Logo

Telegram
Facebook

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПОВІДОМЛЯЄ


Оперативники ДФС затримали 7 автомобілів, які порушили правила перевезення товарів через лінію розмежування у зоні АТО

Працівники оперативних підрозділів ДФС, які забезпечують контроль за переміщенням вантажів через лінію розмежування у зоні АТО, 11 – 12 травня затримали та доглянули 7 транспортних засобів.

Зокрема, було затримано автомобіль, який перевозив 1344 пляшки пива по 2,5 літра та 1440 пляшок шампанського. У водія не було необхідних супровідних документів на пиво та шампанське. Наразі, проводяться необхідні заходи.

За результатами огляду іншого транспортного засобу, який перевозив цукор вагою 18 тон на суму 180 тис. грн., 7035 пляшок пива та 2640 пляшок слабоалкогольних напоїв встановлено порушення та складено протокол про вчинення адміністративного правопорушення.

Нагадаємо, працівниками оперативних підрозділів ДФС ведеться постійний контроль за переміщенням товарів та транспортних засобів через лінію розмежування у зоні АТО. Зокрема, здійснюється перевірка транспортних засобів на наявність відповідного дозволу на перевезення вантажу (товару), його відповідність даним, зазначеним у такому дозволі, контроль за сплатою податків до Державного бюджету України суб`єктами господарювання.

Оперативники ДФС у зоні АТО попередили спробу контрабанди продуктів харчування та підакцизної продукції на суму 882,5 тис. гривень

Оперативники ДФС спільно з працівниками управління власної безпеки ГУ ДФС у Луганській області та працівниками Державної прикордонної служби України на території сектору «В» зони проведення АТО виявили 6 транспортних засобів, які намагались здійснити переміщення продуктів харчування (картопля і цукор) та підакцизної продукції поза пунктами пропуску без наявності необхідних супровідних документів.

Загальна вартість контрабандних продуктів та напоїв становила 882,5 тис. грн.

Затримані транспортні засоби передані до Вугледарського РВ ГУМВС України у Донецької області для прийняття рішення згідно чинного законодавства.

Оперативники ДФС у зоні АТО знайшли у рейсовому автобусі фальсифікований алкоголь

Оперативники ДФС спільно з працівниками управління власної безпеки ГУ ДФС у Луганській області та працівниками Державної прикордонної служби України попередили незаконне транспортування з метою збуту алкогольних напоїв з ознаками підробки.

За добровільною згодою власника транспортного засобу, проведено огляд одного з приміських автобусів, який прямував за маршрутом «Дніпродзержинськ – Артемівськ-Сєвєродонецьк». Під час огляду оперативниками виявлено та вилучено спиртовмісну рідину невідомого походження у пластикових ємностях різного об`єму.

Як з`ясувалось, транспортування алкогольних напоїв здійснювалось без оформлення первинної бухгалтерської та податкової документації, яка підтверджує придбання, походження, вартість, якість та кількість алкогольних напоїв.

Контрафактний алкоголь вилучено. До Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ч. 1 ст. 204 КК України. Триває слідство.

З початку року сплачено 55,7 млрд. грн. єдиного внеску

Протягом перших чотирьох місяців поточного року надходження єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування склали 55,7 млрд. грн. Зокрема, у квітні сплачено 15,6 млрд. гривень.

Єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов`язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім`я фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

Нагадаємо, що з 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов`язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці”.

З початку 2015 року власниками електронного підпису від ДФС стали майже 106 тис. осіб

Протягом січня – квітня поточного року послугами Акредитованого центру сертифікації ключів ДФС скористалися 105 966 клієнтів, яким безкоштовно видано 305 104 посилених сертифікатів відкритих ключів.

Зокрема, 32 421 юридична особа отримала 143 603 ключі. Ще 161 501 екземпляр електронного підпису видано фізичним особам. За вказаний період послугами Центру скористалось 73 545 таких платників.

Всього з початку діяльності Акредитований центр сертифікації ключів ДФС обслуговує 3 млн. 512 тис. 820 посилених сертифікатів відкритих ключів.

Нагадаємо, що у зв`язку зі зміною найменування АЦСК ІДД ДФС сформовано нові технологічні сертифікати центру та серверів центру, які необхідно додати до файлового сховища програмного забезпечення, що використовується для накладення електронного цифрового підпису на електронні документи.

Завантажити повний перелік актуальних технологічних сертифікатів АЦСК ІДД ДФС можна у розділі «Сертифікати АЦСК» офіційного інформаційного ресурсу.

Податкова міліція у зоні АТО затримала колону вантажівок з контрабандним товаром

Учора ввечері, в районі м. Золоте Попаснянського району Луганської області, поряд з лінією розмежування вогню співробітниками підрозділу податкової міліції в районі проведення АТО «Фантом», за погодженням з керівництвом проведення Антитерористичної операції, у взаємодії зі співробітниками СБУ, МВС, прикордонної служби та Збройних сил України затримано колону з понад 150 вантажних автомобілів (зареєстровані в Дніпропетровській, Луганській, Донецькій та Харківській областях), які планували проїхати на неконтрольовану територію поза контрольними пунктами в`їзду/виїзду. Під час перевірки документів, по правоохоронцям із «зеленки» було відкрито вогонь з автоматичної зброї. Ймовірно, таким чином бойовики намагалися створити коридор для безперешкодного проїзду автівок.

Серед правоохоронців поранених немає. Наразі проводиться поглиблений огляд 71 транспортного засобу з товарами продуктової та підакцизної групи, а також товарами народного споживання, які доставлено у безпечне від обстрілів місце. Здійснюються заходи щодо встановлення його походження, а також встановлюється коло осіб, причетних до здійснення вказаної злочинної операції.

Фахівцями ДФС виявлено факт незаконного відшкодування ПДВ на суму 30 млн. грн.

Центральним офісом з обслуговування великих платників Державної фіскальної служби у м. Донецьку зареєстровано кримінальне провадження за фактом порушення діючого законодавства невстановленими особами.

Зазначені особи, без наміру здійснення фінансово-господарської діяльності, зареєстрували підприємство та документально оформили ряд безтоварних операцій з купівлі-продажу вугільної продукції.

У результаті цих незаконних дій декілька підприємств реального сектору економіки необґрунтовано сформували податковий кредит у сумі 30 млн. грн. Триває слідство.

З початку року на «Пульс» надійшло майже 2,5 тис звернень від громадян

У січні – квітні 2015 року на антикорупційний сервіс ДФС «Пульс» надійшло 2 451 звернення від платників податків та громадян. Традиційно більшість звернень – 1 991, стосувалось податкової тематики, інші 460 – митної.

Найбільше питань суб`єктів господарювання та громадян стосувались проблем, які виникають при подачі звітності та реєстрації податкових накладних – 924 звернення. Стосовно організації роботи ДФС та її територіальних органів на «Пульс» протягом зазначеного періоду надійшло 760 звернень.

Серед інших питань у розрізі податкової тематики 108 звернень стосувалось перевірок суб`єктів господарювання, 97 звернень – реєстрації платником ПДВ та 64 – роботи ЦОП.

У той же час, серед митних питань, більшість звернень стосувалась затримки митного оформлення товарів – 301 звернення. З приводу черг на митних постах та пунктах і порушення митних правил звернулися 63 та 19 осіб відповідно.

Безпосередньо корупційних дій посадових осіб Державної фіскальної служби у січні – квітні 2015 року стосувалось 59 звернень. Станом на 1 травня 2015 року завершено розгляд 2 221 звернення.

ДО УВАГИ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКУ НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ !

В зв`язку з внесеними змінами до Податкового кодексу України починаючи з першого звітного періоду 2015 року (січень, І квартал) формування податкового кредиту у платників ПДВ відбувається на підставі електронних податкових накладних та обмежених випадках готівкових розрахунків/ документів (п.198.6 ст. 198 Кодексу) і податкових накладних, які складені постачальником товарів/ послуг у січні 2015 року.

Податкові накладні, складені з 1 січня 2015 року та своєчасно зареєстровані в ЄРПН, включаються до складу податкового кредиту того звітного періоду, на який припадає дата їх складання (п.198.3 ст.198 Кодексу).

Податкові накладні, складені з 1 січня 2015 року, зареєстровані в ЄРПН з порушенням терміну їх реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому податкову накладну зареєстровано в ЄРПН, але не більше ніж 180 календарних днів з дати їх складання.

З урахуванням змін, внесених до пункту 198.6 статті 198 розділу V Кодексу, з 1 січня 2015 року втратила чинність норма щодо збереження права на включення до податкового кредиту суми ПДВ на підставі отриманих податкових накладних протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.

Платники, які не включили податкові накладні, складені до 1 січня 2015 року, до складу податкового кредиту відповідних періодів, можуть реалізувати своє право на формування податкового кредиту виключно шляхом подання уточнюючих розрахунків за відповідні звітні періоди, з урахуванням вимог пункту 198.2 статті 198 розділу V Кодексу.

Таким чином, до складу податкового кредиту декларації з ПДВ за січень п. р. платник не має права включити суми ПДВ по податкових накладних минулих періодів.

Приклади виправлення показників січня 2015 року:

Якщо платником податку податковий кредит січня 2015 року сформовано за рахунок податкових накладних минулих звітних періодів (наприклад: вересня 2014 року у сумі ПДВ 20 000 грн.) приведення у відповідність показників січня п.р. із позитивним значенням декларування ПДВ відбувається двома способами:

- самостійно платником;

- за результатами перевірки контролюючого органу.

У разі самостійного виправлення показників шляхом подання уточнюючого розрахунку за січень п.р. (ст. 50 Кодексу):

платник сплачує ПДВ всього 20 600 грн., з якої

- сума недоплати - 20 000 грн.

- штраф у розмірі 3 відсотки - 20 000 *3% = 600 грн.

У разі перевірки контролюючого органу:

платник сплачує ПДВ всього 25 000 грн., з якої

- донараховану суму ПДВ - 20 000 грн.

- штраф у розмірі 25 відсотків - 20 000 грн. *25% = 5000 грн.

Таким чином, оптимальний варіант збереження обігових коштів платника – самостійне виправлення помилки.

З початку року на соціальний захист мешканців Дніпропетровщини надійшло майже 6,2 млрд. грн. єдиного внеску

У Дніпропетровській області протягом січня – квітня 2015 року від платників регіону надійшло 6 мільярдів 167 мільйонів гривень єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що на 364,6 мільйонів гривень більше фактичних надходжень чотирьох місяців 2014 року. Про це повідомила начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Інна Андрущак.

При цьому, лише в квітні поточного року платники єдиного внеску Дніпропетровської області перерахували на рахунки Державного казначейства 1 мільярд 691 мільйон гривень. Порівняно з квітнем 2014 року надходження зросли майже на 7 відсотків, або на 109,4 мільйонів гривень.

«Своєчасна сплата ЄСВ – це не лише обов`язок перед державою, але й захищені соціальні гарантії для кожного» - наголошує Інна Андрущак.

За 4 місяця 2015 року платникам Дніпропетровщини відшкодовано 93,6 млн. грн. ПДВ в автоматичному режимі

Впродовж січня – квітня поточного року на рахунки платників Дніпропетровського регіону повернуто з бюджету 123,3 мільйони гривень податку на додану вартість, що в порівнянні з аналогічним періодом 2014 року більше на 33,5 млн. грн. З них 93,6 млн. грн., або 75,9 відсотків, повернуто в автоматичному режимі. А це в свою чергу на 33,6 млн. грн. більше, ніж повернуто «автоматом» за чотири місяці 2014 року.

Загалом, автоматичне відшкодування ПДВ з початку 2015 року отримали 36 суб`єктів господарювання регіону. Для порівняння: у минулих роках кількість платників, що пройшли відповідність критеріям на отримання бюджетного відшкодування в автоматичному режимі, складала в 2014 році 22 підприємства, в 2013 році - 15.

Інтерв`ю для ЗМІ заступника начальника відділу провадження у справах про порушення митних правил управління аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Дніпропетровської митниці ДФС Романенко Ірини Миколаївни

Ірино Миколаївно, підскажіть, які різновиди порушення митних правил передбаченні Митним кодексом України?

В діючому Митному Кодексі України який набрав чинності 01.06.2012 передбачено 18 видів порушення митного законодавства. Найбільш розповсюдженими є використання товарів, які знаходяться під митним контролем, без дозволу митного органу; порушення порядку проходження митного контролю у зонах спрощеного митного контролю, а також недекларування товарів які переміщуються через митний кордон України та підлягають обов`язковому декларуванню.

А який порядок інформування громадян про порядок переміщення товарів через митний кордон України?

У пунктах пропуску через митний кордон України і в Аеропорту м.Дніпропетровська розміщенні стенди з інформацією про порядок переміщення товарів через митний кордон. Також, на сайті митниці розміщенні номери телефонів для отримання безкоштовної консультації про порядок переміщення товарів через митний кордон України. Крім того, громадяни можуть звертатися з питань, які іх цікавлять у адміністративну будівлю до посадових осіб митниці за адресою: м.Дніпропетровськ, вул.Горького 22.

Також, розкажіть про порядок інформування для посадових осіб підприємств, які імпортують та експортують товари?

Посадові особи підприємств, які здійснюють декларування товарів, проходять навчання на курсах декларантів в Університеті митної справи та фінансів. Після здачі кваліфікаційних іспитів у митниці вони отримують кваліфікаційне посвідчення на право декларування товарів. Одним із важливих напрямів у навчанні декларантів є розділ види порушень митних правил та відповідальність за них.

За порушення митних правил передбачені штрафи?

За порушення митних правил передбачені наступні види стягнень: конфіскація товарів, які є безпосереднім предметом порушення митних правил, штраф, попередження. В залежності від виду вчиненого правопорушення і санкції статті стягнення накладається судом або митним органом.

Скажіть, які результати управління боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями у поточному році проведено Дніпропетровською митницею ДФС?

У поточному році заведено 38 адміністративних справ про порушення митних правил за ознаками правопорушень, передбачених ст.ст. 469, 470, 472, 483, 485 Митного кодексу України, у відношенні фізичних осіб, а також посадових осіб підприємств.

У поточному році направлено на розгляд до суду 6 справ на суму 1 млн. 541 тис. 048 грн., судом розглянуто 2 справи на суму 51 тис.140 грн.

Розглянуто митницею 11 справ про порушення митних правил та накладено штрафів на суму 100 599 грн.

За постановами суду та митниці до держбюджету перераховано штрафів на суму 285 633 грн.

На 36 відсотків збільшився товарообіг на митних постах Дніпропетровщини у порівнянні з минулим роком

Загальний експорт товарів, які проходять через митні пости Дніпропетровської митниці ДФС у 2015 році збільшився на 21,4 відсотки. Загальні обсяги імпорту, також збільшилися на 118,8 відсотків.

У порівнянні з минулим роком загальні обсяги вантажів збільшилися з 8 мільйонів 154 тисяч тон до 11 мільйонів 97 тисяч тон, або на 36,1 відсоток.

Разом з тим, на 5,5 відсотків збільшилася кількість автотранспортних засобів, оформлених Дніпропетровською митницею. Так, з початку 2015 року оформлено 183 тисячі 403 автотранспортні одиниці.

Загалом, митниками Дніпропетровської області з початку року оформлено 30 тисяч 411 митних декларацій, що на 18,5 відсотків менше відповідного періоду минулого року. Митниками оформлено 15 тисяч 127 декларацій на експорт та 12 тисяч 375 декларацій на імпорт товарів.

У квітні майже 100% платників ПДВ Дніпропетровщини прозвітували за допомогою Інтернету

За підсумками квітня 2015 року у Дніпропетровському регіоні засобами електронного зв`язку прозвітували 17297 тисяч платників ПДВ, або 99,5% від загальної кількості звітуючих з цього податку. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість платників ПДВ, які надають звітність засобами e-mail, збільшилась на 2,1%.

Також, у квітні поточного року до органів ДФС у Дніпропетровській області надали звіти з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування 46016 суб`єктів господарювання. Електронним сервісом ДФС, направивши звітність по e-male, скористалося 39345 платників. Це на 3,5% більше, ніж у квітні 2014 року і складає 85,5% від загальної кількості платників ЄСВ Дніпропетровської області.

«Переваги звітування засобами телекомунікаційного зв`язку очевидні, - говорить перший заступник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Роман Афонов, – Електронна звітність дозволяє спростити процес взаємодії платників з фіскальною службою, унеможливити випадки корупції, скоротити витрати часу на формування та передачу звітності».

У кампанії декларування доходів взяли участь більше 41 тисячі мешканців Дніпропетровщини

З початку року мешканці Дніпропетровщини надали до органів ДФС 41021 декларацію про майновий стан та доходи, отримані в 2014 році. Загальна сума задекларованих доходів за минулий рік склала 2,8 млрд. грн.

За результатами кампанії «Декларування – 2015» податкове зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб задекларували 27513 громадян на загальну суму 57,7 млн. грн., що на 15,5 млн. грн. більше ніж в минулому році. Повернення ж з казни у вигляді податкової знижки отримають 5164 громадянина на загальну суму 5,8 млн. грн.

Про одержані минулого року понад мільйонні статки повідомили 296 мешканців Дніпропетровської області. Загальна сума їх минулорічного задекларованого доходу складає 1,5 млрд. грн.

Нагадаємо, на відміну від декларування доходів, яке закінчилося 30 квітня 2015 року, правом скористатися податковою знижкою кожен громадянин зможе впродовж всього року.

Легалізація ринку підакцизних товарів

Чи відноситься пиво до алкогольних напоїв?

Відповідно до змін Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” з 1 липня 2015 року - пиво буде відноситись до алкогольних напоїв.

Чи необхідно отримувати ліцензію на роздрібну торгівлю пивом?

Так, з 1 липня 2015 року суб`єктам господарювання які здійснюють торгівлю пивом необхідно отримати ліцензію на право торгівлі алкогольними напоями.

До якого територіального органу Державної фіскальної служби подається декларація акцизного податку: за місцем здійснення торгівельної діяльності чи за місцем проживання суб`єкта господарювання?

Декларація акцизного податку подається до територіальних підрозділів Державної фіскальної служби за місцем здійснення торгівельної діяльності.

Скільки необхідно сплачувати акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів?

Акцизний податок сплачується у розмірі 5% від суми реалізованих підакцизних товарів.

Хто здійснює контроль за оподаткуванням підакцизних товарів?

Контроль за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів здійснюється Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області та його територіальними підрозділами у межах повноважень.

Куди необхідно подавати заяву для отримання ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями?

Заява на отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами подається до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області або до Центру обслуговування платників за місцем торгівлі суб`єкта господарювання уповноваженою особою заявника або надсилається рекомендованим листом.

Постачальники мають можливість отримати витяг з Єдиного реєстру податкових накладних про складені ними податкові накладні

Відповідно до п. 5 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженного Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1246), постачальник (продавець) складає податкову накладну та/або розрахунок коригування у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому в установленому порядку, з використанням спеціалізованого програмного забезпечення.

З метою отримання інформації, що міститься у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Реєстр), платник податку складає запит за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення в електронному вигляді у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому в установленому порядку, та надсилає його засобами телекомунікаційного зв`язку ДФС (п. 13 Порядку № 1246).

На запит платника податку щодо надання інформації, яка міститься у Реєстрі, безоплатно видається:

про податкову накладну та/або розрахунок коригування - витяг з Реєстру;

про податкову накладну, до якої на дату надходження такого запиту зареєстровано розрахунок коригування, - витяг, що містить відомості про податкову накладну та відповідний розрахунок коригування;

про розрахунок коригування до податкової накладної - витяг, що містить відомості про податкову накладну та відповідний розрахунок коригування;

повідомлення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування і податкову накладну та/або розрахунок коригування в електронній формі.

Запит щодо надання відомостей про податкові накладні та/або розрахунки коригування з Реєстру складається у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому в установленому порядку, за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.(п. 14 Порядку № 1246).

У відповідності з п. 17 Порядку № 1246 ДФС здійснює пошук зазначеної у запиті податкової накладної та/або розрахунку коригування та складає витяг з Реєстру, у якому наводяться відомості щодо податкової накладної та розрахунку коригування. Зазначений витяг надсилається платникові податку не пізніше операційного дня, що настає за днем надходження запиту.

На зазначений витяг накладається електронний підпис ДФС, який після шифрування надсилається на електронну адресу, зазначену в запиті платника податку.

Порядок сплати ПДВ до бюждету з 01.01.2015 року

З урахуванням змін, внесених до Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон № 71), які набрали чинності 01.01.2015, система електронного адміністрування ПДВ запроваджується поетапно (п. 35 підр. 2 розд. ХХ ПКУ):

- до 1 липня 2015 року (або до дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України (далі – рішення ВРУ) про скорочення терміну перехідного періоду відповідно до п. 7 Прикінцевих положень Закону № 71) – у тестовому режимі;

- з 1 липня 2015 року – на постійній основі.

Пунктом 200 прим.1.6 ст. 200 прим.1 ПКУ визначено, що за підсумками звітного податкового періоду, відповідно до задекларованих в податковій декларації результатів, платником проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному статтею 200 ПКУ.

Згідно із п. 200.2 ст. 200 ПКУ для перерахування податку до бюджету центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування ПДВ, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування ПДВ, не пізніше останнього дня строку, встановленого ПКУ для самостійної сплати податкових зобов`язань, перераховує суми податку до бюджету.

Таким чином, сплата ПДВ до бюджету за грудень 2014 року, січень 2015 року та ІV квартал 2014 року здійснюється з поточних рахунків платників податку безпосередньо на бюджетні рахунки.

За звітні податкові періоди, починаючи з лютого місяця 2015 року та І кварталу 2015 року перерахування сум податку до бюджету здійснюється у порядку, визначеному п. 200.2 ст. 200 ПКУ, з рахунків в системі електронного адміністрування ПДВ.

Розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності з 01.01.2015

Дніпропетровська ОДПІ нагадує, що з 01.01.2015, відповідно до внесених змін до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), встановлено граничні розміри орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (далі – орендна плата) для всіх категорій земельних ділянок.

Так, відповідно до п.288.1 ст.288 ПКУ підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

- не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки;

- не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Тобто норми ст.288 ПКУ встановлюють мінімальні та максимальні межі розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності у відсотках до нормативної грошової оцінки.

При цьому якщо сума річного платежу за договором оренди землі є меншою, ніж сума платежу, визначена п.288.5 ст.288 ПКУ, то річна сума платежу, що підлягає перерахуванню до бюджету, не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.

Якщо розмір орендної плати, зазначений у договорі оренди, є нижчим від встановленого п. 288.5 ст. 288 ПКУ, орендарю слід звернутись до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, з яким укладено договір оренди землі, з приводу приведення його у відповідність.

Як оподатковуються ПДФО доходи, нараховані на користь ФО у вигляді дивідендів

Відповідно до п.п. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються пасивні доходи (крім зазначених у п.п. 165.1.2 та 165.1.41 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).

Під терміном «пасивні доходи» для цілей цього розділу слід розуміти, зокрема такі доходи, як дивіденди (п.п. 167.5.3 п. 167.5 ст. 167 Кодексу).

Доходи у вигляді дивідендів оподатковуються відповідно до норм п. 170.5 ст. 170 ПКУ.

Пасивні доходи, у тому числі нараховані у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, що виплачуються інститутами спільного інвестування оподатковуються за ставкою 20 відсотків.

Доходи у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нараховані резидентами-платниками податку на прибуток підприємств (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях, інвестиційних сертифікатах, які виплачуються інститутами спільного інвестування) оподатковуються за ставкою 5 відсотків.

Дивіденди, нараховані на користь фізичних осіб ( у тому числі нерезидентів) за акціями або іншими корпоративними правами, які мають статус привілейованих або інший статус, що передбачає виплату фіксованого розміру дивідендів чи суми, яка є більшою за суму виплат, розраховану на будь-яку іншу акцію (корпоративне право), емітовану таким платником податку, прирівнюється з метою оподаткування до виплати заробітної плати, та оподатковуються за ставками 15 та 20 відсотків.

У разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку - отримувача, який зобов`язаний подати річну податкову декларацію, та оподатковується за ставками 15 відсотків та/або 20 відсотків.

За яких умов ФОП можуть бути платником єдиного податку

Відповідно до п.п. 1 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до платників єдиного податку, які відносяться до першої групи, належать фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300000 гривень.

До платників єдиного податку, які відносяться до другої групи, згідно з п.п. 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ належать фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;

обсяг доходу не перевищує 1500000 гривень.

Дія п.п. 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ не поширюється на фізичних осіб - підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі фізичні особи - підприємці належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для такої групи.

До платників єдиного податку, які відносяться до третьої групи, належать фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 20000000 гривень. (п.п. 3 п. 291.4 ст. 291 ПКУ).

Разом з цим, п. 291.5 ст. 291 ПКУ визначено, що не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп:

суб`єкти господарювання (фізичні особи - підприємці), які здійснюють:

1) діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора);

2) обмін іноземної валюти;

3) виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов`язаної з роздрібним продажем пива та столових вин);

4) видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення (крім виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння);

5) видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення;

6) діяльність у сфері фінансового посередництва, крім діяльності у сфері страхування, яка здійснюється страховими агентами, визначеними Законом України ”Про страхування”, сюрвейєрами, аварійними комісарами та аджастерами, визначеними розд. III ПКУ;

7) діяльність з управління підприємствами;

8) діяльність з надання послуг пошти (крім кур`єрської діяльності) та зв`язку (крім діяльності, що не підлягає ліцензуванню);

9) діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату;

10) діяльність з організації, проведення гастрольних заходів;

11) фізичні особи - підприємці, які здійснюють технічні випробування та дослідження (група 74.3 КВЕД ДК 009:2005), діяльність у сфері аудиту;

12) фізичні особи - підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів;

13) страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів;

14) фізичні особи - нерезиденти;

15) суб`єкти господарювання, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

Що є базою оподаткування акцизним податком з роздрібної торгівлі тютюнових виробів

Відповідно до пп. 14.1.106 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) максимальні роздрібні ціни – ціни, встановлені на підакцизні товари (продукцію) з урахуванням усіх видів податків (зборів). Акцизний податок з реалізованих суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів не включається до максимальної роздрібної ціни.

Максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) встановлюються виробниками або імпортерами товарів (продукції) шляхом декларування таких цін у порядку, встановленому ПКУ. Продаж суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, на які встановлюються максимальні роздрібні ціни, не може здійснюватися за цінами, вищими за максимальні роздрібні ціни, збільшені на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Підпунктом 214.1.4 п. 214.1 ст. 214 ПКУ встановлено, що базою оподаткування акцизного податку є вартість (з податком на додану вартість) підакцизних товарів, що реалізовані суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі.

Таким чином, базою оподаткування акцизного податку з роздрібної торгівлі тютюнових виробів є вартість (з податком на додану вартість) таких тютюнових виробів. Слід зазначити, що роздрібна ціна тютюнових виробів не може бути більшою за максимальну роздрібну ціну таких тютюнових виробів, збільшену на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Звітування за старими формами декларацій платниками рентної плати

ДФС України повідомлено, що оскільки нову форму податкової декларації з рентної плати не затверджено, платникам рентної плати за І квартал 2015 р. рекомендовано залежно від об`єкта оподаткування звітувати за формами, затвердженими наказами ДПА України від 24.12.2010 р. № 1011 (транспортування нафти i нафтопродуктів, транзитне транспортування природного газу та аміаку), від 24.12.2010 р. № 1018 (користування радіочастотним ресурсом України) та наказами Miнфiну України від 17.09.2012 р. № 1000 (користування надрами), від 21.12.2012 р. № 1403 (спеціальне використання води), від 21.12.2012 р. № 1404 (спеціальне використання лісових ресурсів).

Враховуючи те, що форми, затверджені наказами № 1011, 1018, передбачають базовий податковий (звітний) період — календарний місяць, платникам запропоновано подати розрахунки за цими формами із зазначенням в рядку 1 «податковий період» цифри «3», що означатиме подання розрахунків за І квартал 2015 р. із граничним строком подання 12.05.2015 р. Граничним строком сплати та датою проведення нарахування до інтегрованих карток платників (ІКП) для таких розрахунків є 20.05.2015 р. Роз`яснено порядок заповнення вищезазначених форм.

Облік та звітність водокористування

З 30.04.2015 р. набрав чинності наказ Мінприроди України, яким затверджено Порядок ведення державного обліку водокористування та форму звітності № 2ТП-водгосп (річна) «Звіт про використання води» (далі — звіт).

Зазначено, що державний облік водокористування здійснюється шляхом подання водокористувачами звітів у термін не пізніше 1 лютого наступного за звітним року до організацій, що належать до сфери управління Держводагентства.

Водокористувачі, які здійснюють передачу води іншим водокористувачам та/або прийом зворотних (стічних) вод від інших водокористувачів, щороку до 1 лютого при поданні звіту мають надавати перелік таких водокористувачів з інформацією щодо об`ємів води, врахованих у договорах на водопостачання (поставку води) і водовідведення.

Копії звітів з позначкою про одержання подаються платниками рентної плати за спеціальне використання води разом з податковими деклараціями зазначеного збору до територіальних органів ДФС.

Громадські об`єднання

ДФС України повідомлено, що якщо непідприємницька організація є громадським об`єднанням, утвореним з урахуванням вимог Закону України від 22.03.2012 р. № 4572-VI «Про громадські об`єднання», така організація може скористатися правом для отримання статусу неприбуткової організації відповідно до положень пп. 133.1.1 п. 133.1 ст. 133 Податкового кодексу України за умови, що метою її діяльності не може бути одержання і розподіл прибутку серед засновників, членів органів управління, інших пов`язаних з ними осіб, а також серед працівників таких організацій.

До внесення змін до Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженого наказом Мінфіну України від 24.01.2013 р. № 37, громадські організації, які станом на 31.12.2014 р. було внесено до Реєстру, продовжують використовувати статус неприбутковості та не є платниками податку на прибуток.

Кредитні зобов`язання

З 07.05.2015 р. набрали чинності внесені до Податкового кодексу України зміни щодо кредитних зобов`язань, якими встановлено, що доходи, отримані внаслідок реалізації заставленого майна, майна платника податку при зверненні стягнення фінансовою установою на таке майно у зв`язку з невиконанням платником податку своїх зобов`язань за договором кредиту (позики), не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу за умови, що таке майно було придбано за рахунок такого кредиту (позики).

Також не включаються до такого розрахунку сума процентів, комісії та/або штрафних санкцій (пені), прощених (анульованих) кредитором за його самостійним рішенням, не пов`язаним із процедурою його банкрутства, до закінчення строку позовної давності та основна сума депозиту (вкладу), внесеного платником податку до банку чи небанківської фінансової установи, яка повертається йому, сума, яка отримується платником податку внаслідок продажу права вимоги на депозит, а також основна сума кредиту, що отримується платником податку (протягом строку дії договору), у тому числі фінансового кредиту, забезпеченого заставою, на визначений строк та під проценти.

Не вважається додатковим благом платника податку та не включається до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу сума, прощена (анульована) кредитором у розмірі різниці між основною сумою боргу за фінансовим кредитом в іноземній валюті, визначена за офіційним курсом Нацбанку України на дату зміни валюти зобов`язання за таким кредитом з іноземної валюти у гривню, та сумою такого боргу, визначеною за офіційним курсом станом на 01.01.2014 р., а також сума процентів, комісії та/або штрафних санкцій (пені) за такими кредитами, прощених (анульованих) кредитором за його самостійним рішенням, не пов`язаним із процедурою його банкрутства, до закінчення строку позовної давності. Ця норма застосовується до фінансових кредитів в іноземній валюті, не погашених до 01.01.2014 р., та поширюється на операції з прощення (анулювання) заборгованості, що здійснювалися починаючи з 01.01.2015 р.

Звільнення від оподаткування лікарських засобів та медичних виробів

З 07.05.2015 р. набрали чинності зміни, внесені до підрозділу XX Податкового кодексу України, якими тимчасово, до 31.03.2019 р., звільнено від оподаткування ПДВ:

  • операції з ввезення на митну територію України лікарських засобів, внесених до Державного реєстру лікарських засобів, медичних виробів, внесених до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введених в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, та операції з першого постачання таких лікарських засобів, медичних виробів на митній території України;

  • операції з першого постачання виробником на митній території України лікарських засобів та медичних виробів, внесених до вищезазначених реєстрів;

  • операції з постачання (передачі) лікарських засобів та медичних виробів, що були ввезені та/або поставлені на митній території України, у системі охорони здоров`я від центрального органу виконавчої влади України, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, та/або від державних підприємств, створених за наказом цього центрального органу виконавчої влади, до кінцевого споживача (пацієнта) у межах виконання бюджетних програм із забезпечення медичних заходів державних програм та/або комплексних заходів програмного характеру у сфері охорони здоров`я.

ПРЕДСТАВЛЕНО НОВИХ КЕРІВНИКІВ ДЕРЖАВНОЇ ФІСКАЛЬНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

Міністр фінансів України Наталія Яресько представила колективу ДФС нових керівників служби. Згідно з розпорядженням КМУ Державну фіскальну службу України очолив Роман Насіров. Першим заступником Голови ДФС став Сергій Білан, який куруватиме податкову міліцію, заступником Голови ДФС – Костянтин Лікарчук, який відповідатиме за митний напрям.

Під час представлення новопризначеними керівниками ДФС було окреслено основні завдання. Так, першочерговим завданням є забезпечення впровадження реальних змін у роботі ДФС, зокрема, забезпечення порядку роботи фіскальних органів та зменшення корупції. Крім того, серед завдань – оптимізація вертикалі керівництва ДФС на рівні областей та центрального апарату, залучення до роботи на цих посадах високопрофесійних кадрів, що зможуть ліквідувати корупційні схеми; збільшення надходжень до бюджету за рахунок детінізації економіки та боротьби з «податковими ямами», а також за рахунок боротьби з контрабандою.

У свою чергу, Голова ДФС України Роман Насіров зазначив, що фіскальна служба починає працювати плідно і по-новому – чесно, відкрито та відверто.

«У нас є два, три, максимум чотири місяці, щоб зробити зміни, і нам треба починати їх робити вже сьогодні. Нам потрібно зробити реальну податкову реформу. Це не тільки зміни у Податковому та Митному кодексах, а, що найважливіше, – зміни у функціонуванні структури, зміни ментальності. Потрібно виховати у платників, чи то юридичних, чи фізичних осіб – підприємців, культуру сплати податків», - наголосив Роман Насіров.

ДФС ДНІПРОПЕТРОВЩИНИ ЗАБЕЗПЕЧЕНО МАЙЖЕ 24 МІЛЬЯРДИ ГРИВЕНЬ НАДХОДЖЕНЬ

ДО БЮДЖЕТІВ УСІХ РІВНІВ ЗА СІЧЕНЬ-КВІТЕНЬ 2015 РОКУ

Державною фіскальною службою області за січень-квітень 2015 року до бюджетів усіх рівнів (з урахуванням єдиного соціального внеску) мобілізовано 23 мільярди 928,4 мільйонів гривень, про це повідомив начальник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Василь Андрухів.

До державного бюджету протягом січня - квітня поточного року мобілізовано 14 мільярдів 71,6 мільйонів гривень, що у порівнянні з аналогічним періодом 2014 року більше на 6 мільярдів 159,7 мільйонів гривень, або на 77,9 відсотків.

До місцевих бюджетів надійшло 3 мільярда 690 мільйонів гривень, що на 668,9 мільйонів гривень або на 22,1 відсотків більше аналогічного періоду 2014 року.

Єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за протягом звітного періоду надійшло 6 мільярдів 166,9 мільйонів гривень, що на 364,6 мільйонів гривень більше минулого року.

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЮ МИТНИЦЕЮ ДФС НАПРАВЛЕНО ДО БЮДЖЕТУ У І КВАРТАЛІ 2015 РОКУ БІЛЬШЕ 3,5 МІЛЬЯРДІВ ГРИВЕНЬ

У січні - березні 2015 року Дніпропетровська митниця ДФС забезпечила надходження до держбюджету у сумі 3 мільярди 665,5 мільйонів гривень митних платежів. Цей показник перевищує минулорічні надходження за аналогічний період на 2 мільярди 128,9 мільйонів гривень, або у 2,4 рази.

ПОДАТКІВЦІ РОЗ`ЯСНИЛИ ПЛАТНИКАМ ПОДАТКІВ ДНІПРОПЕТРОВЩИНИ ПОРЯДОК СПЛАТИ ПОДАТКУ НА МАЙНО

З першого травня 2015 року державними податковими інспекціями платникам податків будуть надсилатися попередження про необхідність сплати податку на майно. До податку на майно фактично входять податок на транспортні засоби, плата за землю і податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, про це повідомив на прес-конференції для ЗМІ радник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ігор Ломако.

«Якщо у громадян з`являються сумніви щодо нарахування податків, фахівці фіскальної служби області завжди готові прийняти платника та надати роз`яснення положень норм діючого податкового законодавства» - сказав наприкінці прес-конференції Ігор Ломако.

ПРО ПРАВИЛА ВИКОРИСТАННЯ РРО РОЗ`ЯСНИЛИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКИМ ПІДПРИЄМЦЯМ

З 1 січня 2015 року сфера застосування РРО суттєво розширилася, і запитань стає більше. Начальником управління комунікацій Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осиповою проведено телефонну «гарячу лінію» на тему: «Використання РРО».

За словами Манушак Осипової, раніше без РРО можна було працювати фізичним особам - підприємцям, які перебували на єдиному податку.

Платники єдиного податку ІІ та ІІІ груп, які не пізніше 30.06.2015 почнуть застосовувати в своїй господарський діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО, з дати початку застосування РРО до 1 січня 2017 року звільняються від проведення відповідно до норм ПКУ перевірок з питань дотримання порядку застосування РРО. Практичні знання та уважність допоможуть як касиру так і суб`єкту господарювання уникнути штрафних санкцій у сфері застосування РРО. Тож, пропонуємо ознайомитися з деякими нюансами, які виникають під час роботи РРО.

Який порядок роздрукування Z-звіту, якщо тривалість зміни (робочого дня) суб`єкта господарювання 24 години?

Якщо суб`єкт господарювання працює цілодобово, то фіскальний звітний чек (Z-звіт) повинен роздруковуватися кожного дня по закінченні робочої зміни, але не пізніше 24 години цього дня.

Як правильно вести журнал використання РРО?

Журнал використання реєстратора розрахункових операцій слід вести в такому порядку:

- на початку використання журналу на титульній сторінці зазначати дату, на сторінках 3 - 4 записати повний перелік осіб, які мають право доступу до РРО;

- підклеювати на відповідних сторінках усі Z-звіти у день їх друкування;

- обліковувати ремонти та технічне обслуговування в розділі 3 журналу, при цьому графи 1-2 заповнює касир обмінного пункту безпосередньо після виходу РРО з ладу, графи 3-5 - представник центру сервісного обслуговування (у разі проведення ремонту чи технічного обслуговування) після відновлення використання РРО до початку реєстрації першої розрахункової операції; графи 6-7-касир обмінного пункту після виконання Z-звіту;

ВІДБУЛОСЯ ПОЗАЧЕРГОВЕ ЗАСІДАННЯ ГРОМАДСЬКОЇ РАДИ ПРИ ГУ ДФС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

Зовнішньоекономічна діяльність є вкрай необхідною державі та потребує спрощеного митного режиму. В зв`язку з розвитком економічних відносин законодавство постійно потребує змін. Тож, представники Громадської ради при Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області, керівництво Головного управління ДФС у Дніпропетровській області разом із організаціями розглядали пропозиції щодо удосконалення норм Митного кодексу України.

Під час обговорення питання щодо практичної реалізації положень Митного кодексу України стосовно запровадження механізму визначення митної вартості ідентичних та подібних (аналогічних) товарів, було висвітлено актуальні аспекти діяльності митних органів та суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності, а також вирішено удосконалити митне законодавство. Найближчим часом будуть зібрані пропозиції для внесення змін до Митного кодексу України. Це пропозиції щодо створення «білих» списків суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності та надання їм відповідних преференцій, запровадження механізму прийняття попередніх рішень з визначення митної вартості товарів при митному оформленні, створення спеціалізованих пунктів здійснення інших видів державного контролю, підвищення ефективності діяльності митних органів тощо.

Повідомлення про новоприйнятого працівника

ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням роботодавця, який до того ж зобов`язаний повідомити в органи фіскальної служби про новоприйнятих працівників.

На сьогоднішній день Порядок такого повідомлення відсутній, тому Державна фіскальна служба України рекомендує тимчасово дані щодо прийнятого працівника зазначати в Таблиці 5 Додатка 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. До прийняття відповідного порядку заповнена Таблиця 5 буде вважатися «повідомленням», яке подається у складі обов`язкової звітності за календарний місяць до податкової інспекції за основним місцем обліку платника. Тобто, при кожному прийнятті найманця на роботу, титульний аркуш з таблицею 5 додатка 4 до Порядку подавати не потрібно.

ГУ ДФС у Дніпропетровській області просить суб`єктів господарювання, в момент заключення трудового договору повідомляти територіальний орган про трудовідносини. До роботодавця буде застосовувана фінансова відповідальність в разі:

- фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичної роботи повний робочий час, та виплати зарплати (винагороди) без нарахування та сплати ЄСВ – у 30 кратному розмірі мінімальної зарплати (36540 грн), встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- порушення встановлених строків виплати зарплати працівникам, більш як за один місяць, виплата її не в повному обсязі – у 3-кратному розмірі мінімальної зарплати, встановленої на момент виявлення порушення (3654 грн);

- недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці – у 10-кратному розмірі мінімальної зарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (на разі це 12 180 грн);

- порушення інших вимог трудового законодавства – у розмірі мінімальної заробітної плати (1218 грн).

Нагадуємо, що працівник не може бути допущений до роботи без повідомлення органу ДФС про прийняття працівника на роботу.

Порядок ведення журналу використання РРО

ГУ ДФС у Дніпропетровській області просить платників дотримуватися законодавства та нагадує, що журнал використання реєстратора розрахункових операцій слід вести в такому порядку:

- на початку використання журналу на титульній сторінці зазначати дату, на сторінках 3 - 4 записати повний перелік осіб, які мають право доступу до РРО;

- підклеювати на відповідних сторінках усі Z-звіти у день їх друкування;

- обліковувати в розділі 2 журналу перевірки з питань порядку проведення розрахунків при здійсненні валютних операцій, при цьому посадова особа контролюючого органу заповнює графи 1-4 на початку проведення перевірки, графи 5 - 6 - наприкінці перевірки, а графу 7 заповнює наприкінці перевірки особа, у присутності якої проводилася перевірка;

- обліковувати ремонти та технічне обслуговування в розділі 3 журналу, при цьому графи 1-2 заповнює касир обмінного пункту безпосередньо після виходу РРО з ладу, графи 3-5 - представник центру сервісного обслуговування (у разі проведення ремонту чи технічного обслуговування) після відновлення використання РРО до початку реєстрації першої розрахункової операції; графи 6-7-касир обмінного пункту після виконання Z-звіту;

- обліковувати в розділі 3 журналу відключення електроенергії, при цьому всі графи заповнює касир обмінного пункту;

- після використання всіх сторінок у будь-якому розділі закінчувати використання журналу, зазначаючи на титульній сторінці відповідну дату.

Реалізація товарів чи послуг лише у грошовій одиниці України

ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, про необхідність застосування цінників при реалізації товарів чи наданні послуг. Відповідно до п.8 ст.3 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» (із змінами та доповненнями) суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані реалізовувати товари (надавати послуги) за умови наявності цінника на товар (меню, прейскуранта, тарифу на послугу, що надається) у грошовій одиниці України.

Квартира і будинок – нюанси оподаткування

За наявності у власності платника податку більше одного об`єкта житлової нерухомості одного або різних типів, в тому числі їх часток, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об`єктів.

За наявності у власності платника податку більше одного об`єкта житлової нерухомості одного або різних типів, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об`єктів зменшеної відповідно до пільги органів місцевого самоврядування з неоподатковуваної площі таких об`єктів (у разі її встановлення), та відповідної ставки податку.

Про перевірки підприємств

Дніпропетровська ОДПІ повідомляє для платників, що у 2015 і 2016 роках перевірки підприємств, установ і організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, по заявці суб`єкта господарювання відносно його перевірки, згідно з рішенням суду або відповідно до вимог Карно-процесуального кодексу України. Вказане обмеження не розповсюджується:

з 1 січня 2015 року на перевірки суб`єктів господарювання, які ввозять на митну територію України і/або виробляють і/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноту нарахування і сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість.

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

У 2015 році фізичним особам платникам податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, податок буде нараховуватися контролюючими органами за місцем їх податкової адреси (місцем реєстрації) за 2014 рік. З 01.01.2015 року об`єктом оподаткування для податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

Об`єкти нежитлової нерухомості - будівлі, приміщення, що не віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду. У нежитловій нерухомості виділяють:

  • будівлі готельні - готелі, мотелі, кемпінги, пансіонати, ресторани та бари, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, будинки відпочинку;

  • будівлі офісні - будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей;

  • будівлі торговельні - торгові центри, універмаги, магазини, криті ринки, павільйони та зали для ярмарків, станції технічного обслуговування автомобілів, їдальні, кафе, закусочні, бази та склади підприємств торгівлі й громадського харчування, будівлі підприємств побутового обслуговування;

  • гаражі - гаражі (наземні й підземні) та криті автомобільні стоянки;

  • будівлі промислові та склади;

  • будівлі для публічних виступів (казино, ігорні будинки);

  • господарські (присадибні) будівлі - допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо.

Право на реєстрацію податкових накладних в ЄРПН після анулювання платника ПДВ

При анулюванні реєстрації особи як платника податку останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня, що настає за останнім днем попереднього податкового періоду, та закінчується днем анулювання реєстрації. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання. Особа, реєстрація платника ПДВ якої анулюється, зобов`язана за останній податковий період подати податкову звітність з ПДВ, з урахуванням граничного терміну, протягом 20 (40) календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду, в якому відбулося анулювання, то особа, реєстрацію платника ПДВ якої анульовано, має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, за умови, що з дати їх виписки минуло не більше 15 календарних днів.

Компенсація за невикористану щорічну відпустку при зміні місця роботи працівника

У разі переведення працівника на роботу на інше підприємство грошова компенсація за не використані ним дні щорічних відпусток за його бажанням повинна бути перерахована на рахунок підприємства, на яке перейшов працівник. Роботодавець (страхувальник), від якого звільняється працівник, нараховує та відображає в таблиці 6 додатка 4 звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у складі загальної суми нарахованої заробітної плати (доходу) суму компенсації за невикористані дні щорічної відпустки, яка за бажанням працівника перераховується на рахунок підприємства, на яке він переходить.

Перевантаження товарів у митному режимі транзиту

Перевантаження товарів, що переміщуються у митному режимі транзиту, з одного транспортного засобу на інший допускається з дозволу територіального органу ДФС, в зоні діяльності якого проводиться перевантаження. Допускається перевантаження без дозволу, але з попереднім інформуванням органу, якщо воно буде здійснене без порушення митних пломб та інших засобів забезпечення ідентифікації. Проведення угрупування пакувальних місць, зміна упаковки, маркування, сортування, а також ремонт та заміна пошкодженої упаковки здійснюються з дозволу органу ДФС.

Для отримання дозволу особою, відповідальною за дотримання вимог митного режиму, подається тільки товарно-транспортний документ на перевезення товару. У разі відмови у наданні дозволу орган фіскальної служби зобов`язаний невідкладно письмово або в електронній формі повідомити особі, яка звернулася з проханням надати дозвіл, про причини і підстави такої відмови.

Про нові, травневі декларації

З метою забезпечення комфортних умов платникам єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування при поданні звітності в електронному вигляді ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що звітність за квітень 2015 року (у травні 2015 року) подається за формами звітності, затвердженими наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 №454. Звітність відповідно до Порядку Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 подаватиметься платниками єдиного внеску починаючи з 01.06.2015 року (за травень).

Неприбутковим установам до уваги!

ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу на те, що з 01 січня 2015 року, змінено порядок оподаткування неприбуткових організацій. Тепер, відповідно до вимог п.п.14.1.121 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України неприбутковими підприємствами, установами та організаціями вважаються підприємства, установи та організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством.

Не є платниками податку:

1) бюджетні установи; 2) громадські об`єднання, політичні партії, релігійні, благодійні організації, пенсійні фонди, метою яких не може бути одержання і розподіл прибутку серед засновників, членів органів управління, інших пов`язаних з ними осіб, а також серед працівників таких організацій.

З метою оподаткування центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, веде реєстр всіх установ та організацій, які зазначені у підпунктах 1 та 2 цього підпункту. Такі установи та організації не є платниками податку на прибуток лише після їх внесення до Реєстру неприбуткових організацій та установ контролюючими органами в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. До внесення змін до Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2013 № 37, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.02.2013 за № 267/22799, починаючи з 01.01.2015 установи та організації, внесені станом на 31.12.2014 до Реєстру та включені до переліку установ і організацій, визначеного у п.п.133.1.1 п.133.1 ст.133 Кодексу, а також відповідають умовам, встановленим абзацом 2 цього підпункту (метою яких не може бути одержання і розподіл прибутку серед засновників, членів органів управління, інших пов`язаних з ними осіб, а також серед працівників таких організацій), продовжують використовувати статус.

Заповнення податкової накладної

ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників на те, що податкова накладна складається в електронному вигляді особою, яка веде облік результатів господарської діяльності та відповідальна за утримання і внесення податку до бюджету. При здійсненні господарських операцій, пов`язаних з використанням майна, отриманого в управління за договорами про управління майном, податкова накладна складається особою - управителем майна, яка веде окремий облік з податку на додану вартість таких господарських операцій та відповідальна за утримання і внесення податку до бюджету.

При виконанні багатосторонньої угоди про розподіл продукції за участю кількох інвесторів податкова накладна може складатись як оператором, так і інвесторами, якщо усі інвестори зареєстровані платниками податку.

Уточнення податкового розрахунку за ф. 1-ДФ

Порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4. Звітний новий та уточнюючий податкові розрахунки подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до податкового агента.

Коригування показників розділу I:

- для виключення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 9 указати «1» - на виключення рядка;

- для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і у графі 9 указати «0» - на введення рядка;

- для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно виключити помилкову інформацію відповідно до абзацу другого цього пункту та ввести правильну інформацію відповідно до абзацу третього цього пункту, тобто повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 9 указується «1» - рядок на виключення, а в другому – «0» - рядок на введення. Коригування показників розділу II: підрозділ «Оподаткування процентів»: для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування процентів - виключення**» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування процентів» відобразити правильну інформацію;

- для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею - виключення***» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею» відобразити правильну інформацію;

підрозділ «Військовий збір»:

- для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір - виключення****» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію.

Отчетность при реализации подакцизных товаров

Дніпропетровская ОДПІ напоминает, что субъекты хозяйствования, которые реализуют подакцизные товары, акцизную декларацию подают в фискальный орган, обслуживающий административно-территориальную единицу (по коду КОАТУУ), на котором расположен пункт продажи подакцизных товаров, а именно:

– если один или несколько пунктов продажи товаров находятся в пределах одной административно-территориальной единицы (то есть по одному коду КОАТУУ), то декларация подается в орган фискальной службы, обслуживающий эту административно-территориальную единицу;

– если несколько пунктов продажи товаров находятся в разных административно-территориальных единицах (то есть имеют разные коды КОАТУУ), но эти административно-территориальные единицы обслуживаются одним органом фискальной службы (например, объединенной ГНИ), то декларация подается в налоговую, которая обслуживает соответствующие административно-территориальные единицы с разными кодами КОАТУУ;

– если несколько пунктов продажи товаров находятся в разных административно-территориальных единицах (то есть имеют разные коды КОАТУУ), при этом каждая административно-территориальная единица обслуживается отдельным фискальным органом, декларация подается в каждый фискальный орган, обслуживающий соответствующую административно-территориальную единицу по месту продажи подакцизных товаров.

Акцизный налог

ГФСУ ответила на вопрос, уплачивается ли розничный акциз, если в пунктах продажи товаров расчеты осуществляются за наличные, с применением платежных карточек, платежных чеков, жетонов и т. п.

Налоговики сообщили, что субъекты хозяйствования розничной торговли подакцизными товарами уплачивают акцизный налог независимо от формы проведенных расчетов.

Датой возникновения налоговых обязательств по реализации субъектами хозяйствования розничной торговли подакцизных товаров является дата осуществления расчетной операции или дата поступления оплаты за проданный товар для плательщиков единого налога.

При этом плательщиком акцизного налога по розничной торговле подакцизными товарами является лицо, которое осуществляет реализацию таких товаров. Возникновение обязанности по начислению и/или уплате акцизного налога у других лиц НКУ не предусмотрено.

Единый налог

ГФСУ на своем сайте ответила на вопрос, какая дата считается датой подачи заявления о применении упрощенной системы, если оно направлено по почте.

Если заявление о выборе или переходе на упрощенную систему налогообложения направлено по почте, то датой подачи такого заявления считается дата его поступления в орган фискальной службы, которая проставляется на первом листе оригинала документа.

Заявление подается по выбору плательщика налогов, если иное не предусмотрено НКУ, одним из следующих способов:

1) лично налогоплательщиком или уполномоченным на это лицом;

2) направляется по почте с уведомлением о вручении и с описью вложений;

3) в электронной форме с соблюдением условия относительно регистрации ЭЦП;

4) госрегистратору как приложение к регистрационной карточке, которая подается для проведения государственной регистрации юридического лица или физического лица – предпринимателя. Отсканированная электронная копия заявления передается налоговикам одновременно со сведениями из регистрационной карточки на проведение государственной регистрации юридического лица или физического лица – предпринимателя.

Дніпропетровська ОДПІ поповнила місцеву скарбницю майже на 18 мільйонів гривень від плати за землю

Майже 18 мільйонів гривень надійшло до місцевого бюджету за чотири місяці поточного року, в тому числі від юридичних осіб близько 16 млн. грн. та фізичних осіб – близько 2 млн. грн. Про це повідомив начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб Дніпропетровської ОДПІ Сергій Скрипник на черговому засіданні «круглого столу».

Всього по платі за землю на обліку в ОДПІ перебуває 150,5 тисяч землекористувачів, у тому числі 1,5 тисяч юридичних осіб та майже 149 тисяч приватних підприємців та громадян.

Фахівці податкової інспекції продовжують практику інформаційного обміну стосовно повного обліку платників земельного податку та орендної плати з Управлінням держземагенства в Дніпропетровському районі та органами місцевого самоврядування.

Про сплату податків (транспортний податок; податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; плата за землю)

Декларування доходів, сплата податкових зобов`язань – це необхідна складова цивілізованих відносин між державою та її громадянами. Сплата податків у цілому світі є питанням престижності та честі. Тому декларувати податкові зобов`язання та повною мірою сплачувати їх вкрай необхідно, бо змінити життя людей на краще можливо лише маючи стабільний і наповнений бюджет.

Місцеві податки мають велике значення для розвитку регіону: внутрішня інфраструктура, місцеві пам`ятки, дороги – їхній стан прямо пропорційно залежить від наповнення місцевої казни. Основним бюджетоутворюючим місцевим податком, який лишається в казні регіону є податок на майно. Він включає в себе: транспортний податок, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та плату за землю.

З метою поліпшення економічно-соціального розвитку Дніпропетровського регіону ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертається до кожного громадянина з проханням свідомо виконувати свій конституційний обов`язок – добровільно сплачувати податкові зобов`язання. Завітавши до територіального органу ДФС за місцем реєстрації лише один раз ви можете отримати податкові консультації стосовно правильності нарахування податкових зобов`язань по всіх податках і зборах. Територіальні органи ДФС чекають на вас.

Шановні мешканці Дніпропетровщини, звертаємо вашу увагу на те, що згідно змін до Податкового кодексу України з 01.01.2015 року транспортний податок для громадян застосовується вперше. В зв`язку з цим ГУ ДФС у Дніпропетровській області рекомендує власникам легкових автомобілів, що зареєстровані (використовуються) до 5 років і мають об`єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см. не чекати вручення повідомлення-рішення територіальними органами ДФС, а добровільно до 1 липня завітати до інспекції для звірки даних податкового зобов`язання з транспортного податку.

Громадян, які мають право власності або право користування земельною ділянкою також запрошуємо до 1 липня відвідати територіальні органи ДФС, адже земельний податок – вагомий бюджетоутворюючий місцевий податок, який лишається в розпорядженні громади, використовується як джерело для фінансування заходів, направлених на раціональне використання та охорону земель, підвищення родючості ґрунтів, відшкодування витрат власників землі і землекористувачів, пов`язаних з господарюванням на землях гіршої якості, на ведення земельного кадастру, здійснення землеустрою та моніторингу земель, розвиток інфраструктури населених пунктів тощо.

ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертається до платників орендної плати та плати за землю з проханням належного виконання обов`язку зі сплати за землю та орендної плати за користування земельними ділянками державної та комунальної форми власності і нагадуємо, що сума орендної плати, що виплачується за договором оренди рухомого (нерухомого) майна підлягає оподаткуванню військовим збором на загальних підставах за ставкою 1,5%.

В зв`язку з численним змінами в податковому законодавстві стосовно оподаткування об`єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб радимо громадянам завітати до ЦОП за місцем реєстрації, для звірки даних та вірного нарахування (правильного визначення) податкового зобов`язання. Фізичні особи в 2015 році будуть cплачувати податок на нерухомість за 2014 р. за ставками, які діяли в 2014 році протягом 60 календарних днів з дня отримання повідомлення рішення від органу ГФС, а саме 1% для квартир, житлова площа яких не перевищує 240 кв. м і будинків, площею не більше 500 кв. м, і 2,7% для квартир з житловою площею понад 240 кв. м і будинків більше 500 кв. м., для різних видів житла 1% від мінімальної заробітної плати за 1 кв. м, сумарна житлова площа якого не перевищує 740 кв. м, і в розмірі 2,7% при перевищенні 740 кв. м.

Пільги зі сплати податку на нерухомість надаються власникам нерухомості, якщо сумарна площа житла не перевищує: для квартир - 120 кв. м, будинків - 250 кв. м, квартир і будинків - 370 кв. м. Застосування пільги обчислюється в 1 кварталі 2014 з розрахунку житлової площі, 2,3 і 4 квартали 2014 року - загальною.

Шановні громадяни, отримайте податкове повідомлення-рішення по сплаті місцевих податків і зборів до 1 липня 2015 року прямо в територіальному органі ДФС! Це стане вагомим внеском у співфінансування бюджетної сфери Дніпропетровщини.

Замовте собі електронну перевірку

З 1 січня 2014 року набрала чинності норма ПКУ, якою запроваджено проведення електронних перевірок платників податків, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності та мають незначний ступінь ризику.

Електронну перевірку ініціює сам платник податків, шляхом подачі відповідної заяви до відповідного територіального органу ДФС, в якому він перебуває на податковому обліку. Заяву необхідно подати за десять днів до визначеної дати початку проведення електронної перевірки.

З 1 січня 2015 року електронна перевірка доступна для всіх представників малого та середнього бізнесу, що працюють на загальній системі оподаткування, а з 1 січня 2016 року – для всіх категорій платників податків.

Електронні перевірки дадуть змогу підвищити якість обслуговування клієнтів, а також здійснювати таке обслуговування дистанційно, що у свою чергу мінімізує вплив людського фактору, підвищить якість проведення перевірки, зменшить термін її проведення.

Перепрограмування реєстраторів розрахункових касових операцій

Дніпропетровська ОДПІ рекомендує платникам здійснити перепрограмування реєстраторів розрахункових касових операцій (РРО) під час продажу підакцизних товарів з метою відображення у касовому чеку РРО окремим рядком суми акцизного податку за ставкою 5%, та нагадує, що у разі відсутності хоча б одного з обов`язкових реквізитів, а також недотримання сфери призначення, документ не є розрахунковим.


Прес-служба СМР - 18.05.2015.

Українська
Англійська