Logo

Telegram
Facebook

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПОВІДОМЛЯЄ


Роман Насіров: Через «Єдине вікно» оформлено більше 10,5 тисячі митних декларацій

20.10.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

«Єдине вікно» – це ефективний інструмент спрощення митних процедур. На даний момент за принципом «Єдиного вікна» оформлено понад 10,5 тисячі заявок. Про це повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.

«Тільки протягом останніх чотирьох днів через електронну систему «Єдине вікно» відбулося більше 550 оформлень митних декларацій. Ми постійно удосконалюємо систему, щоб проходження контрольних процедур на митниці відбувалося швидше та якісніше», - наголосив очільник відомства.

За його словами, найбільше заявок подано та оформлено на Київській митниці. З 1 січня за принципом «Єдиного вікна» тут оформлено більше 2,5 тисячі митних декларацій. Також близько 1,3 тисячі декларацій оформлено на Дніпропетровській митниці ДФС.

Нагадаємо, з 1 серпня 2016 року на пунктах митного контролю запрацювала автоматизована система «Єдине вікно», яка має на меті пришвидшити оформлення експортно-імпортних операцій. Це – один з елементів реформування митниці.

Система є повністю автоматизованою, дозволяє подавати документи один раз в одне місце і мінімізує контакти з держслужбовцями. «Єдине вікно» передбачає створення єдиної електронної бази даних, яка дозволяє різним службам контролю та митницям в автоматичному режимі обмінюватися інформацією про вантаж, який проходить через кордон України, і про результати його державного контролю.

На Дніпропетровщині сервіс ДФСУ «Пульс» відпрацював

190 звернень громадян

З січня по вересень 2016 року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» звернулися 190 заявників Дніпропетровського регіону.

Переважна кількість питань (86), порушених у зверненнях, стосувалися звітності та реєстрації накладних. Також, заявники звертались з питань щодо роботи органів ДФС Дніпропетровської області (50 звернень). Крім того, з приводу системи електронного адміністрування ПДВ зателефонував 31 платник, з інших питань – 16 громадян. Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося 7 звернень.

Усі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.

Нагадаємо, що за допомогою сервісу «Пульс» можна проінформувати про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, оперативно та в повному обсязі вирішити суперечливі питання, які виникають у сфері адміністрування податків та у митній сфері. Телефон цілодобової лінії (044) 284-00-07.

Про затвердження нової форми

звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що 02.08.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 17.06.2016 №553 «Про затвердження форми Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07.07.2016 за №932/29062 (далі – наказ №553).

Водночас втратив чинність наказ Міністерства доходів і зборів України від 27.01.2014 №85 (далі – наказ №85), зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.02.2014 за №276/25053, яким було затверджено форму звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій та Порядок його складання.

З огляду на це Державною фіскальною службою України у листі від 17.10.2016 №33649/7/99-99-15-02-01-17 (далі – лист ДФС №33649) з метою належної організації роботи щодо звітування неприбуткових установ та організацій було повідомлено наступне.адані роз’яснення з наступних питань.

Нова форма звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (далі – Звіт) передбачає:

- заповнення лише тих показників, які відображають особливості діяльності неприбуткової організації в залежності від закону, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

- відображення податкового зобов’язання з податку на прибуток у разі нецільового використання отриманих коштів та/або розподілу доходів (прибутків) організації серед засновників (учасників), її членів, працівників, членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;

- нове поле для місячного податкового (звітного) періоду (для подання Звіту у разі недотримання вимог пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс));

- поле «Відомості про одночасне подання до звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації форм фінансової звітності» (заповнюється у разі подання фінансової звітності за бажанням неприбуткової організації);

- відображення у додатку ГД до рядків 1.15.2 ГД, 2.6.2 ГД та 3.1 ГД Звіту (далі – додаток ГД) даних митної декларації за ввезеним товаром та показників нецільового використання гуманітарної допомоги.

Звіт подається до контролюючого органу за місцезнаходженням такої неприбуткової організації, відомості про що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

Також у зазначеному листі надані роз’яснення стосовно:

- подання Звіту за новою формою неприбутковими організаціями, які дотримались вимог пункту 133.4 статті 133 Кодексу;

- особливостей подання та заповнення Звіту у разі порушення вимог, визначених пунктом 133.4 статті 133 Кодексу

- порядку складання Звіту та додатків до нього, а саме:

- Додатку ВП до рядків 7 – 9 Звіту («Розрахунок податкових зобов’язань за період, за який виявлено помилку(и)»), який заповнюється у разі виправлення помилки(ок) у складі звітного/звітного нового Звіту;

- Додатку ГД до рядків 1.15.2 ГД, 2.6.2 ГД та 3.1 ГД Звіту («Інформація щодо операцій з гуманітарною допомогою»), який подається неприбутковими організаціями в обов’язковому порядку при здійсненні операцій з гуманітарною допомогою. Додаток ГД доповнено новим розділом «Гуманітарна допомога, використана не за цільовим призначенням за звітний (податковий) рік».

Також слід зазначити, що підпунктом 133.4.4 пункту 133.4 статті 133 Кодексу передбачено, якщо контролюючий орган встановить факт використання неприбутковою організацією доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені установчими документами, то такі дії є підставою для виключення такої організації з Реєстру. Крім того, такій організації нараховується податкове зобов’язання з податку на прибуток підприємств, штрафні санкції і пеня відповідно до норм цього Кодексу. Податкові зобов’язання, штрафні санкції і пеня нараховуються, починаючи з першого числа місяця, в якому вчинено таке порушення.

Лист №33649 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

https://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-pributok-pidpri/listi-dps/271104.html

Який порядок розрахунку та сплати єдиного внеску

новоствореними ФОП – платниками єдиного податку?

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.

Відповідно до п.4 частини першої ст.4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), у тому числі ФОП – платники єдиного податку.

ФОП – платники єдиного податку зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок (абзац третій частини восьмої ст.9 Закону №2464).

Згідно з п.п.2 п.6 розділу ІV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449 (далі – Інструкція №449), такі платники можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансового платежу у розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу. Суми єдиного внеску, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Для зазначеної категорії платників єдиний внесок встановлюється у розмірі 22% суми, що визначається такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом №2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (п.4 розділу ІІІ Інструкції №449).

Мінімальний страховий внесок – сума єдиного внеску, що визначається розрахунково, як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця (п.5 частини першої ст.1 Закону №2464).

Обов’язки платників єдиного внеску виникають, зокрема, у ФОП – платників єдиного податку з дня їх державної реєстрації відповідно до Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами і доповненнями (абзац другий частини четвертої ст.5 Закону №2464).

Враховуючи викладене вище, новостворені ФОП – платники єдиного податку сплачують за себе єдиний внесок у розмірі, який самостійно визначили, але не менше мінімального страхового внеску на місяць, у термін до 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

При цьому, платники можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансових платежів до 20 числа кожного місяця поточного кварталу, які враховуються ними при остаточному розрахунку, що здійснюється за календарний квартал.

Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 301.04.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Внесені зміни до порядку заповнення документів

на сплату податків та зборів

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що 18.10.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 05.09.2016 №811, що зареєстрований у Міністерстві фінансів України 20.09.2016 за №1272/29402 (далі – Наказ №811).

Зазначеним Наказом затверджено зміни до Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів (далі – Порядок), що затверджений наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за №974/27419).

Відповідного до Наказу №811, зокрема, у новій редакції викладено додаток до Порядку (пункт 10) «Перелік кодів видів сплати».

Наказ №811 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 18.10.2016 №80.

До уваги посадових осіб органів державної влади та

органів місцевого самоврядування: про отримання ЕЦП!

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням https://acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.

Відповідно до Прикінцевих положень Закону України від 14.10.2014 №1700-VII «Про запобігання корупції» зі змінами та доповненнями (далі – Закон) у 2016 році службові особи, які на день початку роботи системи подання та оприлюднення декларацій займають згідно зі статтею 50 цього Закону відповідальне та особливо відповідальне становище, до яких у тому числі віднесено посади державної служби категорії «А» та «Б», зобов’язані подати щорічні декларації за минулий рік у порядку, встановленому цим Законом, протягом 60 календарних днів після початку роботи системи.

Таким чином, для подання декларації за минулий рік суб’єкт декларування має використовувати особистий ключ електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), отриманий для виконання своїх службових обов’язків.

Разом з цим, особи, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування протягом звітного року, отримують послуги ЕЦП як фізичні особи, а не як посадова особа органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи або організації державної форми власності.

Додатково повідомляємо, що відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №145-р «Про забезпечення надання послуг електронного цифрового підпису державним службовцям, які займають посади, віднесені до категорій А і Б, та інші прирівняні до них посади» акредитовані центри сертифікації ключів Міністерства юстиції України, Державної фіскальної служби України та Державної казначейської служби України здійснюють надання послуг електронного цифрового підпису суб’єктам декларування на безоплатній основі.

19.10.2016

Електронні сервіси та послуги, що надаються органами ДФС

19.10.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

На сьогодні дедалі більше зростає популярність електронних сервісів та послуг серед платників. Адже вони допомагають платникам економити свій час, отримувати потрібну інформацію, не відвідуючи органи ДФС.

Протягом січня – вересня 2016 року від суб’єктів господарювання прийнято та оброблено більше 200 млн. електронних документів. Кількість користувачів електронного сервісу «Електронний кабінет платника» становить 3,6 млн. користувачів. За вказаний період надано майже 55 млн. відповідей на сервісні запити платників. В Центрах обслуговування платників з початку року надано більше 2,7 млн. послуг. Про це розповіла директор Департаменту обслуговування платників ДФС Наталія Калєніченко.

За її словами, найпопулярнішим електронним сервісом є Електронний кабінет платника, за допомогою якого здійснюється взаємодія органів ДФС і платників у режимi реального часу та який на сьогодні забезпечує повний спектр послуг для суб’єктів спрощеної системи оподаткування (І та ІІ група) щодо подання звітності та інших документів відповідно до вимог чинного законодавства.

Найбільш запитуваними послугами Електронного кабінету платника є сервіси систем електронного адміністрування податку на додану вартість та реалізації пального (перегляд проведених операцій в системі та отримання інформації про рух коштів на електронному рахунку), листування з органами ДФС в електронному вигляд, стан розрахунків з бюджетом (сплата податків, зборів, платежів для фізичних осіб та перегляд даних щодо розрахунків з бюджетом за останні 2 роки).

«У рамках кампаній декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців фізичним особам через Електронний кабінет платника надано можливість отримати відомості про отримані доходи та утримані податки, а також підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб в електронному вигляді» – зазначила Наталія Калєніченко.

Не меншим попитом користується послуга отримання інформації з реєстрів ДФС в режимі он-лайн (дані про взяття на облік платників податків, реєстр страхувальників, реєстр платників єдиного податку, дані реєстру платників ПДВ, дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального, інформація про РРО, інформація про книги ОРО, реєстр неприбуткових підприємств та організацій, реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами).

Наталія Калєніченко також повідомила, що для інформаційної підтримки та допомоги суб`єктам господарювання функціонує call – центр ДФС, яким з початку 2016 року надано майже 160,5 тис. відповідей з питань подання звітності в електронному вигляді, реєстрації податкових та акцизних накладних та інших електронних сервісів.

Роман Насіров: Громадська рада ДФС – дієвий механізм співпраці з громадськістю

19.10.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Забезпечення конструктивного діалогу з громадськістю було і залишається важливим аспектом діяльності ДФС. Про це заявив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час виступу на установчих зборах для формування Громадської ради при ДФС.

Він наголосив, що за час діяльності Громадською радою надано низку суттєвих рекомендацій з податкових, митних та антикорупційних питань.

«Впевнений, що оновлення складу Громадської ради дозволить продовжити конструктивні консультації з громадськістю», - зазначив очільник відомства.

«Ми розуміємо, наскільки важливо мати дієву Громадську раду. Разом з вами нам потрібно знайти правильну модель, щоб бізнес сплачував реальні та чесні податки. Це потрібно, щоб функціонувала вся держава та почалось економічне зростання. І ваша участь у цьому процесі дуже важлива», - підкреслив він, звертаючись до представників громадянського суспільства.

Роман Насіров також зауважив, що багато членів Громадської ради ДФС є членами громадських рад Міністерства фінансів та Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики, завдяки цьому можливо вибудувати реальний, конструктивний діалог між ДФС та іншими державними органами.

Під час свого виступу Роман Насіров закликав учасників установчих зборів відповідально та зважено підійти до формування складу Громадської ради, яка є головним консультативно-дорадчим органом при ДФС.

Університет ДФС став партнером Міжнародної мережі митних університетів

19.10.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Університет Державної фіскальної служби України офіційно визнаний в якості партнера Міжнародної мережі митних університетів (International Network of Customs Universities). Про це повідомив Голова ДФС Роман Насіров.

За його словами, інформація про це оприлюднена на сайті International Network of Customs Universities (INCU).

«Отриманий статус забезпечить Університету можливість використовувати світовий досвід у сфері підготовки фахівців з митної справи та дозволить поглибити зв’язки з провідними закордонними організаціями – членами INCU», - підкреслив Роман Насіров.

Він зазначив, що INCU створює бази знань з різних важливих аспектів митної справи, сприяє вільному обміну ідеями та кращими практиками для впровадження реформ, зміцненню взаємозв’язків між урядовими установами, науковими організаціями та приватним сектором.

«За допомогою INCU, яка плідно співпрацює із Всесвітньою митною організацією, талановиті люди залучаються до сфери удосконалення митного права, управління в митній сфері та міжнародної торгівлі, що відкриває нові можливості подальшого розвитку Університету ДФС на міжнародному рівні», - наголосив Голова ДФС.

У 2016 році місцеві податки і збори поповнили

бюджет Дніпропетровської області майже на 11,6 мільярдів гривень

«За дев’ять місяців 2016 року до місцевих скарбниць Дніпропетровщини надійшло 11,58 млрд. грн. податків і зборів. Це на 1,66 млрд. грн. більше порівняно з минулорічним періодом», – повідомила перший заступник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.

За її словами більше половини надходжень в місцеві бюджети Дніпропетровського регіону забезпечує податок на доходи фізичних осіб, його сума склала 5,92 млрд. грн.

Також, суттєво наповнила бюджетні кошики місцевих громад Дніпропетровського регіону і плата за землю – 2,54 млрд. грн.

Крім цього, спрощенці області перерахували до бюджетів громад 943 млн. грн. єдиного податку, а суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю підакцизних товарів, – 688 млн. грн. акцизного податку.

Про подання оновленої декларації з податку на прибуток підприємств

за три квартали 2016 року

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Державна фіскальна служба України у листі від 11.10.2016 №33190/7/99-99-15-02-01-17 (далі – лист ДФС №33190) стосовно адміністрування податку на прибуток підприємств з огляду на набуття чинності 19.08.2016 наказу Міністерства фінансів України від 08.07.2016 №585 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» (далі – Наказ №585) повідомила про зміни, внесені до форми податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – декларація), та порядку її заповнення.

Враховуючи, що видання Наказу №585 обумовлено змінами у податковому законодавстві, які впливають на показники бюджету поточного року, платникам податку на прибуток підприємств, які звітують щокварталу за звітний (податковий) період три квартали поточного року, рекомендовано подавати декларацію за оновленою формою.

Лист №33190 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

https://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/69959.html

Про послуги управителя для

об’єднання співвласників багатоквартирного будинку

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що у консультації, підготовленій фахівцями Державної фіскальної служби України, щодо можливості фізичної особи – підприємця – платника єдиного податку надавати об’єднанню співвласників багатоквартирного будинку послуги управителя, повідомлено наступне (журнал ДФС України «Вісник. Право знати все про податки і збори» №38, жовтень, 2016).

Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об’єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов’язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначено Законом України від 29.11.2001 №2866-III «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» із змінами та доповненнями (далі – Закон №2866).

Відповідно до статті 1 цього Закону об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі об’єднання) – це юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Згідно зі статтею 4 Закону №2866 об’єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов’язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.

Підпунктом 133.4.1 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

- установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;

- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Відповідно до підпункту 133.4.6 пункту 133.4 статті 133 Кодексу до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам цього пункту і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків.

Згідно зі ст.12 Закону №2866 управління багатоквартирним будинком здійснює об’єднання через свої органи управління. За рішенням загальних зборів функції з управління багатоквартирним будинком можуть бути передані (всі або частково) управителю або асоціації.

Обрання та відкликання управителя, затвердження та зміна умов договору з управителем, прийняття рішення про передачу функцій з управління спільним майном багатоквартирного будинку повністю або частково асоціації належить винятково до компетенції загальних зборів співвласників (ст.10 Закону №2866).

Якщо функції з управління багатоквартирним будинком за рішенням загальних зборів об’єднання передано управителю, відносини з управління регулюються договором, укладеним між об’єднанням і управителем, умови якого повинні відповідати умовам типового договору, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства (ст.13 Закону №2866).

Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, ведення обліку, подання звітності, справляння єдиного податку, а також обмеження видів діяльності визначено главою 1 розділу ХІV Кодексу.

Спрощену систему оподаткування може самостійно обрати юридична особа чи фізична особа – підприємець, якщо така особа відповідає вимогам, визначеним цим Кодексом, та реєструється платником єдиного податку.

Суб’єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на чотири групи платників єдиного податку.

На підставі абзацу сьомого п.291.5 ст.291 Кодексу не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи – підприємці), які, зокрема, здійснюють діяльність з управління підприємствами.

Таким чином, фізична особа, яка надає послуги управителя об’єднанню співвласників багатоквартирного будинку, не має права перебувати на спрощеній системі оподаткування, обліку і звітності.

Про заповнення митної декларації

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.

Державна фіскальна служба України у листі від 29.09.2016 №32089/7/99-99-18-02-02-17 (далі – лист ДФС №32089) повідомила про заповнення митної декларації при декларуванні товарів, що переміщуються для забезпечення реалізації проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримуються за рахунок фінансових ресурсів міжнародних фінансових організацій, які залучаються як позика чи кредит державою або під державні гарантії та передбачають розрахунки за поставлений товар з окремих рахунків в комерційних банках, відкритих Міністерством фінансів України.

З текстом листа №32089 можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

https://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/mitne-zakonodavstvo/listi/69876.html

18.10.2016

Олексій Лишенко: У разі скасування роздрібного акцизу потрібно передбачити механізми підтримки місцевих бюджетів

19.10.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

При скасуванні акцизного податку з роздрібного продажу та збільшенні основної ставки акцизного податку, який повністю зараховується до загального фонду державного бюджету, необхідно передбачити механізм підтримки місцевих бюджетів, аби вони не втратили ці кошти. Про це розповів директор департаменту податків і зборів з юридичних осіб ДФС Олексій Лишенко в інтерв’ю інформаційному агентству УНН.

За його словами, до ДФС надходять листи від територіальних громад, в яких вони висловлюють занепокоєння з приводу можливої відміни роздрібного акцизу.

«Ми за те, щоб спростити адміністрування податків, зменшити обсяги податкової звітності. Адже якщо не буде акцизного податку із роздрібного продажу – не потрібно буде подавати додаткову декларацію за місцем провадження діяльності. Проте підтримуємо територіальні громади в частині недопущення зменшення доходів їх місцевих бюджетів», – зазначив Олексій Лишенко.

На думку посадовця, варіантів перерозподілу податків між бюджетами може бути безліч, але для визначення механізму такого перерозподілу необхідно змінити Бюджетний кодекс.Наприклад, для підтримки місцевих бюджетів повинен бути механізм або розподілу частини податку пропорційно населенню, або пропорційно зареєстрованим транспортним засобам у жителів відповідних регіонів – щоб відповідні суми акцизу надійшли до місцевих бюджетів.

«За 7 місяців цього року до місцевих бюджетів в цілому було задекларовано і сплачено 6,7 млрд грн. податку з роздрібного продажу підакцизних товарів, у т.ч. з пального – 4,2 млрд грн. Це суттєво для місцевих бюджетів», – підкреслив Олексій Лишенко.

Він також розповів, що наприкінці 2015 року, коли в черговий раз було порушено проблему детінізації ринку роздрібної торгівлі пальним, на законодавчому рівні були внесені певні зміни. Зокрема, ставку 5% акцизного податку було замінено на 0,42 євроцента з 1 літра пального і була запровадження система електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП).

«Завдяки цій системі ми можемо відслідковувати ланцюжок постачання пального від виробника-імпортера до кінцевої АЗС. На сьогодні в СЕАРП зареєстровано близько 17 тис. точок роздрібного продажу пального. Проте виявити факт реалізації пального без касового апарату ми можемо лише під час проведення фактичної перевірки. Провести перевірки усіх 17 тис. об'єктів ми просто об'єктивно не можемо», – сказав посадовець.

Враховуючи це та за результатами спільних нарад з бізнесом, у середині серпня ДФС запропонувала Мінфіну підтримати пропозиції бізнесу і підвищити основну ставку акцизного податку, при цьому не справляти податок із роздрібного продажу. За підрахунками фахівців служби, якщо основну ставку акцизного податку збільшити, наприклад, на 42 євро за тисячу літрів, то до бюджету додатково надійде за рік близько 5 млрд грн.

З початку року внутрішня безпека ГУ ДФС у Дніпропетровській області провела 128 службових розслідувань та перевірок

Впродовж січня – вересня 2016 року управлінням внутрішньої безпеки Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено 128 службових розслідувань та перевірок.

За матеріалами управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області розпочато 27 кримінальних проваджень у відношенні працівників фіскальної служби; винесено 40 подань керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 26 працівників служби.

З метою недопущення на вакантні та керівні посади в органах ДФС осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, у поточному році проведено перевірки 111 кандидатів на зайняття посад в підрозділах ГУ ДФС області. За підсумками перевірок 6 претендентам відмовлено у призначенні на посаду.

До уваги платників податку на прибуток підприємств:

про звітування за три квартали поточного року!

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що 19.08.2016 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 08.07.2016 №585 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 28.07.2016 за №1049/29179 (далі – наказ № 585).

Наказом №585 внесено зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за №1415/27860.

З метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств Державна фіскальна служба України повідомила про внесені зміни до форми податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – декларація).

Так, зокрема, рядок 2 заголовної частини декларації доповнено полем, в якому зазначається базовий звітний період – календарний квартал або календарний рік.

З метою розмежування граничного строку подання декларації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу та граничного строку подання декларації протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, при складанні декларації у рядку 2 заголовної частини зазначатиметься базовий звітний період – календарний календарний квартал або календарний рік.

У новій редакції також викладено назви показників розрахунку авансового внеску, а саме:

- розділ «Розрахунок авансового внеску з податку на прибуток підприємств»;

- рядок 26 декларації: «Авансовий внесок у розмірі 1/12 нарахованої суми податку на прибуток, що підлягає сплаті щомісяця8 або авансовий внесок у розмірі 2/9 податку на прибуток ((позитивне значення) рядок 06 + рядок 08 + рядок 10 + рядок 12 + рядок 15 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств) х 2/9), що підлягає сплаті до 31 грудня 2016 року9».

Так, згідно з пунктом 9 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) у січні – грудні 2015 року платники зобов’язані сплачувати щомісячні авансові внески з податку на прибуток підприємств відповідно до пункту 57.1 статті 57 Кодексу у редакції, що діяла до 1 січня 2015 року. Починаючи з 1 січня 2016 року щомісячні авансові внески з податку на прибуток підприємств не сплачуються.

Положеннями пункту 38 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу встановлено, що платники податку на прибуток підприємств сплачують до 31 грудня 2016 року авансовий внесок з податку на прибуток у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали 2016 року. Розрахунок такого авансового внеску подається платником податку у податковій декларації за три квартали 2016 року. При цьому визначена у розрахунку сума авансових внесків вважається узгодженою сумою грошових зобов’язань.

У зв’язку із зазначеним розрахунок авансового внеску у розмірі 2/9 податку на прибуток, що підлягає сплаті до 31 грудня 2016 року, заповнюється платником податку за три квартали 2016 року. Такий розрахунок здійснюється платниками, які звітують з податку на прибуток підприємств щокварталу.

Враховуючи наведене, у рядку 26 декларації розрахунок авансового внеску відображається таким чином:

- у розмірі 1/12 податку на прибуток підприємств – у разі уточнення показників декларацій за звітні періоди 2013 та 2014 років;

- у розмірі 2/9 податку на прибуток підприємств – при складанні декларації за три квартали 2016 року платниками, що звітують щокварталу. Такий авансовий внесок платники податку на прибуток підприємств сплачують до 31.12.2016, відповідно граничний термін сплати – 30.12.2016.

ДФС України рекомендовано платникам при складанні декларації звертати увагу на примітки до окремих показників, які є підкажчиками для коректного заповнення таких показників.

Чи потрібно відокремленим підрозділам неприбуткової організації подавати заяву про внесення їх до Реєстру неприбуткових установ та організацій?

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.

Відповідно до п.п.14.1.30 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) поняття «відокремлені підрозділи» вживаються у значенні, визначеному Цивільним кодексом України від 16.01.2003 №435-IV зі змінами та доповненнями (далі – є) та Законом України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців».

Так, згідно зі ст.95 ЦКУ філія – відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Філії не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення. Відомості про філії юридичної особи включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

Підпунктом 133.1.1 п.133.1 ст.133 ПКУ встановлено, що платниками податку на прибуток підприємств – резидентами є суб’єкти господарювання – юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених підпунктами 133.4 та 133.5 ст.133 ПКУ.

Отже, статус неприбуткової організації, яка відповідає вимогам п.133.4 ст.133 ПКУ, надається тільки підприємствам, установам та організаціям зі статусом юридичні особи.

До неприбуткових організацій, які відповідають вимогам п.133.4 ст.133 ПКУ і не є платниками податку, зокрема можуть бути віднесені:

- бюджетні установи;

- громадські об’єднання, політичні партії, творчі спілки, релігійні організації, благодійні організації, пенсійні фонди;

- спілки, асоціації та інші об’єднання юридичних осіб;

- житлово-будівельні кооперативи (з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і такий житловий будинок споруджувався або придбавався житлово-будівельним (житловим) кооперативом), дачні (дачно-будівельні), садівничі та гаражні (гаражно-будівельні) кооперативи (товариства);

- об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків;

- професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, а також організації роботодавців та їх об’єднання;

- сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, кооперативні об’єднання сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів;

- інші юридичні особи, діяльність яких відповідає вимогам п.133.4 ст.133 ПКУ.

Отже, оскільки з 01.01.2015 платниками податку на прибуток підприємств є виключно юридичні особи та враховуючи, що статус неприбуткової організації, яка відповідає вимогам п.133.4 ст.133 ПКУ, надається тільки підприємствам, установам та організаціям зі статусом юридичні особи, то відокремлені підрозділи таких неприбуткових організацій без статусу юридичної особи не підлягають окремому включенню до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Про електронне декларування державних службовців

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до Прикінцевих положень Закону України від 14.10.2014 №1700-VII «Про запобігання корупції» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №1700) у 2016 році службові особи, які на день початку роботи системи подання та оприлюднення декларацій займають згідно зі статтею 50 цього Закону відповідальне та особливо відповідальне становище, до яких у тому числі віднесено посади державної служби категорії «А» та «Б», зобов’язані подати щорічні декларації за минулий рік у порядку, встановленому цим Законом, протягом 60 календарних днів після початку роботи системи.

Звертаємо увагу, що термін подачі електронних декларацій відповідно до Закону №1700 за 2015 рік посад державної служби зазначених категорій спливає 30 жовтня 2016 року.

Про оподаткування додаткових відпусток «чорнобильців» 1 та 2 категорій

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 29.09.2016 №21108/6/99-99-13-02-03-15 (далі – лист ДФС №21108) повідомила, що оплата додаткових відпусток особам, віднесеним до 1 та 2 категорії потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, включається до складу заробітної плати і підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та є базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Лист №21108 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

https://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/69

17.10.2016

Румунія, Республіка Молдова та Україна провели спільну операцію у сфері протидії митним правопорушенням

17.10.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Відповідно до оперативного плану «Боротьба з незаконним обігом тютюнових виробів - 2016» протягом 15-30 вересня 2016 року митні адміністрації Румунії, Республіки Молдова та України провели митну операцію по боротьбі з незаконним обігом тютюнових виробів.

Заходи були спрямовані на викриття незаконних каналів переміщення тютюнових виробів через українсько-румунську та молдовсько-румунську ділянки кордону автомобільними і залізничними видами транспорту; встановлення причетних фізичних та юридичних осіб, притягнення таких осіб до відповідальності; а також удосконалення обміну інформацією між митними органами України, Румунії та Республіки Молдова про підозрілі поставки тютюнових виробів.

«Організація та проведення митницями України, Румунії та Молдови спільних оперативних заходів по боротьбі з незаконним переміщенням тютюнових виробів є важливими», - заявив в. о. заступника Голови Державної фіскальної служби України Мирослав Продан.

«У період з 15 по 30 вересня 2016 року українські митники взяли безпосередню участь у проведенні активної фази спеціальної митної операції», - додав він.

За результатами вжиття посилених заходів контролю за законністю переміщення тютюнових виробів через українсько-румунську ділянку кордону, митницями ДФС у вищевказаний період попереджено 56 спроб незаконного переміщення з митної території України в напрямку Румунії 197,5 тис. шт. цигарок, вартість яких на українському ринку складає близько 160 тис. грн.

Крім того, вилучено 7 транспортних засобів, що безпосередньо використовувались порушниками з метою незаконного переміщення тютюнових виробів шляхом використання спеціально виготовлених сховищ.

Відповідно до інформації, яка надсилалась митними органами Румунії, під час проведення активної фази операції компетентними органами Румунії на українсько-румунській ділянці кордону вилучено 193,3 тис. шт. цигарок та231 кгтютюну для кальянів.

Загалом, спільними зусиллями митних адміністрацій Румунії, Республіки Молдова та України було конфісковано більше 723 тис. цигарок.

Також, внаслідок здійснення обміну оперативною інформацією між митними органами України, Румунії, Сербії та Угорщини з метою забезпечення контролю за поставками тютюнових виробів, що мають ознаки сумнівності, було попереджено спробу незаконного переміщення через угорсько-українську ділянку кордону 12 млн шт. цигарок торгових марок «Marble», «Ashima», «Ashima Slims».

Відповідно до отриманих документів, вказані тютюнові вироби були відправлені з території Сербії на адресу української компанії та переміщувались транзитом територією Румунії. За вказаним фактом розпочато розслідування Європейським офісом по боротьбі з шахрайством (OLAF).

«Результати цієї операції підтверджують, що завдяки розвитку співробітництва митних служб незаконний обіг товарів може бути значно знижений», - підкреслив Мирослав Продан.

ДО УВАГИ НЕПРИБУТКОВИХ ОРГАНІЗАЦІЙ!

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що 16 липня 2016года набула чинності постанова Кабміну України від 13 липня 2016 року №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру».

Неприбуткові підприємства, установи та організації, які до 1 січня 2017 року не привели свої статутні документи у відповідність до вимог, встановлених пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, та не надали копії таких документів контролюючому органу, виключаються після 1 січня 2017 року з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

За три квартали поточного року декларацію з податку на прибуток підприємств рекомендовано подавати за оновленою формою

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що 19.08.2016 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 08.07.2016 №585 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 28.07.2016 за №1049/29179 (далі – наказ № 585).

Наказом №585 внесено зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за №1415/27860.

Зазначений наказ виданий з метою реалізації положень Закону України від 24.12.2015 №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році».

З метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств Державна фіскальна служба України повідомила наступне.

Враховуючи, що видання наказу №585 обумовлено змінами у податковому законодавстві, які впливають на показники бюджету поточного року, платникам податку на прибуток підприємств, які звітують щокварталу за звітний (податковий) період «Три квартали» 2016 року, рекомендовано подавати податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за оновленою формою.

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

заступника начальника

відділу фактичних перевірок, контролю за готівковими операціями

управління аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області

Романа Дудника

на тему: «Застосування реєстраторів розрахункових операцій

у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»

Питання 1. Доброго дня. Хочу спитати, чи мають право фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку другої та третьої груп, які перевищили обсяг доходу 1 мільйон гривень, застосовувати розрахункові книжки (далі – РК) та книги обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) при здійсненні діяльності, передбаченої постановою Кабміну України від 23.08.2000 №1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»?

Відповідь. Доброго дня. Відповідно до норм Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) не застосовуються платниками єдиного податку:

- першої групи;

- другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 мільйон гривень. У разі перевищення у календарному році обсягу доходу понад 1 мільйон гривень застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

Згідно зі ст.10 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з внесеними змінами та доповненнями (далі – Закон №265), перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, а також граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), при перевищенні якого застосування РРО є обов’язковим, встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування державної економічної, фінансової політики.

РК не застосовуються у випадках здійснення підприємницької діяльності, визначених ст.9 Закону №265. РРО та РК не застосовуються при продажу товарів (наданні послуг) фізичними особами – підприємцями, які відносяться відповідно до ПКУ до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО (п.6 ст.9 Закону №265).

Крім того, п.1 Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.08.2000 №1336 із змінами та доповненнями, дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням РК та КОРО фізичними особами – підприємцями, які сплачують єдиний податок та які здійснюють роздрібну торгівлю продовольчими товарами та пивом у пляшках і бляшанках за умови відсутності продажу інших підакцизних товарів. Роздрібна торгівля продовольчими товарами та пивом у пляшках і бляшанках за умови відсутності продажу інших підакцизних товарів, що здійснюється фізичними особами – підприємцями, які сплачують єдиний податок.

Водночас нормами ПКУ не передбачено можливості платникам єдиного податку другої та третьої груп, обсяг доходу яких перевищив 1 мільйон гривень, проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.

Питання 2. Підкажіть, будь ласка, чи підлягає перенесенню останній день терміну подання звітності, пов’язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та розрахункових книжок (далі – РК), якщо він припадає на вихідний (святковий) день?

Відповідь. Відповідно до абзацу першого п.7 ст.3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зі змінами та доповненнями суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані подавати до органів доходів і зборів звітність, пов’язану із застосуванням РРО та РК, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв’язку.

Разом з тим, згідно з п.5 ст.254 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV з внесеними змінами та доповненнями, якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є першим за ним робочий день.

Статтею 51 Господарського процесуального кодексу України від 06.11.1991 №1798-ХІІ з внесеними змінами та доповненнями визначено, що у випадках, коли останній день строку припадає на неробочий день, днем закінчення строку вважається перший наступний за ним робочий день.

Крім того, пунктом 6 ст.103 Кодексу адміністративного судочинства України від 06.07.2005 №2747-IV з внесеними змінами та доповненнями визначено, що якщо закінчення строку припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день.

Враховуючи викладене вище, якщо закінчення строку подання звітності, пов’язаної із застосуванням РРО та РК, припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день.

Питання 3. У якому випадку фізичні особи підприємці (платники єдиного податку) повинні застосовувати РРО?

Відповідь. Згідно з п.6 ст.9 розділу II Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (наданні послуг) фізичними особами – підприємцями, які відносяться відповідно до Податкового кодексу України до груп платників єдиного податку, що не застосовують реєстратори розрахункових операцій.

Згідно з п.296.10 ст.296 Податкового кодексу РРО не застосовуються платниками єдиного податку:

першої групи;

другої і третьої груп (фізичні особи — підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. грн.

У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн. грн. застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, що настає за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

Питання 4. Чи можливо вносити додаткові записи в КОРО, які не передбачені у графах?

Відповідь. З 26.07.2016 введено в дію наказ Міністерства фінансів України від 14.06.2016 №547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05 липня 2016 року за №918/29048) (далі – Наказ №547).

Наказом №547 внесено зміни до форми книги обліку розрахункових операцій (далі – книга ОРО) на реєстратор розрахункових операцій (далі – РРО), книги обліку розрахункових операцій на господарську одиницю (далі – ГО). Зокрема, затверджені форми книг ОРО передбачають відображення загальної суми розрахунків (графа 5), суми розрахунків, що оподатковуються податком на додану вартість (графа 6), суми розрахунків, що оподатковуються акцизним податком (графа 7), суми податку на додану вартість (графа 8), суми акцизного податку (графа 9).

За бажанням суб’єкта господарювання у графах 5 – 10 розділу 2 книги ОРО, зареєстрованої на РРО, можна створювати додаткові графи для зазначення сум розрахунків, суми податку на додану вартість, суми акцизного податку або іншого податку (збору) та виданих при поверненні товару коштів, які отримані (видані) з використанням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо (п.8 розділу 4 Наказу №547). Крім того, у цьому розділі книги ОРО на РРО або в книзі ОРО на господарську одиницю можна виконувати додаткові записи, що підсумовують дані за розрахунками за день чи за місяць.

Про подання звітності про обіг марок акцизного податку

в електронній формі

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 11.10.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 05.10.2016 №683 «Про внесення змін до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів» (далі – Постанова №683).

Постановою №683 внесено зміни до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабміну від 27.12.2010 №1251.

У зв’язку з переходом на електронний документообіг зазначеною Постановою Уряд схвалив подання звітності про обіг марок акцизного податку в електронній формі.

Як повідомляється на Урядовому порталі, реалізація Постанови №683 забезпечить скорочення паперового документообігу підприємствами – виробниками, імпортерами підакцизної продукції та органами ДФС, а також унеможливить безпосередній контакт при наданні заявки-розрахунку на отримання марок акцизного податку та звітів щодо їх використання між посадовими особами суб’єктів господарювання та органів ДФС.

Скасовано отримання додаткової ліцензії на оптову торгівлю

вином власного виробництва

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з 13.10.2016 набрав чинності Закон України від 20.09.2016 №1534-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» щодо оптової торгівлі алкогольними напоями, виготовленими з власного (не придбаного) виноматеріалу» (далі – Закон №1534).

Зазначеним Законом скасовано обов’язкове отримання ліцензії на оптову торгівлю суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію на виробництво алкогольних напоїв (вин виноградних, вин плодово-ягідних або напоїв медових) та виробляють їх з виноматеріалів (виноградних, плодово-ягідних або медових) виключно власного виробництва (не придбаних), та здійснюють оптову торгівлю зазначеними алкогольними напоями.

Закон №1534 опубліковано у газеті «Урядовий кур’єр» від 12.10.2016 №192.

Про ставки рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що за результатами проведеного Державною фіскальною службою України аналізу звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – Рентна плата) за червень – серпень 2016 року виявлені методологічні помилки заповнення платниками Рентної плати податкової звітності, зокрема, неправильне застосування розміру встановлених ставок Рентної плати.

Нагадуємо, що відповідно до пункту 254.4 статті 254 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями ставки Рентної плати встановлюються у таких розмірах:

№ з/п

Вид радіозв’язку

Діапазон радіочастот

Ставка рентної плати

за 1 МГц смуги радіочастот на місяць, гривень

1.

Радіорелейний зв’язок фіксованої радіослужби

0,03-300 ГГц

0,95

2.

Радіозв’язок:

фіксованої, рухомої сухопутної радіослужб

0,03-470 МГц

926,34

морської радіослужби

0,03-470 МГц

463,17

3.

Радіозв’язок у системі охоронної та охоронно-пожежної сигналізації

30-470 МГц

926,34

4.

Радіозв’язок з використанням радіоподовжувачів

30-470 МГц

464,62

5.

Радіозв’язок у системі передавання даних з використанням шумоподібних сигналів

1427-2400 МГц

2400-2483,5 МГц

5150-5850 МГц

23,40*

6.

Радіозв’язок у системі з фіксованим абонентським радіодоступом стандарту DECT

30-3000 МГц

46,75

7.

Транкінговий радіозв’язок

30-470 МГц

2872,49

8.

Пошуковий радіозв’язок

30-960 МГц

37053,30

9.

Радіолокаційна та радіонавігаційна радіослужби

30-3000 МГц
3-30 ГГц

93,49

10.

Радіозв’язок супутникової рухомої та фіксованої радіослужб

30-3000 МГц
3-30 ГГц

61,37

11.

Стільниковий радіозв’язок

300-2200 МГц

23085,25*

12.

Радіозв’язок у багатоканальних розподільчих системах для передавання та ретрансляції телевізійного зображення, передавання звуку, цифрової інформації

2-7 ГГц

40,92*

10-42,5 ГГц

14,62*

13.

Передавання звуку залежно від потужності:

30 кГц - 30 МГц

до 1 кВт включно

1110,42

від 1,1 до 10 кВт включно

1668,58

від 10,1 до 100 кВт включно

2361,15

від 101 до 500 кВт включно

2779,00

від 501 кВт і вище

4617,04

14.

Передавання та ретрансляція телевізійного зображення залежно від потужності:

30-300 МГц

від 1 до 10 Вт включно

46,75

від 10,1 до 100 Вт включно

140,28

від 101 Вт до 1 кВт включно

230,85

від 1,1 до 5 кВт включно

371,13

від 5,1 до 20 кВт включно

695,49

від 20,1 кВт і вище

926,34

15.

Передавання звуку залежно від потужності:

66-74 МГц
87,5-108 МГц

до 100 Вт включно

347,74

від 101 Вт до 1 кВт включно

695,49

від 1,1 до 10 кВт включно

1110,42

від 10,1 кВт і вище

1390,94

16.

Передавання та ретрансляція телевізійного зображення залежно від потужності:

300-880 МГц

до 10 Вт включно

32,15

від 10,1 до 100 Вт включно

64,29

від 101 Вт до 1 кВт включно

140,28

від 1,1 до 5 кВт включно

277,64

від 5,1 до 20 кВт включно

555,21

від 20,1 кВт і вище

695,49

17.

Види радіозв’язку (служби, системи, радіотехнології, радіоелектронні засоби, випромінювальні пристрої), що не зазначені у пунктах 1-16 пункту 254.4 цієї статті

9 кГц - 400 ГГц

1390,94

* Для ширини смуги радіочастот до 30 МГц (15 х 2) у кожному регіоні окремо, що належать окремому платнику рентної плати - користувачу радіочастотного ресурсу, застосовується понижувальний коефіцієнт 0,75.

13.10.2016

Привітання Голови ДФС Романа Насірова зі святом - Днем захисника України!

13.10.2016

Вітаю зі святом - Днем захисника України!

Це свято увібрало в себе багаті і славні козацькі традиції, уособлює мужність і героїзм оборонців та визволителів рідної землі протягом всієї багатовікової української історії.

У цей день ми вшановуємо мужність і героїзм захисників незалежності.

Мир і спокій в Україні сьогодні залежить від вас. Ціною свого життя ви бороните нашу свободу, територіальну цілісність і суверенітет нашої держави.

У складний для нашої країни час ви продемонстрували вірність українському народові, мужність, незламність та самовідданість.

Бажаю вам міцного здоров’я, мирного неба і непохитної віри у щасливе майбутнє України.

Голова ДФС Роман Насіров

З нагоди свята в ДФС відзначили найкращих працівників податкової міліції

13.10.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

З нагоди святкування Дня захисника України Голова ДФС Роман Насіров привітав працівників служби зі святом сили, мужності та відданості своїй батьківщині.

За високий професіоналізм і самовідданість працівникам податкової міліції були достроково присвоєні чергові спеціальні звання начальницького складу.

Заслужені звання одержали:

полковник податкової міліції:

підполковник податкової міліції ХОМЕНКО Олександр Леонідович, начальник відділу оперативного управління Головного управління ДФС у Херсонській області.

підполковник податкової міліції:

- майор податкової міліції КАРПУШИН Руслан Васильович, старший оперуповноважений з особливо важливих справ оперативного управління Головного управління ДФС у Чернівецькій області;

- майор податкової міліції ЛЕВЧУК Олександр Іванович, заступник начальника управління – начальник відділу оперативного управління Головного управління ДФС у Хмельницькій області;

- майор податкової міліції ЯРОВИЙ Богдан Дем’янович, заступник начальника оперативного управління Головного управління ДФС у Хмельницькій області.

майор податкової міліції:

- капітан податкової міліції КОБИЛЬНЯК Олег Володимирович, старший інспектор оперативного управління ГУ ДФС в Одеській області;

- капітан податкової міліції ТРАЧУК Олександр Миколайович, старший оперуповноважений з особливо важливих справ оперативного управління ГУ ДФС у Вінницькій області.

капітан податкової міліції:

- старший лейтенант податкової міліції МАРЧЕНКО Сергій Борисович, старший оперуповноважений з особливо важливих справ оперативного управління Головного управління ДФС у Сумській області;

- старший лейтенант податкової міліції НОВІЦЬКИЙ Сергій Петрович, старший інспектор з особливих доручень оперативного управління Головного управління ДФС у Львівській області.

- старший лейтенант податкової міліції ПАЛАМАРЧУК Максим Валентинович, старший інспектор оперативного управління Головного управління ДФС в Одеській області.

старший лейтенант податкової міліції:

- лейтенант податкової міліції ГОЛЯР Віктор Іванович, старший інспектор з особливих доручень оперативного управління Головного управління ДФС у Рівненській області;

- лейтенант податкової міліції ЄВТУШЕВСЬКИЙ Володимир Віталійович, старший оперуповноважений оперативного управління Головного управління ДФС у Волинській області;

- лейтенант податкової міліції МЕЛЬНИК Богдан Іванович, оперуповноважений оперативного управління Головного управління ДФС у Черкаській області;

- лейтенант податкової міліції НАНІВСЬКИЙ Роман Романович, слідчий Запорізької об’єднаної держаної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області.

Крім того, за досягнення високих показників у роботі, особисту ініціативу, професіоналізм та відданість справі були оголошені подяки найкращим працівникам податкової міліції.

У ДФС відбувся семінар-тренінг з питань електронного декларування

13.10.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

За ініціативою Департаменту кадрової політики та роботи з персоналом та за участі представників Національного агентства з питань запобігання корупції для працівників апарату та територіальних органів ДФС проведено семінар-тренінг з питань електронного декларування.

Під час семінару працівникам фіскальної служби презентували механізм та процедури заповнення електронних декларацій, а також надали конкретні приклади щодо електронного декларування. Про це повідомила директор Департаменту кадрової політики та роботи з персоналом ДФС Тетяна Пажитнова.

«Сподіваюсь, що цей електронний семінар може бути використаний кадровими службами територіальних органів в подальшій роботі. Звертаю також увагу на те, що термін подачі електронних декларацій для осіб, які займають посади категорії «Б», спливає 30 жовтня 2016 року, а з нового року під електронне декларування підпадають абсолютно всі працівники Державної фіскальної служби України», - зазначила Тетяна Пажитнова.

У свою чергу представники НАЗК акцентували увагу на важливих новелах системи електронного декларування, розповіли про обсяги декларування і відповідальність декларантів за неподання декларації, продемонстрували як декларант зможе самостійно заповнити свою декларацію з допомогою особистого електронного ключа та розповіли про деякі особливості декларування у цьому році.

По закінченню семінару-тренінгу представники Національного агентства з питань запобігання корупції відповіли на найбільш типові запитання учасників семінару.

Про роботу ЦОП у святкові та вихідні дні жовтня 2016 року

З метою організації якісного виконання органами ДФС покладених завдань з обслуговування платників податків, запобігання виникненню можливих ризиків несвоєчасного і неякісного прийняття податкової звітності та надання адміністративних послуг Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує про режим роботи ЦОП у святкові та вихідні дні:

- 14 жовтня 2016 року – вихідний день;

- 15 жовтня 2016 року – робочий день у режимі чергування (за необхідності із залученням спеціалістів відповідних структурних підрозділів) до 13 год. 00 хв.

В ГУ ДФС у Дніпропетровській області відбулося

перше засідання Ініціативної групи

12 жовтня 2016 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області проведено перше засідання Ініціативної групи з підготовки установчих зборів для формування складу Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Під час засідання ознайомлено членів Ініціативної групи з Положенням про Ініціативну групу, обрано голову Ініціативної групи, секретаря Ініціативної групи та визначено дату і місце проведення установчих зборів, організаційні питання, пов’язані з форматом їх проведення для формування Громадської ради при ДФС у Дніпропетровській області.

Також, обговорено зміст повідомлення інститутів громадянського суспільства про проведення установчих зборів (дата, час, інформаційне наповнення та ін.); формат заяви від інститутів громадянського суспільства (далі – ІГС) на участь в установчих зборах; формат додатків до заяви ІГС; порядку прийняття документів від ІГС; порядку денного другого засідання Ініціативної групи.

До уваги платників рентної плати

за користування радіочастотним ресурсом України!

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що за результатами проведеного Державною фіскальною службою України аналізу звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – Рентна плата) за червень – серпень 2016 року виявлені методологічні помилки заповнення платниками Рентної плати податкової звітності, а саме:

- неправильне застосування розміру встановлених ставок Рентної плати;

- неправильне заповнення коду радіозв’язку.

Нагадуємо, що порядок адміністрування Рентної плати регламентується статтею 254 «Рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс).

Ставки Рентної плати у гривнях за 1 МГц смуги радіочастот на місяць визначені пунктом 254.4 статті 254 Кодексу.

Платники Рентної плати обчислюють суму Рентної плати виходячи з виду радіозв’язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот по кожному регіону окремо (п.п.254.5.2 п.254.5 ст.254 Кодексу).

Звертаємо увагу, що для ширини смуги радіочастот до 30 МГц (15х2) у кожному регіоні окремо, що належать окремому платнику Рентної плати – користувачу радіочастотного ресурсу, застосовується понижувальний коефіцієнт 0,75 (п.254.4 ст.254 Кодексу).

Щодо оподаткування ПДВ операцій з відступлення аграрної розписки

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Державною фіскальною службою України у листі від 06.10.2016 №32818/7/99-99-15-03-02-15 «Про особливості оподаткування ПДВ операцій, пов’язаних з обігом аграрних розписок» (далі – лист ДФС №32818) надано роз’яснення щодо порядку оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ) операцій платників податку, пов’язаних з обігом аграрних розписок.

Зокрема, у листі зазначено, що операції з обігу (видачі, передачі, відступлення, повернення з відміткою про виконання і тощо) аграрних розписок не є об’єктом оподаткування ПДВ.

Також розглянуто:

- загальні правила оподаткування операцій з постачання товарів/послуг під забезпечення боргових зобов’язань покупця аграрною розпискою;

- порядок оподаткування послуг кредитора за аграрною розпискою по дорощенню та збору врожаю заставленої сільськогосподарської продукції;

- особливості оподаткування ПДВ операцій з відступлення аграрної розписки.

Лист №32818 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

https://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/69924.html

До уваги платників податків: оновлено довідники податкових пільг!

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) ДФС затверджені станом на 01.10.2016:

- Довідник №80/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;

- Довідник №80/2 інших податкових пільг.

У зазначених Довідниках надано перелік пільг із зазначенням їх кодів та термінів дії з податку на прибуток підприємств; податку на додану вартість; з плати за землю; з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; з акцизного податку з вироблених в Україні та з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції); з місцевих податків та зборів; з державного мита.

Дані цих Довідників використовуються платниками під час заповнення Звіту про суми податкових пільг, форма якого затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1233 «Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг».

Довідники пільг розміщені на сайті ДФС за посиланням:

https://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html

Об’єкти спадщини для оподаткування податком на доходи фізичних осіб

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що оподаткування доходу, отриманого платником податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) у результаті прийняття ним у спадщину коштів, майна, майнових чи немайнових прав, регламентується статтею 174 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс).

Так, пунктом 174.1 статті 174 Кодексу визначено, що об’єкти спадщини платника ПДФО поділяються з метою оподаткування на:

а) об’єкт нерухомості;

б) об’єкт рухомого майна, зокрема:

- предмет антикваріату або витвір мистецтва;

- природне дорогоцінне каміння чи дорогоцінний метал, прикраса з використанням дорогоцінних металів та/або природного дорогоцінного каміння;

- будь-який транспортний засіб та приладдя до нього;

- інші види рухомого майна;

в) об’єкт комерційної власності, а саме: цінні папери (крім депозитного (ощадного), іпотечного сертифіката), корпоративне право, власність на об’єкт бізнесу як такий, тобто власність на цілісний майновий комплекс, інтелектуальна (промислова) власність або право на отримання доходу від неї, майнові та немайнові права;

г) сума страхового відшкодування (страхових виплат) за страховими договорами, а також сума, що зберігається відповідно на пенсійному депозитному рахунку, накопичувальному пенсійному рахунку, індивідуальному пенсійному рахунку спадкодавця – учасника накопичувальної системи пенсійного забезпечення;

ґ) готівка або кошти, що зберігаються на рахунках спадкодавця, відкритих у банківських і небанківських фінансових установах, у тому числі депозитні (ощадні), іпотечні сертифікати, сертифікати фонду операцій з нерухомістю.

Про визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, розташовані за межами населених пунктів,

нормативну грошову оцінку яких не проведено

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.

Договірні відносини регулюються Земельним та Цивільним кодексами України, Законом України від 06.10.1998 №161-XIV «Про оренду землі» (далі – Закон № 161), іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Відповідно до пункту 288.4 статті 288 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди у відсотках до нормативної грошової оцінки у межах, визначених пунктом 288.5 статті 288 Кодексу.

Типовим договором оренди землі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 №220 «Про затвердження Типового договору оренди землі», встановлено, що у договорі оренди зазначається розмір орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (у відсотках нормативної грошової оцінки земельної ділянки) та нормативна грошова оцінка.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг із технічної документації з нормативної грошової оцінку земель, який відповідно до статті 23 Закону України від 11.12.2003 №1378-IV «Про оцінку земель» видається відповідним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (Держгеокадастр).

Отже, для визначення податкового зобов’язання з орендної плати за земельну ділянку державної або комунальної власності, яка розташована за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку якої не проведено, платнику необхідно звернутися до відповідного територіального органу Держгеокадастру для проведення нормативної грошової оцінки такої земельної ділянки.

Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 112.03 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».


Прес-служба СМР - 27.10.2016.