Logo

Telegram
Facebook

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПОВІДОМЛЯЄ


Шановні громадяни! Деклараційна кампанія 2017 року триває!

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2016 року.

Декларування доходів – це виконання громадянами свого конституційного обов’язку, індивідуальний внесок у добробут держави та реалізація права громадян на податкову знижку.

Обов’язок щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація) у платників податків виникає:

- при отриманні доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема, доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування чи отримання у дарунок майна не від членів сім’ї першого ступеня споріднення тощо;

- при отриманні від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, операції з інвестиційними активами;

- при отриманні іноземних доходів;

- в інших випадках, передбачених законодавством, зокрема, при отриманні у власність майна за рішенням суду.

Останній день подання декларації за 2016 рік для громадян, які зобов’язані її подати, – 3 травня 2017 року.

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

начальника управління організації роботи

Головного управління ДФС у Дніпропетровській області

Манушак Осипової

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що днями відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової на тему: «Питання деклараційної кампанії – 2017 та інші актуальні питання оподаткування».

Питання 1. Доброго дня. Скажіть, будь ласка, якщо мною у 2016 році отримана спадщина від рідного брата, чи необхідно мені подавати до податкової інспекції декларацію?

Відповідь: Підпунктом 164.2.10 пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб включається, зокрема, дохід у вигляді вартості успадкованого майна у межах, що оподатковується згідно з розділом IV «Податок на доходи фізичних осіб» ПКУ.

Порядок оподаткування спадщини визначено статтею 174 ПКУ, якою встановлено декілька ставок для її оподаткування залежно від ступеня споріднення спадкоємця із спадкодавцем та їх резидентського статусу, а саме: нульова ставка, 5% та 18%.

Нульова ставка застосовується до вартості власності, що успадковується членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення (п.п.«а» п.п.174.2.1 п.174.2 ст.174 ПКУ).

Відповідно до підпункту 14.1.263 пункту 14.1 статті 14 ПКУ Ви є членом сім’ї спадкодавця другого ступеня споріднення.

Згідно з підпунктом 174.2.2 пункту 174.2 статті 174 ПКУ вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, оподатковується за ставкою 5%, встановленою пунктом 167.2 статті 167 ПКУ.

Звертаємо увагу, що відповідальними за сплату податку на доходи фізичних осіб є спадкоємці, які отримали спадщину (пункт 174.3 статті 174 ПКУ).

Крім того підпунктом 1.2 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ визначено, що загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід платника податку також оподатковується військовим збором за ставкою 1,5% об’єкта оподаткування.

Таким чином, дохід у вигляді вартості успадкованого майна, отриманий громадянином (спадкоємцем), який не є членом сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5% та військовим збором за ставкою 1,5%.

У цьому разі громадянин зобов’язаний подати до державної податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2016 рік у термін не пізніше 3 травня 2017 року та сплатити нараховані ним самостійно податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб та військового збору у термін не пізніше 31 липня 2017 року.

Також звертаємо увагу, якщо Вами у 2016 році одержано дохід лише у вигляді спадщини та до її нотаріального оформлення Ви сплатили податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, то не потрібно включати вартість такої спадщини до складу загального річного оподатковуваного доходу та подавати річну декларацію.

Питання 2. Мене цікавить, які витрати включаються до податкової знижки за 2016 рік?

Відповідь: Перелік витрат, які дозволено включати до податкової знижки визначено у пункті 166.3 статті 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Фізична особа – платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного 2016 року такі фактично здійснені ним протягом звітного року витрати:

- сума коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості навчання платника або члена його сім’ї першого ступеня споріднення (батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені), який не отримує заробітної плати;

- сума витрат на сплату видатків на будівництво (придбання ) доступного житла та процентів, сплачених за користування іпотечним житловим кредитом.

- сума коштів, переданих платником у вигляді пожертвувань неприбутковим організаціям;

- сума витрат на сплату страхових платежів;

- сума витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій;

- сума витрат, пов’язаних з усиновленням дитини;

- сума витрат пов’язаних з переобладнанням транспортних засобів;

Скористатися правом на нарахування податкової знижки можливо шляхом надання фізичною особою – платником податку податкової декларації про майновий стан і доходи за 2016 рік.

Зауважуємо, якщо громадянин до кінця поточного року не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного 2016 року, то таке право на наступні роки не переноситься.

Питання 3. Скажіть, будь ласка, коли вперше подавати звітність з ПДВ за новою формою?

Відповідь: Наказ Міністерства фінансів України від 23.02.2016 №276 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» (далі – Наказ №276), яким внесено зміни до форми податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 (далі – Наказ №21), набрав чинності з 1 березня 2017 року.

Нормами Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено, що до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення (пункт 46.6 статті 46 ПКУ).

З урахуванням зазначеного, подання податкової звітності з податку на додану вартість за формою, яка враховує зміни, внесені Наказом №276, вперше здійснюється:

- для платників, в яких базовий податковий період дорівнює календарному місяцю, за звітний період березень 2017 року (граничний термін подання – 20 квітня 2017 року);

- для платників, в яких базовий податковий період дорівнює календарному кварталу, за звітний період 1-й квартал 2017 року (граничний термін подання 10 травня 2017 року).

Уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, зі змінами, внесеними Наказом №276, подається починаючи з 1 квітня 2017 року.

Питання 4. Скажіть, будь ласка, яким чином необхідно подавати звітність, якщо Договір про визнання електронних документів припинено?

Відповідь: Подання електронних документів засобами телекомунікаційного зв’язку до контролюючих органів здійснюється відповідно до норм чинного законодавства на підставі договорів про визнання електронних документів (далі – Договір), укладених між органом фіскальної служби та платником податків (далі – Сторони).

Договір платник податків надсилає засобами телекомунікаційного зв’язку відповідно до затвердженого формату (стандарту) з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

На Договір накладаються посилені сертифікатами відкритих ключів посадових осіб, що мають право підпису (керівника, бухгалтера, печатки (за наявності)), здійснюється шифрування документа в електронному вигляді та направлення його до органу ДФС за основним місцем обліку.

Після надходження Договору в електронному вигляді проводиться його розшифрування, здійснюються перевірки електронного цифрового підпису, відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту), наявності у системі чинного Договору при надходженні проекту нового Договору та формується перша квитанція про збереження документа. Після опрацювання Договору відповідним органом ДФС платнику направляється друга квитанція, в якій зазначається результат розгляду.

Договір набирає чинності з моменту підписання Сторонами та діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів.

Відповідно до пункту 49.4 статті 49 Податкового кодексу України у разі припинення Договору з підстав, визначених законом, платник податків має право до складення нового Договору подавати податкову звітність у спосіб, визначений підпунктами «а» і «б» пункту 49.3 цієї статті, тобто:

- особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

- надіслати поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення.

Питання 5. Доброго дня! Я пенсіонер за віком. Скажіть, будь ласка, чи повинен я сплачувати земельний податок?

Відповідь: Нормами пункту 281.1 статті 281 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено категорії громадян, які звільняються від сплати земельного податку.

До таких категорій належать, зокрема, і пенсіонери за віком.

Однак при цьому слід враховувати, що звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб, зазначених у пункті 281.1 статті 281 ПКУ, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, визначених пунктом 281.2 статті 281 ПКУ, а саме :

► для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;

► для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка):

- у селах – не більш як 0,25 гектара,

- у селищах – не більш як 0,15 гектара,

- у містах – не більш як 0,10 гектара;

► для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;

► для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;

► для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.

Звертаємо увагу, якщо фізична особа має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги.

Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву (пункт 281.4 статті 281 ПКУ).

ДФС доповнено Довідник умовних кодів товарів

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) доповнено Довідник умовних кодів товарів, що відсутні в УКТ ЗЕД, який використовується платниками податку на додану вартість при складанні податкових накладних відповідно до статті 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями, новою позицією – «програмна продукція» (умовний код 00502).

Довідних умовних кодів товарів розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням

https://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/288992.html

Щодо розгляду заяв про внесення сільськогосподарського товаровиробника

до Реєстру отримувачів бюджетної дотації

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 24.03.2017 набрали чинності постанови Кабінету Міністрів України:

- від 21.02.2017 №179 «Про затвердження Порядку ведення та форми Реєстру отримувачів бюджетної дотації, а також порядку надання відповідної інформації Державною фіскальною службою та Державною казначейською службою» (далі – постанова №179);

- від 22.03.2017 №178 «Деякі питання виплати бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції» (далі – постанова №178).

Постанови опубліковані у газеті «Урядовий кур’єр» від 24.03.2017у №56.

Порядок включення сільськогосподарських товаровиробників до Реєстру отримувачів бюджетної дотації (далі – Реєстр) визначений пунктами 5 – 18 Порядку ведення Реєстру отримувачів бюджетної дотації, затвердженого постановою №179 (далі – Порядок).

Форма заяви про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації (форма №1-РОБД) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 №275, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України: 28.02.2017 за №263/30136 (далі – Заява).

Для забезпечення внесення сільськогосподарських товаровиробників до Реєстру введено в експлуатацію програмне забезпечення, яке надає можливість посадовим особам контролюючих органів вносити, переглядати, друкувати та обробляти Заяви засобами ІТС «Податковий блок».

Розглядають Заяви Головні управління ДФС в областях та м. Києві, Офіс ВПП ДФС.

Під час розгляду Заяв здійснюється перевірка відповідності сільськогосподарського товаровиробника критеріям, визначеним статтею 16¹ Закону України від 24.06.2004 №1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №1877), а саме:

- відповідності реєстраційних даних отримувачів бюджетної дотації даним Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр);

- відповідності питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів у вартості всіх товарів, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сільськогосподарським товаровиробникам.

Якщо у Заяві відсутні або недостовірно заповнені обов’язкові реквізити, дані Заяви не відповідають відомостям Єдиного державного реєстру чи у Заяві відсутні дані про види діяльності, здійснення яких дає право на отримання бюджетної дотації відповідно до пункту 16¹.3 статті 16¹ Закону №1877, контролюючий орган звертається до особи, з письмовою пропозицією надати нову Заяву (із зазначенням підстав неприйняття попередньої). Після усунення виявлених недоліків сільськогосподарський товаровиробник може падати нову Заяву.

Контролюючий орган відмовляє у внесенні сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру, якщо за результатами розгляду Заяви встановлено, що сільськогосподарський товаровиробник не відповідає вимогам щодо питомої ваги, вартості сільськогосподарських товарів у вартості всіх товарів, поставлених сільськогосподарським товаровиробником, встановленим пунктом 16¹.1 статті 16¹ Закону №1877, або якщо сільськогосподарський товаровиробник не зареєстрований платником ПДВ на дату подання Заяви, або щодо такого сільськогосподарського товаровиробника на дату подання Заяви прийнято рішення про припинення.

Про результати розгляду Заяви суб’єкту господарювання автоматично формується повідомлення (друга квитанція), яке направляється на електронну адресу, з якої надійшла Заява, та розміщується в електронному кабінеті.

За зверненням сільськогосподарського товаровиробника, який подав Заяву у паперовому вигляді, таке повідомлення має бути надане листом контролюючого органу відповідно до статті 42 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями.

У разі відсутності підстав для відмови у внесенні сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру контролюючий орган зобов’язаний протягом трьох робочих днів після надходження до нього Заяви внести такого сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру.

Дані Реєстру оприлюднюються на офіційному веб-порталі ДФС.

Згідно з пунктом 13 Порядку датою включення до Реєстру є дата внесення відповідного запису до Реєстру. Датою набуття сільськогосподарським товаровиробником статусу отримувача бюджетної дотації є перше число звітного податкового періоду (місяця), за результатами якого подано Заяву.

Звертаємо увагу, що згідно з пунктом 1 постанови №178 Заяви, за результатами лютого 2017 року мають бути подані до 1 квітня 2017 року.

03.04.2017

До уваги платників екологічного податку

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує платникам екологічного податку про те, що Законом України від 20 грудня 2016 року № 1791-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році" внесено зміни до Податкового кодексу України, зокрема, ставки екологічного податку викладені у нових розмірах і порівняно з діючими у 2016 році збільшені на 12 відсотків. Збільшені ставки повинні застосовуватися при обрахуванні податкових зобов'язань, що виникли з 1 січня 2017 року.

Граничними термінами подання податкових декларацій та сплати податкових зобов'язань з екологічного податку вважаються за:

I квартал ц. р.: 10 травня та 19 травня 2017 року відповідно;

II квартал ц. р.: 9 серпня та 18 серпня 2017 року відповідно;

III квартал ц. р.: 9 листопада та 17 листопада 2017 року відповідно;

IV квартал ц. р.: 9 лютого та 19 лютого 2018 року відповідно.

Якщо платник екологічного податку не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом 2017 року, то такий платник повинен повідомити про це податкову інспекцію за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву довільної форми про відсутність у нього у звітному році об'єкта обчислення екологічного податку. В іншому разі платник податку зобов'язаний подавати декларації відповідно до вимог Кодексу.

03.04.2017

Звітність по Інтернету – як укласти з ДПІ договір

Подання платниками до контролюючих органів електронних документів засобами телекомунікаційного зв'язку здійснюється на підставі договорів про визнання електронних документів відповідно до вимог Податкового кодексу України з урахуванням Законів України від 22.05.2003 року №851 "Про електронні документи та електронний документообіг" (зі змінами), від 22.05.2003 року №852 "Про електронний цифровий підпис" та Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженою наказом ДПА України від 10.04.2008 №233.

Договір про визнання електронних документів платник податків надсилає засобами телекомунікаційного зв'язку відповідно до затвердженого формату (стандарту) з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

На Договір накладаються посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб, що мають право підпису (керівника, бухгалтера, печатки (за наявності), здійснюється шифрування документа в електронному вигляді та направлення його до органу ДФС за основним місцем обліку.

Після надходження Договору в електронному вигляді проводиться його розшифрування, здійснюються перевірки ЕЦП, відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту), наявності в системі чинного договору при надходженні проекту нового договору та формується перша квитанція про збереження документа. Після опрацювання Договору відповідним органом ДФС платнику направляється друга квитанція, в якій зазначається результат розгляду.

Договір набирає чинності з моменту підписання Сторонами та діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів.

У разі припинення Договору про визнання електронних документів з підстав, визначених законом, платник податків має право до складення нового Договору подавати податкову звітність особисто (або уповноважити на це іншу особу), або ж надіслати її поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення.

03.04.2017

У зверненні на отримання індивідуальної податкової консультації треба зазначати практичну необхідність її отримання

з 1 квітня 2017 набрала чинності нова редакція статті 52 Податкового кодексу України (згідно з Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21.12.2016 №1797).

Цими змінами передбачено скорочення терміну надання контролюючими органами безоплатної податкової консультації за зверненням платників податків з 30 до 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.

При цьому, визначено обов’язкові вимоги до оформлення звернення платників.

З 1 квітня поточного року звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі повинно містити:

- найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по-батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;

- код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

- зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;

- підпис платника податку, дату підписання звернення.

На звернення платника податків, що не відповідає цим вимогам, податкова консультація не надається, про що надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України "Про звернення громадян".

03.04.2017

Термін сплати податку на доходи та військового збору, зазначених у декларації

Дніпровська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що у податковій декларації про майновий стан і доходи громадяни відображають суму отриманого доходу за звітний рік, суму сплаченого протягом року податку, та визначають податкове зобов'язання з податку на доходи та військового збору.

Військовий збір розраховується фізичними особами самостійно за ставкою 1,5 відсотки об’єкта оподаткування.

Сума податку на доходи та військового збору, зазначена у податковій декларації за минулий 2016 рік, сплачується громадянами самостійно до 1 серпня наступного року.

03.04.2017

За який звітний період подається декларація з податку на додану вартість за новою формою?

Наказ Мінфіну України від 23.02.2016р. №276, яким внесено зміни до форми податкової декларації з ПДВ, набрав чинності з 01.03.2017р.

Подання податкової звітності за формою, яка враховує зміни, внесені зазначеним наказом, вперше здійснюється за звітний період:

березень 2017 р. — до 20.04.2017 р.;

І квартал 2017 р. — до 10.05.2017 р.

При цьому уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, зі змінами, внесеними вищезазначеним наказом, подається починаючи з 01.04.2017 р.

03.04.2017

У разі невірного заповнення платником реквізитів платіжних документів при перерахуванні суми грошового зобов’язання передбачена відповідальність

Відповідно до п. 110.1 ст. 110 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Пунктом 126.1 ст. 126 ПКУ визначено, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання (крім випадків, передбачених п. 126.2 ст. 126 ПКУ) протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

У разі порушення платником податків строку сплати до бюджету узгодженого грошового зобов’язання, передбаченого абзацом другим п.п. 222.1.2 п. 222.1 ст. 222 ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 20 відсотків суми такого грошового зобов’язання (п. 126.2 ст. 126 ПКУ).

Згідно п. 129.1 ст. 129 ПКУ нарахування пені розпочинається:

при нарахуванні суми грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, – починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов’язання, визначеного ПКУ (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) (п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПКУ);

при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов’язаних з проведенням податкових перевірок, – починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) (п.п. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 ПКУ);

при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання (п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ).

На суми грошового зобов’язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог ПКУ, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов’язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

На суми грошового зобов’язання, визначеного п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (п. 129.4 ст. 129 ПКУ).

Також відповідно до ст. 163 прим. 2 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х зі змінами та доповненнями (далі – КУпАП) неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов’язкових платежів), тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі від 5 до 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі від 10 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Таким чином, якщо платник податків невірно заповнив реквізити платіжних документів або помилково спрямував кошти на невідповідний код бюджетної класифікації, кошти не надійдуть до відповідного рахунку бюджетної класифікації, а отже не буде погашена сума грошового зобов’язання платника податків.

У випадку непогашення платником податків у встановлені терміни самостійно визначеного грошового зобов’язання такий платник податків несе відповідальність, встановлену ст. 126 ПКУ та ст. 163 прим. 2 КУпАП. Крім того, на суму податкового боргу нараховується пеня.

04.04.2017

За результатами виявлення порушень з оплати праці

бюджети Дніпропетровської області отримали ресурс

понад 10 мільйонів гривень

«Одним з пріоритетних напрямів роботи фіскальної служби області на сьогодні є легалізація заробітної плати. «Тіньова зарплата» є однією із найбільших проблем сучасної економіки, оскільки нелегальні доходи призводять до значних негативних наслідків не тільки для бюджету держави, а й для самих працівників, позбавляючи їх соціальних гарантій», – зазначила в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

Проведеними фахівцями фіскальної служби області перевірками з початку 2017 року виявлено 148 найманих осіб, які оформлені у відповідності до діючого законодавства. За рахунок оформлення трудових відносин з найманими особами роботодавцями за січень – лютий 2017 року забезпечено додаткові надходження з податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску на загальну суму 170,0 тис. грн.

Також у результаті контрольно-перевірочної роботи, що проводилася у поточному році за кількома напрямами, за порушення законодавства з оплати праці роботодавцям нараховано понад 11,7 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб понад 420 тис. грн. єдиного соціального внеску.

Оксана Валентинівна закликала громадян подбати про достойне життя для себе і своїх близьких: «Необхідно вимагати від роботодавців офіційного оформлення трудових відносин. Громадяни повинні чітко усвідомлювати, що згода отримувати зарплату «в конвертах» може позбавити їх у майбутньому всіх соціальних гарантій. А легалізація заробітної плати – це, насамперед, гідні умови життя для кожного з нас».

За І квартал 2017 року платники Дніпропетровщини перерахували

до бюджетів усіх рівнів та ЄСВ майже 20 млрд. грн.

З початку поточного року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено до бюджетів усіх рівнів (без урахування ЄСВ) 16 млрд. 627,8 млн. грн., що на 4 млрд. 540,7 млн. грн. більше, ніж у січні – березні 2016 року. Про це проінформувала в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

Так, до державного бюджету впродовж першого кварталу поточного року спрямовано 12 млрд. 071,0 млн. грн., що на 3 млрд. 443,6 млн. грн. більше, ніж за відповідний період 2016 року.

До місцевих бюджетів Дніпропетровського регіону протягом січня – березня 2017 року забезпечено 4 млрд. 556,7 млн. грн. Це на 1 млрд. 097,1 млн. грн. більше надходжень перших трьох місяців 2016 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 2 млрд. 438,4 млн. грн. Порівняно з 2016 роком надходження зросли на 588,1 млн. грн.

Чи має право платник податку – фізична особа подати уточнюючу декларацію для реалізації свого права на податкову знижку, якщо було виявлено документально підтверджені суми, що не були враховані у поданій декларації?

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до п.п.166.1.1 п.166.1 ст.166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація), яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (п.п.166.1.2 п.166.1 ст.166 ПКУ).

Якщо платник податку не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (п.п.166.4.3 п.166.4 ст.166 ПКУ).

Отже, якщо були виявлені документально підтверджені суми, що не були враховані при поданні річної декларації, для реалізації свого права на податкову знижку платник податку може подати уточнюючу декларацію до 31 грудня включно наступного за звітним податкового року, оскільки право на податкову знижку надається лише за наслідками звітного податкового року.

Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 103.24 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням https://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Нагадуємо, що скористатись правом на податкову знижку за наслідками 2016 року громадянин може шляхом надання декларації до кінця поточного року.

Визначено порядок відшкодування сум ПДВ, зазначених у Тимчасовому реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 01.04.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №189 «Деякі питання бюджетного відшкодування податку на додану вартість» (далі – Постанова №189).

Відповідно до статті 200, пунктів 55 і 56 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) Кабінет Міністрів України Постановою №189 установив, що відшкодування узгоджених сум ПДВ, зазначених у Тимчасовому реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі – Тимчасовий реєстр), поданих до 01.02.2016, за якими станом на 01.01.2017 суми ПДВ не відшкодовані з бюджету, здійснюється у хронологічному порядку відповідно до черговості надходження заяв про повернення таких сум бюджетного відшкодування ПДВ у межах сум, визначених законом про Державний бюджет України на відповідний рік.

Місячний обсяг такого бюджетного відшкодування не може перевищувати 2,8% загальної суми бюджетного відшкодування з державного бюджету за попередній календарний місяць за Реєстром заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

Внесення даних та ведення Тимчасового реєстру здійснюється у порядку, визначеному статтею 200 ПКУ та постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 №26 «Про затвердження Порядку ведення реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість».

Постанова №189 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 31.03.2017 №61.

Визначені підстави для реєстрації або відмови у реєстрації

податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 31.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» (далі – Постанова №190).

Відповідно до підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) Постановою №190 встановлено, що комісія Державної фіскальної служби (далі – комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) або про відмову у такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник ПДВ має право подати до органу ДФС протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

- ненадання платником ПДВ письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПКУ;

- ненадання платником ПДВ копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ;

- надання платником ПКУ копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Комісія ДФС не може відмовити платнику податків у розгляді додаткових письмових пояснень та/або копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, якщо такі пояснення та/або копії документів подано платником податку до органу ДФС за основним місцем обліку не пізніше строку, визначеного підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПКУ.

Постанова №190 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 31.03.2017 №61.

Зазначаємо, що пункт 201.16 статті 216 ПКУ, відповідно до якого реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, установлених згідно з п.74.2 ПКУ, набирає чинності з 01.04.2017.

05.04.2017

Урядові рішення щодо бюджетної дотації аграріям

Дніпровська ОДПІ інформує про те, що Постановою КМ України від 22.03.2017р. № 178 визначені деякі питання виплати бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції.

Бюджетна дотація надається за результатами діяльності у лютому 2017 р. сільськогосподарським товаровиробникам, які:

- в установленому порядку подали до 1 квітня 2017 р. заяви про внесення до Реєстру отримувачів бюджетної дотації за встановленою Міністерством фінансів формою з обов'язковим зазначенням реквізитів поточних банківських рахунків для перерахування бюджетної дотації;

- станом на 31 грудня 2016 р. були внесені до Реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства відповідно до статті 209 Податкового кодексу України;

- станом на 1 березня 2017 р. зареєстровані як платники податку на додану вартість

- провадили види діяльності, визначені у пункті 16 1.3 статті 16 1 Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України".

Звертаємо увагу на те, що згідно із Порядком розподілу бюджетної дотації, який затверджено ПКМУ від 08.02.2017р. № 83 у сільгосптоваровиробників, які матимуть податковий борг з ПДВ на наступний день після граничного строку сплати цього податку за звітний період, за який надається бюджетна дотація, права на отримання бюджетної дотації не буде.

07.04.2017

Деклараційна кампанія – 2017

Начальник управління організації роботи Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипова на прес-конференції в інформаційному агентстві «МОСТ-ДНЕПР» розповіла про стан проведення деклараційної кампанії – 2017.

«З початку 2017 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2016 року, яка завершується 3 травня 2017 року.

За три місяця поточного року майже 15 тис. мешканців Дніпропетровщини задекларували свої доходи. Загальна сума задекларованих доходів складає понад 780 млн. грн., задекларовано податкових зобов’язань зі сплати податку на доходи у розмірі 25,8 млн. грн. та 4,9 млн. грн. військового збору. У тому числі, за джерелами доходів: 2377 осіб задекларували 264,5 млн. грн. отриманих спадщин і подарунків, 269 осіб – в сумі 38,5 млн. грн. від продажу рухомого та нерухомого майна, 25 громадян задекларували іноземні доходи в сумі 13,1 млн. грн. Дохід понад 1 млн. грн. задекларував 41 платник податку, сума доходу 233,4 млн. грн.

Скористалися правом на отримання податкової знижки 2471 громадян, сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету становить 4,1 млн. грн.», – зазначила вона.

Також, Манушак Осипова проінформувала про внесені зміни до Податкового кодексу України, які будуть застосовуватися під час декларування доходів за 2017 рік, а саме :

- зміни у порядку отримання податкової знижки громадянами: знято обмеження з розміру суми, сплаченої за навчання, яку платник податку може включити до податкової знижки за наслідками звітного року;

- спрощено оформлення спадщини для найближчих родичів спадкодавця: за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються об’єкти спадщини, які успадковуються не тільки членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, але й об’єкти спадщини, що успадковуються членами сім’ї другого ступеня споріднення.

Аналогічні зміни внесені і до порядку оподаткування подарунків, оскільки вони оподатковуються згідно з правилами, встановленими для оподаткування спадщини. Тобто, подарунки від родичів першого та другого ступенів споріднення будуть також оподатковуватися за нульовою ставкою.

Перелік країн, на які поширюється дія

Конвенції про взаємну адміністративну допомогу в податкових справах

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що за повідомленням Державної фіскальної служби України на офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) за посиланням http//www.oecd.org/ctp/exchange-of-tax-information/ розміщена інформація щодо актуалізованого переліку країн та юрисдикцій, на які поширюється дія Конвенції про взаємну адміністративну допомогу в податкових справах (далі – Конвенція).

Конвенція набуде чинності:

- для Малайзії – з 01.05.2017;

- для Панами – з 01.07.2017.

Про коефіцієнт рентабельності гірничого підприємства

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.

Державна комісія України по запасах корисних копалин при Державній службі геології та надр України (далі – ДКЗ України) щодо визначення тимчасового (до проведення державної експертизи матеріалів геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин) коефіцієнта рентабельності гірничого (гірничодобувного) підприємства (Крмпе) для застосування платниками при обчисленні податкових зобов’язань у 2017 році на ділянках надр, де провадиться господарська діяльність з видобування корисних копалин, але геолого-економічна оцінка запасів корисних копалин з належним визначенням цього коефіцієнта ще не виконана, повідомила наступне.

Відповідно до Положення про порядок розробки та обґрунтування кондицій на мінеральну сировину для підрахунку запасів твердих корисних копалин, затвердженого наказом ДКЗ України від 07.12.2005 №300, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України за №65/11939, а також Положення про порядок техніко-економічного обґрунтування кондицій для підрахування запасів родовищ нафти і газу, затвердженого наказом ДКЗ України від 27.11.2006 №316 (зареєстрований у Мінюсті України за №1383/13257), ДКЗ України рекомендує встановити такі тимчасові (до проведення державної експертизи матеріалів геолого-економічної оцінки запасів і корисних копалин) коефіцієнти рентабельності для застосування платниками під час обчислення податкових зобов’язань у 2017 році:

- для нафтогазодобувних підприємств – 0,87;

- для всіх інших гірничодобувних підприємств – 0,22.

Змінено Порядок стягнення готівки, яка належить платникові податків,

у рахунок погашення його податкового боргу

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 31.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №192 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1244» (далі – Постанова №192), якою внесено зміни до Порядку стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1244 «Деякі питання реалізації статті 95 Податкового кодексу України».

Нагадуємо, що статтею 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) регламентується продаж майна, що перебуває у податковій заставі.

Постанова №192 прийнята на виконання вимог Закону України 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797).

Змінами, внесеними Законом №1797, зокрема, до статті 95 ПКУ, встановлено, що у разі, якщо податковий борг виник у результаті несплати грошового зобов’язання та/або пені, визначених платником податків у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу в установлені ПКУ строки, стягнення коштів за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, та/або коштів з його рахунків у банках здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу без звернення до суду. При цьому, такий податковий борг повинен перевищувати 5 мільйонів гривень та не сплачується протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку його сплати.

Постанова №192 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 31.03.2017 №61.

У Дніпровській ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області надано майже 24,5 тис. адміністративних послуг

З метою забезпечення надання громадянам якісних інформаційних, консультаційних та адміністративних послуг на базі Дніпровської ОДПІ та її територіальних відділень функціонують 2 Центри обслуговування платників.

У січні-березні 2017 року у Дніпровській ОДПІ надано платникам податків 24,5 тис. адміністративних послуг, що майже на 9,2 адмінпослуг або на 60,1 відс. більше, ніж за аналогічний період 2016 року, у тому числі Центрами обслуговування платників надано 2,8 тис. адміністративних послуг, що на рівні з аналогічним періодом 2016 року.

Користуються попитом адміністративні послуги з видачі довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи, надання витягу з реєстру платників єдиного податку, реєстрації книг обліку розрахункових операцій, видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, тощо.

Виконання індикативних показників за січень-березень 2017 року

Дніпровською ОДПІ за січень-березень 2017 року до бюджетів усіх рівнів мобілізовано податків та платежів на загальну суму 344 024,6тис.грн., у тому числі до Державного бюджету 160 594,7тис.грн., до місцевих бюджетів 183 429,9тис.гривень.

Збільшення мобілізованих коштів до Зведеного бюджету в порівнянні з минулим роком складає 41 681,6тис.грн., в т.ч. до Державного бюджету збільшення становить 29 074,2тис.грн., в. т.ч. за рахунок податку на прибуток у сумі 7 074,0тис.грн., рентної плати за користування надрами у сумі 618,8тис.грн., податку на доходи фізичних осіб в сумі 547,9тис.грн.. До Місцевого бюджету району надходження збільшились на 12 607,4тис грн., в т.ч. за рахунок податку на доходи фізичних осіб в сумі 1 642,2тис.грн., плати за землю з юридичних і фізичних осіб в сумі 4 693,6тис.грн., екологічного податку у сумі 1 430,6тис.грн, та ін.

До Державного бюджету за січень-березень 2017 року надійшло, всього: 160 594,7тис.грн. у т.ч. ПДВ – 76 089,6тис.грн., податку на прибуток – 38 234,8тис.грн., податку на доходи фізичних осіб – 34 179,2тис.грн., рентної плати за користування надрами – 1 038,3тис.грн., екологічного податку – 1 031,9тис.грн., єдиного сільськогосподарського податку у сумі 1 320,7тис.грн

Єдиного соціального внеску надійшло – 99 255,3тис. гривень.

До місцевого бюджету за січень-березень 2017 року надійшло, всього: 183 429,9тис.грн. у т.ч. податку на доходи фізичних осіб – 102 536,3тис.грн., акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 11 395,2тис.грн., єдиного податку для суб'єктів малого підприємництва – 19106,2тис.грн., плати за землю – 26458,8тис.грн., екологічного податку - 4127,8тис.грн., рентної плати за користування надрами -351,4тис.гривень.


Прес-служба СМР - 07.04.2017.