Протягом січня-квітня поточного року до зведеного бюджету зібрано 172,9 млрд. гривень
За оперативними даними у січні-квітні 2015 року до зведеного бюджету зібрано 172,9 млрд. грн., що на 43,7 млрд. грн., або на 33,9 відс. перевищує відповідний період минулого року. До державного бюджету забезпечено 144,1 млрд. грн., до місцевих бюджетів – 28,8 млрд. гривень.
Надходження (збір) до загального фонду державного бюджету склали 144,1 млрд. грн., індикативні показники Міністерства фінансів України виконано на 110,5 відс., додатково забезпечено 13,7 млрд. гривень.
У повному обсязі виконано завдання Міністерства фінансів України з податку на додану вартість із ввезених на територію Україні товарів – 107,5 відс. (+2,9 млрд. грн.), податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів – 119 відс. (+5,4 млрд. грн.), податку на прибуток підприємств – 110,3 відс. (+1,6 млрд. грн.), податку та збору на доходи фізичних осіб – 103,5 відс. (+0,4 млрд. грн.), ввізного мита – 108,4 відс. (+0,7 млрд. грн.), частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – 283,2 відс. (+0,5 млрд. грн.), збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності – 107,4 відс. (+0,1 млрд. грн.), рентної плати за користування радіочастотним ресурсом – 275,3 відс. (+0,4 млрд. грн.) тощо.
У розрізі основних платежів у січні-квітні 2015 року приріст до відповідного періоду 2014 року забезпечено з податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – на 54,2 відс. (+14,5 млрд. грн.), податку на додану вартість з вироблених на території України товарів (робіт, послуг) – на 26,5 відс. (+7,1 млрд. грн.), ввізного мита – у 3,2 раза (+6,7 млрд. грн.), акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів – у 8 разів (+6 млрд. грн.), акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – на 41 відс. (+3,1 млрд. грн.), частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – у 2,9 раза (+0,5 млрд. грн.), збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності – на 43,2 відс. (+0,4 млрд. грн.), рентної плати за користування радіочастотним ресурсом – у 2,2 раза (+0,4 млрд. грн.), рентної плати за користування надрами – на 5,3 відс. (+0,3 млрд. грн.) тощо.
З початку року платникам податків на рахунки відшкодовано 16,5 млрд. грн. податку на додану вартість.
Надходження єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування склали 55,7 млрд. гривень.
За час проведення операції «Акциз – 2015» оперативними підрозділами Державної фіскальної служби з незаконного обігу вилучено підакцизних товарів на суму 52 млн. грн. Зокрема, спирту – на 6,1 млн. грн., лікеро – горілчаних виробів – на 8,1 млн. грн., тютюнових виробів – на 37 млн. грн. та паливно – мастильних матеріалів – на 750,1 тис. грн. У Єдиному реєстрі зареєстровано 38 кримінальних проваджень за ст.. 204 ККУ (незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів).
Так, у Волинській області у зоні митного контролю митного поста «Ягодин» під час огляду вантажного автомобіля марки «Mercedes-Benz», який транзитом прямував територією України з Молдови до Польщі, оперативниками ДФС виявлено 520 тис. пачок цигарок іноземного виробництва без марок акцизного податку. Загальна вартість знахідки становила 6,2 млн. грн. На підакцизний товар накладено арешт.
Факт незаконного перевезення підакцизної продукції встановлено й на Луганщині. Під час обшуку вантажного автомобіля «MAN» виявлено та вилучено 5,6 тис. пляшок лікеро-горілчаних виробів іноземного та вітчизняного виробництв і 6,5 тис. пачок цигарок вітчизняного виробництва на суму близько 1,1 млн. грн. Продукція була прихована за безалкогольними напоями та продуктами харчування.
Крім того, оперативниками ГУ ДФС у Луганській області спільно з фахівцями відділу оперативного сектору «А» АТО Головного управління по роботі на окремих територіях у рамках кримінального провадження проведено огляд складського приміщення у селищі Станиця Луганська.
Під час огляду виявлено та вилучено 12,7 тис. пляшок лікеро-горілчаних виробів без належно оформлених документів, загальною орієнтовною вартістю 596 тис. грн.
Нагадаємо, що спецоперація з припинення незаконного виробництва та розповсюдження підакцизної продукції «Акциз – 2015» стартувала 10 квітня 2015 року. ДФС звертається до усіх громадян з проханням повідомляти про виявлені факти незаконного виготовлення чи реалізації підакцизних товарів на сервіс «Пульс» за тел.: (044) 284 00 07.
Оперативними підрозділами ГУ ДФС у Чернігівській області під час проведення заходів у рамках кримінального провадження припинено діяльність «конвертаційного центру», яким було проконвертовано коштів на суму понад 150 млн. грн.
Організатори центру без наміру здійснення підприємницької діяльності створили, зареєстрували та придбали корпоративні права 82 підприємств з ознаками «фіктивності».
У ході розслідування встановлено, що легальні підприємства перераховували безготівкові грошові кошти за нібито придбані товарно-матеріальні цінності, надані послуги та виконані роботи на розрахункові рахунки цих фіктивних підприємств. У подальшому шахраї – учасники центру знімали кошти з рахунків, для нібито закупівлі товарно-матеріальних цінностей з переданням їх посадовим особам реального сектору економіки. За свої послуги злочинці отримували 8-10 відс. від проконвертованої суми .
За попередніми результатами слідства встановлені підприємства - вигодонабувачі, серед яких є найкрупніші підприємства на ринку роздрібної торгівлі України. На рахунки «фіктивних» підприємств із залишком коштів у сумі 1,5 млн. гривень накладено арешт. Триває слідство.
5 травня 2015 року Міністр фінансів України Наталія Яресько представила колективу ДФС нових керівників служби. Згідно з розпорядженням КМУ Державну фіскальну службу України очолив Роман Насіров. Першим заступником Голови ДФС став Сергій Білан, який куруватиме податкову міліцію, заступником Голови ДФС – Костянтин Лікарчук, який відповідатиме за митний напрям.
Під час представлення новопризначеним керівникам ДФС було окреслено основні завдання. Так, першочерговим завданням є забезпечення впровадження реальних змін у роботі ДФС, зокрема, забезпечення порядку роботи фіскальних органів та зменшення корупції. Крім того, серед завдань – оптимізація вертикалі керівництва ДФС на рівні областей та центрального апарату, залучення до роботи на цих посадах високопрофесійних кадрів, що зможуть ліквідувати корупційні схеми; збільшення надходжень до бюджету за рахунок детінізації економіки та боротьби з «податковими ямами», а також за рахунок боротьби з контрабандою.
У свою чергу, Голова ДФС Роман Насіров зазначив, що фіскальна служба починає працювати плідно і по-новому – чесно, відкрито та відверто.
«У нас є два, три, максимум чотири місяці, щоб зробити зміни, і нам треба починати їх робити вже сьогодні. Нам потрібно зробити реальну податкову реформу. Це не тільки зміни у Податковому та Митному кодексах, а, що найважливіше, – зміни у функціонуванні структури, зміни ментальності. Потрібно виховати у платників податків, чи то юридичних, чи фізичних осіб – підприємців, культуру сплати податків», - наголосив Роман Насіров.
За його словами, найближчі три місяці є вирішальними як для фіскальної служби, так і для держави в цілому.
Сергій Білан та Костянтин Лікарчук серед пріоритетів визначили комплексні зміни у роботі податкової міліції та митниці, боротьбу з корупційними проявами, а також забезпечення зростання надходжень до бюджету.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 5 травня 2015 року №424-р Романа Насірова призначено Головою Державної фіскальної служби України.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 5 травня 2015 року №425-р Сергія Білана призначено першим заступником Голови Державної фіскальної служби України.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 5 травня 2015 року №426-р Костянтина Лікарчука призначено заступником Голови Державної фіскальної служби України.
Оперативними підрозділами Державної фіскальної служби встановлено факт порушення податкового законодавства, яке призвело до несплати до державного бюджету податків на суму 39,5 млн. грн.
Посадові особи київського підприємства, яке займається будівництвом залізниць i метрополітену, оформляли фінансово-господарські відносини з купівлі-продажу будівельних матеріалів із підприємствами, що мають ознаки «фіктивності». Триває слідство.
Центральним офісом з обслуговування великих платників у м. Львові встановлено факт порушення податкового законодавства, яке призвело до несплати податків на суму 9 млн. грн.
Посадові особи львівського підприємства, яке здійснює діяльність на ринку розподілення електроенергії, документально, без фактичного проведення, провели операції з отримання послуг з обслуговування електрогосподарства від підприємств, які мають «ризиковий» статус.
За даним фактом зареєстровано кримінальне провадження про ухилення від сплати податків. Триває слідство.
За перший квартал 2015 року митницями ДФС заведено 4224 справи про порушення митних правил на суму 286,6 млн. грн. Тимчасово вилучено предмети правопорушень на суму понад 143,8 млн. грн. по 2134 справах.
У цей період зафіксовано 909 випадків переміщення через митний кордон України продовольчих товарів з порушенням митного законодавства на суму понад 23,8 млн. грн.
Порушення митного законодавства виявлено у 671 випадку під час переміщення промислових товарів на суму 61,6 млн. грн., при переміщенні через митний кордон України валюти – у 196 випадках на суму понад 43,7 млн. грн., при переміщенні транспортних засобів – у 71 випадку на суму майже 14,7 млн. гривень.
Також митницями ДФС розглянуто 1318 справ про порушення митних правил та застосовано адміністративне стягнення у вигляді штрафу на суму майже 21,6 млн. грн.
Протягом І кварталу 2015 року на розгляд до суду митницями ДФС передано 2176 справ про порушення митних правил на суму 292,2 млн. гривень.
За результатами розгляду справ судом прийнято рішення про конфіскацію безпосередніх предметів правопорушень на суму 99,6 млн. грн. та накладено штрафів на суму майже 60 млн. гривень.
Муніципальна комісія з розвитку туризму Пекіна погоджує схему повернення податку на додану вартість іноземним туристам. Нові правила набудуть чинності вже цього року, повідомляє Сіньхуа.
Таким чином влада планує збільшити споживання товарів в китайській столиці і підвищити її туристичну привабливість. ПДВ зможуть повернути усі туристи з-за кордону, а також резиденти Гонконгу, Макао і Тайвань, що приїжджають в КНР менш ніж на 183 дні.
Сума повернення податків складе 11% від вартості товарів, але для цього необхідно дотриматися ряду умов : товари мають бути придбані у магазинах, на які поширюється ця послуга; мінімальна вартість купівлі - від 500 юанів ($82) на людину в одному магазині протягом одного дня. Експериментальна схема повернення ПДВ туристам була введена в 2011 році у південній провінції Хайнань.
У Норвегії вже зареєстрований електромобіль номер 50.000, і сталося це на два роки раніше, ніж планувалося.
Завдяки щедрим пільгам - нульовому податку з продажів, безкоштовній парковці, безкоштовній зарядці, праву проїзду по смугах для громадського транспорту - у Норвегії досягли мети довести парк електромобілів до 50.000 штук на два роки раніше.
Тільки у березні майже 25% усіх машин, що продаються у Норвегії, припало на електромобілі. Крім того, майже 10% ринку зайняли гібриди, повідомляє Dinside.
Завдяки такій кількості електромобілів норвезький ринок досяг рекордно низької норми викиду CO₂ у проданих на первинному ринку машин, всього 93 г/км проти 127 г/км у нових машин в Європі в 2014 році.
Для Норвегії, країни з населенням трохи більше п`яти мільйонів, 50.000 електромобілів на ходу - значне досягнення. Але пакет пільг, який покликаний стимулювати купівлю електромобіля, обходиться норвезькій державі в «круглу» суму. Як повідомляє NRK з посиланням на міністра фінансів Сив Йенсен, країна втрачає 3-4 мільярди норвезьких крон (355-474 млн. євро) щорічних податкових надходжень.
Уряд Норвегії оголосив про намір переглянути пільги для власників електромобілів до представлення переглянутого держбюджету, наміченого на середину травня. Це може означати, що пільги відмінять повністю або частково вже в 2016 році, пише газета "Dagens Nyheter".
В зв`язку з внесеними змінами до Податкового кодексу України починаючи з першого звітного періоду 2015 року (січень, І квартал) формування податкового кредиту у платників ПДВ відбувається на підставі електронних податкових наклад- них та обмежених випадках готівкових розрахунків/ документів (п.198.6 ст. 198 Кодексу) і податкових накладних, які складені постачальником товарів/ послуг у січні 2015 року.
Податкові накладні, складені з 1 січня 2015 року та своєчасно зареєстровані в ЄРПН, включаються до складу податкового кредиту того звітного періоду, на який припадає дата їх складання (п.198.3 ст.198 Кодексу).
Податкові накладні, складені з 1 січня 2015 року, зареєстровані в ЄРПН з порушенням терміну їх реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому податкову накладну зареєстровано в ЄРПН, але не більше ніж 180 календарних днів з дати їх складання.
З урахуванням змін, внесених до пункту 198.6 статті 198 розділу V Кодексу, з 1 січня 2015 року втратила чинність норма щодо збереження права на включення до податкового кредиту суми ПДВ на підставі отриманих податкових накладних протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.
Платники, які не включили податкові накладні, складені до 1 січня 2015 року, до складу податкового кредиту відповідних періодів, можуть реалізувати своє право на формування податкового кредиту виключно шляхом подання уточнюючих розрахунків за відповідні звітні періоди, з урахуванням вимог пункту 198.2 статті 198 розділу V Кодексу.
Таким чином, до складу податкового кредиту декларації з ПДВ за січень п. р. платник не має права включити суми ПДВ по податкових накладних минулих періодів.
Приклади виправлення показників січня 2015 року:
Якщо платником податку податковий кредит січня 2015 року сформовано за рахунок податкових накладних минулих звітних періодів (наприклад: вересня 2014 року у сумі ПДВ 20 000 грн.) приведення у відповідність показників січня п.р. із позитивним значенням декларування ПДВ відбувається двома способами:
- самостійно платником;
- за результатами перевірки контролюючого органу.
У разі самостійного виправлення показників шляхом подання уточнюючого розрахунку за січень п.р. (ст. 50 Кодексу):
платник сплачує ПДВ всього 20 600 грн., з якої
- сума недоплати - 20 000 грн.
- штраф у розмірі 3 відсотки - 20 000 *3% = 600 грн.
У разі перевірки контролюючого органу:
платник сплачує ПДВ всього 25 000 грн., з якої
- донараховану суму ПДВ - 20 000 грн.
- штраф у розмірі 25 відсотків - 20 000 грн. *25% = 5000 грн.
Таким чином, оптимальний варіант збереження обігових коштів платника – самостійне виправлення помилки.
Питання 1. Чи відноситься пиво до алкогольних напоїв?
Відповідь. Відповідно до змін Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” з 1 липня 2015 року - пиво буде відноситись до алкогольних напоїв.
Питання 2. Чи необхідно отримувати ліцензію на роздрібну торгівлю пивом?
Відповідь. Так, з 1 липня 2015 року суб`єктам господарювання які здійснюють торгівлю пивом необхідно отримати ліцензію на право торгівлі алкогольними напоями.
Питання 3. До якого територіального органу Державної фіскальної служби подається декларація акцизного податку: за місцем здійснення торгівельної діяльності чи за місцем проживання суб`єкта господарювання?
Відповідь. Декларація акцизного податку подається до територіальних підрозділів Державної фіскальної служби за місцем здійснення торгівельної діяльності.
Питання 4. Скільки необхідно сплачувати акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів?
Відповідь. Акцизний податок сплачується у розмірі 5% від суми реалізованих підакцизних товарів.
Питання 5. Хто здійснює контроль за оподаткуванням підакцизних товарів?
Відповідь. Контроль за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів здійснюється Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області та його територіальними підрозділами у межах повноважень.
Питання 6. Куди необхідно подавати заяву для отримання ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями?
Відповідь. Заява на отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами подається до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області або до Центру обслуговування платників за місцем торгівлі суб`єкта господарювання уповноваженою особою заявника або надсилається рекомендованим листом.
Державною фіскальною службою області за cічень - квітень 2015 року до бюджетів усіх рівнів (з урахуванням єдиного соціального внеску) мобілізовано 23 мільярди 928,4 мільйонів гривень.
До державного бюджету протягом січня - квітня поточного року мобілізовано 14 мільярдів 71,6 мільйонів гривень, що у порівнянні з аналогічним періодом 2014 року більше на 6 мільярдів 159,7 мільйонів гривень, або на 77,9 відсотків.
До місцевих бюджетів надійшло 3 мільярда 690 мільйонів гривень, що на 668,9 мільйонів гривень або на 22,1 відсотків більше аналогічного періоду 2014 року.
Єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за протягом звітного періоду надійшло 6 мільярдів 166,9 мільйонів гривень, що на 364,6 мільйонів гривень більше минулого року.
Дніпропетровська ОДПІ нагадує, Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі - Закон №71) внесено зміни до Податкового кодексу України (далі - Кодекс) і, зокрема, Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон №265).
Метою змін до Кодексу та Закону №265 є вдосконалення механізму їх застосування та запобігання можливим порушенням з боку суб`єктів господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки за товари (послуги).
Основною зміною є те, що відповідно до пункту 296.10 Кодексу платники єдиного податку другої і третьої (фізичні особи-підприємці) груп при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку першої групи не застосовують реєстратори розрахункових операцій (далі - РРО).
У всіх інших випадках платники єдиного податку фізичні особи-підприємці другої і третьої груп зобов`язані застосовувати РРО. При цьому зазначені зміни, відповідно до Прикінцевих положень Закону №71 вступають в силу:
для платників єдиного податку третьої групи – з 1 липня 2015 року
для платників єдиного податку другої групи – з 1 січня 2016 року
Для виконання вимог чинного законодавства рекомендуємо платникам єдиного податку фізичним особам-підприємцям другої і третьої груп (окрім визначених Законом винятків протягом травня - червня 2015 року зареєструвати РРО, та застосовувати його при розрахунках з покупцями при продажу товарів, наданні послуг.
Продаж та сервісне обслуговування касової техніки здійснюють Центри сервісного обслуговування РРО.
Додатково наголошуємо, що платники єдиного податку другої і третьої (фізичні особи -підприємці) груп, крім визначених у пункті 296.10 Кодексу, які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО, з дати початку застосування РРО до 1 січня 2017 року звільняються від проведення відповідно до норм цього Кодексу перевірок з питань дотримання порядку застосування РРО.
Також повідомляємо про оновлення Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, який затверджений наказом ДФС України №302 від 27.04.2015.
З 1 січня 2015 року сфера застосування РРО суттєво розширилася, і запитань стає більше. Начальником управління комунікацій Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Осиповою Манушак Валеріївною проведено телефонну «гарячу лінію» на тему: «Використання РРО».
Раніше без РРО можна було працювати фізичним особам - підприємцям, які перебували на єдиному податку.
Платники єдиного податку ІІ та ІІІ груп, які не пізніше 30.06.2015 р. почнуть застосовувати в своїй господарський діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО, з дати початку застосування РРО до 1 січня 2017 року звільняються від проведення відповідно до норм ПКУ перевірок з питань дотримання порядку застосування РРО. Практичні знання та уважність допоможуть як касиру так і суб`єкту господарювання уникнути штрафних санкцій у сфері застосування РРО. Тож, пропонуємо ознайомитися з деякими нюансами, які виникають під час роботи РРО.
Модель мого РРО нещодавно виключено з Державного реєстру РРО, що тепер робити?
Необхідно придбати новий та зареєструвати його, а на даний момент ви повинні проводити розрахункові операції з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки.
Втратила КОРО, що робити?
Використання книги обліку розрахункових операцій, зареєстрованої на господарську одиницю або на реєстратор розрахункових операцій, передбачає, зокрема, наявність книги ОРО в господарській одиниці, на яку ця книга зареєстрована, або на місці проведення розрахунків. У разі втрати розрахункової книжки суб`єкт господарювання зобов`язаний повідомити орган доходів і зборів за місцем реєстрації книги ОРО не пізніше двох робочих днів з дня втрати.
Скасування книги ОРО на РРО здійснюється, зокрема, за заявою суб`єкта господарювання у разі викрадення, втрати, непридатності для користування тощо. Заяву про скасування книги ОРО суб`єкт господарювання подає до органу доходів і зборів за місцем реєстрації книги ОРО не пізніше двох робочих днів з дня виникнення підстави для скасування. У разі викрадення книги ОРО суб`єкт господарювання разом із заявою про скасування книги ОРО надає до органу доходів і зборів копію відповідного документа органу внутрішніх справ.
У разі скасування реєстрації книги ОРО на господарську одиницю посадова особа органу доходів і зборів здійснює запис на титульній сторінці книги ОРО (у разі її наявності) щодо скасування реєстрації, який засвідчує підписом та печаткою органу доходів і зборів.
Який порядок роздрукування Z-звіту, якщо тривалість зміни (робочого дня) суб`єкта господарювання 24 години?
Якщо суб`єкт господарювання працює цілодобово, то фіскальний звітний чек (Z-звіт) повинен роздруковуватися кожного дня по закінченні робочої зміни, але не пізніше 24 години цього дня.
Як правильно вести журнал використання РРО?
Журнал використання реєстратора розрахункових операцій слід вести в такому порядку:
- на початку використання журналу на титульній сторінці зазначати дату, на сторінках 3 - 4 записати повний перелік осіб, які мають право доступу до РРО;
- підклеювати на відповідних сторінках усі Z-звіти у день їх друкування;
- обліковувати в розділі 2 журналу перевірки з питань порядку проведення розрахунків при здійсненні валютних операцій, при цьому посадова особа контролюючого органу заповнює графи 1-4 на початку проведення перевірки, графи 5 - 6 - наприкінці перевірки, а графу 7 заповнює наприкінці перевірки особа, у присутності якої проводилася перевірка;
- обліковувати ремонти та технічне обслуговування в розділі 3 журналу, при цьому графи 1-2 заповнює касир обмінного пункту безпосередньо після виходу РРО з ладу, графи 3-5 - представник центру сервісного обслуговування (у разі проведення ремонту чи технічного обслуговування) після відновлення використання РРО до початку реєстрації першої розрахункової операції; графи 6-7-касир обмінного пункту після виконання Z-звіту;
- обліковувати в розділі 3 журналу відключення електроенергії, при цьому всі графи заповнює касир обмінного пункту;
- після використання всіх сторінок у будь-якому розділі закінчувати використання журналу, зазначаючи на титульній сторінці відповідну дату.
Чи зобов`язані СГ щоденно друкувати на РРО фіскальні звітні чеки та забезпечувати їх зберігання в книгах обліку?
Так. Суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.
(п.9 ст.3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг»).
Чи потрібно якісь документи зберігати суб`єкту господарювання при використанні РРО?
Обов`язково. Суб`єкти господарювання зобов`язані:
- зберігати в господарській одиниці останню використану та поточну розрахункову книжку, що використовується на період виходу з ладу РРО, здійснення його ремонту або у разі тимчасового, але не більше 72 годин, відключення електроенергії;
- у кінці робочого дня (зміни) друкувати на реєстраторі розрахункових операцій (далі – РРО) (за винятком автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій;
- забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня;
- друкувати X-звіти, Z-звіти та інші документи, що передбачені документацією на РРО, відповідно до законодавства;
- зберігати на місці проведення розрахунків реєстраційне посвідчення та останню довідку про опломбування РРО або їх копії.
Чи обов`язково при реалізації товарів чи наданні послуг використовувати цінники?
Відповідно до п.8 ст.3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані реалізовувати товари (надавати послуги) за умови наявності цінника на товар (меню, прейскуранта, тарифу на послугу, що надається) у грошовій одиниці України.
Я не зберігав фіскальні звітні чеки, наскільки це важливо?
У разі невиконання щоденного роздрукування декількох фіскальних звітних чеків до суб`єктів господарювання буде застосовано фінансова санкція лише за один нероздрукований чек.
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області, звертає увагу державних установ, організацій, підприємств, інших юридичних осіб публічного права, що до частини 9 статті 12 Закону України N3206-VI від 7 квітня 2011 року «Про засади запобігання і протидії корупції» (далі – Закон №3206), внесені зміни, які набрали чинності з 01.01.2015.
Положення частини 9 статті 12 Закону №3206, становлюють, що для здійснення перевірки достовірності зазначених у декларації за минулий рік відомостей, державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування, інша юридична особа публічного права протягом десяти днів з дня одержання декларації від суб`єкта декларування надсилає її копію центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Перевірка достовірності зазначених у декларації відомостей здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, у порядку, визначеному цим органом, який, відповідно до положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 №375, затверджується наказом Міністерства фінансів України.
Порядок здійснення перевірки достовірності відомостей, зазначених у декларації про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 13 березня 2015 року №333, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15 квітня 2015 року за N418/26863 (далі – Порядок).
Пунктом 5 Порядку визначено, що перевірки проводяться апаратом Державної фіскальної служби України, а також її територіальними органами (державними податковими інспекціями) за місцем проживання (реєстрації, податковою адресою) суб`єкта декларування.
Відповідно підпункту 1 пункту 5 Порядку, перевірки отриманих копій декларацій проводяться апаратом Державної фіскальної служби України щодо посадових осіб вищого ешелону влади, а згідно підпункту 2 пункту 5 Порядку територіальними органами (державними податковими інспекціями) інших суб`єктів декларування за місцем їх проживання (реєстрації, податковою адресою).
Окремо звертаємо увагу, що проведення такого виду перевірок на рівні ГУ ДФС у Дніпропетровській області (обласному рівні) законодавством не передбачено, тому копії декларацій слід надсилати до відповідних державних податкових інспекцій за місцем реєстрації проживання суб`єктів декларування, тобто за їх податковою адресою.
У першому кварталі поточного року власники та орендарі земельних ділянок Дніпропетровської області поповнили місцеві бюджети майже на 541 млн. грн. А це на 88,5 млн. грн., або на 19,5% більше, ніж за січень – березень 2014 року.
При цьому 508,2 млн. грн. сплачено юридичними особами і 32,8 млн. грн. – фізичними особами. Фактичні показники І кварталу минулого року перевищено юридичними особами на 85,9 млн. грн., фізичними особами – на 2,6 млн. грн.
Нагадаємо, плата за землю включає в себе два види обов`язкових платежів – земельний податок та орендну плату. Перший повинні сплачувати власники землі та землекористувачі, другу – орендарі земельних ділянок, як фізичні, так і юридичні особи.
За три місяці поточного року місцева казна Дніпропетровської області поповнилася на 11,7 млн. грн. від плати за ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями і тютюновими вироба- ми, з яких 10,7 млн. грн. від ліцензування роздрібної торгівлі.
Наразі, роздрібний ринок Дніпропетровської області складають 5025 суб`єктів господарювання, що мають 9850 діючих ліцензій, з яких: 4883 ліцензії на алкоголь та 4967 - на тютюн.
В той же час, з початку 2015 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області призупинено дію 341 ліцензії за несвоєчасну сплату чергового платежу, анульовано 312 ліцензій, з яких 8 - за порушення законодавства в частини продажу алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.
Згідно Закону України "Про запобігання корупції" Державна фіскальна служба України розпочинає перевірку податко- вих декларацій державних службовців. Про це на прес-конференції для ЗМІ повідомив радник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровькій області Ігор Ломако. «Ці декларації про доходи державні службовці заповнювали щорічно, і вони залишалися у відділах кадрів. Але, починаючи з 2015 року декларації про доходи за минулий рік держслужбовців перевірятимуться державними податковими інспекціями за місцем проживання» - пояснив зміст змін Ігор Ломако.
Загалом, крім декларацій про доходи держслужбовців, на сьогодні органами фіскальної служби України ведуться перевірки декларацій про прибутки осіб, які претендують на державні посади та декларації, що подаються, відповідно Закону України "Про очищення влади". В цю категорію входять не лише держані службовці, але і представники місцевого самоврядування. «Фахівці податковї служби розглядають такі зміни у законодавстві, як обов`язковий крок до загального декларування. Планується розробити графік перевірок декларацій про доходи, яких близько сорока тисяч та до кінця року перевірити декларації усіх осіб, які підпадають під дію цього закону» - зазначив Ігор Ломако.
Радник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Ігор Ломако наголосивши, що перевірку декларацій будуть проводити податкові інспекції за місцем проживання фізичної особи запевнив, що ця робота буде вестись неупереджено і професійно.
Дніпропетровська ОДПІ нагадує, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами здійснюється на підставі дозволів. Строк їх дії залежить від групи, до якої належить об`єкт суб`єкта господарювання. Зокрема, строк дії дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до першої групи, — сім років, об`єкт якого належить до другої групи, — десять років, об`єкт якого належить до третьої групи, — необмежений.
Дніпропетровська ОДПІ наголошує на необхідності придбання платниками єдиного податку РРО. Згідно змін до Податкового кодексу платники єдиного податку другої групи з 1 січня 2016 року, а єдинники третьої групи – з 1 липня 2015 року при здійсненні готівкових розрахунків в обов`язковому порядку повинні використовувати реєстратори розрахункових операцій.
РРО не застосовують платники єдиного податку першої групи, а також другої – третьої груп, якщо вони здійснюють торгівлю на ринках або продають товари через засоби пересувної торгівлі.
Суб`єкти господарювання які вроздріб реалізують підакцизні товари повинні врахувати, що у чеку РРО обов`язково повинна відображатися сума на роздрібну продажу підакцизних товарів.
Звертаємо увагу суб`єктів господарювання, що з 27.04.2015 р. набрав чинності наказ ДФС України, яким затверджено в новій редакції Державний реєстр РРО. Контрольно-касові апарати, які реалізуються на вторинному ринку обов`язково повинні пройти технічне обслуговування у сервісних центрах, адже по перше строк роботи апарата РРО обмежується семи роками експлуатації.
Дніпропетровська ОДПІ про антикорупційний сервіс «Пульс»
Одним із сервісів ДФС України є антикорупційний сервіс «Пульс». Це гаряча телефонна лінія, на яку надходять звернення від платників податків та громадян. Робота сервісу спрямована на ліквідацію перешкод, що заважають платникам здійснювати підприємницьку діяльність, усунення труднощів у спілкуванні із посадовими особами органів фіскальної служби та формування у громадян об`єктивної оцінки щодо її діяльності.
За січень-квітень 2015 року на сервіс «Пульс» від платників податків надійшло 7 звернень на дії працівників Дніпропетровської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області. За цей період звернулися представники юридичних осіб (5) та фізичні особи-підприємці (2), які знаходяться на податковому обліку в Дніпропетровській ОДПІ (4) та Синельниківському відділенні ОДПІ (3) з питань: звітності та реєстрації накладних – 5; роботи органу ДФС – 1; реєстрації платником єдиного податку – 1. На повторний розгляд звернення не повертались. Всі звернення розглянуто у встановлений термін, заявників повідомлено про результати розгляду.
У разі звернення на сервіс бажано назвати своє прізвище, ім`я, по батькові (назву суб`єкта господарювання та посаду), місце проживання (адресу юридичної особи) та обов`язково зазначити назву органу фіскальної служби, з яким пов`язана подія, дату події, прізвище, ім`я, по батькові працівника органу фіскальної служби в роботі якого вбачаються протиправні або корупційні дії та суть проблеми, яка спонукала цьому зверненню.
Працівник сервісу «Пульс» повідомляє заявника про результати розгляду його звернення в режимі call-back протягом 1-3 робочих днів. У тому випадку, якщо інформація потребує додаткового вивчення, загальний термін опрацювання інформації подовжується до 15 календарних днів.
Нагадаємо, що за допомогою сервісу «Пульс» можна поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників органів фіскальної служби, оперативно вирішити суперечливі питання, які виникають у сфері адміністрування податків та зборів. Телефонний номер цілодобової лінії сервісу «Пульс» (044) 284-00-07.
Які реквізити слід зазначати у полях платіжного доручення на поповнення рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ
Дніпропетровська ОДПІ повіомляє, відповідно до п. 2 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 «Деякі питання електронного адміністрування податку па додану вартість» електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який платником перераховуються кошти з власного поточного рахунку в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, а також у сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов`язань з цього податку.
Рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ відкриваються платникам автоматично. Для їх відкриття центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає банку, в якому відкриваються ці рахунки, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, код ЄДРПОУ та індивідуальний податковий номер платника.
Платіжне доручення оформляється платником за формою, наведеною в додатку 2 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженій Постановою Національного банку України № 22 від 21.01.2004 із змінами (далі - Інструкція № 22).
Реквізити у полях платіжного доручення на поповнення рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ заповняються згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, що викладені в додатку 8 до Інструкції № 22.
Право на податкову знижку за навчання у декількох навчальних закладах або за кордоном
Платник податків, який бажає скористатися правом на податкову знижку повинен надати декларацію про майновий стан та доходи.
Податковою знижкою для фізичних осіб, які не є суб`єктами господарювання, вважається сума витрат платника податку – резидента у зв`язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів (фізичних або юридичних осіб) протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного доходу, що оподатковується, отриманого за результатами такого звітного року.
До витрат, дозволених у включення до податкову знижку відноситься, зокрема, сума коштів, сплачених за навчання закладам середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім`ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати.
Слід зазначити, що податкова знижка застосовується виключно до доходу, отриманого платником податку у вигляді заробітної плати.
Таким чином, платник податків, який навчається у декількох навчальних закладах України, при виконанні всіх вимог, передбачених Податковим кодексом , має право скористатися податковою знижкою на навчання. А платники, які навчаються за кордоном, право на податкову знижку в частині витрат у вигляді суми грошових коштів , сплачених на користь закордонних учбових закладів, не мають.
Звертаємо увагу, що до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними чеками, копіями договорів. У зазначених документах обов`язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні роки не переноситься.
Розрахунок суми акцизного податку та податку на додану вартість з роздрібного продажу нафтопродуктів
Базою оподаткування акцизного податку є вартість (з податком на додану вартість) підакцизних товарів, що реалізовані суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі (пп.214.1.4 ПКУ).
Для підакцизних товарів, реалізованих суб`єктами господарювання шляхом роздрібної торгівлі, ставки податку встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради у відсотках від вартості (з податком на додану вартість) у розмірі 5 відсотків (пп. 215.3.10 ПКУ). А у разі неприйняття такого рішення цей податок справляється із застосуванням мінімальних ставок.
Отже, незалежно від наявності прийнятих місцевими радами рішень, Податковим кодексом передбачена єдина ставка податку - 5 відсотків.
Сума податкового зобов`язання з акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (ПЗа) становитиме:
ПЗа = ФРЦ: 105 х 5, де
ФРЦ - фактична роздрібна ціна, за якою реалізують нафтопродукти.
Сума податкового зобов`язання з податку на додану вартість (ПЗпдв) складатиме:
ПЗпдв = (ФРЦ - Пза): 120 х 20.
Таке роз`яснення надано листом ДФС України від 18.03.2015 року №9132/7/99-99-19-03-03-17 «Щодо практичного застосування положень Кодексу».
Підприємства сфери послуг повинні застосовувати РРО
Відповідно до змін, внесених до пункту 1 статті 9 Закону України від 06.07.1995 р. №265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", підприємства, установи і організації усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, обов`язково застосовують РРО.
У зв`язку з викладеним розширюється сфера застосування РРО підприємствами, які надають послуги (перукарні, салони краси, спортивні клуби, хімчистки, сервісні центри з ремонту побутової техніки тощо), що також сприятиме захисту прав споживачів у разі отримання недоброякісних послуг і створить можливість звернення до судових органів для захисту прав, унеможливить обіг контрафактних і контрабандних товарів та забезпечить належний контроль обігу готівки.
Таким чином, підприємства сфери послуг при проведенні розрахунків мають застосовувати РРО на загальних підставах.
Переваги електронних перевірок суб`єктів господарювання
Дніпропетровська ОДПІ повідомляє, що з 01.01.2014 вступила в дію норма Податкового кодексу України, якою передбачено проведення електронних перевірок суб`єктів господарювання.
Така можливість надана наступним платникам податків:
з 01.01.2014, які застосовують спрощену систему оподаткування,
з 01.01.2015 — суб`єкти мікро-, малого та середнього бізнесу,
з 01.01.2016 — всі інші платники податків.
Для цього платник податків повинен подати заяву до територіального органу ДФС, в якому він перебуває на обліку. Крім того, разом із Заявою платник податків подає в електронній формі документи, які відповідно до Податкового кодексу України пов`язані з обчисленням та сплатою податків і зборів, з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб та у форматі, встановленому відповідно до пункту 85.2 статті 85 Податкового кодексу України.
Слід відзначити такі переваги електронної перевірки:
- дистанційне обслуговування платників податків;
- мінімізація впливу людського фактора;
- підвищення якості проведення перевірки;
- зменшення терміну проведення перевірки;
- впевненість у правильності та повноті оподаткування здійснених фінансово-господарських операцій;
- зниження адміністративного навантаження на платника податків.
Про сплату податків (транспортний податок; податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; плата за землю)
Декларування доходів, сплата податкових зобов`язань – це необхідна складова цивілізованих відносин між державою та її громадянами. Сплата податків у цілому світі є питанням престижності та честі. Тому декларувати податкові зобов`язання та повною мірою сплачувати їх вкрай необхідно, бо змінити життя людей на краще можливо лише маючи стабільний і наповнений бюджет.
Місцеві податки мають велике значення для розвитку регіону: внутрішня інфраструктура, місцеві пам`ятки, дороги – їхній стан прямо пропорційно залежить від наповнення місцевої казни. Основним бюджетоутворюючим місцевим податком, який лишається в казні регіону є податок на майно. Він включає в себе: транспортний податок, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та плату за землю.
З метою поліпшення економічно-соціального розвитку Дніпропетровського регіону ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертається до кожного громадянина з проханням свідомо виконувати свій конституційний обов`язок – добровільно сплачувати податкові зобов`язання. Завітавши до територіального органу ДФС за місцем реєстрації лише один раз ви можете отримати податкові консультації стосовно правильності нарахування податкових зобов`язань по всіх податках і зборах. Територіальні органи ДФС чекають на вас.
Шановні мешканці Дніпропетровщини, звертаємо вашу увагу на те, що згідно змін до Податкового кодексу України з 01.01.2015 року транспортний податок для громадян застосовується вперше. В зв`язку з цим ГУ ДФС у Дніпропетровській області рекомендує власникам легкових автомобілів, що зареєстровані (використовуються) до 5 років і мають об`єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см. не чекати вручення повідомлення-рішення територіальними органами ДФС, а добровільно до 1 липня завітати до інспекції для звірки даних податкового зобов`язання з транспортного податку.
Громадян, які мають право власності або право користування земельною ділянкою також запрошуємо до 1 липня відвідати територіальні органи ДФС, адже земельний податок – вагомий бюджетоутворюючий місцевий податок, який лишається в розпорядженні громади, використовується як джерело для фінансування заходів, направлених на раціональне використання та охорону земель, підвищення родючості ґрунтів, відшкодування витрат власників землі і землекористувачів, пов`язаних з господарюванням на землях гіршої якості, на ведення земельного кадастру, здійснення землеустрою та моніторингу земель, розвиток інфраструктури населених пунктів тощо.
ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертається до платників орендної плати та плати за землю з проханням належного виконання обов`язку зі сплати за землю та орендної плати за користування земельними ділянками державної та комунальної форми власності і нагадуємо, що сума орендної плати, що виплачується за договором оренди рухомого (нерухомого) майна підлягає оподаткуванню військовим збором на загальних підставах за ставкою 1,5%.
В зв`язку з численним змінами в податковому законодавстві стосовно оподаткування об`єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб радимо громадянам завітати до ЦОП за місцем реєстрації, для звірки даних та вірного нарахування (правильного визначення) податкового зобов`язання. Фізичні особи в 2015 році будуть cплачувати податок на нерухомість за 2014 р. за ставками, які діяли в 2014 році протягом 60 календарних днів з дня отримання повідомлення рішення від органу ГФС, а саме 1% для квартир, житлова площа яких не перевищує 240 кв. м і будинків, площею не більше 500 кв. м, і 2,7% для квартир з житловою площею понад 240 кв. м і будинків більше 500 кв. м., для різних видів житла 1% від мінімальної заробітної плати за 1 кв. м, сумарна житлова площа якого не перевищує 740 кв. м, і в розмірі 2,7% при перевищенні 740 кв. м.
Пільги зі сплати податку на нерухомість надаються власникам нерухомості, якщо сумарна площа житла не перевищує: для квартир - 120 кв. м, будинків - 250 кв. м, квартир і будинків - 370 кв. м. Застосування пільги обчислюється в 1 кварталі 2014 з розрахунку житлової площі, 2,3 і 4 квартали 2014 року - загальною.
Шановні громадяни, отримайте податкове повідомлення-рішення по сплаті місцевих податків і зборів до 1 липня 2015 року прямо в територіальному органі ДФС! Це стане вагомим внеском у співфінансування бюджетної сфери Дніпропетровщини.
Право на нарахування податкової знижки не переноситься
Дніпропетровська ОДПІ нагадує студентам про можливість до 31 грудня 2015 року подати документи на отримання податкової знижки за навчання. І звертає увагу, якщо платник податку до кінця податкового року не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.
Платник податків, який навчається в декількох навчальних закладах України має право скористатися податковою знижкою на навчання. Платники податків які навчаються за кордоном права на податкову знижку в частині витрат у вигляді суми коштів, сплачених на користь закордонних закладів освіти не мають.
Розраховуємо податок на нерухоме майно
Приклад алгоритму розрахунку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки:
- у фізичної особи у власності перебуває квартира, житлова площа якої 123 м2, а загальна 220 м2, пільга зі сплати податку (120 м2), ставку податку встановлено у розмірі 1% мінімальної заробітної плати станом на 01.01.2014 р. (12,18 грн.).
- за 2014 р. сума податку розраховується:
I квартал - (123 м2 - 120 м2) 12,18 грн. / 12 міс. 3 міс. = 9,14 грн.
II - IV квартали - (220 м2 - 120 м2) 12,18 грн. / 12 міс. 9 міс. = 913,5 грн.
За 2014 р. сума податку становить 922,64 грн. (9,14 грн. + 913,5 грн.).
Фізичній особі буде надіслано податкове повідомлення-рішення про сплату податку в сумі 922,64 грн., яку необхідно сплатити протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Навчання та семінари, як додаткове благо працівника
Кошти, сплачені роботодавцем на користь вітчизняних вищих і професійно-технічних навчальних закладів за навчання фізичної особи, що не перевищують у 2015 році 1710 грн. за кожний місяць навчання у зв`язку з підвищенням кваліфікації (перепідготовкою) працівника, не включаються до складу оподатковуваного доходу такої фізичної особи (працівника) й не обкладаються ПДФО. Кошти, сплачені роботодавцем за навчання фізичної особи, прирівнюються до додаткового блага й оподатковуються за ставкою 15% (20%). У разі якщо запрошеною стороною семінару (конференції) й за умовами договору отримувачем інформаційно-консультаційних послуг є юридична особа (роботодавець), інтереси якої представляє працівник, то сума, сплачена юридичною особою (роботодавцем) за участь у семінарі (конференції), не є доходом такого працівника й об`єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб.
Якщо за умовами договору запрошеною стороною й отримувачем інформаційно-консультаційних послуг є працівник, то суму, сплачену юридичною особою (роботодавцем) за участь у семінарі (конференції) за такого працівника, слід розглядати як дохід, отриманий таким працівником у вигляді додаткового блага, який входить до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу й оподатковується за ставкою 15% (20%).
Платникам екологічного податку про дозволи
Дніпропетровська ОДПІ нагадує, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами здійснюється на підставі дозволів. Строк їх дії залежить від групи, до якої належить об`єкт суб`єкта господарювання. Зокрема, строк дії дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до першої групи, — сім років, об`єкт якого належить до другої групи, — десять років, об`єкт якого належить до третьої групи, — необмежений.
Пам`ятка для роботи бухгалтеру на 2015 рік
- Прожитковий мінімум – 1176,00 грн.
- Мінімальна зарплата – 1218,00 грн.
- Максимальний розмір доходів для нарахування ЄСВ:
- січень-листопад – 20 706,00 грн.
- грудень – 23 426,00 грн.
- Розмір податкової соціальної пільги – 609,00грн.
Фізична особа – підприємець отримує власний дохід та дохід у формі заробітної плати, чи бути податковій знижці?
Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб`єктами господарювання, - це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв`язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати.
Право на податкову знижку має фізична особа – підприємець, яка є найманою особою, виключно до доходів, одержаних протягом року у вигляді заробітної плати.
Що є базою оподаткування акцизним податком з роздрібної торгівлі тютюнових виробів
Відповідно до пп. 14.1.106 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) максимальні роздрібні ціни – ціни, встановлені на підакцизні товари (продукцію) з урахуванням усіх видів податків (зборів). Акцизний податок з реалізованих суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів не включається до максимальної роздрібної ціни.
Максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) встановлюються виробниками або імпортерами товарів (продукції) шляхом декларування таких цін у порядку, встановленому ПКУ. Продаж суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, на які встановлюються максимальні роздрібні ціни, не може здійснюватися за цінами, вищими за максимальні роздрібні ціни, збільшені на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Підпунктом 214.1.4 п. 214.1 ст. 214 ПКУ встановлено, що базою оподаткування акцизного податку є вартість (з податком на додану вартість) підакцизних товарів, що реалізовані суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі.
Таким чином, базою оподаткування акцизного податку з роздрібної торгівлі тютюнових виробів є вартість (з податком на додану вартість) таких тютюнових виробів. Слід зазначити, що роздрібна ціна тютюнових виробів не може бути більшою за максимальну роздрібну ціну таких тютюнових виробів, збільшену на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Актуальні питання-відповіді щодо відображення у Звіті з ЄВ виплат, що компенсуються з бюджету, в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період та середнього заробітку працівників
Гарантії для працівників на час виконання державних або громадських обов`язків передбачено статтею 119 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП), згідно з частиною першою якої на час виконання державних або громадських обов`язків, якщо за чинним законодавством України ці обов`язки можуть здійснюватись у робочий час, працівникам гарантується збереження місця роботи (посади) і середнього заробітку.
З 17 березня 2015 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 04 березня 2015 року № 105, якою затверджено Порядок виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період (далі – Порядок № 105).
З метою нарахування та утримання єдиного внеску, доходи, отримані працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період у вигляді сум середнього заробітку та компенсаційних виплат з бюджету у межах середнього заробітку, встановлених статтею 119 КЗпП, слід розглядати окремо, оскільки види таких доходів є різними.
Особи, призвані на військову службу за призовом під час мобілізації одночасно перебувають в трудових відносинах з підприємствами, установами та організаціями, а також перебувають на обліку в військових частинах.
Відповідно, у Звіті з єдиного внеску дані про мобілізованого працівника в таблицю 5 не вносяться, оскільки трудові відносини працівника з підприємством тривають (за мобілізованим працівником зберігаються місце роботи, посада — частина третя статті 119 КЗпП).
1. Як заповняється Звіт з єдиного внеску у разі отримання компенсації?
Враховуючи, що з березня 2015 року (місяць набрання чинності Порядком № 105) за умови подання Звітів підприємствам надаються компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку мобілізованих працівників, які звільняються від сплати єдиного внеску, то такий дохід відображається у таблиці 1 Звіту з єдиного внеску тільки у рядку 1.1 з перенесенням у рядок 1.
У таблиці 6 до Звіту з єдиного внеску інформація про таких осіб відображається з обов`язковим зазначенням реквізитів:
11 „Місяць та рік, за який проведено нарахування”;
15 „Кількість календарних днів перебування у трудових/ЦП відносинах протягом звітного місяця”;
17 „Загальна сума нарахованої заробітної плати/доходу (усього з початку звітного місяця)”.
Реквізити 18 та 19 у таблиці 6 до Звіту не заповнюються.
2. Як заповняється Звіт з єдиного внеску без отримання компенсації?
Якщо роботодавець нараховує мобілізованим працівникам середній заробіток, разом з тим не подає Звіти на отримання компенсаційних виплат із бюджету (наприклад, через проблеми з засвідченням Звітів військкоматами) і відповідно не отримує такі компенсації, то сума середнього заробітку, що виплачується за рахунок коштів роботодавця, у складі заробітної плати є базою нарахування єдиного внеску. В цьому випадку сума нарахованого мобілізованому працівнику середнього заробітку в звітному місяці у складі заробітної плати відображається в таблицях 1 та 6 Звіту з єдиного внеску за такий місяць.
Тобто, сума нарахованого, мобілізованому працівнику, середнього заробітку, який не компенсується із бюджету, відображається у:
рядку 1.1 з перенесенням в рядок 1;
рядку 2.1.1 (2.1.2, 2.1.3, 2.1.7) з перенесенням в рядки 2.1 та 2;
рядку 3.1.1 (3.1.2, 3.1.3, 3.1.7) з перенесенням в рядки 3.1 та 3;
рядку 4.1.1 (4.1.3) з перенесенням в рядки 4.1 та 4 таблиці 1 Звіту з єдиного внеску.
Сума єдиного внеску, що утримується із середнього заробітку, — у рядку 5.1 –(5.3) з перенесенням в рядок 5 таблиці 1 додатку 4 Звіту з єдиного внеску.
У таблиці 6 Звіту з єдиного внеску сума нарахованого мобілізованому працівнику середнього заробітку, яка не компенсується із бюджету, відображається у складі заробітної плати, зокрема:
- у реквізиті 9 «Код категорії ЗО» — 1 (або інший);
- у реквізиті 11 «Місяць та рік, за який проведено нарахування» — поточний місяць (за який працівнику нарахований середній заробіток);
- у реквізиті 15 «Кількість календарних днів перебування у трудових/цивільно-правових відносинах протягом звітного місяця» — кількість календарних днів у поточному місяці, якщо працівник весь місяць перебував у трудових відносинах (за весь місяць йому нарахований середній заробіток);
- у реквізиті 17 «Загальна сума нарахованої заробітної плати / доходу (усього з початку звітного місяця)» — сума нарахованого працівникові середнього заробітку в поточному місяці;
- у реквізиті 18 «Сума нарахованої заробітної плати / доходу у межах максимальної величини, на яку нараховується єдиний внесок» — сума середнього заробітку працівника за поточний місяць, з якого сплачується єдиний внесок (ця сума не може перевищувати 20 706 грн. у січні – листопаді 2015 року);
- у реквізиті 19 «Сума єдиного внеску за звітний місяць (із заробітної плати / доходу)» — сума єдиного внеску, що утримується із середнього заробітку, нарахованого працівнику за поточний місяць.
Про справляння у І кварталі 2015 року рентної плати
Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо податкової реформи” (далі – Закон № 71) внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс), якими окремі платежі трансформовано у рентну плату (далі – Плата).
Базовий податковий (звітний) період для Плати дорівнює календарному кварталу (п. 257.1 ст. 257 Кодексу).
Станом на 17.04.2015 нова форма податкової декларації з Плати не затверджена.
До затвердження нової форми податкової декларацiї з рентної плати рекомендовано платникам рентної плати залежно вiд об`єкта оподаткування звiтуватися за формами, затвердженими наказами ДПА України від 24.12.2010 № 1011 „Про затвердження форм податкових розрахункiв з рентної плати за транспортування нафти i нафтопродуктiв магiстральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та aмiaкy територiєю України” (далі – форма № 1011), зареєстрованим у Міністерствi юстицiї України 20.01.2011 за № 81/18819, вiд 24.12.2010 № 1018 ,,Про затвердження форми Податкового розрахунку збору за користування радіочастотним ресурсом України” (далі – форма № 1018), зареєстрованим у Miністерстві юстицiї України 12.01.2011 за № 28/18766, та наказами Miністерства фiнансiв України від 17.09.2012 № 1000 „Про затвердження форм податкових розрахункiв з плати за користування надрами” (далі – форма № 1000), зареєстрованим у Miністерстві юстиції України 15.10.2012 за № 1732/22044, вiд 21.12.2012 № 1403 „Про затвердження форм податкових декларацiй збору за спецiальне використання води”, зареєстрованим у Мiністерстві юстицiї України 15.01.2013 за № 123/22655, вiд 21.12.2012 № 1404 ,,Про затвердження форми Податкового розрахунку збору за спецiальне використання лiсових pecypciв”, зареєстрованим у Miністерстві юстицiї України 22.01.2013 за № 172/22704.
Проте, форми №№ 1011, 1018 передбачають базовий податковий (звітний) період – календарний місяць.
У зв`язку з цим до визначення для складання звітності нової форми податкової декларації з Плати рекомендуємо платникам подати розрахунки за діючими формами №№ 1011, 1018 із зазначенням в рядку 1 „податковий період” цифру „3”, що буде означати подання розрахунків за І квартал 2015 року із граничним строком подання 12.05.2015.
Граничним строком сплати та датою проведення нарахування до інтегрованих карток платників (ІКП) для таких розрахунків є 20 травня 2015 року.
При цьому при заповненні розрахунків платники мають дотримуватися рекомендацій, які вказані у листі ДФС України від 27.04.2015 №15090/7/99-99-15-04-01-17 "Про справляння у І кварталі 2015 року рентної плати", який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України: Головна>Податки, збори, платежі>Загальнодержавні податки>Рентні платежі>Листи.
Як оподатковується ПДФО дохід у вигляді процентів, отриманий ФО від розміщення коштів на депозитному рахунку
Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон № 71), який набрав чинності з 01.01.2015, внесено зміни до Податкового кодексу України із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) в частині оподаткування пасивних доходів.
Згідно з п.п. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 ПКУ пасивні доходи (крім зазначених у п.п. 165.1.41 п. 165.1 ст. 165 ПКУ) включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.
Підпунктом 167.5.3 п. 167.5 ст. 167 ПКУ встановлено, що термін «пасивні доходи» означає, зокрема, доходи у вигляді процентів на депозитний (вкладний) банківський рахунок.
Відповідно до внесених змін до п.п. 167.5.1 п. 167.5 ст. 167 ПКУ ставка податку для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді процентів, становить 20 відсотків.
Податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування (п.п. 170.4.1 п. 170.4 ст. 170 ПКУ).
Враховуючи викладене вище, доходи платника податку у вигляді процентів, які нараховані на суму вкладного (депозитного) банківського рахунка, включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та оподатковуються за ставкою 20 відсотків.
Як визначається звичайна ціна з 01.01.2015 року
Відповідно до п.п. 14.1.71 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) звичайна ціна - ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено ПКУ. Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін. Це визначення не поширюється на операції, що визнаються контрольованими відповідно до ст. 39 ПКУ.
У разі якщо ціни (націнки) на товари (роботи, послуги) підлягають державному регулюванню згідно із законодавством, звичайною вважається ціна, встановлена відповідно до правил такого регулювання. Це положення не поширюється на випадки, коли встановлюється мінімальна ціна продажу або індикативна ціна. У такому разі звичайна ціна операції визначається відповідно до ст. 39 ПКУ, але не може бути меншою за мінімальну або індикативну ціну.
Якщо під час здійснення операції обов`язковим є проведення оцінки, вартість об`єкта оцінки є підставою для визначення звичайної ціни для цілей оподаткування за умови, що неможливо застосувати методи, зазначені у п.п. 39.3.1 п. 39.3 ст. 39 ПКУ.
Під час проведення аукціону (публічних торгів) звичайною вважається ціна, яка склалася за результатами такого аукціону (публічних торгів), обов`язковість проведення якого передбачено законом.
Якщо постачання товарів (робіт, послуг) здійснюється на підставі форвардного або ф`ючерсного контракту, звичайною ціною є ціна, яка відповідає рівню ринкових цін на момент укладення такого контракту.
Якщо продаж (відчуження) товарів, у тому числі майна, переданого у заставу позичальником з метою забезпечення вимог кредитора, здійснюється у примусовому порядку згідно із законодавством, звичайною ціною є ціна, сформована під час такого продажу.
Платникам ПДВ про заповнення реквізитів платіжного доручення
Дніпропетровська ОДПІ звертає увагу платників ПДВ на правильне заповнення реквізитів отримувача у платіжних дорученнях у разі перерахування коштів з власного поточного рахунку на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість:
- у полі «Отримувач» необхідно заповнювати назву платника;
- у полі «Код» необхідно заповнювати код за ЄДРПОУ платника;
- у полі «Банк отримувача» необхідно заповнювати «Казначейство України (ел. адм. подат.)»;
- у полі «Код банку» необхідно заповнювати «899998»;
- у полі «№ рахунку» необхідно заповнювати номер рахунку, вказаний в електронному повідомленні або отриманий у Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку .
Крім того, зазначаємо, що поле «Призначення платежу» такого платіжного доручення необхідно заповняти згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, викладених у додатку 8 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої Постановою Національного банку України від 21.01.2004 р. №22 (із змінами).
Єдинники третьої групи мають прозвітувати за І квартал
У відповідності до ст.295.3 Податкового Кодексу платники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал. Тобто граничним терміном подання декларації платника єдиного податку за І квартал 2015 року є 12 травня 2015 року. Сплати ж зобов`язання вони мають не пізніше 20 травня 2015 року.
Звертаємо увагу, що декларація за 1 квартал 2015 року подається за діючою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 21 грудня 2011 року № 1688 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 07 листопада 2012 року № 1159, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 листопада 2012 року за № 1998/22310).
Ставка єдиного податку для платників 3-ої групи установлюється у відсотках до доходу.:
- 2% доходу (раніше - 3 (5)%) - за умови окремої сплати ПДВ;
- 4% доходу (раніше - 5 (7)%) - у разі включення ПДВ до складу єдиного податку.
У зв`язку із зміною з 01.01.2015 року розміру ставок єдиного податку для платників спрощеної системи 3 групи, при заповненні декларації зазначають дохід, що оподатковується за ставкою 2 або 4 відс., у рядках, в яких передбачено відображення доходу за ставкою 3 або 5 відс. відповідно, аналогічно зазначається сума податку.
Наразі спрощену систему оподаткування (3-ю групу) на Вінниччині обрали 3985 юридичних та 10133 фізичних осіб.
Платники Дніпропетровської ОДПІ перерахували 8,7 млн. гривень військового збору
З початку поточного року від платників податків, які перебувають на обліку в Дніпропетровській ОДПІ, до державного бюджету надійшло 8,7 млн. гривень військового збору.
«Попри складну економічну ситуацію, яка склалася в країні, велика увага приділяється відродженню армії та посиленню обороноздатності держави. Відновлення військового потенціалу потребує значних коштів, та завдяки небайдужості і підтримці громадян держава отримує додатковий ресурс для Збройних Сил у вигляді військового збору»,- зазначив виконуючий обов`язки начальника Дніпропетровської ОДПІ Руслан Царук на черговому засіданні «круглого столу».
Слід нагадати, що об`єктом оподаткування військовим збором є доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв`язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею; виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри. Ставка збору становить 1,5 відсотка від об`єкта оподаткування.
Довідка про доходи платника єдиного податку видається протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання заяви
Дніпропетровська ОДПІ звертає увагу підприємців –спрощенців та повідомляє, що фізична особа-підприємець - платник єдиного податку може за письмовою заявою отримати від контролюючого органу довідку про доходи, у тому числі за будь-який інший, ніж квартальний (річний) податковий (звітний) період.
Така довідка видається не пізніше п`ятнадцяти днів від дня отримання заяви.
Відповідно до п.294.1 ст.294 Податкового кодексу України податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку, зокрема, першої та другої груп є календарний рік, а для третьої групи – календарний квартал.
Водночас платники єдиного податку для отримання довідки про доходи мають право подати до контролюючого органу податкову декларацію за інший, ніж квартальний (річний) податковий (звітний) період, що не звільняє такого платника від обов`язку подання податкової декларації у строк, встановлений для квартального (річного) податкового (звітного) періоду (п. 296.8 ст. 296 Податкового кодексу України).
Звітність за квітень 2015 року з ЄСВ (додаток 4) подається за старою формою
Дніпропетровська ОДПІ звертає увагу на те, що звіт за квітень 2015 року про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (Додаток 4) подається до 20 травня 2015 року за старою формою затвердженою наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 року № 454.
Також повідомляємо, що 30.04.2015 року набрав чинності новий Порядок формування та подання страхувальниками звіту шодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування № 435, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 року.
Відповідно до пункту 46.6 статті 46 Податкового кодексу України у разі якщо в результаті запровадження нового податку або зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику; який затвердив такі форми, зобов`язаний оприлюднити нові форми звітності.
В такому випадку, до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), які подаються до такого визначення.
Одже, з огляду на зазначене звітність відповідно до Порядку № 435 подаватиметься платниками єдиного внеску починаючи з 01.06.2015 року, тобто за травень місяць 2015 року.
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області оголошує про конкурсний добір кандидатів для вступу на денну форму навчання на факультеті податкової міліції Національного університету державної податкової служби України
ОГОЛОШУЄТЬСЯ конкурсний добір кандидатів для вступу на денну форму навчання на факультеті податкової міліції Національного університету державної податкової служби України у 2015 році
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області оголошує про конкурсний добір кандидатів для вступу на денну форму навчання на факультеті податкової міліції Національного університету державної податкової служби України (м. Ірпінь, Київська область) за напрямом підготовки „Правоохоронна діяльність”.
У конкурсі можуть брати участь громадяни України, які мають середню або середню спеціальну освіту, придатні до військової служби, віком від 17 років.
Вступники складають іспит з фізичної підготовки та беруть участь у конкурсному відборі за сертифікатами Українського центру оцінювання якості освіти з історії України, української мови і літератури, математики чи іноземної мови.
З питань оформлення документів необхідно звертатися до 15 червня 2015 року за адресою:
м. Дніпропетровськ, вул. Сімферопольська 17-а, тел. 370-10-73, 370-10-75 – відділ проходження служби у податковій міліції та інспекції з особового складу управління персоналу Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.
Прес-служба СМР - 15.05.2015.