Logo

Telegram
Facebook

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПОВІДОМЛЯЄ


До уваги платників! Новації у застосуванні РРО

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 20.12.2017 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 18.12.2017 №984 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року №1336» (далі постанова — №984), якою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 23.08.2000 №1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі — постанова №1336).

Змінами, внесеними постановою №984, встановлено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) є обов’язковим:

- для форм та умов проведення діяльності, визначених у пунктах 2, 3, 5, 6, 13, 14, 17, 22, 23, 27 Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг (далі – Перелік), яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО, – 500 тис. гривень на один суб’єкт господарювання;

- для форм та умов проведення діяльності, визначених у пунктах 4 і 7 Переліку, – 250 тис. гривень на один структурний (відокремлений) підрозділ (пункт продажу товарів (надання послуг).

Крім того, внесеними змінами, зокрема, передбачено, що дія постанови №1336 не поширюється на суб’єктів господарювання, що здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами.

Звертаємо увагу, що підпункти 2 і 6 п.2 змін, затверджених постановою №984 набирають чинності через шість місяців після набрання чинності постановою №984.

Постанову №984 опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 20.12.2017 №240.

Відповідальним за правильність та достовірність заповнення

Звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб

та сум нарахованого ЄСВ є страхувальник

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відносини у сфері державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування (далі – ЄСВ) регулюються виключно Законом України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464).

Пунктом 4 частини першої ст.4 Закону №2464 визначено вичерпний перелік платників ЄСВ.

Згідно з частиною четвертою ст.4 Закону №2464 особи, зазначені у п.4 частини першої цієї статі, зокрема, фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати за себе ЄСВ, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Пунктом 3 розділу ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками Звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Звіт), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 (далі – Порядок №435) передбачено, що у разі самостійного визначення бази нарахування ЄСВ ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування та які є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію за віком або соціальну допомогу, формують та подають до органів доходів і зборів Звіт (згідно з додатком 5 Порядку №435) самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом.

Звітним періодом є календарний рік.

У разі самостійного визначення такими платниками бази нарахування ЄСВ, сплата ЄСВ здійснюється на загальних підставах.

Порядком №435 не передбачено повторне подання Звіту за один і той же період після граничного терміну подання Звіту. Також Порядком №435 не передбачено самостійне виправлення зазначеного типу помилок. При цьому письмове звернення від такого платника щодо визнання Звіту не чинним, не має законодавчих підстав, оскільки п.16 розділу ІІ Порядку №435 визначено, що відповідальним за правильність та достовірність заповнення Звіту є страхувальник.

Платникам ПДВ: річний перерахунок - з 01.01.2018!

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників ПДВ, що відповідно до п.199.1 ст.199 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги, необоротні активи частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково – ні, платник ПДВ зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п.189.1 ст.189 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати зведену податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях.

Платник ПДВ за підсумками календарного року здійснює перерахунок частки використання товарів/послуг та необоротних активів в оподатковуваних операціях виходячи з фактичних обсягів проведених протягом року оподатковуваних та неоподатковуваних операцій. (п.199.4 ст.199 ПКУ).

Частка використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях, визначена з урахуванням норм пунктів 199.2 – 199.4 ст.199 ПКУ, застосовується для проведення коригування сум податкових зобов’язань, зазначених у п.199.1 ст.199 ПКУ. Результати перерахунку сум податкових зобов’язань з ПДВ відображаються у податковій декларації з ПДВ за останній податковий період року.

У разі зняття з обліку платника ПДВ, у тому числі за рішенням суду, коригування відображається платником ПДВ у податковій декларації з ПДВ останнього податкового періоду, коли відбулося зняття з обліку.

Згідно з п. 199.6 ст.199 ПКУ правила цієї статті не застосовуються у разі:

• проведення операцій, передбачених п.п.196.1.7 п.196.1 ст.196 ПКУ;

• постачання платником ПДВ відходів і брухту чорних і кольорових металів, які утворилися в такого платника внаслідок переробки, обробки, плавлення товарів (сировини, матеріалів, заготовок тощо) на виробництві, будівництві, розібранні (демонтажу) ліквідованих основних фондів та інших подібних операцій;

• проведення операцій, передбачених п.п.197.1.28 п.197.1, підпунктами197.11 та 197.24 ст.197 ПКУ.

За 11 місяців цього року у Дніпропетровській митниці ДФС здійснено зовнішньоторговельних операцій на суму близько 173,7млрд. гривень

Упродовж 11 місяців 2017 року зовнішньоекономічні операції у зоні діяльності Дніпропетровської митниці ДФС здійснювали понад сім тисяч суб’єктів господарювання. Вони перемістили через митний кордон України товарів на суму близько 173,7 млрд. грн. З цієї кількості імпортовано товарів на суму близько 84,9 млрд.грн., експортовано – на понад 88,8 млрд.грн., що становить відповідно 49% (імпорт) та 51% (експорт) загального обсягу зовнішнього товарообміну. Порівняно з аналогічним періодом 2016 року імпорт збільшився на 31,7%, а експорт – збільшився на 32,9%.

В 2017 році підприємці переважно експортували товари до Китаю (18,2%), Польщі (13,1%), Росії (17,5%,). Серед основних експортних товарів були: залізна руда, прокат, труби сталеві. А імпорт товарів здійснювали з Росії (29,4%), Німеччини (11%), Польщі (9,8%). Серед основних імпортних товарів – вугілля, промислове устаткування, фармацевтична продукція.

З початку року підприємці Дніпропетровщини отримали 13 тисяч 376 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкоголем та тютюном

Всього на території Дніпропетровської області станом на 01.12.2017 діє 13255 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, з них: 7252 ліцензії на алкогольні напої та 6003 – на тютюнові вироби по 4976 суб’єктам господарської діяльності. Про це повідомила перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.

«В той же час в області призупинено дію 2282 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу та анульовано 2331 ліцензію, в тому числі за фактом продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років – 87 ліцензій», – зазначила Вікторія Каліногорська.

До казни Дніпропетровщини протягом січня – листопада поточного року надійшло 77,7 млн. грн. плати за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами. Цей показник перевищує рівень надходжень аналогічного періоду 2016 року на 4,4 млн. грн.

До уваги платників! Нові форми звітності,

які застосовуються з 1 січня 2018 року

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників на те, що з 01.01.2018 року запроваджено оновлені форми звітності, а саме:

1) Податкова декларація з транспортного податку (форма, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 №415 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 27.06.2017 р. №595) (електронна форма – J0303602);

2) Податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України 16.06.2015 №560 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.01.2017 №9) (електронна форма – J0602006);

3) Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (форма, затверджена наказом Мінагрополітики від 26.12.2011 №772 зі змінами і доповненнями, внесеними наказами Мінагрополітики від 22.03.2013 №205, від 02.12.2015 №461, від 29.03.2016 р. №108, від 17.05.2017 р. №245) (електронна форма J0303307);

4) Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (затверджений наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 №553 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.04.2017 №469) (електронна форма J0101911 з додатками).

Крім того, з 31.12.2017 року набере чинності наказ Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №556, яким викладено у новій редакції форму податкової декларації про майновий стан і доходи та інструкцію щодо її заповнення. Отже, починаючи з 01.01.2018 декларація подається за новою формою.

Нагадуємо, що платникам необхідно своєчасного оновити програмне забезпечення, що використовується для формування та подання звітності до контролюючих органів.

Про внесення обладнання до Єдиного державного реєстру

обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує платникам акцизного податку, що відповідно до ст. 2¹ Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» і порядку формування та ведення Єдиного державного реєстру обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №10 (далі – Порядок) до Єдиного державного реєстру обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок (далі – Єдиний реєстр обладнання) підлягає внесення обладнання, що належить до товарної підкатегорії 8478 10 00 00 згідно з УКТ ЗЕД (обладнання для підготовки або обробки тютюну), яке імпортується на митну територію України, зберігається та використовується на митній території України.

Звертаємо увагу, що відомості включаються до Єдиного реєстру обладнання на підставі відомостей, що надаються суб’єктами господарювання. Для внесення обладнання до Єдиного реєстру обладнання або для внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі обладнання, або для виключення обладнання з Єдиного реєстру обладнання суб’єкт господарювання подає відповідні заяви за формами, наведеними в додатках 2, 3 та 4 до Порядку (п.6 Порядку).

Майже 290 тисяч адміністративних послуг отримали в ЦОПах

платники Дніпропетровщини

У роботі тридцяти шести Центрів обслуговування платників, що працюють у Дніпропетровській області, задіяні 179 працівників, які надають кваліфіковані адміністративні послуги. Зокрема, найбільш популярними залишаються послуги видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки. Так, з початку 2017 року мешканцям регіону видано понад 133 тисяч реєстраційних номерів.

Також значну кількість послуг надано з реєстрації книг обліку розрахункових операцій – майже 27 тисяч; з надання витягу з реєстру платників єдиного податку – майже 25 тисяч та з реєстрації книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку – понад 22 тисяч.

З переліком безоплатних адміністративних послуг, що надаються територіальними органами ДФС Дніпропетровщини та Інформаційними картками адмінпослуг можна ознайомитись на суб-сайті ГУ ДФС у Дніпропетровській області в розділі «Адміністративні послуги» та у Центрах обслуговування платників області.

Затверджено новий Державний реєстр РРО

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що ДФС України наказом від 18.12.2017 №854 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі – Державний реєстр).

Оновлений Державний реєстр містить перелік реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена.

Кількість моделей РРО збільшилась до 160 (раніше моделей РРО було 152).

Також, в оновленому Державному реєстрі наведено перелік РРО, виключених з Державного реєстру у 2016 – 2017 роках, експлуатація яких не дозволяється (таких РРО 5 моделей).

Слід зазначити, що втратив чинність наказ ДФС України від 07.06.2017 №406.

До уваги виробників та реалізаторів пального!

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 01.01.2018 набирає чинності Постанова Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 №891, якою затверджено Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів – лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку (далі – Порядок).

Крім того, згідно з п.12 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) норми п.230.1 ст.230 ПКУ щодо обладнання акцизних складів, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального, витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками застосовуються з 1 січня 2018 року.

Порядком передбачено створення багатофункціональної системи контролю з автоматизованого збору інформації щодо виробництва та реалізації пального, відстеження в режимі он-лайн наявності пального у резервуарах, перерахунку його залишків та надлишків, установлення динамічних відхилень його залишків та інших параметрів отримання та відпуску пального.

Відповідно до Порядку адміністратором та держателем Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку (далі – Реєстр) є ДФС України.

Інформацію до Реєстру вносять виробники та реалізатори пального за допомогою спеціального програмного продукту, розробленого ДФС України.

Порядком також встановлено порядок подання суб’єктами господарювання інформації до Реєстру та можливість її коригування.

Звертаємо увагу, що згідно інформації, розміщеної на офіційному сайті Верховної Ради України, зареєстровано «Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» від 14.11.2017 за №6776-д, згідно з яким в остаточній редакції запропоновано внести зміни до п.12 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, а саме: цифри «2018» замінити цифрами «2019».

Звітність фізичної особи – підприємця, який за власним рішенням припиняє підприємницьку діяльність протягом звітного (податкового) року

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797) внесені зміни до розділу ІV Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), зокрема:

- фізичним особам – підприємцям (далі – ФОП) надано право (за власним бажанням) включати до складу витрат, пов’язаних із провадженням їх господарської діяльності, амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат;

- у разі проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності, ФОП за власним рішенням, останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового (звітного) періоду, до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності;

- ФОП – платниками податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) за кредитом, що отриманий на придбання житла (іпотечний кредит), встановлено право на сплату суми податкового зобов’язання, нарахованої на суму боргу, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’заним із процедурою його банкрутства, до закінчення строку позовної давності, протягом трьох років починаючи з року, в якому задекларовано суму такого податкового зобов’язання.

У зв’язку з запровадженими змінами наказом Міністерства фінансів України від 06.04.2017 №556 (далі – Наказ №556) форму податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація) та інструкцію щодо її заповненя викладено у новій редакції. Наказ зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05.07.2017 за №821/30689 та набирає чинності з 31.12.2017.

Отже, фізичні особи, які згідно з ПКУ зобов’язані та/або мають право подати декларацію здійснюють свій обов’язок та/або реалізують таке право за формою декларації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859 у редакції Наказу №556.

Враховуючи вищезазначені зміни, в декларації передбачено внесення відомостей до категорії платників (рядок 8 декларації) щодо осіб, які припинили підприємницьку діяльність протягом звітного (податкового) року, шляхом зазначення позначки «V» та визначення дати прийняття про припинення. Такі декларації є ліквідаційними для даної категорії платників податків. Слід зазначити, що цю позначку повинні зазначати лише особи, які прийняли рішення про припинення у звітному (податковому) році, тобто дата прийняття такого рішення не повинна бути менше ніж 01.01.2017 та більше ніж 31.12.2017.

Чи включається до доходу ФОП на загальній системі оподаткування

сума кредиту, яка погашається юридичною особою – поручителем?

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що згідно з п.177.2 ст.177 розділу IV Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця (далі – ФОП).

При цьому, до складу загального оподатковуваного доходу зараховується виручка, що надійшла ФОП як в грошовій, так і в натуральній формі, а саме:

- виручка у вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на банківський рахунок чи в готівковій формі безпосередньо ФОП чи його працівникам на місці здійснення розрахунків (в т.ч. відсотки банку);

- виручка в натуральній (негрошовій формі);

- суми штрафів і пені, отримані від інших суб’єктів підприємництва за договорами цивільно-правового характеру за порушення умов договорів та інші доходи, які пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності.

Відповідно до ст.1054 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV зі змінами та доповненнями за кредитним договором банк або інша фінансова установа (кредитодавець) зобов’язується надати грошові кошти (кредит) позичальникові у розмірі та на умовах, встановлених договором, а позичальник зобов’язується повернути кредит та сплатити проценти.

Враховуючи те, що кредит, отриманий ФОП від банку на розрахунковий рахунок підлягає поверненню, то дана сума кредиту не підлягає включенню до складу доходу.

При цьому, якщо погашення кредиту здійснюється юридичною особою – поручителем, то дохід, в сумі погашеного поручителем кредиту, включається до складу доходу та є об’єктом оподаткування ПДФО за правилами, встановленими ст.177 ПКУ.

В поточному році слідчі ДФС Дніпропетровщини

повернули до бюджету майже 19 млн. грн.

Протягом січня – листопада 2017 року у слідчих Головного управління ДФС у Дніпропетровській області перебувало 406 кримінальних проваджень.

Досудове розслідування закінчено з 144 кримінальних проваджень, з яких до суду направлено 49. З обвинувальним актом до суду направлено 41 cправа. Також, 8 кримінальних проваджень слідчими направлено до суду з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності.

Крім того, за одинадцять місяців поточного року за підслідністю скеровано 68 кримінальних провадження, приєднано до інших проваджень – 50.

Тож, завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС Дніпропетровщини з січня по листопад 2017 року збитки, нанесені державі, відшкодовані у розмірі 18 млн. 950 тис. грн.

До уваги платників податку на додану вартість

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що ДФС України у доповнення до інформації від 13.12.2017 щодо механізму зміни номенклатури товарів/послуг в податкових накладних повідомила наступне.

1. У разі, якщо до зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної (далі – ПН) платником податку складено та зареєстровано в ЄРПН розрахунки коригування (далі – РК), якими доповнено номенклатуру постачання товарів/послуг, але у графі 1 «№з/п рядка ПН, що коригується» Розділу Б табличної частини РК (далі – номер рядка ПН ) по всіх доданих товарних позиціях вказано однакове (дублююче) значення номера рядка ПН (наприклад «1»), то в разі, якщо у подальшому може виникнути необхідність коригування таких товарних позицій, платнику податку необхідно скласти РК в якому:

- сторнуються товарні позиції, щодо яких вказано однакове (дублююче) значення номера рядка ПН (наприклад «1»), шляхом зазначення в окремих рядках РК усіх товарних позицій, що містилися в попередньо зареєстрованих ПН та РК до них. При цьому, в графі 7 «Коригування кількості/зміна кількості, об’єму, обсягу (-) (+)» зазначаються показники зі знаком «мінус», а також в інших графах зазначаються відповідні значення одиниці виміру, коду товару/послуги, ставки, найменування, які вказані в зареєстрованих ПН та РК до них по таких товарних позиціях. У графі 1 рядка РК вказується номер рядка, який був зазначений в ПН, та зареєстрованих до неї РК, по таких товарних позиціях.

- додаються всі товарні позиції, щодо яких у попередніх РК вказано однакове (дублююче) значення номера рядка ПН (наприклад «1») з відповідними значеннями ціни, кількості, одиниці виміру, коду товару/послуги, ставки, найменування, але при цьому, у графі 1 рядка РК, яким вводиться товарна позиція, зазначається новий черговий порядковий номер рядка ПН, який не зазначався раніше в ПН, що коригується.

У графі 2 РК до ПН у всіх рядках, які заповнюються, зазначається причина коригування – «Зміна номенклатури».

2. У разі, якщо платником податку в період з 20.11.2017 по 14.12.2017 були подані для реєстрації в ЄРПН РК до зареєстрованої в ЄРПН ПН для зміни номенклатури товару, але РК, за яким/якими відбулося сторнування показника «Обсяги постачання» по всіх товарних позиціях ПН, були зареєстровані в ЄРПН, а РК, за яким/якими повинно було відбутися доповнення ПН новими товарними позиціями, в ЄРПН не були зареєстровані, платнику податку слід подати на реєстрацію замість РК, реєстрація якого/яких не відбулася, один РК, в якому:

- додати нові товарні позиції з відповідними значеннями ціни, кількості, одиниці виміру, коду товару/послуги, ставки, найменування, але при цьому, у графі 1 того рядка РК, яким додається товарна позиція, вказати новий черговий порядковий номер рядка ПН, який не зазначався раніше в ПН, що коригується (доповнити ПН новим рядком);

- у графі 2 РК до ПН у всіх рядках, які заповнюються, зазначити причину коригування – «Зміна номенклатури».

3. У разі, якщо після реєстрації ПН в ЄРПН у платника податку в подальшому виникає необхідність доповнення ПН новою або новими товарними позиціями на заміну вже вказаних, або у зв’язку із зменшенням обсягів постачання по окремій або окремих товарних позиціях, платнику податку слід в РК:

- сторнувати (або зменшити) показник «Обсяги постачання» по відповідній товарній позиції або по кільком товарним позиціям, з відповідними значеннями ціни, кількості, одиниці виміру, коду товару/послуги, ставки, найменування, при цьому, у графі 1 рядка РК, яким сторнується товарна позиція, вказати порядковий номер рядка ПН, за яким була зазначена дана товарна позиція e ПН, що коригується;

- додати нові товарні позиції з відповідними значеннями ціни, кількості, одиниці виміру, коду товару/послуги, ставки, найменування, але при цьому, у графі 1 рядка РК яким вводиться товарна позиція, зазначається новий черговий порядковий номер рядка ПН, який не зазначався раніше в ПН, що коригується.

- у графі 2 РК до ПН у всіх рядках, які заповнюються, зазначити причину коригування – «Зміна номенклатури».

Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням

https://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/320804.html

Зміни норм щодо єдиного внеску, які наберуть чинності з 1 січня 2018 року

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що Законом України від 03.10.2017 №2148-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» (далі – Закон №2148), який набув чинності 11.10.2017, внесено зміни, зокрема, до Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Запроваджені Законом №2148 зміни норм щодо єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) наберуть чинності з 01.01.2018 та передбачають, зокрема, наступне:

► максимальна величина бази нарахування єдиного внеску становитиме 15 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом;

► платниками єдиного внеску також будуть і члени фермерського господарства (у разі, якщо вони не належать до кола осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах);

► у разі якщо фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) і члени фермерського господарства отримують пенсію або соціальну допомогу, вони звільняються від сплати єдиного внеску за себе;

► ФОП – платники єдиного податку першої групи втрачають право на сплату єдиного внеску у сумі не менше 0,5 мінімального страхового внеску: з 01.01.2018 вони будуть сплачувати єдиний внесок у повному мінімальному розмірі, як і інші ФОП;

► фізичні особи, які виконують роботи на підставі договору цивільно-правового характеру, ФОП, а також особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства тепер також підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню;

► ФОП; особи, які провадять незалежну професійну діяльність та члени фермерського господарства з 01.01.2018 сплачуватимуть єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Коли коригується фінансовий результат до оподаткування при наданні безповоротної фінансової допомоги

відповідно до п.п.140.5.10 п.140.5 ст.140 ПКУ?

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

Для платників податку на прибуток, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень, об’єкт оподаткування може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень розділу «Податок на прибуток підприємств» ІІІ ПКУ.

Згідно з п.п.140.5.10 п.140.5 ст.140 ПКУ фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму перерахованої безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) особам, що не є платниками податку (крім фізичних осіб), та платникам податку, які оподатковуються за ставкою 0 відсотків відповідно до п.44 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, крім безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг), перерахованої неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг, для яких застосовується положення п.п.140.5.9 п.140.5 ст.140 ПКУ.

Відповідне роз’яснення розміщене у категорії 102.13 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Типи обєктів оподаткування оновлено станом на 22.12.2017

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що платники податків повинні повідомляти контролюючий орган про всі об’єкти оподаткування, пов’язані з господарською діяльністю.

Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність, за формою №20-ОПП (далі – форма №20-ОПП) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків та передбачає заповнення типа об’єкта оподаткування (гр.3).

Звертаємо увагу, що оновлений оновлений довідник Типів об’єктів оподаткування станом на 26.12.2017 розміщено на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України у розділі «Довідники» за посиланням

https://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/

Інтернет-конференція начальника управління організації роботи

ГУ ДФС у Дніпропетровській області

Манушак Осипової

з питань декларування доходів фізичними особами

Днями відбулася Інтернет-конференція начальника управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової з питань декларування доходів фізичними особами.

Питання 1. Доброго дня! Скажіть, будь ласка, коли громадянину обовязково необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація)?

Відповідь. Доброго дня!

Обов’язок щодо подання Декларації у платників податків виникає:

- при отриманні доходів не від податкових агентів, тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи, тобто які не є підприємцями або не провадять незалежну професійну діяльність;

- при отриманні від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування;

- при отриманні іноземних доходів;

- в інших випадках, передбачених законодавством, наприклад, при:

► отриманні у власність майна за рішенням суду про зміну власника та перехід права власності на таке майно;

► отриманні доходів від продажу власної сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва), що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, що перевищує 2 гектари, при умові отримання таких доходів від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи.

Питання 2. За якою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються іноземні доходи?

Відповідь. Особливості оподаткування податком на доходи фізичних осіб іноземних доходів викладені у пункті 170.11 статті 170 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Відповідно до підпункту 170.11.1 пункту 170.11 статті 170 ПКУ у разі, якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку – отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію, та оподатковується за ставкою, визначеною пунктом 167.1 статті 167 ПКУ, тобто 18 відсотків.

Доходи, визначені підпунктом 167.5.4 пункту 167.5 статті 167 ПКУ, тобто доходи у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб’єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток, оподатковуються у половинному розмірі ставки, визначеної підпунктом 167.5.4 пункту 167.5 статті 167 ПКУ, тобто 9 відсотків.

Питання 3. За яких умов громадянин має право на податкову знижку?

Відповідь. Згідно з положеннями статті 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) мають право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.

У разі реалізації права на податкову знижку громадяни можуть повернути частину ПДФО, сплаченого ними із заробітної плати.

Для реалізації права на податкову знижку за 2016 рік платнику податку необхідно заповнити та подати декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) до 31 грудня 2017 року.

Підпунктом 14.1.170 пункту 14.1 статті 14 ПКУ визначено, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є субєктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у звязку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ.

Розрахунок суми ПДФО, на яку зменшуються податкові зобов’язання з ПДФО у зв’язку з використанням права на податкову знижку. відображається платником податків у розділі V Декларації.

Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Нагадуємо, що відповідно до підпункту 166.4.3 пункту 166.4 статті 166 ПКУ, якщо платник податку до кінця року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Отже правом на податкову знижку за 2016 рік необхідно скористатися до кінця 2017 року.

Питання 4. Хочу запитати, чи має право фізична особа подати уточнюючу декларацію про майновий стан і доходи для того, щоб скористатися правом на податкову знижку, якщо було виявлено документально підтверджені суми, що не були враховані у вже поданій декларації?

Відповідь. Підпунктом 166.1.1 пункту 166.1 статті 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що платник податку на доходи фізичних осіб має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (п.п.166.1.2 п.166.1 ст.166 ПКУ).

Якщо платник податку не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (п.п.166.4.3 п.166.4 ст.166 ПКУ).

Отже, якщо були виявлені документально підтверджені суми, що не були враховані при поданні річної податкової декларації про майновий стан і доходи, для реалізації свого права на податкову знижку платник податку може подати уточнюючу декларацію до 31 грудня включно наступного за звітним податкового року, оскільки право на податкову знижку надається лише за наслідками звітного податкового року.

Питання 5. Що потрібно для подання податкової декларації про майновий стан і доходи в електронному вигляді?

Відповідь Для подання податкових декларацій в електронній формі платнику податків потрібно:

- отримати електронний цифровий підпис (далі – ЕЦП), який безкоштовно видається Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Державної фіскальної служби України (далі – АЦСК ІДД ДФС);

- авторизуватися за допомогою особистого електронного ключа.

Детально про подання звітності в електронному вигляді можна дізнатися на веб-порталі ДФС за посиланням sfs.gov/ua або на офіційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС за посиланням acskidd.gov.ua.

Звертаю увагу, що отримати безкоштовно ключі ЕЦП можна у пунктах реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів при ГУ ДФС у Дніпропетровській області Управління (центру) сертифікації ключів ІДД ДФС:

► у місті Дніпро за адресами:

- проспект Слобожанський, буд.95а, Центр обслуговування платників;

- проспект Богдана Хмельницького, буд.25, вікна реєстрації користувачів ЕЦП №21 та №22;

у місті Кривий Ріг за адресою проспект Героїв – підпільників, буд. 42, кабінет 112а.


Прес-служба СМР - 04.01.2018.