Logo

Telegram
Facebook

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПОВІДОМЛЯЄ


Впродовж десяти місяців 2016 року понад 77 тисяч

«спрощенців» – фізичних осіб Дніпропетровщини

сплатили до бюджету 691,6 млн. грн.

Станом на 01.11.2016 у Дніпропетровській області працюють 77 тисяч 137 підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.

Майже 9,6 тисяч підприємців обрали першу групу спрощеної системи оподаткування, понад 41,4 тисяч зареєстровані на другій групі та більше 26 тисяч працюють, обравши третю групу спрощеної системи оподаткування.

З січня по жовтень поточного року «спрощенці» – фізичні особи Дніпропетровщини сплатили до місцевих бюджетів 691,6 млн. грн. єдиного податку, що на 266,4 млн. грн., або на 62,7%, більше, ніж за відповідний період 2015 року.

За словами начальника управління доходів і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Інни Андрущак, за дев’ять місяців поточного року підприємці третьої групи задекларували валового доходу на загальну суму 10,2 млрд. грн. Це на 2,8 млрд. грн. більше, ніж за аналогічний період 2015 року. До сплати сума єдиного податку складає 496,9 млн. грн., що на 74,3% або 211,8 млн. грн. більше, ніж у минулому році.

Завдяки операції «Урожай – 2016» до бюджетів Дніпропетровщини

надійшло понад 37 млн. грн.

Днями в прес-центрі інформаційного агентства «МОСТ-ДНЕПР» відбулася прес-конференція фахівця управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Лариси Воробйової на тему: «Результати проведення операції «Урожай – 2016».

Лариса Воробйова розповіла, що за результатами операції «Урожай – 2016» в Дніпропетровській області до бюджетів різних рівнів надійшло понад 37 млн. грн. податків і зборів.

В рамках операції «Урожай – 2016» проведено моніторинг 4000 виробників Дніпропетровської області. Серед них були відібрані підприємства, які мають особливі ризики. Це підприємства, де обробляються понад 1 тис. га з мінімальним залученням працівників, де виплачується мінімальна зарплата або мінімальні виплати за оренду паїв.

За результатами проведених заходів, з початку року зарплата в аграрній сфері зросла більш ніж у 22 тис. чоловік. Щомісячні надходження до бюджету збільшилися на 16 млн. грн. На період посівних і збиральних робіт легалізовано 5,5 тис. робітників із середньою зарплатою більше 3 тис. грн. До місцевих бюджетів надійшло близько 8 млн. грн.

«За наслідками перевірок 728 підприємств агропромислового комплексу порушення встановлені у 236 суб’єктів господарювання. Вони додатково сплатили до бюджету 29 млн. грн. По 6 підприємствам матеріали передані в органи прокуратури», – зазначила Лариса Воробйова.

Податковий календар з 25 по 28 листопада 2016 року

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що

25 листопада, пятниця, останній день подання:

- декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари/продукцію;

28 листопада, понеділок, останній день сплати

- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування гірничими підприємствами за жовтень 2016 року.

Оголошення для суб’єктів господарювання

Нагадуємо, що ГУ ДФС у Дніпропетровській області оголошує конкурс з визначення суб’єктів господарювання, які у 2017 році можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави.

Заяви для участі у конкурсі приймаються територіальними органами державної фіскальної служби (ДПІ) за місцем реєстрації платника податків (суб’єкта господарювання).

Інформацію про документи, які необхідно подати на розгляд комісії для участі у конкурсі розміщено на субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» за посиланням:

https://dp.sfs.gov.ua/diialnist/realizatsiya-zastavnogo-ta-bezhazyaynog/274062.html

Про уточнення податкової звітності з ПДВ

сільськогосподарськими товаровиробниками

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Державна фіскальна служба України у зв’язку із численними запитами платників ПДВ щодо порядку виправлення у 2016 році помилок, допущених сільськогосподарськими підприємствами – суб’єктами спеціального режиму оподаткування при формуванні податкового кредиту у податковій звітності з ПДВ за звітні (податкові) періоди до 01.01.2016, у листі від 21.11.2016 №37146/7/99-99-15-03-02-17 (далі – лист ДФС №37146) повідомила наступне.

Законом України від 24.12.2015 №909-УШ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» внесено зміни до статті 209 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), згідно з якими починаючи з 01.01.2016 для суб’єктів спеціального режиму оподаткування запроваджено часткову сплату сум ПДВ до бюджету та на спеціальні рахунки, відкриті таким платникам в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (далі – спеціальні рахунки).

Згідно з пунктом 50.1 статті 50 ПКУ у разі, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 28 січня 2016 року №21 (далі – Порядок №21), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за №159/28289.

Порядок заповнення уточнюючого розрахунку визначено розділом VI Порядку №21.

Пунктом 1 розділу VI Порядку №21 передбачено, що уточнюючий розрахунок може бути поданий у спосіб, визначений в абзаці четвертому пункту 50.1 статті 50 ПКУ, а саме шляхом надсилання уточнюючого розрахунку і сплати суми недоплати та штрафу у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку.

У разі виправлення помилок у рядках поданої раніше декларації з податку на додану вартість, до яких повинні додаватися додатки, до уточнюючого розрахунку повинні бути додані відповідні додатки, що містять інформацію щодо уточнених показників (пункт 3 розділу IV Порядку №21).

В уточнюючому розрахунку та додатках до нього, зокрема, зазначається:

- в рядку 02 «Звітний (податковий) період» – звітний (податковий) період, в якому подається уточнюючий розрахунок;

- в рядку 03 «Звітний (податковий) період, що уточнюється» – період, за який виправляються виявлені помилки.

Отже, уточнюючий розрахунок належить до податкової звітності того звітного періоду, який зазначено у рядку 02 такого уточнюючого розрахунку, тобто того звітного періоду, в якому подається такий уточнюючий розрахунок.

Таким чином, у разі виявлення у 2016 році помилок, допущених у податковій звітності з ПДВ за звітні (податкові) періоди до 01.01.2016, внаслідок виправлення яких за даними податкового обліку збільшується позитивне значення різниці між сумою податкового зобов’язання та сумою податкового кредиту, застосовуються норми ПКУ, чинні на дату виправлення таких помилок (дату подання уточнюючого розрахунку та відповідно збільшення позитивного значення різниці між сумою податкового зобов’язання та сумою податкового кредиту), тобто у 2016 році.

Позитивне значення різниці між сумою податкового зобов’язання та сумою податкового кредиту, зазначене у такому уточнюючому розрахунку, підлягає у відповідних відсотках сплаті до бюджету та перерахуванню на спеціальний рахунок сільськогосподарського товаровиробника, при цьому такі відсотки визначаються відповідно до норм пункту 209.2 статті 209 ПКУ, чинних на дату подання уточнюючого розрахунку.

Лист №37146 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

https://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/70349.html

Після проведення планової документальної перевірки заборонено проводити

з охоплених у ній питань позапланову документальну перевірку

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 17.11.2016 №24817/6/99-99-14-03-03-15 (далі – лист ДФС №24817) щодо надання консультації з питань, чи має право контролюючий орган проводити документальні позапланові перевірки, які передбачені підпунктами 78.1.1, 78.1.4, 78.1.8, 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), за період та з питань, які вже були охоплені під час попередньої проведеної виїзної планової документальної перевірки, повідомила наступне.

Згідно з пунктом 75.1 статті 75 ПКУ документальні перевірки проводяться контролюючими органами у межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених ПКУ.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених ПКУ податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов’язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків (підпункт 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПКУ).

Планова документальна перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок (підпункт 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПКУ).

Відповідно до абзацу четвертого підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПКУ документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених пунктом 78.1 статті 78 ПКУ.

При цьому рішення про проведення документальної позапланової перевірки, у т. ч. за зверненням платника податків, приймається у порядку, встановленому пунктом 78.4 статті 78 ПКУ, з урахуванням положень пункту 78.2 статті 78 ПКУ та пункту 3 розділу II Закону України від 28.12.2014 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».

Так, контролюючим органам забороняється проводити документальні позапланові перевірки, які передбачені підпунктами 78.1.1, 78.1.4, 78.1.8, 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 ПКУ, у разі, якщо питання, що є предметом такої перевірки, були охоплені під час попередніх перевірок платника податків.

Лист №24817 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

https://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/70337.html

23.11.2016

Місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали

від ліцензування понад 65 млн. грн.

За десять місяців поточного року місцева казна Дніпропетровської області поповнилася на 65,9 млн. грн. від плати за ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами, з яких 48,9 млн. грн. від ліцензування роздрібної торгівлі.

За словами начальника управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Дениса Дегтярьова роздрібний ринок Дніпропетровської області складають 5394 суб’єкти господарювання, що мають 12359 діючих ліцензій, з яких: 6794 ліцензії на алкоголь та 5565 – на тютюн.

В той же час, з початку 2016 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області призупинено дію 1760 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу, анульовано 1776 ліцензій, з яких 44 – за порушення законодавства у частині продажу алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.

Внесені зміни до оподаткування неприбуткових організацій

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 20.11.2016 набрав чинності Закон України від 06.10.2016 №1667-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій» (далі – Закон №1667).

Законом №1667 визначено, що доходи неприбуткових релігійних організацій можуть використовуватись не тільки для фінансування видатків на їх утримання та напрямів діяльності, визначених їх установчими документами, але й для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій, у тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення благодійної діяльності, милосердя.

При цьому, фінансування цих видатків не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

Крім того, Законом №1667 пункт 35 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України доповнено абзацом третім такого змісту:

«Тимчасово, до 1 січня 2018 року, не може бути підставою для виключення неприбуткових релігійних організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій невиконання такими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених підпунктом 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу».

Закон №1667 опубліковано у газеті «Голос України» від 19.11.2016 №221.

Затверджена нова форма декларації акцизного податку

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 22.11.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 26.09.2016 №841 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 18.10.2016 за №1365/29495) (далі – Наказ №841), яким у новій редакції викладено форма декларації акцизного податку та Порядок заповнення та подання декларації акцизного податку, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №14 «Про затвердження форми декларації акцизного податку, Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за №105/26550.

Так, зокрема, змінено розділ декларації акцизного податку (далі – Декларація), призначений для декларування податкових зобов’язань з реалізації пального (розділ В оновленої Декларації).

Також з’явилися два нових додатки до Декларації:

- Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального відповідно до підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Кодексу (додаток 11 оновленої Декларації);

- Заява про порушення особою, яка реалізує пальне, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної/розрахунку коригування (додаток 9 оновленої Декларації).

Платники акцизного податку, у тому числі особи, які реалізують пальне, повинні звітувати за новою формою Декларації за грудень 2016 року у січні 2017 року.

Наказ №841 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 22.11.2016 №90.

До уваги платників рентної плати

за користування радіочастотним ресурсом України!

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що під час попереднього аналізу Державною фіскальною службою України звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – Рентна плата) за вересень 2016 року знайдено методологічні помилки заповнення податкової звітності, а саме:

- неправильне застосування розміру встановлених ставок з Рентної плати;

- неправильно заповнений код радіозв’язку;

- не вказаний понижувальний коефіцієнт;

- у графі «ставка» зазначена ставка з понижувальним коефіцієнтом, а не повний її розмір.

З метою недопущення втрат бюджету звертаємо увагу платників Рентної плати на дотримання ними порядку заповнення реквізитів податкової звітності з Рентної плати, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719 «Про затвердження форми Податкової декларації з рентної плати» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496), та правильності застосування ставок Рентної плати, визначених статтею 254 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями.

Актуально для виробників лікеро-горілчаної продукції та тютюнових виробів

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) оприлюднені дані Єдиного державного реєстру виробників спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів станом на 18.11.2016 (далі – Реєстр).

Реєстр містить інформацію про:

- найменування суб’єкта господарювання (далі – СГ);

- вид господарської діяльності згідно з виданою ліцензією;

- серію, номер ліцензії та термін її дії;

- дату включення СГ до Реєстру;

- дату виключення СГ з Реєстру;

- підставу виключення СГ з Реєстру.

Дані з Реєстру розміщено за посиланням:

https://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/151988.html.

Як зазначено на офіційному веб-порталі ДФС, крім того, оприлюднюються відомості з Єдиного державного реєстру обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок, які розміщені за посиланням:

https://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/191577.html

22.11.2016

Громадяни можуть використати своє право на податкову знижку

за наслідками 2015 року лише до кінця поточного року

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що для реалізації права на податкову знижку за 2015 рік платнику податку необхідно заповнити та подати до податкової інспекції за своєю податковою адресою (місцем проживання фізичної особи, за яким вона береться на облік як платник податку у контролюючому органі) податкову декларацію про майновий стан і доходи у термін по 31 грудня включно поточного року, тобто до кінця 2016 року.

Звертаємо увагу, що підпунктом 166.4.3 пункту 166.4 статті 166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями визначено, якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Столові вина можна реалізовувати без ліцензії

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Державна фіскальна служба України у листі від 15.11.2016 №24600/6/99-95-42-01-15 (далі – лист ДФС №24600) щодо реалізації столових вин без ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями повідомила наступне.

Відповідно до преамбули Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями (далі – Закон) цей Закон визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України.

Дія цього Закону не поширюється на роздрібну торгівлю винами столовими, крім випадків, передбачених цим Законом, а також на виробництво вин виноградних і плодово-ягідних, напоїв медових, наливок і настоянок, виготовлених громадянами в домашніх умовах для власного споживання.

Згідно з частиною тринадцятою ст.15 Закону роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

З урахуванням викладеного, роздрібна торгівля виключно столовими винами може здійснюватись суб’єктами господарювання без наявності ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями. Разом з цим, при здійсненні господарської діяльності необхідно враховувати норми статей 15–2 та 15–3 Закону, якими встановлено обмеження щодо продажу та споживання столових вин.

Лист №24600 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

https://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/70329.html

Чи має право суб’єкт господарювання у заяві на повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань з податків та зборів зазначити напрямок: погашення заборгованості з єдиного внеску?

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.

Податковий кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Закон України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (із змінами та доповненнями) (далі – Закон №2464) визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку, а платник, який не має банківського рахунку, сплачує єдиний внесок шляхом внесення готівкових розрахунків через банки чи відділення зв’язку.

Згідно з частинами 2 та 3 ст.8 Закону №2464 єдиний внесок не входить до системи оподаткування, а кошти, що надходять від сплати єдиного внеску та застосування фінансових санкцій відповідно до Закону №2464, не можуть зараховуватися до Державного бюджету України, бюджетів інших рівнів та використовувати на цілі, не передбачені законодавством про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Враховуючи, що єдиний внесок не входить до системи оподаткування та не належить до джерела наповнення дохідної частини державного та місцевих бюджетів, законодавчі підстави для здійснення повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань з податків і зборів у рахунок погашення боргу зі сплати єдиного внеску відсутні.

Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 135.04 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Застосування права податкової застави на майно боржника

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.

Державна фіскальна служба України у листі від 11.11.2016 №11967/К/99-99-17-01-14 (далі – лист ДФС №11967) щодо практичного використання окремих норм податкового законодавства у процедурі застосування права податкової застави на майно боржника та відповідно до статті 52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) повідомляє таке.

Відповідно до п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПКУ платник податків зобов’язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених ПКУ та законами з питань митної справи.

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов’язання в установлені законодавством строки, майно такого платника податків передається у податкову заставу.

Право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених п.89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому (п.89.2 ст.89 ПКУ).

Платник податків зберігає право користування майном, що перебуває у податковій заставі, якщо інше не передбачено законом.

Відчужувати майно, що перебуває у податковій заставі, боржник може тільки за згодою контролюючого органу (п.92.1 ст.92 ПКУ).

У разі відчуження або оренди (лізингу) майна, яке перебуває у податковій заставі, платник податків за згодою контролюючого органу зобов’язаний замінити його іншим майном такої самої або більшої вартості. Зменшення вартості заміненого майна допускається тільки за згодою контролюючого органу за умови часткового погашення податкового боргу.

У разі здійснення операцій з майном, яке перебуває у податковій заставі, без попередньої згоди контролюючого органу платник податків несе відповідальність відповідно до закону (п.92.3 ст.92 ПКУ).

Відповідно до вимог ст.124 ПКУ за відчуження платником податків майна, яке перебуває у податковій заставі, без попередньої згоди контролюючого органу, якщо отримання такої згоди є обов’язковим згідно з ПКУ, тягне за собою накладення штрафу у розмірі вартості відчуженого майна.

Крім того, у разі коли платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, контролюючий орган може застосувати до такого платника податків адміністративний арешт майна відповідно до статті 94 ПКУ.

Кримінальна відповідальність за незаконні дії із заставним майном або майном, яке описано, встановлена статтею 388 Кримінального кодексу України.

Лист №11967 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

https://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-fizichnih-osib/70300.html

У пункті пропуску «Бориспіль» митники виявили в багажі чотирьох живих соколів, яких намагалися незаконно вивезти до Лівану

22.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Чотирьох соколоподібних птахів біло-коричневого кольору, крила яких були загорнуті у тканину та скріплені клейкою стрічкою в області лап, наш співвітчизник приховував у дерев’яній коробці з отворами.

Громадянин для проходження митного контролю самостійно обрав спрощену систему «зелений коридор», чим автоматично засвідчив, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо вивезення за митну територію України.

Птахів було виявлено після проходження багажу через рентген-апарат служби авіабезпеки під час здійснення митного контролю багажу.

На момент проходження митного контролю належним чином оформленої митної декларації та документів на право переміщення живих тварин, а саме дозволу CITES, документів про право набуття тварин, ветеринарного свідоцтва громадянин не мав та до моменту перетину «білої лінії» до інспектора митниці не звертався.

Згідно з Конвенцією „Про Міжнародну торгівлю видами дикої фауни і флори, що перебувають під загрозою зникнення” CITES, живі тварини (соколоподібні птахи) обмежені до переміщення через митний кордон України.

Складено протокол про порушення митних правил. Птахів вилучено до винесення судом рішення у справі. Вони оформляються на відповідальне зберігання у профільний заклад.

Мирослав Продан: Україна продовжує співпрацю з Місією EUBAM

22.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

В.о. заступника Голови Державної фіскальної служби України Мирослав Продан взяв участь у 27-у засіданні Консультативної ради Місії Європейської Комісії з надання допомоги в питаннях кордону в Україні та Республіці Молдова (EUBAM), яке проходило у м. Кишинів (Молдова).

Під час виступу посадовець наголосив на важливості проведення роботи щодо вироблення проекту консолідованої концепції подальшої діяльності Місії EUBAM. «Необхідно адаптувати завдання Місії до сьогоднішніх реалій і тих викликів, які постали перед митними та прикордонними службами України та Республіки Молдова. В основі майбутнього Місії повинні лежати позитивні напрацювання і здобутки за попередні роки її діяльності», - зазначив він.

Зокрема, за словами Мирослава Продана, успішний досвід сприяння Місії EUBAM митним службам України та Молдови у впровадженні та розвитку попереднього обміну інформацією про товари та транспортні засоби, які перетинають кордони наших держав, може бути використаний при реалізації аналогічних пілотних проектів з обміну інформацією між ЄС та Україною, ЄС і Молдовою.

«Зараз ми очікуємо узгодження Європейською стороною Технічних умов Пілотного проекту з обміну попередньою інформацією», - повідомив посадовець.

Крім того, на його думку, досвід спільних операцій по боротьбі з контрабандою підакцизних товарів, у першу чергу тютюнових виробів, також доцільно використовувати і при плануванні та проведенні аналогічних спільних операцій щодо боротьби з незаконним переміщенням зброї, боєприпасів, інших небезпечних речовин. І до цих процесів Європейські структури, в першу чергу Місія EUBAM і ОЛАФ (OLAF), повинні активно залучатися.

«Концепція діяльності Місії EUBAM повинна містити чіткий і сфокусований список пріоритетів діяльності Місії після листопада 2017 року. Ці пріоритети повинні базуватися на принципах, з яких виходили при створенні Місії EUBAM - безпека і сприяння торгівлі. Унікальність Місії повинна бути збережена», - підсумував Мирослав Продан.

За підміну товарів в документах товариство сплатить до бюджету понад 28 млн. грн. завданих збитків

22.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Харківській області спільно з управлінням СБУ у Луганській області встановлені факти маніпулювання з податковими та іншими офіційними документами посадовими особами одного з товариств з обмеженою відповідальністю, зареєстрованого у м.Харкові.

З’ясувалося, що протягом 2015 року та І півріччя 2016 року зазначене товариство придбало продукти харчування та зерно на загальну суму близько 200 млн. грн. В подальшому цей товар фактично був реалізований через роздрібну мережу на території Луганської області без документального оформлення такого продажу.

Натомість до офіційних документів посадовці внесли неправдиві відомості щодо реалізації товарів іншої номенклатури (вапно, будматеріали, металопрокат), які не закуповувалися, та послуг, що не надавалися.

Такі дії товариства дозволили контрагентам-покупцям зменшити суму сплати ПДВ до бюджету, а також надати легального вигляду товарно-матеріальним цінностям сумнівного походження. Загальна сума завданих державі збитків становить 28,6 млн. гривень.

За даними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України.

Здійснюється кримінальне провадження.

21.11.2016

Роман Насіров: Дані з Єдиного державного реєстру виробників лікеро-горілчаної продукції оприлюднені на порталі ДФС

21.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

На офіційному веб-порталі ДФС оприлюднені дані з Єдиного державного реєстру виробників спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Про це повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров після зустрічі з виробниками лікеро-горілчаної продукції.

«Всі дані з Реєстру розміщено на офіційному порталі ДФС. Зокрема, це інформація щодо суб’єкта господарювання, виду господарської діяльності, серії, номера ліцензії та терміну її дії, а також дати включення та дати виключення суб’єкта господарювання з Реєстру», - зазначив очільник відомства.

Дані з Реєстру розміщено за адресою: https://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/151988.html.

Крім того, оприлюднюються відомості з Єдиного державного реєстру обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок. Їх можна знайти за посиланням: https://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/191577.html.

Роман Насіров: Україна та Хорватія поглиблюють співпрацю у митній сфері

21.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров та Віце-прем'єр-міністр, Міністр економіки, малого та середнього підприємництва і ремесел Республіки Хорватія Мартіна Далич підписали Протокол між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Хорватія про зміни та доповнення до Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Хорватія про взаємну допомогу в митних справах.

«Ми маємо достатньо серйозний потенціал щодо розвитку українсько-хорватських відносин у сфері митної справи. Зокрема, мова йде про технічну допомогу та обмін інформацією між відповідними митними органами щодо правильного застосування митного законодавства, щодо перевезення і відвантаження товарів, їхнього розташування, призначення, вартості та походження, а також щодо вчинених або запланованих дій, які порушують або можуть порушити митне законодавство», - прокоментував підписання Протоколу Роман Насіров.

За його словами, скоординована співпраця України та Хорватії сприятиме покращенню митного контролю на кордонах та захисту фінансової безпеки держави.

Роман Насіров також наголосив, що для України дуже важливим є залучення успішного досвіду інших країн, у тому числі Хорватії, у цій сфері. «Ми аналізуємо найкращі здобутки та напрацювання наших колег, аби адаптувати їх до наших реалій», - підкреслив очільник відомства.

Співробітники Міжрегіональної митниці ДФС припинили спробу незаконного ввезення товарів на суму 9,3 млн. грн.

21.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Працівники Міжрегіональної митниці ДФС викрили спробу незаконного ввезення товарів на митну територію України без належного декларування та оподаткування.

Так, згідно з інформаційними базами даних ДФС, два вантажних фургона «IVECO» під керуванням громадянина України виїхали з території України 13.11.2016 через пункт пропуску «Ягодин» Волинської митниці ДФС та після завантаження товаром в’їхали в польський пункт пропуску «Корчова» 17.11.2016, пробувши там до 18.11.2016. Аналогічно, вантажний фургон «MAN» виїхав з території України 10.11.2016 через пункт пропуску «Ягодин» Волинської митниці ДФС та після завантаження товаром також в’їхав в польський пункт пропуску «Корчова» 17.11.2016, пробувши там до 18.11.2016.

Перетин кордону планувався через пункт пропуску «Краківець-Корчова» Львівської митниці ДФС без належного декларування та оформлення поза митним контролем.

Переміщення даних вантажівок було поставлено на окремий контроль керівництвом Міжрегіональної митниці ДФС з моменту виїзду їх за межі митної території України, а інформація про оперативні заходи була обмежена та не розголошувалась.

Вищезазначені транспортні засоби 18.11.2016 в’їхали в пункт пропуску «Краківець-Корчова» Львівської митниці ДФС по смузі руху «червоний коридор». При усному опитуванні водії вантажівок намагались приховати інформацію про кількість та вартість вантажу, не пред’являли товаросупровідні документи та надавали неправдиву інформацію. Однак, працівники оперативної робочої групи Міжрегіональної митниці ДФС зобов’язали водіїв заповнити митні декларації, а вантажівки були переміщені в зону митного контролю на спеціальний огороджений майданчик для затриманих транспортних засобів.

З’ясувалось, що вантажівки переміщують запчастини для транспортних засобів, різну електроніку, побутову техніку, одяг, аксесуари та інші високоліквідні товари загальною вагою 29440 кг на загальну суму 9 282 597 гривень.

Наразі продовжуються митні формальності щодо зазначених товарів, а транспортні засоби та водії затримані у пункті пропуску.

ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено кущовий семінар

Днями фахівці Головного управління ДФС у Дніпропетровській області та податкових інспекцій м. Дніпро провели кущовий семінар для платників – фізичних осіб – підприємців «правого берегу» міста Дніпро, які працюють на спрощеній системі оподаткування.

Під час його проведення розглянуті наступні питання:

- новації податкового законодавства;

- актуальні питання стосовно спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності;

- легалізація трудових відносин та відповідальність за порушення трудового законодавства;

- право платників на податкову знижку;

- адміністрування єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

- робота Центрів обслуговування платників.

Фахівцями фіскальної служби були також надані відповіді на питання, які виникли під час проведення заходу.

Визначені переможці щорічного конкурсу «Студент року – 2016»

серед студентів Університету митної справи та фінансів

Представники ГУ ДФС у Дніпропетровській області 17 листопада поточного року прийняли участь у заходах з нагоди Міжнародного дня студента в Університеті митної справи та фінансів.

У цей день в Університеті панувала святкова атмосфера, лунали привітання, як від викладачів, так і гостей заходу.

Вже стало доброю традицією, крім інших святкових заходів, відзначати у цей день переможців щорічного конкурсу «Студент року». Тож, і цьогоріч, були свої переможці у різних номінаціях.

Так, у номінації «Студентський засіб масової інформації» переможцем визначена студентська студія телебачення «Сustoms.tv». Начальник управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипова привітала та нагородила цьогорічного переможця за досягнуті успіхи у творчості.

«Телебачення – це важлива складова повсякденного життя, яке інформує, навчає та розважає. Мені б хотілося сьогодні побажати студентській студії телебачення «Сustoms.tv» інформативності, видовищності, переконливості при підготовці репортажів», – зазначила Манушак Осипова під час нагородження переможця – номінанта.

Оголошення для суб’єктів господарювання

Нагадуємо, що ГУ ДФС у Дніпропетровській області оголошує конкурс з визначення суб’єктів господарювання, які у 2017 році можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави.

Заяви для участі у конкурсі приймаються територіальними органами державної фіскальної служби (ДПІ) за місцем реєстрації платника податків (суб’єкта господарювання).

Інформацію про документи, які необхідно подати на розгляд комісії для участі у конкурсі розміщено на субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» за посиланням:

https://dp.sfs.gov.ua/diialnist/realizatsiya-zastavnogo-ta-bezhazyaynog/274062.html

Нові можливості оновленого сервісу ДФС «Електронний кабінет платника»

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що оновлена версія електронного сервісу Державної фіскальної служби України «Електронний кабінет платника» впроваджена з лютого 2016 року.

Модернізований сервіс включає дві функціональні частини:

- відкрита (загальнодоступна);

- приватна (особистий кабінет).

Користуватися функціоналом відкритої частини можна без ідентифікації особи, тобто без використання електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП).

Через відкриту частину платник має можливість:

- ознайомитися з останніми актуальними новинами ДФС, а також дізнатися про нововведення та доопрацювання сервісу (сервіс «Новини»);

- отримати інформацію про граничні терміни сплати та подання податкової звітності (сервіс «Податковий календар»);

- дізнатися контакти та адреси центрів обслуговування платників (сервіс «Контакти та адреси ЦОП»);

- переглянути та роздрукувати бланки податкової звітності (сервіс «Бланки податкової звітності»)

- заповнити податкову декларацію про майновий стан і доходи (сервіс «Декларація про майновий стан»);

- у режимі реального часу отримати інформацію з реєстрів ДФС, що є загальнодоступними (сервіс «Інформація з реєстрів»): дані про взяття на облік платників податків; дані реєстру платників єдиного податку; дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального; дані реєстру страхувальників; дані реєстру платників ПДВ; дані реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами; дані реєстру неприбуткових установ та організацій; інформацію про РРО; інформацію про книги РРО; інформацію про публічну інформацію, а також отримати довідку про відсутність заборгованості.

Сервіс «Довідка про відсутність заборгованості» в «Електронному кабінеті платника» надає можливість: платникам – подавати заяви та отримувати довідки; органам ДФС – підтверджувати відсутність заборгованості довідкою, а третім особам – переглядати видані платникам довідки.

Щоб скористатися приватною частиною платнику необхідно мати електронний цифровий підпис, який можна отримати у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів. У приватній частині сервісу («Вхід до особистого кабінету») після ідентифікації платнику надається можливість переглянути особисту інформацію:

- скористатися індивідуальним податковим календарем;

- переглянути та перевірити свої облікові дані;

- створити запит для отримання інформації;

- подати реєстраційну заяву платника ПДВ, заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ, заяву про видачу довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів;

- направити листа до органу ДФС;

- переглянути стан розрахунків з бюджетом за останні два роки;

- зареєструвати податкові накладні у Єдиному реєстрі податкових накладних;

- скористатися сервісами системи «Електронного адміністрування ПДВ» (для платників ПДВ).

Фізичні особи (громадяни), суб’єкти спрощеної системи оподаткування, платники ПДВ та інші платники в «Електронному кабінеті» також мають можливість створити та надіслати звітність в електронному вигляді.

Для фізичних осіб (громадян) сервіс «Електронний кабінет платника» надає можливість створити запит щодо отримання відомостей про суми отриманих доходів та утриманих податків, що важливо у період призначення житлових субсидій та подання електронних декларацій.

На головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС повідомлено, що для покращення сервісного обслуговування платників, фахівцями ДФС було спрощено роботу «Електронного кабінету платника» (оновлена версія). Відтепер для роботи з сервісом не потрібно встановлювати спеціалізованого програмного забезпечення. Він працює як за допомогою персональних комп’ютерів, так і смарт-пристроїв, підключених до мережі Інтернет.

Критерії віднесення платників податків до різних категорій

для цілей встановлення тривалості документальних перевірок

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державною фіскальною службою України у листі від 08.11.2016 №24039/6/99-99-14-03-03-15 (далі – лист ДФС №24039) надана податкова консультація стосовно критеріїв визначення юридичної особи великим платником податків, суб’єктом малого підприємництва або іншим платником податків для цілей встановлення тривалості документальних перевірок.

Відповідно до пункту 3 статті 55 Господарського кодексу України суб’єкти господарювання залежно від кількості працюючих та доходів від будь-якої діяльності за рік можуть належати до суб’єктів малого підприємництва, у тому числі до суб’єктів мікропідприємництва, середнього або великого підприємництва.

Суб’єктами мікропідприємництва є:

- фізичні особи, зареєстровані в установленому законом порядку як фізичні особи – підприємці, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 10 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 2 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України;

- юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 10 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 2 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України.

Суб’єктами малого підприємництва є:

- фізичні особи, зареєстровані в установленому законом порядку як фізичні особи – підприємці, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України;

- юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України.

Суб’єктами великого підприємництва є юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) перевищує 250 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності перевищує суму, еквівалентну 50 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України.

Інші суб’єкти господарювання належать до суб’єктів середнього підприємництва.

Отже, при визначенні термінів перевірок враховуються наведені вище критерії.

Крім того, слід врахувати, що згідно з підпунктом 14.1.24. пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) великий платник податків – юридична особа, у якої обсяг доходу від усіх видів діяльності за останні чотири послідовні податкові (звітні) квартали перевищує п’ятсот мільйонів гривень або загальна сума сплачених до Державного бюджету України податків за платежами, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, за такий самий період перевищує дванадцять мільйонів гривень.

Відповідно до пункту 64.7 статті 64 ПКУ центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, визначає порядок обліку платників податків у контролюючих органах та порядок формування Реєстру великих платників податків (далі – Реєстр) на відповідний рік з урахуванням критеріїв, визначених цим Кодексом для великих платників податків. У разі включення платника податків до Реєстру на нього поширюються особливості, визначені ПКУ для великих платників податків, у тому числі щодо визначення термінів перевірок.

Лист №24039 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

https://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/70284.html

Роман Насіров: Україні потрібно рухатися в напрямі підвищення реальної заробітної плати

21.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Про необхідність підвищення мінімальної заробітної плати повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров в інтерв’ю виданню «Обозреватель».

«Підвищення заробітної плати - це м'яке підштовхування до детінізації економіки та забезпечення добробуту людей. Сьогодні реальна середня заробітна плата навіть у бюджетників знаходиться в районі 5 тисяч гривень. Потрібно рухатися в напрямку підвищення реальної зарплати, тим самим витягаючи і реальну мінімальну», - наголосив очільник відомства.

Він підкреслив, що питання підвищення заробітної плати знаходиться в площині детінізації оплати праці та чесної сплати податків. «Необхідно зробити так, щоб платити зарплату в конвертах, не сплачуючи податки, було не вигідно. Це, в свою чергу, буде стимулювати виробництво, споживання, будуть з'являтися нові цикли економіки, які створюють нові робочі місця».

«Уряд зробив хороший перший крок, вийшовши з ініціативою підвищити «мінімалку» до 3200 гривень. Думаю, що дуже скоро потрібно йти далі - до 5000, а потім - на рівень більше 7000», - додав Роман Насіров.

Роман Насіров: Громадяни можуть використовувати можливості Електронного кабінету для декларування своїх доходів

18.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Нові можливості оновленого Електронного кабінету платника податків дозволяють користувачам-громадянам подати в електронному вигляді декларацію про майновий стан і доходи. Про це повідомив Голова ДФС Роман Насіров.

«Електронний кабінет надає послуги не лише платникам податків і зборів, але й фізичним особам-громадянам. Завдяки новим функціям декларанти можуть без зайвих зусиль прозвітувати про свої отримані доходи під час деклараційної кампанії. Більше того, у своєму особистому кабінеті вони можуть отримати інформацію про суми нарахованих доходів та утриманих податків, необхідних для заповнення декларації», – розповів Роман Насіров.

За його словами, Електронний кабінет має дві частини – відкриту та приватну. У відкритій платники можуть ознайомитися із загальнодоступною інформацією щодо оподаткування, а у приватній, після проходження ідентифікації, скористатися особистим кабінетом, в якому отримати усю необхідну інформацію про себе як платника податків.

Крім того, платники – користувачі Електронного кабінету мають можливість в он-лайн режимі отримати інформацію з 10 реєстрів, зокрема, Реєстру платників податку на додану вартість, Реєстру платників єдиного податку, Реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами тощо.

«Це реальна економія часу для платників податків, адже в кабінеті не лише буде сконцентровано усю інформацію щодо їх підприємницької діяльності, але й спрощено отримання додаткової необхідної інформації», – наголосив Роман Насіров.

Нагадаємо, скористатися Електронним кабінетом платника податків можна на веб-порталі ДФС в меню електронних сервісів. Працювати з ним можна як за допомогою персонального комп’ютера, так і за допомогою старт-пристроїв, підключених до мережі Інтернет.

Детальніше дізнатися про роботу Електронного кабінету можна з відео-уроку.

У ДФС обговорили шляхи упередження зловживань під час перевезення гуманітарної допомоги

18.11.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Особливості ввезення гуманітарної допомоги в Україну та шляхи упередження зловживань у цій сфері обговорювалися під час ініційованої ДФС зустрічі за участі представників органів державної влади, благодійних організацій та волонтерів.

«Сьогодні ми фіксуємо численні факти шахрайств під час ввезення гуманітарної допомоги в Україну. Чимало шахраїв використовують цей спосіб завезення товару для власного заробітку. Саме тому спільно ми маємо зробити процес таких перевезень прозорим та зрозумілим, щоб всі поставки дійшли до реального споживача», – наголосив Голова ДФС Роман Насіров.

За його словами, всі органи державної влади, які задіяні в процесі гуманітарних перевезень, мають бути зацікавлені в створенні сприятливих умов та безперешкодному ввезенню гуманітарки реальними благодійними фондами та упередженні злочинної діяльності фіктивних підприємств. Саме діяльність останніх завдає значних втрат бюджету через несплату митних платежів за рахунок ввезення на територію України високоліквідних товарів під виглядом гуманітарки, яка в подальшому реалізовується за грошові кошти.

Так, зокрема, за результатами роботи податкової міліції лише у 2016 році до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено 9 відомостей щодо неправомірного використання гуманітарних вантажів. Двом особам повідомлено у скоєні кримінального правопорушення, до бюджету держави надійшло понад 1млн грн., вилучено 300 тонн майна.

«Ми маємо цілий спектр інструментів, визначених законом, для відслідковування подальшого переміщення вантажу. Наше головне завдання – максимально спростити процес ввезення такої допомоги в Україну та водночас упередити використання злочинних схем шахраями. Так, наприклад, податковою міліцією було виявлено понад 80 організацій, задіяних у фіктивному розподілі гуманітарних вантажів, у тому числі 20 благодійних фондів, які заробляли значні кошти на реалізації гуманітарки», – розповів Перший заступник Голови ДФС Сергій Білан.

За його словами, чимало порушень фіксується під час переміщення гуманітарного вантажу на непідконтрольні Україні території.

Під час зустрічі учасники обговорили можливості отримання дозволів на ввезення благодійних вантажів, особливості їх розподілу та порядок звітування. Так, зокрема, представники благодійних фондів звернули увагу присутніх посадовців державних органів на необхідності розробки порядку та форми звітності для подання її в електронному вигляді.

За результатами зустрічі було досягнуто домовленості щодо створення робочої групи з напрацювання змін до законодавства щодо ввезення гуманітарної допомоги, порядку звітування тощо.

«Спільними зусиллями ми можемо розробити новий законодавчий акт, який врегулює весь процес, спростить бюрократичні перепони, дозволить вдосконалити процедури надання вантажу статусу гуманітарної допомоги тощо. У свою чергу ДФС докладе максимум зусиль для створення безперешкодної діяльності чесних суб’єктів господарювання», – підкреслив Сергій Білан.

Він також закликав присутніх волонтерів та представників благодійних організацій у разі виникнення спірних ситуацій на митницях оперативно повідомляти фіскальну службу для їх швидкого врегулювання.

ОГОЛОШЕННЯ

про організацію роботи з формування

Єдиного реєстру торгівельних організацій

на 2017 рік

Дніпропетровська об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з 01.12.16року за адресою: Дніпропетровська обл., смт.Слобожанське вул. Теплична, 13, тел.374-88-21 починає роботу конкурсна комісія з формування Єдиного реєстру торгівельних організацій, які можуть здійснювати реалізацію та зберігання безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави на 2017 рік.

Заяви конкурсантів приймаються з 9-00 до 18-00, щоденно вікно №10 центру обслуговування платників та кім.№214. Для участі в конкурсі конкурсантам разом з заявою про включення до єдиного реєстру необхідно подати документи, зазначені в Постанові Кабінету Міністрів України від 25 серпня 1998 року №1340 “Про порядок обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави і розпорядження ним” та Методичних рекомендацій з окремих питань організації роботи з безхазяйним майном та майном, що переходить у власність держави, затверджених Головою ДФС України 07.08.2015р.

Фахівцями Дніпропетровської ОДПІ проведено прес-конференцію на тему: «Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій»

У Дніпропетровській ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено прес-конференцію на тему: «Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій». Прес-конференцію проведено за участі представників ЗМІ Дніпропетровського, Синельниківського та Солонянського районів.

У Дніпропетровській ОДПІ на сьогодні зареєстровано 1028 неприбуткових організацій. До кожної з них було надіслано листи щодо вчасної перереєстрації згідно вимог законодавства. Крім того, фахівцями Дніпропетровської ОДПІ проводились окремі зустрічі з представниками неприбуткових організацій щодо роз’яснення порядку перереєстрації.

Під час проведення заходу заступником начальника Ревою Д.М. була висловлена впевненість у своєчасності виконання неприбутковими організаціями вимог законодавства стосовно надання усіх належних документів для проведення реєстрації у новому Реєстрі неприбуткових установ та організацій у термін до 01.01.2017.

У ході прес - конференції надані відповіді на запитання щодо: критерій неприбутковості згідно змін у податковому законодавстві; порядку прийому та розгляду документів для присвоєння ознаки неприбутковості; процедури переходу з 01.01.2017 до нового Реєстру неприбуткових організацій.

Начальник управління оподаткування юридичних осіб Дніпропетровської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Чупіта Ю.В. під час своїх відповідей на запитання платників та представників ЗМІ особливо акцентувала увагу на спільну відповідальність, яка покладається, на платників-відносно внесення відповідних змін до статутних документів, так, і, до посадових осіб ОДПІ, які вивчають ці зміни та готують проекти рішення про включення\виключення з реєстру неприбуткових організацій.


Прес-служба СМР - 29.11.2016.