Logo

Telegram
Facebook

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПОВІДОМЛЯЄ


Порядок оподаткування ПДВ операцій з постачання

путівок на санаторно-курортне лікування на території України

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п.п.197.1.6 п.197.1 ст.197 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями операції з постачання реабілітаційних послуг інвалідам, дітям-інвалідам, а також постачання путівок на санаторно-курортне лікування, оздоровлення та відпочинок на території України фізичних осіб віком до 18 років, інвалідів, дітей-інвалідів звільняються від оподаткування ПДВ.

Для інших категорій споживачів продаж путівок на санаторно-курортне лікування, оздоровлення та відпочинок на території України здійснюється з нарахування ПДВ.

Довідку (витяг) про розмір нормативної грошової

оцінки земельної ділянки не надано: чи є підстава для

відмови у прийнятті податкової декларації з плати за землю

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.286.1 ст.286 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі – ПКУ) підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Згідно з п.286.2 ст.286 ПКУ платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Оскільки подання довідки (витягу) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки передбачено у разі подання першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) або у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі та вона має інформаційний характер, тому неподання платником плати за землю разом з податковою декларацією за звітний період такої довідки (витягу) не є підставою для відмови у прийнятті податкової декларації з плати за землю.

Застосування РРО ФОПом – платником єдиного податку другої групи

при перевищенні обсягу доходу понад 1 млн. грн.

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.

Згідно із п.296.10 ст.296 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) не застосовуються платниками єдиного податку першої групи, другої і третьої груп (фізичними особами – підприємцями (далі – ФОП)) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. грн.

У разі перевищення у календарному році обсягу доходу понад 1 млн. грн., застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’зковим.

Застосування РРО розпочинається з першого числа місяця кварталу, що настає за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.

Норми цього пункту не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Отже, ФОП – платник єдиного податку другої групи, яка в календарному році перевищила обсяг доходу 1 млн. грн., зобов’язана з першого числа першого місяця кварталу, що настає за виникненням такого перевищення, при здійсненні своєї господарської діяльності застосовувати РРО.

Водночас, якщо ФОП здійснює розрахунки за реалізовані товари (надані послуги) винятково у безготівковій формі, РРО така особа не застосовує.

Відбувся форум «Історія жіночого успіху: від ідеї до бізнесу» –

стратегія та перспективи створення жіночого підприємництва

У рамках виконання Програми розвитку малого та середнього підприємництва у Дніпропетровській області на 2017 – 2018 роки 26 жовтня п.р. відбувся форум на тему: «Історія жіночого успіху: від ідеї до бізнесу» під головуванням першого заступника голови облдержадміністрації. У заході прийняла участь начальник управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипова.

Головна мета форуму – всебічний розвиток жіночого підприємництва в Україні, пошук нових шляхів та можливостей для реалізації жіночого потенціалу в бізнесі.

Чинна податкова система не передбачає будь-яких преференцій для жінок у порівнянні з чоловіками. Тобто оподаткування здійснюється за єдиними правилами незалежно від статі.

Під час обговорення стратегії та перспектив створення жіночого підприємництва Манушак Осипова зазначила, що відповідно до Конституції України рівність прав жінки і чоловіка забезпечується, зокрема, наданням жінкам рівних з чоловіками можливостей у громадсько-політичній і культурній діяльності, у здобутті освіти і професійній підготовці, у праці та винагороді за неї. Кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом.

Також, акцентувала, що Урядом країни розроблена Стратегія розвитку малого і середнього підприємництва в Україні на період до 2020 року, метою якої є сприяння розвитку підприємництва в Україні, створення сприятливих умов для відкриття, ведення і зростання малого і середнього підприємництва шляхом консолідації зусиль усіх зацікавлених сторін.

На теперішній час дедалі більше зростає популярність електронних сервісів та послуг серед платників. Адже вони допомагають їм економити свій час, отримувати потрібну інформацію, не відвідувати органи ДФС. А це особливо актуально для жінок, які займаються бізнесом.

Розбудова сервісів для платників податків та їх електронізація – один з найважливіших напрямків розвитку фіскальної служби.

Наприкінці зустрічі учасникам висловлено побажання успіхів у створенні і розвитку жіночого підприємництва та досягненні поставлених цілей.

У Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області

проведено сеанс телефонного зв’язку

Днями у ГУ ДФС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» старшого оперуповноваженого з ОВС управління внутрішньої безпеки територіальних органів ДФС у Дніпропетровській області ГУ ДФС у Дніпропетровській області Павла Хороших на тему: «Профілактичні заходи щодо недопущення корупційних дій працівниками органів ДФС у Дніпропетровській області».

В процедурі спілкування з ініціаторами дзвінків розглянуто питання щодо повноважень інспекторського складу фіскальної служби при проведенні документальних перевірок фінансово-господарської діяльності підприємств та інше.

Крім того, отримано повідомлення від суб’єкта підприємницької діяльності щодо ускладнення надання в одну з ДПІ м. Дніпра податкової декларації в електронному вигляді.

Як захід реагування, УВБ організовано взаємодію між платником податків та ДПІ, що сприяло оформленню відповідного договору про визнання електронних документів між сторонами на протязі наступних декількох годин.

Інших зауважень на адресу працівників фіскальної служби області від ініціаторів дзвінків не надходило.

Нарахування ЄСВ, якщо працівник частину місяця

перебував у відпустці без збереження заробітної плати

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу на те, що частиною 5 ст.8 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) передбачено, що єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) для платників, зазначених у cт.4 Закону №2464, встановлюється у розмірі 22 відсотки до визначеної ст.7 Закону №2464 бази нарахування ЄСВ.

У разі, якщо база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки ЄСВ (частина 5 ст.8 Закону №2464).

Тобто, якщо база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід) у працівника, який перебував частину місяця у відпустці без збереження заробітної плати, застосовуються норми частини 5 ст.8 Закону №2464.

Строки сплати транспортного податку

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.п.267.7.1 п.267.7 ст.267 розділу ХІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), транспортний податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI, зі змінами та доповненнями.

Транспортний податок сплачується у строки, встановлені п.п.267.8.1 п.267.8 ст.267 ПКУ, а саме:

а) фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

б) юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються у річній податковій декларації.

Дохід від продажу неприбутковою організацією власних основних засобів:

чи буде податок на прибуток підприємств?

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п.п.14.1.121 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) неприбуткові підприємства, установи та організації – неприбуткові підприємства, установи та організації, які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до п.133.4 ст.133 ПКУ (далі – неприбуткова організація).

Згідно із п.п.133.4.2 п.133.4 ст.133 ПКУ доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Отже, якщо кошти, отримані неприбутковою організацією від продажу власних основних засобів, буде використано для здійснення своєї статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших, пов’язаних з ними осіб, то таке використання не є порушенням вимог п.п.133.4.2 п.133.4 ст.133 ПКУ. У цьому випадку податок на прибуток підприємств такою неприбутковою організацією на такий дохід не нараховується.

Зовнішньоторговельний обіг Дніпропетровської митниці ДФС

за дев’ять місяців поточного року перевищив 5,5 млрд. доларів

Протягом січня – вересня 2017 року у Дніпропетровській митниці ДФС оформлено майже 121,7 тис. митних декларацій всіх типів, що на 9,7 тис. декларацій, або на 8,7% більше аналогічного періоду минулого року. З них 57,4 тис. (47,2%) – експортні, 52,2 тис. (42,9%) – імпортні, 12,1 тис. (9,9%) – оформлено в інших митних режимах.

Кількість взятих Дніпропетровською митницею ДФС на облік суб’єктів ЗЕД станом на 01.10.2017 дорівнює 7213. Всього за 9 місяців 2017 року взято на облік 511 суб’єктів ЗЕД.

Зовнішньоторговельний обіг Дніпропетровської митниці ДФС за дев’ять місяців 2017 року у порівнянні з відповідним періодом минулого року збільшився на 28% та склав 5 млрд. 574 млн. дол. США. При цьому, імпортовано товарів на 2 млрд. 744 млн. дол. США, що на 23% більше, ніж торік, експортовано – на 2 млрд. 829 млн. дол. США, що на 33% більше, ніж минулого року. Позитивне сальдо зовнішньоторговельного балансу складає 85,7 млн. дол. США.

Фіскальною службою значна увага приділяється спрощенню митних процедур та скороченню часу, який суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності витрачають на оформлення товарів. Результатом роботи митниці, спрямованої на покращення сервісу, є стабільні показники середнього часу митного оформлення імпортних та експортних вантажів, які складають 75 хв. та 30 хв. відповідно.

Також, 7 підприємствам області надано статус уповноваженого експортера, який дає право українському експортеру самостійно визначати та декларувати походження товарів незалежно від вартості на товаро – супровідних документах, що прискорює процедуру експорту товару. Нагадуємо, що такий статус може надаватися будь-якому експортеру, який часто перевозить товари за Угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським співробітництвом з атомної енергії і їхніми державами – членами від 27.06.2014, ратифікованої Законом України від 16 вересня 2014 року №1678-VII.

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

заступника начальника управління податків і зборів з юридичних осіб

ГУ ДФС у Дніпропетровській області

Віталія Мироненка

на тему: «Неприбуткові організації: діяльність у змінених умовах»

Питання 1. Доброго дня. В яких випадках неприбуткова організація зобов’язана подати до контролюючого органу фінансову звітність?

Відповідь. Відповідно до п.46.2 ст.46 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) неприбуткові підприємства, установи та організації, визначені п.133.4 ст.133 ПКУ, подають звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, утворені в порядку, визначеному законом, звітують у разі порушень п.133.4 ст.133 ПКУ), та річну фінансову звітність.

Згідно з п.п.133.4.3 п.133.4 ст.133 ПКУ у разі недотримання неприбутковою організацією вимог, визначених п.133.4 ст.133 ПКУ, за період з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення, по 31 грудня податкового (звітного) року така неприбуткова організація зобов’язана щокварталу подавати до контролюючого органу податкову декларацію з податку на прибуток (з наростаючим підсумком), сплачувати податок у строк, визначений для квартального періоду та подавати фінансову звітність у порядку, встановленому для платників податку на прибуток.

З наступного податкового (звітного) року така неприбуткова організація подає податкову декларацію з податку на прибуток і фінансову звітність та сплачує податок на прибуток у порядку, встановленому розділом ІІІ ПКУ для платників податку на прибуток.

Питання 2. Хочу запитати. Чи оподатковуються податком на прибуток підприємств доходи, отримані неприбутковою організацією від продажу основних засобів?

Відповідь. Згідно з п.п.133.4.2 п.133.4 ст.133 ПКУ доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Доходи неприбуткових релігійних організацій використовуються також для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій, у тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення благодійної діяльності, милосердя.

Таким чином, якщо кошти, отримані неприбутковою організацією від продажу власних основних засобів, буде використано для здійснення своєї статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших, пов’язаних з ними осіб, то таке використання не є порушенням вимог п.п.133.4.2 п.133.4 ст.133 ПКУ.

Питання 3. Будь ласка, скажіть, в якому звітному періоді установа, організація, яка втратила статус неприбутковості у зв’язку з тим, що в термін до 01 липня 2017 року не привела свої установчі документи у відповідність із нормами п.133.4 ст.133 ПКУ та була виключена контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій, має право подати реєстраційну заяву для повторного включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій?

Відповідь. Відповідно до положень п.35 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ неприбуткова організація, внесена до Реєстру на день набрання чинності Законом України від 17 липня 2015 року №652-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій», що не відповідала вимогам п.133.4 ст.133 ПКУ, з метою включення до нового Реєстру зобов’язана була до 01 липня 2017 року привести свої установчі документи у відповідність до норм ПКУ та у цей самий строк подати копії таких документів до контролюючого органу.

Неприбуткова організація, яка не привела свої установчі документи у відповідність до норм п.133.4 ст.133 ПКУ, після 01 липня 2017 року була виключена контролюючим органом з Реєстру.

Разом з тим, така неприбуткова організація, може усунути недоліки та повторно у період з 01.07.2017 по 31.12.2017 подати документи до контролюючого органу відповідно до п.6 Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року №440.

Контролюючий орган здійснює перевірку наданих документів і приймає рішення про включення неприбуткової організації до Реєстру та зміну ознаки неприбутковості підприємству, установі, організації.

Аналогічний висновок витікає зі змісту листа ДФС України від 10.08.2017 №21192/7/99-99-12-02-04-17 «Про особливості подання податкової звітності з податку на прибуток неприбутковими організаціями».

Обмеження щодо поновлення у Реєстрі організацій з початку року, викладені в останньому абзаці п.п.133.4.3 п.133.4 ст.133 ПКУ, стосуються лише тих неприбуткових організацій, які виключені з Реєстру через недотримання вимог, визначених п.п.133.4.2 п.133.4 ст.133 ПКУ.

Фізична особа – засновник юрособи не може застосувати пільгу

зі сплати податку на нерухомість до об’єкта житлової нерухомості,

за адресою якого зареєстрована дана юридична особа

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.п.266.4.3 п.266.4 ст.266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) пільги зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не надаються, зокрема, на об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, використовуються у підприємницькій діяльності).

Пунктом 63.3 ст.63 ПКУ визначено, що платники податків з метою проведення податкового контролю підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичної особи, відокремлених підрозділів юридичної особи, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі (п.45.1 ст.45 ПКУ).

Податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (п.45.2 ст.45 ПКУ).

При цьому, відповідно до ст.93 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV зі змінами та доповненнями місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Отже, фізична особа – засновник юридичної особи не може застосувати пільгу зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, до об’єкта житлової нерухомості, за адресою якого зареєстрована дана юридична особа.

Стаціонарне джерело забруднення в оренді:

хто є платником екологічного податку

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п.п.240.1.1 п.240.1 ст.240 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються, зокрема викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення.

Стаціонарне джерело забруднення – підприємство, цех, агрегат, установка або інший нерухомий об’єкт, що зберігає свої просторові координати протягом певного часу і здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферу та/або скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти (п.п.14.1.230 п.14.1 ст.14 ПКУ).

Об’єктом та базою оподаткування є, зокрема, обсяги та види забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (п.п.242.1.1 п.242.1 ст.242 ПКУ).

Отже, платником екологічного податку за здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, у разі використання орендованих стаціонарних джерел забруднення, є орендар, під час провадження діяльності якого на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються, зокрема викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення.

02.11.2017

Пільги зі сплати земельного податку для учасників АТО

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.284.1 ст.284 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), зокрема, органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідних територіях.

Сільським, селищним, міським радам та радам об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не дозволяється встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків та зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів (п.п.12.3.7 п.12.3 ст.12 ПКУ).

Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб передбачені ст.281 ПКУ. Так, відповідно до п.п.281.1.4 п.281.1 ст.281 ПКУ від сплати податку звільняються ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22.10.1993 №3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (далі – Закон №3551), зокрема особи, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення (п. 19 ст. 6 Закону №3551).

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для зазначеної категорії фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:

- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;

- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;

- для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;

- для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;

- для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара (п.281.2 ст.281 ПКУ).

Враховуючи вищевикладене, якщо фізична особа захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брала безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, то така фізична особа підпадає під дію п.п.281.1.4 п.281.1 ст.281 ПКУ і така фізична особа звільняється від сплати земельного податку, з урахуванням п.281.2 ст.281 ПКУ.

Збільшено граничні суми витрат при

закордонному відрядженні державних службовців

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.

Кабінет Міністрів України постановою від 25.10.2017 №806 (далі – Постанова №806) вніс зміни до власної постанови від 02.02.2011 №98 «Про суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, які направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів».

Так, внесеними змінами уточнюється, що термін відрядження держслужбовця протягом одного календарного року не може перевищувати 60 календарних днів, крім випадків, визначених законодавством.

Крім того, внесеними змінами збільшено граничні суми витрат на найм житлового приміщення за добу у разі відрядження до іноземних держав (зокрема, до Ізраїлю, Люксембургу та Швейцарії).

Постанову №806 розміщено на сайті єдиного веб-порталу органів виконавчої влади України «Урядовий портал» за посиланням

https://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=250378294

Тимчасова втрата працездатності, пов’язана з нещасним випадком на виробництві: чи нараховується ЄСВ на суму допомоги

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п.2 ст.15 Закону України від 23.09.1999 №1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами і доповненнями (далі – Закон №1105) роботодавець зобов’язаний, зокрема надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг згідно із Законом №1105.

Відповідно до абзацу сьомого п.1 частини першої ст.4 Закону України від 08.07.2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) є роботодавці (страхувальники) – підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, військові частини та органи, які виплачують, зокрема допомогу по тимчасовій непрацездатності особам, які отримують допомогу по тимчасовій непрацездатності.

Нормами частини п’ятої ст.8 Закону №2464 визначено, що ЄСВ для всіх платників ЄСВ (крім пільгових категорій) встановлюється у розмірі 22 відсотка до визначеної ст.7 Закону №2464 бази нарахування ЄСВ.

Базою нарахування ЄСВ для платників, зазначених в абзаці сьомому п.1 частини першої ст.4 Закону №2464, є, зокрема сума оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатності (абзац другий п.1 частини першої ст.7 Закону №2464).

Отже, сума допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, пов’язаною з нещасним випадком на виробництві, є базою нарахування ЄСВ.

Послуги у сфері культури: оподаткування ПДВ

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу на те, що п.п.«б» п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами і доповненнями (далі – ПКУ) визначено: об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 ПКУ.

Місцем постачання послуг є місце фактичного надання послуг у сфері культури, мистецтва, освіти, науки, спорту, розваг або інших подібних послуг, включаючи послуги організаторів діяльності в зазначених сферах та послуги, що надаються для влаштування платних виставок, конференцій, навчальних семінарів та інших подібних заходів (п/п.186.2.3 п.186.2 ст.186 ПКУ).

Отже, у разі, якщо постачання послуг у сфері культури, у тому числі мистецтва, освіти, науки, спорту, розваг або інших подібних послуг, включаючи послуги організаторів діяльності в зазначених сферах та послуги, що надаються для влаштування платних виставок, організації, облаштування та обслуговування експозиційних стендів, конференцій, навчальних семінарів та інших подібних заходів здійснюється на митній території України, то такі послуги підлягають оподаткуванню ПДВ на загальних підставах за основною ставкою. У разі постачання вищевказаних послуг за межами митної території України – такі послуги не підпадають під об’єкт оподаткування ПДВ.

03.11.2017

Податкові аспекти діяльності неприбуткових

установ і організацій у ІІ півріччі 2017 року

Днями у інформаційному агентстві «МОСТ-Днепр» відбулась прес-конференція на тему: «Податкові аспекти діяльності неприбуткових установ і організацій у ІІ півріччі 2017 року». У заході прийняв участь заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податку на прибуток управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Віталій Мироненко.

За словами фахівця, на Дніпропетровщині існує більше 12,5 тисяч неприбуткових установ та організацій. Крім того, на території області зареєстровано більше 200 релігійних громад.

«За поточний рік більше чотирьох тисяч громадських організацій не пройшли перевірку і втратили свій статус. Це сталося через неприведену до ладу документацію. Однак вони мають можливість повернути свої позиції, виправивши всі недоліки», - пояснив Віталій Мироненко.

Обов’язковою умовою для всіх неприбуткових організацій – подання щорічного звіту. Згідно з минулорічними змінами до законодавства, окрім податкової, необхідно зазначити й фінансову звітність.

Для всіх неприбуткових установ існують однакові вимоги: отримані кошти мають використовуватись на виконання статутних завдань та функціонування організації. У випадку припинення діяльності такої організації – кошти передають іншій установі або державі, тобто зараховуються до бюджету України.

«Протягом року у Дніпрі та області надали більше 70 консультацій, пов'язаних з діяльністю неприбуткових організацій, також проводяться безкоштовні семінари, - додав Віталій Мироненко.

Нагадаємо, що за 2016 рік до Дніпропетровській області подано 12 тисяч звітів неприбуткових організацій. При сумарному доході у розмірі 44 млрд. грн. витрати таких організацій сягають 43 млрд. грн.

«Єдине вікно подання електронної звітності»: внесено зміни!

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що на офіційному веб-порталі ДФС України оприлюднено доповнення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» до версії 1.25.24.0 (станом на 30.10.2017).

Цей комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 23.08.2016 по 30.10.2017 включно (містить доповнення. починаючи з версії 1.25.0.0).

При цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними.

Перелік змін та доповнень (версія 1.25.24.0) (станом на 30.10.2017)

Нові версії документів:

◄ згідно із Законом України від 16.07.2015 №643-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» проведено зміну версії для створення комфортних умов для платників податків:

- F/J 1301903 – Запит щодо отримання інформації в розрізі операцій з Системи електронного адміністрування ПДВ;

- F/J 1401903 – Витяг в розрізі операцій з Системи електронного адміністрування ПДВ;

◄згідно із наказом Міністерства фінансів України від 21.07.2017 №651 «Про затвердження Порядку надання інформації з реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного страхування»:

- J/F 1303801 – Запит про отримання витягу з реєстру страхувальників (форма №1-ЗРС);

- J/F 1403801 – Довідка з реєстру страхувальників (форма №1-ДРС);

- J1438101 – Витяг з реєстру страхувальників (щодо юридичної особи або відокремленого підрозділу) (форма №1-ВРС);

- F1438201 – Витяг з реєстру страхувальників (щодо фізичної особи – підприємця або фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність) (форма №2-ВРС);

- F1438301 – Витяг з реєстру страхувальників (щодо фізичної особи, яка бере добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування) (форма №3-ВРС).

Електронні документи розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням

https://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

Підходи щодо класифікації товару «двосторонні балки (бруси)»

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що у зв’язку з виникненням складного питання класифікації згідно з УКТ ЗЕД товару «двосторонні балки (бруси)», який можливо класифікувати у наступних товарних позиціях 4403 або 4407 УКТ ЗЕД, Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) направлено запит до Всесвітньої митної організації (далі – ВМО) щодо надання роз’яснень з питання класифікації товару відповідно до Гармонізованої системи опису та кодування товарів, яка є міжнародною основою УКТ ЗЕД.

Відповідь від ВМО до ДФС надійшла листом №17NL0250-JN від 20.09.2017 з викладеними підходами класифікації товару «двосторонні балки (бруси)».

Роз’яснення з даного питання розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням

https://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/314200.html

Коефіцієнт рентабельності гірничого

підприємства за обліковую ставкою НБУ

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.

Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) у листі від 31.10.2017 №29463/7/99-99-12-03-04-17 «Про коефіцієнт рентабельності гірничого підприємства за обліковою ставкою Національного банку України» повідомила наступне.

Розрахункова вартість товарної продукції гірничого підприємства визначається як сума витрат, обчислених згідно із підпунктами 252.11 – 252.15 ст.252 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), та прибутку як алгебраїчного добутку вказаних витрат та коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, обчисленого у матеріалах геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр, затверджених центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр (п.252.16 ст.252 Кодексу).

У випадку порушення гірничими підприємствами строку регулярної повторної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр передбачено застосування коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, що дорівнює трикратному розміру облікової ставки Національного банку України (далі – облікова ставка).

У ІІІ кварталі 2017 року діяла одна облікова ставка – 12,5 відс., затверджена рішеннями Правління Національного банку України (далі – НБУ) від 25.05.2017 №318-рш, від 06.07.2017 №418-рш, від 03.08.2017 №493-рш та від 14.09.2017 №593-рш відповідно.

З метою уникнення різнотлумачень ДФС, базуючись на принципі рівномірності, обчислила розмір середньозваженої облікової ставки НБУ для визначення коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства для розрахунку величини податкового зобов’язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин. Тривалість дії облікової ставки: 12,5 відс. – 92 дня (01.072017 – 30.09.2017).

Отже, для обчислення податкових зобов’язань з рентної плати середньозважена облікова ставка за ІІІ квартал 2017 року відповідає 12,5 відсоткам.

Таким чином, платники рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, які порушили строк регулярної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин у межах ділянок надр, на які їм надано спеціальні дозволи на користування надрами, обчислюють податкові зобов’язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за ІІІ квартал 2017 року із застосуванням коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства у розмірі 37,5 відс. – трикратному розмірі середньозваженої облікової ставки НБУ.

До уваги платників! Залишилось менше двох місяців,

щоб отримати податкову знижку за 2016 рік!

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Зокрема, відповідно до ст.166 ПКУ податкова знижка надається, якщо фізичною особою протягом звітного року понесені витрати, пов’язані зі сплатою за навчання в вищих та професійно-технічних навчальних закладах, внесками на благодійність, відсотками за іпотечним кредитом, витратами на переобладнання машин під біопаливо, витратами на отримання доступного житла за державними програмами тощо.

Для отримання податкової знижки за результатами 2016 року фізичній особі необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859 зі змінами за місцем своєї реєстрації до 31 грудня 2017 року.

Звертаємо увагу, що у разі, якщо платник податку до кінця року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки, таке право на наступний податковий рік не переноситься.

Коли є обов’язковою реєстрація постійного

представництва нерезидента платником ПДВ?

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що згідно із п.п.2 п.180.1 ст.180 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платником ПДВ є будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник ПДВ.

Підпунктом «г» п.п.14.1.139 п.14.1 ст.14 ПКУ визначено, що особою для цілей розділу V ПКУ є, зокрема, постійне представництво (нерезидента).

Відповідно до п.п.14.1.193 п.14.1 ст.14 ПКУ постійне представництво – постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема: місце управління; філія; офіс; фабрика; майстерня; установка або споруда для розвідки природних ресурсів; шахта, нафтова/газова свердловина, кар’єр чи будь-яке інше місце видобутку природних ресурсів; склад або приміщення, що використовується для доставки товарів, сервер.

Статтями 181 та 182 ПКУ визначено умови для реєстрації особи як платника ПДВ, відповідно до яких реєстрація особи як платника ПДВ може здійснюватись як в обов’язковому порядку, так і за добровільним рішенням особи.

Слід зазначити, що будь-яких виключень та/або особливостей щодо реєстрації представництва як платника ПДВ чинним законодавством не передбачено.

Відповідно до п.181.1 ст.181 ПКУ під обов’язкову реєстрацію як платника податку на додану вартість підпадає особа, у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування ПДВ).

Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів та/або послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 (підпункти «а» та «б» п.185.1 ст.185 ПКУ).

Згідно із розділом V та розділом XX ПКУ до оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ, нульовою ставкою та ставкою 7 відсотків ПДВ, звільнені та тимчасово звільнені від оподаткування ПДВ.

Отже, постійне представництво нерезидента підлягає обов’язковій реєстрації платником ПДВ у разі, якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню, у т.ч. з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такому представництву протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. гривень (без урахування ПДВ).


Прес-служба СМР - 06.11.2017.