ «Самостійне коригування ціни контрольованої операції і сум податкових зобов’язань платника податку»;

- додатку ВП «Розрахунок податкових зобов’язань за період, у якому виявлено помилку(и)»;

- додатку РІ «Різниці»;

- додатку АМ «Інформація щодо нарахованої амортизації»;

- додатку ЦП до рядків 4.1.3 ЦП, 4.1.4 ЦП додатка РІ до рядка 03 РІ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств.

Наказ №467 набирав чинності з дня його офіційного опублікування (опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 09.06.2017 №45).

Характерні помилки при заповненні податкової звітності з

екологічного податку за перший квартал 2017 року

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державною фіскальною службою України за результатами попереднього аналізу податкової звітності з екологічного податку за перший квартал 2017 року встановлено непоодинокі методологічні помилки заповнення податкової звітності.

1. Платниками під час заповнення додатків до податкової декларації екологічного податку, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1052/27497, зі змінами (далі – Декларація), не враховано, що з 1 січня 2017 року Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» збільшені на 12% ставки екологічного податку (далі – Податок), що діяли у 2016 році.

Так, деякими підприємствами за кодом забруднюючої речовини 245.1.001 «Азот амоній» задекларовано зобов’язання за ставкою «1293,1» замість «1448,27».

2. У випадку, коли коефіцієнт дорівнює «1», графа 5 додатку 2 «Розрахунок за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти» (далі – додаток 2) і графи 5 та 6 додатку 3 «Розрахунок за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах» (далі – додаток 3) до Декларації платниками не заповнюються або замість «1» зазначається «0».

3. У графі 5 додатку 2 і графах 5 та 6 додатку 3 до Декларації платниками зазначається коефіцієнт інший ніж передбачено Податковим кодексом України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) або замість коефіцієнта зазначається ставка Податку.

Так, відповідно до пункту 245.4 статті 245 ПКУ за скиди забруднюючих речовин у ставки та озера ставки Податку збільшуються у 1,5 рази. При цьому деякими платниками у додатку 2 до Декларації зазначені коефіцієнти «2,5»; «3»; «10»; «11» замість «1» або «1,5».

4. У додатках 1 – 3 до Декларації платниками зазначається не безпосередній код забруднюючої речовини (відходів), а загальний – код групи забруднюючої речовини (відходів) або код не зазначається .

5. У додатках 1 – 3 до Декларації платниками зазначається код однієї забруднюючої речовини (відходів), а ставка іншої.

Так, наприклад, на код «245.1.003» («Завислі речовини») зазначена ставка 18968,25 грн. за тонну (відповідно до ПКУ ставка для цього коду забруднюючої речовини складає 41,54 грн. за тонну).

Згідно з ПКУ зазначена ставка екологічного податку відповідає коду «245.2.003» – «Забруднюючі речовини, що скидаються у водні об’єкти, які не зазначені в групі кодів 245.1.000 та для яких встановлено гранично допустиму концентрацію або визначено орієнтовно безпечний рівень впливу понад 0,1 – 1 (включно) міліграмів на 1 літр».

6. Платниками заповнюється замість одного додатка до Декларації інший додаток.

Так, замість додатку 1 «Розрахунок за викиди забруднюючих в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення» до Декларації заповнювався додаток 2 до Декларації – за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти.

З урахуванням зазначеного, звертаємо увагу платників екологічного податку на забезпечення правильного заповнення усіх реквізитів звітності, застосування ставок та коефіцієнтів.

Реєстрація книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат

фізичними особами – платниками єдиного податку

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №579, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07.07.2015 за №800/27245, затверджено:

- форму книги обліку доходів (для платників єдиного податку першої, другої і третьої груп, які не є платниками податку на додану вартість) та порядок її ведення;

- форму книги обліку доходів і витрат (для платників єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість) та порядок її ведення.

Книги ведуться за вибором платника податку у паперовому або електронному вигляді, форми яких можна знайти на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) за посиланням https://sfs.gov.ua/diyalnist-/admin-poslugi/ (графа «Форма заяви» пункту 6 «Реєстрація книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку» розділу «Адміністративні послуги, що надаються державними податковими інспекціями»).

У разі обрання ведення книги у паперовому вигляді платник єдиного податку зобов’язаний подати до контролюючого органу за основним місцем обліку примірник книги, на титульному аркуші якої зазначаються: прізвище, ім’я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), податкова адреса, номер та дата свідоцтва про право на здійснення незалежної професійної діяльності (за наявності).

Реєстрація книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платниками єдиного податку є адміністративною послугою, що надається державними податковими інспекціями.

Ознайомитися з інформацією щодо надання адміністративних послуг можна на веб-порталі ДФС за посиланням https://sfs.gov.ua/diyalnist-/admin-poslugi/.

13.06.2017

Підсумки роботи Дніпропетровської митниці ДФС

за травень 2017 року

У травні цього року Дніпропетровська митниця ДФС забезпечила надходження до Державного бюджету України податків у сумі 1 млрд. 532,2 млн. грн. Ця сума в 1,2 рази, або на 291 млн. грн. більша, ніж у травні 2016 року.

Доведений індикативний показник доходів загального та спеціального фондів Державного бюджету України на травень 2017 року митниця виконала на 111,6%. Перевиконання становить 158,9 млн. грн., що дозволить перерахувати до бюджету Дніпропетровської області на реконструкцію та ремонт автомобільних доріг державного значення близько 80 млн. грн.

Надходження до місцевих бюджетів Дніпропетровщини з початку року зросли більш як на 1,8 мільярдів гривень

У Дніпропетровській області за п’ять місяців поточного року надходження до місцевих бюджетів становлять 8 млрд. 052,1 млн. гривень, що на 1 млрд. 849,8 млн. гривень більше, ніж за відповідний період 2016 року.

Так, на 1 млрд. 064,2 млн. гривень збільшилися надходження з податку на доходи фізичних осіб, всього їх надійшло 4 млрд. 152,0 млн. гривень. На 231,0 млн. гривень більше, ніж в минулому році, сплатили юридичні та фізичні особи земельного податку та орендної плати. Всього до місцевих бюджетів Дніпропетровського регіону надійшло 1 млрд. 540,9 млн. гривень плати за землю.

На 205,7 млн. гривень збільшилися надходження з єдиного податку, який сплачують суб’єкти малого підприємництва, загалом надходження становлять 761,3 млн. гривень.

Податковий календар на 15 червня 2017 року

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що

15 червня, четвер,

останній день подання звітності:

• звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) (форма №ЗВР-1) за травень 2017 року;

• довідки про використані розрахункові книжки за травень 2017 року;

• заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з третього кварталу 2017 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік.

Контроль за провадженням яких видів діяльності щодо митної справи

здійснюється ДФС?

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що статтею 404 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI зі змінами та доповненнями визначені види діяльності, контроль за провадженням яких здійснюється органами доходів і зборів, а саме:

1) митна брокерська діяльність;

2) відкриття та експлуатація магазину безмитної торгівлі;

3) відкриття та експлуатація митного складу;

4) відкриття та експлуатація вільної митної зони комерційного або сервісного типу;

5) відкриття та експлуатація складу тимчасового зберігання;

6) відкриття та експлуатація вантажного митного комплексу.

Внесені зміни до порядку випуску, обігу та погашення податкових векселів, які видаються до отримання або ввезення на митну територію України

легких та важких дистилятів

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 03.06.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 31.05.2017 №377 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. №1215» (далі – Постанова №377).

Постановою №377, зокрема, внесено зміни до Порядку випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком (податкових розписок), які видаються до отримання або ввезення на митну територію України легких та важких дистилятів для використання як сировини для виробництва етилену (далі – Порядок), затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1215(далі – Постанова №1215).

Цей Порядок визначає механізм випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком (податкових розписок), які видаються до отримання легких та важких дистилятів, вироблених в Україні, на які встановлено нульову ставку акцизного податку відповідно до підпункту 229.2.1 пункту 229.2 статті 229 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), або до ввезення на митну територію України легких та важких дистилятів, а також скрапленого газу та бутану, ізобутану без сплати акцизного податку відповідно до підпункту 229.3.1 пункту 229.3 статті 229 ПКУ для використання зазначених нафтопродуктів як сировини для виробництва етилену.

Постановою №377 приведено у відповідність до ПКУ Постанову №1215 та Порядок.

Постанова №377 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 03.06.2017 №102.

14.06.2017

Затверджено новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що наказом Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) від 07.06.2017 №406 (далі – Наказ №406) затверджено новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр РРО).

Оновлений Реєстр РРО містить 82 РРО, дозволених до первинної реєстрації, та 70 РРО, первинна реєстрація яких заборонена.

Також, наведено перелік із 5 РРО, виключених з Державного реєстру в 2016 – 2017 роках, експлуатація яких не дозволяється.

Відповідно до п.3 Наказу №406 визнано таким, що втратив чинність, наказ ДФС від 20.04.2017 № 275 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій».

Наказ №406 оприлюднено на офіційному веб-порталі ДФС 09.06.2017 за посиланням

https://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/72162.html

ДФС оновлена інформація по деяких реєстрах

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) на головній сторінці офіційного веб-порталу (https://sfs.gov.ua) у розділі «Реєстри» у червні поточного року розміщена оновлена інформація по наступних реєстрах:

- Реєстр форм звітних документів платників податків юридичних та фізичних осіб для занесення до електронної бази звітних документів ДФС України станом на 13.06.2017 (https://sfs.gov.ua/data/material/000/103/154157/Forms_n.htm;

- Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, затверджений наказом ДФС від 07.06.2017 №406 (https://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/294360.html);

- Реєстр підприємств, яким надано дозвіл на провадження митної брокерської діяльності станом на 08.06.2017 (https://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/94921.html);

- Інформація щодо внесених місць зберігання оптових партій алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пива до Єдиного реєстру місць зберігання станом на 08.06.2017 (https://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/82860.html);

- Інформація щодо внесених місць зберігання оптових виноматеріалів до Єдиного реєстру місць зберігання станом на 18.05.2017 (https://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/82860.html);

- Інформація щодо місць зберігання спирту у Донецькій області, внесених до Єдиного реєстру місць зберігання станом на 01.01.2017 (https://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/82860.html);

- Реєстр підприємств, яким надано дозвіл на відкриття та експлуатацію митного складу станом на 01.06.2017 (https://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/94929.html);

- Єдиний державний реєстр виробників спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів станом на 07.06.2017 (https://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/151988.html);

- Єдиний реєстр торговельних організацій, яким надається право реалізації та зберігання безхазяйного та іншого майна, що перейшло у власність держави, станом на 01.06.2017 (https://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/235648.html).

Змінено перелік обставин, які є підставою для

відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 10.06.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 07.06.2017 №393 (далі – Постанова №393), якою внесено зміни до переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1235.

Зокрема, уточнено, що обставинами, які є підставою для відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу заявника, є форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), зазначені у частині другій ст.141 Закону України від 02.12.1997 №671/97-ВР «Про торгово-промислові палати в Україні» зі змінами та доповненнями, що об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов’язків згідно із законодавчими та іншими нормативно-правовими актами.

Підтверджують факт настання (існування) зазначених обставин:

  • сертифікат Торгово-промислової палати про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили);
  • рішення Президента України про оголошення окремих місцевостей України зоною надзвичайної екологічної ситуації, затверджені Верховною Радою України.

В останньому випадку заявник додатково має подати довідку, видану відповідним місцевим органом, що має право підтверджувати наявність обставин непереборної сили.

Постанова №393 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 10.06.2017 №106.

Перелік країн, на які поширюється дія

Конвенції про взаємну адміністративну допомогу в податкових справах

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що за повідомленням Державної фіскальної служби України на офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) за посиланням

https://www.oecd.org/tax/exchange-of-tax-information/Status_of_convention.pdf

розміщена інформація щодо актуалізованого переліку країн та юрисдикцій, на які поширюється дія Конвенції про взаємну адміністративну допомогу в податкових справах (далі – Конвенція), який доповнився країною Малайзія.

Крім того, Конвенція набуде чинності:

- для Панами – з 01.07.2017;

- для Островів Кука та Лівану– з 01.09.2017;

15.06.2017

З січня по травень 2017 року ДФС Дніпропетровщини видано

понад 5,7 тисяч ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними

та тютюновими виробами

За п’ять місяців 2017 року ГУ ДФС у Дніпропетровській області видано 5714 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними та тютюновими виробами. Загалом, станом на 1 червня поточного року у Дніпропетровській області діє 12846 ліцензій по 4904 суб’єктах господарювання.

Крім того, ведеться систематичний контроль за своєчасністю щоквартальної сплати суб’єктами господарювання за ліцензії на право роздрібної торгівлі. В результаті, з початку 2017 року призупинено дію 1038 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу.

«Слід зазначити, що з початку поточного року, за порушення законодавства в частині продажу алкогольних та тютюнових виробів було анульовано 1090 ліцензій, у тому числі 34 ліцензії за порушення законодавства в частині продажу зазначених товарів особам, які не досягли 18 років», – повідомив начальник управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Денис Дегтярьов.

Витрати, дозволені до включення до податкової знижки за 2016 рік

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) (п.п.14.1.170 п.14.1 ст.14 ПКУ).

Таким чином, повернути частину податку на доходи фізичних осіб, сплаченого громадянами із заробітної плати, можна, зокрема, у разі реалізації ними права на податкову знижку.

Для отримання податкової знижки за наслідками 2016 року фізичній особі необхідно заповнити і подати до державної податкової інспекції за своєю податковою адресою (місцем проживання фізичної особи, за яким вона береться на облік як платник податку у контролюючому органі) податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація) по 31 грудня 2017 року.

Якщо платник податку до кінця 2017 року не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками 2016 року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (п.п.166.4.3 п.166.4 ст.166 ПКУ).

До податкової знижки відповідно до норм ПКУ дозволено включати наступні витрати:

Категорії витрат (відображається у р.13 декларації)

Норма ПКУ

Назва витрат, дозволених для включення до податкової знижки

1

Підпункт 166.3.1 п.166.3 ст.166 та ст.175 ПКУ

Частина суми процентів, сплачених за користування іпотечним житловим кредитом, що визначається відповідно до статті 175 ПКУ

2

Підпункт 166.3.2 п.166.3 ст.166 ПКУ

Пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям, які на дату перерахування (передачі) коштів та майна відповідали умовам, визначеним пунктом 133.4 статті 133 ПКУ

3

Підпункт 166.3.3 п.166.3 ст.166 ПКУ

Сума коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення

5

Підпункт 166.3.5 п.166.3 ст.166 ПКУ

Страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення

6

Підпункт 166.3.6 п.166.3 ст.166 ПКУ

Суми витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій або оплату державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита

7

Підпункт 166.3.7 п.166.3 ст.166 ПКУ

Суми коштів, сплачених у зв'язку з переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива

8

Підпункт 166.3.8 п.166.3 ст.166 ПКУ

Суми витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним

Акцентуємо увагу, що норма п.п.166.3.4 п.166.3 ст.166 ПКУ щодо права на податкову знижку за витратами, понесеними для компенсації вартості платних послуг з лікування, відповідно до п.1 розділу XIX «Прикінцеві положення» ПКУ набирає чинності з 1 січня року, наступного за роком, в якому набере чинності закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування. На сьогодні такий закон не прийнято, а, отже, платники податків не мають право на отримання знижки відповідно до п.п.166.3.4 п.166.3 ст.166 ПКУ.

Чи сплачують фізичні особи – підприємці, призвані на військову службу, податок на доходи фізичних осіб?

Головне управління ДФС у Дніпропетровській повідомляє.

Відповідно до п.25 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2577-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) самозайняті особи (фізичні особи – підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність), які мали або не мали найманих працівників, призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, під час особливого періоду, визначеного Законом України від 21.10.1993 №3543-XII «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» зі змінами та доповненнями, на весь період їх військової служби звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) відповідно до розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» ПКУ.

Підставою для такого звільнення є заява самозайнятої особи та копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які подаються до органу доходів і зборів за місцем податкової реєстрації самозайнятої особи протягом 10 днів після її демобілізації. Якщо демобілізована самозайнята особа перебуває на лікуванні (реабілітації) у зв’язку з виконанням обов’язків під час мобілізації, на особливий період, заява і копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, подаються протягом 10 днів після закінчення її лікування (реабілітації).

Якщо самозайнята особа, призвана на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, має найманих працівників і на строк своєї військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, уповноважує іншу особу на виплату найманим працівникам заробітної плати та/або інших доходів, то обов’язок з нарахування та утримання ПДФО з таких виплат на строк військової служби самозайнятої особи несе ця уповноважена особа.

ПДФО, що був нарахований та утриманий уповноваженою особою з таких виплат фізичним особам, сплачується до бюджету демобілізованою самозайнятою особою протягом 180 календарних днів з першого дня її демобілізації без нарахування штрафних і фінансових санкцій. При цьому демобілізована самозайнята особа у заяві, передбаченій у цьому пункті, зазначає дані про суми нарахованого та утриманого уповноваженою особою податку з найманих працівників протягом строку військової служби самозайнятої особи.

Податкова звітність про суми податку, нарахованого та утриманого протягом строку військової служби самозайнятої особи уповноваженою особою з найманих працівників та інших фізичних осіб, подається демобілізованою самозайнятою особою у порядку та строки, встановлені ПКУ, без нарахування штрафних і фінансових санкцій, передбачених ПКУ.

Цей пункт застосовується з першого дня мобілізації, оголошеної Указом Президента України від 17.03.2014 №303 «Про часткову мобілізацію».

Про розрахунок сум податкових зобов’язань

Головне управління ДФС у Дніпропетровській інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 22.05.2017 №12767/7/99-99-19-01-01-17 (далі – лист ДФС №12767) повідомила про порядок розрахунку сум податкових зобов’язань, які виникають при випуску товарів, поміщених у митний режим тимчасового ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами, у вільний обіг на митній території України або передачі таких товарів у користування іншій особі.

Лист №12767 з додатком до нього, в якому наведено приклади заповнення графи 47 МД щодо нарахування мита, податку на додану вартість та процентів з сум податкових зобов’язань, розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням

https://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/mitne-zakonodavstvo/listi/72136.html


Прес-служба СМР - 22.06.2017.