Податковий календар на 19 липня 2017 року
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що
19 липня, середа,
останній день подання
• декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами, спільними підприємствами з іноземними інвестиціями за 2-й квартал 2017 року;
останній день сплати
• єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування фізичними особами – підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування, за 2-й квартал 2017 року;
• авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб за 2-й квартал 2017 року, що здійснюються фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування.
Дніпропетровська митниця ДФС забезпечила надходження
понад 9 млрд. грн. до держбюджету
За І півріччя 2017 року Дніпропетровською митницею ДФС до Державного бюджету України забезпечено 9 млрд. 32 млн. 600 тис. грн. У порівнянні з показниками відповідного періоду 2016 року, досягнуто зростання надходжень митних платежів на 19% або 1 млрд. 443,3 млн. грн.
Середньоденні надходження митних платежів також зросли на 18% (з 63,2 млн. грн. у 2016 році до 74,2 млн. грн. у 2017 році).
Сума перевиконання планових показників складає майже 429,9 млн. грн. Відтак, у першому півріччі 2017 року для зарахування до спеціальних фондів бюджету Дніпропетровської області, Дніпропетровською митницею ДФС спрямовано майже 215 млн. грн. для забезпечення здійснення заходів на реконструкцію та поточний ремонт автомобільних доріг загального користування державного значення, а також поліпшення дорожньої інфраструктури.
Про скасування санкцій до платників,
об’єкти нерухомості та земельні ділянки яких розташовані у зоні АТО
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.
Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) запропоновано Міністерству фінансів України (далі – Мінфін) та Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики погодити власну позицію щодо механізму застосування норм п.38 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) щодо справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок на майно), та єдиного податку четвертої групи (далі – єдиний податок) (лист ДФС від 15.06.2017 №1958/4/99-99-12-02-03-13 (далі – лист №1958)).
Спеціальні норми п.38 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ у редакції Закону України від 23.03.2017 №1989-VIIІ (далі – Спеціальні норми) з 15.04.2017 встановили особливий порядок оподаткування податком на майно та єдиним податком для об’єктів, що розташовані на тимчасово окупованій території та/або на території населених пунктів, які розташовані на лінії зіткнення.
Зокрема, на період з 14.04.2014 до 31 грудня року, в якому буде завершено антитерористичну операцію, Спеціальними нормами з 01.01.2017 виключено із об’єктів оподаткування податком на майно та єдиним податком розташовані на тимчасово окупованій території та/або на території населених пунктів на лінії зіткнення такі об’єкти:
- об’єкти житлової та нежитлової нерухомості (п.п.38.6 п.38 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ);
- земельні ділянки (п.п.38.8 п.38 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ).
Обов’язок платників податків подавати податкові декларації за кожний встановлений ПКУ звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, щодо кожного окремого податку, платником якого він є, встановлений п.49.1 ст.49 ПКУ.
Зважаючи на приписи Спеціальних норм у період з 14 квітня 2014 року по дату набрання чинності вказаних норм (далі – Період) не виникав обов’язок платників податку на майно та єдиного податку щодо складання та подання податкової звітності.
За таких обставин до вказаної категорії платників передбачені ст.120 ПКУ підстави щодо застосування санкцій за неподання або несвоєчасного подання податкової звітності не виникають. Водночас прийняті органами ДФС у вказаному Періоді рішення щодо застосування таких санкцій підлягають скасуванню на підставі розпорядження уповноваженої особи відповідного територіального органу за місцезнаходженням об’єкта оподаткування.
З метою узгодження розміру грошових зобов’язань платників податків відповідно до приписів Спеціальних норм, суб’єкти господарювання, які до набрання чинності належали до категорії платників податку на майно та єдиного податку уточнюють узгоджені у Періоді податкові зобов’язання керуючись нормами ст.50 ПКУ.
Санкції для грошових зобов’язань вказаного Періоду не застосовуються, а нараховані – підлягають скасуванню на підставі розпорядження уповноваженої особи відповідного територіального органу за місцезнаходженням об’єкта оподаткування.
Мінфіном розглянуто лист ДФС №1958 та погоджено позицію ДФС у частині незастосування передбачених ст.120 ПКУ фінансових санкцій за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності, санкцій для грошових зобов’язань та скасування прийнятих контролюючими органами рішень щодо застосування таких санкцій до платників, об’єкти нерухомості та земельні ділянки яких розташовані на тимчасово окупованій території та/або на території населених пунктів, які розташовані на лінії зіткнення.
Про це Мінфін повідомив ДФС у листі від 30.06.2017 №11230-10-10/17456 (далі – лист №11230).
Листи №1958 та №11230 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням
ДФС про розглянуті Повідомлення щодо підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним/розрахункам коригування
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) станом на 13.07.2017 розглянуто 111 Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним/розрахункам коригування. З них по 40 повідомленнях прийнято рішення щодо реєстрації таких документів. Іншим 71 – відмовлено у реєстрації з повідомленням причин неприйняття.
Загалом, з початку роботи системи моніторингу ризиків та блокування накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) зупинено реєстрацію понад 50 тис. податкових накладних, що складає 1% від загальної кількості податкових накладних/розрахунків коригування, що реєструвалися.
Відповідно до Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями , у разі такої відмови платник має право протягом 365 днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування, подати Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним/розрахункам коригування (далі – Повідомлення).
Повідомлення подається за формою J(F)1312601 та формується по кожній окремо податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію якої/якого зупинено в ЄРПН. До такого Повідомлення додаються копії документів у вигляді окремих додатків за формою J(F)1360101 у форматі PDF (розмір кожного додатку не повинен перевищувати 2 МБ).
Після отримання таких Повідомлень фахівці спеціально створеного структурного підрозділу ДФС протягом 5 робочих днів розглядають надані суб’єктами декларування пакети документів з так званими «відбитими» податковими накладними для прийняття остаточного рішення щодо приймання такої накладної або доведення до суб’єкта господарювання причин її не прийняття.
Про це повідомила ДФС на головній сторінці офіційного веб-порталу (https://sfs.gov.ua).
Звертаємо увагу, що в оновленні програмного забезпечення ДФС «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» (https://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/), яке відбулося 10.07.2017 (версія 1.25.18.0), з метою удосконалення існуючих електронних сервісів для платників податків додано наступні форми:
- F/J 1412401 – Рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі – Рішення комісії ДФС);
- F/J 1312601 – Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК;
- F/ J1360101 – Документ довільного формату (додаток до Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК).
Також, повідомляємо, що електронні формати Повідомлення та додатків до нього, Рішення комісії ДФС розміщені на офіційному веб-порталі ДФС у розділі електронних сервісів «Електронна звітність» (шлях «Електронна звітність» – Платникам податків про електронну звітність – Інформаційно-аналітичне забезпечення – Реєстр електронних форм податкових документів) за посиланням
https://sfs.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms.htm
18.07.2017
Шановні платники,
своєчасно звітуйте та сплачуйте податки і платежі!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що
20 липня, четвер,
останній день подання:
• декларації акцизного податку за червень 2017 року;
• податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2017 року платниками, в яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;
• податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за червень 2017 року у разі неподання податкової декларації на 2017 рік;
• податкової декларації з рентної плати за червень 2017 року з розрахунком:
- рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;
- рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;
• звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма №Д4 (місячна)) за червень 2017 року;
останній день сплати:
• авансового внеску з єдиного податку на липень 2017 року платниками єдиного податку першої та другої груп;
• єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування роботодавцями за червень 210 року (крім гірничих підприємств);
• акцизного податку за червень 2017 року (доплати у разі потреби) податкового зобов’язання з акцизного податку на тютюнові вироби, розрахованого з урахуванням авансових платежів, здійснених при придбанні марок акцизного податку)*
*Увага! Виробники тютюнових виробів здійснюють авансову сплату акцизного податку при придбанні марок акцизного податку в сумі, розрахованій з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку на тютюнові вироби та ставок податку, що діють відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ) (п.п.222.1.2 п.222.1 ст.222 ПКУ).
За даними Головного управління ДФС у Дніпропетровській області найбільш запитуваною серед відвідувачів Центрів обслуговування платників залишається послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. Зокрема, у січні – червні поточного року ЦОПами Дніпропетровщини надано майже 64,7 тисяч таких послуг.
Не втрачає актуальності послуга з надання витягу з реєстру платників єдиного податку. Протягом зазначеного періоду платникам надано понад 13 тисяч таких послуг. Крім того, платників продовжує цікавити послуга з реєстрації книг обліку розрахункових операцій. З початку року надано більше 11,7 тисяч цих послуг.
На сьогодні обслуговування платників здійснюється 36 Центрами обслуговування платників, що діють при податкових інспекціях Дніпропетровської області, які надають 24 види адміністративних послуг. Протягом шести місяців поточного року Центрами надано майже 148 тисяч адміністративних послуг.
Окрім отримання консультативних та інформаційних послуг, відвідувачі Центрів обслуговування платників податків мають можливість подати податкову звітність та одержати ключі електронного цифрового підпису.
Оновлено програмне забезпечення ДФС
для формування та подання звітності в електронному вигляді
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) в електронному сервісі «Електронна звітність» у розділі «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» (https://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/) розміщено перелік змін та доповнень до «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» станом на 10.07.2017 (версія 1.25.18.0), а саме.
1. З метою забезпечення приймання податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 28.04.2017 №467 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», додано наступні форми:
J0100116 - Податкова декларація з податку на прибуток підприємств;
J0110316 - Додаток ЦП до рядків 4.1.3 ЦП та 4.1.4 ЦП додатка РІ до рядка 03 РІ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;
J0110616 - Додаток АМ до рядка 1.2.1 додатка РІ до рядка 03 РІ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;
J0111316 - Додаток ПЗ до рядка 05 ПЗ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;
J0111416 - Додаток ЗП до рядка 16 ЗП Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;
J0111516 - Додаток ПН до рядка 23 ПН Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;
J0111616 - Додаток АВ до рядка 20 АВ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;
J0111716 - Додаток ВП до рядків 26-29, 31-33 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;
J0111816 - Додаток РІ до рядка 03 РІ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств;
J0112816 - Додаток ТЦ до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств.
2. З метою удосконалення існуючих електронних сервісів для платників податків додано наступні форми:
F/J 1412401 – Рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;
F/J 1312601 – Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК;
F/J 1360101 – Документ довільного формату (додаток до Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК).
Коефіцієнт рентабельності гірничого підприємства
у другому квартал 2017 року
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) повідомила про величину коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства у другому кварталі 2017 року для гірничих підприємств, що порушили строк регулярної повторної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр.
У випадку порушення гірничими підприємствами строку регулярної повторної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр передбачено застосування коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, що дорівнює трикратному розміру облікової ставки Національного банку України (далі – облікова ставка).
У другому кварталі 2017 року діяли три облікові ставки: 14%, 13%. та 12,5%, затверджені рішеннями Правління Національного банку України від 02.03.2017 №110-рш, від 13.04.2017 №232-рш та від 25.05.2017№ 318-рш відповідно.
З метою уникнення різнотлумачень ДФС, базуючись на принципі рівномірності, обчислила розмір середньозваженої облікової ставки Національного банку України для визначення коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства для розрахунку величини податкового зобов’язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин.
Тривалість дії облікової ставки:
- 14% – 13 днів (01.04.2017 – 13.04.2017);
- 13% – 42 дні (14.04.2017 – 25.05.2017);
- 12,5% – 36 днів (26.05.2017 – 30.06.2017).
З огляду на викладене звертаємо увагу платників рентної плати, що для обчислення податкових зобов’язань з рентної плати середньозважена облікова ставка за другий квартал 2017 року відповідає 12,94% ((14% х 13 днів + 13% х 42 дні + 12,5% х 36 днів)/91 день).
Таким чином, платники рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, які порушили строк регулярної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин у межах ділянок надр, на які їм надано спеціальні дозволи на користування надрами, обчислюють податкові зобов’язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за другий квартал 2017 року із застосуванням коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства у розмірі 38,82% – трикратному розмірі середньозваженої облікової ставки Національного банку України (12,94% х 3).
19.07.2017
Майже 300 злочинів розслідуються співробітниками
слідчого управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області
Протягом шести місяців 2017 року слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у Дніпропетровській області прийнято до розслідування 155 кримінальних впроваджень. Загалом, в області розслідується 296 злочинів у сфері економіки.
Із загальної кількості кримінальних проваджень, які розслідувались слідчими впродовж І півріччя поточного року, закінчено 83 кримінальних провадження, з яких 19 скеровано до суду з обвинувальним актом.
Крім того, з січня по червень 2017 року за підслідністю направлено 47 кримінальних проваджень; приєднано до інших проваджень – 23.
Завдяки роботі слідчих встановлено збитків у закінчених кримінальних провадженнях (направлених до суду) у сумі 2 млн. 168 тис. грн., з яких відшкодовано 1 млн. 76 тис. грн.
Обов’язкове використання печаток суб’єктами господарювання скасовано
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 19.07.2017 набрав чинності Закон України від 23.03.2017 №1982-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами – підприємцями» (далі – Закон №1982).
Законом №1982 внесено зміни до низки законодавчих актів, якими виключаються вимоги про обов’язкове використання печаток (незалежно від їх наявності у суб’єктів господарювання (далі – СГ)) та необхідність використання печаток у взаємовідносинах СГ з державними органами та органами місцевого самоврядування.
Так, зокрема, стаття 581 Господарського кодексу України викладена у новій редакції, відповідно до якої:
1. СГ має право використовувати у своїй діяльності печатки. Використання СГ печатки не є обов’язковим.
2. Відбиток печатки не може бути обов’язковим реквізитом будь-якого документа, що подається СГ до органу державної влади або органу місцевого самоврядування. Копія документа, що подається СГ до органу державної влади або органу місцевого самоврядування, вважається засвідченою у встановленому порядку, якщо на такій копії проставлено підпис уповноваженої особи такого СГ або особистий підпис фізичної особи – підприємця. Орган державної влади або орган місцевого самоврядування не вправі вимагати нотаріального засвідчення вірності копії документа у разі, якщо така вимога не встановлена законом.
3. Наявність або відсутність відбитка печатки СГ на документі не створює юридичних наслідків.
4. Виготовлення, продаж та/або придбання печаток здійснюється без одержання будь-яких документів дозвільного характеру.
Також внесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП), якими, зокрема, додано статтю 16624 «Незаконні вимоги до документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування».
Відповідно до цієї статті КУпАП вимога посадової особи органу державної влади або органу місцевого самоврядування про наявність на документі, що подається СГ, відбитка його печатки або нотаріального засвідчення вірності копії документа, якщо обов’язковість такого нотаріального засвідчення не встановлена законом, або відмова у прийнятті документа у зв’язку з відсутністю на ньому відбитка печатки СГ або нотаріального засвідчення вірності копії документа, якщо обов’язковість такого нотаріального засвідчення не встановлена законом, – тягнуть за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Закон №1982 опубліковано у газеті «Голос України» від 19.04.2017 №71 та набирає чинності через три місяці з дня його опублікування.
Щодо включення комунальних некомерційних підприємств до
Реєстру неприбуткових установ та організацій
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державною фіскальною службою України у листі від 11.07.2017 №18066/7/99-99-12-02-04-17 (далі – лист ДФС №18066) надані роз’яснення стосовно включення комунальних некомерційних підприємств до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).
Пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено порядок та умови, у разі дотримання яких неприбуткові підприємства, установи та організації (далі –неприбуткові організації) не є платниками податку на прибуток підприємств.
Контролюючий орган здійснює включення неприбуткової організації до Реєстру у разі її відповідності зазначеним вище вимогам пункту 133.4 статті 133 ПКУ.
Відповідно до статті 62 Господарського кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ГКУ) підприємства можуть створюватись як для здійснення підприємництва, так і для некомерційної господарської діяльності.
Залежно від форм власності, передбачених законом, в Україні можуть діяти підприємства, зокрема, таких видів:
- комунальне підприємство, що діє на основі комунальної власності територіальної громади;
- спільне комунальне підприємство, що діє на договірних засадах спільного фінансування (утримання) відповідними територіальними громадами – суб’єктами співробітництва (стаття 63 ГКУ).
Відповідно до статті 52 ГКУ некомерційне господарювання – це самостійна систематична господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання, спрямована на досягнення економічних, соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку.
Некомерційна господарська діяльність здійснюється суб’єктами господарювання державного або комунального секторів економіки у галузях (видах діяльності), в яких відповідно до статті 12 ГКУ забороняється підприємництво, на основі рішення відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування.
Особливості управління господарською діяльністю у комунальному секторі економіки встановлені статтею 24 ГКУ та здійснюється через систему організаційно-господарських повноважень територіальних громад та органів місцевого самоврядування щодо суб’єктів господарювання, які належать до комунального сектору економіки і здійснюють свою діяльність на основі права господарського відання або права оперативного управління.
Правом оперативного управління відповідно до статті 137 ГКУ визнається речове право суб’єкта господарювання, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом) для здійснення некомерційної господарської діяльності, у межах, встановлених ГКУ та іншими законами, а також власником майна (уповноваженим ним органом).
Враховуючи викладене, комунальні підприємства, що здійснюють некомерційну господарську діяльність, можуть бути включені до нового Реєстру у разі відповідності вимогам, зазначеним у пункті 133.4 статті 133 ПКУ.
Лист №18066 та Методичні рекомендації щодо державної реєстрації права господарського відання та права оперативного управління, схвалені Рішенням колегії Державної реєстраційної служби України 11.12.2012, протокол №3, розміщені на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням
ДФС надано відповіді на актуальні питання платників
щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування
20.07.2017
Дніпропетровські митники виявили ввезення товару
з тимчасово окупованої території
На митну територію України з Російської Федерації на адресу українського підприємства переміщено товар, заявлений Дніпропетровській митниці ДФС, як «риба морожена – хамса чорноморська, країна походження – Російська Федерація».
При проведенні перевірки співробітниками Дніпропетровської митниці ДФС встановлено, що заявлена Дніпропетровській митниці ДФС хамса чорноморська, виловлена (видобута) на тимчасово окупованій території (АР Крим), та не може вважатися продукцією походженням з Російської Федерації.
Таким чином, підприємством-імпортером у митній декларації було заявлено неправдиві відомості щодо походження товару з метою неправомірного зменшення розміру митних платежів.
За даним фактом Дніпропетровською митницею ДФС складено протокол про порушення митних правил за ознаками правопорушення, передбаченого статтею 485 Митного кодексу України, що тягне за собою накладення штрафу у розмірі 300% несплаченої суми митних платежів.
Затверджено порядок розгляду скарг на рішення комісії ДФС
про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 14.07.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 04.07.2017 №485 (далі – Постанова №485), якою затверджено Порядок розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Порядок).
Цей Порядок визначає процедуру розгляду скарг на рішення комісії ДФС, яка приймає рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – комісія ДФС) (п.1 Порядку).
Пунктом 5 Порядку визначено, що скарги подаються платником податку на додану вартість (далі – платник податку) до ДФС протягом 10 календарних днів після отримання ним рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – рішення комісії ДФС). У разі коли останній день строку, зазначеного у цьому пункті, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем такого строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем. Строк подання скарги може бути продовженим за правилами і на підставах, визначених п.102.6 ст.102 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Скарга складається виключно у письмовій формі та подається платником податку особисто або через свого уповноваженого представника безпосередньо до ДФС або надсилається поштовим відправленням (п.7 Порядку).
Відповідно до п.13 Порядку за результатами розгляду скарги комісія з питань розгляду скарг приймає одне з таких рішень:
- задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії ДФС;
- залишає скаргу без задоволення та рішення комісії ДФС без змін.
Якщо вмотивоване рішення щодо скарги не надсилається платнику податку протягом строку, визначеного п.56.23 ст.56 ПКУ, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податку з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку (п.16 Порядку).
Рішення комісії з питань розгляду скарг не підлягає подальшому адміністративному оскарженню та може бути оскаржене в судовому порядку (п.17 Порядку).
Пунктом 18 Порядку визначено, що задоволення скарги є підставою для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних/розрахунків коригування, зазначених у скарзі, з урахуванням вимог п.2001.3 ст.2001 ПКУ.
Постанова №485 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 14.07.2017 №129.
Деякі питання визначення бази оподаткування платою за землю
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що у зв’язку із надходженням численних запитів від платників податків щодо визначення бази оподаткування платою за землю (далі – Плата) Державною фіскальною службою України надано роз’яснення окремих питань адміністрування Плати у 2017 році, встановленої розділом XII Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), переважно для земельних ділянок у межах населених пунктів.
Базою оподаткування Платою є вартість земельної ділянки, визначена як величина рентного доходу, який можна отримати від землі як фактора виробництва залежно від якості та місця розташування земельної ділянки, що визначений за встановленими і затвердженими нормативами у порядку виконання нормативної грошової оцінки (ст.1 Закону України «Про оцінку земель» (далі – Закон)).
Нормативна грошова оцінка це оцінка, яка на підставі рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування (ст.15 Закону), може проводитися з періодичністю не рідше ніж один раз на:
- 5 – 7 років для земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення, а також земельних ділянок сільськогосподарського призначення, розташованих за межами населених пунктів;
- 7 – 10 років для земельних ділянок несільськогосподарського призначення, розташованих поза межами населених пунктів (ст.18 Закону).
Нормативна грошова оцінка виконується юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України «Про землеустрій» (частина третя ст.18 Закону), для визначення:
- розміру земельного податку;
- орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності;
- показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Для цілей визначення розміру бази оподаткування Платою використовується величина нормативної грошової оцінки земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом XII ПКУ (п.п.271.1.1 п.271.1 ст.271 ПКУ).
Відомості про величину нормативної грошової земельної ділянки, а також інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку (частина перша ст.15 Закону України «Про Державний земельний кадастр» (далі – Закон про кадастр)), включаються до Державного земельного кадастру (далі – Кадастр) – єдиної державної геоінформаційної системи відомостей про землі, що розташовані в межах державного кордону України, зокрема їх цільове призначення, дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, з метою інформаційного забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб, у тому числі й при справлянні Плати (ст.2 Закону про кадастр).
Кадастр, як інформаційна (автоматизована) система, передбачає підстави внесення до нього відомостей не тільки про: цільове призначення земель як складової заходів із землеустрою території (частина друга ст.21 Закону про кадастр); нормативну грошову оцінку земель, як складової оцінки землі (частина сьома ст.21 Закону про кадастр), а також інформації про документацію із землеустрою, оцінки земель та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку (частина тринадцята ст.21 Закону про кадастр).
При цьому п.271.2 ст.271 ПКУ встановлено, що передбачене ст.23 Закону прийняття рішення рад щодо затвердження технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі, наприклад, офіційне оприлюднення відповідного рішення рад відбулося після встановленого строку, норми відповідних рішень щодо затвердження технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
З огляду на встановлену ст.18 Закону періодичність виконання та затвердження органами місцевого самоврядування нормативної грошової оцінки земельних ділянок пунктом 286.2 ст.286 ПКУ передбачено, що при поданні першої податкової декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки. У подальшому, тобто з настанням чергового строку виконання нормативної грошової оцінки, довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. При цьому у період затвердження органом місцевого самоврядування нормативної грошової оцінки земельних ділянок у порядку, визначеному ст.23 Закону, величина нормативної грошової оцінки обчислюється із використанням коефіцієнтів індексації, визначених відповідно до порядку, встановленого розділом XII ПКУ.
З урахуванням викладеного, для визначення бази оподаткування Платою за 2017 рік платники обчислюють її керуючись ст.21 Закону про кадастр, враховуючи:
- нормативну грошову оцінку земель;
- дату затвердження (набрання чинності) технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки;
- коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки, які обчислюються кумулятивно залежно від дати затвердження (набрання чинності) рішення про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у межах населеного пункту.
Актуально для неприбуткових підприємств, установ та організацій
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.35 підрозділу 4 «Особливості справляння податку на прибуток підприємств» розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) неприбуткові підприємства, установи та організації (далі – неприбуткові організації), внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) на день набрання чинності Закону України від 17.07.2015 №652-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій», що не відповідають вимогам п.133.4 ст.133 ПКУ, з метою включення до нового Реєстру зобов’язані були до 01.07.2017 привести свої установчі документи у відповідність до норм ПКУ та у цей самий строк подати копії таких документів до контролюючого органу.
Неприбуткові організації, які не привели свої установчі документи у відповідність до норм п.133.4 ст.133 ПКУ, після 01.07.2017 виключаються контролюючим органом з Реєстру.
Тимчасово, до 01.01.2018, не може бути підставою для виключення неприбуткових релігійних організацій з Реєстру невиконання такими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 ПКУ.
Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру (далі – Порядок) встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440 зі змінами та доповненнями (далі – Постанова №440).
Згідно з абзацом шостим пункту 2 Постанови №440 неприбуткові організації, які у строк, установлений п.35 підрозділу 4 розділу XX ПКУ, не привели свої установчі документи у відповідність до вимог, встановлених п.133.4 ст.133 ПКУ, та не надали копії таких документів контролюючому органу, виключаються контролюючим органом з Реєстру з урахуванням положень пунктів 16 і 17 Порядку.
Таким чином, виключення зазначених вище організацій з Реєстру здійснюється на підставі рішення контролюючого органу у зв’язку з невідповідністю неприбуткової організації та/або установчих документів такої організації вимогам, установленим п.133.4 ст.133 ПКУ (абзац четвертий пункту 16 Порядку).
Рішення про виключення організації з Реєстру надсилається такій організації у порядку, визначеному статтею 42 ПКУ, протягом трьох робочих днів з дня прийняття зазначеного рішення (абзац сьомий пункту 16 Порядку).
Під час виключення організації з Реєстру раніше присвоєна їй ознака неприбутковості скасовується з 01.07.2017.
За наявності декількох підстав для виключення організації з Реєстру датою скасування ознаки неприбутковості вважається дата тієї події, що відбулася раніше з урахуванням положень п.17 Порядку.
Рішення про виключення з Реєстру приймається посадовою особою контролюючого органу за основним місцем обліку організації за формою згідно з додатком 2 до Порядку.
Прес-служба СМР - 24.07.2017.