Logo

Telegram
Facebook

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПОВІДОМЛЯЄ


Слідчі ГУ ДФС у Дніпропетровській області забезпечили відшкодування понад 1 млн. грн. збитків, завданих державі

Протягом січня – лютого 2017 року слідчими ГУ ДФС у Дніпропетровській області розслідувалось 208 кримінальних проваджень, з яких 67 - прийнято до провадження у поточному році.

Із загальної кількості кримінальних проваджень, які розслідувались працівниками слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС області, закінчено 17 кримінальних проваджень, із яких до суду скеровано 5 кримінальних проваджень, в тому числі: 2 - з обвинувальним актом, а 3 - для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності.

Крім того, за 2 місяці поточного року за підслідністю направлено 14 кримінальних проваджень, приєднано до інших проваджень - 12.

Завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС Дніпропетровської області впродовж двох місяців 2017 року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмірі 1 мільйон 76 тисяч гривень.

Про державну підтримку сільського господарства України

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що Законом України від 20 грудня 2016 року № 1791 -VIИ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» внесено зміни до Податкового кодексу України та Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» (далі - Закон), якими запроваджено формування та ведення Реєстру отримувачів бюджетної дотації (далі - Реєстр) для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції.

Згідно з пунктом 161.4 статті 161 розділу V1 Закону порядок ведення та форма Реєстру затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Сільськогосподарський товаровиробник для внесення його до Реєстру подає до контролюючого органу за місцем свого обліку як платника ПДВ заяву про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації (далі - заява). Форму заяви затверджено наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 № 275, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28.02.2017 за № 268/30136.

Відповідно до пояснень до заяви, така заява заповнюється та подається в електронній формі або у паперовому вигляді протягом п'яти календарних днів після закінчення граничного строку подання податкової звітності з ПДВ, встановленого для місячного податкового (звітного) періоду. Тобто перші заяви можуть бути подані починаючи з 21.03.2017.

Відповідне роз’яснення надано ДФС України у листі від 16.03.2017 № 6429/7/99-99-08-01-01-17.

Податкові консультації за зверненням платників по-новому з 1 квітня

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з 1 квітня поточного набуває чинності нова редакція статті 52 «Податкова консультація» Податкового кодексу України (згідно з Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21.12.2016 №1797-VIII).

Зокрема, скорочено термін надання контролюючими органами безоплатної податкової консультації за зверненням платників податків з 30 до 25 календарних

днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.

При цьому, визначено обов’язкові вимоги до оформлення звернення платників.

З 1 квітня поточного року звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі повинно містити:

найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по-батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;

код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;

підпис платника податків;

дату підписання звернення.

На звернення платника податків, що не відповідає цим вимогам, податкова консультація не надаватиметься, йому надсилатиметься відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України «Про звернення громадян».

22.03.2017

Порядок повернення громадянам коштів по податковій знижці

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2016 року, триває.

Відповідно до норм Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) громадяни, які подають податкові декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), розподіляються на дві категорії:

- особи, які зобов’язані подавати річну Декларацію;

- особи, які мають право подати Декларацію добровільно з метою реалізації свого права на податкову знижку.

Податкова знижка для фізичних осіб, які не є субєктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ (п.п.14.1.170 п.14.1 ст.14 ПКУ).

Підпунктом 166.1.1 п.166.1 ст.166 ПКУ встановлено, що платник податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.

Відповідно до п.п.166.1.2 п.166.1 ст.166 ПКУ підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній Декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

Нагадуємо, що Декларацію платник податків має право подати як на паперових носіях, так і в електронному вигляді.

Відповідно до норм розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» ПКУ оподаткування доходів фізичних осіб здійснюється за правилами, що діяли під час їх нарахування (виплати, надання) (п.п.164.1.1 п.164.1 ПКУ).

Таким чином, у Декларації зазначаються доходи, оподаткування яких здійснюється за правилами та ставками, що діяли у звітному 2016 році. Так само при застосуванні права на податкову знижку платник податків застосовує механізми та правила, які діяли протягом звітного (податкового) року.

Норма п.п.166.3.4 п.166.3 ст.166 ПКУ щодо права на податкову знижку за витратами, понесеними для компенсації вартості платних послуг з лікування, відповідно до п.1 розділу XIX «Прикінцеві положення» ПКУ набирає чинності з 1 січня року, наступного за роком, в якому набере чинності закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування. На сьогодні такий закон не прийнято, а, отже, платники податків не мають право на отримання знижки відповідно до п.п.166.3.4 п.166.3 ст.166 ПКУ.

Пунктом 179.8 ст. 178 ПКУ передбачено, що сума, яка має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену у Декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої Декларації.

Разом з тим, відповідно до ст.166 ПКУ платник податків має право на податкову знижку при дотриманні встановлених цією статтею умов та за наявності відповідних платіжних та розрахункових документів, копій договорів тощо.

Підпунктом «в» п.176.1 ст.176 ПКУ передбачено, що на вимогу контролюючого органу та у межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у Декларації.

Таким чином, рішення щодо права платника податків на податкову знижку приймається на підставі перевірки Декларації.

Повернення надміру утриманої (сплаченої) суми податку на доходи фізичних сіб на поточний рахунок платника здійснюється органом Казначейства на підставі висновку, поданого органом ДФС до відповідного органу Казначейства.

Операції з внесення учасником підприємства

до статутного капіталу основних засобів є контрольованими

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 09.03.2017 №5898/7/99-99-14-01-02-17 «Про визнання операцій з внесення учасником підприємства до статутного капіталу основних засобів (обладнання) контрольованими» (далі – лист ДФС №5898) повідомила наступне.

Враховуючи те, що до статті 39 «Трансфертне ціноутворення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) було внесено зміни Законами України від 04.07.2013 №408-VІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення», від 13.05.2014 №1260-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення трансфертного ціноутворення» та від 28.12.2014 №72-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням» (далі – Закон №72), у 2013, 2014 та 2015 роках діяли різні вимоги до методології визнання господарських операцій контрольованими.

Так, з 01.01.2015 Законом №72 змінено методологію та критерії визначення господарських операцій контрольованими. Відповідно до п.п.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПКУ для цілей нарахування податку на прибуток підприємств контрольованими операціями є господарські операції, що можуть впливати на об’єкт оподаткування платника податку (до 01.01.2017 – «впливають на об’єкт оподаткування платника податку»).

Таким чином, визначальною умовою для визнання операцій контрольованими є можливість впливу таких операцій на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків.

Водночас ПКУ не передбачено обмежень або застережень, в якому із періодів (звітному або наступних) цей вплив відбувається.

Операція зі збільшення статутного капіталу шляхом внесення учасником підприємства основних засобів враховується у складі витрат, починаючи з періоду нарахування амортизації таких основних засобів та впливає на фінансовий результат до оподаткування згідно з правилами бухгалтерського обліку та відповідно зменшує об’єкт оподаткування податком на прибуток.

Оскільки операції із збільшення статутного капіталу внеском учасника підприємства основних засобів (обладнання) впливають (можуть впливати) на формування об’єкта оподаткування податком на прибуток, такі операції з 01.01.2015 підпадають під визначення контрольованих відповідно до ст.39 ПКУ.

Зазначені операції мають бути відображені у Звіті про контрольовані операції у звітному періоді, в якому відбулася господарська операція з внесення учасником до статутного капіталу основних засобів (обладнання) на дату переходу права власності та/або на дату відображення у бухгалтерському обліку зарахування на баланс таких основних засобів (обладнання) (на рахунки Дт15/Дт10).

З листом №5898 можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням

https://sfs.gov.ua/diyalnist-/transfertne-tsinoutvorenn/listi-rozyasnennya/print-71566.html

До уваги платників єдиного внеску!

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України для однозначного тлумачення та застосування норм Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) надала роз’яснення з питання застосування норм Закону України від 02.09.2014 №1669-VII «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» (далі – Закон №1669), яким визначено тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції (далі – АТО).

Відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов’язаної зі збором та веденням обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), регулюються виключно Законом №2464.

Вичерпний перелік платників єдиного внеску встановлено статтею 4 Закону №2464.

Платник єдиного внеску зобов’язаний своєчасно та у повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок та подавати звітність до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, що визначені законодавством (пункти 1 та 4 частини другої статті 6 Закону №2464).

Порядок обчислення і сплати єдиного внеску передбачено статтею 9 Закону №2464.

Законом України від 24.12.2015 №911-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» внесено зміни до Закону №1669, зокрема, виключено підпункт 8 пункту 4 статті 11 Закону №1669, в якому скасовано норму, зазначену у пункті 94 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2464, щодо звільнення від виконання обов’язків, передбачених частиною другою статті 6 Закону №2464, платників єдиного внеску, які перебувають на обліку у контролюючих органах, розташованих на території населених пунктів, де проводилася АТО.

Таким чином, законодавством не передбачено особливих умов щодо виконання зобов’язань платниками єдиного внеску, які перебувають або перебували на обліку у контролюючих органах, розташованих на території населених пунктів, де проводилася АТО.

На Дніпропетровщині 12,9 млн. грн. надійшло від ліцензування продажу алкоголю і тютюнових виробів

Саме така сума надійшла за січень - лютий поточного року від плати за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від платників регіону.

Усього в області діє 12445 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Наразі, впродовж двох місяців 2017 року суб’єкти господарювання Дніпропетровщини отримали 952 ліцензії, з них 521 – на право здійснення торгівлі у роздріб алкогольними напоями та пивом і 431 – тютюновими виробами.

Щоправда, придбати ліцензію – пів справи. За неї слід вчасно розраховуватись та дотримуватись правил торгівлі. Цих вимог не виконували 842 суб'єкти господарювання, за що вони позбавлені ліцензій або дію ліцензій призупинено.

До речі, серед тих, хто був позбавлений ліцензій - 2 підприємці, що продавали неповнолітнім тютюнові і алкогольні вироби.

23.03.2017

ГУ ДФС у Дніпропетровській області

проведено кущовий семінар

Сьогодні, за участі Головного управління ДФС у Дніпропетровській області та податкових інспекцій м. Дніпро проведено кущовий семінар для платників – юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців "правого берегу" міста Дніпро.

Під час його проведення розглянуті наступні питання:

- новації податкового законодавства щодо адміністрування податку на прибуток та податку на додану вартість;

- легалізація трудових відносин та відповідальність за порушення трудового законодавства;

- право платників на податкову знижку;

- особливості адміністрування єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

Представник ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомив про обсяги надходжень до бюджетів усіх рівнів, діючі сервіси ДФС України, а також нагадав, що триває кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2016 року.

Учасники семінару отримали відповіді на актуальні питання та практичні поради щодо заповнення і подання звітності за минулий рік, роздатковий матеріал та презентаційний номер журналу "Вісник. Право знати все про податки і збори".

Строки реєстрації податкових накладних/розрахунків

коригування в ЄРПН змінено

ГУ ДФСу Дніпропетровській області повідомляє.

З 1 січня 2017 року реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Крім того, визначено термін, після закінчення якого податкова накладна/розрахунок коригування не може бути зареєстрована в ЄРПН.

Так, платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в ЄРПН протягом 365 календарних днів, що наступають за датою виникнення податкових зобов’язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування.

Зазначена норма передбачена п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.

Нові умови реєстрації платником ПДВ.

ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу.

Під обов'язкову реєстрацію як платника ПДВ підпадає особа, у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування ПДВ).

До оподатковуваних операцій для цілей реєстрації особи як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ (20%), ставкою 7%, нульовою ставкою ПДВ та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.

Для здійснення реєстрації платником ПДВ особа не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг понад 1 млн. грн., повинна подати до фіскального органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника ПДВ за формою N 1-ПДВ.

Отже, у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ, якщо їх загальний обсяг протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн. гривень, необхідно подати до фіскального органу за своїм місцезнаходженням реєстраційну заяву платника ПДВ за формою N 1-ПДВ і зареєструватись як платник ПДВ в обов'язковому порядку.

Особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник ПДВ, не подала до контролюючого органу Заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату

ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.

Зазначена норма визначена п. 181.1 ст. 181; п. 183.2 та п. 183.10 ст. 183 Податкового кодексу України.

Зміни до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі

Порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування, або відмови від спрощеної системи оподаткування визначено статтею 298 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

Одним із випадків, коли платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, є здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку.

У цьому випадку необхідно внести зміни до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності.

Для внесення змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, зокрема, нового виду економічної діяльності юридичної особи, необхідно подати Заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (форма 3), затверджену наказом Міністерства юстиції України від 18.11.2016 № 3268/5.

Разом з цим, необхідно подати до органу фіскальної служби заяву про застосування спрощеної системи оподаткування із зазначенням відомостей про зміну видів господарської діяльності (пп. 298.3.1 ПКУ).

24.03.2017

Для платників проведено семінар на тему:

«Актуальні питання оподаткування»

Про зміни в податковому законодавстві з початку 2017 року йшлося на семінарі, який проведений 23 березня 2017 року Філією Державного підприємства «Сервісно-видавничий центр» для платників Дніпропетровщини за участі представника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

На семінарі висвітлені найбільш актуальні питання адміністрування податку на прибуток, податку на додану вартість, податку на доходи фізичних осіб, плати за землю, податку на нерухоме майно та єдиного соціального внеску.

Також розглянуто останні зміни до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів.

Учасники семінару отримали відповіді на актуальні питання та практичні поради щодо заповнення і подання звітності, роздатковий матеріал та презентаційний номер журналу "Вісник. Право знати все про податки і збори".

Чи передбачено оприлюднення плану-графіку проведення перевірок

суб’єктів господарювання?

Підпунктом 1 п. 42 розд. І Закону України від 21 грудня 2016 року №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», який набрав чинності з 01 січня 2017 року, доповнено п. 77.1 ст. 77 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), абзацом другим, яким передбачено оприлюднення плану-графіка документальних планових перевірок на поточний рік на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 236, Центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику є Державна фіскальна служба України (далі – ДФС).

Отже, на офіційному веб-порталі ДФС план-графік документальних планових перевірок на 2018 рік буде оприлюднено до 25 грудня 2017 року.

Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 136.05 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Для окремих платників податку на прибуток – податкові канікули

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що на період до 31 грудня 2021 року запроваджено нові податкові канікули із ставкою податку у розмірі 0% – для платників податку на прибуток, у яких річний дохід, визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний період, не перевищує 3 мільйонів гривень та розмір нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітної плати кожному з працівників, які перебувають з платником податку у трудових відносинах, є не меншим як дві мінімальні заробітні плати (2x3200грн).

Крім цього такі платники податку на прибуток мають відповідати одному із визначених критеріїв:

- утворені в установленому законом порядку після 01 січня 2017 року;

- діючі, у яких протягом трьох послідовних попередніх років (або протягом усіх попередніх періодів, якщо з моменту їх утворення пройшло менше трьох років) щорічний обсяг доходів задекларовано в сумі, що не перевищує 3 мільйонів гривень, та у яких середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду становила від 5 до 20 осіб;

- які були зареєстровані платниками єдиного податку в установленому законодавством порядку в період до 01 січня 2017 року та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)

становив до 3 мільйонів гривень та середньооблікова кількість працівників становила від 5 до 50 осіб.

При цьому платники податку цієї категорії у будь-якому звітному періоді досягли показників щодо отриманого доходу, середньооблікової чисельності або середньої заробітної плати працівників, з яких хоча б один не відповідає визначеним критеріям, то такі платники податку зобов’язані оподаткувати прибуток, отриманий у такому звітному періоді, за базовою ставкою 18%.

Запровадження податкових канікул для платників податку на прибуток передбачено п.44 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.

Дія цього пункту не поширюється на суб’єктів господарювання, які:

1) утворені після 1 січня 2017 року шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), приватизації та корпоратизації;

2) здійснюють діяльність у сфері розваг, визначену в підпункті 14.1.46 статті 14 Кодексу; виробництво, оптовий продаж, експорт, імпорт підакцизних товарів; виробництво, оптовий та роздрібний продаж пально-мастильних матеріалів; видобуток, серійне виробництво та виготовлення дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення; фінансову та страхову діяльність (гр.64-гр.66 КВЕД ДК 009:2010); діяльність з обміну валют; видобуток та реалізацію корисних копалин загальнодержавного значення; операції з нерухомим майном (гр.68); поштову та кур'єрську діяльність (гр.53); діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату; діяльність з надання послуг у сфері телебачення і радіомовлення відповідно до Закону України "Про телебачення і радіомовлення"; охоронну

діяльність; зовнішньоекономічну діяльність (крім діяльності у сфері інформатизації); виробництво продукції на давальницькій сировині; оптову торгівлю і посередництво в оптовій торгівлі; діяльність у сфері виробництва та розподілення електроенергії, газу та води; діяльність у сферах права та бухгалтерського обліку (гр.69); діяльність у сфері інжинірингу (гр.71).

Шановні громадяни,

кампанія декларування доходів, отриманих у 2016 році, триває!

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що декларувати свої доходи – це конституційний обов’язок громадян (ч.2 ст.67 Конституції України).

Відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ) громадяни, які подають податкові декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), розподіляються на дві категорії:

- осіб, які зобов’язані подавати річну Декларацію;

- осіб, які мають право подати Декларацію добровільно у разі реалізації права на податкову знижку.

Форма Декларації, за якою здійснюється декларування доходів, отриманих фізичними особами – платниками податків у 2016 році, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.10.2016 за №1349/29479.

За вибором платника податків Декларації подаються за місцем своєї податкової адреси в один із таких способів:

- особисто платником або уповноваженою на це особою;

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису

Для подання Декларацій в електронній формі платнику податків потрібно:

- отримати електронний цифровий підпис (далі – ЕЦП), який безкоштовно видається Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Державної фіскальної служби України (далі – АЦСК ІДД ДФС);

- авторизуватися за допомогою особистого електронного ключа та розпочати роботу.

Детальну інформацію щодо порядку підготовки документів, необхідних для реєстрації та отримання послуг ЕЦП, можна переглянути на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС за посиланням

https://acskidd.gov.ua/r_kor

Повідомляємо, що отримати безкоштовно ключі ЕЦП можна у пунктах реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів при ГУ ДФС у Дніпропетровській області управління (центру) сертифікації ключів ІДД ДФС:

► у місті Дніпро за адресами:

- проспект Слобожанський, буд.95а, центр обслуговування платників, зала 3, кабінети 9 та 10;

- проспект Богдана Хмельницького, буд.25, вікна реєстрації користувачів ЕЦП №21 та №22;

у місті Кривий Ріг за адресою проспект Героїв – підпільників, буд. 42, кабінет 112а.

Детальніше про режим роботи та контактні телефони пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС можна дізнатися у розділі «Контакти» офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС за посиланням

https://acskidd.gov.ua/contacts

23.03.2017

Актуальні зміни щодо плати за землю

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровської області що Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році” та Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні” внесено зміни, зокрема в частині плати за землю.

Уточнено розмір ставок земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження). Так, ставки за зазначені ділянки встановлюються у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки (пункт 274.1 стаття 274 Податкового кодексу).

Також, установлено, що ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області (пункт 277.1 стаття 277 Податкового кодексу).

Статтю 281 Кодексу доповнено пунктом 4, яким визначено наступне. Якщо фізична особа, що має право на пільгу, зокрема інваліди першої і другої груп, фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років, пенсіонери (за віком), ветерани війни тощо, є власником декількох земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги.

Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

24.03.2017

Подарунок та податок

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України, згідно з п.п. 165.1.39 ст. 165 якого до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків, якщо їх вартість не перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі. Отож, у 2017 році не є об'єктом оподаткування ПДФО вартість подарунка в межах 800 грн.

Якщо ж подарунок виявився більш цінним, то різниця (тобто, вартість подарунку, розраховану за звичайними цінами — 800 гривень) вважається додатковим благом у вигляді безоплатно отриманих товарів й роботодавець – податковий агент зобов’язаний утримати податок за ставкою 18 відсотків із суми такого перевищення за його рахунок, із застосуванням до суми перевищення коефіцієнту 1,2195.

У формі № 1ДФ вартість подарунків, які не перевищують 800 грн. (у 2017 році) відображаються під ознакою доходу «160», а сума перевищення відображається під ознакою доходу «126» як додаткове благо.

ОСНОВНА ДІЯЛЬНІСТЬ ОДПІ

22.03.2017

Через Електронний кабінет платника до Дніпровської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області направлено близько 500 запитів про суми виплачених доходів та утриманих податків

З початку року все більше громадян використовують можливості Електронного кабінету платника, який став ефективною допомогою під час деклараційної кампанії.

Так, за допомогою цього сервісу до Дніпровської ОДПІ направлено близько 500 запитів для отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків. В середньому, інформацію щодо суми виплачених доходів та утриманих податків за допомогою цього сервісу громадяни отримують протягом доби. Тобто, оперативно, не відвідуючи ЦОП громадяни можуть отримати необхідну їм інформацію для заповнення своєї декларації.

Більше того, для зручності платників у відкритій частині Електронного кабінету розміщено саму декларацію, яку платники можуть заповнити, зберегти та роздрукувати. А вже скориставшись особистим кабінетом фізичні особи можуть подати декларацію про майновий стан і доходи в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису.

Для фізичних осіб Електронний кабінет платника пропонує і низку інших послуг. Так, є можливість направити електронного листа до органів ДФС, отримати доступ до публічної інформації. Крім того, фізична особа може переглянути стан своїх розрахунків з бюджетом.

Наразі фахівці ДФС працюють над впровадженням нових сервісів Електронного кабінету, за допомогою яких можна буде внести зміни до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків та записатися на прийом до посадових осіб ДФС.

Нагадаємо, що цьогорічна деклараційна кампанія триватиме до 3 травня. Саме цей день у 2017 році є останнім строком для подання податкових декларацій громадянами та особами, які проводять незалежну професійну діяльність.

24.03.2017

У Дніпропетровській ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області надано майже 9,6 тис. адміністративних послуг

З метою забезпечення надання громадянам якісних інформаційних, консультативних та адміністративних послуг, на базі державних податкових інспекцій Миколаївської області та їх територіальних відділень функціонують 10 Центрів обслуговування платників.

У січні-лютому 2017 року у Дніпровській ОДПІ надано платникам податків 9,6 тис. адміністративних послуг, що майже на 1,8 тис. адмінпослуг або на 23 відс. більше, ніж за аналогічний період 2016 року, у т.ч. Центрами обслуговування платників надано 1 тис. адміністративних послуг, що на рівні адмінпослуг січень-лютий 2016 року.

Найчастіше, до органів ДФС громадяни звертаються за адміністративною послугою щодо видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. За два місяці 2017 року цією адміністративною послугою скористалося понад 500 осіб.

Користуються попитом адміністративні послуги з видачі довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи, надання витягу з реєстру платників єдиного податку, реєстрації книг обліку розрахункових операцій, видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету тощо.

Також, у Центрах обслуговування платників можна отримати консультації щодо заповнення заяв та декларацій, інформацію про реквізити рахунків для зарахування коштів до бюджету, скористатися безкоштовним програмним забезпеченням для формування та надання податкової звітності.

Крім того, до Центрів обслуговування платників можна звертатися із заявами щодо надання публічної інформації.

Повний перелік адміністративних послуг, які надаються у Дніпровській ОДПІ можна переглянути на інформаційних стендах у Центрах обслуговування платників та на суб-сайті Головного управління ДФС у Дніпропетровській області розділі «Адміністративні послуги».


Прес-служба СМР - 29.03.2017.