Logo

Telegram
Facebook

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПОВІДОМЛЯЄ


Січневі надходження від платників Дніпропетровщини: понад 6,4 млрд. грн. податків і митних платежів до бюджетів усіх рівнів та 917 млн. грн. ЄСВ

У першому місяці 2018 року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено в бюджети усіх рівнів 6 млрд. 433,6 млн. грн., що майже на 2 млрд. грн. більше, ніж у січні 2017 року. Про це проінформувала керівник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

Так, до державного бюджету впродовж січня 2018 року спрямовано 4 млрд. 827,7 млн. грн., що на 1 млрд. 634,4 млн. грн. більше, ніж за відповідний період 2017 року.

Січневі надходження поточного року до місцевих бюджетів Дніпропетровського регіону склали 1 млрд. 605,9 млн. грн. Це на 346,5 млн. грн. більше фактичних надходжень першого місяця 2017 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 917,0 млн. грн. Порівняно з 2017 роком надходження зросли на 228,1 млн. грн.

Операції з постачання маркетингових послуг:

порядок оподаткування ПДВ

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до пп.14.1.108 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) маркетингові послуги (маркетинг) – послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчання ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача та післяпродажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків. До маркетингових послуг належать, у тому числі: послуги з розміщення продукції платника податку в місцях продажу, послуги з вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту, внесення продукції (робіт, послуг) платника податку до інформаційних баз продажу, послуги зі збору та розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги).

Згідно із пп. «б» п.185.1 ст.185 ПКУ об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників ПДВ з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 ПКУ.

Місцем постачання послуг відповідно до п.186.4 ст.186 ПКУ є місце реєстрації постачальника, крім операцій, зазначених у п.186.2 і п.186.3 ст.186 ПКУ.

Отже, операції з постачання платником ПДВ маркетингових послуг є об’єктом оподаткування ПДВ, незалежно від того кому вони надаються резиденту чи нерезиденту.

Суб’єктам ЗЕД про класифікацію деяких товарів згідно УКТ ЗЕД

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що ДФС України щодо класифікації товару «Пробка зливна з недорогоцінних металів піддона картера двигуна» та товару «Сауна електрична (інфрачервона), що використовується в домашніх умовах» згідно з Українською класифікацією зовнішньоекономічної діяльності товару (далі – УКТ ЗЕД) повідомила наступне.

Щодо товару «Сауна електрична (інфрачервона), що використовується в домашніх умовах».

Класифікація товарів для цілей митного оформлення здійснюється згідно з вимогами УКТ ЗЕД, що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України від 19.09.2013 №584-VII «Про Митний тариф України», з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД (далі – ОПІ) та визначальних для класифікації характеристик товару.

Згідно з вимогами УКТ ЗЕД, відповідно до правил 1, 6 ОПІ, з врахуванням додаткових пояснень до товарної категорії 8516 79 70, «Сауна електрична (інфрачервона), що використовується в домашніх умовах», класифікується в товарній під категорії 8516 79 70 00 УКТЗЕД.

Щодо товару «Пробка зливна з недорогоцінних металів піддона картера двигуна».

Частиною 3 Приміток до Розділу ХV УКТ ЗЕД «Недорогоцінні метали та вироби з них» в УКТ ЗЕД визначено термін «недорогоцінні метали».

Враховуючи, що у товарну позицію 7318 УКТ ЗЕД включаються болти, гвинти, що застосовуються для складання або кріпленняя різних виробів, що в свою чергу, унеможливлює класифікацію зливних пробок у відповідній товарній позиції.

Разом з цим, до цієї групи не включаються згвинчувальні пробки (товарна позиція 8309).

У товарну позицію 8309 згідно з УКТ ЗЕД включаються пробки, ковпачки та кришки (включаючи корончасті пробки і ковпачки, що згвинчуються, та пробки з пристроєм для розливання), кришки для пляшок, заглушки нарізні, оболонки пробок та інші пакувальні пристрої з недорогоцінних металів.

Піддон картера двигуна – це тонкостінний резервуар з пробкою, що загвинчує зливний отвір та закриває нижню частину картера автомобільного двигуна. Піддон картера двигуна виконує функцію резервуара для моторного масла, а також забезпечує захист кривошипно-шатунного механізму від потрапляння бруду та сторонніх предметів.

На підставі вищевикладеного з урахуванням положень Правила 1 ОПІ, пояснень до товарної позиції 8309 згідно УКТ ЗЕД та технічного опису, товар «Пробка зливна з недорогоцінних металів піддона картера двигуна», який призначений для закупорки піддона, розглядається у товарній позиції 8309 згідно УКТ ЗЕД.

Таким чином, товар «Пробка (болт) зливна з недорогоцінних металів піддона картера двигуна» підлягає класифікації у товарній півдкатегорії 8309 90 90 00 (ставка ввізного мита – 15%) згідно УКТ ЗЕД.

Орендар – фізична особа, яка не є суб’єктом господарювання:

декларування доходів від здачі кварири в оренду

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до пп.170.1.5. п.170.1 ст.170 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), якщо орендар – фізична особа, яка не є суб’єктом господарювання, то особою, відповідальною за нарахування та сплату (перерахування) податку до бюджету, є платник податку на доходи фізичних осіб — орендодавець.

При цьому такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету в строки, встановлені ПКУ для квартального звітного (податкового) періоду, а сааме: протягом 40 календарних днів після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу, сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов’язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація).

Отже, податкову декларацію потрібно подавати один раз за результатами звітного 2017 року до 01.05.2018.

Транспортний податок: визначаємо вартість автомобіля

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що відповідно до п. 267.1 ст.267 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до п.п.267.2.1 п.267.2 ст.267 ПКУ є об’єктами оподаткування.

Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального.

Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального (п.п.267.2.1 п.267.2 ст.267 ПКУ).

До уваги платників єдиного внеску!

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що відповідно до п.2 розділу ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 із змінами та доповненнями (далі – Порядок №435), фізичні особи-підприємці (далі – ФОП), у тому числі ФОП – платники єдиного податку, без використання праці найманих працівників, формують та подають звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Звіт) самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом.

Звітним періодом є календарний рік.

Згідно з абзацом третім частини восьмої ст.9 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями ФОП, крім ФОП – платників єдиного податку, зобов’язані сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахований за календарний рік, до 10 лютого наступного року.

Якщо останній день строку подання Звіту припадає на вихідний, святковий день чи інший неробочий день, то останнім днем подання Звіту вважається перший після нього робочий день (п.14 розділу ІІ Порядку №435).

Електронний кабінет доопрацьовано

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що сервіс «Електронний кабінет» доопрацьовано в частині проходження електронної ідентифікації уповноваженими особами платника, яким делеговано право підпису податкових накладних та розрахунків коригування (далі – уповноважена особа).

Уповноважена особа при вході до приватної частини (особистого кабінету) з використанням ЕЦП отримує доступ до таких сервісів «Електронного кабiнету»:

• реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних;

• інформація з Єдиного реєстру податкових накладних;

• інформація з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування ПДВ.

Додатково повідомляємо, що по уповноваженим особам має бути подана форма J1391103 «Повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису».

Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням

https://cabinet.sfs.gov.ua/news/642710EE58310398E0530A50280762CC

У затвердженому Переліку кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД – зміни

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що за повідомленням ДФС України з метою вдосконалення процесу здійснення автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування (далі – ПН/РК) Критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) наказом ДФС України від 31.01.2018 №57 (далі – Наказт№57) внесено зміни до наказу ДФС України від 30.06.2017 №461.

Наказом №57 внесено зміни до Переліку кодів товарів згідно УКТ ЗЕД, які застосовуються для здійснення автоматизованого моніторингу відповідності ПН/РК Критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Коли податкова декларація про майновий стан і доходи не подається?

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.179.2. ст.179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) обов’язок платника податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку) щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи:

¨ від податкових агентів, які згідно з IV розділом ПКУ не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

¨ виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених IV розділом ПКУ;

¨ від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений податок відповідно до IV розділу ПКУ;

¨ у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно до цього розділу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п.174.3 ст.174 ПКУ.

За два дні лютого кількість заявок на митне оформлення

за принципом «Єдиного вікна» сягнула 1,7 тис.

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що прес-служба ДФС України повідомила наступне.

За період з 3 по 4 лютого поточного року митницями ДФС за принципом «єдиного вікна» оформлено 1,7 тис. заявок. Найбільший обсяг оформлених заявок зафіксовано у Львівській митниці ДФС (252), Київській митниці ДФС (234) та Київській міській митниці ДФС (215).

Нагадаємо, що з 1 лютого 2018 року законодавством передбачалось запровадження оформлення всіх митних декларацій за принципом «єдиного вікна».

Для удосконалення процедури здійснення митного та інших державних видів контролю (санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного) за вказаним принципом Кабінетом Міністрів України 31 січня 2018 року прийнято постанову №44, якою переглянуто порядок інформаційного обміну.

Так, продовжено на 1 рік можливість добровільного застосування підприємством системи «єдиного вікна» у випадках переміщення товарів:

- транзитом;

- вивезення за межі України товарів морським, залізничним та авіаційним транспортом;

- ввезення товарів у поштових та міжнародних експрес-відправленнях.

Також запроваджується на 90 днів перехідний період у вигляді добровільного застосування підприємствами системи «єдиного вікна» у кожному новому місці митного оформлення, в яких розпочнеться застосування цієї системи.

Крім того, нововведеннями передбачене застосування ризикоорієнтованого підходу до обрання об’єктів фітосанітарного контролю дерев’яного пакувального матеріалу та палет, що передбачає:

- при експорті – здійснення контролю маркування дерев’яного пакувального матеріалу не посадовими особами фітосанітарної служби, а посадовими особами митниць і лише у випадках, коли товари підлягатимуть митному огляду;

- при імпорті – огляду (інспектуванню) посадовими особами фітосанітарної служби будуть підлягати 10%, 25%, 50% або 100% вантажів, що супроводжуються дерев’яним пакувальним матеріалом, залежно від рівня ризику в розрізі країн-відправників.

Також передбачено можливість випуску товарів у вільний обіг за принципом «мовчазної згоди», якщо протягом чотирьох робочих годин з моменту отримання електронного повідомлення і документів від підприємства уповноважена особа контролюючого органу чи адміністратор не внесла до інформаційної системи рішення за результатами проведення відповідного виду контролю.

Такі новації дозволять оптимізувати взаємодію митниць, підприємств і органів державної влади, які здійснюють санітарно-епідеміологічний, ветеринарно-санітарний, фітосанітарний, екологічний, радіологічний види контролю, спростять ведення зовнішньоекономічної діяльності, а також мінімізують корупційні ризики завдяки автоматизації процесів.

Для довідки: інформаційний обмін даними в режимі єдиного вікна діяв з 1 серпня 2016 року, як експеримент. Взаємодія декларантів, митниць і контролюючих органів відбувається за допомогою інформаційно-телекомунікаційної системи, яка приймає інформацію, обробляє її та автоматично формує відповідні повідомлення для всіх задіяних суб’єктів.

Після випуску товарів з пункту пропуску для переміщення у митницю призначення система надсилає підприємству електронне повідомлення, у якому зазначаються види державного контролю, які завершено в пункті пропуску та які необхідно завершити у зонах митного контролю на митній території України, а також вичерпний перелік документів, які необхідно подати відповідному контролюючому органу. При цьому проставлення відбитків штампів на товаро-супровідних документах не вимагається.

Після отримання через інформаційну систему від підприємства визначених документів уповноважена особа контролюючого органу приймає рішення про завершення відповідного виду контролю, проведення огляду, додаткової обробки товарів або знищення вантажу або повернення його за межі митної території України та вносить повідомлення про прийняте рішення до інформаційної системи, яка в свою чергу повідомляє підприємство.

Органи доходів і зборів завершують митне оформлення в залежності від результатів державного виду контролю товарів, відображених в інформаційній системі.

Інформацію про нормативну грошову оцінку земель населених пунктів можливо отримати на веб-порталі ДФС України

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів регулюється Законом України від 11.12.2003 №1378-IV «Про оцінку земель» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №1378).

Статтею 13 Закону №1378 передбачена обов’язковість проведення нормативної грошової оцінки земель, а періодичність її проведення (не рідше одного разу на 5 – 7 років (повторна нормативна грошова оцінка)) – статтею 18 Закону №1378.

В Україні у 2013 році завершено проведення нормативної грошової оцінки земель усіх населених пунктів відповідно до ст.13 Закону №1378.

Відповідно до п.289.2 ст.289 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кi = І : 100, де І – індекс споживчих цін за попередній рік.

У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Слід зазначити, п.271.2 ст.271 ПКУ передбачено, що рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Інформацію про нормативну грошову оцінку земель населених пунктів можливо отримати на веб-порталі ДФС України за допомогою електронного банера «Довідники» за посиланням

https://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/325490.html

Внесено зміни до обсягів лікарських засобів та медичних виробів, що звільняються від обкладення ПДВ на період проведення АТО та/або запровадження воєнного стану

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25.01.2018 №48-р «Про внесення змін у додаток до розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 травня 2015 р. №544» (далі – Розпорядженя №48) внесено зміни до розпорядження Кабінету Міністрів України від 25.05.2015 №544 «Про обсяги лікарських засобів та медичних виробів, операції з ввезення яких на митну територію України та постачання на митній території України звільняються від обкладення податком на додану вартість на період проведення антитерористичної операції та/або запровадження воєнного стану»

Розпорядженням №48 внесено зміни до чинних обсягів лікарських засобів та медичних виробів, що звільняються від обкладення податком на додану вартість на період проведення АТО та/або запровадження воєнного стану.

Розпорядження №48 розміщено на єдиному веб-порталі органів виконавчої влади України «Урядовий портал» за посиланням

https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-vnesennya-zmin-u-dodatok-do-rozporyadzhennya-kabinetu-ministriv-ukrayini-vid-27-travnya-2015-r-544

Зміни та доповнення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» станом на 30.01.2018

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що 30.01.2018 вийшло оновлення «Єдиного вікна (DZV)» до версії 1.26.2.

Це оновлення встановлюється тільки на EDZV починаючи з версії 1.26 і старше.

Нові версії документів:

  1. Для забезпечення приймання та обробки форм фінансової звітності бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 29.11.2017 №976 та №977 додано нові документи:

J0903202«Баланс (форма №1-дс)»;

J0903302«Звіт про фінансові результати (форма №2-дс)»;

J0903402«Звіт про рух грошових коштів (форма №3-дс)»;

J0903502«Звіт про власний капітал (форма №4-дс)»;

J0903601«Примітки до річної фінансової звітності (форма №5-дс)».

  1. У відповідності до форм, які опубліковано на сайті Державної служби статистики України, додано нові версії 17 документів (тільки форми вводу).

Коригування існуючих форм, шаблонів та даних:

  1. З метою удосконалення існуючих електронних сервісів для платників податків додано наступні форми:

F1401801 – «Відповідь на запит про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків»

  1. spr_sti.xml – «Довідник податкових інспекцій» – станом на 30.01.2018.

Інформація розміщена на веб-порталі ДФС України за посиланням

https://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

Ставки податку на нерухомість

на 2017 рік застосовуються з коефіцієнтом

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актвів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон №1791) внесено зміни до Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), зокрема у п.п.266.5.1 п.266.5 ст.266 ПКУ, яким визначено граничну межу ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок на нерухомість), для об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

Також, Законом №1791 встановлено, що з 1 січня 2017 року до прийняття відповідним органом місцевого самоврядування рішення про встановлення ставок місцевих податків і зборів на 2017 рік відповідно до Закону №1791, встановлені таким органом самоврядування ставки єдиного податку для платників першої групи, податку на нерухомість та збору за місця паркування транспортних засобів застосовується з коефіцієнтом 0,5.

Отже, ставки податку на нерухомість на 2017 рік, встановлені рішенням органів місцевого самоврядування до 1 січня 2017 року відповідно до норм ПКУ, застосовуються з коефіцієнтом 0,5, незалежно від їх розміру.

Загальний товарообіг Дніпропетровської митниці ДФС

у 2017 році склав 7 млрд. 694 млн. дол.

Протягом 2017 року працівники Дніпропетровської митниці ДФС оформили 166430 митних декларацій, в тому числі 73216 – імпортні, 76526 – експортні декларації. Це на 8,62% більше, ніж впродовж 2016 року.

Загальний товарообіг протягом 2017 року склав 7 млрд. 694 млн. дол. США й, порівняно з 2016 роком, збільшився на 27,3%. Зокрема, імпорт товарів зріс на 29,6% порівняно з показником 2016 року і склав понад 3 млрд. 863 млн. дол. США. На 25% зросли обсяги експортних операцій і становили понад 3 млрд. 831 млн. дол. США.

Упродовж 2017 року пропущено 36 млн. 934 тис. тон вантажів. Співвідношення експорту та імпорту по оформленим вантажам у ваговому показнику за звітний період: 73,31% – експорт, 26,69% – імпорт.

Загалом на обліку у Дніпропетровській митниці ДФС протягом 2017 року перебувало 7 393 суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності.

Основними бюджетоформуючими товарами у 2017 році були: паливно-енергетичні товари, машини, устаткування та транспорт; продукція хімічної промисловості; метали та вироби з них.

Товари, які найчастіше експортувалися у 2017 році: руди, шлаки та зола; чорні метали та вироби з них; залізні або трамвайні локомотиви; продукти неорганічної хімії.

Товари, які найчастіше імпортувалися у 2017 році: енергетичні матеріали; промислове устаткування; фармацевтична продукція; полімерні матеріали, пластмаси та вироби з них.

Зовнішньоекономічні операції проводилися з торговельними партнерами із 70 країн світу. Найбільший обсяг експортно-імпортних операцій протягом 2017 року здійснено з країнами ЄС (44,07%), країнами СНД (28,3%) та Азійськими країнами (21,47%).

Податковий календар на 09 лютого 2018 року

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що

п’ятниця, 09 лютого 2018 року, останній день сплати

єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування фізичними особами – підприємцями, (крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) за 2017 рік;

останній день подання:

- звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту за січень 2018 року за формою №1-РС;

- звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за січень 2018 року за формою №2-РС;

- звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів за січень 2018 року за формою №3-РС;

- звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за січень 2018 року за формою № 1-ОА;

- звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі за січень 2018 року за формою № 1-ОТ;

- попередньої заявки-розрахунку для задоволення через два місяці потреби в марках акцизного податку;

- звіту про суми податкових пільг за IV квартал 2017 року;

- декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами, за 2017 рік;

- податкової декларації з податку на додану вартість за IV квартал
2017 року платниками, у яких податковий період дорівнює календарному кварталу;

- заяви про вибір квартального звітного (податкового) періоду з податку на додану вартість у 2018 році;

- податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за IV квартал 2017 року;

- податкової декларації про майновий стан і доходи, отримані фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності, за 2017 рік;

- податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) за 2017 рік платниками, віднесеними до 3 групи;

- податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця за 2017 рік платниками, віднесеними до 3 групи;

- податкової декларації екологічного податку за ІV квартал 2017 року;

- податкової декларації з рентної плати за ІV квартал 2017 року з розрахунком:

• рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин без рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводної сировини;

• рентної плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин;

• рентної плати за спеціальне використання води;

• рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів;

- податкової декларації збору за місця для паркування транспортних засобів за ІV квартал 2017 року;

- податкової декларації з туристичного збору за ІV квартал 2017 року;

- звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (форма №Д5) за 2017 рік;

- декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари/продукцію.

Порядок застосування міжнародного договору про уникнення подвійного оподаткування при виплаті доходів, отриманих із джерел в Україні, уточнено

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 07.12.2017 №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», який набув чинності 01.01.2018, внесено зміни до ст.103 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Зокрема, ст.103 ПКУ доповнено новими положеннями, якими уточнено порядок застосування міжнародного договору про уникнення подвійного оподаткування при виплаті доходів, отриманих із джерел в Україні, а саме:

¨ у разі отримання синдикованого фінансового кредиту особа (податковий агент) застосовує ставку податку, передбачену відповідним міжнародним договором України, на дату виплати процентів або інших доходів, отриманих із джерел в Україні, учасникам синдикату кредиторів з урахуванням того, резидентом якої юрисдикції є кожен учасник синдикованого кредиту, та пропорційно до його частки у межах кредитного договору, за умови, що він є бенефіціарним (фактичним) отримувачем (власником) доходу, незалежно від того, виплата здійснюється через агента чи напряму (п.103.2 ст.103 ПКУ);

¨ у випадках, коли резиденти – суб’єкти кінематографії України сплачують роялті нерезидентам за субліцензійними договорами за використання або за надання права на використання аудіовізуальних творів (у тому числі фільмів), а також об’єктів авторського права та/або суміжних прав, що використовуються при виробництві (створенні) аудіовізуальних творів (у тому числі фільмів), такі нерезиденти вважаються бенефіціарними (фактичними) отримувачами (власниками) щодо таких роялті (п.103.3 ст.103 ПКУ).

Декларування-2018: основні випадки подання

податкової декларації про майновий стан і доходи

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що обов’язок щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи виникає при отриманні протягом звітного (податкового) року доходів:

- від особи, яка не є податковим агентом, крім випадків прямо передбачених ПКУ (п.п.168.2.1 п.168.2 ст.168 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ));

- у вигляді окремих видів оподатковуваних доходів (прибутків), що не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування чи виплати податковими агентами, але не є звільненими від оподаткування (п.п.168.1.3 п.168.1 ст.168 ПКУ);

- у вигляді іноземних доходів (п.п. п.п.168.2.1 п.168.2 ст.168 ПКУ);

- від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п.170.1 ст.170 ПКУ (п.п.164.2.5 п.164.2 ст.164 та п.п.170.1.5 п.170.1 ст.170 ПКУ);

- у вигляді суми заборгованості за укладеним платником податків цивільно-правовим договором, за якою минув строк позовної давності та яка перевищує суму, що становить 50 відсотків місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, крім сум податкової заборгованості, за якими минув строк позовної давності згідно з розділом II ПКУ (п.п.164.2.7 п.164.2 ст.164 ПКУ);

- у вигляді інвестиційного прибутку від проведення операцій з цінними паперами, деривативами та корпоративними правами, випущеними в інших, ніж цінні папери, формах, крім доходу від операцій, зазначених у п.п.165.1.2, 165.1.40 і 165.1.52 п.165.1 ст.165 ПКУ (п.п.164.2.9 п.164.2 ст.164 та п.п.170.2.1 п.170.2 ст.170 ПКУ);

- у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з IV розділом ПКУ (п.п.164.2.10 п.164.2 ст.164 та п.174.3 ст.174 ПКУ);

- у вигляді частини доходів від операцій з майном, розмір якої визначається згідно з положеннями ст.- ст.172 - 173 ПКУ (п.п.164.2.4 п.164.2 ст.164 ПКУ);

- у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, у порядку встановленому п.п.«д» п.п.164.2.17 п.164.2 ст.164 ПКУ (п.п.«д» п.п.164.2.17 п.164.2 ст.164 ПКУ);

- від продажу власної продукції тваринництва груп 1 - 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, якщо їх сума сукупно за рік перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (п.п.165.1.24 п.165.1 ст.165 ПКУ);

- отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, більших ніж встановлені Земельним кодексом України, та за умови реалізації такої продукції іншим фізичним особам (п.п.165.1.24 п.165.1 ст.165 ПКУ);

- у разі отримання нецільової благодійної допомоги від благодійника - фізичної чи юридичної особи, якщо загальна сума отриманої нецільової благодійної допомоги протягом звітного

податкового року перевищує її граничний розмір, установлений абзацом першим п.п.169.4.1 п.169.4 ст.169 ПКУ (п.п.170.7.3 п.170.7 ст.170 ПКУ);

- у вигляді благодійної допомоги на відновлення втраченого майна та на інші потреби за переліком, який визначається Кабінетом Міністрів України, та яка надається згідно з п.п.165.1.54 п.165.1 ст.165 ПКУ, у сумі, що сукупно протягом звітного (податкового) року перевищує 500 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (п.п.170.7.8 п.170.7 ст.170 ПКУ);

- з джерелом їх походження в Україні та іноземні доходи, що отримуються іноземцем, який у звітному (податковому) році набув статусу резидента України (п.п.170.10.4 п.170.10 ст.170 ПКУ).

- від провадження господарської діяльності, отриманих фізичними особами – підприємцями (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) (п.177.11 ст.177 ПКУ);

- від провадження незалежної професійної діяльності (п.178.4 ст.178 ПКУ).

До уваги фізичних осіб – платників земельного податку

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу фізичних осіб, що відповідно до п.287.1. ст.287 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Облік фізичних осіб – платників земельного податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 1 травня (п.287.2 ст.287 ПКУ).

Згідно з п. 287.5 ст.287 ПКУ земельний податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Статтею 58 ПКУ визначено, що контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов’язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до ст.54 ПКУ.

Податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими ПКУ.

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному п.42.4 ст.42 ПКУ. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Слід зазначити, що відповідно до п.287.9 ст.287 ПКУ у разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове (податкові) повідомлення-рішення у строки, встановлені ст.287 ПКУ, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої ПКУ за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання.

Водночас, податкове зобов’язання з земельного податку може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених п.102.1 ст.102 ПКУ (п.287.10 ст.287 ПКУ).


Прес-служба СМР - 09.02.2018.