Logo

Telegram
Facebook

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПОВІДОМЛЯЄ


Юрій Тимощук: Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, буде нараховано до 1 липня

15.06.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Громадяни цього року сплачуватимуть податок за власність, якою вони володіли у 2015 році. Кошти від сплати ними податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, надійдуть до місцевих бюджетів у розпорядження органів місцевого самоврядування. Про це розповів начальник відділу Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Юрій Тимощук в ефірі радіо «Ера».

«В усіх країнах Європи і більшості країн світу цей податок існує і його сплачують громадяни. В Україні він сплачується в місцевий бюджет (тобто бюджет, де проживають громадяни, які володіють нерухомістю). У зв’язку з децентралізацією, реформою місцевого самоврядування, органам місцевого самоврядування надано більше повноважень і більше коштів. Такі кошти дійсно поступили до місцевого бюджету і місцева влада є їх розпорядником», - зазначив Юрій Тимощук.

За його словами, податок на нерухоме майно сплачують юридичні та фізичні особи відповідно до 266 статті Податкового кодексу України. Податок сплачується власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості. Державна фіскальна служба отримує інформацію із державного реєстру речових прав щодо власників майна (житлової і нежитлової нерухомості) і на підставі цієї інформації нараховується податок громадянам.

Юрій Тимощук зазначив, що Кодексом передбачено типи об’єктів житлової і типи об’єктів нежитлової нерухомості. До житлової нерухомості відносять приватний житловий будинок, житловий будинок садибного типу, прибудову до житлового будинку, квартиру, кімнати у багатосімейних (комунальних) квартирах, дачний будинок, садовий будинок, котедж. До об’єктів нежитлової нерухомості, які є власністю громадянина, відносять, зокрема, будівлі готельні, будівлі офісні, гаражі та криті автомобільні стоянки, господарські (присадибні) будівлі- допоміжні (нежитлові) приміщення та інші.

«Відповідно до законодавства, кожний громадянин, який має у власності квартиру, або будинок, або змішані типи (квартиру і будинок) має право на зменшення його бази оподаткування. Якщо це окрема квартира або декілька квартир – на 60 метрів квадратних. Для будинку (будинків) така пільга надається в розмірі 120 кв. метрів. Тобто, якщо площа всіх будинків (чи одного будинку) не перевищує 120 кв. метрів, то громадянин не сплачує податок. І для змішаних типів: якщо одночасно є і квартира, і будинок, загальна площа, яка підлягає оподаткуванню, зменшується на 180 кв. метрів», - підкреслив Юрій Тимощук.

Органам місцевого самоврядування надані повноваження щодо надання пільг та встановлення ставок оподаткування податком на нерухоме майно.

«Ми бачимо по рішеннях органів місцевої влади, що допоміжні споруди: і сарайчики, і літні кухні, і погреби (все, що стосується господарських (присадибних) будівель, допоміжних (нежитлових) приміщень – фактично органи місцевої влади звільнили від оподаткування», - зазначив Юрій Тимощук.

За його словами, Кодексом прописані орієнтовні параметри щодо оподаткування податком на нерухомість. На місцях кожний орган місцевого самоврядування приймає рішення з огляду на майновий стан громадян, місцезнаходження нерухомості, типи житлової і нежитлової нерухомості, власниками яких вони є. «Є випадки, і їх дуже багато, коли органи місцевого самоврядування взагалі встановили ставку податку, яка дорівнює нулю, тобто податок не сплачується», - підкреслив він.

Кодексом передбачено, що ставки податку на 2015 рік для житлової нерухомості встановлюються на рівні до 2 відсотків, від розміру мінімальної заробітної плати (станом на 1 січня звітного року), за кожний квадратний метр, який перевищує надану пільгу. Для нежитлової нерухомості на 2015 рік ставка податку до 1 відсотка. Тобто при сплаті податку у 2016 році береться до уваги мінімальна заробітна плата, яка була встановлена на 1 січня 2015 року – 1218 гривень.

Податок нараховує державна податкова інспекція за місцем проживання громадянина, незалежно від місцезнаходження об’єктів його житлової або нежитлової нерухомості. Такі нарахування проводяться контролюючими органами на місцях і до 1 липня поточного року кожному громадянину надсилається або вручається відповідне податкове повідомлення-рішення про суму нарахованого податку, до цього документу додається квитанція та повідомлення про сплату податку з реквізитами для його сплати.

«Громадянину не потрібно шукати рахунки для сплати податку, підбирати якусь спеціальну фінансову установу. Він може зайти до будь-якого банку та сплатити податок. Ці платежі також можуть приймати місцеві органи самоврядування – сільські, селищні, міські ради», - підкреслив Юрій Тимощук.

Щодо фінансової відповідальність, яка передбачена за порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних

Відповідно до п. 111.1 ст. 111 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовується, зокрема, фінансова відповідальність.

Пунктом 111.2 ст. 111 ПКУ встановлено, що фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з ПКУ та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.

Згідно з п. 120 прим. 2.1 ст. 120 прим. 2 ПКУ порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених ст. 231 ПКУ тягне за собою накладення штрафу в розмірі:

- 2 % від суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

- 10 % суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 20 % суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 30 % суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 61 до 90 календарних днів;
- 40 % суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 91 і більше календарних днів. Відсутність з вини платника акцизного податку реєстрації акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних/розрахунку коригування протягом більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов’язаний скласти акцизну накладну/розрахунок коригування, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, на які платник податку зобов’язаний скласти таку акцизну накладну/розрахунок коригування (п. 120 прим. 2.2 ст. 120 прим. 2 ПКУ).

Пунктом 120 прим. 2.3 ст. 120 прим. 2 ПКУ визначено, що сума акцизного податку для цілей п. 120 прим. 2.1 та п. 120 прим. 2.2 ст. 120 прим. 2 ПКУ визначається за ставкою, що встановлена на дату реалізації пального, та курсом Національного банку України, що діє на перший день кварталу, в якому здійснюється реалізація пального.

Крім того п. 11 підрозд. 5 розд. ХХ ПКУ встановлено, що норми ст. 120 прим. 2 ПКУ не застосовуються при порушенні термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених у період з 01.03.2016 до 01.04.2016.

Відповідне питання – відповідь розміщено у категорії 116 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України.

Антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України "Пульс"

За номером телефону: (044) 284 00 07 Ви маєте можливість цілодобово повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників Служби.

Оголошення про результати конкурсу з визначення уповноваженого банку на здійснення розрахунків з державним бюджетом за митними платежами

14.06.2016

Відповідно до рішення конкурсної комісії з визначення уповноваженого банку на здійснення розрахунків з державним бюджетом за митними платежами (протокол ДФС від 09.06.2016 № 4), на підставі пункту 5.11 Порядку проведення конкурсу з визначення уповноваженого банку на здійснення розрахунків з держаним бюджетом за митними платежами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2014 № 984, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.11.2014 за № 1514/26291, Державна фіскальна служба України повідомляє, що у зв’язку з тим, що ПАТ «Український експортно-імпортний банк України» та ПАТ АБ «Укргазбанк» надали підтвердження щодо готовності відкриття відділень банку та організації безперебійної роботи відділень банку, графік роботи яких співпадатиме з графіком роботи відповідного митного органу, на території пунктів пропуску та місць митного оформлення, відповідно до вимог конкурсної документації, а АТ «Укргазбанк» запропонував менші тарифи, за якими пропонується здійснювати індивідуальне розрахунково-касове обслуговування митниць ДФС, переможцем конкурсу з визначення уповноваженого банку на здійснення розрахунків з державним бюджетом за митними платежами визначено
АТ «Укргазбанк».

Харківськими податківцями проведена ретельна робота по виявленню «податкових ям», - Микола Рибаков

14.06.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Про виявлення та ліквідацію тіньових схем працівниками Головного управління ДФС Харківщини повідомив керівник ГУ ДФС у Харківській області Микола Рибаков.

За його словами, в результаті проведення контрольно-перевірочних заходів встановлено відсутність реальності здійснення господарчих операцій на суму 173,0 млн грн. та упереджена діяльність 114 підприємств, які використовували різні схем ухилення від сплати податків.

Окрім того, з початку року за матеріалами оперативного управління в ЄРДР зареєстровано 122 кримінальних провадження. Викрито та припинено діяльність 3 конвертаційних центрів з обсягом проконвертованих коштів близько 5,36 млрд грн. Також виявлено та зупинено діяльність 31 фіктивного підприємства, ймовірні втрати бюджету від діяльності яких складають понад 80 млн грн. За результатами проведених перевірок підприємств–вигодонабувачів донараховано 1,7 млн грн., з яких 447,3 тис. грн. вже надійшли до бюджету.

«Податківцями проведено ретельну аналітичну роботу по виявленню суб’єктів господарювання – користувачів так званих «податкових ям». Для цього в арсеналі є відповідні підрозділи, сучасні електронні бази даних й налагоджена співпраця з іншими правоохоронними органами», - заявив Микола Рибаков.

Він підкреслив, що фінальну крапку проведеної аналітичної роботи ставить управління аудиту, яке здійснює документальні перевірки. За результатами перевірок виявлено, що «податковими ямами» користуються не лише приватні фірми, а й державні організації.

«Використання держпідприємствами тіньових схем вдалося виявити завдяки впровадженій системі електронного адміністрування ПДВ. Податківці порівняли номенклатуру товарів, що вказана у «вхідних» податкових накладних з кінцевими товарами», - пояснив очільник харківського відомства.

Активно в ГУ ДФС у Харківській області протидіють порушенням у сфері торгівлі підакцизними товарами.

Так, співробітниками оперативного управління з незаконного обігу вилучено ТМЦ підакцизної групи на суму 6,1 млн грн., у тому числі спирту на суму 1,8 млн грн., алкогольних напоїв на суму 2 млн грн., паливно-мастильних матеріалів на суму 2,1 млн грн.

«Вагомим досягненням стало виявлення та припинення роботи 8 підпільних цехів з потужним виробничим оснащенням. З них 5 виготовляли лікеро-горілчані вироби, 3 виробляли паливно-мастильні матеріали», - зазначив керівник ГУ ДФС у Харківській області.

«Такі результати роботи свідчать про правильно обрану стратегію, що допоможе очистити підприємницьке середовище від тіньових схем та встановить рівноправні умови роботи для всього бізнесу», - додав Микола Рибаков.

Викрито махінації кіровоградського товариства, посадовці якого «відмили» 10,8 млн. гривень

14.06.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Кіровоградській області встановлені факти можливого привласнення державних коштів посадовими особами одного з товариств з обмеженою відповідальністю Кіровограда.

З’ясувалося, що протягом 2015 року на рахунки зазначеного товариства від бюджетних організацій та комунальних підприємств були зараховані кошти на загальну суму 25,7 млн. грн.. на виконання ремонтних робіт. Частину з цих коштів посадовці товариства перерахували на рахунки суб’єктів господарської діяльності, які мають ознаки фіктивності.

Враховуючи те, що фактичне придбання товарів (робіт, послуг) у таких контрагентів не підтверджується, відображення цих витрат у податковій та фінансовій звітності ТОВ, актах виконаних робіт могло призвести до завищення вартості ремонтних робіт. Загальна сума можливої легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, складає 10,8 млн. гривень.

За даними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.191 КК України.

ПРО НАДАННЯ ЗВІТНОСТІ

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.

Відповідно до норм наказу Міністерства фінансів України від 11.02.2016 №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення»:

1. До звіту №2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» включається реалізація алкогольних напоїв (включаючи виноматеріали) лише власного виробництва, тобто вироблені та реалізовані на підставі ліцензії на виробництво алкогольних напоїв.

2. До звіту №2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» не включаються алкогольні напої придбані суб’єктом господарювання, який має ліцензію на виробництво алкогольних напоїв, у інших виробників і реалізовані таким суб’єктом третім особам. Зазначена інформація відображається у звіті №1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі».

3. До звіту №2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» не включаються виноматеріали, придбані суб’єктом господарювання, який має ліцензію на виробництво алкогольних напоїв, у інших виробників і реалізовані таким суб’єктом третім особам. Зазначена інформація відображається у звіті №1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі».

Звертаємо увагу, що у разі використання придбаного виноматеріалу у власному виробництві його необхідно включати до звіту
№2-РС.

4. До звіту №1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» включаються виноматеріали, придбані суб’єктом господарювання у виробників виноматеріалів і реалізовані таким суб’єктом третім особам.

5. До звіту №1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» включаються алкогольні напої прийняті суб’єктом господарювання на комісію від виробників.

6. До звіту №1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» включаються алкогольні напої реалізовані суб’єктом господарювання третім особам, якщо ці алкогольні напої були прийняті на комісію таким суб’єктом від виробників.

7. До звіту №1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» включаються алкогольні напої реалізовані суб’єктом господарювання третім особам.

8. До звіту №1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» включаються алкогольні напої власного виробництва, реалізовані суб’єктом господарювання – виробником у власному роздрібному магазині.

9. До звіту № 1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації реалізовані суб’єктом господарювання алкогольних напоїв у роздрібній мережі» включаються алкогольні напої, реалізовані суб’єктом господарювання у роздрібній мережі, якщо ці алкогольні напої були придбані на комісію таким суб’єктом від виробників.

10. До звіту №1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації реалізовані суб’єктом господарювання алкогольних напоїв у роздрібній мережі» включаються алкогольні напої реалізовані суб’єктом господарювання відповідно до ліцензії на роздрібну торгівлю, а у звіт
№1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» включаються алкогольні напої реалізовані суб’єктом господарювання відповідно до ліцензії на оптову торгівлю.

11. Порядком заповнення розділів ІІ та ІІІ звіту №1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» про перелік контрагентів, у яких/яким здійснювало(а)ся придбання/реалізація алкогольних напоїв встановлено, що у графі 1 зазначається дата придбання/реалізації алкогольних напоїв (дана графа заповнюється шляхом зазначення номера місяця звітного періоду, якщо придбання / реалізація продукції (у) одному(го) й тому(го)ж контрагенту(а) було декілька разів за звітний місяць – у графі 7 зазначається загальна кількість придбаної/реалізованої продукції за звітний місяць).

(Лист ДФС України від 17.05.2016 №10689/6/99-99-12-02-02-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням https://sfs.gov.ua/…/konsultatsii-dlya-yuridichni…/68386.html).

https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/252880.html

ОПОДАТКУВАННЯ - 2016

У Будинку спілок міста Дніпропетровська відбувся семінар для представників малого і середнього бізнесу на тему «Оподаткування 2016: проблемні аспекти, рекомендації, виправлення помилок в податковій звітності», організований Філією у Дніпропетровській області офіційного видання ДФС України – журналу «‪#‎Вісник. Право знати все про податки і збори». В семінарі прийняли участь фахівці Головного управління ДФС у Дніпропетровській області та представник журналу «Вісник. Право знати все про податки і збори».

Начальник відділу акцизного податку управління контролю за обігом оподаткування підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ольга Вишньовка розповіли представникам суб’єктів господарювання про зміни в законодавстві України в частині акцизного податку, звітність з підакцизних товарів, у т.ч. реалізація та продаж у роздрібній мережі.

Начальник відділу адміністрування місцевих податків управління податків і зборів з юридичних осіб товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Наталія Садика провела огляд з присутніми актуальних податкових роз’яснень ДФС України, а також надала поради щодо правильного заповнення та подання податкової звітності.

Захід пройшов в дружньому діалозі. Всім учасникам семінару були надані конкретні відповіді на питання.

https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/252474.html

ОСТАННІЙ ДЕНЬ ПЕРЕХОДУ НА „СПРОЩЕНКУ” З ТРЕТЬОГО КВАРТАЛУ - 15 ЧЕРВНЯ 2016 РОКУ

Фахівці ДПІ у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська нагадують, що відповідно до статті 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) ‪#‎спрощена_система_оподаткування обліку та звітності - це особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів.

Обрання або перехід на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої - третьої груп здійснюється відповідно до підпунктів 298.1.1 - 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ.

Так, суб’єкту господарювання, щоб стати „спрощенцем” необхідно подати до контролюючого органу заяву, яка подається за вибором платника податків, в один з таких способів:

1) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

3) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;

4) державному реєстратору як додаток до реєстраційної картки, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця з урахуванням вимог п. 291.5 ст. 291 ПКУ.

Відповідно до пп. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ суб'єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб'єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених главою 1 „Спрощена система оподаткування, обліку та звітності” розділу XIV ПКУ.

Отож, щоб перейти на спрощену систему оподаткування з третього кварталу 2016 року необхідно подати заяву та розрахунок доходу за попередній календарний рік не пізніше 15 червня 2016 року.

https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/local-news/251897.html

ЩОДО ВІДОБРАЖЕННЯ РІШЕНЬ СУДУ У ПОДАТКОВІЙ ЗВІТНОСТІ З ПОДАТКУ НА ПРИБУТОК

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.

Відображення в обліку продавця та покупця заборгованості, що виникла у зв’язку із затримкою в оплаті товарів, виконаних робіт, наданих послуг, якщо заходи щодо стягнення таких боргів розпочато відповідно до п. 159.1 ст. 159 розділу III Кодексу у редакції, що діяла до 1 січня 2015 року, здійснюється до повного погашення чи визнання такої заборгованості безнадійною у порядку, встановленому п. 17 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.

Зокрема, згідно з п. 1.1 п. 17 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу платник податку - покупець зобов’язаний збільшити фінансовий результат до оподаткування після 1 січня 2015 року на вартість заборгованості, у податковому періоді, на який припадає день набрання законної сили рішенням суду про визнання (стягнення) такої заборгованості (її частини) або вчинення нотаріусом виконавчого напису.

Якщо в наступних податкових періодах після 1 січня 2015 року покупець погашає суму визнаної заборгованості або її частину (самостійно або за процедурою примусового стягнення) та віднесеної на зменшення витрат згідно з п.п. 159.1.2 п. 159.1 ст. 159 розділу III Кодексу у редакції, що діяла
до 1 січня 2015 року, такий покупець зменшує фінансовий результат до оподаткування на суму такої заборгованості (її частини) за наслідками податкового періоду, на який припадає таке погашення (п. 1.2 п. 17 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу).

Якщо платник податку – покупець після 01.01.2015 погашає суму кредиторської заборгованості (її частину) за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги), яка до 01.01.2015 за рішенням суду була віднесена таким платником на зменшення витрат, то такий покупець за наслідками податкового періоду, на який припадає таке погашення, зменшує фінансовий результат до оподаткування на суму такої заборгованості (її частини).

Якщо продавець подав позов (заяву) до суду щодо стягнення заборгованості за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) до 01.01.2015, а рішення суду набрало чинності після 01.01.2015, то платник податку – покупець зобов’язаний збільшити фінансовий результат до оподаткування на вартість визнаної судом заборгованості у податковому періоді, на який припадає день набрання законної сили рішенням суду про визнання (стягнення) такої заборгованості (її частини). Зменшення фінансового результату до оподаткування покупцем на суму такої кредиторської заборгованості у разі її погашення таким покупцем після 01.01.2015 здійснюється у звітному (податковому) періоді, на який припадає таке погашення.

(Лист ДФС України від 31.05.2016 № 11823/6/99-99-15-02-02-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням https://sfs.gov.ua/…/konsultatsii-dlya-yuridichni…/68432.html)

https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/252704.html

ОНОВЛЕНО ПОРЯДОК ВЕДЕННЯ ОРГАНАМИ ДФС ОПЕРАТИВНОГО ОБЛІКУ ПОДАТКІВ І ЗБОРІВ

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.

Міністерство фінансів України наказом від 07.04.2016 №422 оновило Порядок ведення органами державної фіскальної служби оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджету, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Оперативний облік податків і зборів, митних та інших платежів до бюджету, єдиного внеску здійснюється в інформаційній системі органів ДФС.

З метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються інтегровані картки платників (‪#‎ІКП) по кожному платнику та кожному виду платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.

ІКП містить інформацію про облікові операції і облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.

Відповідальними за достовірність відображення в інформаційній системі органів ДФС первинних показників є працівники структурних підрозділів органів ДФС за напрямками роботи.

За даними оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів, єдиного внеску ДФС та її територіальними органами формується звітність про нарахування та надходження податків, зборів, єдиного внеску, надходження митних та інших платежів до бюджетів, податковий борг, недоїмки зі сплати єдиного внеску, відшкодування ПДВ, результати контрольно-перевірочної роботи, розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу), зайво сплачені податки, збори, єдиний внесок і т. п.

https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/252705.html

ПРО АДМІНІСТРУВАННЯ ПОДАТКІВ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ КУЩОВОГО СЕМІНАРУ З ФАХІВЦЯМИ ДПІ МІСТА ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Днями, Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області під головуванням заступника начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадія Ткачука проведено кущовий семінар на тему: «Адміністрування податку на прибуток, ПДВ, акцизного податку, податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску, погашення податкового боргу».

На семінар були запрошені начальники та провідні спеціалісти підрозділів податків і зборів з фізичних осіб, погашення боргу та контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів державних податкових інспекцій міста Дніпропетровська (Дніпро).

Під час проведення семінару розглянуті питання: зміни в законодавстві, які суттєво впливають на надходження податків до бюджету, зміни до Інструкції про порядок нарахування та сплати єдиного внеску, про помилки які виникають під час адміністрування єдиного внеску, про особливості оподаткування майновим податком (податок на нерухомість, плата за землю, транспортний податок) у 2016 році тощо.

Також йшлося про роботу з місцевими органами влади, про організацію роботи щодо перевірок актів інвентаризації залишків пального тощо.

Наприкінці заходу учасники отримали вичерпні відповіді на питання, які виникають під час адміністрування податків, роботи АІС «Податковий блок».

ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ ПІДАКЦИЗНИХ ТОВАРІВ

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.

В абзаці першому підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що реалізація підакцизних товарів (продукції) - будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини, реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Звертаємо увагу, що реалізація алкогольних напоїв по договору комісії комісіонером та комітентом здійснюється на підставі ліцензій на певний вид господарської діяльності.

Згідно статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» суб'єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво алкогольних напоїв здійснюють поставку цієї продукції суб'єктам господарювання оптової і роздрібної торгівлі за наявності ліцензії на оптову торгівлю.

Крім цього повідомляємо, що на офіційному веб-порталі ДФС України розміщено роз’яснення щодо заповнення форм звітів затверджених наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення».

Додатково інформуємо, що:

- Звіт № 2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» відображає обіг алкогольних напоїв, який здійснюється на підставі ліцензії на виробництво алкогольних напоїв;

- Звіт № 1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» - відображає реалізацію алкогольних напоїв, яка здійснюється на підставі ліцензії на оптову торгівлю алкогольними напоями;

- Звіт № 1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» відображає реалізацію алкогольних напоїв, яка здійснюється на підставі ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями.

(Лист ДФС України від 17.05.2016 №10689/6/99-99-12-02-02-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням https://sfs.gov.ua/…/konsultatsii-dlya-yuridichni…/68386.html).

https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/252706.html

ПОДАТКОВИЙ КАЛЕНДАР З 13 ПО 17 ЧЕРВНЯ 2016 РОКУ

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що:

15 червня, середа

Останній день подання

заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з ІІІ кварталу та розрахунку доходу за попередній календарний рік
звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за травень (форма № ЗВР-1), якщо не передбачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку
довідки про використані розрахункові книжки за травень

17 червня, п'ятниця

Останній день подання

заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування з ІІІ кварталу 2016 року

Останній день сплати

авансового внеску з єдиного податку на червень 2016 року платниками, віднесеними до першої та другої групп

https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/252879.html

ДО 1 СЕРПНЯ Є МОЖЛИВІСТЬ ЗАДЕКЛАРУВАТИ ДОХОДИ З МІНІМАЛЬНИМИ САНКЦІЯМИ

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська інформує громадян, що у разі, якщо платник податків з будь-яких причин не встиг цьогоріч задекларувати доходи, отримані впродовж 2015 року до кінцевого терміну подання – 4 травня 2016 року, норми Податкового кодексу України передбачають можливість подання декларації про доходи у термін до 01.08.2016 року з мінімальними фінансовими санкціями, зокрема:

- відповідно до п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання;

- згідно зі ст. 164 прим. 1 Кодексу України «Про адміністративні правопорушення» від 07 грудня 1984 року № 8073-Х неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від 3 до 8неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 51 грн. до 136 грн.).

У разі неподання декларації та несплати до 01.08.2016 рокуподаткового зобов’язання, окрім зазначеної вище відповідальності будуть проведені перевірки, донараховані податки та застосовані штрафні санкції в розмірі 25 %.

https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/local-news/252845.html

ДФС у Дніпропетровській області

ЗУСТРІЧ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ МИТНИЦІ ДФС З БІЗНЕСОМ

У приміщенні митного посту «Північний» Дніпропетровської митниці ДФС 07 червня 2016 року відбулася робоча нарада за участю керівників структурних підрозділів митниці і суб’єктів ЗЕД, митних брокерів, представників бізнесу. Зустріч організована і проведена робочою групою, яку очолює заступник начальника митниці Полєйко В.О., на виконання Плану заходів митниці з реалізації Антикорупційної програми ДФС на 2015 – 2017 роки.

Під час бесіди обговорювались питання дотримання вимог національного антикорупційного законодавства, перспектив використання електронних сервісів, які мінімізують «людський фактор» при митному оформленні товарів. Зокрема, фахівцями митниці було роз’яснено переваги для бізнесу застосування принципів «автоматизованого розподілу митних декларацій» та сервісу «єдине вікно». Також, підіймались інші питання щодо вдосконалення організації роботи підрозділу митного оформлення з метою зменшення корупційних ризиків.

За підсумками наради спільно з метою оперативного вирішення поточних питань в процесі здійснення митного оформлення для створення максимально комфортних умов ведення бізнесу у Дніпропетровському регіоні ухвалено протокольне рішення щодо налагодження ефективного партнерського діалогу, що базується на дієвому зворотньому зв’язку між митницею та бізнесом, виключно, в рамках діючого законодавства.

https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/252842.html

ДФС у Дніпропетровській області

ПРО НАДАННЯ ЗВІТНОСТІ

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.

Відповідно до норм наказу Міністерства фінансів України від 11.02.2016 №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення»:

1. До звіту №2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» включається реалізація алкогольних напоїв (включаючи виноматеріали) лише власного виробництва, тобто вироблені та реалізовані на підставі ліцензії на виробництво алкогольних напоїв.

2. До звіту №2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» не включаються алкогольні напої придбані суб’єктом господарювання, який має ліцензію на виробництво алкогольних напоїв, у інших виробників і реалізовані таким суб’єктом третім особам. Зазначена інформація відображається у звіті №1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі».

3. До звіту №2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв» не включаються виноматеріали, придбані суб’єктом господарювання, який має ліцензію на виробництво алкогольних напоїв, у інших виробників і реалізовані таким суб’єктом третім особам. Зазначена інформація відображається у звіті №1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі».

Звертаємо увагу, що у разі використання придбаного виноматеріалу у власному виробництві його необхідно включати до звіту
№2-РС.

4. До звіту №1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» включаються виноматеріали, придбані суб’єктом господарювання у виробників виноматеріалів і реалізовані таким суб’єктом третім особам.

5. До звіту №1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» включаються алкогольні напої прийняті суб’єктом господарювання на комісію від виробників.

6. До звіту №1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» включаються алкогольні напої реалізовані суб’єктом господарювання третім особам, якщо ці алкогольні напої були прийняті на комісію таким суб’єктом від виробників.

7. До звіту №1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» включаються алкогольні напої реалізовані суб’єктом господарювання третім особам.

8. До звіту №1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» включаються алкогольні напої власного виробництва, реалізовані суб’єктом господарювання – виробником у власному роздрібному магазині.

9. До звіту № 1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації реалізовані суб’єктом господарювання алкогольних напоїв у роздрібній мережі» включаються алкогольні напої, реалізовані суб’єктом господарювання у роздрібній мережі, якщо ці алкогольні напої були придбані на комісію таким суб’єктом від виробників.

10. До звіту №1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації реалізовані суб’єктом господарювання алкогольних напоїв у роздрібній мережі» включаються алкогольні напої реалізовані суб’єктом господарювання відповідно до ліцензії на роздрібну торгівлю, а у звіт
№1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» включаються алкогольні напої реалізовані суб’єктом господарювання відповідно до ліцензії на оптову торгівлю.

11. Порядком заповнення розділів ІІ та ІІІ звіту №1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» про перелік контрагентів, у яких/яким здійснювало(а)ся придбання/реалізація алкогольних напоїв встановлено, що у графі 1 зазначається дата придбання/реалізації алкогольних напоїв (дана графа заповнюється шляхом зазначення номера місяця звітного періоду, якщо придбання / реалізація продукції (у) одному(го) й тому(го)ж контрагенту(а) було декілька разів за звітний місяць – у графі 7 зазначається загальна кількість придбаної/реалізованої продукції за звітний місяць).

(Лист ДФС України від 17.05.2016 №10689/6/99-99-12-02-02-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням https://sfs.gov.ua/…/konsultatsii-dlya-yuridichni…/68386.html).

https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/252880.html

Внутрішньою безпекою ДФС викрито хабарника на Одещині

08.06.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Співробітниками Головного управління внутрішньої безпеки ДФС затримано «на гарячому» начальника відділення однієї з ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області.

Службова особа вимагала та одержала від приватного підприємця неправомірну вигоду у сумі 12 тисяч гривень за вирішення питання про незастосування штрафних санкцій за результатами перевірки його господарської діяльності.

За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за кваліфікацією «прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою» (ч. 3 ст. 368 КК України).

Наразі тривають першочергові слідчі дії.

13.06.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Районним судом м. Києва накладено арешт на земельні ділянки, які належать фігурантам провадження, зареєстрованого співробітниками податкової міліції Центрального офісу за ознаками правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212, ч.2 ст.28, ч.2 ст.205 КК України.

Дане провадження здійснюється стосовно службових осіб підприємств, які внаслідок документального оформлення безтоварних операцій занизили ПДВ на суму понад 4 млн. грн. та з метою прикриття незаконної підприємницької діяльності щодо ухилення від сплати податків створили (придбали) низку СПД, чим завдали державі значну матеріальну шкоду.

За результатами обшуків, проведених за місцем проживання одного з фігурантів провадження було вилучено свідоцтва про право власності на нерухоме майно (земельні ділянки) на території Київської області.

З метою недопущення відчуження майна, що здобуто в наслідок незаконної діяльності, та можливості подальшого забезпечення погашення завданих збитків слідчі податкової міліції Центрального офісу звернулися до районного суду м. Києва з клопотанням про накладення арешту на земельні ділянки.

Відповідно до ухвали суду на зазначені земельні ділянки, середньо ринкова вартість яких становить 11 млн. грн., накладено арешт.

Тривають слідчі дії.

Викрито міжрегіональну конвертаційно-транзитну групу. Вилучено золото та понад 22 млн. грн. готівки

13.06.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Під час обшуку в одному з офісних приміщень податковою міліцією припинено спробу зловмисників заблокувати вхідні двері та спалити чорнові фінансові документи.

Співробітники податкової міліції м. Києва припинили діяльність міжрегіональної конвертаційно-транзитного групи, яка діяла у Львівській області та надавала послуги з мінімізації податкових зобов'язань та митних платежів підприємствам реального сектора економіки з Києва та інших регіонів.

У ході проведених заходів було встановлено групу осіб, які шляхом використання підконтрольних фіктивних підприємств і підприємств-нерезидентів забезпечували заниження митної вартості імпортованих товарів. Надалі здійснювалося документальне оформлення ввезених товарів на адресу транзитних підприємств, на яких здійснювалась підміна номенклатури товару і незаконно формувався податковий кредит для компаній-вигодонабувачів.

У ході проведених заходів здійснено 10 обшуків в офісних та житлових приміщеннях фігурантів провадження, де виявлено та вилучено 5 системних блоків, сервер, 8 ноутбуків, банківські картки, чекові книжки, первинні бухгалтерські документи та чорнові записи, печатки підприємств, 400 грамів банківського золота, а також грошові кошти в національній та іноземній валюті на суму 22,1 млн. гривень.

Відомості про вчинення кримінального злочину, передбаченого ст. 212 (ухилення від сплати податків, зборів, інших обов'язкових платежів) КК, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

У даний слідчі дії тривають.

Роман Насіров взяв участь у П’ятому українсько-шведському бізнес-форумі

13.06.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Про основні завдання, спрямовані на покращення бізнес-середовища, розповів Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час П’ятого українсько-шведського бізнес-форуму, який відбувся 13 червня у м. Києві.

«Зусилля ДФС спрямовані на вдосконалення сервісів та боротьбу з корупцією. На даний момент вже зроблено ряд кроків, які привели до позитивних зрушень. Це запровадження Антикорупційної програми, запровадження низки електронних сервісів, спрощення процедур і, як наслідок, зменшення кількості контактів з держслужбовцями та економія часу», - повідомив Голова ДФС.

За його словами, у 2015 році вдалося спростити процес укладання Договору про визнання електронних документів, скоротити з 2-х днів до 2-х годин взяття на облік платників податків в органах ДФС та з 1-го дня до 1-єї години взяття на облік рахунків платників податків відкритих у фінансових установах, а також запровадити новий електронний сервіс «Управління електронними цифровими підписами».

Крім того, вперше в он-лайн режимі через електронний сервіс «Електронний кабінет платника» запроваджено оприлюднення інформації з реєстрів ДФС, впроваджено електронне листування з органами ДФС, надано доступ до особистої інформації та забезпечено можливість користування сервісами системи електронного адміністрування ПДВ (перегляд реєстру операцій та реєстру трансакцій) і системи електронного адміністрування реалізації пального (перегляд реєстру операцій обсягів пального та реєстру сум акцизного податку).

«Для фіскальної служби головне – унеможливити зловживання з боку працівників служби та створити умови для розвитку бізнесу і залучення інвестицій», - наголосив очільник відомства.

Понад 150,5 тис. клієнтів скористались послугами Акредитованого центру сертифікації ключів ДФС

13.06.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Протягом січня – травня 2016 року послугами Акредитованого центру сертифікації ключів ДФС скористалося 150 510 клієнтів. У тому числі понад 49,9 тис. юридичних осіб та 100,6 тис. фізичних осіб.

«Клієнти Центру отримують посилені сертифікати відкритих ключів безкоштовно, на відміну від комерційних центрів, де послуги ЕЦП є платними. Крім того, посилені сертифікати відкритих ключів, сформовані Центром, дають змогу звітувати в режимі он-лайн не лише до органів ДФС, а й до органів державної статистики України та Пенсійного фонду України», - зазначив директор Інформаційно-довідкового департаменту ДФС Іван Романов.

За його словами, з початку року Центром сформовано понад 448,1 тис. посилених сертифікатів відкритих ключів. Більшість з них отримали юридичні особи – майже 231,6 тис. Фізичним особам видано майже 216,6 тис. сертифікатів

На сьогодні Центр обслуговує майже 4,5 млн. посилених сертифікатів відкритих ключів.

Підприємства, установи і організації усіх форм власності, а також фізичні особи мають можливість отримати посилені сертифікати відкритих ключів у 53 пунктах реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів ДФС по всій території України.

Сергій Білан: За п’ять місяців було припинено діяльність 11 злочинних груп, які використовували схему «Піджаки»

13.06.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

У рамках операції “Рубіж-2016”, яка була запроваджена з метою упередження кримінальних та інших правопорушень у митній сфері, за п’ять місяців поточного року вилучено товарно-матеріальних цінностей на загальну суму понад 720 мільйонів гривень. Про це повідомив Перший заступник Голови Державної фіскальної служби України Сергій Білан.

«У поточному році у результаті вжитих профілактичних заходів (корегування митної вартості товарів) під час проведення операції «Рубіж-2016» було додатково спрямовано до держбюджету митних платежів на загальну суму понад 45 мільйонів гривень», - зазначив Сергій Білан.

За словами Сергія Білана, за п’ять місяців було припинено діяльність 11 злочинних груп, які використовували схему «Піджаки», коли зловмисники організували ввезення пересічними громадянами на територію України товари шляхом подрібнення на невеликі партії у межах норми, що дозволяє не сплачувати митні платежі. В подальшому вказані товари реалізовувались у роздрібну мережу України без сплати податків. Станом на сьогоднішній день виявлено та вилучено ввезених та реалізованих з порушенням податкового законодавства товарно-матеріальних цінностей на загальну суму близько 20 мільйонів гривень.

Сергій Білан окремо наголосив на тому, що при документуванні дій зловмисників, які організували цю схему, податкова міліція в жодному разі не обмежувала права громадян, які переміщували через митний кордон України товари та валюту у визначених Митним кодексом України нормах.

Також ділки намагаються ввезти у країну товари для продажу під видом гуманітарної допомоги. Наразі вже відкрито 7 кримінальних проваджень, у ході розслідування яких встановлено 19 псевдоблагодійних організацій. За результатами проведених заходів вилучено понад 200 тонн товарів, ввезених з порушенням чинного законодавства.

Крім того, в рамках операції «Рубіж-2016» було виявлено шість центрів мінімізації митних платежів, які за рахунок надання послуг з протиправного заниження митної вартості товарів завдали бюджету збитків на 115 мільйонів гривень. За результатами вжитих заходів вилучено: 29 печаток СГД-нерезидентів та 44 печатки СГД з ознаками фіктивності, задіяних у схемах мінімізації митних платежів, а також товарно-матеріальні цінності вартістю понад 54 млн. гривень.

Всього за підсумками перших п’яти місяців у рамках операції «Рубіж-2016» за матеріалами, зібраними оперативними співробітниками, було відкрито 95 кримінальних проваджень, із яких 52 кваліфікуються за ст.212 Кримінального кодексу України (Ухилення від сплати податків, зборів, інших обов'язкових платежів).

На Львівщині припинено діяльність конвертаційного центру з обігом коштів на суму 91 млн. гривень

10.06.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Співробітниками податкової міліції Львівської області в ході супроводження кримінального провадження, зареєстрованого за ст.191 КК, ліквідовано конвертаційний центр, організований групою осіб, які надавали послуги підприємствам реального сектору економіки з формування незаконного податкового кредиту та переведення безготівкових коштів у готівку.

Схема конвертації полягала в наступному: безготівкові грошові кошті підприємств реального сектору економіки надходили на рахунки транзитно-конвертаційних підприємств у вигляді оплати за ТМЦ (роботи, послуги). Після цього кошти перераховувались на пластикові карти підконтрольних їм осіб, які в подальшому знімали їх готівкою та за допомогою кур’єрів розвозили підприємствам реального сектору економіки за винятком 9-11% за конвертацію.

Податковий кредит транзитно-конвертаційних підприємств формувався від підприємств-імпортерів і сільгоспвиробників вітчизняних товарів, які мають надлишок податкового кредиту.

Загальний обіг проконвертованих коштів з 2015 по 2016 рік склав понад 91 млн. гривень, втрати бюджету складають понад 15 млн. гривень. На 11 розрахункових рахунків, відкритих в комерційних банках, накладено арешт із залишком коштів на суму 302 тис. гривень.

Під час оперативних заходів проведено 11 обшуків в офісах, за місцями проживання фігурантів провадження та їх транспортних засобах, в результаті яких вилучено 7 печаток, 6 банківських карток та фінансово-господарську документацію, що свідчить про їх протиправну діяльність.

Слідчі дії тривають.

Аграрне підприємство ухилилось від сплати 26 млн. грн. податків

10.06.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Співробітниками податкової міліції Центрального офісу внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення, що кваліфікується за ч.3 ст.212 КК України за фактом порушення податкового законодавства посадовими особами комерційного підприємства, що здійснює діяльність у сфері оптової торгівлі зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин.

Зазначені посадовці у 2016 році при веденні фінансово-господарської діяльності підприємства, пов’язаної із придбанням сільськогосподарської продукції документально оформили безтоварні операції із однією з торгових мереж гіпермаркетів, що дало їм можливість ухилитись від сплати податків у сумі 26 млн. гривень.

Тривають слідчі дії.

Заниження митної вартості волинським підприємцем коштувало бюджету 15 млн. грн.

10.06.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Співробітниками податкової міліції Волинської області внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення, що кваліфікується за ст.212 КК України стосовно фізичної особи підприємця.

Як з’ясувалося, підприємець в період з 2014 по 2015 рік при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності, пов’язаної із імпортом спецтехніки, шляхом штучного заниження митної вартості імпортованого на митну територію України вантажного транспорту ухилився від сплати ПДФО, військового збору і податку на додану вартість на суму 15 млн. гривень.

Слідчі дії тривають.

У Києві викрито ухилення від сплати 9,1 млн. грн. податків

10.06.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Співробітниками податкової міліції м. Києва внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення, що кваліфікується за ст.212 КК України за фактом порушення податкового законодавства посадовими особами комерційного підприємства, що здійснює діяльність у сфері торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами.

З’ясувалося, що посадовці у 2015 році документально оформили безтоварні операції з придбання насіння соняшника у підприємства, що не має можливості для їх вирощування та шляхом безпідставного формування податкового кредиту ухилились від сплати податків на суму 9,1 млн. гривень.

Тривають слідчі дії.

9 червня в Університеті ДФС України проведено вибори ректора. З 9 до 15 години голосували всі штатні наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники, а також обрані шляхом таємного голосування представники студентства та інших штатних працівників Університету ДФС.

На виборчій дільниці за процесом голосування стежили спостерігачі від кандидатів на посаду ректора, представники Державної фіскальної служби України та Міністерства освіти і науки України, представники громадських організацій та засобів масової інформації.

Явка виборців склала 90,33 %.

Відповідно до результатів голосування оголошено ІІ тур виборів, який відбудеться через 7 днів після проведення першого туру (17 червня 2016 року).

Роман Насіров: Удосконалення митного законодавства – шлях до підвищення ефективності роботи ДФС

10.06.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Про реформи у митному напрямі та основні завдання, які стоять перед фіскальною службою, повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час зустрічі з представниками Американської торговельної палати в Україні, яка відбулася 9 червня.

«Ми маємо досить розгалужену митну інфраструктуру. Тільки на митниці працює близько 10 тисяч осіб, діє 161 митний пост та 158 пунктів пропуску. При цьому за рахунок європейських грантових грошей ми плануємо запустити 5 оновлених пунктів пропуску», - зазначив очільник відомства.

Крім того, відбувається імплементація інтегрованого управління кордонами. Спільний контроль вже здійснюється з Польщею та Молдовою. «Ми також перебуваємо у процесі перемовин з Румунією, Словаччиною та Угорщиною. Загалом, у першу чергу планується встановити спільний контроль на західному кордоні і в перспективі – поширити його на всі пункти пропуску».

Роман Насіров наголосив і на важливості імплементації «єдиного вікна». «Наша задача – перевести всі процеси в електронну площину, що дозволить оформлювати всі дозволи в одному місці та без жодної затримки. Водночас, імплементація «єдиного вікна» залежить не лише від фіскальної служби, але й інших державних відомств та установ», - підкреслив Голова ДФС.

Крім того, під час виступу він торкнувся питання важливості обміну митною інформацією, удосконалення системи управління ризиками, імплементації митного аташе та проблеми митної вартості.

«На даний момент одним з важливих кроків, який позитивно вплине як на функціонування служби, так і на бізнес-середовище, є прийняття Митного кодексу Європейського Союзу», - підсумував Роман Насіров.

Податковою міліцією викрито посадовців консорціуму, які не сплатили 21,4 млн. грн. податків

10.06.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Співробітниками податкової міліції м. Києва внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення, що кваліфікується за ст. 212 КК України за фактом порушення діючого законодавства посадовими особами консорціуму, що здійснює діяльність у сфері будівництва.

З’ясувалося, що в 2015 році шляхом відображення у податкових деклараціях посадовці надали до податкової інспекції інформацію щодо неіснуючих фінансово-господарських взаємовідносин із низкою підприємств з ознаками фіктивності.

Внаслідок таких дій порушники ухилились від сплати податків на суму 21,4 млн. гривень.

Проводяться оперативно-слідчі дії.

Викрито посадовців комерційного підприємства, які завдали шкоди бюджету Запоріжжя на 7,4 млн. гривень

10.06.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Співробітниками податкової міліції Запорізької області внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення, що кваліфікується за ст. 364 КК України, за фактом порушення чинного законодавства посадовими особами комерційного підприємства, що здійснює діяльність у сфері надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

З’ясувалося, що при будівництві майнового комплексу зазначені особи умисно не уклали з міською радою договір про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Запоріжжя. Завдяки цьому вони не сплатили обов’язковий платіж (пайову участь) до бюджету міста на суму 7,4 млн. гривень.

Тривають слідчі дії.

Про плату за землю

Державна фіскальна служба України з метою забезпечення справляння плати за землю, повноти обліку платників повідомляє таке.

Місцеві податки і збори, до яких віднесено плату за землю, встановлюються рішеннями, які в межах своїх повноважень приймають сільські, селищні та міські ради. Встановлення місцевих податків і зборів здійснюється у порядку, визначеному Податковим кодексом України (далі - Кодекс).

Так, ст. 7 Кодексу визначено загальні засади встановлення податків і зборів і, зокрема, ставок податку, податкових пільг тощо.

При цьому, необхідно звернути увагу, що за відсутності рішення місцевої ради плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (п.12.3 ст. 12 Кодексу).

Зазначену норму також необхідно враховувати для розрахунку суми земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Відповідно до вимог Кодексу місцеві радам не мають права встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків і зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів.

Згідно із Кодексом, якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку, починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право.

Поряд з цим відповідно до статті 73 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Порядок застосування пільг зі сплати земельного податку викладено в Узагальнюючій податковій консультації, затвердженій наказом ДФС від 28.05.2015 №379 «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо застосування пільг зі сплати земельного податку, встановлених відповідним рішенням органу місцевого самоврядування».

Відповідно до пункту 288.1 статті 288 Кодексу підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати

контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Форму надання інформації затверджено наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2015 №783 «Про затвердження форми Переліку орендарів, з якими укладено договори оренди землі державної або комунальної власності»(зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01 жовтня 2015 року за №1171/27616).

Крім того, нагадуємо, що згідно з інформацією, наданою Держгеокадастром, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення у 2016 році становить 1,433, сільськогосподарських угідь - 1,2.

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) відповідно до п. 286.2 ст. 286 Кодексу самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік.


Прес-служба СМР - 21.06.2016.

Українська
Англійська