Logo

Telegram
Facebook

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПОВІДОМЛЯЄ


Підприємці в разі неотримання квитанції про прийняття електронної звітності можуть подати паперову

Запитання: Чи мають право госпсуб'єкти у разі неотримання квитанції про прийняття податкової звітності у електронній формі надати її повторно на паперовому носії? Яка звітність буде вважатись прийнятою?

Відповідь: суб’єкти господарювання, що належать до малих підприємств, мають право у разі неотримання квитанції про прийняття звітності у електронній формі надати повторно на паперових носіях податкову звітність до контролюючого органу (крім звітності з ПДВ).

Великі та середні підприємства, а також платники ПДВ, незалежно від того, чи належать вони до великих та середніх підприємств, такого права не мають, оскільки зобов’язані подавати податкову звітність виключно в електронній формі.

Оригіналом податкової звітності, отриманої контролюючим органом, буде вважатись документ, який надійшов останнім до закінчення граничного терміну, встановленого законодавством для подання податкової звітності, за умови його правильності.

ДФСУ («ЗІР», підкатегорія 135.03)

Чи має право фізична особа - підприємець, який перебуває на І - II групах платників єдиного податку здійснювати торгівлю на ринках із залученням членів родини без укладання трудових договорів ( з членами родини) між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю?

Головне управління ДФС у Волинській області, відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), надає індивідуальну податкову консультацію на питання чи має право фізична особа - підприємець, який перебуває на І - II групах платників єдиного податку здійснювати торгівлю на ринках із залученням членів родини без укладання трудових договорів ( з членами родини) між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю.

Відповідно до статей 42, 43 Господарського кодексу України підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Відповідно до пункту 291.4 статті.291 ПКУ від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями суб'єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на такі групи платників єдиного податку:

1) перша група - фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб...;
2) друга група - фізичні особи - підприємці, які ...не використовують працю найманих осібабо кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасноне перевищує 10 осіб.

На сьогодні трудові відносини мають бути врегульовані Кодексом законів про працю України від 10.12.1971 № 322-VIII із змінами та доповненнями (далі - КЗпП), який визначає правові засади і гарантії здійснення громадянами України права розпоряджатися своїми здібностями до продуктивної і творчої праці.

Відповідно до ч. 3 ст. 24 КЗпП працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням.
Згідно ч. 2 ст. 2 КЗпП працівники реалізують право на працю шляхом укладення трудового договору про роботу на підприємстві, в установі, організації або з фізичною особою. Наявність родинних зв'язків не є підставою для не укладення трудового договору.

Додатково зазначаємо, що відповідно до п. 52.2 ст. 52 Податкового Кодексу України, податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДФС У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ

Лист 29.03.2016 р. № 1605/10/03-20-13-02-10

Дохід від продажу нерухомого майна

ДФС України повідомлено, що дохід, отриманий фізичною особою – резидентом від продажу протягом звітного податкового року об’єкта нерухомості (однієї квартири), який перебуває у власності такої особи менше трьох років, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5% та військовим збором 1,5%.

У разі якщо протягом того ж звітного податкового року цією особою продається другий об’єкт нерухомості (квартира), то дохід, отриманий від такого продажу, оподатковується за ставкою 18% та збором 1,5 % (незалежно від строку перебування цього об’єкта у власності фізичної особи).

Лист від 29.04.2016 р. № 4513/М/99-99-13-02-03-14
Детальніше:
https://www.visnuk.com.ua/ua/news/id/2715

Оренда земельного паю

ДФС України повідомлено, що юридична особа (орендар) при нарахуванні (виплаті) фізичній особі (орендодавцю) доходу у вигляді орендної плати за наданий їй в оренду земельний пай, повинна утримати податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовий збір за ставкою 1,5%.

Лист від 29.04.2016 р. № 4502/Т/99-99-13-02-03-14
Детальніше:
https://www.visnuk.com.ua/ua/news/id/2717

Митниця може приносити додатково 50 млрд. грн. щороку

Про це повідомив Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман сьогодні під час засідання уряду

«Ми бачимо потенціал надходження від митниці до державного бюджету від 50 мільярдів плюс щороку. Від 50 мільярдів від тих планів, які були затверджені», — зазначив він.

Прем’єр додав, що уряд планує посилити роботу щодо боротьби з контрабандою.
Детальніше: https://www.visnuk.com.ua/ua/news/id/2721

Зарахування від’ємного значення ПДВ в рахунок зменшення суми податкового боргу

ДФС України повідомлено, що у разі наявності у платника податку на дату подання ним податкової звітності з ПДВ податкового боргу з цього податку, такий платник має право зарахувати суму від’ємного значення ПДВ, сформовану за результатами такої податкової звітності, у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди, в частині, що не перевищує реєстраційну суму такого платника на момент отримання контролюючим органом податкової декларації.

Лист від 19.04.2016 р. № 8844/6/99-99-19-03-02-15

Детальніше: https://www.visnuk.com.ua/ua/news/id/2724

Який порядок сплати податку на прибуток з 01.01.2016?


Порядок обчислення та сплати податку на прибуток підприємств визначено ст. 137 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною ст. 136 ПКУ, від бази оподаткування, визначеної згідно зі ст. 135 ПКУ (п. 137.1 ст. 137 ПКУ).
Згідно з п. 137.4 ст. 137 ПКУ податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених п. 137.5 ст. 137 ПКУ, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком.
Пунктом 137.5 ст. 137 ПКУ встановлено, що річний податковий (звітний) період встановлюється для таких платників податку:
а) платників податку, які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), що сплачують податок на прибуток на підставі річної податкової декларації за період діяльності у звітному (податковому) році;
б) виробників сільськогосподарської продукції;
в) платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 мільйонів гривень. При цьому до річного доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначеного за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.
Відповідно до п. 137.6 ст. 137 ПКУ податок на прибуток, що підлягає сплаті до бюджету платниками податку, зменшується на суму нарахованого за звітний період податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до ст. 266 ПКУ щодо об’єктів нежитлової нерухомості.
Якщо платник податку на прибуток у звітному періоді не отримав прибутку, або сума податку на прибуток менша за суму податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, залишок суми такого податку, не врахований у зменшення податку на прибуток поточного періоду, не переноситься на зменшення податку на прибуток наступних податкових (звітних) періодів.
Згідно з п. 57.1 ст. 57 ПКУ платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених ПКУ.
Щодо сплати податку на прибуток у 2016 році, то п. 38 підрозд. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що платники податку на прибуток підприємств сплачують до 31 грудня 2016 року авансовий внесок з цього податку у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали 2016 року.
Розрахунок такого авансового внеску подається платником податку у податковій декларації за три квартали 2016 року. Визначена в розрахунку сума авансових внесків вважається узгодженою сумою грошових зобов’язань.
У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в розмірах, визначених ст. 123 ПКУ.

Джерело: загальнодоступний інформаційно-довідковому ресурс інформаційно-довідкового департаменту ДФС .

Питання Який порядок відображення в податковій накладній сум податків та зборів, які не включаються до бази оподаткування ПДВ, але включаються до ціни товарів/послуг?

ВідповідьКоротка:
Суми податків, зборів, що включаються до ціни поставлених товарів/послуг, але не включаються до бази оподаткування ПДВ таких товарів/послуг, в податковій накладній не зазначаються.
Повна:
Відповідно до п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року
№ 2755-VI зі змінами і доповненнями (далі – ПКУ) база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком:
товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню;
газу, який постачається для потреб населення.
До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв’язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних та інфляційні, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов’язань.
В податковій накладній, зокрема зазначається база оподаткування, сума ПДВ та загальна сума коштів, що підлягає сплаті саме за такою податковою накладною.
Таким чином, суми податків, зборів, що включаються до ціни поставлених товарів/послуг, але не включаються до бази оподаткування ПДВ таких товарів/послуг, в податковій накладній не зазначаються.

Джерело: загальнодоступний інформаційно-довідковому ресурс інформаційно-довідкового департаменту ДФС .

Роман Насіров візьме участь в антикорупційному саміті в Лондоні

12.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

12 травня 2016 року Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров візьме участь у світовому антикорупційному саміті, який відбудеться в Лондоні (Великобританія).

Саміт організовується за ініціативи Прем’єр-міністра Великобританії Девіда Кемерона.

Мета заходу – активізувати глобальні заходи для боротьби з корупцією. В порядок денний саміту також включені питання щодо корпоративної таємниці, прозорості уряду, забезпечення виконання міжнародних антикорупційних законів, а також зміцнення міжнародних інститутів.

Очікується, що участь в антикорупційному саміті візьмуть представники близько 40 країн, а також президент Світового банку Джим Ен Кім і директор-розпорядник МВФ Крістін Лагард.

РОМАН НАСІРОВ: У СІЧНІ-КВІТНІ 2016 РОКУ НА АНТИКОРУПЦІЙНИЙ СЕРВІС «ПУЛЬС» НАДІЙШЛО 3013 ЗВЕРНЕНЬ

Антикорупційний сервіс «Пульс» створено з метою оперативного реагування на звернення громадян щодо роботи ДФС. «Гаряча лінія» цілодобово приймає скарги та пропозиції з приводу роботи служби, а також заяви щодо корупційних дій працівників інспекцій та митних постів», - зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.

За його словами, у 2015 році на телефонну лінію сервісу «Пульс» надійшло 9856 звернень (7965 по податковому напряму і 1891 по митному), з них щодо корупційних дій – 230 звернень.

«Протягом січня-квітня поточного року на розгляд ДФС направлено 3013 звернень. Більшість з них, або 2636 заяв, стосувалося роботи податкового напряму і лише 377 – митного», - повідомив очільник відомства.

Більш детально: https://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/247992.html

ЩОДО СКЛАДАННЯ/ОТРИМАННЯ ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ ФІЛІЄЮ ЧИ ІНШИМ СТРУКТУРНИМ ПІДРОЗДІЛОМ, ЯКИМ НЕ ДЕЛЕГОВАНО ПРАВО СКЛАДАННЯ ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.

Згідно з підпунктом «г» пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України у разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/ послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу).

Відповідно до пункту 1 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267, якщо не зареєстровані платниками податку на додану вартість філії та інші структурні підрозділи платника податку самостійно здійснюють постачання товарів/послуг та проводять розрахунки з постачаль- никами/споживачами, то зареєстрований платник податку, до складу якого входять такі структурні підрозділи, може делегувати філії або структурному підрозділу право складання податкових накладних. Для цього платник податку повинен кожній філії та кожному структурному підрозділу присвоїти окремий цифровий номер, про що має письмово повідомити контролюючий орган за місцем його реєстрації як платника податку на додану вартість.

Отже, якщо головним підприємством не делеговано філії (структурному підрозділу) права складання податкових накладних, то при складанні податкової накладної філією (структурним підрозділом), або у разі постачання товарів/послуг філії (структурному підрозділу) платника ‪#‎ПДВ у графах податкової накладної «Продавець»/«Покупець» зазначається найменування та індивідуальний податковий номер головного підприємства.

При цьому при постачанні товарів/послуг філією (структурним підрозділом) числовий номер такої філії (структурного підрозділу) не зазначається.

https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/247768.html

ЩОДО ПОРЯДКУ РОЗГЛЯДУ ЗАПЕРЕЧЕНЬ ПЛАТНИКА ПОДАТКІВ НА АКТ ПЕРЕВІРКИ

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.

Порядок розгляду заперечень платника податків на акт перевірки визначено у Податковому кодексі України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - Кодекс) та Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами, який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 20.08.2015 р. N 727 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.10.2015 р. за N 1300/27745 (далі - Порядок).

Пунктом 86.7 статті 86 Кодексу передбачено, що у разі незгоди платника податків або його законних представників з висновками перевірки чи фактами та даними, викладеними в акті (довідці) документальної перевірки, вони мають право подати свої заперечення до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податків протягом п’яти робочих днів з дня отримання акта (довідки). Такі заперечення розглядаються контролюючим органом протягом п’яти робочих днів, що настають за днем їх отримання (днем завершення перевірки, проведеної у зв’язку з необхідністю з’ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у зауваженнях), та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному ст. 58 цього Кодексу для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень.

Платник податку (його уповноважена особа та/або представник) має право брати участь у розгляді заперечень, про що такий платник податку зазначає у запереченнях.

У разі якщо платник податку виявив бажання взяти участь у розгляді його заперечень до акта перевірки, контролюючий орган зобов’язаний повідомити такого платника податків про місце і час проведення такого розгляду. Таке повідомлення надсилається платнику податків не пізніше наступного робочого дня з дня отримання від нього заперечень, але не пізніше ніж за два робочі дні до дня їх розгляду.

Участь керівника відповідного контролюючого органу (або уповноваженого ним представника) у розгляді заперечень платника податків до акта перевірки є обов’язковою. Такі заперечення є невід’ємною частиною акта (довідки) перевірки.

За результатами розгляду заперечень складається висновок, у якому зазначаються наведені в акті (довідці) документальної перевірки висновки, факти та дані, щодо яких надано заперечення платником податків, короткий зміст заперечень, наводиться обґрунтування позиції контролюючого органу стосовно кожного питання, порушеного в запереченнях, та підбиваються підсумки щодо обґрунтованості заперечень.

На підставі висновку складається обґрунтована письмова відповідь щодо результатів розгляду заперечень, яка підписується керівником (заступником керівника) або особою, яка виконує його обов’язки, та надсилається платнику податків у порядку, встановленому абзацом другим пункту 6 розділу V Порядку.

Зазначений висновок є складовою частиною (додатком) матеріалів документальної перевірки, залишається в контролюючому органі, та враховується керівником контролюючого органу (заступником керівника) або особою, яка виконує його обов’язки, при їх розгляді і прийнятті податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до четвертого абзацу пункту 86.7 статті 86 Кодексу рішення про визначення грошових зобов’язань приймається керівником контролюючого органу (або його заступником) з урахуванням результатів розгляду заперечень платника податків (у разі їх наявності). Платник податків або його законний представник може бути присутнім під час прийняття такого рішення.

https://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/247547.html

ПРИВІТАННЯ НАЧАЛЬНИКА ГУ ДФС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ВАСИЛЯ АНДРУХІВ З ДНЕМ ПАМ'ЯТІ ТА ПРИМИРЕННЯ І СВЯТОМ ПЕРЕМОГИ

Шановні жителі Дніпропетровщини!

Прийміть щирі вітання з нагоди вшанування Дня пам’яті і примирення та відзначення Дня Перемоги!

Низький уклін вам, захисники Вітчизни, за ваш приклад мужності та відваги.
Український народ є нащадком славетного та сильного покоління героїв, які у роки Другої світової війни, вибороли для нас право на існування.
Ми безмежно вдячні кожному солдатові, кожному герою, який пожертвував своїм життям заради нашої свободи, благополуччя та миру.
Нехай пам'ять про їх подвиги вічно живе у прийдешніх поколіннях, а повага до ветеранів та жертв війни завжди променіє в серці кожного з нас.

Щиро бажаю всім міцного здоров’я, бадьорості духу, довгих років життя, тепла людських стосунків, родинного затишку, оптимізму і непохитної віри у те, що завтрашній день буде світлішим і щасливішим.

З повагою,

начальник ГУ ДФС

у Дніпропетровській області Василь Андрухів

ДФС запропонувала покрокову стратегію впровадження рекомендацій BEPS

11.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Першочерговим кроком стратегії впровадження рекомендацій BEPS у ДФС вважають проведення нульового декларування всіма громадянами та фізичними особами резидентами України.

«Проведення нульового декларування має відмежувати минуле від майбутнього, в якому громадяни будуть зобов’язані звітувати та сплачувати податки з усіх отриманих доходів (включаючи доходи за межами України). Це необхідно для отримання державою достовірної та повної інформації про все майно (включаючи частки в іноземних компаніях), що знаходиться прямо або опосередковано у власності громадян», – зазначив директор Департаменту адміністративного оскарження та судового супроводження ДФС Дмитро Донець.

За його словами, для цього держава повинна звільнити задеклароване майно від оподаткування та/або забезпечити сплату податків за пониженими ставками, а також гарантувати безпеку для суб’єктів декларування щодо не притягнення до будь-якої відповідальності стосовно задекларованого майна.

Другим кроком має стати лібералізація правил здійснення зовнішньоекономічних операцій, зокрема, здійснення іноземних інвестицій, репатріації прибутку, розрахунків в сфері ЗЕД, тощо.

Наступним заходом має стати запровадження оподаткування прибутку контрольованих іноземних компаній (КІК). До загальної концепції КІК ДФС вже надано низку пропозицій, зокрема, щодо поширення правил КІК не тільки на фізичних осіб резидентів, а також і на громадян України, які можуть бути нерезидентами для податкових цілей, механізмів розрахунку оподатковуваного прибутку КІК, запровадження мінімального розміру неоподатковуваного прибутку тощо.

Крім того, необхідно передбачити низку заходів з протидії розмиванню податкової бази. Так, пропонується посилити обмеження по витратам, пов’язаним з борговими зобов’язаннями, вдосконалити правила трансфертного ціноутворення та механізм визначення і оподаткування прибутку постійних представництв.

«Водночас запорукою успішного впровадження рекомендацій BEPS є налагодження ефективного обміну інформацією з іншими країнами. За відсутності такого обміну жоден з запропонованих механізмів не буде працювати та не дасть очікуваного результату. Відтак ДФС зі свого боку і надалі налагоджуватиме взаємозв’язки з податковими органами інших країн», – підкреслив Дмитро Донець.

Нагадаємо, що ДФС бере активну участь у розробці концепції з впровадження основних рекомендацій BEPS в Україні (план дій ОЕСР з протидії розмиванню бази оподаткування та виведенню прибутку з-під оподаткування). Для врахування найкращих світових практик фахівці Служби проаналізували досвід як провідних країн, так і країн з економікою, що розвивається. Саме з огляду на історичну специфіку ведення та структурування українського бізнесу та світовий досвід ДФС було запропоновано покрокову стратегію.

Роман Насіров: Реформування митниці передбачає імплементацію ряду стандартів ЄС

10.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Питання міжнародного співробітництва у податковій та митній сферах є ключовим для ДФС. Про це повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров у своїй статті на порталі «Лівий берег».

На його думку, щоб поглибити контроль на митниці треба об’єднати зусилля з міжнародною спільнотою. «Ми готові приєднатися до угоди між країнами щодо автоматичного обміну податковою інформацією. Це скоротить час виконання митних процедур на кордоні, мінімізує вплив людського фактору, підвищить достовірність декларування товарів та ефективність боротьби з контрабандою і митними правопорушеннями. На даний момент обмін інформацією з країнами ЄС відбувається за підтримки проекту Twinning, з Республікою Білорусь – проекту міжнародної технічної допомоги PRINEX. У планах – реалізація подібних проектів з іншими країнами», - наголосив Роман Насіров.

Він також відзначив важливість приєднанням до NCTS - загальноєвропейської комп'ютеризованої системи управління транзитними вантажами, розробленої для електронного документообігу. Фактично ця система надає можливість здійснювати контроль за переміщенням товару та є засобом інтеграції митних систем Європи.

«Україна, взявши курс на євроінтеграцію, зобов’язалася здійснити ряд реформ на митниці. Відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС було розроблено законопроект «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо уповноваженого економічного оператора та спрощень митних формальностей)». Ним передбачається створення інституту уповноваженого економічного оператора (УЕО), що дозволить пришвидшити митні процедури і встановити новий формат взаємодії між митними органами та бізнесом. Підприємству можуть бути видані 2 види сертифіката уповноваженого економічного оператора: «на спрощення митних процедур» та «щодо надійності і безпеки». Перший передбачає мінімальну участь митниці та усуває «людський фактор», другий прискорює проходження митного контролю»,- пояснив очільник служби.

Він додав, що в пілотному режимі вже використовується механізм прийняття попереднього рішення стосовно застосування методу та критеріїв для визначення митної вартості, що відповідає стандартам ЄС, та відбувається імплементація іншого стандарту ЄС - «єдиного вікна». Також у ДФС активно працюють над електронізацією сервісів - використанням електронної черги щодо автоматичного розподілу митних інспекторів на митне оформлення.

«У зв’язку з підписанням та імплементацією Угоди про асоціацію між Україною та ЄС важливим є і запровадження посади митного аташе. На сьогодні в Україні ця посада існує у складі Представництва України при Європейському Союзі. Наявність такого працівника вже довела свою ефективність у відносинах між Україною та Європейською Комісією у митних справах», - наголосив Роман Насіров.

«Процес реформування митниці не стоїть на місці. Впевнений, вже найближчим часом можна буде побачити результати реформ – починаючи від електронізації сервісів, гармонізації національного законодавства з Митним кодексом Європейського Союзу до посилення кадрового складу митниць та подолання корупції», - підсумував Голова ДФС.

Надходження ПДВ з ввезених на територію України товарів у квітні склали більше 14 млрд грн., - Роман Насіров

10.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Завершення реформування митного напряму - важливий виклик для фіскальної служби. На цьому наголосив Голова ДФС України Роман Насіров у своїй статті на порталі «Лівий берег».

За його словами, починаючи з травня минулого року надходження ПДВ з ввезених на територію України товарів до загального фонду державного бюджету почали збільшуватися. В липні-жовтні щомісячні надходження до Держбюджету становили більше 12 млрд гривень, а вже з листопада і до кінця минулого року – бюджет щомісяця отримував більше 13 млрд гривень. Така тенденція зберігається і цього року: у лютому надходження з ПДВ склали вже 14 млрд гривень, у березні – 16,2 млрд грн. і у квітні – 14,6 млрд грн.

«Такого результату на митниці вдалося досягти завдяки проведенню заходів по виведенню української економіки з тіні», - підкреслив Роман Насіров.

Загалом, запевнив очільник відомства, ДФС забезпечує розвиток митної справи в багатьох напрямах. Наприклад, сьогодні значно спрощено процедуру оформлення митних декларацій. 96% митних декларацій оформлюється митницями ДФС в електронній формі із застосуванням електронного цифрового підпису. Крім того, значно скорочено середній час оформлення митної декларації: оформлення декларації на експорт займає 1 годину, на імпорт – 2 години 14 хвилин, декларація без додаткового контролю оформлюється за 15 хв, а попередні декларації - в автоматичному режимі.

«Також в напрямі розвитку інституційної спроможності митниць затверджено новий порядок аналізу ризиків, який надав ДФС можливість створювати таргетинг-групи не тільки в центральному апараті, а й в кожній митниці. Автоматизована система аналізу та управління ризиками (АСАУР) щомісячно забезпечує автоматизовану оцінку ризиків за близько 200 тис. митних декларацій, 290 тис. комерційних переміщень та 1,26 млн переміщень пасажирських транспортних засобів. В АСАУР діє 102 алгоритми оцінки ризиків (профілів ризику), близько 400 підалгоритмів, більше 87 000 комбінацій індикаторів ризику», - зазначив Роман Насіров і додав, що ДФС планує і далі удосконалювати цю систему. Зокрема, передбачається впровадження регіонального профілювання ризиків; розширення алгоритмів автоматизованої оцінки ризиків, з метою реалізації автоматизованого випуску товарів; розширення спроможностей для здійснення аналізу та оцінки ризиків до прибуття товарів/осіб у пункти пропуску; створення таргетинг-центрів за прикладами країн ЄС, США, Канади та інших.

"Фантом" затримав партію цигарок вартістю більше 7,5 млн. грн.

10.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Спецпідрозділ «Фантом» спільно з оперативним управлінням податкової міліції Донецької області затримав велику партію сигарет, яку намагалися незаконно перемістити через лінію розмежування з окупованої бойовиками території.

У рамках операцій «Акциз 2016» і «Рубіж 2016», в смт. Верхньоторецьке Донецької області зупинено вантажний автомобіль MAN. Під час його огляду виявлено 393 тисячі пачок цигарок виробництва Республіки Білорусь без марок акцизного податку.

В даний час товар, загальною вартістю 7 млн. 590 тис. грн., вилучено.

Вирішується питання про відкриття кримінального провадження за ст. 204 Кримінального кодексу України.

"Фантом" затримав 2,8 млн. російських рублів

10.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

На контрольному пункті в'їзду/виїзду «Зайцеве» у Донецькій області бійцями спецпідрозділу податкової міліції «Фантом» затримано автомобіль, у якому на окуповані бойовиками території намагалися провезти 2,8 мільйона російських рублів.

Гроші, які були заховані в сумці, віз житель Донецька.

За даним фактом вбачаються ознаки злочину, передбаченого ст. 258-5 (фінансування тероризму) КК України. Триває перевірка.

"Фантом" затримав партію лейкопластирів на суму майже 795 тис. грн.

10.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Спецпідрозділом податкової міліції «Фантом» на Донеччині затримано партію товарів, яку намагались перевезти через лінію розмежування.

Так, на контрольному пункті в’їзду/виїзду «Мар’їнка» був проведений огляд транспортного засобу мешканця Донецька, який прямував на тимчасово непідконтрольну Україні територію.

В результаті огляду було виявлено 216 ящиків лейкопластирів на загальну суму понад 794,5 тис. грн.

Дозволу на перевезення даного товару у водія не було.

За даним фактом складено протокол про правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 204-3 (порушення порядку переміщення товарів в район або з району проведення антитерористичної операції) КУпАП.

Роман Насіров: Львівська митниця залучила більше 100 млн грн. на розвиток інфраструктури

07.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

«Експеримент на митниці, спрямований на модернізацію інфраструктурних об’єктів, засвідчує, що нова програма додаткової мотивації розвитку регіонів є ефективною і має хороші перспективи. В експериментальних областях, завдяки перевиконанню митних надходжень, вдалось побудувати та відремонтувати частину доріг. Зокрема, хороші результати експерименту видно у Львівській області», - зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час робочої поїздки до Львова.

Він нагадав, що за умовами експерименту 50% суми перевиконання загального обсягу щомісячних індикативних показників митних надходжень спрямовуються до спеціальних фондів відповідних місцевих бюджетів та використовуються для ремонту доріг. В експериментальну групу потрапили Одеська, Волинська, Львівська, Чернівецька області та м. Київ.

«Щодо Львівської області, за підсумками січня-квітня поточного року перевиконання доведеного індикативного показника доходів бюджету дозволить залучити понад 100 млн грн. на поточний ремонт автомобільних доріг. Ми є свідком того, що експеримент дійсно працює. За підсумками вересня-грудня 2015 року тільки у Львівській області перевиконання доведеного індикативного показника доходів бюджету становило понад 600 млн грн., що дозволило залучити 312,3 млн грн. на ремонт доріг», - повідомив очільник відомства.

З цих «експереиментальних» коштів розпочато ремонт трьох доріг державного значення: Львів-Радехів-Луцьк (Н-17), ділянки траси «Київ-Чоп» (М-06) та ремонт дороги Сколе-Славське (Т-14-24).

Крім того, за рахунок коштів від перевиконання митних платежів вже у 2016 році на Львівщині запланований ремонт доріг Броди-Червоноград, Куровичі-Рогатин, Львів-Самбір-Ужгород та Львів-Радехів-Луцьк. На це протягом року планують отримати близько 680 млн грн.

«Вважаю, що ті результати, які продемонстрували митниці за останній рік, свідчать про правильно обрану стратегію збільшення митних надходжень до бюджету. Завдяки чітким та помітним результатам вдалося підвищити довіру платників податків до митної служби. Громадяни не тільки побачили, куди спрямовуються їхні гроші, але й внесли свій вклад у розбудову інфраструктури експериментальних регіонів», - підкреслив Роман Насіров.

Щодо складання/отримання податкових накладних філією чи іншим структурним підрозділом, яким не делеговано право складання податкових накладних

10.05.2016 - Головне управління ДФС у Дніпропетровській області

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.

Згідно з підпунктом «г» пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України у разі поста- чання/придбання філією (струк- турним підрозділом) товарів/ послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу).

Відповідно до пункту 1 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267, якщо не зареєстровані платниками податку на додану вартість філії та інші структурні підрозділи платника податку самостійно здійснюють постачання товарів/послуг та проводять розрахунки з постачаль- никами/споживачами, то зареєстрований платник податку, до складу якого входять такі структурні підрозділи, може делегувати філії або структурному підрозділу право складання податкових накладних. Для цього платник податку повинен кожній філії та кожному структурному підрозділу присвоїти окремий цифровий номер, про що має письмово повідомити контролюючий орган за місцем його реєстрації як платника податку на додану вартість.

Отже, якщо головним підприємством не делеговано філії (структурному підрозділу) права складання податкових накладних, то при складанні податкової накладної філією (структурним підрозділом), або у разі постачання товарів/послуг філії (структурному підрозділу) платника ПДВ у графах податкової накладної «Продавець»/«Покупець» зазначається найменування та індивідуальний податковий номер головного підприємства.

При цьому при постачанні товарів/послуг філією (структурним підрозділом) числовий номер такої філії (структурного підрозділу) не зазначається.

Щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб благодійної допомоги

10.05.2016 - Головне управління ДФС у Дніпропетровській області

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нага- дує, що оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України (далі - Кодекс), відповідно до п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 якого об’єктом оподаткування фізичної особи – резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

Згідно з п.п. 165.1.19 п. 165.1 ст. 165 Кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються, зокрема кошти або вартість майна (послуг), що надаються як допомога на лікування та медичне обслуговування платника податку, у тому числі, але не виключно, для придбання ліків, донорських компонентів, протезно-ортопедичних виробів, виробів медичного призначення для індивідуального користування інвалідів, за рахунок коштів благодійної організації за наявності відповідних підтвердних документів, крім витрат, що компенсуються виплатами з фонду загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування.

Норми п.п. 165.1.19 п. 165.1 ст. 165 Кодексу можуть бути застосовані благодійною організацією за наявності відповідних підтвердних документів, що підтверджують цільовий характер надання грошових коштів на оплату лікування або медичного обслуговування (в разі здійснення попередньої оплати таких послуг) або факт надання послуг з лікування або медичного обслуговування платника податку (якщо оплата здійснюється після надання таких послуг).

Такими підтвердними документами можуть бути документи, що підтверджують потребу фізичної особи - платника податку в лікуванні та медичному обслуговуванні (зокрема, наявність та характеристики хвороби, травми, отруєння, патологічного стану платника податку), документи про надання таких послуг, що ідентифікують постачальника послуг та платника податку, якому надаються такі послуги, обсяги та вартість таких послуг: договори, платіжні та розрахункові документи, акти надання послуг, інші відповідні документи в залежності від необхідного лікування або медичного обслуговування, хвороби та її стану.

Крім того, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума виплат (крім заробітної плати чи інших виплат та відшкодувань за цивільно-правовими договорами), що здійснюються з урахуванням п. 170.7 ст. 170 Кодексу іншими неприбутковими організаціями (крім кредитних спілок та інших небанківських фінансових установ) та благодійними фондами України, статус яких визначається відповідно до закону, на користь отримувачів таких виплат, крім будь-яких виплат або відшкодувань членам керівних органів таких організацій або фондів та пов'язаним з ними фізичним особам (п.п. «в» п.п. 165.1.4 п.165.1 ст. 165 Кодексу).

Особливості оподаткування благодійної допомоги визначено п. 170.7 ст. 170 Кодексу, відповідно до п.п. 170.7.1 якого не оподатковується та не включається до загального місячного або річного оподатковуваного доходу платника податку благодійна, у тому числі гуманітарна допомога (далі - благодійна допомога), яка надходить на його користь у вигляді коштів або майна (безоплатно виконаної роботи, наданої послуги) та відповідає вимогам, визначеним цим пунктом. Для цілей оподаткування благодійна допомога поділяється на цільову та нецільову. Цільовою є благодійна допомога, що надається під визначені умови та напрями її витрачання, а нецільовою вважається допомога, яка надається без встановлення таких умов або напрямів.

Підпунктом 170.7.4 п. 170.4 ст. 170 Кодексу визначено перелік цільової благодійної допомоги, яка надається резидентами - юридичними чи фізичними особами у будь-якій сумі (вартості), що не включається до оподатковуваного доходу платника податку.

Зокрема, п.п. «ж» п.п. 170.7.4 п. 170.4 ст. 170 Кодексу передбачено, що до оподатковуваного доходу не включається цільова благодійна допомога у будь-якій сумі (вартості), яка надається платнику податків, визнаному в установленому порядку інвалідом, законному представнику дитини-інваліда для виконання зобов'язань держави згідно із законодавством України по забезпеченню технічними та іншими засобами реабілітації, виробами медичного призначення, автомобілем за рахунок бюджетних коштів (за умови зняття інваліда, дитини-інваліда з обліку на забезпечення такими засобами, виробами, автомобілем за рахунок бюджетних коштів). Категорії інвалідів і дітей-інвалідів, перелік технічних та інших засобів реабілітації, виробів медичного призначення, марок автомобілів, зазначених у цьому підпункті, затверджуються законодавством.

Отже, благодійна допомога у вигляді вартості інвалідних візків (запчастин до них), слухових апаратів, ліків та інших товарів медичного призначення, наданих благодійним фондом фізичним особам - інвалідам (визнаних в установленому порядку), за умови дотримання вимог п.п. «ж» п.п. 170.7.4 п. 170.7 ст. 170 Кодексу не включається до оподатковуваного доходу такого платника податку.

Крім того, п.п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 Кодексу передбачено, що не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається, зокрема, резидентами-юридичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Кодексу, встановленого на 1 січня такого року. Перевищення допомоги над вказаним розміром підлягає оподаткуванню на підставі п.п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 Кодексу у джерела виплати за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 Кодексу.

Благодійник-юридична особа зазначає відомості про надані суми нецільової благодійної допомоги у податковій звітності. У разі отримання нецільової благодійної допомоги від благодійника-юридичної особи платник податку зобов'язаний подати річну податкову декларацію із зазначенням її суми, якщо загальна сума отриманої нецільової благодійної допомоги протягом звітного податкового року перевищує її граничний розмір, установлений абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Кодексу.

Відповідно до п. 164.5 ст. 164 Кодексу під час нарахування (надання) доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з Кодексом, помножена на коефіцієнт.

Щодо правильності визначення найменування товарів при оформленні документів (у тому числі податкових накладних) під час здійснення платником податку операції з постачання таких товарів

10.05.2016 - Головне управління ДФС у Дніпропетровській області

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.

Згідно з пунктом 1 статті 11 Закону України від 02 грудня 1997 року N 671/97-ВР "Про торгово-промислові палати в Україні" (далі - Закон N 671) торгово-промислові палати мають право, зокрема:

- проводити на замовлення українських та іноземних підприємців експертизу, контроль якості, кількості, комплектності товарів (у тому числі експортних та імпортних) і визначати їх вартість;

- засвідчувати і видавати сертифікати про походження товарів, сертифікати визначення продукції власного виробництва підприємств з іноземними інвестиціями та інші документи, пов'язані із здійсненням зовнішньоекономічної діяльності.

При цьому методичні та експертні документи, видані торгово-промисловими палатами в межах їх повноважень, є обов'язковими для застосування на усій території України (пункт 2 статті 11 Закону N 671).

Крім того, відповідно до Закону України від 25 лютого 1994 року N 4038-XII "Про судову експертизу" (далі - Закон N 4038) державні спеціалізовані установи (науково-дослідні інститути судових експертиз), визначені у статті 7 Закону N 4038, на замовлення заявника можуть проводити експертні дослідження і обстеження, у тому числі товарознавчу експертизу.

Порядок проведення такої експертизи та документи, що підтверджують результати її проведення, визначено в Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженій наказом Міністерства юстиції України від 08.10.98 N 53/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.11.98 за N 705/3145.

Враховуючи викладене, у разі необхідності визначення найменування товарів при оформленні документів (у тому числі податкових накладних) під час здійснення платником податку операції з постачання товарів, такий платник має можливість отримати висновок від Торгово-промислової палати України (її регіональних відділень) або науково-дослідного інституту судових експертиз.

При цьому у разі, якщо платником податку здійснюються операції з вивезення товарів за межі митної території України у митному режимі експорту та/або операції з ввезення товарів на митну територію України у митному режимі імпорту, то, враховуючи статтю 69 Митного кодексу України, такі товари підлягають митному оформленню та класифікуються митними органами ДФС шляхом визначення кодів та найменування відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

Рішення митних органів ДФС щодо класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими. Висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД при митному оформленні мають виключно інформаційний або довідковий характер.

Шановні ветерани! Дорогі співвітчизники!

07.05.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Щиро вітаю вас з Днем пам`яті та примирення і 71-ю річницею перемоги над нацизмом у Другій світовій війні!

У цей день ми з любов'ю і величезною вдячністю вшановуємо покоління справжніх героїв, які захищали нашу землю. Тих, хто йшов назустріч смерті в ім'я порятунку Батьківщини, своєю працею наближав перемогу і піднімав країну з руїн. Це день нашої спільної пам'яті.

Проходять десятиліття, змінюються покоління, але перемога у Другій світовій війні, як символ національної гордості, військової слави і доблесті нашого народу, залишається навічно вписаною в героїчний літопис людства!

Ми з вами, нащадки славетних воїнів, маємо пам`ятати, що тепер наша черга стояти на варті миру і зберегти його для майбутніх поколінь.

У цей святковий день вітаю вас з гордістю за подвиг наших дідів і прадідів! Нехай злагода і добробут будуть у кожному домі, адже вічне прагнення народу до миру, свободи, кращого життя – непереможне!

З повагою

Голова ДФС

Роман Насіров

З 1 травня розраховуємо ЄСВ по-новому

З 1 травня 2016 року в Україні збільшується мінімальна заробітна плата з 1378 гривень до 1450 гривень. Відповідно розмір мінімального страхового внеску становитиме 319,00 гривень (1450 гривень × 22%). Зміниться максимальний розмір доходу, на який потрібно нараховувати ЄСВ: з 1 січня 2016 року він становить 25 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених в місяць нарахування доходу. З 1 травня - це 36250 гривень (1450 гривень × 25). Без змін залишаються наступні пільги, виплати та ставки податків: граничний розмір добових, сума податкової соціальної пільги, а також граничний розмір доходу, який дає право на неї; сума неоподатковуваного доходу у вигляді подарунків; сума нецільової благодійної допомоги; ставки єдиного податку для I і II групи; ставки податку на нерухоме майно. https://kherson.sfs.gov.ua

Подробиці: https://buhgalter.com.ua/news/podatky-ta-zbory/z-1-travnya-rozrahovuyemo-yesv-po-novomu/


Прес-служба СМР - 18.05.2016.