Logo

Telegram
Facebook

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПОВІДОМЛЯЄ


Сьогодні спливає граничний термін подання

податкових декларацій про майновий стан і доходи за 2016 рік

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що сьогодні, 3 травня 2017 року, – граничний термін надання податкових декларацій про майновий стан і доходи за 2016 рік громадянами та особами, які провадять незалежну професійну діяльність.

Шановні платники податків, поспішайте задекларувати свої доходи, отримані протягом минулого року, своєчасно!

Проведено семінар на тему: «Впровадження інвестиційних проектів»

Комунальним закладом «Дніпропетровське регіональне інвестиційне агентство» Дніпропетровської обласної ради» і Регіональною радою підприємців у Дніпропетровській області 27 квітня 2017 року на базі Царичанської районної ради проведено семінар для малих, середніх та фермерських підприємств Царичанського, Магдалинівського та Петриківського районів на тему: «Впровадження інвестиційних проектів» за участі начальника управління організації роботи Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області Манушак Осипової.

На семінарі розглянуті питання підтримки малого та середнього підприємництва, кроки громади на шляху створення інвестиційно-привабливих територій, щодо механізму реалізації регіональної програми малого та середнього підприємництва та інші.

Також, Манушак Осипова відповіла на низку питань стосовно оподаткування фермерських господарств та приватних підприємців та нагадала про закінчення терміну подання майнової декларації про отримані протягом 2016 року доходи.

Зміни, внесені до форми додатку 1 до податкової декларації з ПДВ

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 №276 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 28.02.2017 за №269/30137) (далі – наказ №276), який набрав чинності 01.03.2017, внесено зміни, зокрема, до форми податкової декларації з податку на додану вартість (далі – декларація) та додатків до неї.

У зв’язку з цим Державна фіскальна служба України повідомила про окремі особливості складання податкової звітності з ПДВ, зокрема, додатку 1 «Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)» до декларації, який містить Таблицю 1 та Таблицю 2.

I. Таблиця 1. Коригування податкових зобов’язань згідно зі статтею 192

та пунктом 199.1 статті 199 розділу V Кодексу

У зв’язку із запровадженням бюджетної дотації сільськогосподарським товаровиробникам таблицю доповнено графою 3.2 «ознака здійснення с/г операцій*», де відповідно до виноски «*» проставляється позначка «+» у випадку здійснення операцій, визначених статтею 161 Закону України від 24.06.2004 №1877-ІV «Про державну підтримку сільського господарства України» з урахуванням змін, внесених Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII (далі – Закон №1877), платниками ПДВ, які внесені до Реєстру отримувачів бюджетної дотації (далі – Реєстр) відповідно до Закону №1877, або які претендують на внесення до Реєстру.

Тобто у випадку складання розрахунку коригування до податкової накладної, складеної на операції з постачання товарів, отриманих в результаті здійснення діяльності, визначеної статтею 161 Закону №1877, платниками ПДВ, які внесені до Реєстру або які претендують на внесення до Реєстру, у графі 3.1 таблиці 1 додатка 1 зазначається період складання такої податкової накладної, а у графі 3.2 проставляється позначка «+».

На відміну від таблиці 1 у редакції до внесення змін наказом №276 у новій таблиці 1 додатка 1 крім коригувань податкових зобов’язань згідно зі статтею 192 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) відображаються також коригування податкових зобов’язань згідно з пунктом 199.1 статті 199 Кодексу у зв’язку з перерахунком частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях, виходячи з фактичних обсягів проведених протягом року оподатковуваних та неоподатковуваних операцій (далі – частка використання товарів/послуг в оподатковуваних операціях).

У зв’язку з цим таблицю 1 поділено на 2 частини:

► «Коригування податкових зобов’язань згідно зі статтею 192 Кодексу».

Таблицю 1 доповнено новим рядком «у т.ч. за операціями, визначеними статтею 161 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», в якому зазначається сума з рядка «Усього за звітний період (рядок 7 декларації)» у частині здійснення операцій, визначених статтею 161 Закону №1877 (це сума рядків 1, 2, 3... n, в яких у графі 3.2 проставлено позначку «+», а також суми з рядків «100000000000» – «400000000000» щодо таких операцій).

У рядку «600000000000 (переноситься до рядків 4.1, 4.2 декларації)» відображається коригування податкових зобов'язань, нарахованих відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Кодексу, що переноситься не як раніше (до змін, внесених наказом №276) до рядка 7 декларації, а до рядків 4.1 та/або 4.2 декларації.

У рядку «Усього за послугами, отриманими від нерезидента на митній території України (переноситься до рядка 6 декларації)» відображаються коригування податкових зобов’язань за послугами, отриманими від нерезидента на митній території України (у рядку «Індивідуальний податковий номер постачальника (продавця)» податкової накладної проставляється умовний ІПН «500000000000»), що переноситься не як раніше (до змін, внесених наказом №276) до рядка 7 декларації, а до рядка 6 декларації.

► «Коригування податкових зобов’язань згідно з пунктом 199.1 статті 199 Кодексу».

У цьому розділі у рядку «600000000000 за операціями відповідно до пункту 199.1 статті 199 Кодексу у зв’язку з перерахунком частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях, виходячи з фактичних обсягів проведених протягом року оподатковуваних та неоподатковуваних операцій (переноситься до рядків 4.1, 4.2 декларації)» відображаються коригування податкових зобов’язань, нарахованих відповідно до пункту 199.1 статті 199 Кодексу у зв’язку з перерахунком частки використання товарів/послуг в оподатковуваних операціях.

Дані до вказаного рядка таблиці 1 додатка 1 до декларації переносяться з таблиці 2 додатка 7 до декларації (відповідно до виноски «*» під таблицею 2 додатка 7) та відображаються у рядках 4.1, 4.2 декларації за останній податковий період року (у разі анулювання реєстрації платника податку – у декларації за останній податковий період, коли відбулося зняття з обліку).

II. Таблиця 2. Коригування податкового кредиту згідно зі статтею 192

розділу V Кодексу

Таблицю 2, як і таблицю 1, додатку 1 до декларації у зв’язку із запровадженням бюджетної дотації доповнено графою 3.2 «ознака здійснення с/г операцій*».

Крім того, з таблиці 2 виключено рядок «усього за основною ставкою та за ставкою 7%» та доповнено, як і таблицю 1, рядком «у т.ч. за операціями, визначеними статтею 161 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України».

Також таблицю 2 доповнено новим рядком «Усього за послугами, отриманими від нерезидента на митній території України (переноситься до рядка 13 декларації)», значення з якого переносяться до рядка 13 декларації.

Про коригування фінансового результату до оподаткування

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України у зв’язку з надходженням запитів платників податків повідомила, що з питань коригування фінансового результату до оподаткування на суми штрафних (фінансових) санкцій та пені, які перераховуються на користь фізичної особи – підприємця, слід керуватись листом Міністерства фінансів України від 10.04.2017 №11210-09-10/9687, в якому зазначено наступне.

Підпунктом 140.5.11 пункту 140.5 статті 140 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) встановлено, що фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму витрат від визнаних штрафів, пені, неустойок, нарахованих відповідно до цивільного законодавства та цивільно-правових договорів на користь осіб, що не є платниками податку (крім фізичних осіб), та на користь платників податку, які оподатковуються за ставкою 0 відсотків відповідно до пункту 44 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ.

Тобто, виключенням відповідно до цього положення ПКУ можуть бути тільки фізичні особи, які є платниками податку на доходи фізичних осіб. Зазначене обґрунтовується запровадженням у ПКУ уніфікованої ставки у розмірі 18% для оподаткування як податком на прибуток підприємств, так і податком на доходи фізичних осіб.

Отже, платники податку на прибуток підприємств, які нараховують штрафи, пені, неустойки відповідно до цивільного законодавства та цивільно-правових договорів на користь фізичних осіб – підприємців, які застосовують спрощену систему оподаткування, повинні коригувати фінансовий результат до оподаткування відповідно до підпункту 140.5.11 пункту 140.5 статті 140 ПКУ.

04.05.2017

За 4 місяці 2017 року на Дніпропетровщині зібрано майже 21,4 млрд. грн.

податкових і митних платежів та 3,4 млрд. грн. єдиного внеску

З початку 2017 року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено збір платежів до бюджетів усіх рівнів (без урахування ЄСВ) 21 млрд. 385,6 млн. грн. що на 5 млрд. 175,5 млн. грн. більше, ніж у січні – квітні 2016 року. Про це проінформувала перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.

Так, до державного бюджету впродовж чотирьох місяців 2017 року спрямовано 15 млрд. 361,9 млн. грн., що на 3 млрд. 880,4 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період 2016 року.

Надходження поточного року до місцевих бюджетів Дніпропетровського регіону склали 6 млрд. 023,8 млн. грн. Це на 1 млрд. 295,2 млн. грн. більше фактичних надходжень за підсумками січня – квітня 2016 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 3 млрд. 405,9 млн. грн. Порівняно з 2016 роком надходження зросли на 890,2 млн. грн.

Інтернет – конференція

начальника управління організації роботи

ГУ ДФС у Дніпропетровській області

Манушак Осипової

на тему: «Актуальні питання оподаткування фізичних осіб»

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що днями відбулася Інтернет-конференція начальника управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової.

Питання 1. Чи є об’єктом оподаткування компенсація втрати частини заробітної плати у зв’язку з порушенням строків її виплати?

Відповідь. Статтею 34 Закону України від 24 березня 1995 року №108/95-ВР «Про оплату праці» із змінами та доповненнями передбачено виплату компенсації працівникам за втрату частини заробітної плати у зв’язку із порушенням строків її виплати.

Згідно із ст.2 Закону України від 19 жовтня 2000 року №2050-III «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв’язку з порушенням строків їх виплати» із змінами і доповненнями компенсація здійснюється у разі затримки виплати заробітної плати на один і більше календарних місяців.

Відповідно до п.п.14.1.48 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ (далі – ПКУ) компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом, для цілей оподаткування податком на доходи фізичних осіб прирівнюються до заробітної плати та оподатковуються за ставкою, визначеною п.167.1 ст.167 ПКУ (18 відсотків).

Сума компенсації включається до фонду оплати праці того місяця, в якому фактично проводиться її нарахування та виплата у відповідності п.п.1.6.2 п.1.6. розділу І Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 №5.

Питання 2. Чи є об’єктом оподаткування ПДФО сума збільшення розміру добових витрат на відрядження понад встановлені норми та яким чином це відображається в податковому розрахунку за формою №1ДФ?

Відповідь. Згідно з п.п.«а» п.п.170.9.1 п.170.9 ст.170 ПКУ до оподатковуваного доходу не включаються витрати на відрядження, не підтверджені документально, на харчування та фінансування інших власних потреб фізичної особи (добові витрати), понесені у зв’язку з таким відрядженням у межах території України, але не більш як 0,1 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження, а для відряджень за кордон – не вище 80 євро за кожен календарний день такого відрядження за офіційним обмінним курсом гривні до євро, установленим Національним банком України, в розрахунку за кожен такий день.

Кабінетом Міністрів України окремо визначаються граничні норми добових для відрядження членів екіпажів суден/інших транспортних засобів або суми, що спрямовуються на харчування таких членів екіпажів замість добових, якщо такі судна (інші транспортні засоби):

провадять комерційну, промислову, науково-пошукову чи риболовецьку діяльність за межами територіальних вод України;

виконують міжнародні рейси для провадження навігаційної діяльності чи перевезення пасажирів або вантажів за плату за межами повітряного або митного кордону України;

використовуються для проведення аварійно-рятувальних та пошуково-рятувальних робіт за межами митного кордону або територіальних вод України.

Суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів, визначаються Кабінетом Міністрів України. Сума добових для таких категорій фізичних осіб не може перевищувати суму, встановлену п.170.9 ст.170 ПКУ.

Згідно з Довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4, дохід, отриманий платником податку як додаткове благо відображається у податковому розрахунку за формою №1ДФ під ознакою доходу «118».

Враховуючи викладене вище, сума збільшення розміру добових витрат на відрядження понад встановлені норми включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та відображається в податковому розрахунку за формою №1ДФ під ознакою «118».

Питання 3. Чи підлягає оподаткуванню ПДФО сума разової матеріальної допомоги до святкових дат, що надається юридичною особою – благодійником, згідно умов колективного договору, колишнім працівникам (ветеранам, пенсіонерам)?

Відповідь. Статтею 10 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) визначено, що колективний договір укладається на основі чинного законодавства, прийнятих сторонами зобов’язань з метою регулювання виробничих, трудових і соціально-економічних відносин і узгодження інтересів працівників, власників та уповноважених ними органів.

До змісту колективного договору згідно із ст.13 КЗпП включається, зокрема, встановлення гарантій, компенсацій, пільг. При цьому колективний договір може передбачати додаткові порівняно з чинним законодавством і угодами гарантії, соціально-побутові пільги.

З метою оподаткування матеріальна допомога, що надається без встановлення умов та напрямів її витрачання, відноситься до нецільової благодійної допомоги.

Особливості оподаткування благодійної допомоги встановлено п.170.7 ст.170 Податкового кодексу України.

Абзацом першим п.п.170.7.3 п.170.7 ст.170 ПКУ передбачено, що не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається, зокрема, резидентами-юридичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п.169.4.1 п.169.4 ст.169 ПКУ, встановленого на 1 січня такого року. Перевищення допомоги над вказаним розміром підлягає оподаткуванню на підставі п.п.164.2.20 п.164.2 ст.164 ПКУ у джерела виплати за ставкою, визначеною п.167.1 ст.167 ПКУ.

При цьому благодійник – юридична особа зазначає відомості про надані суми нецільової благодійної допомоги у податковій звітності.

У разі отримання нецільової благодійної допомоги від благодійника – юридичної особи платник податку зобов’язаний подати річну податкову декларацію із зазначенням її суми, якщо загальна сума отриманої нецільової благодійної допомоги протягом звітного податкового року перевищує її граничний розмір, установлений абзацом першим п.п.169.4.1 п.169.4 ст.169 ПКУ.

Таким чином, якщо колективним договором передбачено виплату юридичною особою разової матеріальної допомоги колишнім працівникам (ветеранам, пенсіонерам) до святкових дат, то у розумінні Податкового кодексу України таку допомогу слід розглядати як нецільову благодійну допомогу, що оподатковується ПДФО з урахуванням п.п.170.7.3 п.170.7 ст.170 та п.164.2.20 п.164.2 ст.164 ПКУ.

Питання 4. Як оподатковується ПДФО дохід від продажу фізичною особою, у тому числі і через аукціон, витворів мистецтва (картин, скульптур тощо) та предметів антикваріату?

Відповідь. Доходи, від продажу фізичною особою, у тому числі через аукціон, витворів мистецтва (картин, скульптур тощо) та предметів антикваріату включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, який оподатковується за ставкою 18 відсотків.

У разі якщо фізична особа – платник податку продає витвори мистецтва (картини, скульптури тощо) та предмети антикваріату іншій фізичній особі, такий платник зобов’язаний подати річну податкову декларацію і сплатити до бюджету податок на доходи фізичних осіб.

Разом з тим, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з інших доходів є податковий агент – для оподатковуваних доходів з джерела їх походження в Україні.

При цьому особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності з зазначених питань не допускається.

Питання 5. Чи виникає об’єкт оподаткування ПДФО у разі видачі роботодавцем візитних карток для працівників, на яких зазначені, зокрема, логотип, реквізити СГ та особисті дані конкретного працівника?

Відповідь. Згідно з п.п.«є» п.п.14.1.54 п.14.1 ст.14 ПКУ дохід з джерелом їх походження з України – будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, але не виключно, доходи у вигляді заробітної плати, інших виплат та винагород, виплачених відповідно до умов трудового та цивільно-правового договору.

Додаткові блага – кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов’язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку (крім випадків, прямо передбачених нормами розділу IV ПКУ) (п.п.14.1.47 п.14.1 ст.14 ПКУ).

Відповідно до п.п.«е» п.п.164.2.17 п.164.2 ст.164 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий таким платником як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст.165 ПКУ) у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку.

Статтею 1 Закону України від 3 липня 2004 року №270/96-ВР «Про рекламу», який визначає засади рекламної діяльності в Україні та регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами, визначено, що реклама – це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

04.05.2017

Податковий календар на 10 травня 2017 року

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що

10 травня, середа,

останній день подання:

• звіту про суми податкових пільг за I-й квартал 2017 року;

• податкової декларації з податку на прибуток підприємства за I-й квартал 2017 року платниками, в яких податковий період дорівнює календарному кварталу;

• розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями за результатами щоквартальної фінансово-господарської діяльності, за I-й квартал 2017 року;

• розрахунку податку на прибуток нерезидента, який провадить діяльність на території України через постійне представництво, на підставі складення окремого балансу фінансово-господарської діяльності за І-й квартал 2017 року платниками, в яких податковий період дорівнює календарному кварталу;

• розрахунку податку на прибуток постійного представництва нерезидента, визначеного шляхом застосування до суми отриманого доходу коефіцієнта 0,7, за І-й квартал платниками, в яких податковий період дорівнює календарному кварталу;

• фінансової звітності за I-й квартал 2017 року до органів ДФС платниками податку на прибуток, в яких податковий період дорівнює календарному кварталу;

• декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України, у т.ч. спільному підприємству з іноземними інвестиціями, і знаходяться за її межами, за I-й квартал 2017 року;

• податкової декларації з ПДВ платниками, в яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу, за І-й квартал 2017 року;

• податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за I-й квартал 2017 року (форма №1ДФ);

• податкової декларації з рентної плати за І-й квартал 2017 року з розрахунком:

- рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів;

- рентної плати за спеціальне використання води;

- рентної плати за користування надрами без рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;

- рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин;

• податкової декларації екологічного податку за І-й квартал 2017 року;

• податкової декларації туристичного збору за І-й квартал 2017 року;

• податкової декларації збору за місця для паркування транспортних засобів за І-й квартал 2017 року;

• податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця платниками третьої групи за І-й квартал 2017 року;

• податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) за І-й квартал 2017 року;

• податкової декларації про майновий стан і доходи фізичними особами – підприємцями, які вперше зареєстровані протягом І-го кварталу 2017 року або перейшли зі спрощеної системи оподаткування на загальну;

• звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту за квітень 2017 року (форма №1-РС);

• звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за квітень 2017 року (форма №2-РС);

• звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів за квітень 2017 року (форма №3-РС);

• звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за квітень 2017 року (форма №1-ОА);

• звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів в оптовій мережі за квітень 2017 року (форма №1-ОТ).

До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з готівкою!

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України на головній сторінці офіційного веб-порталу (https://sfs.gov.ua) звернула увагу керівників суб’єктів господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки за реалізовані товари (надані послуги) або інші операції з готівкою, на наступне.

Зокрема, почастішали випадки встановлення в ході перевірок порушення вимог чинного законодавства у частині оформлення відповідних касових документів при оприбуткуванні або видачі готівкових коштів у касах (з кас) підприємств, а саме – відсутність підписів уповноваженої особи, особи, що отримала кошти, зарахування готівкових коштів на розрахунковий рахунок без її оприбуткування у касі підприємства тощо.

Обов’язковість підписів та інші вимоги до порядку оформлення касових операцій та документів встановлені пунктом 3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 №637, зареєстрованою у Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за №40/10320 (далі – Положення).

Крім того, продовжують фіксуватися випадки несвоєчасного (не у день надходження) оприбуткування готівкових коштів у касовій книзі – порядок та вимоги щодо оприбуткування та видачі готівкових коштів визначені пунктом 2 Положення. Так, згідно з підпунктом 2.6 пункту 2 Положення уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та у повній сумі оприбутковуватися.

Також збільшується кількість випадків порушення порядку ведення обліку товарів, що знаходяться у продажу, при реалізації паливно-мастильних матеріалів через мережу автозаправних (автогазозаправних) станцій (пунктів), зокрема відсутність змінного звіту оператора АЗС за формою №17-НП.

Обов’язковість ведення та наявність такого звіту передбачено вимогами Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої спільним наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв’язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 №281/171/578/155, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за №805/15496.

За наведені порушення згідно з чинним законодавством до суб’єктів господарювання передбачена відповідальність у вигляді значних сум штрафних (фінансових) санкцій (двох- та п’ятикратному розмірах).

Просимо платників податків взяти до уваги зазначену інформацію та забезпечити дотримання вимог чинного законодавства, яке регулює питання обігу готівки та обліку товарів, які знаходяться у продажу.

Додаток 2 до податкової декларації з ПДВ: зміни – 2017

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 №276 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 28.02.2017 за №269/30137) (далі – наказ №276), який набрав чинності 01.03.2017, внесено зміни, зокрема, до форми податкової декларації з податку на додану вартість (далі – декларація) та додатків до неї.

Додаток 2 «Довідка про суму відємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2)» з урахуванням змін, внесених наказом №276, містить Таблиці 1, 2 та 3.

Таблицю 1 додатку 2 доповнено новою графою 5, в якій з графи 4 зазначається та сума від’ємного значення (що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду), яка отримана платником як правонаступником від платника податку, що реорганізувався.

З метою реалізації положень пункту 198.7 статті 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами додаток 2 доповнено двома заявами (таблицями), а саме:

«Заява платника податку, що реорганізується (подається у складі податкової декларації з податку на додану вартість за останній звітний (податковий) період)» (таблиця 2);

«Заява платника податку, що є правонаступником платника податку, якого реорганізовано (подається у складі податкової декларації з податку на додану вартість за звітний (податковий) період після узгодження суми від’ємного значення за результатами документальної перевірки контролюючим органом)» (таблиця 3).

До уваги платників рентної плати та екологічного податку ! https://kr.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/print-295003.html

04.05.2017

Головне управління ДФС у Кіровоградській області нагадує, що Законом України від 20.12.2016 року №1791-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» викладені у нових розмірах ставки рентних платежів та екологічного податку. Збільшені ставки застосовуються при обчисленні податкових зобов’язань, що виникли з 01 січня 2017 року.

Граничними термінами подання податкової декларації та сплати податкових зобов’язань за І квартал 2017 року (для квартального звітного періоду) є 10 та 19 травня 2017 року відповідно.

Наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2016 року № 927 "Про внесення змін до форми Податкової декларації з рентної плати" затверджено у новій редакції форму Податкової декларації з рентної плати. За новою формою платники рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини та рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України вперше звітують за січень 2017 року, інші платники рентної плати - починаючи з І кварталу 2017 року.

Податкова декларація екологічного податку затверджена Наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 року №715 «Про затвердження форми Податкової декларації екологічного податку». Невід’ємною частиною Податкової декларації є додатки (розрахунки). Відповідний тип додатка забезпечує обчислення податкового зобов’язання за відповідним видом об’єкта оподаткування - викиди в атмосферне повітря, скиди у водні об’єкти та інші.

При цьому для кожного стаціонарного джерела забруднення, об’єкта за місцем здійснення скидів забруднюючих речовин у водні об’єкти, а також кожного місця чи об’єкта для розміщення відходів складається окремий розрахунок (додаток).

Також, нагадуємо про необхідність отримання в установленому законодавством порядку дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря суб’єктами господарювання, які здійснюють викиди забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення.

Відповідно до статті 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб’єкту господарювання, об’єкт якого належить до першої групи -центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, а об’єкт якого належить до другої або третьої групи - обласними державними адміністраціями за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідеміологічного благополуччя населення.

Згідно статті 33 до Закону України «Про охорону атмосферного повітря» від 16.10.1992 р. № 2707 - XII (із змінами та доповненнями) особи, які винні у викидах забруднюючих речовин в атмосферне повітря та не мають дозволу спеціально уповноважених органів виконавчої влади на такі викиди, несуть відповідальність згідно із законом.

05.05.2017

Податкові наслідки за неподання фізичною особою

річної податкової декларації про майновий стан і доходи

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.

Відповідно до п.п.20.1.1 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) контролюючі органи мають право запрошувати платників податків, зборів, платежів або їхніх представників для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків, зборів, платежів, дотримання вимог законодавства з інших питань. Письмові повідомлення про такі запрошення надсилаються в порядку, встановленому ст.42 ПКУ, не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня запрошення, в яких зазначаються підстави запрошення, дата і час, на які запрошується платник податків (представник платника податків).

Платники податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) зобов’язані подавати податкову декларацію за встановленою формою у визначені строки у випадках, коли згідно з нормами цього розділу таке подання є обов’язковим.

Платники податку на доходи фізичних осіб зобов’язані на вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку (п.п.«в» п.176.1 ст.176 ПКУ).

Якщо платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом, контролюючий орган у відповідності до п.п.78.1.2 п.78.1 ст.78 ПКУ має право проводити документальні позапланові перевірки.

Згідно з п.п.54.3.1 п.54.3 ст.54 ПКУ контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити суму грошових зобов’язань, якщо, зокрема, платник податків не подає в установлені строки податкову декларацію.

За порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності, як фінансова та адміністративна (п.111.1 ст.111 ПКУ).

Відповідно до п.123.1 ст.123 ПКУ самостійне визначення суми податкового зобов’язання платника податків контролюючим органом на підставах, визначених, зокрема, п.п.54.3.1 п.54.3 ст.54 ПКУ, – тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 25% суми визначеного податкового зобов’язання. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов’язання з цього податку, – тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50% суми нарахованого податкового зобов’язання.

Водночас, згідно зі ст.1641 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 №8073-Х неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Звертаємо увагу, що граничний термін подання податкових декларацій про майновий стан і доходи за 2016 рік для громадян, які зобов’язані їх подати, закінчився 3 травня 2017 року.

Актуально для неприбуткових установ та організацій!

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що 31.03.2017 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №195 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 р. №440» (далі – Постанова №195).

Зазначеним нормативно-правовим актом постанову Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» (далі – Постанова №440) та Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру (далі – Порядок) приведено у відповідність до законів України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», від 06.10.2016 №1667-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій» та від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».

З метою належної організації роботи щодо ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) Державною фіскальною службою України у листі від 26.04.2017 №10382/7/99-99-15-02-01-17 «Про набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №195» (далі – лист ДФС №10382) повідомлено про зміни, внесені до:

► Постанови №440;

► Порядку у частині:

- реєстрації та включення неприбуткових організацій до Реєстру;

- ведення Реєстру контролюючим органом;

- внесення змін до Реєстру;

- виключення неприбуткових організацій із Реєстру;

► додатків до Порядку.

Лист №10382 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням

https://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-pributok-pidpri/listi-dps/294988.html

Нагадуємо, що відповідно до пункту 35 підрозділу 4 «Особливості справляння податку на прибуток підприємств» розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ):

- термін приведення неприбутковими організаціями своїх установчих документів у відповідність до вимог ПКУ та подання копій таких документів до контролюючого органу подовжено до 1 липня 2017 року;

- тимчасово, до 1 січня 2018 року, не може бути підставою для виключення неприбуткових релігійних організацій з Реєстру невиконання такими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених підпунктом 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 ПКУ.

Таким чином, неприбуткові організації, що не привели свої установчі документи у відповідність до вимог ПКУ та не надали їх копії контролюючому органу, будуть виключені з Реєстру після 1 липня 2017 року, а релігійні організації – після 1 січня 2018 року.

Про заповнення податкової звітності з ПДВ з урахуванням внесених змін

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01.03.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 23.02.2017 №276 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 28.02.2017 за №269/30137 (далі – Наказ №276).

Наказом №276, зокрема, внесено зміни до деяких форм податкової звітності з податку на додану вартість (далі – ПДВ).

У зв’язку із набранням чинності зазначеного Наказу Державна фіскальна служба України у листі від 24.04.2017 №10174/7/99-99-15-03-01-17 (далі – лист ДФС №10174) повідомила про окремі особливості складання податкової звітності з ПДВ, а саме стосовно:

- податкової декларації з ПДВ (далі – декларація);

- додатку 1 до декларації «Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)»;

- додатку 2 до декларації «Довідка про суму від’ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2)»;

- додатку 3 до декларації «Розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3)»;

- додатку 4 до декларації «Заяви про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4)»;

- додатку 5 до декларації «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)»;

- додатку 9 до декларації «Розрахунок податкових зобов’язань за операціями, визначеними в статті 16№ Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», та питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів (ДС9)»;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок;

- додатку 3 до Порядку заповнення та подання податкової звітності з податку на додану вартість «Заява про відмову/зупинення використання пільги, передбаченої пунктом 45 підрозділу 2 розділу XX Кодексу»;

- Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ.

Лист №10174 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням

https://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-dodanu-vartist/listi-dps/294987.html

Внесено зміни до програмного забезпечення ДФС

для формування та подання звітності в електронному вигляді

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) в електронному сервісі «Електронна звітність» у розділі «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» розміщено перелік змін та доповнень до «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» (версія 1.25.14.0) станом на 28.04.2017.

Так, зокрема, з метою забезпечення приймання та автоматизованої обробки фінансової звітності, яка відповідно до п.46.2 ст.46 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств та звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, додано наступні форми (початок дії версій документів з 01.04.2017):

- J0902901Баланс (форма №1);

- J0903001Звіт про результати фінансової діяльності (форма №9д, №9м);

- J0903101Звіт про рух грошових коштів;

- J0903201Баланс (форма №1-дс);

- J0903301Звіт про результати фінансової діяльності (форма №2-дс);

- J0903401Звіт про рух грошових коштів (форма №3-дс);

- J0903501Звіт про власний капітал (форма №4-дс).


Прес-служба СМР - 10.05.2017.