Платникам Дніпропетровщини протягом кварталу відшкодовано
з бюджету понад 173 млн. гривень ПДВ
У першому кварталі 2017 року платникам Дніпропетровського регіону відшкодовано майже 173,9 млн. грн. податку на додану вартість, з них – 172,8 млн. грн. або 99,4% грошовими коштами на рахунки платників, що на 45,6 млн. грн. більше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Міністерство фінансів України на офіційному веб-порталі повідомило про запуск 01.04.2017 електронного Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість. Платники можуть в онлайн-режимі моніторити інформацію щодо своїх заявок на повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ.
Нагадуємо, що Порядок ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 №26, набрав чинності з 01.04.2017.
Податковий календар на 19 та 20 квітня 2017 року
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що
19 квітня, середа,
останній день сплати:
• єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування фізичними особами – підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування за I квартал 2017 року;
• авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб фізичними особами – підприємцями, крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування;
20 квітня, четвер,
останній день подання:
• податкової декларації з ПДВ за березень 2017 року платниками, в яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;
• декларації акцизного податку за березень 2017 року;
• податкової декларації з рентної плати за березень 2017 року з розрахунком:
- рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;
- рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;
• податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за березень 2017 року у разі неподання податкової декларації на 2017 рік;
• звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма №Д4 (місячна)) за березень 2017 року;
останній день сплати:
• авансового внеску з єдиного податку на квітень 2017 року платниками першої та другої груп;
• єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування роботодавцями за березень 2017 року (крім гірничих підприємств);
• акцизного податку за березень 2017 року (доплати у разі потреби) податкового зобов’язання з акцизного податку на тютюнові вироби, розрахованого з урахуванням авансових платежів, здійснених при придбанні марок акцизного податку*.
____________________
*Увага! Виробники тютюнових виробів здійснюють авансову сплату акцизного податку при придбанні марок акцизного податку у сумі, розрахованій з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку на тютюнові вироби та ставок податку, що діють відповідно до норм Податкового кодексу України (п.п.222.1.2 п.222.1 ст.222 ПКУ).
Змінено порядок справляння податків на період проведення АТО
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 15.04.2017 набрав чинності Закон України від 23.03.2017 №1989-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення деяких положень та усунення суперечностей, що виникли при прийнятті Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1989), який опубліковано у газеті «Голос України» від 14.04.2017 №69.
Цим Законом:
1. Виправлена технічна помилка щодо оподаткування дивідендів за ставкою 9%.
2. Викладено у новій редакції пункт 38 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), яким визначено особливості справляння податків і зборів на період проведення антитерористичної операції (далі – АТО).
Зокрема, уточнено, що норми цього пункту ПКУ поширюється:
- на платників податків, які станом на 14.04.2014 мали місцезнаходження (місце проживання) на тимчасово окупованій території, яка визнана такою відповідно до Постанови Верховної Ради України від 17.03.2015 №254 «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями», або в населених пунктах на лінії зіткнення;
- та/або платників податків, які мають об’єкти оподаткування місцевими податками, зборами на цих територіях.
Дія цього пункту не поширюється на територію України, визнану тимчасово окупованою відповідно до Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України».
Також встановлено, що на період проведення АТО для платників податків, місцезнаходженням (місцем проживання) яких станом на 14.04.2014 була тимчасово окупована територія та/або територія населених пунктів на лінії зіткнення і які станом на 1 січня 2017 року не змінили своє місцезнаходження (місце проживання) із зазначених територій на іншу територію України:
1) зупиняється нарахування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені за несвоєчасне погашення визначених станом на 14 квітня 2014 року грошових зобов’язань;
2) зупиняється застосування норм статей 59, 60 (в частині податкових вимог), 87 – 101 ПКУ.
Відлік строку давності, визначений статтею 102 ПКУ, зупиняється на період, протягом якого до платників податків, зазначених у цьому підпункті, не застосовувалися заходи стягнення, передбачені статтями 59, 60, 87 – 101 ПКУ.
Не підлягають поверненню на поточний рахунок платника податку, не спрямовуються на погашення грошового зобов’язання (податкового боргу) з інших податків, зборів, не повертаються у готівковій формі за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку нараховані та сплачені за період проведення АТО:
- сум податку на нерухоме майно за об’єкти житлової та нежитлової нерухомості,
- суми плати за землю за земельні ділянки, розташовані на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення, та/або території проведення АТО.
Крім того, Законом №1989 конкретизовано, що під час нарахування (виплати) фізособам – підприємцям, місцезнаходженням або місцем проживання яких є тимчасово окупована територія (незалежно від системи оподаткування), доходу від здійснення ними підприємницької діяльності суб’єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий дохід, зобов’язані утримати податок на доходи у джерела виплати.
Визначено також спеціальні правила підтвердження даних визначених у податковій звітності платниками податків/податковими агентами які провадили господарську діяльність на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення, і не можуть пред’явити первинні документи.
Пунктом 1 розділу II «Прикінцеві положення» Закону №1989 визначено, що він застосовується до податкових періодів, починаючи з 1 січня 2017 року.
Де на офіційному веб-порталі ДФС можна ознайомитися з
Реєстром неприбуткових установ та організацій?
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначений постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» зі змінами (далі – Порядок №440).
Відповідно до п.12 Порядку №440 з метою забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб відомостями, що містяться у Реєстрі неприбуткових установ та організацій, на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) забезпечується відкритий доступ до таких відомостей.
Інформація з реєстрів ДФС оприлюднюється у відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника» у вкладці «Реєстр неприбуткових організацій та установ» за посиланням (https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx) офіційного веб-порталу ДФС (шлях: Головна / Електронний кабінет платника / Інформація з реєстрів / Реєстр неприбуткових установ та організацій).
Користувачі мають можливість завантажити, зберегти та роздрукувати оприлюднену інформацію.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 102.04 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
19.04.2017
Звернення громадян на особливому контролі у
ГУ ДФС у Дніпропетровській області
Всебічний розгляд звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів є пріоритетним напрямом роботи органів державної влади, відповідальним обов’язком службових осіб, фактором забезпечення суспільно-політичної та економічної стабільності в державі.
Впродовж січня – березня 2017 року до органів ДФС Дніпропетровської області надійшло 148 письмових звернень громадян, що на 33 звернення більше, ніж за відповідний період 2016 року, з них: 142 заяви, 4 скарги та 2 пропозиції. Безпосередньо до ГУ ДФС у Дніпропетровській області надійшло 117 письмових звернень, з них: 115 заяв та 2 скарги.
Тематика письмових звернень в більшості стосувалася наступних питань: контрольно-перевірочної роботи (68); інформування про ухилення від сплати податків (21); реєстрації та обліку платників податків (8); єдиного соціального внеску (6) тощо.
Для забезпечення реалізації конституційного права на звернення керівництвом ГУ ДФС та підпорядкованих ДПІ було проведено 8 особистих прийоми, з них 2 колективних звернення від громадян.
Усім заявникам надані своєчасні та кваліфіковані відповіді.
Деклараційна кампанія – 2017: залишилось менше місяця до її завершення
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу громадян, що до завершення декларування доходів, отриманих ними протягом 2016 року, залишилось 15 календарних днів.
Нагадуємо, що останній день надання річної податкової декларації про майновий стан і доходи для фізичних осіб – платників податків, які зобов’язані задекларувати минулорічні доходи – 3 травня 2017 року.
Шановні громадяни, поспішайте задекларувати свої доходи своєчасно!
Свідоме декларування доходів та сплата податків – вірний шлях до побудови європейського суспільства.
Декларування доходів – це виконання громадянами свого конституційного обов’язку, індивідуальний внесок у добробут держави.
Сільськогосподарським товаровиробникам збільшено реєстраційну суму
для податкових накладних
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 15.04.2017 набрав чинності Закон України від 23.03.2017 №1988-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо захисту прав вітчизняного сільськогосподарського товаровиробника» (далі – Закон №1988), який опубліковано у газеті «Голос України» від 14.04.2017 №69.
Відповідно до Закону №1988 підрозділ 2 «Особливості справляння податку на додану вартість» розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) доповнено пунктом 60 такого змісту:
«Установити, що до 31 грудня 2017 року значення суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначеної пунктом 200¹.3 статті 200¹ цього Кодексу, збільшується на суму коштів, що були перераховані з 1 по 30 січня 2017 року з поточних на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарським підприємствам, що до 1 січня 2017 року застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, в установах банків, але не більше суми, що мала спрямовуватися на спеціальний рахунок суб’єкта спеціального режиму оподаткування згідно з податковою звітністю за грудень 2016 року, крім уточнюючих розрахунків.
Таке збільшення здійснюється одноразово за заявою платника податку, поданою в довільній формі до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, разом з копіями платіжних доручень платника, завіреними в установленому порядку банком, які підтверджують таке перерахування.
У межах суми такого збільшення платник податку має право подати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, заяву, відповідно до якої такі кошти підлягають перерахуванню з рахунка в системі електронного адміністрування податку на додану вартість такого платника податку на його поточний рахунок відповідно до пункту 200¹.6 статті 200¹ цього Кодексу, для тих платників податку, у яких такі кошти обліковуються на рахунках у системі електронного адміністрування податку на додану вартість».
Внесені зміни надають можливість врахувати у формулі для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ті коштів, на які підприємства мають законне право.
Змінені реквізити рахунків для сплати єдиного внеску
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) на офіційному веб-порталі за посиланням https://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/214641.html повідомила про зміну деяких рахунки для сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) у зв’язку з реорганізацією територіальних органів ДФС.
Перелік рахунків для сплати єдиного внеску розміщено у розділі «Бюджетні рахунки» на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (https://sfs.gov.ua) у розрізі територіальних органів ДФС та категорії платників.
При сплаті єдиного внеску поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:
* |
; 101 |
; код за ЄДРПОУ |
; сплата єдиного внеску |
; |
; |
; |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 – службовий код («*»);
2 – код виду сплати («101» – Сплата суми єдиного внеску);
3 – код за ЄДРПОУ платника, який здійснює сплату;
4 – друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу;
5 – не заповнюється;
6 – не заповнюється;
7 – не заповнюється.
Інформація про символи рахунків для зарахування єдиного внеску в органах ДФС розміщена на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
https://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/183771.html
20.04.2017
Про звітування з ПДВ за новою формою
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що наказ Міністерства фінансів України від 23.02.2016 №276 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» (далі – Наказ №276), яким внесено зміни до форми податкової декларації з податку на додану вартість (далі – ПДВ), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 (далі – Наказ №21), набрав чинності з 1 березня 2017 року.
Нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) встановлено, що до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення (пункт 46.6 статті 46 ПКУ).
З урахуванням зазначеного, подання податкової звітності з ПДВ за формою, яка враховує зміни, внесені Наказом №276, вперше здійснюється:
- для платників, в яких базовий податковий період дорівнює календарному місяцю, за звітний період березень 2017 року, граничний термін подання якої – 20 квітня 2017 року;
- для платників, в яких базовий податковий період дорівнює календарному кварталу, за звітний період 1-й квартал 2017 року, граничний термін подання якої – 10 травня 2017 року.
Уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, зі змінами, внесеними Наказом №276, подається починаючи з 1 квітня 2017 року.
Питання оподаткування нерухомості обговорювались під час проведення публічного засідання «круглого столу»
Днями у приміщенні Придніпровської державної академії будівництва та архітектури за ініціативою Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області відбулося засідання публічного «круглого столу» на тему: «Оподаткування доходів фізичних осіб від операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна».
На засіданні обговорювались питання, які виникають під час продажу фізичними особами об’єктів нерухомого майна.
У заході, крім членів Громадської ради та фахівців Головного управління ДФС у Дніпропетровській області взяли участь запрошені представники Фонду державного майна України, Дніпропетровського регіонального відділення Нотаріальної палати України, Дніпропетровського територіального відділення Українського товариства оцінювачів, Дніпропетровського територіального відділення ВГО «Асоціація платників податків України», Асоціації фахівців з нерухомості ,Дніпропетровського територіального відділення Союзу аудиторів України, а також представники інших громадських організацій і студенти Придніпровської державної академії будівництва та архітектури.
У ході засідання сторони обмінялись думками стосовно існуючих питань та надали пропозиції щодо їх вирішення.
«Паперова» звітність скорочується –
платники Дніпропетровщини звітують он-лайн
За підсумками березня поточного року до органів ДФС у Дніпропетровській області надали звіти з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування 50709 суб’єктів господарювання. Електронним сервісом ДФС, направивши звітність по e-mail, скористалося 44868 платників. Це складає 88% від загальної кількості платників ЄСВ Дніпропетровської області.
Триває тенденція щодо скорочення «паперової» звітності – все більше платників переконуються у зручності он-лайн взаємодії із органами ДФС. Основні переваги – відсутність черг, економія часу, менше витрат.
Платники, які подають звітність засобами телекомунікаційного зв’язку, можуть скористатися такими електронними сервісами, зокрема:
- надання виписки з Єдиного реєстру податкових накладних як покупцю, так і продавцю, за запитами платників;
- інформаційне повідомлення про наявну заборгованість;
- надання відповідей на електронні запити платників щодо отримання інформації з Реєстру платників ПДВ стосовно наявності платників ПДВ в Реєстрі;
- інформування платників податків щодо наявних податкових і митних ризиків та заходів щодо їх усунення через автоматизований сервіс з формування електронних повідомлень «Податковий асистент»;
- «Електронний кабінет платника податків».
Внесено зміни до Регламенту АЦСК ІДД ДФС
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС (далі – ресурс) у розділі «Новини» за посиланням https://www.acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.
Для забезпечення захисту законних прав та інтересів клієнтів під час надання послуг електронного цифрового підпису та для удосконалення процедур ідентифікації та автентифікації внесено зміни до Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС.
Переглянути Зміни №2 до Регламенту АЦСК ІДД ДФС можна за посиланням https://acskidd.gov.ua/reglament.
Зміни №2 до Регламенту АЦСК ІДД ДФС набудуть чинності через десять календарних днів з дня їх розміщення (публікації) на ресурсі, тобто з 22.04.2017, після чого інформаційне наповнення ресурсу буде приведено у відповідність до цих змін.
Відповідно до внесених змін, зокрема,
- для отримання електронного цифрового підпису фізична особа може подати копію Довідки про реєстрацію місця проживання фізичної особи;
- у разі формування нових посилених сертифікатів, заявнику (підписувачу) необхідно попередньо скасувати діючі посилені сертифікати.
Порядок проведення контролюючими органами зустрічних звірок:
зміни – 2017
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що у зв’язку з набранням з 1 січня 2017 року чинності змін до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), які внесені Законом України від 21.12.2016 №1797-VШ «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», 31.03.2017 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №193 «Про внесення змін до Порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок» (далі – Постанова №193).
Зазначена Постанова опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 31.03.2017 №61.
Згідно з пунктом 73.5 статті 73 ПКУ та Постановою №193 зустрічні звірки здійснюються з метою отримання податкової інформації, необхідної у зв’язку з проведенням перевірок платників податків.
Зустрічна звірка проводиться з ціллю документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з’ясування повноти їх відображення в обліку платника податків.
Під час зустрічної звірки суб’єкта господарювання здійснюється співставлення даних, отриманих від платників податків та інших суб’єктів інформаційних відносин.
Така зустрічна звірка може бути проведена контролюючим органом (ініціатором) самостійно, якщо здійснення податкового контролю щодо цього суб’єкта господарювання віднесено до його компетенції. В інших випадках такий запит направляється органу ДФС, до компетенції якого віднесено реалізацію повноважень щодо здійснення податкового контролю стосовно суб’єкта господарювання (контролюючого органу в областях, місті Києві, Офісу великих платників податків ДФС).
Один примірник довідки, складеної за результатами проведеної зустрічної звірки, вручається особисто суб’єкту господарювання або його представнику під розписку або надсилається у порядку, визначеному статтею 42 ПКУ.
Пунктом 73.5 статті 73 ПКУ передбачено, що форма запиту контролюючого органу на проведення зустрічної звірки встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Наказом Міністерства фінансів України від 28.02.2017 №299, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.03.2017 за №370/30238 (далі – Наказ №299), затверджено форму запиту контролюючого органу на проведення зустрічної звірки. Зазначений Наказ набрав чинності з 14.04.2017, тобто з дня його офіційного опублікування (опубліковано в «Офіційному віснику України» від 14.04.2017 №30).
Отже, з дня набрання чинності Наказом №299 платникам податків направляються запити за формою, встановленою цим Наказом.
Під час зустрічної звірки з’ясовуються лише ті питання, які зазначені у письмовому запиті контролюючого органу.
До уваги неприбуткових підприємств, установ та організацій, які ще не привели свої установчі документи у відповідність із нормами пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України https://kyivobl.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/print-293840.html
Згідно з пунктами 34 та 35 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового Кодексу України, неприбуткові підприємства, установи та організації (далі – неприбуткові організації), які внесені до Реєстру неприбуткових організацій станом на 13.08.2015, для включення їх до нового Реєстру неприбуткових організацій, порядок ведення якого затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440 зі змінами, зобов'язані до 1 липня 2017 року (неприбуткові релігійні організації – до 1 січня 2018 року) привести свої установчі документи у відповідність до вимог пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України та у цей самий строк подати копії таких документів до контролюючого органу.
У разі не приведення своїх установчих документів у відповідність до норм Податкового кодексу України, після 1 липня 2017 року (неприбуткові релігійні організації – після 1 січня 2018 року) неприбуткові організації будуть виключені контролюючим органом з Реєстру неприбуткових організацій.
Добігає завершення кампанія декларування доходів громадян за 2016 рік https://kyivobl.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/print-293838.html
ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що до завершення кампанії декларування залишилося менше 2 тижнів. Так, термін подачі декларації про майновий стан і доходи фізичних осіб – платників податків за 2016 рік спливає 3 травня 2017 року.
Нагадуємо, що за вибором платника податків декларація подається за місцем податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою. При цьому подати її можна поштою або засобами електронного зв’язку. У разі, якщо декларація подається поштою, то документи надсилаються з повідомленням про вручення та з описом про вкладення за п’ять днів до закінчення граничного строку подання. Якщо в електронному вигляді, то надіслати її потрібно до закінчення останньої години граничного строку.
21.04.2017
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»
начальника управління обслуговування платників
ГУ ДФС у Дніпропетровській області
Олени Ярової на тему: «Нове в обліку та реєстрації платників»
Днями відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника управління обслуговування платників ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олени Ярової на тему: «Нове в обліку та реєстрації платників».
Телефонувавших цікавили відповіді на такі питання:
Питання 1. Як на теперішній час здійснюється реєстрація отримувачів бюджетної дотації?
Відповідь: Як відомо, 1 січня 2017 року набрала чинності ст.161 Закону «Про державну підтримку сільського господарства України», якою передбачено бюджетну дотацію для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільгосппродукції.
Сільськогосподарський товаровиробник для внесення до Реєстру отримувачів бюджетної дотації (чи для зняття з реєстрації як одержувача бюджетної дотації) повинен подати заяву до контролюючого органу за місцем свого обліку як платника ПДВ на паперовому носії або в електронному вигляді.
Форми заяв затверджені наказом Мінфіну від 23.02.2017 №275, а саме:
Заява про внесення до Реєстру отримувачів бюджетної дотації подається безпосередньо керівником або представником сільськогосподарського товаровиробника з обов’язковим документальним підтвердженням особи та її повноважень.
Наказ №275 набрав чинності 28 лютого у зв’язку з його публікацією в «Урядовому кур’єрі» від 28.02.2017 №39.
Окрім того, постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2017 №179 затверджений Порядок ведення Реєстру отримувачів бюджетної дотації. Порядок оприлюднено 24.03.2017.
За змістом вказаного Порядку, термін розгляду заяви платника не перевищує 3 робочих днів, наступних за днем отримання заяви. Результати розгляду заяви контролюючим органом платник в режимі он-лайн може отримати на сайті ДФС України, в Електронному кабінету платника, у розділі Реєстри/реєстр отримувачів бюджетної дотації.
Термін подання заяв – протягом 5 календарних днів після закінчення граничного строку подання податкової звітності з ПДВ, встановленого для місячного (звітного) періоду, тобто з 21 по 25 число місяця. У березні поточного року постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2017 №178 такий термін було продовжено до 01.04.2017.
Питання 2. Які зміни у законодавстві, що стосуються обліку платників, набули чинності у 2017 році?
Відповідь: З 20 березня поточного року змінюється порядок обліку платників податків і зборів, а саме: наказом Мінфіну України від 21.12.2016 №1125 (далі – Наказ №1125) затверджено зміни до Порядку обліку платників податків і зборів та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість». Його опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» №14 від 17.02.2017. Наказ №1125 набирає чинності з 20 березня 2017 року. Внесені цим Наказом зміни скасовують або спрощують (удосконалюють) окремі документи, що подаються платниками податків до контролюючих органів та видаються контролюючими органами платникам податків.
Спрощено процедуру обліку платників податків і зборів
Щодо спрощення процедури обліку, то Наказом №1125 внесено зміни до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну України від 09.12.2011 №1588, та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Мінфіну України від 14.11.2014 № 1130.
Зокрема, платникам надано змогу подати засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП, заяви за формою №1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» та заяви про взяття на облік за неосновним місцем обліку за формою №17-ОПП.
Внесеними змінами затверджуються нові документи:
- довідка про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру, за формою №34-ОПП;
- заява про взяття на облік за неосновним місцем обліку за формою №17-ОПП.
Скасовуються такі документи:
- довідка про взяття на облік платника податків за формою №4-ОПП;
- повідомлення про включення платника податків до категорії платників окремих податків за формою №16-ОПП.
Удосконалюються такі документи:
- повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП;
- заява за формою №1-ОПП;
- заява за формою №5-ОПП.
З 20 березня 2017 року – дня набрання чинності Наказом №1125 визнаються такими, що втратили чинність, документи, що були видані контролюючими органами до набрання чинності зазначеним наказом та є дійсними на дату набрання чинності цим наказом, а саме:
При цьому довідки про взяття на облік платників податків за формою №4-ОПП, що були їм видані, застосовуються як довідки про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру, за формою №34-ОПП до моменту виникнення змін у даних платника податку, що зазначаються у такій довідці.
Особливу увагу платників звертаємо на необхідність перевірки та актуалізації свої даних стосовно об’єктів оподаткування
Наказом №1125 передбачено для платників, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, подати повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Розділ 3 повідомлення доповнено графами «ідентифікатор об’єкта оподаткування» та «Адміністративна одиниця відповідно до КОАТУУ, де знаходиться об’єкт оподаткування».
Код адміністративної одиниці відповідно до КОАТУУ, де знаходиться об’єкт оподаткування, заповнюється відповідно до Класифікатора об’єктів адміністративно-територіального устрою, що розміщений на офіційному веб-сайті Держстату України. Ідентифікатор об’єкту формується з коду типу об’єкту, який відповідає довіднику – класифікатору об’єктів оподаткування та порядкового номеру об’єкту та визначається безпосередньо платником податків.
У разі необхідності зміни ідентифікатора об’єкта оподаткування платник податків може подати до контролюючого органу зміни про об’єкт оподаткування. Про такі зміни платник податків інформує шляхом подання повідомлення за формою №20-ОПП. У такому повідомленні інформація щодо такого об’єкта оподаткування подається двома рядками, а саме: в одному рядку зазначається інформація про закриття об’єкта оподаткування, у другому – оновлена інформація про об’єкт оподаткування.
Спрощено процедуру реєстрації платників ПДВ
У новій формі заяви виключено відомості щодо:
Новою формою заяви передбачено, що у разі добровільної реєстрації або у разі перереєстрації платником ПДВ особа подає лише один (перший) аркуш заяви.
Два аркуші заяви подаються лише при обов’язковій реєстрації, а також при реєстрації платниками ПДВ інвесторів (операторів) за угодою про розподіл продукції, учасників договору про спільну діяльність, управителів майна.
Питання 3. Чи запроваджено у програмному забезпеченні (ОПЗ) можливість надання нової форми декларації з ПДВ?
Відповідь: Так, платники з 07.04.2017 мають можливість надавати засобами програмного забезпечення, у тому числі – ОПЗ, тобто безоплатного програмного забезпечення, декларації з ПДВ за новою формою, що затверджена Наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 (у редакції наказу Мінфіну України від 23.02.2017 №276).
Порядок надання податкового розрахунку за формою №1ДФ
відокремленими підрозділами
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.
Порядок заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (далі – Порядок №4) за формою №1ДФ затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за №111/26556.
Пунктом 2.1 розділу II Порядку №4 визначено, що податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (далі – форма №1ДФ) подається окремо за кожний квартал (податковий період) протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу. Окремий податковий розрахунок за календарний рік не подається.
Якщо останній день строку подання податкового розрахунку припадає на вихідний або святковий день, останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
Форма №1ДФ подається до контролюючих органів за місцезнаходженням податкового агента – юридичної особи або її відокремлених підрозділів чи до контролюючого органу за податковою адресою фізичної особи – податкового агента (п.2.3 розділу II Порядку №4).
Звертаємо увагу, що підпунктом 14.1.180 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами і доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб це юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента – юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов’язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок на доходи фізичних осіб до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм у порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV «Податок на доходи фізичних осіб» ПКУ.
Відповідно до пункту 2.6 розділу II Порядку №4 у разі, якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, податковий розрахунок за формою №1ДФ у вигляді окремої порції за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням та надсилає копію такого розрахунку до контролюючого органу за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу в установленому порядку. У порції, яка подається за відокремлений підрозділ, зазначаються відомості щодо фізичних осіб (працюючих) цього підрозділу.
У разі реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, необхідно застосовувати РРО
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що постановою Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 №231 (далі – Постанова №231) затверджено Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – Перелік груп технічно складних побутових товарів).
При цьому згідно з п.3 Постанови №231 вона набирає чинності через 30 днів з дня її опублікування. Зазначена Постанова опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 07.04.2017 №66/217.
Звертаємо увагу, що положеннями пункту 296.10 статті 296 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами і доповненнями та статті 9 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зі змінами та доповненнями передбачено обов’язковість застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) суб’єктами господарювання, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.
Згідно з Постановою №231 до Переліку груп технічно складних побутових товарів ввійшли наступні вісім груп товарів:
1. Група 73 «Вироби з чорних металів».
2. Група 84 «Реактори ядерні, котли, машини, обладнання і механічні пристрої; їх частини».
3. Група 85 «Електричні машини, обладнання та їх частини; апаратура для запису або відтворення звуку, телевізійна апаратура для запису та відтворення зображення і звуку, їх частини та приладдя».
4. Група 87 «Засоби наземного транспорту, крім залізничного або трамвайного рухомого складу, їх частини та обладнання».
5. Група 90 «Прилади та апарати оптичні, фотографічні, кінематографічні, контрольні, вимірювальні, прецизійні; медичні або хірургічні; їх частини та приладдя».
6. Група 91 «Годинники всіх видів та їх частини».
7. Група 92 «Музичні інструменти; їх частини та приладдя».
8. Група 95 «Іграшки, ігри та спортивний інвентар; їх частини та приладдя».
Постанова №231 розміщена на веб-порталі органів виконавчої влади України за посиланням
https://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=249891557.
До уваги осіб, які провадять незалежну професійну діяльність!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, що до завершення декларування доходів, отриманих ними протягом 2016 року, залишилось 13 календарних днів.
Нагадуємо, що останній день надання річної податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) для зазначеної категорії фізичних осіб – 3 травня 2017 року.
Відповідно до підпункту 14.1.226 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями незалежна професійна діяльність це участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, приватних виконавців, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою – підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб.
Звітувати за 2016 рік необхідно за формою Декларації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.10.2016 за №1349/29479.
Прес-служба СМР - 21.04.2017.