Дніпропетровська митниця ДФС з початку року
спрямувала 100 млн. грн. на реконструкцію доріг
З початку 2017 року Дніпропетровською митницею ДФС до Державного бюджету України забезпечено надходження 6011,3 млн. грн., що на 17,8 % або на 909 млн. грн. більше аналогічного періоду минулого року.
Загальне перевиконання індикативних показників доходів загального та спеціального фондів Державного бюджету України з початку року становить понад 185 млн. грн.
У рамках експерименту з фінансового забезпечення здійснення заходів на реконструкцію та поточний ремонт автомобільних доріг загального користування державного значення, а також поліпшення дорожньої інфраструктури на реконструкцію доріг Дніпропетровською митницею ДФС направлено у лютому 22 млн. грн., у березні 33 млн. грн., в квітні майже 45 млн. грн.
Внесені зміни до форм податкових декларацій платників єдиного податку
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 05.05.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 17.03.2017 №369 «Про затвердження Змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року №578», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 10.04.2017 за №478/30346 (далі – Наказ №369).
З метою приведення декларацій платників, які застосовують спрощену систему оподаткування, у відповідність до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ) Наказом №369 внесені зміни до форм:
- податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця (далі – декларація для ФОП);
- податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичної особи) (далі – декларація для юросіб 3-ї групи);
- податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи (далі – декларація для платників 4-ї групи),
затверджених наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №578.
Документом затверджені наступні зміни до:
а) декларації для ФОП:
● ставки податку, що застосовують ФОП третьої групи, зазначені у розділах ІV та V декларації, змінено з 2% і 4% на 3% та 5% відповідно;
● рядок 15 розділу VI декларації доповнено виноскою, якою визначено, що якщо підприємець уточнює період, який був до запровадження нової форми декларації, то у цьому рядку потрібно зазначати суму єдиного податку із рядка 29 декларації, затвердженої наказом Мінфіну України від 21.12.2011 №1688 «Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку».
б) декларації для юросіб 3-ї групи:
● змінено ставки податку з 2% і 4% на 3% та 5% відповідно;
● внесено зміни до визначення суми пені, що нараховується платником самостійно відповідно до п.п.129.1.3 п.129.1 та абзацу другого п.129.4 ст.129 ПКУ.
При нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, нарахування пені розпочинається після закінчення 90 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання (п.п.129.1.3 п.129.1 ст.129 ПКУ).
На суми грошового зобов’язання, визначеного п.п.129.1.3 п.129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (абзац другий п.129.4 ст.129 ПКУ).
в) декларації для платників 4-ї групи:
● у новій редакції викладено виноску 8, яка стосується рядків 1.1 – 1.4 та 2 декларації. У цих рядках зазначаються категорія, площа, нормативна грошова оцінка, ставка податку, річна сума податку земель сільськогосподарського призначення (сільськогосподарські угіддя, у т. ч. для сільськогосподарських товаровиробників, які спеціалізуються на виробництві (вирощуванні) та переробці продукції рослинництва на закритому ґрунті): рілля, сіножаті, пасовища, багаторічні насадження та землі водного фонду.
Змінами уточнено, що ці рядки заповнюються одним рядком щодо всіх земельних ділянок за одним кодом органу місцевого самоврядування за Державним класифікатором об’єктів адміністративно-територіального устрою України (далі – КОАТУУ). За потреби (у разі наявності земельних ділянок за одним кодом органу місцевого самоврядування за КОАТУУ з різною нормативною грошовою оцінкою) кількість рядків 1.1, 1.2, 1.3, 1.4 та 2 може бути збільшено;
● внесено зміни до визначення суми пені, що нараховується платником самостійно відповідно до п.п.129.1.3 п.129.1 та абзацу другого п.129.4 ст.129 ПКУ;
● у відомостях про наявність земельних ділянок (додаток до декларації) дату укладання документів, які засвідчують/підтверджують право власності та/або користування земельними ділянками (право користування, у т. ч. на умовах оренди), та дату державної реєстрації земельних ділянок потрібно зазначати не тільки у форматі місяць та рік, а ще і день укладення таких документів та державної реєстрації землі.
Наказ №369 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 05.05.2017 №36.
До уваги платників!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Державною фіскальною службою України на головній сторінці офіційного веб-порталу у розділі «Реєстри» у травні поточного року розміщена оновлена інформація наступних реєстрів (https://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/):
- Реєстру суб’єктів господарювання, які здійснюють оптову торгівлю спиртом коньячним (включаючи дистиляти у вигляді головної і хвостової фракції) і спиртом плодовим на підставі ліцензії на виробництво коньяку та алкогольних напоїв за коньячною технологією станом на 28.04.2017;
- Єдиного державного реєстру обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок станом на 28.04.2017;
- Реєстру форм звітних документів платників податків юридичних та фізичних осіб для занесення електронної бази звітних документів ДФС України;
- Єдиного державного реєстру виробників спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів станом на 04.05.2017;
- Єдиного державного реєстру місць зберігання оптових партій алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пива станом на 04.05.2017.
Хто є платниками збору за місця для паркування транспортних засобів та який порядок встановлення переліку спеціальних земельних ділянок із забезпечення паркування?
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п.п.2681.1.1 п.2681.1. ст.2681 розділу ХІІ «Податок на майно» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками збору за місця для паркування транспортних засобів є юридичні особи, їх філії (відділення, представництва), фізичні особи – підприємці, які згідно з рішенням сільської, селищної або міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад організовують та провадять діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування та спеціально відведених автостоянках.
Перелік спеціальних земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів, в якому зазначаються їх місцезнаходження, загальна площа, технічне облаштування, кількість місць для паркування транспортних засобів, затверджується рішенням сільської, селищної або міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад про встановлення збору.
Таке рішення разом з переліком осіб, які уповноважені організовувати та провадити діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів, надається виконавчим органом сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад контролюючому органу в порядку, встановленому розділом I ПКУ (п.п.2681.1.2 п.2681.1 ст. 2681 ПКУ).
Згідно з п.п.12.3.3 п.12.3 ст.12 розділу І «Загальні положення» ПКУ копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів надсилається у десятиденний строк з дня оприлюднення до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 122.01 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Зберігання документів - обов’язок платників
Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує платникам податків про те, що норми Податкового кодексу містять положення щодо обов’язку платників податків забезпечити зберігання документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності (п.44.3 статті 44 Податкового кодексу України).
У разі ліквідації платника податків документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів (2555 днів для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням), що передували даті ліквідації платника податків, в установленому законодавством порядку передаються до архіву.
У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити податкову інспекцію за місцем обліку та митницю, якою було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації. Відновити втрачені документи слід протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючих органів.
Дніпровською ОДПІ за січень-квітень зібрано майже 450 млн. грн.
Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що за січень-квітень 2017 року до бюджетів усіх рівнів мобілізовано податків та платежів на загальну суму 448 852,5тис.грн., у тому числі до Державного бюджету 202 138,3тис.грн., до місцевих бюджетів 246 714,3тис.грн.
Збільшення коштів до Зведеного бюджету в порівнянні з минулим роком складає 41 504,3тис.грн., в т.ч. до Державного бюджету збільшення становить 23439,7тис.грн., з яких: за рахунок податку на додану вартість у сумі 26099,9 тис.грн., податку на прибуток у сумі 7 109,9тис.грн., рентної плати за користування надрами у сумі 823,3тис.грн., податку на доходи фізичних осіб в сумі 3173,1тис.грн.
До Місцевого бюджету району надходження збільшились на 18064,7тис.грн., в т.ч. за рахунок податку на доходи фізичних осіб в сумі 9518,2тис.грн., плати за землю з юридичних і фізичних осіб в сумі 5910,7тис.грн., екологічного податку у сумі 1349,3тис.грн, та ін.
До Державного бюджету за січень-квітень 2017 року надійшло, всього: 202138,3тис.грн. у т.ч. ПДВ – 99477,6тис.грн., податку на прибуток – 39277,9тис.грн., податку на доходи фізичних осіб – 47239,6тис.грн., рентної плати за користування надрами – 1353,8тис.грн., екологічного податку – 1056,7тис.грн., військового збору - 10560,6тис.грн., єдиного сільськогосподарського податку у сумі 1 916,6тис.грн.
До місцевого бюджету за січень-квітень 2017 року надійшло, всього: 246714,3тис.грн., у т.ч. податку на доходи фізичних осіб – 1414717,7тис.грн., акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 12667,3тис.грн., єдиного податку для суб'єктів малого підприємництва – 24296,1тис.грн., плати за землю – 35654,9тис.грн., екологічного податку - 4226,6тис.грн., рентної плати за користування надрами - 480,0тис.грн., єдиного сільськогосподарського податку у сумі 11773,1тис.грн.
Єдиного соціального внеску надійшло за січень-квітень 2017 року 140812,4тис.грн.
Увага! Інформація щодо об’єктів нерухомості подається до органів ДФС і про юридичних осіб
Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 219 внесено зміни до пункту 4 Порядку подання органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та органами, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, відомостей, необхідних для розрахунку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2012 № 476.
Так, змінами встановлено необхідність передачі інформації про об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, що перебувають у власності не лише фізичних, а і юридичних осіб.
Термін сплати податку на доходи та військового збору, зазначених у декларації
Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що у податковій декларації про майновий стан і доходи громадяни відображають суму отриманого доходу за звітний рік, суму сплаченого протягом року податку, та визначають податкове зобов'язання з податку на доходи та військового збору.
Військовий збір розраховується фізичними особами самостійно за ставкою 1,5 відсотки об’єкта оподаткування.
Сума податку на доходи та військового збору, зазначена у податковій декларації за минулий 2016 рік, сплачується громадянами самостійно до 1 серпня наступного року.
Які реєстраційні заяви подаються в електронному вигляді https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/local-news/print-295753.html
Під час проведення семінару з платниками фахівці Дніпровської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомили, що платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати в електронній формі:
- повідомлення за формою № 20-ОПП,
- заяву за формою № 1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку»
У разі надходження від платника податків документу в електронному вигляді, контролюючим органом на електронну адресу платника податків направляється перша та друга квитанції.
Перша квитанція – квитанція про одержання податкового документа в електронному вигляді – електронний документ, що формується програмним забезпеченням органів ДФС та засвідчує факт і час одержання податкового документа в електронному вигляді;
Друга квитанція – квитанція про приймання податкового документа в електронному вигляді – електронний документ, що формується програмним забезпеченням органів ДФС та засвідчує факт та час приймання (неприймання) податкового документа в електронному вигляді у базу даних органів ДФС. (Більш дтальніше: «ЗІР», підкатегорія 119.13 ресурсу).
11.05.2017
Внесено зміни у звітність щодо виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/local-news/print-295751.html
Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з 7 травня 2017 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 10.11.2016 № 943, яким внесені зміни до наказу Мінфіну від 11.02.2016 № 49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення» (далі – Наказ № 49).
Згідно з внесеними змінами, Наказ № 49 доповнено положенням щодо права подачі до 10 числа місяця, що настає за звітним, уточнюючих звітів до органів ДФС за основним місцем обліку на заміну вже поданим, а також відмінені звіти 1-РА та 1-РТ.
Також зміни внесені в форму звіту 1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі»» та в Порядок його заповнення.».
11.05.2017
Про подання податкової звітності з податку на прибуток підприємств
за І квартал 2017 року
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 05.05.2017 №11293/7/99-99-15-02-01-17 (далі – лист ДФС №11293) з метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств повідомила наступне.
З 01.01.2017 набрав чинності Закон України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797).
З метою дотримання вимог Закону №1797 ДФС розроблено проект наказу Міністерства фінансів України «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» (далі – проект декларації), який розміщено на офіційному веб-порталі (www.sfs.gov.ua) у підрозділі «Проекти регуляторних актів» підрозділу «Регуляторна політика» розділу «Діяльність».
Проект декларації надіслано Міністерству фінансів України для затвердження та подання Міністерству юстиції України на погодження та проведення правової експертизи.
Відповідно до п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова декларація з податку на прибуток підприємств подається контролюючому органу, в якому платник перебуває на обліку за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу, – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу .
Нагадуємо, що граничний термін подання декларації з податку на прибуток підприємств за І квартал 2017 року – 10.05.2017.
У зв’язку з тим, що зміни до форми податкової декларації з податку на прибуток підприємств не набули чинності, то таку декларацію за І квартал 2017 року слід подавати за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897 (із змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 08.07.2016 №585).
Відповідно до п.46.4 ст.46 ПКУ, якщо платник податків вважає, що форма податкової декларації, визначена контролюючим органом, збільшує або зменшує його податкові зобов’язання, всупереч нормам ПКУ з такого податку, він має право зазначити цей факт у спеціально відведеному місці в податковій декларації.
У разі необхідності платник податків може подати разом з такою податковою декларацією доповнення до такої декларації, які складені за довільною формою, що вважатиметься невід’ємною частиною податкової декларації. Таке доповнення подається з поясненням мотивів його подання.
Лист №11293 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням
Податковий календар на 15 травня 2017 року
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що
15 травня, понеділок,
останній день подання:
• звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за квітень 2017 року (форма №ЗВР-1), якщо не передбачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку;
• довідки про використані розрахункові книжки за квітень 2017 року.
Податкова знижка для фізичних осіб
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що повернути частину податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), сплаченого громадянами із заробітної плати, можна, зокрема, у разі реалізації ними права на податкову знижку.
Згідно з нормами статті 166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники ПДФО мають право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Для отримання податкової знижки платнику податку необхідно заповнити і подати до державної податкової інспекції за своєю податковою адресою (місцем проживання фізичної особи, за яким вона береться на облік як платник податку у контролюючому органі) податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
Податкова знижка може бути надана виключно резиденту, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а так само резиденту – фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має про це відмітку у паспорті (п.п.166.4.1 п.166.4 ст.166 ПКУ).
Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 ПКУ (п.п.166.4.2 п.166.4 ст.166 ПКУ).
Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (п.п.166.4.3 п.166.4 ст.166 ПКУ).
Таким чином, для скористання правом на податкову знижку за 2016 рік громадянам необхідно надати Декларацію до кінця 2017 року.
Розрахунок суми податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання з ПДФО у зв’язку з використанням права на податкову знижку, відображається платником податків у розділі V Декларації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.10.2016 за №1349/29479
Чи оподатковуються кошти, отримані неприбутковою бюджетною установою, у вигляді кредиту або поворотної фінансової допомоги?
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п.п.14.1.258 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фінансовий кредит це кошти, що надаються банком – резидентом або нерезидентом, що кваліфікується як банківська установа згідно із законодавством країни перебування нерезидента, або резидентами і нерезидентами, які мають згідно з відповідним законодавством статус небанківських фінансових установ, а також іноземною державою або його офіційними агентствами, міжнародними фінансовими організаціями та іншими кредиторами – нерезидентами юридичній чи фізичній особі на визначений строк для цільового використання та під процент.
Поворотна фінансова допомога – сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення (п.п.14.1.257 п.14.1 ст.14 ПКУ).
Пунктом 133.4 ст.133 ПКУ встановлено, що не є платниками податку на прибуток неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом.
Неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація, що одночасно відповідає вимогам, встановленим у п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 ПКУ, зокрема внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).
До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п.133.4 ст.133 ПКУ і не є платниками податку на прибуток, відносяться, зокрема, бюджетні установи (п.п.133.4.6 п.133.4 ст.133 ПКУ).
Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (п.п.133.4.2 п.133.4 ст.133 ПКУ).
Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228 затверджено Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ (далі – Порядок).
Кошторис бюджетної установи (далі – кошторис) – основний плановий фінансовий документ бюджетної установи, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов’язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень (п.1 Порядку).
Отже, не підлягають оподаткуванню суми кредиту або безповоротної фінансової допомоги, отримані неприбутковою бюджетною установою за умови, що кошторис такої неприбуткової бюджетної установи передбачає зазначені доходи. При цьому доходи у вигляді сум кредиту або безповоротної фінансової допомоги повинні використовуватись виключно для фінансування видатків, передбачених кошторисом, на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами. У разі недотримання цих умов така неприбуткова організація підлягає виключенню з Реєстру згідно з підпунктами 133.4.3 та 133.4.4 п.133.4 ст.133 ПКУ.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 102.04 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
12.05.2017
На Дніпропетровщині викриті зловживання посадових осіб одного з ТОВ
Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з обласним управлінням Національної поліції встановлено, що посадові особи одного з товариств з обмеженою відповідальністю м. Кривого Рогу проводили безтоварні операції з низкою підприємств з ознаками фіктивності, які зареєстровані на підставних осіб, на загальну суму понад 9,5 млн. грн. Відомості про фіктивні фінансово-господарські операції щодо придбання товарів, робіт (послуг) вносилися в офіційні документи.
За даними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст.366 КК України.
Здійснюється кримінальне провадження.
Фізичні особи, звільнені від сплати земельного податку
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб визначені статтею 281 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Так, відповідно до пункту 281.1 статті 281 ПКУ від сплати земельного податку звільняються:
- інваліди першої і другої групи;
- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
- пенсіонери (за віком);
- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для зазначених категорій фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, визначених підпунктом 281.2 статті 281 ПКУ.
Спадщина, яка оподатковується за нульовою ставкою ПДФО
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що порядок оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав регулюється статтею 174 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
На теперішній час ПКУ визначено три ставки оподаткування податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) спадщини: 0%; 5% та 18%.
За нульовою ставкою оподатковуються:
а) об’єкти спадщини, що успадковується членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення;
б) вартість об’єктів нерухомості, рухомого майна (зокрема, предмети антикваріату або витворів мистецтва; природне дорогоцінне каміння чи дорогоцінний метал, прикраси з використанням дорогоцінних металів та/або природного дорогоцінного каміння; будь-який транспортний засіб та приладдя до нього; інші види рухомого майна); сума страхового відшкодування (страхових виплат) за страховими договорами, а також сума, що зберігається відповідно на пенсійному депозитному рахунку, накопичувальному пенсійному рахунку, індивідуальному пенсійному рахунку спадкодавця – учасника накопичувальної системи пенсійного забезпечення; що успадковується особою, яка є інвалідом I-ої групи або має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування,
в) вартість об’єктів нерухомості, рухомого майна (зокрема, предмети антикваріату або витворів мистецтва; природне дорогоцінне каміння чи дорогоцінний метал, прикраси з використанням дорогоцінних металів та/або природного дорогоцінного каміння; будь-який транспортний засіб та приладдя до нього; інші види рухомого майна), що успадковуються дитиною-інвалідом;
г) грошові заощадження, поміщені до 2 січня 1992 року в установи Ощадного банку СРСР та державного страхування СРСР, що діяли на території України, а також у державні цінні папери (облігації Державної цільової безпроцентної позики 1990 року, облігації Державної внутрішньої виграшної позики 1982 року, державні казначейські зобов’язання СРСР, сертифікати Ощадного банку СРСР) та грошові заощадження громадян України, поміщені в установи Ощадного банку України та колишнього Укрдержстраху протягом 1992 – 1994 років, погашення яких не відбулося, що успадковуються будь-яким спадкоємцем.
Звертаємо увагу, що відповідно до п.п.14.1.263 п.14.1 статті 14 ПКУ членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.
Членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.
Які платники мають право на отримання бюджетної дотації?
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.
Право на отримання бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції мають юридичні особи та фізичні особи – підприємці, основною діяльністю яких є постачання сільськогосподарських товарів у визначенні пункту 2.15 статті 2 Закону України від 24.06.2004 №1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №1877), вироблених ними на власних або орендованих основних засобах.
При цьому питома вага вартості таких сільськогосподарських товарів становить не менш як 75% вартості всіх товарів, поставлених ними протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно, та які на кінець звітного періоду (місяця), за який проводиться бюджетна дотація, в установленому порядку включені до Реєстру отримувачів бюджетної дотації, сформованого Державною фіскальною службою України.
Для внесення до Реєстру отримувачів бюджетної дотації сільськогосподарський товаровиробник подає до контролюючого органу за місцем свого обліку як платника податку на додану вартість заяву за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику.
Форма заяви про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації та про зняття сільськогосподарського товаровиробника з реєстрації як отримувача бюджетної дотації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 №275 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 28.02.2017 за №268/30136).
Сільськогосподарський товаровиробник також повинен здійснювати види діяльності, визначені виключно пунктом 16-1.3 статті 16-1 Закону №1877.
За який податковий період фізична особа – резидент, яка виїжджає за кордон на постійне місце проживання, повинна подати декларацію про майновий стан і доходи з метою отримання довідки про сплату ПДФО?
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п.179.3 ст.179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами і доповненнями (далі – ПКУ) платники податку – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов’язані подати до контролюючого органу декларацію про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду.
Контролюючий орган протягом 30 календарних днів після надходження податкової декларації зобов’язаний перевірити визначене податкове зобов’язання, сплату належної суми податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) і видати довідку про таку сплату та про відсутність податкових зобов’язань з цього податку, що подається до органів митного контролю під час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур.
Порядок видачі довідки про сплату ПДФО платником податку – резидентом, який виїжджає за кордон на постійне місце проживання, та про відсутність податкових зобов’язань з такого податку, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1243 (далі – Порядок).
Відповідно до п.1 Порядку платник податку – резидент, який виїжджає за кордон на постійне місце проживання (далі – платник податку), зобов’язаний подати до органу державної фіскальної служби податкову декларацію для отримання довідки органу державної фіскальної служби про сплату ПДФО та про відсутність податкових зобов’язань з такого податку (далі – довідка).
Податкова декларація подається платником податку до органу державної фіскальної служби за податковою адресою не пізніше ніж протягом 60 календарних днів, що передують виїзду платника податку за кордон на постійне місце проживання. Податкова декларація подається за три останні звітні податкові періоди (у разі наявності невиконаного обов’язку з подання) та за звітний період поточного року (з початку поточного року до строку, на який припадає день подання такої декларації) (п.2 Порядку).
Згідно з п.3 Порядку платник податку зобов’язаний у порядку, передбаченому ПКУ, сплатити визначену у податковому повідомленні суму податкового зобов’язання, включаючи пеню та штрафні санкції (у разі наявності).
Довідка засвідчується підписом начальника органу державної фіскальної служби і скріплюється печаткою (п.4 Порядку).
Довідка дійсна протягом 60 календарних днів з дати видачі (п.5 Порядку).
Форма довідки затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 11.12.2013 №795 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 09.01.2014 за №8/24785).
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 140.06 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Прес-служба СМР - 15.05.2017.