Logo

Telegram
Facebook

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПОВІДОМЛЯЄ


Сергій Білан: Для сумлінних платників податків податкова міліція має бути непомітною

Про це зазначив Перший заступник Голови ДФС України Сергій Білан під час круглого столу з питань боротьби з контрабандою підакцизних товарів (цигарок) на півдні України, який сьогодні, 4 червня, відбувся у м. Одеса.

За його словами, найближчим часом ДФС планує здійснити оптимізацію управлінської вертикалі підрозділів податкової міліції на всіх рівнях.

«Керівниками податкової міліції від районного до регіонального рівнів мають бути люди, що не задіяні в корупційних діяннях та мають чітке розуміння своїх завдань. Рішення по кадрових призначеннях обов’язково враховуватимуть позицію громадськості та експертів», - підкреслив Сергій Білан.

Перший заступник Голови ДФС також окреслив основні напрями роботи податкової міліції:

- по-перше, це ліквідація конвертаційних центрів;

- по-друге, боротьба з незаконним обігом підакцизних товарів.

В останньому напрямі, за словами Сергія Білана, вже виявлені резонансні порушення, зокрема, в Одеській та Миколаївській областях, а в Чернігівській області припинено діяльність незаконного нафтопереробного заводу.

На Сумщині припинено діяльність заводу з незаконного виробництва пального

У рамках операцій «Акциз-2015» та «Нафтопродукт-2015» працівниками податкової міліції припинено незаконне виробництво пального. Виробничі потужності заводу знаходилися на території Полтавської області.

Як з’ясувалося, налагоджена тіньовиками міжрегіональна злочинна схема з виробництва та реалізації контрафактного пального на території Сумської та Полтавської областей діяла вже протягом тривалого часу.

За результатами проведених заходів з незаконного обігу вилучено 985 тис. літрів компонентів дизельного і бензинового палива на суму 15,8 млн. грн. та 1,6 млн. літрів сировини (газовий конденсат) на суму 11,3 млн. гривень.

Загалом з незаконного обігу вилучено товарно-матеріальних цінностей на суму 27,1 млн. гривень.

Підрозділ податкової міліції «Фантом» вилучив близько 5 кг ювелірних виробів

Підрозділом податкової міліції ДФС України «Фантом» спільно зі співробітниками СБУ та прикордонною службою вилучено партію ювелірних виробів, яку у незаконний спосіб намагались ввезти з тимчасово окупованих територій.

У секторі «С» оперативники фіскальної служби зупинили легкову автівку, що рухалась через пункт пропуску біля селища Зайцеве. При огляді автомобіля в одного з пасажирів у сумці було виявлено близько 5 кг виробів із срібла – хрестиків, ладанок та каблучок. Прикраси віз 48-річний уродженець м. Горлівка у напрямку м. Артемівськ. Будь-які документи, які б пояснювали походження ювелірних виробів, у нього були відсутні.

Наразі близько 400 виробів із срібла вилучено, триває перевірка.

Підрозділ «Фантом» завадив незаконному провезенню на непідконтрольну територію понад 4,6 тис. пляшок коньяку та пива

Підрозділом податкової міліції ДФС України «Фантом» спільно зі співробітниками СБУ та прикордонною службою вилучено з незаконного обігу партію алкогольних напоїв, яку намагались провезти на непідконтрольну територію.

Вантажівку з нелегальним товаром зупинили на одному з блок-постів у секторі «М». Супровід фури на легковій автівці здійснював замовник перевезення, який надав супровідні документи на вантаж – 7 тон безалкогольних напоїв та чіпсів, які нібито прямували із Запоріжжя до Маріуполя. Однак, окрім зазначених товарів оперативники фіскальної служби виявили у фурі понад 4 тис. пляшок коньяку та майже 600 двохлітрових пляшок пива.

У ході подальшого опитування власника вантажу встановлено, що він намагався провезти товар в м. Донецьк для подальшої реалізації. Крім того, в автомобілі бізнесмена було виявлено кошти на суму близько 90 тис. гривень, походження яких він пояснити не зміг.

Наразі вантаж орієнтовною вартістю близько 200 тис. гривень вилучено. За фактами незаконного транспортування з метою збуту підакцизних товарів та підроблення документів зареєстровано кримінальні провадження за ст. 204 та ст. 358 КК України.

Працівниками підрозділу власної безпеки ДФС України викрито схему ухилення від сплати митних платежів

Працівники Управління власної безпеки Головного управління ДФС у Київській області викрили злочинну схему ухилення від сплати обов’язкових митних платежів, яка функціонувала за сприяння посадових осіб митного поста «Аеропорт «Бориспіль»» Київської митниці ДФС.

Зокрема, працівники одного з комерційних підприємств Київської області систематично впродовж 2012-2014 років здійснювали митне оформлення імпортованої сировини із заниженням її митної вартості шляхом внесення в товаро-супровідну документацію неправдивих відомостей.

При цьому, службовими особами Київської митниці ДФС огляд товару жодного разу не здійснювався та не проводилась експертиза на відповідність фактично імпортованої продукції до заявленої в документах. Внаслідок службової недбалості митників державі нанесено збитків на суму понад 650 тис. гривень.

За матеріалами підрозділу власної безпеки ГУ ДФС у Київській області зареєстровано кримінальне провадження за ознаками умисного ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), а також підроблення документів. У рамках провадження проводяться слідчі дії.

Найближчим часом планується відкриття кримінального провадження стосовно посадових осіб митного поста «Аеропорт «Бориспіль» Київської митниці ДФС за фактами зловживання службовим становищем при виконанні митних формальностей.

Співробітники податкової міліції викрили схему незаконного виробництва та збуту паливно-мастильних матеріалів

Співробітниками податкової міліції у рамках операції «Рубіж» встановлено факт незаконного виробництва та збуту паливно-мастильних матеріалів одним з підприємств-імпортерів Дніпропетровщини.

Як з’ясувалося, підприємство імпортувало на митну територію нафтопродукти під виглядом товарів «Реформат» та «Платформат», ухиляючись таким чином від сплати акцизного податку. В подальшому незаконно ввезені на територію України нафтопродукти використовувались для виробництва та продажу високооктанових марок бензину.

Під час обшуку промислового майданчика вказаного підприємства було виявлено та вилучено металеві ємності заповнені нафтопродуктами в кількості 573,9 тонн на загальну суму 11,5 млн. гривень.

Протягом січня-травня поточного року до зведеного бюджету надійшло 220,2 млрд. грн.

За оперативними даними у січні-травні 2015 року до зведеного бюджету надійшло (збір) 220,2 млрд. грн., що на 54,0 млрд. грн., або на 32,5 відс. більше січня-травня попереднього року, у т. ч. до державного бюджету забезпечено 183,2 млрд. грн., до місцевих бюджетів – 37,0 млрд. гривень.

Надходження (збір) до загального фонду державного бюджету склали 183,2 млрд. грн., індикативні показники Міністерства фінансів України виконано на 106,9 відс., додатково забезпечено 11,8 млрд. гривень.

У повному обсязі виконано завдання Міністерства фінансів України з податку на додану вартість із ввезених на територію Україні товарів – 106,9 відс. (+3,3 млрд. грн.), податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів – 115,4 відс. (+5,6 млрд. грн.), податку на прибуток підприємств – 108,3 відс. (+1,5 млрд. грн.), податку та збору на доходи фізичних осіб – 102,8 відс. (+0,5 млрд. грн.), ввізного мита – 106,8 відс. (+0,8 млрд. грн.), акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів – 103 відс. (+0,3 млрд. грн.), збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності – 107,7 відс. (+0,1 млрд. грн.), частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – 175,2 відс. (+0,6 млрд. грн.) тощо.

У розрізі основних платежів у січні-травні 2015 року приріст до відповідного періоду 2014 року забезпечено з податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – на 43,2 відс. (+15,4 млрд. грн.), податку на додану вартість з вироблених на території України товарів (робіт, послуг) – на 22,5 відс. (+7,7 млрд. грн.), акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – на 34,8 відс. (+3,6 млрд. грн.), ввізного мита – у 3,2 раза (+8,6 млрд. грн.), акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів – у 8 разів (+7,6 млрд. грн.), рентної плати за користування надрами – на 63,1 відс. (+3,9 млрд. грн.), збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності – на 42,2 відс. (+0,4 млрд. грн.), частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – на 78,7 відс. (+0,6 млрд. грн.) тощо.

З початку року платникам податків на рахунки відшкодовано 21,4 млрд. грн. податку на додану вартість.

Надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 70,0 млрд. гривень.

Понад 1 мільйон послуг отримали у ЦОПах платники податків з початку 2015 року

На сьогодні обслуговування платників податків та громадян здійснюється 465 ЦОПами, якими надається 93 адміністративні слуги (57 податкових та 36 митних). Протягом січня – квітня 2015 року Центрами надано понад 1 млн. таких послуг. Зокрема, у квітні – понад 268 тис. послуг.

Серед них, найбільш запитуваною залишається послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. За вказаний період було надано понад 458 тис. таких карток, з яких понад 117 тис. – у квітні.

Також користується попитом у суб`єктів господарювання послуга з реєстрації книг обліку розрахункових операцій. З початку поточного року ЦОПами надано 106 тис. таких послуг.

Не менш затребувана платниками така послуга, як видача довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються фіскальними органами. Так, за чотири місяці 2015 року Центрами обслуговування платників було надано понад 95,6 тис. зазначених довідок.

Безалкогольне пиво та акцизний податок

Пиво – це насичений діоксидом вуглецю пінистий напій, отриманий під час бродіння охмеленого сусла пивними дріжджами, який зазначений у товарній позиції 2203 згідно з УКТ ЗЕД. Згідно з пп. 215.3.1 п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу України на пиво із солоду (солодове), що відноситься до товарної групи 2203 00 згідно з УКТ ЗЕД, встановлені ставки акцизного податку.

За кодом 2202 УКТ ЗЕД безалкогольне пиво (ст. 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів») не віднесено до підакцизних.

Отже, операції з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі товарів, які не належать до підакцизних, зокрема пива безалкогольного, акцизним податком не оподатковуються.

Про податкові консультації

ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує громадянам, що кожен має право на звернення за зверненням платників податків контролюючі органи надають безоплатно консультації з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію. За вибором платника податків консультація надається в усній, письмовій або електронній формі. Консультації надаються контролюючими органами. Контролюючі органи мають право надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень.

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, проводить періодичне узагальнення податкових консультацій, які стосуються значної кількості платників податків або значної суми податкових зобов’язань, та затверджує наказом узагальнюючі податкові консультації, які підлягають оприлюдненню, у тому числі за допомогою Інтернет - ресурсів (п.52.6 ст. 52 ПКУ).

Оновлено порядок надання послуг електронного цифрового підпису

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу на те, що згідно з положеннями оновленого Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, при заповненні реєстраційних документів для отримання електронного цифрового підпису заявнику необхідно зазначати свої контактні дані, зокрема, контактний номер телефону та діючу електронну адресу, які дозволяють зв’язатися з ним.

У разі звернення довіреної особи, для запобігання доступу сторонніх осіб до ключової інформації підписувачів, довірена особа разом з комплектом реєстраційних документів має надати конверти з розрахунку один конверт для одного носія особистого ключа підписувача.

Державною фіскальною службою Дніпропетровщини забезпечено понад 30,5 мільярдів гривень надходжень до бюджетів усіх рівнів

Державною фіскальною службою області за cічень - травень 2015 року до бюджетів усіх рівнів (з урахуванням єдиного соціального внеску) мобілізовано 30 мільярдів 545,9 мільйонів гривень.

До державного бюджету протягом січня - травня поточного року мобілізовано 18 мільярдів 67,1 мільйонів гривень, що у порівнянні з аналогічним періодом 2014 року більше на 7 мільярдів 235,1 мільйонів гривень, або на 66,8 відсотків.

До місцевих бюджетів надійшло 4 мільярди 804,1 мільйонів гривень, що на 895,7 мільйонів гривень або на 22,9 відсотків більше аналогічного періоду 2014 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за протягом звітного періоду надійшло 7 мільярдів 674,6 мільйонів гривень, що на 427,6 мільйонів гривень більше минулого року.

Найкращі побажання дітям Дніпропетровщини від співробітників органів ДФС області

Відшумів швидкоплинний учбовий рік і школярі Дніпропетровщини з квітами і посмішками вийшли на Свято останнього дзвоника, який пролунав у всіх, без виключення школах України.

Попереду у школярів веселі канікули, заповненні відпочинком і спілкуванням з друзями, розвагами і веселощами. Напередодні останнього дзвоника та дня Захисту дітей, який відмічається першого червня, податківці та митники Дніпропетровської області поздоровили дітей регіону з цим шкільним святом. Святом, якого з нетерпінням чекають та до якого заздалегідь готуються і діти, і батьки. Святом, яке для старшокласників стане рішучим та виведе їх на дорогу дорослого життя, але, яке для більшості дітлахів лише невеличкий крок у шкільному житті.

Напевно, всі діти мріють про яскраве тепле сонце, веселі ігри, тепло річок, спілкування з друзями та цікаві подорожі. Тож, співробітники ДФС Дніпропетровщини побажали школярам України, щоб всі їх побажання обов’язково збулися. Щоб восени всі діти області прийшли до школи здоровими і веселими, засмаглими і сповненими нових, цікавих вражень! А головне, всім дітям України мирного неба!

Декларація про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари подається в електронній формі

ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України розміщено оновлене програмне забезпечення для формування та подання платниками податків відповідно до п.220.2 ст.220 Податкового кодексу України Декларації про максимально роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 25.03.2015 року №359 в електронному вигляді.

Декларація про максимально роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) («J(F)0207703» (для запровадження ціни з 15 числа місяця) та «J(F)0208901» (для запровадження ціни з 1 числа місяця) в електронному вигляді формується та подається за адресою: офіційний веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua) Електронна звітність Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності».

Про довідників пільг з плати за землю

ГУ ДФС у Дніпропетровській області рекомендує використовувати для зручності формування звітності по податкових пільгах в частині плати за землю за І квартал 2015 року довідники податкових пільг №74/1, №74/2, які розміщені на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у рубриці „Довідники”.

Управління власної безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє

Співробітниками Генеральної прокуратури України, СБУ, Головного управління власної безпеки ДФС України та управління власної безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області 27 травня 2015 року, в рамках кримінального провадження з правовою кваліфікацією ч.4 ст.368 КК України, проведені масштабні скоординовані заходи щодо документування та припинення кримінального правопорушення, пов’язаного з вимаганням та отриманням незаконної винагороди одним з заступників начальника ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська. В результаті міжвідомчої взаємодії затримано на гарячому заступника начальника ДПІ при отриманні ним 2 200 000 грн. незаконної винагороди від посадових осіб підприємства за сприяння в закритті досудового розслідування по одному з кримінальних проваджень з правовою кваліфікацією ч.3 ст.212 КК України.

Управлінням власної безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області проводяться подальші відповідні заходи щодо встановлення повного кола осіб, причетних до даного резонансного злочину. Досудове розслідування триває.

Крім того, з метою недопущення корупційних проявів в службовій діяльності працівників територіальних і структурних підрозділів ГУ ДФС області, на протязі 4 місяців 2015 року УВБ проведено 16 перевірок стану охорони приміщень підрозділів ГУ ДФС області, 183 лекції та співбесіди зі співробітниками та кандидатами на вступ до лав служби тощо.

ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що за допомогою сервісу ДФС України «Пульс» за номером (044) 284-00-07 ви маєте можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників органів фіскальної служби. Телефонний номер лінії сервісу «Пульс» працює цілодобово.

ЄСВ при сумісництві

Для сумісників базою нарахування єдиного внеску є фактично нарахована заробітна плата незалежно від її розміру. Роботодавець має право отримати від такого працівника (сумісника) підтвердження про місце основної роботи.

У разі необхідності власник або уповноважений ним орган видає працівникам на їх прохання завірені виписки з трудових книжок відомостей про роботу. Тож, нараховуємо єдиний внесок за ставкою 36,76 % та утримуємо 3,6 %.

Про боргові зобов`язання, звільнені від податку на прибуток

ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з 27.05.15 р. набув чинності Закон України „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування доходів, отриманих нерезидентами за борговими зобов`язаннями". Згідно із Законом не підлягають оподаткуванню податком на прибуток підприємств доходи, отримані нерезидентами у вигляді процентів або доходу (дисконту) на державні цінні папери або облігації місцевих позик, або боргові цінні папери, виконання зобов`язань за якими забезпечено державними або місцевими гарантіями, продані або розміщені нерезидентам за межами території України через уповноважених агентів нерезидентів, або процентів, сплачених нерезидентам за отримані державою або до бюджету АРК чи міського бюджету позики (кредити або зовнішні запозичення), які відображаються в Держбюджеті України або місцевих бюджетах чи кошторисі НБУ, або за кредити (позики), які отримані суб`єктами господарювання та виконання яких забезпечено державними або місцевими гарантіями.

Крім цього, передбачено, що сума вищезазначених доходів не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника ПДФО.

ДФС України та митна служба Республіки Корея зміцнюватимуть співпрацю у митній сфері

Про посилення співпраці у митній сфері між Україною та Кореєю домовилися Голова ДФС України Роман Насіров та Посол Республіки Корея в Україні Сол Кьон-Хун під час робочої зустрічі.

«Для України надзвичайно цікавий досвід Кореї у впровадженні та застосуванні сучасних засобів митного контролю та ІТ-технологій у митній справі, що сприяє прискоренню перетину митного кордону громадянами та переміщення товарів», – зазначив Голова ДФС Роман Насіров.

За його словами, українська сторона також розраховує на технічну підтримку Республіки Корея в процесі реформування та модернізації ДФС України.

Учасники зустрічі висловили готовність до удосконалення співпраці щодо питань взаємодопомоги в митних справах та перевірки митної вартості товарів.

Голова ДФС та Посол Республіки Корея також обговорили основні аспекти взаємодії у рамках Всесвітньої митної організації (ВМО) та вибори керівника Директорату з питань торгівлі та тарифів ВМО, в яких бере участь представник митної служби Республіки Корея.

Про марки акцизного податку нового зразка для алкогольних напоїв і тютюнових виробів

Днями в медіа-центрі «МОСТ-ДНЕПР» відбулася прес-конференція на тему: «В Україні з 1 липня 2015 року запроваджено марки акцизного податку нового зразка для алкогольних напоїв і тютюнових виробів» за участі начальник відділу акцизного податку управління контролю за обігом та оподаткування акцизним податком Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Ольги Вишньовки.

Марка акцизного податку - спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів.

За словами Ольги Вишньовки: "Маркуванню підлягають усі алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5 відсотка об'ємних одиниць. Маркування вироблених в Україні алкогольних напоїв з вмістом спирту від 1,2 до 8,5 відсотка об'ємних одиниць не здійснюється. Акцизні марки для вироблених в Україні алкогольних напоїв і тютюнових виробів відрізняються від марок для ввезених на митну територію України алкогольних напоїв і тютюнових виробів дизайном та кольором."

Так, для маркування алкогольних напоїв вітчизняного виробництва акцизні марки виготовляються в зеленій та червоній кольоровій гамі.

Для маркування алкогольних напоїв імпортного виробництва – фіолетовій та помаранчевій кольоровій гамі.

Для маркування тютюнових виробів вітчизняного виробництва – в зеленій кольоровій гамі.

Для тютюнових виробів імпортного виробництва - синій кольоровій гамі.

На кожну марку наносяться обов’язкові реквізити - слова "УКРАЇНА", "МАРКА АКЦИЗНОГО ПОДАТКУ", "ТЮТЮНОВІ ВИРОБИ".

"Вартість марок акцизного податку нового зразка не змінюється. Розмір плати за одну марку акцизного податку для алкогольних напоїв становить 0,1926 гривні, для тютюнових виробів - 0,091 гривні. Марки попереднього зразка застосовуються у виробництві алкогольних напоїв і тютюнових виробів до їх повного використання, а марковані такими марками алкогольні напої та тютюнові вироби знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання" - відмітила Ольга Вишньовка.

ДФС проводить опитування

ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що для визначення думки суб’єктів господарювання та громадян щодо доцільності впровадження єдиного мобільного номера для отримання інформаційно-довідкових послуг Контакт-центру ДФС, на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС України у розділі «Опитування» розміщено питання та варіанти відповідей. Опитування триватиме до 15 червня 2015 року.

Шановні громадяни, просимо взяти участь та висловити свою думку.

Чи потрібно сільгоспвиробникам застосовувати реєстратори розрахункових операцій?

У 2015 році сільгоспвиробник надає сільськогосподарські послуги, які підпадають під спеціальний режим (оранка, сівба та інше). Замовник розраховується готівкою.

РРО та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку. Таким чином підприємства, які надають послуги та проводять розрахункові операції в готівковій формі, мають застосовувати РРО.

Затверджена нова форма податкової декларації з податку на нерухоме майно

Зазначену форму декларації затверджено наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 №408.

Порядок подання декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, до органу фіскальної служби визначено статтею 266 Податкового кодексу України.

Зокрема, платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування декларацію за встановленою формою з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Щодо новоствореного (нововведеного) об'єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою - платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об'єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт.

Кого звільнено від податку на прибуток

Податковим кодексом України (далі – ПКУ) в редакції, чинній з 01.01.2015, передбачено звільнення від оподаткування прибутку підприємств та організацій, які засновані громадськими організаціями інвалідів на підставі пункту 142.1 статті 142 ПКУ, та застосування на період до 1 січня 2016 року нульової ставки для платників податку на прибуток, які відповідають критеріям, визначеним у пункті 16 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ.

Нагадуємо платникам податку, що пільги, які було передбачено статтею 154 та підпунктами 15-22 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ у редакції, чинній до 01.01.2015, скасовано Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».

Звітність та сплата ЄСВ при зміні місцезнаходження

Відповідно до п. 4 частини 1 ст.6 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платник єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) зобов’язаний подавати звітність до фіскального органу за основним місцем обліку у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Згідно з п. 7 розд. ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435, якщо страхувальник із числа страхувальників, зазначених у п. 1, 2, 4 цього розділу, у звітному періоді змінює місцезнаходження, місце реєстрації або місце проживання (поза межами територіального обслуговування фіскального органу, в якому він перебував на обліку), звіт за цей звітний період (з першого до останнього календарного числа звітного періоду) подається до фіскального органу за новим місцем взяття на облік.

Таким чином, у разі зміни суб’єктом господарювання протягом бюджетного року місцезнаходження, пов’язаного зі зміною адміністративного району, звітність про суми нарахованого єдиного внеску подається та сплачується за новим місцем взяття на облік.

Підрозділ податкової міліції «Фантом» напередодні свят вилучив алкоголь, що транспортувався на непідконтрольні території

Підрозділом податкової міліції ДФС України «Фантом» спільно зі співробітниками СБУ та прикордонною службою попереджено постачання на непідконтрольні території двох великих партій спиртних напоїв.

Алкоголь намагалися перевезти через лінію розмежування у секторі «Б», поза пунктом пропуску «Бугас». При огляді вантажівки було виявлено вино, горілку та коньячні вироби в асортименті кількістю понад 4,3 тис. пляшок загальною вартістю більш, ніж 172 тис. гривень. Водій вантажівки, який виявився водночас і власником вантажу, мав намір реалізувати спиртне на непідконтрольних територіях. Ні супровідної документації на товар, ані дозвільних документів на такий вид підприємницької діяльності він надати не зміг.

Практично в той же день правоохоронці затримали іншу вантажівку, яка в аналогічний спосіб намагалась проїхати поза межами офіційного пункту пропуску «Бугас». Власник вантажу, що знаходився за кермом автівки, намагався вивезти для збуту на непідконтрольних територіях 5,4 тис. пляшок вина, горілки та коньяку на суму понад 152 тис. грн. Будь-яка документація на спиртні напої була відсутня.

Слідчими ДФС по направлених до суду кримінальних провадженнях відшкодовано 324,4 млн. грн. завданих державі збитків

У січні - квітні поточного року в провадженні слідчих фінансових розслідувань Державної фіскальної служби перебувало 4 742 кримінальних провадження, з яких 2 305 – про тяжкі та особливо тяжкі злочини.

Безпосередньо у поточному році розпочато 2 745 проваджень. Протягом зазначеного періоду 1 300 проваджень закінчено, з них 404 – направлено до суду.

У направлених до суду кримінальних провадженнях слідчими ДФС забезпечено відшкодування збитків у сумі 324,4 млн. грн. Це на 110,2 млн. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року.

Також, у зв`язку зі сплатою податків, зборів (обов`язкових платежів), а також відшкодуванням шкоди, завданої державі їх несвоєчасною сплатою (фінансові санкції, пеня), за 4 місяці 2015 року на підставі ч. 4 ст. ст. 212 і 212-1 ККУ до суду направлено 85 кримінальних проваджень. Сума відшкодованих за ними збитків складає 285,2 млн. грн.

У закінчених провадженнях арештовано коштів та майна в розмірі 155 млн. грн., що 72 млн. грн. більше, ніж за 4 місяці 2014 року.

Співробітниками ДФС припинено діяльність міжрегіонального "конвертаційного центру"

У Київській області 29 травня 2015 в рамках кримінального провадження припинено діяльність міжрегіонального "конвертаційного центру" що надавав послуги суб’єктам господарювання м. Києва, Київської, Львівської та Одеської області, створеного організованою групою з 7 осіб.

Зазначені особи зареєстрували та придбали корпоративні права на 21 транзитних суб’єкта підприємницької діяльності.

Встановлено що, легальні підприємства перераховували безготівкові грошові кошти за нібито придбані товарно-матеріальні цінності, надані послуги та виконані роботи на розрахункові рахунки "фіктивних" підприємств, які в подальшому знімали готівкою учасники центру (нібито з метою закупівлі ТМЦ) для передачі посадовим особам реального сектору економіки, за винятком 6-10% за конвертацію.

Орієнтовний обіг проконвертованих коштів склав понад 282 млн. гривень.

28 травня 2015 року проведено 14 санкціонованих обшуків в офісних приміщеннях, за місцями проживання та автомобілях фігурантів, де вилучено 718тис. гривень і 13 тис. доларів США готівкою, 25 печаток, 1 з яких нерезидента, 19 електронних носіїв інформації, 11 мобільних телефонів, комп’ютерну техніку та тіньову документацію, що підтверджує їх протиправну діяльність.

Чи підлягає реєстрації платником ПДВ відокремлений підрозділ ЮО (представництво, філія), яка має податкову адресу (місцезнаходження) на території ВЕЗ «Крим» та проводить господарську діяльність на іншій території України через такий підрозділ

Підпунктом 14.1.139 п. 14.1 ст. 14 розділу I Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що особою для цілей розділу V ПКУ є:

а) юридична особа, створена відповідно до закону у будь-якій організаційно-правовій формі, у т.ч. з іноземними інвестиціями;
б) фізична особа – підприємець;

в) юридична особа, фізична особа, фізична особа - підприємець, яка ввозить товари на митну територію України;

г) постійне представництво (нерезидента);

ґ) інвестор (оператор) відповідно до угоди про розподіл продукції, на якого покладено ведення податкового обліку з податку на додану вартість за угодою про розподіл продукції.

Згідно із ст. 95 Цивільного кодексу України філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій (в тому числі провадить господарську діяльність), а представництвом – відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи (тобто здійснює представницькі функції). Філії та представництва не є юридичними особами.

Виходячи з вимог п.п. 3 п. 12.3 ст. 12 Закону України від 12 серпня 2014 року № 1636-VII „Про створення вільної економічної зони „Крим” та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України” з 01 червня 2014 року вважається анульованою реєстрація осіб як платників ПДВ, які станом на 31 травня 2014 року мали місцезнаходження (місце проживання) та перебували на обліку в контролюючих органах на території Автономної Республіки Крим або міста Севастополя. Контролюючі органи відмовляють у реєстрації платником ПДВ особам, які мають місцезнаходження (місце проживання) на території Автономної Республіки Крим або міста Севастополя, до закінчення строку тимчасової окупації.

Враховуючи викладене, філія та представництво юридичної особи не можуть бути зареєстровані як платники ПДВ, оскільки не підпадають під визначення особи платника ПДВ. Філія, яка повністю або частково провадить господарську діяльність, після анулювання реєстрації юридичної особи як платника ПДВ втрачає делеговане юридичною особою право на складання податкових накладних від імені такої юридичної особи.

Порядок оподаткування ПДВ з 01.01.2015 операцій з постачання та імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів, а також паперу та картону для утилізації

Згідно з п. 23 підр. 2 розділу ХХ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), до 01.01.2017 року продовжено режим звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів, а також паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД.
Разом з тим ПКУ встановлено, що переліки таких відходів та брухту чорних і кольорових металів мають бути затверджені Кабінетом Міністрів України.

Постанова Кабінету Міністрів України від 5 лютого 2014 року № 43 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 року № 15» діяла до 1 січня 2015 року.

Постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 136 (далі – Постанова № 136) дію постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 року № 15 продовжено до 01.01.2017 року.

Пунктом 5 Указу Президента України від 10 червня 1997 року № 503/97 «Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності» встановлено, що нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо більш пізній строк набрання ними чинності не передбачено в цих актах. Акти Кабінету Міністрів України, які визначають права і обов’язки громадян, набирають чинності не раніше дня їх опублікування в офіційних друкованих виданнях.

Враховуючи те, що Постанову № 136 опубліковано 31.03.2015 року («Урядовий кур’єр», № 58), вона набула чинності з 31.03.2015 року.

Таким чином, з 01.01.2015 до 30.03.2015 включно операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів, оподатковувались в загальному порядку з нарахуванням ПДВ за ставкою 20 відсотків.

Починаючи з 31.03.2015 року відповідно до Постанови № 136 режим звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів продовжено до 01.01.2017 року.

Єдиний внесок не впливає на дохід „спрощенця” третьої групи

Згідно з п. 292.10 ст. 292 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) не є доходом суми податків і зборів, утримані (нараховані) платником єдиного податку під час здійснення ним функцій податкового агента, а також суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нараховані платником єдиного податку відповідно до закону.

Платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи - підприємці), які не є платниками податку на додану вартість, ведуть Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів. Форма книги обліку доходів, порядок її ведення затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику (п.п. 296.1.1 п. 296.1 ст. 296 ПКУ).

Платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи - підприємці), які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів та витрат за формою та в порядку, що встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику (п.п. 296.1.2 п. 296.1 ст. 296 ПКУ).

Форми книги обліку доходів, книги обліку доходів і витрат та порядки їх ведення затверджені наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2011 № 1637 (далі – Порядки № 1637).

Відповідно до вимог Порядків № 1637 платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, у книзі обліку доходів не відображають сплачену суму єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, а платники єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, у книзі обліку доходів і витрат у графі 5 розділу ІІ «Витрати» відображають суму сплаченого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

При цьому дохід фізичної особи – підприємця, що є платником єдиного податку третьої групи, не зменшується на суму сплаченого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Фізичним особам, які мають право на податкову знижку за наслідками 2014 року

Дніпропетровська ОДПІ нагадує студентам про можливість до 31 грудня 2015 року подати документи на отримання податкової знижки за навчання. І звертає увагу, якщо платник податку до кінця податкового року не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься. Платник податків, який навчається в декількох навчальних закладах України має право скористатися податковою знижкою на навчання. В ході проведення деклараційної кампанії з метою одержання податкової знижки платниками вже подано 416 декларацій.

Особливості оподаткування платників на території ВЕЗ «Крим»

З якого періоду до платників податків, які станом на початок тимчасової окупації мали місцезнаходження на території АР Крим та м. Севастополя, не застосовуються фінансові та штрафні санкції за порушення вимог порядку подання, обчислення, правильності заповнення податкових декларацій (податкової звітності) та повноти сплати сум податків і зборів?

Відповідно до пп. 1 п. 12.1 ст. 12 розділу ІІ Закону України від 12.08.2014 р. № 1636-VII «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» до платників податків, які станом на початок тимчасової окупації мали місцезнаходження на території АР Крим та м. Севастополя, не застосовуються починаючи з першого числа місяця, в якому набрала чинності резолюція Сесії Генеральної Асамблеї Організації Об’єднаних Націй від 27.03.2014 р. № 68/262 «Територіальна цілісність України» (далі — резолюція № 68/262), фінансові та штрафні санкції за порушення вимог порядку подання, обчислення, правильності заповнення податкових декларацій (податкової звітності) та повноти сплати сум податків і зборів.

З практики застосування термінів, слів та словосполучень у юриспруденції резолюція Генеральної Асамблеї ООН — це рішення одного з головних органів ООН, яке приймається більшістю учасників Сесії. Відповідно до статуту ООН резолюція Генеральної Асамблеї має силу рекомендацій державам-членам і Раді Безпеки. Генеральна Асамблея ООН розробляє також проекти міжнародних конвенцій і проголошує їх у своїх резолюціях.

Враховуючи зазначене, оскільки резолюція № 68/262 має силу рекомендацій державам-членам і Раді Безпеки та не потребує ратифікації, то фінансові та штрафні санкції за порушення вимог порядку подання, обчислення, правильності заповнення податкових декларацій (податкової звітності) та повноти сплати сум податків і зборів до платників податків, які станом на початок тимчасової окупації мали місцезнаходження на території АР Крим та м. Севастополя, не застосовуються з 01.03.2014 р.

Налоговый календарь на июнь

ГУ ГФС в Днепропетровской области обращает внимание, что:

15 июня 2015 - последний день подачи плательщиком других налогов и сборов заявления о переходе на упрощенную систему или представления плательщиком единого налога заявления о переходе на другую группу плательщика единого налога;

19 июня 2015 - последний день уплаты авансовых взносов по единому налогу физическими лицами - предпринимателями, которые избрали упрощенную систему налогообложения I и II групп;

22 июня 2015 - последний день:
- Представление декларации налога на добавленную стоимость за май 2015 плательщиками, у которых налоговый период равен календарному месяцу;
- Представление декларации акцизного налога за апрель 2015 года;
- Авансовой уплаты акцизного налога за май 2015 года (доплаты (в случае необходимости) налогового обязательства по акцизному налогу на табачные изделия, рассчитанной с учетом авансовых платежей, осуществленных при приобретении марок акцизного налога);
- Представление декларации по сбору в виде целевой надбавки к действующему тарифу на природный газ для потребителей всех форм собственности за май 2015 года;
- Представление отчета по единому взносу, начисленному за предыдущий календарный месяц работодателями за наемных работников;
- Уплаты единого взноса, начисленного за предыдущий календарный месяц работодателями за наемных работников (кроме горных предприятий);

26 июня 2015 - последний день:
- Уплаты авансового взноса рентной плате за:
- Транзитную транспортировку трубопроводами природного газа по территории Украины;
- Транспортировка нефти и нефтепродуктов магистральными нефтепроводами и нефтепродуктопроводами территории Украины;
- Транзитную транспортировку трубопроводами аммиака по территории Украины
- Уплаты авансового взноса рентной платы за пользование недрами при добыче углеводородного сырья;

30 июня 2015 - последний день:
- Уплаты акцизного налога за май 2015 года;
- Уплаты авансового взноса по налогу на прибыль предприятий за июнь 2015 года;
- Уплаты сбора в виде целевой надбавки к действующему тарифу на природный газ для потребителей всех форм собственности мая 2015;
- Уплаты земельного налога и арендной платы за земельные участки государственной и коммунальной собственности (кроме граждан) за май 2015 года;
- Уплаты единого взноса, начисленного за предыдущий календарный месяц, горными предприятиями за наемных работников;
- Уплаты налога на доходы физических лиц от налогообложения доходов, начисленных в виде: - процентов на текущий или депозитный банковский счет;
- Процентов на вклады члена кредитного спилка
- Уплаты налога на добавленную стоимость за май 2015 года.

Відображення грошового зобов’язання та штрафних санкцій у податковій звітності

Чи відображаються платником податків у податковій звітності грошове зобов’язання та штрафні (фінансові) санкції, донараховані контролюючим органом за результатами документальної перевірки за попередні звітні (податкові) періоди?

Пунктом 50.1 ст. 50 Податкового кодексу встановлено, що у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявлені.

Платник податків, який самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє факт заниження податкового зобов’язання минулих податкових періодів, зобов’язаний, за винятком випадків, установлених п. 50.2 вищезазначеної статті:

  • або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі 3% від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку;
  • або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов’язання, збільшену на суму штрафу у розмірі 5% від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов’язання з цього податку.

Якщо після подання декларації за звітний період платник податків подає нову декларацію з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період, то штрафи, визначені п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу, не застосовуються.

Відповідно до п. 50.2 зазначеної статті платник податків під час проведення документальних планових та позапланових перевірок не має права подавати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій за будь-який звітний (податковий) період з відповідного податку і збору, який перевіряється контролюючим органом. Це правило не поширюється на випадки, встановлені ст. 177 Податкового кодексу.

Згідно з п. 50.3 ст. 50 зазначеного Кодексу у разі якщо платник податків подає уточнюючий розрахунок до податкової декларації, поданої за період, що перевірявся, або не подає уточнюючий розрахунок протягом 20 робочих днів після дати складення довідки про проведення електронної перевірки, якою встановлено порушення податкового законодавства, відповідний контролюючий орган має право на проведення позапланової перевірки платника податків за відповідний період.

Враховуючи зазначене, платник податків зазначає суми помилок, допущених у показниках раніше поданих податкових декларацій, у складі поточної декларації або в уточнюючому розрахунку лише у разі їх самостійного виявлення (до початку перевірки).

У випадку донарахування податкових зобов’язань і штрафних (фінансових) санкцій контролюючими органами за результатами документальної перевірки або камеральної перевірки такі донарахування не відображаються платником податку в декларації (розрахунку) за винятком випадків, визначених ст. 58 Податкового кодексу.

Зокрема, коригування податкової звітності проводиться у разі, коли за результатами перевірки контролюючий орган зменшує розмір задекларованого від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток або від’ємного значення суми ПДВ, розрахованого платником податків відповідно до розділу V Податкового кодексу. Контролюючий орган у такому випадку надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Щодо грошових зобов’язань та штрафних (фінансових) санкцій, нарахованих контролюючим органом за результатами документальної перевірки, то вони визначаються шляхом направлення платникам податків податкових повідомлень-рішень у порядку, визначеному Податковим кодексом.

При цьому зазначений Кодекс передбачає порядок узгодження сум грошових зобов’язань і штрафних (фінансових) санкцій, визначених у таких податкових повідомленнях-рішеннях, та їх сплату без необхідності попереднього внесення змін до податкової звітності.

Сплата авансових внесків з рентної плати

Законом України від 28.12.2014 р. № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо податкової реформи» до Податкового кодексу України (далі — Податковий кодекс) внесено зміни, якими окремі платежі трансформовано у рентну плату.

Рентна плата складається з:

  • рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин;
  • рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин;
  • рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
  • рентної плати за спеціальне використання води;
  • рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів;
  • рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України.

Пунктом 257.4 ст. 257 Податкового кодексу визначено, що окремі категорії платників рентної плати, які здійснюють видобування вуглеводневої сировини, користуються радіочастотним ресурсом, здійснюють транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України, сплачують у податковому (звітному) періоді до 30 числа кожного місяця авансові внески у розмірі однієї третини суми податкових зобов’язань з рентної плати, визначеної у податковій декларації за попередній податковий (звітний) період.

Базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу (п. 257.1 ст. 257 Податкового кодексу).

Податкова звітність з рентної плати за податковий квартал подається протягом 40 днів (пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Кодексу). При цьому граничний термін подання податкової звітності з рентної плати за I квартал 2015 р. припадає на 12 травня.

Таким чином, зазначений граничний термін подання податкової звітності, а також узгодження платником рентної плати його податкових зобов’язань за вказаний період настає пізніше, ніж граничний термін (29 квітня) сплати авансового внеску з рентної плати за квітень 2015 р.

Отже, сплату авансових внесків у вигляді однієї третини суми податкових зобов’язань з рентної плати, визначеної у податковій декларації за І квартал, платники мають здійснювати до 30 числа у травні, червні та липні.

Такий самий порядок поширюється на наступні квартали.

Тобто авансові внески у вигляді однієї третини суми податкових зобов’язань з рентної плати, визначеної у податковій декларації, здійснюються до 30 числа за:

  • ІІ квартал — у серпні, вересні та жовтні;
  • ІІІ квартал — у листопаді, грудні та січні 2016 р.

Сплата військового збору з оренди

Приватний нотаріус орендує у фізичної особи майно. Хто і коли сплачує військовий збір з орендної плати?

Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 Податкового кодексу України (далі — Податковий кодекс) (пп. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ цього Кодексу).

Для резидента це — загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); іноземні доходи — доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.

Так, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу (пп. 164.2.5 п. 164.2 ст. 164 цього Кодексу).

При цьому пп. 170.1.2 п. 170.1 ст. 170 зазначеного Кодексу передбачено, що податковим агентом платника податку — орендодавця під час нарахування доходу від надання в оренду об’єктів нерухомості є орендар.

Згідно з пп. 1.5 п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) збору до бюджету є особи, визначені у ст. 171 цього Кодексу, зокрема податкові агенти — для оподатковуваних доходів з джерела їх походження в Україні.

Таким чином, приватний нотаріус, який виплачує доходи фізичній особі (орендна плата за надання майна в оренду), є податковим агентом щодо таких доходів.

Відповідно до пп. 1.4 п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 цього Кодексу, за ставкою, визначеною пп. 1.3 цього пункту (1,5%).

Платники збору зобов’язані забезпечувати виконання податкових зобов’язань у формі та спосіб, визначені ст. 176 Податкового кодексу.

Отже, приватний нотаріус для забезпечення виконання ним обов’язку податкового агента щодо виплачених фізичній особі доходів у вигляді орендної плати зобов’язаний своєчасно та повністю нарахувати, утримати та сплатити (перерахувати) до бюджету військовий збір з доходу, що виплачується на користь платника та оподатковується під час такої виплати за її рахунок. Також він має подати у строки, встановлені Податковим кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок (форма № 1ДФ) до контролюючого органу за місцем свого розташування.

Податкова знижка на навчання за кордоном

Чи має право платник податку на податкову знижку за навчання, якщо освіта отримується в навчальному закладі за кордоном?

Згідно з положеннями ст. 166 Податкового кодексу платники податку на доходи фізичних осіб мають право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року. Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (п. 166.2 ст. 166 Кодексу). Слід зазначити, що на вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації (пп. «в» п. 176.1 ст. 176 Податкового кодексу).

Відповідно до пп. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 цього Кодексу податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, — це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку — резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів — фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Кодексом.

Таким чином, право на податкову знижку виникає лише у платника податку — резидента за умови придбання товарів (робіт, послуг) у резидентів — фізичних або юридичних осіб. А отже, понесені витрати на навчання за кордоном не включаються до податкової знижки.

Про сплату податків (транспортний податок; податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; плата за землю)

Декларування доходів, сплата податкових зобов'язань – це необхідна складова цивілізованих відносин між державою та її громадянами. Сплата податків у цілому світі є питанням престижності та честі. Тому декларувати податкові зобов'язання та повною мірою сплачувати їх вкрай необхідно, бо змінити життя людей на краще можливо лише маючи стабільний і наповнений бюджет.

Місцеві податки мають велике значення для розвитку регіону: внутрішня інфраструктура, місцеві пам'ятки, дороги – їхній стан прямо пропорційно залежить від наповнення місцевої казни. Основним бюджетоутворюючим місцевим податком, який лишається в казні регіону є податок на майно. Він включає в себе: транспортний податок, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та плату за землю.

З метою поліпшення економічно-соціального розвитку Дніпропетровського регіону ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертається до кожного громадянина з проханням свідомо виконувати свій конституційний обов’язок – добровільно сплачувати податкові зобов'язання. Завітавши до територіального органу ДФС за місцем реєстрації лише один раз ви можете отримати податкові консультації стосовно правильності нарахування податкових зобов’язань по всіх податках і зборах. Територіальні органи ДФС чекають на вас.

Шановні мешканці Дніпропетровщини, звертаємо вашу увагу на те, що згідно змін до Податкового кодексу України з 01.01.2015 року транспортний податок для громадян застосовується вперше. В зв’язку з цим ГУ ДФС у Дніпропетровській області рекомендує власникам легкових автомобілів, що зареєстровані (використовуються) до 5 років і мають об'єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см. не чекати вручення повідомлення-рішення територіальними органами ДФС, а добровільно до 1 липня завітати до інспекції для звірки даних податкового зобов’язання з транспортного податку.

Громадян, які мають право власності або право користування земельною ділянкою також запрошуємо до 1 липня відвідати територіальні органи ДФС, адже земельний податок – вагомий бюджетоутворюючий місцевий податок, який лишається в розпорядженні громади, використовується як джерело для фінансування заходів, направлених на раціональне використання та охорону земель, підвищення родючості ґрунтів, відшкодування витрат власників землі і землекористувачів, пов’язаних з господарюванням на землях гіршої якості, на ведення земельного кадастру, здійснення землеустрою та моніторингу земель, розвиток інфраструктури населених пунктів тощо.

ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертається до платників орендної плати та плати за землю з проханням належного виконання обов’язку зі сплати за землю та орендної плати за користування земельними ділянками державної та комунальної форми власності і нагадуємо, що сума орендної плати, що виплачується за договором оренди рухомого (нерухомого) майна підлягає оподаткуванню військовим збором на загальних підставах за ставкою 1,5%.

В зв'язку з численним змінами в податковому законодавстві стосовно оподаткування об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб радимо громадянам завітати до ЦОП за місцем реєстрації, для звірки даних та вірного нарахування (правильного визначення) податкового зобов'язання. Фізичні особи в 2015 році будуть cплачувати податок на нерухомість за 2014 р. за ставками, які діяли в 2014 році протягом 60 календарних днів з дня отримання повідомлення рішення від органу ГФС, а саме 1% для квартир, житлова площа яких не перевищує 240 кв. м і будинків, площею не більше 500 кв. м, і 2,7% для квартир з житловою площею понад 240 кв. м і будинків більше 500 кв. м., для різних видів житла 1% від мінімальної заробітної плати за 1 кв. м, сумарна житлова площа якого не перевищує 740 кв. м, і в розмірі 2,7% при перевищенні 740 кв. м.

Пільги зі сплати податку на нерухомість надаються власникам нерухомості, якщо сумарна площа житла не перевищує: для квартир - 120 кв. м, будинків - 250 кв. м, квартир і будинків - 370 кв. м. Застосування пільги обчислюється в 1 кварталі 2014 з розрахунку житлової площі, 2,3 і 4 квартали 2014 року - загальною.

Шановні громадяни, отримайте податкове повідомлення-рішення по сплаті місцевих податків і зборів до 1 липня 2015 року прямо в територіальному органі ДФС! Це стане вагомим внеском у співфінансування бюджетної сфери Дніпропетровщини.

5 кроків до застосування РРО

ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників на те, що з 1 січня 2015 року сфера застосування РРО суттєво розширилася. З 01.07.2015 року платники єдиного податку ІІ та ІІІ груп повинні застосовувати в своїй господарський діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО.

Першим кроком суб’єктів господарювання, які мають наміри використовувати реєстратори розрахункових операцій, є вивчення документації щодо застосування певних видів реєстраторів, моделей та їх класифікацій у конкретних сферах діяльності, а потім вже їх придбання.

Другим кроком є обрання центру сервісного обслуговування та укладання з ним договору.

Третім кроком є звернення до податкової за місцезнаходженням (місцем проживання) суб’єкта господарювання та подання:

- заяви про реєстрацію РРО за формою № 1-РРО;

- копії документа, що підтверджує факт придбання або безоплатного отримання РРО;

- копії документа на право власності або права перебування (оренди) в приміщенні, де будуть використовувати касовий апарат;

- копії договору із ЦСО (центром сервісного обслуговування);

- отримання довідки про резервування фіскального номера РРО за формою № 2-РРО.

Четвертим кроком протягом 5 робочих днів із моменту видачі довідки про резервування фіскального номера РРО є звернення до ЦСО, аби касовий апарат опломбували та ввели в експлуатацію.

П’ятим кроком є подання копії згаданої довідки та акту до закінчення вищезазначеного п’ятиденного строку до податкової для завершення реєстрації РРО й отримання посвідчення.

Скористайтесь сервісом ДФСУ «Пульс»

Дніпропетровська ОДПІ звертає увагу платників, що головний принцип роботи сервісу «Пульс» – зворотній зв’язок та оперативне вирішення проблемних питань платників. Ефектом такого зворотного зв’язку стає покращення сервісного супроводу підприємництва краю. Працівники Державної фіскальної служби не тільки приймають повідомлення від громадян, а й інформують заявників про результати розгляду звернень та вжиті заходи.

Нагадаємо, номер телефону сервісу ДФСУ „Пульс” (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Сервіс фіскальної служби, який «знає все»

Дніпропетровська ОДПІ звертає увагу платників, що інформаційно-довідковий ресурс ДФС України – «ЗІР» доступний кожному. Він дозволяє користувачам здійснювати пошук інформації по певному податку, напрямку діяльності, використовуючи ключові слова.

За допомогою ресурсу «ЗІР» можна переглянути інформацію за певні періоди, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані із використанням Бази знань. Також, функціонал ресурсу передбачає можливість надання пропозицій з технічних питань його роботи шляхом використання «Форми зворотнього зв’язку», розміщеної в рубриці «Про ресурс».

Скористатися ресурсом «ЗІР» можна через веб - портал ДФС України (вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс»).

Право знати все про податки і збори

Увага ! Запрошуємо на семінар 12 червня 2015 р.

«Заповнення та подання податкової звітності, актуальні питання з оподаткування»

Податок на додану вартість:

​ облік долютневого сальдо розрахунків з бюджетом по ПДВ;

​ організація обліку коштів на ПДВ-рахунку;

​ ПН постачальників електроенергії;

​ розрахунок коригувань до ПН у різних ситуаціях;

​ найбільш актуальні питання щодо електронного адміністрування ПДВ

Податок на доходи фізичних осіб:

​ мобілізовані працівники: оподаткування заробітної плати та компенсаційних виплат, перерахунок та відображення (коригування) в ф. № 1 ДФ;

​ сезонні працівники: заробітна плата, ПСП, 1 ДФ;

​ путівки: заробітна плата чи додаткове благо, у т.ч. за рахунок профспілок;

​ нове в оподаткуванні орендної плати;

​ виплати нерезидентам

Військовий збір:

​ відображення в ф. № 1 ДФ та порядок коригування;

​ актуальні роз’яснення ДФС України

Єдиний соціальний внесок:

​ нова звітність: порядок заповнення;

​ огляд податкових роз’яснень ДФС України

Час проведення : з 11-00 до 14-30 години (реєстрація з 10:30)

Місце проведення: м. Дніпропетровськ, пр. К.Маркса, 93, (Будинок Спілок)

Довідки та реєстрація за телефонами філії 33-73-41(42) та 067-506-58-92

Нова звітність з ЄСВ

ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що з 01.06.2015 року звіт з ЄСВ необхідно здавати за новою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 р. №435. У таблиці 1 звіту за формою №Д4 передбачені спеціальні поля для інформації про зниження ставки. Необхідно поставити відмітку про застосування понижувального коефіцієнта — «ТАК» або «НІ». У реквізиті «20» зазначається середньомісячна кількість застрахованих осіб за 2014 рік.

У рядках 2.1–2.4 таблиці 1 та їх розшифрованих складових має бути зазначена фактична сума нарахованого доходу, із якої стягують єдиний внесок, тобто в межах максимальної величини, але без доведення до розміру мінзарплати, а суми різниці між мінінімальною зарплатою та фактичною величиною нарахованих виплат необхідно зазначати в рядках 2.5.1–2.5.5. Звертаємо увагу на необхідності заповнення в таблиці 6 нарахування єдиного внеску окремо за кожною застрахованою особою. Відображення утримань необхідно зазначати в графі 20. Также таблицю 6 доповнили реквізитом «24»: ознака неповного робочого часу (1 — так, 0 — ні).

Вимоги до адміністрування податків, зборів, платежів

З 14.05.2015 р. набрали чинності зміни, внесені до ст. 69 Податкового кодексу України, якими поширено принцип мовчазної згоди на податкові відносини при взятті рахунку платника податків на облік контролюючими органами.

Зокрема, встановлено, що якщо контролюючий орган не пізніше наступного робочого дня з дня отримання повідомлення від фінансової установи про відкриття рахунку не направив повідомлення про відмову у взятті рахунку на облік, такий рахунок вважається взятим на облік у контролюючому органі за мовчазною згодою — на час та дату отримання фінансовою установою повідомлення (квитанції) контролюючого органу про підтвердження факту прийняття повідомлення до оброблення згідно з порядком подання повідомлень.


Прес-служба СМР - 10.06.2015.